abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67989939
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Wil je de waarheid wel weten dan. Ik schiet niet in de verdediging maar ik sta iedere keer weer versteld van de cliches. Jullie doen alsof de Marokaanse jeugd ons land zo'n beetje onleefbaar maakt. Dat is volstrekte lariekoek. En jullie doen alsof het iets nieuws is, alsof er vroeger geen overlast en criminaliteit en gedonder met jongeren was. Ik snap niet waar dat beeld vandaan komt en waarom je niet beter nadenkt.
Maar waar blijft je bron die je mening met feiten onderbouwt?
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 22:50:10 #227
236264 crew  capricia
pi_67989972
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zei ik net ook al :
De komende 5 jaar hoef je geen massaal geluid uit de Marokkaanse hoek te verwachten. Die generatie uit Marokko heeft simpelweg weinig banden met Nederland, spreken nauwelijks Nederlands, sturen hun kinderen de hele dag de straat op etc.

De Marokkaanse gemeenschap houdt elkaar onderling veelal het hand boven het hoofd.
Ik mis wel echt een geluid uit die hoek. Ook van Imams en andere belangrijke mensen in die gemeenschap. Als ze de wind uit de zeilen van bijv. een PVV willen nemen, dan zullen ze toch echt eerst hand in eigen boezem moeten steken...en zich moeten afvragen hoe ze hun eigen problemen aan kunnen pakken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2009 @ 22:50:46 #228
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67989998
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 14-04-2009 19:40:49 (op de man = onnodig) ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_67990003
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Is het jou ook bekend dat het mrendeel van die criminaliteit gepleegd word door marokanen? Of verschuil je je nu weer achter die oogkleppen van je?
Het merendeel niet hoor. Wel relatief veel. Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
  maandag 13 april 2009 @ 22:51:07 #230
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67990013
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo klopt daar geen bal van? Denk je dat jeugdcriminaliteit iets nieuws is dan?
In deze mate welzeker ja.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 13 april 2009 @ 22:51:37 #231
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67990029
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Het merendeel niet hoor. Wel relatief veel. Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
Nee, het merendeel.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 13 april 2009 @ 22:52:12 #232
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67990055
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Veel succes in Brazilie. En beheers je een beetje
lol, ik beheers me altijd. Hier als allochtoon moet ik het niet in mijn botte kop halen narigheid uit te vreten.
Zo zo de hermandad in NL ook eens moeten optreden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_67990063
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar waar blijft je bron die je mening met feiten onderbouwt?
Waarom is het pas waar als ik met een bron kom. Moet ik nu weer alles gaan uitzoeken omdat jij het niet gelooft en jouw algemene kennis tekort schiet? Wil ik best een keer doen hoor maar heb jij al die gegevens direct paraat in je computer? Bewaar jij alles wat je leest? Ik wil er morgen best even naar kijken, maar ik weet dat het dan weer ontkend wordt, zo gaat dat taltijd hier
pi_67990090
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

In deze mate welzeker ja.
Hoe weet je dat zo zeker?
pi_67990096
edit
pi_67990126
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik mis wel echt een geluid uit die hoek. Ook van Imams en andere belangrijke mensen in die gemeenschap. Als ze de wind uit de zeilen van bijv. een PVV willen nemen, dan zullen ze toch echt eerst hand in eigen boezem moeten steken...en zich moeten afvragen hoe ze hun eigen proble...men aan kunnen pakken.
Ja ik snap ook wel dat veel mensen een geluid uit die hoek willen zien. Maar dat gaat de komende 5 jaar echt niet gebeuren..

Trouwens er zijn wel imams die dat doen, maar daar tegenover staat dat er ook weer imams zijn die ongelovigen varkens noemen en dat soort dingen.

De Marokkaanse ouders zullen de komende tijd hun kinderen de heel dag op straat blijven sturen. Dat is in Marokko gebruikelijk. In Nederland is dat niet gebruikelijk, maar dat beseffen zij niet, omdat zij de Nederlandse normen en waarden niet kennen. En ze willen er blijkbaar ook geen moeite voor doen om die WEL te leren kennen. Natuurlijk gaat dit niet voor alle Marokkaanse ouders op, maar voor een relatief groot deel gaat dit wel op.

Het enige wat ze doen is voluit tegen de PVV ingaan en Wilders een islamhater etc. noemen, maar ze vragen zich niet af WAARDOOR Wilders zoveel stemmen krijgt.
pi_67990165
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef SCH het volgende:

[..]

quote:
Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
quote:
Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders
quote:
Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.
Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt – wat voornamelijk jeugd is – 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
Dit laatste rekenvoorbeeld is natuurlijk maar veronderstellenderwijs. Daar valt natuurlijk wel op af te dingen!
Toch geloof ik dat het een realistisch beeld geeft. Sterker nog misschien is zelfs deze laatste berekening nog te mild. Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
pi_67990184
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is het pas waar als ik met een bron kom. Moet ik nu weer alles gaan uitzoeken omdat jij het niet gelooft en jouw algemene kennis tekort schiet? Wil ik best een keer doen hoor maar heb jij al die gegevens direct paraat in je computer? Bewaar jij alles wat je leest? Ik wil er morgen best even naar kijken, maar ik weet dat het dan weer ontkend wordt, zo gaat dat taltijd hier
Waarom schiet mijn algemene kennis te kort?
pi_67990202
Eeeeh sjimz, met alle respect, maar een extreem-rechtse site als bron aanvoeren??? En dan nog blijkt dat ik gelijk heb.
pi_67990229
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom schiet mijn algemene kennis te kort?
Omdat jij blijkbaar denkt dat jeugdcriminaliteit pas iets van de laatste jaren is.
pi_67990233
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:
Eeeeh sjimz, met alle respect, maar een extreem-rechtse site als bron aanvoeren???
Wat boeit mij het of het een extreem rechtse site of een extreem linkse site is.
Als het een onderzoek is ga er vanuit dat het een goed onderzoek is.
pi_67990268
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wat boeit mij het of het een extreem rechtse site of een extreem linkse site is.
Als het een onderzoek is ga er vanuit dat het een goed onderzoek is.
pi_67990294
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Weerleg jij het dan eens in plaats van een simpele smiley te posten?
  maandag 13 april 2009 @ 22:59:46 #244
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67990350
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?
Dit is omdraaing van de bewijslast. Jij beweert dat alle eerder genoemde ellende (enorme overlast in het OV, hulpdiensten die dwars gezeten worden) van alle tijden is terwijl ik van bijv. ambulance medewerkers hoor dat dit toch echt van de laatste tijd is. Evenals de ellende in het OV in de grote steden (waar ik zelf al dik 15 jaar ervaring mee heb en het paar jaar zie verslechteren).

Dus vertel eens, mister oogklep, is die ambulancemedewerker dan bijv. niet in orde of zit jij er gewoon gruwelijk naast?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67990391
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Weerleg jij het dan eens in plaats van een simpele smiley te posten?
Kom op zeg, jij gebruikt een analsye van een extreem-rechtse site als Heemland. Ik ga hier ook geen Indymedia posten. Ik ga echt niet in op dat soort stormfront achtige crap. Waarom moet ik dat weerleggen?

Bovendien onderstreept zelfs zo'n extreem rechtse site mijn stelling nog dat de meeste criminaliteit door autochtonen wordt gepleegd. Wat ook gewoon waar is.

Dat selectieve geshop met cijfertjes en onderzoeken schiet helemaal niet op. Hoe kom jij op zo'n extreemrechtse site trouwens?
pi_67990418
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dit is omdraaing van de bewijslast. Jij beweert dat alle eerder genoemde ellende (enorme overlast in het OV, hulpdiensten die dwars gezeten worden) van alle tijden is terwijl ik van bijv. ambulance medewerkers hoor dat dit toch echt van de laatste tijd is. Evenals de ellende in het OV in de grote steden (waar ik zelf al dik 15 jaar ervaring mee heb en het paar jaar zie verslechteren).

Dus vertel eens, mister oogklep, is die ambulancemedewerker dan bijv. niet in orde of zit jij er gewoon gruwelijk naast?
Vroeger had je nog helemaal geen ambulances lieverd. Ik beweer dat criminaliteit, overlast en agressie in het openbaar van alle tijden is. De vorm is telkens anders, uiteraard.
pi_67990427
*knip*

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 14-04-2009 19:42:31 (overbodig) ]
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_67990440
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg, jij gebruikt een analsye van een extreem-rechtse site als Heemland. Ik ga hier ook geen Indymedia posten. Ik ga echt niet in op dat soort stormfront achtige crap. Waarom moet ik dat weerleggen?

Bovendien onderstreept zelfs zo'n extreem rechtse site mijn stelling nog dat de meeste criminaliteit door autochtonen wordt gepleegd. Wat ook gewoon waar is.

Dat selectieve geshop met cijfertjes en onderzoeken schiet helemaal niet op. Hoe kom jij op zo'n extreemrechtse site trouwens?
Door te googlen
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:02:51 #249
236264 crew  capricia
pi_67990455
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:
Eeeeh sjimz, met alle respect, maar een extreem-rechtse site als bron aanvoeren??? En dan nog blijkt dat ik gelijk heb.
Het onderzoek wat gebruikt is in het artikel is het volgende onderzoek:
http://www.wodc.nl/onderz(...)der-allochtonen.aspx
Afkomstig van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum van het ministerie van Justitie.
Niet de minste dus...
Helaas klopt het artikel van Het Vrije Volk in dit geval dus wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67990479
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef sjimz het volgende:

[..]

Door te googlen
Okay, dat bedoel ik met dat simpele geshop met cijfertjes en internet. Missdchien had je helemaal niet door wat voor site het was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')