abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67861034
AMSTERDAM - Het eerste elftal van de Amsterdamse voetbalclub Sporting Maroc is uit de competitie gezet. Aanleiding is het wangedrag zondag van meerdere spelers en de leider van het team tegen een scheidsrechter. Dat maakte de KNVB donderdag bekend.

De tuchtcommissie van het amateurvoetbal heeft hiermee een voorwaardelijke straf van 8 december voor het mishandelen van een scheidsrechter na afloop van het duel tussen Sporting Maroc en Zeeburgia, omgezet in een onvoorwaardelijke straf. Sporting Maroc speelde zondag weer tegen deze club en volgens de KNVB ging het opnieuw mis.

Gevolg is ook dat het eerste elftal van Sporting Maroc volgend jaar in de vierde klasse moet uitkomen. De tuchtcommissie heeft verder een boete van 300 euro opgelegd, waartegen de voetbalclub nog beroep kan aantekenen. Dat is echter niet mogelijk bij de beslissing om het elftal uit de competitie te nemen en in een lagere klasse te laten uitkomen.

De tuchtcommissie heeft verder nog een onderzoek lopen naar het vermoedelijk opstellen van een speler in dit elftal tijdens de eerste zeven wedstrijden van het seizoen die tien wedstrijden niet mocht meespelen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)petitie__.html?p=1,1

Nou dat is stap een , mjaar het is een veel te softe sanctie . Alle elftallen van deze "zieke" club hadden er naar mijn mening defininiet uitgemoeten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Snakey op 09-04-2009 13:19:12 ]
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:19:34 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_67861174
Zijn er nog specifieke onderwerpen waar je het over wil hebben, die hier niet aan bod zijn gekomen?
  donderdag 9 april 2009 @ 13:20:57 #4
202348 Susi
Temple of Love
pi_67861195
De spelers gaan naar een andere club toe, en dan ... ?
pi_67861235
Voetballende Marokkanen... het moet niet gekker worden.
Ohne Fleiß kein Preis.
pi_67861239
En volgens jaar weer gewoon mee mogen doen Gewoon opdoeken zo'n club. Er mag geen plaats zijn voor schorem op de voetbalvelden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67861274
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:19 schreef Snakey het volgende:
Geen privegegevens zoals telefoonnummers plaatsten gaarne.
Bullshit ; het staat notabenew op die site
'http://www.sportingmaroc.com/index.html
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67861287
Bij een groep van minimaal 11 jonge Marokkanen nadert de kans op rotzooi natuurlijk wel 1.
Ohne Fleiß kein Preis.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:25:16 #9
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67861343
maroc
was te verwachten schaf heel die club maar af
is niks , word niks, zal ook nooit wat worden ook
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_67861367
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:23 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Bullshit ; het staat notabenew op die site
'http://www.sportingmaroc.com/index.html
1. Je zegt nooit bullshit tegen een FA.
2. Je bent digitaal gespanked!
pi_67861370
De straf is op z'n plaats, maar nog steeds te soft. Als ik voorzitter was van een vierdeklasser die volgend jaar bij dit tuig in één competitie dreigt te komen, ging ik vast bellen met collega-voorzitters, met als doel om komend seizoen de wedstrijden tegen Fighting Maroc gewoon te boycotten.

Ook de boete is veel te laag. Die zou zodanig hoog moeten zijn dat de club in ernstige geldnood komt. Alleen dan komt zo'n sanctie echt hard aan. Deze boete is een lachertje. Een beetje bumperkleven op de snelweg en je hebt een hogere boete. En dat is dan een individu, terwijl hier een groep mensen de beest heeft lopen uit te hangen. Een nulletje erachter is wel het minimale...
pi_67861447
*knip*

[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 14:26:57 (troll maar ergens anders) ]
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:30:54 #13
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67861524
Hoe krijg je het btw voor elkaar om 10, TIEN, zehn wedstrijden niet te mogen spelen....??
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_67862519
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Durf je er niet eens voor uit te komen? Je zit zeker wel te juichen elke keer als Dembele of Al Hamdaoui scoort? Dan is de N in KNVB niet zo belangrijk meer?
Touche, idd dan juig ik. Die hebben een voorbeeldfunctie en gedragen zich... Daar gaat het me om.
Leden die keer op keer in de problemen raken zoals bij Fighting Maroc zullen de consequenties moeten dragen.

Duidelijk hebben ze het moeilijk met regelgeving en respect, dan vind ik dat ze de tering kunnen krijgen.
Dus schrabben en een vette vette boete geven.

Hoezo jij vindt het allemaal wel meevallen?
En om heel eerlijk te zijn, mocro's vind ik over het algemeen naar volk... Dus als ik weer eens constateer dat dit soort leden duidelijk hun eigen regels willen maken, dan denk ik, prima maar niet hier!

Doe normaal of pak je troep en donder op!
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_67862638
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:00 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Touche, idd dan juig ik. Die hebben een voorbeeldfunctie en gedragen zich... Daar gaat het me om.
Leden die keer op keer in de problemen raken zoals bij Fighting Maroc zullen de consequenties moeten dragen.

Duidelijk hebben ze het moeilijk met regelgeving en respect, dan vind ik dat ze de tering kunnen krijgen.
Dus schrabben en een vette vette boete geven.
Het ging mij erom dat je Nederlandse in KNVB wilde benadrukken.
quote:
Hoezo jij vindt het allemaal wel meevallen?
Waar staat dat? Natuurlijk moet tuig aangepakt worden, wel ongeacht huidskleur.
quote:
En om heel eerlijk te zijn, mocro's vind ik over het algemeen naar volk... Dus als ik weer eens constateer dat dit soort leden duidelijk hun eigen regels willen maken, dan denk ik, prima maar niet hier!

Doe normaal of pak je troep en donder op!
Daar komt de aap (racist) uit de mouw.
pi_67862835
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee ben geen racist! Kan prima omgaan met heel veel nationaliteiten. Maar turken en mocro's hebben om een of andere reden een grotere aversie bij mij dan bijv. Surinamers/Chinezen/Belgen/Duitsers.

Misschien komt dat omdat ik een paar jaar in Amsterdam West heb gewerkt en daar dagelijks ben blootgesteld aan het zwaar schandelijke gedrag van dat tuig...
Maar we dwalen af, en ja ik ben doodeerlijk als ik zeg dat ik nu reageer omdat er voor de tachtigduizendste keer weer een topic zie waarin Maroc + een combi van geweld/overlast zie!
  donderdag 9 april 2009 @ 14:10:34 #17
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67862915
quote:

[..]

[..]

[..]

Is dat het 1e of het 2e woordje wat je hebt geleerd toen je klein was?

Het nieuws staat vol met negatieve dingen over Marokkanen. Die zijn niet van gebakken lucht. Vind je het gek dat mensen een hekel aan overlastbezorgende jongeren krijgt? Die mensen hebben een hekel aan die jongeren. Dan is het wel apart dat het veelal Marokkanen zijn. Tja, oorzaak-gevolg. Niets racisme..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_67863406
quote:
Natuurlijk moet tuig aangepakt worden, wel ongeacht huidskleur.
Maar suggereert er dan iemand dat alleen zich misdragende marokkanen aangepakt moeten worden, en zich misdragende blanken niet ofzo?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_67863607
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
De straf is op z'n plaats, maar nog steeds te soft. Als ik voorzitter was van een vierdeklasser die volgend jaar bij dit tuig in één competitie dreigt te komen, ging ik vast bellen met collega-voorzitters, met als doel om komend seizoen de wedstrijden tegen Fighting Maroc gewoon te boycotten.

Ook de boete is veel te laag. Die zou zodanig hoog moeten zijn dat de club in ernstige geldnood komt. Alleen dan komt zo'n sanctie echt hard aan. Deze boete is een lachertje. Een beetje bumperkleven op de snelweg en je hebt een hogere boete. En dat is dan een individu, terwijl hier een groep mensen de beest heeft lopen uit te hangen. Een nulletje erachter is wel het minimale...
Dit dus, wij zaten enkele jaren bij Sporting Noord in de competitie, enorm aso team en wij waren dat toen ook van plan, het was echter niet meer nodig nadat ze de wedstrijd erop een scheidsrechter het ziekenhuis in trapten en dus uit de competitie gezet werden. Overigens is de straf nogal mild in geval van Sporting Maroc, in andere gevallen werden hele verenigingen eruit gezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_67863638
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar suggereert er dan iemand dat alleen zich misdragende marokkanen aangepakt moeten worden, en zich misdragende blanken niet ofzo?
Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn. Je kan het eerste topic hierover ook bekijken om erachter te komen dat het mensen niet te doen is om wat er gebeurd is, nee men heeft het continu over de afkomst.

Als dit gewoon een boerenclubje was in het noorden van het land, zou dit gebeuren echt niet breed uitgemeten worden in een landelijke krant.
pi_67863737
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, samen met 'dizzkriminazi' en 'uitkering'.
Pogingen tot het devalueren van bepaalde termen neem ik niet serieus. Jouw soort mensen probeert dat al jaren vol te houden door het grappig uit te spreken of op te schrijven. Racisme is uiteraard een vies woord waar men niet mee geassocieerd wil woorden, maar gedraag je dan ook niet zo.
pi_67863798
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn. Je kan het eerste topic hierover ook bekijken om erachter te komen dat het mensen niet te doen is om wat er gebeurd is, nee men heeft het continu over de afkomst.

Als dit gewoon een boerenclubje was in het noorden van het land, zou dit gebeuren echt niet breed uitgemeten worden in een landelijke krant.
Ik vind 27 reacties in deze topic nogal meevallen en ook in de rest van de media is dit voorval slechts een voetnoot.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67863841
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn.
Nee, ik vroeg waar wie stelde dat "alleen zich misdragende marokkanen aangepakt moeten worden, en blanken niet".

Voor de rest heb ik integraal geen boodschap aan het kontverhaal wat jij erbij bedenkt.

Jij meent iets te moeten stellen, I call your bluff, show me the cards.

No cards?

Dan lul je.

Duidelijk?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_67863871
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Pogingen tot het devalueren van bepaalde termen neem ik niet serieus.
Ja, daarom noem jij om niks een andere poster ook een 'racist'
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 14:34:57 #25
8781 crew  Frutsel
pi_67863896
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind 27 reacties in deze topic nogal meevallen en ook in de rest van de media is dit voorval slechts een voetnoot.
Het zijn er inmiddels al wat minder
Vierde "voetbaltopic" in een paar dagen en ik wil het een kans geven... dus laten we het aub NORMAAL houden... dank u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')