abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67990503
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Het onderzoek wat gebruikt is in het artikel is het volgende onderzoek:
http://www.wodc.nl/onderz(...)der-allochtonen.aspx
Afkomstig van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum van het ministerie van Justitie.
Niet de minste dus...
De analsye die door sjimz vet is gemaakt, is afkomstig van een extreem nationalistische groepering.
  maandag 13 april 2009 @ 23:04:25 #252
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67990515
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef huhggh het volgende:
Dat mensen nog steeds de moeite nemen om serieus op SCH in te gaan
Het blijft vermakelijk.
Het grootste probleem met SCH is dat hij mensen zwart probeert te maken in de feedback. De discussie moet je inderdaad niet meer met hem aangaan. Die heeft hij bij voorbaat al verloren, hij is alleen zelf de enige die dat niet ziet.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:04:45 #253
236264 crew  capricia
pi_67990528
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

De analsye die door sjimz vet is gemaakt, is afkomstig van een extreem nationalistische groepering.
Dezelfde cijfers staan in het onderzoek wat ik je hierboven gegeven heb.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67990557
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar niet dezelfde analyse. De cijfers stroken namelijk precies met wat ik hier beweer
pi_67990561
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Die was ik nu net aan het bekijken ja
  maandag 13 april 2009 @ 23:07:32 #256
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67990636
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Vroeger had je nog helemaal geen ambulances lieverd.
30 jaar geleden geen ambulances? O wacht, die zijn pas sinds 2005 ingevoerd in Nederland ja, mijn fout!
quote:
Ik beweer dat criminaliteit, overlast en agressie in het openbaar van alle tijden is. De vorm is telkens anders, uiteraard.
Als je onder 'vorm' de 'mate' verstaat ben ik 't met je eens.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67990694
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het grootste probleem met SCH is dat hij mensen zwart probeert te maken in de feedback. De discussie moet je inderdaad niet meer met hem aangaan. Die heeft hij bij voorbaat al verloren, hij is alleen zelf de enige die dat niet ziet.
Toch blijf ik me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die dat proberen.
Iemand met die zo diep aan een tunnelvisie lijdt overtuig je niet meer...zelfs niet met de meest concrete feiten die er zijn.
Ideologie verblindt, zullen we maar zeggen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_67990719
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

Toch blijf ik me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die dat proberen.
Iemand met die zo diep aan een tunnelvisie lijdt overtuig je niet meer...zelfs niet met de meest concrete feiten die er zijn.
Ideologie verblindt, zullen we maar zeggen.
Mij een tunnelvisie verwijten Dat is pas echt grappig.
Bedankt, ik ga met een lach slapen. Morgen verder
  maandag 13 april 2009 @ 23:13:19 #259
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67990808
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Mij een tunnelvisie verwijten Dat is pas echt grappig.
Bedankt, ik ga met een lach slapen. Morgen verder
En dan hopen dat morgenochtend dit topic volgepost is zeker?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 13 april 2009 @ 23:14:38 #260
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67990859
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar niet dezelfde analyse. De cijfers stroken namelijk precies met wat ik hier beweer
Als het om geweldsmidrijven gaat, plegen allochtonen wel degelijk de meeste misdrijven. Niet dat jij dit ontkend hebt, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij hier geen weet van had. Mocht je dat wel weten, dan was het wellicht verstandiger geweest om deze kennis te verspreiden om verwarring te voorkomen.

Bron.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:16:36 #261
236264 crew  capricia
pi_67990908
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
Dat blijkt niet uit de cijfers...
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.

(Maar dat weet iedereen toch al?)
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2009 @ 23:18:29 #262
53267 TC03
pi_67990963
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit de cijfers...
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Dat blijkt wel uit de cijfers. Klaar. Geen speld tussen te krijgen.

pi_67991055
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat klopt.
En ik neem aan dat de Marokkaanse jochies gewoon tot de niet westerse allochtonen worden gerekend.

Alleen komen hier ook delicten als verkeersmisdrijven, drugsdelicten etc. naar boven.
Iets wat voor de "gewone burger" minder overlast bezorgd imo.
(Hopelijk wordt dit niet verkeerd begrepen)
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:21:54 #264
236264 crew  capricia
pi_67991078
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Criminalteit is wat beperkter dan "alle delicten". Een verkeersovertreding is geen criminalitiet.
Daarbij wonen er in NL nog altijd meer alloctonen dan Marokkanen. Heb je dat ook verwerkt? Volgens mij heb jij het over absolute aantallen. Relatieve aantallen zijn natuurlijk veel duidelijker.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2009 @ 23:24:18 #265
53267 TC03
pi_67991160
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:21 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat klopt.
En ik neem aan dat de Marokkaanse jochies gewoon tot de niet westerse allochtonen worden gerekend.

Alleen komen hier ook delicten als verkeersmisdrijven, drugsdelicten etc. naar boven.
Iets wat voor de "gewone burger" minder overlast bezorgd imo.
(Hopelijk wordt dit niet verkeerd begrepen)
Dat zal nog wel meevallen, aangezien iemand pas autochtoon is als beide ouders in Nederland geboren zijn. Deze 'vervuiling' van de gegevens zal over tien jaar een grotere invloed hebben, gok ik.
  maandag 13 april 2009 @ 23:26:05 #266
53267 TC03
pi_67991217
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Criminalteit is wat beperkter dan "alle delicten". Een verkeersovertreding is geen criminalitiet.
Daarbij wonen er in NL nog altijd meer alloctonen dan Marokkanen. Heb je dat ook verwerkt? Volgens mij heb jij het over absolute aantallen. Relatieve aantallen zijn natuurlijk veel duidelijker.
Ben je zo dom of doe je alsof?

SCH: Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
Capricia: Dat blijkt niet uit de cijfers.

Ik toon aan dat dat wél uit de cijfers blijkt. Zoals gezegd: "Klaar, geen speld tussen te krijgen." Het meerendeel van de criminaliteit wordt NIET door allochtonen gepleegd, dat is gewoon een feit. Natuurlijk zijn Marokkanen relatief gezien vaker crimineel, maar daar had jij het niet over. Jij had het over absolute aantallen.

Ik ben het 100% met je eens dat relatieve aantallen veel duidelijker zijn, maar jij koos ervoor om de absolute cijfers erbij te halen. Leer lezen, leer logisch redeneren, lees iemands bericht objectief in plaats van op zoek te gaan naar iets wat je wil lezen.
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:28:29 #267
236264 crew  capricia
pi_67991300
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ben je zo dom of doe je alsof?

SCH: Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
Capricia: Dat blijkt niet uit de cijfers.

Ik toon aan dat dat wél uit de cijfers blijkt. Zoals gezegd: "Klaar, geen speld tussen te krijgen." Het meerendeel van de criminaliteit wordt NIET door allochtonen gepleegd, dat is gewoon een feit. Natuurlijk zijn Marokkanen relatief gezien vaker crimineel, maar daar had jij het niet over. Jij had het over absolute aantallen.
Dom?
Jij hebt het over "alle delicten"...dus ook verkeersovertredingen etc.
Dat lijkt mij iets anders dan criminaliteit, waar SCH het over heeft. Of vind jij te hard rijden ook crimineel gedrag
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2009 @ 23:29:12 #268
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_67991330
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als het om geweldsmidrijven gaat, plegen allochtonen wel degelijk de meeste misdrijven. Niet dat jij dit ontkend hebt, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij hier geen weet van had. Mocht je dat wel weten, dan was het wellicht verstandiger geweest om deze kennis te verspreiden om verwarring te voorkomen.

[ afbeelding ]

Bron.
De vraag is alleen of het allochtoon zijn relevant is in de aanleiding van het plegen van een dergelijk misdrijf. Verder ben ik wel benieuwd naar criminaliteit in het algemeen. Geweldsmisdrijven worden voornamelijk door mensen uit de mindere lagen van de maatschappij worden gepleegd. En daar zitten nu eenmaal meer allochtonen in. 'Hogere' criminaliteit of witteboorden criminaliteit zijn net zo crimineel.

Verder heeft dat onderzoek het over 'Surinamers'. 'Surinaams' is niet een etniciteit. Ik ben benieuwd hoe die groep verdeeld is in dit opzicht (hoe is het aandeel van de Javanen, Creolen, Hindoestanen, Chinezen, etc.).
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:31:39 #269
236264 crew  capricia
pi_67991405
Punt blijft natuurlijk gewoon dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle criminaliteitscijfers.
Waarom doen ze daar niet zelf wat aan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2009 @ 23:33:09 #270
53267 TC03
pi_67991453
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Dom?
Jij hebt het over "alle delicten"...dus ook verkeersovertredingen etc.
Dat lijkt mij iets anders dan criminaliteit, waar SCH het over heeft. Of vind jij te hard rijden ook crimineel gedrag
Dat is niet waar, hierbij zijn de verkeersovertredingen niet meegerekend. In het onderzoek zelf staat dit:
quote:
De meeste verkeersdelicten, zoals overschrijdingen van de maximum toegestane snelheid en handheld bellen zijn overtredingen en blijven in dit onderzoek buiten beschouwing. Voorbeelden van verkeersmisdrijven zijn rijden onder invloed en doorrijden na een ongeval
Dus het gaat hier echt om criminaliteit.
  maandag 13 april 2009 @ 23:35:53 #271
53267 TC03
pi_67991523
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:29 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

De vraag is alleen of het allochtoon zijn relevant is in de aanleiding van het plegen van een dergelijk misdrijf. Verder ben ik wel benieuwd naar criminaliteit in het algemeen. Geweldsmisdrijven worden voornamelijk door mensen uit de mindere lagen van de maatschappij worden gepleegd. En daar zitten nu eenmaal meer allochtonen in. 'Hogere' criminaliteit of witteboorden criminaliteit zijn net zo crimineel.

Verder heeft dat onderzoek het over 'Surinamers'. 'Surinaams' is niet een etniciteit. Ik ben benieuwd hoe die groep verdeeld is in dit opzicht (hoe is het aandeel van de Javanen, Creolen, Hindoestanen, Chinezen, etc.).
Tja, zo kan je autochtonen ook wel gaan opdelen in Brabanders, Hollanders en Groningers. Ik denk dat de relevantie daarvan verwaarloosbaar is. Surinamers zijn sowieso niet de meest criminele groep, als je per etniciteit de criminaliteit wilt bekijken zou een apart onderzoek dat moeten gaan bekijken.
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:35:55 #272
236264 crew  capricia
pi_67991525
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is niet waar, hierbij zijn de verkeersovertredingen niet meegerekend. In het onderzoek zelf staat dit:
[..]

Dan heb je een punt! Ook voor SCH een punt dan!

Maar feit blijft, dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle plaatjes met criminele ellende.
En nogmaals de vraag: Waarom doet de Mar.gemeenschap daar niets aan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67991548
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Ja klopt. Raar dat de groep Surinamers niet wordt opgesplitst naar etniciteit. Je hoort het altijd als 1 groep Surinamers, terwijl het toch verschillende volken zijn. Is het ongebruikelijk om het te splitsen naar elk volk apart door mogelijke discriminatie of is het wat anders?
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:37:29 #274
236264 crew  capricia
pi_67991582
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja klopt. Raar dat de groep Surinamers niet wordt opgesplitst naar etniciteit. Je hoort het altijd als 1 groep Surinamers, terwijl het toch verschillende volken zijn. Is het ongebruikelijk om het te splitsen naar elk volk apart door mogelijke discriminatie of is het wat anders?
Turken worden ook niet opgesplitst naar etniciteit, Koerden e.d.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2009 @ 23:38:22 #275
53267 TC03
pi_67991619
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan heb je een punt! Ook voor SCH een punt dan!

Maar feit blijft, dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle plaatjes met criminele ellende.
En nogmaals de vraag: Waarom doet de Mar.gemeenschap daar niets aan?
Dit is een vraag die al duizend maal gesteld is, maar het lijkt me oneerlijk om te vragen waarom de Marokkaanse gemeenschap er niks aan doet. Ten eerste wordt er wel degelijk wat aan gedaan (buurtvaders), ten tweede kent de verantwoordelijkheid van de Marokkaanse gemeenschap, die louter is gebaseerd op een gemeenschappelijke cultuur, ook zijn grenzen. Het probleem zit hem gewoon in de ouders die niets om hun kind geven en ze voor rad en galg laten opgroeien. Daar kan je als gemeenschap weinig tegen doen, als overheid des te meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')