Heh, je moet eens langs de islamitische basisschool hier in de wijk lopen. Die jonge kids lopen elkaar van kleins af aan te schoppen en te slaan - dat heeft echt niks met die straatcultuur te maken, maar alles met een gebrekkige opvoeding en een tekort aan normen en waarden. Maar daar gaat dit topic niet overquote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef Zienswijze het volgende:
De agressie van Marokkanen heeft te maken met de straatcultuur waarin relatief veel Marokkanen inzitten. Een cultuur waarin snel agressief wordt gereageerd en waarin men probeert de macho uit de hangen. Ook is de straatcultuur een harde cultuur. Respect krijg je niet, respect moet je afdwingen.
Reden dat Marokkanen snel vechten zit em o.a. in dat relatief veel Marokkaanse jongens vechtsporten kunnen (o.a. kickboksen). Dat + de straatcultuur creeert een gevoel van ontastbaarheid bij hen. En dat gevoel van onaantastbaarheid kan er toe leiden dat ze het leuk vinden om te provoceren en echt niet bang zijn voor een vechtpartij.
Het heeft natuurlijk ook met de ouders te makenquote:Op vrijdag 10 april 2009 01:40 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Heh, je moet eens langs de islamitische basisschool hier in de wijk lopen. Die jonge kids lopen elkaar van kleins af aan te schoppen en te slaan - dat heeft echt niks met die straatcultuur te maken, maar alles met een gebrekkige opvoeding en een tekort aan normen en waarden. Maar daar gaat dit topic niet over
Ik heb Marokkaanse buren en de ouders laten hun kinderen niet met de rotte appels spelen en ze worden altijd betijds naar binnen gehaald. Pa werkt, ma werkt hard aan haar Nederlands en dat van haar kinderen zodat ze niet opgroeien om in het afvoerputje van de samenleving te belanden. Top mensen, heb er nooit problemen mee. Het probleem is echter dat een groot aantal ouders gewoon geen fuck om hun kind geeft. Zodra hij of zij de deur is, is het hun probleem niet meer en dat vinden ze wel best.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook met de ouders te makenkinderen steeds de hele dag de straat opsturen etc. Thuis zijn dat soort jongens vaak poeslief. Maar eenmaal buiten zijn ze vaak snel agressief en zijn eerder geneigd tot het plegen van criminele daden. Zowel de ouders als de straatcultuur zijn 1 van de oorzaken, maar goed daar gaat dit topic idd niet over
Ies koeltoerquote:Op donderdag 9 april 2009 13:15 schreef DikVoormekaar het volgende:
AMSTERDAM - Het eerste elftal van de Amsterdamse voetbalclub Sporting Maroc is uit de competitie gezet. Aanleiding is het wangedrag zondag van meerdere spelers en de leider van het team tegen een scheidsrechter. Dat maakte de KNVB donderdag bekend.
Ook als ze alleen zijn ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef Zienswijze het volgende:
Reden dat Marokkanen snel vechten zit em o.a. in dat relatief veel Marokkaanse jongens vechtsporten kunnen (o.a. kickboksen). Dat + de straatcultuur creeert een gevoel van ontastbaarheid bij hen. En dat gevoel van onaantastbaarheid kan er toe leiden dat ze het leuk vinden om te provoceren en echt niet bang zijn voor een vechtpartij.
Dan kunnen ze ook agressief zijn. Maar het zal minder snel uit de hand lopen dan wanneer ze in een groep zijn. Want dan speelt het groepseffect ook mee etc.quote:
Ik denk niet dat dat een oplossing is. Het probleem is niet zozeer dat het allochtone clubs zijn. Als je een Chineze voetbalclub had, dan had je niet zo snel agressie denk ik. Het probleem zit em in de agressie van de spelers zelf. En die agressie, die moet je aanpakken.quote:Op zondag 12 april 2009 21:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allochtone spelers verplicht spreiden. Geen zwarte en witte clubs meer..
En gek genoeg is dat nu juist discriminatie. Niet het inmengen, maar het tegengaan daarvan.quote:Op zondag 12 april 2009 21:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allochtone spelers verplicht spreiden. Geen zwarte en witte clubs meer..
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:22 schreef hubschrauber het volgende:
Voetballende Marokkanen... het moet niet gekker worden.
Mixen werkt ook niet, dat geeft alleen maar frictie binnen de teamspirit.quote:Op zondag 12 april 2009 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
En gek genoeg is dat nu juist discriminatie. Niet het inmengen, maar het tegengaan daarvan.
Het grote probleem waar Nederland mee kampt.
Even over dat laatste, Ik ben geen racist .. Deze negative berichten geven de indruk dat alle allochtonen slecht zijn, dat is niet zo, ik weet dat uit ervaring .. Ik kan me echter wel door alle negatieve berichten in de media, begrijpen dat menig allochtoon daar deel aan is.. Ik heb een andere mening .. Maar het probleem is wel echt.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat je Nederlandse in KNVB wilde benadrukken.
[..]
Waar staat dat? Natuurlijk moet tuig aangepakt worden, wel ongeacht huidskleur.
[..]
Daar komt de aap (racist) uit de mouw.
Als zij zich net zo misdragen als Sporting Maroc dan mogen ze ook opflikkeren. Maar blijkbaar kunnen zij zich wél (grotendeels) aan de regels houden. Je kan dit gedrag van Sporting Maroc wel goedpraten, maar het blijft een feit dat de straf een gevalletje eigen schuld, dikke bult is.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef Meki het volgende:
Benieuwd wanneer Feijenoord of een Hollandse club het competitie wordt uitgezet
NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!
Het is me wat.quote:Op zondag 12 april 2009 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
En gek genoeg is dat nu juist discriminatie. Niet het inmengen, maar het tegengaan daarvan.
Het grote probleem waar Nederland mee kampt.
Als jij slachtoffer wordt van geweld tegen jou gericht of als iemand jou heeft beroofd, zou jij dan naar de politie gaan en dan netjes ja en amen zeggen?quote:Op maandag 13 april 2009 21:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind zo'n post van ErwinRommel op de een of andere manier minstens zo verontrustend als dat agressieve gedrag.
Je moet die post van Rommel dan ook zien in het licht van de Slag bij El-Alamein...quote:Op maandag 13 april 2009 21:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind zo'n post van ErwinRommel op de een of andere manier minstens zo verontrustend als dat agressieve gedrag.
Eh ja. Wat anders? Moet ik gaan roepen dat ze ge-executeerd moeten worden? Ben ik dan beschaafd?quote:Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij slachtoffer wordt van geweld tegen jou gericht of als iemand jou heeft beroofd, zou jij dan naar de politie gaan en dan netjes ja en amen zeggen?
En wij zijn zeker de Führer die Rommel van zijn taken ontheffen door zijn posts maar te verwijderen en hem van zijn taken te ontheffen? Er zijn denk ik dan genoeg VonArmins om zijn plaats weer in te nemenquote:Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet die post van Rommel dan ook zien in het licht van de Slag bij El-Alamein...
Rommel heeft die slag verloren, tot 2 maal toe...zegt genoeg toch?quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En wij zijn zeker de Führer die Rommel van zijn taken ontheffen door zijn posts maar te verwijderen en hem van zijn taken te ontheffen? Er zijn denk ik dan genoeg VonArmins om zijn plaats weer in te nemen
Zo'n 1 die vanuit het buitenland denkt te weten hoe ons land in elkaar steekt iddquote:Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
ErwinRommel is een geweldige oldbie die met respect behandeld moet worden.
Ik vind het zeer verontrustend dat dat tuig geen lering trekt SCH.quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Eh ja. Wat anders? Moet ik gaan roepen dat ze ge-executeerd moeten worden? Ben ik dan beschaafd?
Het staat op wiki, dus is het zo:quote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo'n 1 die vanuit het buitenland denkt te weten hoe ons land in elkaar steekt idd
quote:Rommel was bij vriend en vijand zeer gerespecteerd...
Denk dat ik in totaal meer van de weeld gezien heb als Nederlander zijnde dan jij SCH. En dan bedoel ik echte crisis-gebieden. Geen Costa del Sol oid's.quote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo'n 1 die vanuit het buitenland denkt te weten hoe ons land in elkaar steekt idd
En jij denkt dat ze van een taakstraf wat leren? Dat ze zulke dingen voortaan niet meer doen? Zou je dat ook denken als ze je voor de 2e keer in elkaar slaan, nadat ze zijn vrijgekomen?quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Eh ja. Wat anders? Moet ik gaan roepen dat ze ge-executeerd moeten worden? Ben ik dan beschaafd?
Mag je 3 maal raden hoe dat toch kwamquote:Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Rommel heeft die slag verloren, tot 2 maal toe...zegt genoeg toch?![]()
Dat is hetzelfde als denken dat je vanuit de binnenstad een goed oordeel kan vellen overquote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ja, het is een drama in dit land. Kom op zeg, Nederland verslechtert helemaal niet. Allemaal van dat verwende gelul. Dat hautaine gelul van mensen die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe het hier in elkaar zit, is echt lachwekkend. Je komt hier maar liefst ieder jaar een keer, poe poe, nou nou. En in die paar weekjes zie je dat het hier zoveel slechter gaatquote:Op maandag 13 april 2009 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:
n ja, elk jaar kom ik weer in Nederland en zie dat er geen ene zak is veranderd, laat ik het zo stellen, het is verslechterd in alles. Als Nederlander buitenboord zie ik soms dingen waar de normale in NL wonende Nederlander niet aan denkt. Dus tja,..........ik zie zaken die verslechteren.
Nee, dat zou ook raar zijn inderdaad.quote:Op maandag 13 april 2009 22:04 schreef Specularium het volgende:
Dat is hetzelfde als denken dat je vanuit de binnenstad een goed oordeel kan vellen over
kansenwijken.
Of van die Randstatters die alles beter weten wat goed is voor de provincies. Betweterig als men vaak is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als denken dat je vanuit de binnenstad een goed oordeel kan vellen over
kansenwijken.
Nou, ik moet wel zeggen dat ik ook van Nederlandse vrienden die in het buitenland wonen vaak te horen krijg dat NL wel aan het veranderen is. Ze vinden het klimaat hier harder geworden, en een stuk minder tolerant.quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ja, het is een drama in dit land. Kom op zeg, Nederland verslechtert helemaal niet. Allemaal van dat verwende gelul. Dat hautaine gelul van mensen die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe het hier in elkaar zit, is echt lachwekkend. Je komt hier maar liefst ieder jaar een keer, poe poe, nou nou. En in die paar weekjes zie je dat het hier zoveel slechter gaat![]()
Zeg dat maar tegen die oude vrouwen die beroofd zijn en aan hun verwondingen zijn overleden. Of dat ze een levenslange trauma hebben gekregen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ja, het is een drama in dit land. Kom op zeg, Nederland verslechtert helemaal niet. Allemaal van dat verwende gelul. Dat hautaine gelul van mensen die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe het hier in elkaar zit, is echt lachwekkend. Je komt hier maar liefst ieder jaar een keer, poe poe, nou nou. En in die paar weekjes zie je dat het hier zoveel slechter gaat![]()
Dat gebeurde vroeger niet???quote:Op maandag 13 april 2009 22:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die oude vrouwen die beroofd zijn en aan hun verwondingen zijn overleden. Of dat ze een levenslange trauma hebben gekregen.
Dat men er in NL blind door is geworden is niet mijn probleem. Ik constateer iets en zeg dat.quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan ben jij een van de weinige die die marokaan is tegengekomen. Ik nl. niet!!!quote:Op maandag 13 april 2009 22:12 schreef SCH het volgende:
[..]
De gemiddelde Marokkaan beheerst de Nederlandse taal gelukkig beter dan jij
Nee dat gebeurde vroeger niet! Naja, stukken minder. Maar met dat nieuwe tuig erbij heel veel meer.quote:
Wat een onzin. Hieruit blijkt wel dat je echt vervreemd bent van de situatie hier.quote:Op maandag 13 april 2009 22:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ben jij een van de weinige die die marokaan is tegengekomen. Ik nl. niet!!!
En dat was al zo in de jaren 80 op de MAVO.
Volstrekte onzin. Jong tuig, criminaliteit, berovingen, overlast - het is van alle tijden, en wel steeds weer van wisselende groepen jongeren en diverse samenstellingen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee dat gebeurde vroeger niet! Naja, stukken minder. Maar met dat nieuwe tuig erbij heel veel meer.
Toen wist men nog wat respect was, en ging men geen oude dametjes beroven. Dat was laf.
Maar marokanen of andersoort vergelijkbaar tuig zien dat schijnbaar niet nee.
SCH, bekijk die statistieken er maam op na. Weet je genoeg.quote:Op maandag 13 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Volstrekte onzin. Jong tuig, criminaliteit, berovingen, overlast - het is van alle tijden, en wel steeds weer van wisselende groepen jongeren en diverse samenstellingen.
Wow, jij bent echt totaal niet bij de tijd he. Wat ben jij een raar en wereldvreemd mannetje zeg.quote:Op maandag 13 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
Volstrekte onzin. Jong tuig, criminaliteit, berovingen, overlast - het is van alle tijden, en wel steeds weer van wisselende groepen jongeren en diverse samenstellingen.
Zit je hier nou het Marokkaans-NL-tuig te bagetaliseren?quote:Op maandag 13 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan? Vroeger stond niet op iedere hoek een SBS-camera maar er is echt niet zoveel veranderd hoor.quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wow, jij bent echt totaal niet bij de tijd he. Wat ben jij een raar en wereldvreemd mannetje zeg.
Ahhh gaan we persoonlijk worden?quote:Op maandag 13 april 2009 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, je stoornis is bekend. Daar hoef je niet steeds over uit te wijden.
Ja tuurlijk zorgen ze voor overlast. Maar Rommelmans doet alsof dat het grootste probleem van ons land is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zit je hier nou het Marokkaans-NL-tuig te bagetaliseren?
Want het is toch wel duidelijk dat ze voor overlast zorgen...
Jij vindt het nodig om hier te vertellen hoe enorm agressief je kan en wil zijn. Dat is vrij typerend voor je. Dat maakt je een beetje zielig en lachwekkend en je weet zelf ook wel hoe het komt.quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh gaan we persoonlijk worden?![]()
Had die slet van je afgelopen vakantie nog vet geneukt ja. Was wel lekker hoor, maar niets speciaals.
Gooi het hoe je het gooien wilt, lullig doen kan ik nl. ook.
Ah, dus het is puur en alleen dat de media nu overal bovenop zit en dat het straatbeeld de laatste 30 jaar echt niet verhard is. Ook toen was het meer dan normaal dat groepen jongeren overlast veroorzaakten in het OV, ambulances tegenhielden en mensen uit bepaalde buurten werden weggepest?quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef SCH het volgende:
Wat klopt er dan niet aan? Vroeger stond niet op iedere hoek een SBS-camera maar er is echt niet zoveel veranderd hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |