abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67150113

Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17

Links

• Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

Tips
    quote:
    Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
  • Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
  • Vliegen met LTU vanuit Düsseldorf (600-800 euro retour).
  • Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
  • AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
  • quote:
    Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
  • Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD
  • quote:
    Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
  • Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
  • Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
  • Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
  • Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
  • Kopie van vluchtgegevens
  • 2 gelijke recente pasfoto's
  • 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
  • quote:
    Met de bus naar Bangkok

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
  • AE1: Silom
  • AE2: Khao San Road
  • AE3: Sukhumvit
  • AE4: Hua Lamphong-treinstation
  • Er is een aparte bus naar Pattaya.
  • quote:
    Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
  • Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
  • 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
  • 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
  • Bezienswaardigheden

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
  • Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
  • Fietstocht door Bangkok (link)
  • Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
  • Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
  • Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
  • MBK Shopping Center, Downtown
  • Siam Center, Downtown
  • Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
  • Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
  • Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
  • Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
  • IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
  • Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
  • Patpong Night Market, Patpong
  • Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
  • Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
  • Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
  • Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
  • Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
  • Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
  • Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
  • Hua Hin (rustige badplaats)
  • River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
  • Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
  • Grotten, Keang Lawa
  • Grote Boeddha, Phra Phutthabat
  • Apentempel, Prang Sam Yot
  • Watervallen, Sai Yok
  • Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
  • Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (strandeiland)
  • Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
  • Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
  • Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
  • Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
  • Olifantenschool, Chiang Dao
  • Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
  • Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
  • Orchideënfarm, Chiang Mai
  • Shop City, Chiang Mai
  • Thai cookery classes, Chiang Mai
  • Markt, Lampang
  • Olifantenkamp, Mae Hong Son
  • Longneck-stam, Mae Hong Son
  • Trekking
  • Heetwaterbronnen, Mae Sot
  • Pai (hippystadje)
  • Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
  • Pottenbakkerij, Dan Kwian
  • Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
  • Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
  • Hoogste boeddabeeld, Roi Et
  • Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
  • Apenbos, Udon Thani
  • Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
  • Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
  • Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
  • Koh Tao (duiken en snorkelen)
  • Krabi (strand en watersporten)
  • Tijgertempel, Krabi
  • Phra Nang Grot, Krabi
  • Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
  • Spabronnen, Ranong

• Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
  • Thai boxing-wedstrijd
  • Thaise massage
  • Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)

Hoe is het weer in Thailand in de zomer?

[ Bericht 98% gewijzigd door DutchTrain op 17-03-2009 22:17:19 ]
  • pi_67152463

Zoiets Let op, dit is voor centraal Thailand, noord en zuid zijn weer anders.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_67152818
    Wilt de Topic Starter of een MOD even de OP weer updaten ?
      woensdag 18 maart 2009 @ 00:30:42 #4
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_67157176
    't Regent in BKK. De eerste grote regenbui van dit jaar
      woensdag 18 maart 2009 @ 00:33:04 #5
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67157224
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 15:42 schreef Asskicker14 het volgende:

Mag je een flacon zonnebrandolie gewoon meenemen in de bagage op het vliegtuig?
    Of kopen jullie ter plekke zo'n fles op het vliegveld van Bangkok?
    Wil je dat in jouw handbagage doen?
    Denk je dat je meteen verbrandt als je vanaf het vliegveld naar buiten loopt?

Gewoon in de normale bagage doen of ergens in Thailand kopen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_67158731
    Iemand nog aanraders qua hotels in Khorat?
    Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:13:38 #7
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67160409
    Op internet staan vaak alleen de duurdere en luxere hotels.
    Met een guesthouse (airco en eigen badkamer) zit je meer in de buurt van de genoemde prijs.
    Explore the World
    pi_67161249
    Ik ben van plan in September weer te gaan
    In de OP lees ik het volgende

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn

Is dat vanaf Suvarnabhumi ? en sluit hij dan aan op de bestaande rail link ?en ligt alles nog op schema ?
    pi_67163990
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
    Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
    Niet vantevoren boeken! Maar maak of een lijstje met guesthouses als je daar wilt slapen, of check de walk-in prijzen op de sites van de hotels zelf. Asia Rooms e.d. is wel handig als startpunt om een hotel in een bepaalde wijk te vinden maar uiteindelijk zijn er altijd veel meer hotels in de buurt dan er op die hotel sites staan, en vaak zijn die ook goedkoper. Helaas heb ik voor Nakhon Rachasima geen tip voor je, ik ken alleen het busstation daar.
    pi_67164057
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:50 schreef Xlarge het volgende:
    Ik ben van plan in September weer te gaan
    In de OP lees ik het volgende

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn

Is dat vanaf Suvarnabhumi ? en sluit hij dan aan op de bestaande rail link ?en ligt alles nog op schema ?
    Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.
    pi_67175403
    Na twee maanden Thailand ben ik ook weer terug in het land. Ik heb het er best naar m'n zin gehad, maar ik zal zeker niet snel terug keren naar Thailand.

Die zogenaamde Thaise charme in combinatie met vriendelijke mensen en lekker eten heb ik niet echt kunnen ontdekken. Al denk ik wel dat ik m'n dagelijkse 'banana cake' voor ontbijt, en het lekkere Beer Chang ga missen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 19:53:58 #12
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67181165
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 11:23 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.
    Daarnaast, de prijzen zoals ik die gehoord heb zullen niet eens zo voordelig zijn, wellicht wel als je alleen reist, maar met meerderen is een taxi goedkoper. Naast het feit dat een taxi eigenlijk helemaal niet zo duur is, maximaal 8 euro inclusief tol naar een hotel in Bangkok is niet duur als je het vergeljkt met Nederlandse begrippen.
    (Nu neem ik echter nooit de taxi, ik moet naar Chonburi, en vanaf het vliegveld, of eigenlijk het transportcenter, gaat daar een rechtstreekse bus heen. (Ik betaal dan tussen de 50-80 THB, afhankelijk welke bus ik neem, want die naar Chonburi gaat 5x per dag, maar de bus naar Leam Chabang, Sri Racha of Bang Saen komt ook in Chonburi, echter je betaald wel de eindprijs waar de bus heengaat, en zo geldt dat voor meer bestemmingen in de regio).

Is trouwens ook niet zo vreemd dat die Raillink zo duur wordt (200++ THB) aangezien de bouwkosten hoog zijn, en ze ook weer niet zomaar al die taxichauffeurs het broodbeleg willen ontnemen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67190805
    Mwah, 200Bt voor een enkeltje is wel heel wat goedkoper dan BTS, als je het aan de afstand afmeet. Ik ben het gezeur van die taxi chauffeurs op Suvarnibhum zo zat. Zelfs als je een officieel taxi briefje hebt van de desk, proberen ze het nog te flikken om te de meter niet aan te zetten. Pas had ik er weer een. Die zei dat z'n meter stuk was maar voor 400Bt zou hij me wel naar Ramkhanhaeng Rd brengen. Vóór het einde van de aankomsthal zeg ik stop!. Hij stoppen, maar wist niet waarom. Ik stap uit en loop zo terug naar de aankomst hal. Dikke vinger voor dat soort gasten omdat het gewoon voor 150Bt kan en voor 200Bt rij je helemaal naar Sukhumvit Rd .

Dat is één van de redenen dat ik nooit mijn koffer of tas in de achterbak kieper maar altijd op de achterbank bij me hou. En dan moet je eens proberen om vanuit Bangkok een taxi zien te krijgen die op de meter naar het vliegveld wil rijden. Moet je soms wel geduld hebben.

Nu weet ik ook wel dat wanneer je voor 200 Bt getild wordt dat geen wereld bedrag is, maar het gaat om het principe. Een taxi die mij op de meter voor 200Bt vervoert, betaal ik altijd 250Bt.

Dus die train vind ik wel een uitkomst, al moet je dan altijd nog wel een lokale taxi in Bangkok nemen.

Op dat transfer busstation ben ik vorig jaar eens geweest toen ik vroeg in de middag aankwam en geen haast had omdat mijn viendin toch tot 5 uur moest werken. Ik vragen naar die Airport Express bus maar niemand die mij wegwijs kon maken. Nee ik moest op busnummer weet ik veel wachten. Na zeker een half uur gewacht te hebben komt er zo'n roestbak aan, je kent ze wel. Zonder airco en alle ramen open. Goed toch maar ingestapt maar dat kreng stopte om de 100 meter. Het schoot maar niet op. Dus bij de eerste de beste Big C uitgestapt en alsnog een taxi genomen.
    pi_67192444
    als ik aan thailand denk denk ik aan prachtige tempels met gouden pieken die tot aan het zwerk rijzen, aan mysterieuze jungle met wilde dieren en onontdekte geheimen en aan dat ijskoude gevoel wanneer je je realiseert dat je de afgelopen 5 minuten een transsexueel hebt zitten betasten die er vervolgens met die legendarische thaise glimlach met je geld vandoor gaat
      donderdag 19 maart 2009 @ 18:39:09 #15
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67213693
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 23:13 schreef Buzz129 het volgende:
    Mwah, 200Bt voor een enkeltje is wel heel wat goedkoper dan BTS, als je het aan de afstand afmeet. Ik ben het gezeur van die taxi chauffeurs op Suvarnibhum zo zat. Zelfs als je een officieel taxi briefje hebt van de desk, proberen ze het nog te flikken om te de meter niet aan te zetten. Pas had ik er weer een. Die zei dat z'n meter stuk was maar voor 400Bt zou hij me wel naar Ramkhanhaeng Rd brengen. Vóór het einde van de aankomsthal zeg ik stop!. Hij stoppen, maar wist niet waarom. Ik stap uit en loop zo terug naar de aankomst hal. Dikke vinger voor dat soort gasten omdat het gewoon voor 150Bt kan en voor 200Bt rij je helemaal naar Sukhumvit Rd .

Dat is één van de redenen dat ik nooit mijn koffer of tas in de achterbak kieper maar altijd op de achterbank bij me hou. En dan moet je eens proberen om vanuit Bangkok een taxi zien te krijgen die op de meter naar het vliegveld wil rijden. Moet je soms wel geduld hebben.

Nu weet ik ook wel dat wanneer je voor 200 Bt getild wordt dat geen wereld bedrag is, maar het gaat om het principe. Een taxi die mij op de meter voor 200Bt vervoert, betaal ik altijd 250Bt.

Dus die train vind ik wel een uitkomst, al moet je dan altijd nog wel een lokale taxi in Bangkok nemen.

Op dat transfer busstation ben ik vorig jaar eens geweest toen ik vroeg in de middag aankwam en geen haast had omdat mijn viendin toch tot 5 uur moest werken. Ik vragen naar die Airport Express bus maar niemand die mij wegwijs kon maken. Nee ik moest op busnummer weet ik veel wachten. Na zeker een half uur gewacht te hebben komt er zo'n roestbak aan, je kent ze wel. Zonder airco en alle ramen open. Goed toch maar ingestapt maar dat kreng stopte om de 100 meter. Het schoot maar niet op. Dus bij de eerste de beste Big C uitgestapt en alsnog een taxi genomen.
    Chonburi gaat gelukkig met de expressebus, die stopt onderweg nergens meer. Als je vanaf het transport center de lokale bus neemt (vaak is deze overigens wel met airco) duurt de rit naar bijvoorbeeld On Nut Tesco BTS station meer dan een uur omdat deze inderdaad heel vaak stopt. Vanaf het transportcenter gaat er geen airportbus. (150 THB is trouwens duur, een taxi is zoals gezegd ook zoiets als je met 2 personen bent (300-400 THB), en ik heb niet zoveel problemen om de meter aan te zetten, al pak ik de taxi bij voorkeur vanaf het departure level zodat ik niet hoef te wachten en de taxi chauffeur echt wel de meter aanzet omdat hij weet dat mensen die de taxi vanaf daar pakken ook weten dat de meter aan moet en anders echt niet in zullen stappen.

De wisselkoers EURO - THB is overigens omhoog geschoten, heeft natuurlijk alles te maken met de briljante actie in de VS omtrent de staatsobilitagies.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67222090
    Ik zie het nu. Had altijd wat beter op www.bangkokairportonline.com moeten kijken. En het was inderdaad bus 552 waar ik op moest wachten. Volgende keer die Airport Express busstop maar eens opzoeken.

Als je met meerderen reist is een taxi zeker in Bangkok altijd goedkoper, als je al die bagage tenminste in de kofferbak met gastank kwijt kunt.

Die Baht - Euro verhouding gaat me nog niet hard genoeg. Ik zou toch zeggen dat die nu onderdehand op 55 zou moeten staan. Maar het zal nog wel even duren voor die Thais massaal geld moeten gaan lenen en de Baht daardoor helemaal instort. Die Euro is achteraf gezien zo gek nog niet!

Ik heb nog een paar maanden te gaan voordat ik weer terug ben in Thailand. Eerst naar Brazilie, maar dat is geen vakantie, behalve een paar dagen dan!
    pi_67293953
    Hebben jullie ervaring met onderstaande site?
    http://www.thairailwayticket.com/default.aspx
    Lijkt er op dat ik hier online mijn treintickets kan reserveren of is dit een onzinsite? We willen namelijk 15/04 vertrekken vanuit Bangkok met de nachttrein richting het zuiden. Omdat het dan tegen het einde loopt van de nieuwjaarsviering verwachten we grote drukte. Vandaar dat we van te voren de tickets willen reserveren. Bij de diverse reisbureaus in NL bestaat die mogelijkheid, maar betaal je de hoofdprijs. Na googlen kwam ik uit op deze site, maar is die betrouwbaar? Als iemand info hierover heeft, graag. Alvast bedankt!
    pi_67301019
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:47 schreef hiergeenverstandvan het volgende:
    Hebben jullie ervaring met onderstaande site?
    http://www.thairailwayticket.com/default.aspx
    Lijkt er op dat ik hier online mijn treintickets kan reserveren of is dit een onzinsite? We willen namelijk 15/04 vertrekken vanuit Bangkok met de nachttrein richting het zuiden. Omdat het dan tegen het einde loopt van de nieuwjaarsviering verwachten we grote drukte. Vandaar dat we van te voren de tickets willen reserveren. Bij de diverse reisbureaus in NL bestaat die mogelijkheid, maar betaal je de hoofdprijs. Na googlen kwam ik uit op deze site, maar is die betrouwbaar? Als iemand info hierover heeft, graag. Alvast bedankt!
    Ik weet helaas niets over die site, ik heb desnoods wel een alternatief voor je.

http://www.traveller2000.com/train/trains.asp
      vrijdag 27 maart 2009 @ 10:09:17 #19
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_67455736
    hoe denken jullie dat het gaat lopen met de vliegtax afschaffing ??
      vrijdag 27 maart 2009 @ 13:27:33 #20
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67460855
    Vliegtaks gaat verdwijnen.
    Als het goed is zakken daardoor de prijzen naar Bangkok met 45 euro.
    Als dan ook nog de brandstof toeslag verder wordt verlaagd door de lage olieprijs wordt het helemaal feest.
    Explore the World
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:30:50 #21
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_67462797
    en ow ja en ze maken hotelkamers in vliegtuigen met ieder een eigen bed...
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:43:43 #22
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67463174
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:
    Singapore Airlines heeft ze al in de A380

Singapore Airline Suites
    Available exclusively onboard the Singapore Airlines A380, the Singapore Airlines Suites are truly a class beyond first. Each Suite offers an exquisitely private space. Lounge in the largest ever seat; a lavish armchair with adjustable headrest and armrests.

For a restful sleep, experience the pleasure of sleeping on a standalone bed; not one converted from a seat, topped off with our turn-down service with fine linen and full-sized pillows.
    Explore the World
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:46:28 #23
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67463262
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:

Ik denk niet dat mensen die dat kunnen betalen zeuren over 45¤ vliegtax.
    pi_67463615
    Wel over turbulentie
    pi_67466467
    tvp ivm bezoek aan Thailand voor mijn werk

Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
    pi_67469247
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:

Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
    Ik heb op Koh Tao met Scuba Junction gedoken, het is een aanrader.
    Lekker laid back, in de avond nog een beetje rondhangen op het strand met een biertje.

http://www.scuba-junction.com/
      zaterdag 28 maart 2009 @ 13:26:04 #27
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67491918
    quote:
    Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stad
    pi_67492793
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:

Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.
    Heel relaxt. Als je dan toch gaat, vraag dan naar Bob, oudere Nederlandse instructeur, die mij onder andere heeft begeleid bij mijn divemaster

Ik vind hun site zelf niet bijzonder, maar de service die ze daar leveren is prima, je kan nog eventueel op de duikschool zelf overnachten. http://www.divepoint-kohtao.com

Over de prijzen kan ik je vertellen dat het verschil in prijzen zeer klein is, wanneer je bij verschillende duikscholen het aanbod gaat bekijken.

Als je meer vragen hebt stel ze gerust, heb 3 maanden op dat eilandje gezeten
    BoF!
    pi_67519106
    Nou, de plannen worden steeds concreter om naar Thailand te gaan in de zomervakantie...

is 630 euro een beetje een schappelijke prijs om naar Thailand te vliegen? we willen een beetje rondreizen dus dan is 3 tot 4 weken wel voldoende of niet?
      zondag 29 maart 2009 @ 16:22:35 #30
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67520794
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 15:16 schreef Stienn het volgende:
    Nou, de plannen worden steeds concreter om naar Thailand te gaan in de zomervakantie...

is 630 euro een beetje een schappelijke prijs om naar Thailand te vliegen? we willen een beetje rondreizen dus dan is 3 tot 4 weken wel voldoende of niet?
    630 euro is niet duur, wanneer wil je precies weg en vanaf welke airports kan je?

Vanaf Amsterdam is 630 euro goedkoop, vanaf Dusseldorf of Frankfurt is het weer relatief duur, tenzij je vliegt in juli.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67520865
    rond 10 juli weg, en kan vanaf Amsterdam, Dusseldorf vliegen.. woon in de buurt van Enschede
    pi_67528046
    Is het goedkoper vanwege de mogelijke afschaf van de vliegtax?
    MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…

Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
    pi_67530801
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 14:07 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.
    Heel relaxt. Als je dan toch gaat, vraag dan naar Bob, oudere Nederlandse instructeur, die mij onder andere heeft begeleid bij mijn divemaster

Ik vind hun site zelf niet bijzonder, maar de service die ze daar leveren is prima, je kan nog eventueel op de duikschool zelf overnachten. http://www.divepoint-kohtao.com

Over de prijzen kan ik je vertellen dat het verschil in prijzen zeer klein is, wanneer je bij verschillende duikscholen het aanbod gaat bekijken.

Als je meer vragen hebt stel ze gerust, heb 3 maanden op dat eilandje gezeten
    Superkoel, dankjewel!

En inderdaad, met Google kom je een heel eind, maar ervaringen van mijn mensen met scholen is minsten zo belangrijk. Omdat ik niet zo lang ga (1 week op werkbezoek, 1.5 week vakantie) heb ik niet zo veel tijd om alles aldaar uit te pluizen, dus ik wil hier al gaan boeken.

Ben nu nog beetje aan het uitzoeken, maar als ik vragen heb kom ik zeker even bij je terug, dank daarvoor .
    pi_67538686
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:
    MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…

Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
    Wat wilde je weten over taxi's in Thailand?
      maandag 30 maart 2009 @ 09:54:39 #35
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67538911
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:

wat wil je weten?

Hoe hard ze kunnen...
    worden de roze taxi's bestuurd door ladyboys...
    hoe duur...
    fooien geven...
    pi_67547782
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 09:54 schreef Blik het volgende:

[..]

wat wil je weten?

Hoe hard ze kunnen...
    worden de roze taxi's bestuurd door ladyboys...
    hoe duur...
    fooien geven...
    BoF!
      maandag 30 maart 2009 @ 16:30:30 #37
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_67550469
    wij willen in juni juli een maand gaan...

heeft iemand ervaring wat betreft het weer in deze periode ??
      maandag 30 maart 2009 @ 16:44:12 #38
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67550923
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef BuupWerk het volgende:
    wij willen in juni juli een maand gaan...

heeft iemand ervaring wat betreft het weer in deze periode ??
    Ik ben in juli geweest. Op zich prima weer. Wel redelijk wat bewolking gehad.
    pi_67557834
    Nee, waar ik op moet letten
    @ BuupWerk, misschien kom ik je nog tegen
    pi_67563709
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 20:42 schreef CaptainMiller het volgende:
    Nee, waar ik op moet letten
    @ BuupWerk, misschien kom ik je nog tegen
    Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 09:11:39 #41
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67568306
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:22 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.
    Ik zou zelfs 150 baht niet accepteren. Vanaf het Paleis naar halverwege Sukhumvit was 2 jaar geleden nog geen 200 baht, en dan zit je toch al snel 45 minuten in de taxi. Maar idd, altijd er voor zorgen dat de meter aanstaat voordat je vertrekt. De taxi's zijn overigens makkelijk te herkennen aan de felle kleuren. De orze taxi's worden trouwens niet per definitie bestuurd door ladyboys

Heb inVietnam een keer een zwarte taxi meegemaakt, daar deed de meter het wel van maar die ging echt in razend tempo omhoog. De eerste keer keihard ingetrapt en dik 5 euro betaald voor een ritje van 5 minuten. De tweede keer echter meteen uitgestapt

Trouwens altijd vantevoren een prijs afspreken met tuktuks, in Bangkok de eerste keer vergeten te doen, en we mochten meteen 150 baht afrekenen voor een ritje waar je normaal 50 baht voor betaald.
    pi_67571998
    Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
      dinsdag 31 maart 2009 @ 20:27:03 #43
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67590119
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
    Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
    Gelukkig ben ik er niet met Songkran, want dat was eens maar nooit weer.

Met Songkran opzich vindt je nog wel een kamer, het is wel wat drukker dan normaal, zeker in de kustplaatsen maar in Bangkok moet voldoende plek te vinden zijn.
    Neem wel een fijne vuilniszak mee voor je tas, want tijdens songkran kent men geen mededogen en wordt iedereen onder vuur (water ) genomen, en juist de normale thai kan er nog wel mee omgaan, maar de gemiddelde toerist wordt helemaal gek en denkt dat het de bedoeling is om alles maar hardhandig te gaan doen...... en ook gewoon in de avond door te gaan waardoor ook de thai alle remmen los doet....
    Mocht je in de non-aircon stadsbus zitten, dus een bus waar de ramen open zijn, ga dan met je zwembroek en snorkel aan boord, want als je op een verkeerde plek stil komt te staan zal je nat gaan worden.

Het grootste probleem met het pokke songkran is dat het overal ook nog eens op verschillende data wordt gevierd, was ik eindelijk in Hua Hin in mijn vrije tijd en bewapend met een waterpistool was het daar net voorbij, weer in mijn nette kleding in Chonburi beginnen ze daar net... (En bij Bang Saen ging het gewoon 's avonds door terwijl het normaal om 18.00 uur, als het donker is, normaliter stopt).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67591497
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..](En bij Bang Saen ging het gewoon 's avonds door terwijl het normaal om 18.00 uur, als het donker is, normaliter stopt).
    In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 21:51:24 #45
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67593455
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 21:04 schreef shibaloma het volgende:

[..]

In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.
    Je moet ook altijd even kijken hoe iets eruit ziet voordat je een kamer neemt. Op Bang Saen verblijf ik in guesthouses die er zijn, heel verschillend, al is het vaak maar voor enkele dagen, ik verblijf meestal in Chonburi zelf.
    The Tide resort is overigens opzich wel een aanrader, al is deze wel heel prijzig, vooral als je binnen komt lopen... Verder is Bang Saen echt voor de thais, vandaar de vele guesthouses.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67596417
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
    nee hoor, neem maar lekker een taxi, maar wel met een teller, en wel vragen of ze die teller ook aanzetten
    pi_67604959
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 13:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stad
    Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.
    Ik had al iets gelezen dat er eind maart een festival plaatsvond, en daar kwam ik midden in terrecht.
    De "Thao Suranaree Victory Celebration Fair" vond plaats en in heel de stad was vanalles te doen en er waren overdreven veel marktkraampjes hehe. Het mooie was, dat er nagenoeg geen farang was, en dat er wel duizenden Thai op de been waren. Dat hele festival is een aanrader. meer info vinden jullie hier:
    http://www.koratmagazine.in.th/event/yingmo/eyingmo.htm
    Op de zaterdag ben ik naar Phimai afgereisd en heb dit stadje bezocht.
    Verder ben ik in een klooster nog op de vrijdag geweest, en heb een Duitse monnik gesproken. Hij verzocht me zaterdag terug te komen en vertelde meer over boedhisme (enzo) en liet me meer van het klooster zien.
    Het enige minpunt was het gehorige hotel, maar dankzij oordoppen had ik daar uiteindelijk niet echt problemen mee.

Hoe is Chonburi eigenlijk? Ik ben er een aantal maal doorheen gekomen op weg naar huis...maar is er een en ander te doen? Het is bij mij in de buurt, en dus makkelijk te bezoeken.
    pi_67605255
    Owja, nog een kleine vraag.
    Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
    Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
    pi_67606796
    quote:
    travelfish kijken
    pi_67609054
    Wij gaan dit jaar ook naar Thailand!!
    ik ga daar eerst trainen in het noorden en later komt mijn vriendin (voor een weekje)
    Ben van plan 3 weken te gaan in juli/augustus.
    Heeft er iemand nog goede aanbevelingen waar ik het best kan boeken?
    Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
      woensdag 1 april 2009 @ 13:00:13 #52
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67609339
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:45 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.
    Ik had al iets gelezen dat er eind maart een festival plaatsvond, en daar kwam ik midden in terrecht.
    De "Thao Suranaree Victory Celebration Fair" vond plaats en in heel de stad was vanalles te doen en er waren overdreven veel marktkraampjes hehe. Het mooie was, dat er nagenoeg geen farang was, en dat er wel duizenden Thai op de been waren. Dat hele festival is een aanrader. meer info vinden jullie hier:
    http://www.koratmagazine.in.th/event/yingmo/eyingmo.htm
    Op de zaterdag ben ik naar Phimai afgereisd en heb dit stadje bezocht.
    Verder ben ik in een klooster nog op de vrijdag geweest, en heb een Duitse monnik gesproken. Hij verzocht me zaterdag terug te komen en vertelde meer over boedhisme (enzo) en liet me meer van het klooster zien.
    Het enige minpunt was het gehorige hotel, maar dankzij oordoppen had ik daar uiteindelijk niet echt problemen mee.

Hoe is Chonburi eigenlijk? Ik ben er een aantal maal doorheen gekomen op weg naar huis...maar is er een en ander te doen? Het is bij mij in de buurt, en dus makkelijk te bezoeken.
    Dan heb je geluk gehad dat er echt iets te doen was, Phimai is wel leuk idd.
      woensdag 1 april 2009 @ 13:01:04 #53
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67609358
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
    Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
    heb een fiets gehuurd, dat is ook prima te doen in ieder geval. Kan je een boottocht ook aanraden voor een aantal tempels net buiten de stad (moet nog wel entree betalen bij sommige tempels zelf)
    pi_67611969
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 12:50 schreef Boomstronk het volgende:

Heeft er iemand nog goede aanbevelingen waar ik het best kan boeken?
    Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.
    Een vliegticket heen en terug, met wellicht je eerste overnachting in Bangkok voldoet.

Het is erg makkelijk alles ter plekke te regelen, en veel leuker ook , zo kan je ergens nog eens blijven hangen, of juist eerder vertrekken.
    Een beetje research vooraf helpt vaak wel, hier zitten genoeg mensen die antwoorden kunnen geven
    pi_67616420
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 14:24 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.
    Een vliegticket heen en terug, met wellicht je eerste overnachting in Bangkok voldoet.

Yup, dat waren wij ook van plan...ik wil eerst 2 weken naar Ciang may naar een trainingskamp http://www.true-bee.com/ en daar een beetje rond hangen, en later relaxen in bangkok en omstreken.
    Maar ik zie hier overal dat mensen tickets hebben voor 500/600..Wij willen in Juli/aug gaan maar daar zit je al minimaal op de 700/800..Via welke sites boeken jullie dan?

Thnx
    Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
    pi_67616850
    Om een goedkoop ticket te krijgen in juli/augustus is best lastig (tenzij je zin hebt om vanuit Londen te vliegen of met een overstap). Ik en mijn vriendin hebben bewust gekozen voor een vertrek eind juni, dan zijn de prijzen net iets lager. Als je daar dus ruimte voor hebt, zou ik als ik jou was serieus overwegen om net iets eerder te vertrekken.

Via cheaptickets bijvoorbeeld kun je eind juni al voor 530 euro een rechtstreekse vlucht met AirBerlin boeken naar Bangkok. Moet je wel even een beetje goochelen met de vertrek- en aankomst data, maar het is wel mogelijk.
    /a>
    pi_67738703
    Een paar uurtjes langer reizen of een verschil van 500-600 euro... Mijn keus was snel gemaakt

Nog 2 maandjes en dan mag ik eindelijk Na 6 jaar geen vakantie heb ik best zin in
    pi_67741125
    ik ga vanuit bangkok richting het koh phi phi,

ik wil dan gaan vliegen naar surat thani of naar krabi... dus mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik het makkelijkst naar koh phiphi..
    pi_67771449
    Vliegen naar Krabi, dan de bus naar de pier en de boot naar Phi Phi. Je kunt ook via Phuket.
    pi_67798182
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
    Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te huren

Over die taxi's: ik haat het als ze die meter weigeren aan te zetten
    pi_67799484
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te huren

Over die taxi's: ik haat het als ze die meter weigeren aan te zetten
    uitstappen
    pi_67799714
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:03 schreef henkway het volgende:

[..]

uitstappen
    Ja, had ik ook meteen gedaan. Wat een lul zeg
      dinsdag 7 april 2009 @ 19:04:02 #64
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67803625
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja, had ik ook meteen gedaan. Wat een lul zeg
    Mijn eerste vraag is of ze op de meter rijden, is dat niet het geval is de conversatie verder over. Ik heb slechts een keer zonder meter gereden, en dat was de eerste keer Thailand voor 400 THB vanaf Don Muang naar Kao Sahn Road in 2000... maar toen wist ik nog niet beter...
    (Omgerekend in OZZIE dollars was dat helemaal niet zo duur.....)
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67818506
    De roden dit keer, zouden ze ook richting de vliegvelden trekken ?

http://www.nu.nl/algemeen(...)thaise-regering.html
      woensdag 8 april 2009 @ 11:49:10 #66
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_67823453
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 09:13 schreef Xlarge het volgende:
    De roden dit keer, zouden ze ook richting de vliegvelden trekken ?

http://www.nu.nl/algemeen(...)thaise-regering.html
    Ze zijn alweer een hele tijd bezig. Vandaag zou de grootste menigte -300.000 man hadden ze verwacht-moeten worden, maar echt heel serieus wordt het niet genomen. Het lijkt erop dat de landmacht, marine en politie braaf achter de regering blijven staan.
    pi_67826811
    Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM .
    BoF!
    pi_67827436
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
    Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM .
    Ik wil in september een aantal weekjes, maar ik kan maar geen goedkoop ticket vinden.
    270 euro klinkt gewoon bizar, dan zou ik 4 keer per jaar gaan
      woensdag 8 april 2009 @ 13:51:19 #69
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67827509
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
    Waarschijnlijk gratis jumpseat waarbij alleen vliegtaks wordt betaald.
    Explore the World
    pi_67838075
    IPB tickets van KLM naar Bangkok kosten idd ongeveer die prijs retour. (IPB - Indien Plaats Beschikbaar). Kom je voor op de standby list en mag je dus alleen mee als er ook plek is, is dit er niet, moet wachten tot een volgende vlucht waar dit wel is

Je betaalt idd alleen de volledige taxes + kleine vergoeding voor het ticket.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 8 april 2009 @ 19:21:11 #71
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67838737
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:02 schreef Thetallguy het volgende:
    IPB tickets van KLM naar Bangkok kosten idd ongeveer die prijs retour. (IPB - Indien Plaats Beschikbaar). Kom je voor op de standby list en mag je dus alleen mee als er ook plek is, is dit er niet, moet wachten tot een volgende vlucht waar dit wel is

Je betaalt idd alleen de volledige taxes + kleine vergoeding voor het ticket.
    Klopt, gelukkig kan je als IPB er wel de loadfactor opvragen en zo je keus maken om bijvoorbeeld op een dinsdag of woensdag terug te vliegen als de beschikbaarheidskans het grootst is.

Overigens, morgen, donderdag 9 april heeft Air Berlin een actie, 2 tickets voor de prijs van 1, met als laatste vertrekdatum 19 juni, laatste terugreisdatum 4 juli.
    Ik weet niet of de tickets echt in prijs gehalveerd worden of dat een retourticket voor 1 persoon opeens in prijs omhoog gaat t.o.v. wat deze nu is, interessant is deze aanbieding wel.
    (Want hoewel de beenruimte hetzelfde is als KLM, vliegt Air Berlin wel rechtstreeks).

Ah, ik zie dat Air Berlin al bezig is de tarieven stapsgewijs voor 1 enkele reisticket vandaag omhoog te gooien, dit is echt opvallend, want opeens is het tarief al 200 euro duurder dan vanmorgen, ik verwacht dat het tarief nog iets hoger wordt, kijk maar naar het verschil in prijs van terugreis op 4 juli t.o.v. van 6 juli).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67838943
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef ozzietukker het volgende:

Ah, ik zie dat Air Berlin al bezig is de tarieven stapsgewijs voor 1 enkele reisticket vandaag omhoog te gooien, dit is echt opvallend, want opeens is het tarief al 200 euro duurder dan vanmorgen, ik verwacht dat het tarief nog iets hoger wordt, kijk maar naar het verschil in prijs van terugreis op 4 juli t.o.v. van 6 juli).
    Dat is mooi balen dan.
    pi_67839289
    quote:
    Europa breidt zwarte lijst vliegtuigmaatschappijen uit
    De Europese Commissie heeft haar zwarte lijst van vliegtuigmaatschappijen die geen vluchten naar de EU mogen organiseren woensdag uitgebreid. Er komen zes maatschappijen uit Kazachstan bij, een uit Thailand, een uit Oekraïne en alle gecertifieerde transporteurs uit Benin.

"De passagiers hebben het recht om zich veilig te voelen en ook in alle veiligheid op te stijgen", becommentarieert Antonio Tajani, Europees commissaris voor Transport, de uitbreiding van de lijst. "De Commissie blijft actief overleggen met alle betrokken partijen uit de luchtvaartsector om ervoor te zorgen dat alle toestellen en alle luchttransporteurs de internationale eisen respecteren."

Transporteurs
    Op de zwarte lijst prijken voortaan alle transporteurs uit Angola, Benin, Equatoriaal-Guinea, Indonesië, Kirgizië, Liberia, Sierra Leone, Swaziland, Congo-Kinshasa en Gabon, uitgezonderd Gabon Airlines en Afrijet, waarvan sommige toestellen een uitzondering genieten.

Passagiersvervoer
    Daarnaast bevat de lijst de zestien volgende maatschappijen voor passagiersvervoer: Ariana Afghan Airlines (Afghanistan), Siem Reap Airways International (Cambodja), Air Koryo (Zuid-Korea), Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air en Starline KZ (allemaal uit Kazachstan), One Two Go Airlines (Thailand), Motor Sich Airlines, Ukraine Cargo Airways, Ukraine Mediterranean Airlines en Volare Aviation (Oekraïne), Silverback Cargo Freighters (Rwanda) en Air West (Soedan). (belga/vsv)
      woensdag 8 april 2009 @ 19:45:37 #74
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67839457
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
    'Siem Reap Airways International.'

Vreemd, dat is volgens mij een dochtermaatschappij van Bangkok Air en die staan goed bekend.
      woensdag 8 april 2009 @ 19:55:57 #75
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67839807
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dat is mooi balen dan.
    Tarieven gaan na de actie gewoon weer omlaag naar het oude nivo hoor, maar Air Berlin moet natuurlijk niet 2 tickets voor 500 euro gaan verkopen, want dan krijgen ze 250 euro per passagier op die route, en dan moet er geld bij.

Al blijft dit een goede actie ondanks de nu sneaky tariefverhogingen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 8 april 2009 @ 21:02:05 #76
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67842442
    Waarom lees ik nu op meerdere bronnen op internet dat vanaf 17 april er een transaction fee gaat worden berekend op alle opnames met een buitenlandse ATM of Credit card? (Dit komt bovenop de kosten die je eigen bank al rekent).

Zoals ik begrijp is dit besloten op 6 maart door de Thai Bankers Association en alle aangesloten banken (en dat zijn ze zo'n beetje allemaal) doen daaraan mee.
    Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt toeristvriendelijk, en hoewel ze opzich daaraan natuurlijk wel kunnen verdienen heb je weer kans dat mensen (toeristen) meer geld met zich gaan meedragen met alle gevolgen daar weer van. (Criminelen weten dat toeristen meer geld met zich zullen meedragen en dus nog meer een doelwit worden).

Dit is weer een typische maatregel waar alleen met korte termijnvisie wordt gekeken, want uiteraard zullen in het begin de inkomsten oplopen, maar als men het eenmaal weet komt dit ook op het lijstje van negatieve punten, en vooral budgetminded toeristen, en die heb je in de Aziatische regio, zullen dan eerder geneigd zijn ergens anders heen te gaan.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67847609
    Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
    pi_67847974
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
    Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
    alleen tegen hondsdolheid
    pi_67848206
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
    Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.

En wat betreft die IPB tickets, ik heb wel eens gehoord dat er mensen 's morgens met een koffer naar Schiphol gingen en aan het einde van de dag onverrichte zaken weer naar huis om het de volgende dag weer te proberen. Geen idee hoe het werkt of waar je moet zijn, maar het schijnt mogelijk te zijn om terplekke voor vertrek op dezelfde dag een heel goedkoop last-minute ticket te kopen.
    pi_67850357
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 23:17 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.

En wat betreft die IPB tickets, ik heb wel eens gehoord dat er mensen 's morgens met een koffer naar Schiphol gingen en aan het einde van de dag onverrichte zaken weer naar huis om het de volgende dag weer te proberen. Geen idee hoe het werkt of waar je moet zijn, maar het schijnt mogelijk te zijn om terplekke voor vertrek op dezelfde dag een heel goedkoop last-minute ticket te kopen.
    Volgens mij is IPB toch enkel voor personeelsleden, en vrienden van personeel dat bij KLM werkt? Nooit geweten dat dit ook voor consumenten kan. Het lijkt me dan wel verstandig dat je dicht bij schiphol woont.
    pi_67851365
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 23:11 schreef henkway het volgende:

[..]

alleen tegen hondsdolheid
    Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.

Hepatitis A en DTP heb ik wel genomen. Als je langer gaat dan 8 weken (of de armere buurlanden bezoekt), dan is ook Hepatitis B en Buiktyfus aan te raden.
      donderdag 9 april 2009 @ 09:01:52 #82
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67853372
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
    Waarom lees ik nu op meerdere bronnen op internet dat vanaf 17 april er een transaction fee gaat worden berekend op alle opnames met een buitenlandse ATM of Credit card? (Dit komt bovenop de kosten die je eigen bank al rekent).

Zoals ik begrijp is dit besloten op 6 maart door de Thai Bankers Association en alle aangesloten banken (en dat zijn ze zo'n beetje allemaal) doen daaraan mee.
    Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt toeristvriendelijk, en hoewel ze opzich daaraan natuurlijk wel kunnen verdienen heb je weer kans dat mensen (toeristen) meer geld met zich gaan meedragen met alle gevolgen daar weer van. (Criminelen weten dat toeristen meer geld met zich zullen meedragen en dus nog meer een doelwit worden).

Dit is weer een typische maatregel waar alleen met korte termijnvisie wordt gekeken, want uiteraard zullen in het begin de inkomsten oplopen, maar als men het eenmaal weet komt dit ook op het lijstje van negatieve punten, en vooral budgetminded toeristen, en die heb je in de Aziatische regio, zullen dan eerder geneigd zijn ergens anders heen te gaan.
    Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenop
    pi_67853558
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 09:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenop
    Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
    pi_67853842
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 02:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.
    Het verschil tussen wel en niet rabiesvaccineren is de tijd die je hebt om naar een dokter te gaan. Met vaccinatie is dat volgens mij 48 uur, zonder vaccinatie maar 24 uur. 24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.
    Hondsdolheid is niet zo gaaf om te hebben (behalve dat je er dood aan gaat), zoek maar eens op rabiesfilmpjes op youtube.
    Verder is de kans dat je het krijgt natuurlijk wel klein, maar als je toch gaat vaccineren en meer dan een paar weekjes Thaise hoogtepunten doet, is het op zich niet onverstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 09-04-2009 17:49:19 ]
    Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
      donderdag 9 april 2009 @ 10:13:23 #85
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_67855239
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 09:26 schreef Vanyel het volgende:
    24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.
    In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....
    pi_67865200
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
    Maar hij zegt dat het ook geldt voor "ATM-kaarten"?
    pi_67870630
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....
    Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.

Overigens had ik meer heel Azië in mijn hoofd dan alleen Thailand, tis daar inderdaad een stuk makkelijker. Ik zou er alsnog niet vanuit gaan dat elke arts in huis heeft wat jij moet hebben.
    Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
    pi_67871606
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.

Overigens had ik meer heel Azië in mijn hoofd dan alleen Thailand, tis daar inderdaad een stuk makkelijker. Ik zou er alsnog niet vanuit gaan dat elke arts in huis heeft wat jij moet hebben.
    nou ik ben op Koh Samui een keer met de scooter onderuit gegaan, das niet fijn, leuk dat er een mooie canadese dame liep die medicus was en ontsmettingsmiddelen had
      donderdag 9 april 2009 @ 18:45:12 #89
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67872265
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ja op mijn credit card snap ik, dan rekent de Rabobank ook kosten, maar de 150 THB gaat ook gelden voor opnames met de ATM kaart, en deze kosten komen bovenop kosten die jouw eigen bank rekent...

Ik vond het juist zo prettig kleine bedragen opnemen...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67877366
    Yep, je hebt gelijk het geldt ook voor opname met je bankpas.

https://www.thanachartban(...)/feeatm032009_en.pdf

Maar als ik het over 20.000 Baht opname per keer uitsmeer, is het een percentage dat kleiner is dan de dagelijkse koersschommelingen. Dus nu maar hopen dat die Baht binnenkort toch eens een beetje gaat landen waar die op dit moment eigelijk hoort te zijn. En dat is volgens mij toch echt 52 tot 55 in een Euro.
    pi_67884218
    Het is er al zo goedkoop, en dan zeiken om een paar Bath
    pi_67897264
    En omdat het al zo goedkoop is daar, ga ik al vaker en blijf ik langer. Daar gaat het dus niet om. Het gaat om het principe dat je dus nu ook met een gewone Pinpas dubbel betaalt, een fee bij opname en kosten in Nederland. Met daarbij ook nog eens een niet zo gunstige wisselkoers. Dat is dus volgens mij drie keer betalen voor een opname. Maar het zal me er niet van weerhouden om naar Thailand te gaan en te pinnen wanneer de rol Baht briefjes weer eens ernstig geslonken is!
      vrijdag 10 april 2009 @ 19:06:56 #93
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67903656
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 01:37 schreef Elwood1802 het volgende:
    Het is er al zo goedkoop, en dan zeiken om een paar Bath
    Het gaat om het principe. Thailand moet het hebben van de toeristen, want zonder deze markt zijn er veel mensen die geen inkomen hebben in Thailand, toch getuigen acties van datzelfde Thailand van minachting van de toerist door bijvoorbeeld dual-pricing (hogere prijzen voor toeristen t.o.v. Thais), strengere visaregels (hoewel dat misschien wel nut heeft om een bepaald type toerist tegen te houden), en nu weer een extra fee voor het opnemen van geld, met 4 U$ dollar per transactie.....

Al die kleine dingen geven de aanwezige toerist in Thailand nou niet een erg welkom gevoel.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67916295
    Mensen die daar heen gaan voor vakantie gaan zich echt niet druk maken om een 10tje meer of minder hoop ik. Mochten ze dat wel doen dan kun je net zo goed thuis blijve, dan kost het ook niks.
    Gelukkig wordt de vliegtax afgeschaft, kun je toch gauw 10 keer pinnen!
    pi_67916661
    Ik let wel zeker op een tientje meer of minder als ik daar ben. En al helemaal met onzinnige dingen als pinnen.
      zaterdag 11 april 2009 @ 02:03:35 #96
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67916688
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 02:01 schreef marcb1974 het volgende:

Ik let wel zeker op een tientje meer of minder als ik daar ben. En al helemaal met onzinnige dingen als pinnen.
    "Thailand heeft pech, de eerste Nederlandse toerist zegt vaarwel!"
    pi_67918493
    Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
    pi_67919299
    De noodtoestand is afgeroepen in Pattaya
    Fijn wel zo'n Asean overleg
    pi_67920027
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 10:00 schreef Elwood1802 het volgende:
    Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
    pi_67921726
    Hangt er nu een negatief reisadvies in de lucht? ik ga 1 juni met een groepsreis van FOX lang de zuidkust en de andaman eilanden. Klopt het dat er in juni gesproken word van de "kleine regentijd"?
    "Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
    pi_67925075
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 10:00 schreef Elwood1802 het volgende:
    Naar verluidt vragen die meiden op de dag in Pattaya, waar ik nog nooit geweest ben en verre van blijf, maar 500 Baht. Denk je echt dat ze het een keertje voor 30 Baht zullen doen?
    pi_67946735
    http://www.nu.nl/algemeen(...)oodtoestand-uit.html

Die demonstranten hebben nu zelfs tanks gejat
      zondag 12 april 2009 @ 13:22:59 #104
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_67947119
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 13:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    http://www.nu.nl/algemeen(...)oodtoestand-uit.html

Die demonstranten hebben nu zelfs tanks gejat
    Dit kan niet goed komen ook
    pi_67947696
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 13:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dit kan niet goed komen ook
    Als ze maar van Suvarnabhumi afblijven.
      zondag 12 april 2009 @ 15:34:54 #106
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_67950585
    Gaat goed daar in Thailand... Donderdag vertrek ik naar Bangkok Ik vlieg vanuit Singapore, dus mochten ze het vliegveld weer dichtgooien kan ik altijd nog over land. Maar echt vrolijk word ik er niet van. Hoe snel zullen ze komen met een negatief reisadvies? Was die er eigenlijk tijdens de vorige rellen?
    The line is a dot to you!
    pi_67951869
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 13:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Als ze maar van Suvarnabhumi afblijven.
    WTF ligt dat nu weer
      zondag 12 april 2009 @ 16:24:43 #108
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67952034
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 15:34 schreef kepler het volgende:
    Gaat goed daar in Thailand... Donderdag vertrek ik naar Bangkok Ik vlieg vanuit Singapore, dus mochten ze het vliegveld weer dichtgooien kan ik altijd nog over land. Maar echt vrolijk word ik er niet van. Hoe snel zullen ze komen met een negatief reisadvies? Was die er eigenlijk tijdens de vorige rellen?
    Is er wel zoveel van te merken dan? Als ik het zo zie concentreren die demonstraties zich vooral rond de regeringsgebouwen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 12 april 2009 @ 17:49:34 #109
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67954527
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 16:18 schreef henkway het volgende:

[..]

WTF ligt dat nu weer
    Dat is het vliegveld
    pi_67955023
    Wat zijn goede alternatieven voor Suvarnabhumi? Ben bang dat ze het vliegveld weer dichtgooien.
      zondag 12 april 2009 @ 18:45:39 #111
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67956136
    Don Muang Airport is het andere vliegveld, maar dat is puur voor nationale vluchten
      zondag 12 april 2009 @ 18:51:56 #112
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67956284
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Wat zijn goede alternatieven voor Suvarnabhumi? Ben bang dat ze het vliegveld weer dichtgooien.
    Lijkt me niet dat ze dat nog een keer laten gebeuren.
    pi_67958393
    De 23ste vliegen wij ook naar Bangkok. Gelukkig hoeven we maar een paar uur te vertoeven op het vliegveld om daarna door te vliegen naar Hanoi. Het zal allemaal wel loslopen.
    pi_67959955
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 15:34 schreef kepler het volgende:
    Zo dacht ik er dus ook over. Dus ook maar een retour AMS-SIN geboekt en dan kijk ik terplekke wel of ik nog 24 uur in de bus moet zitten of dat het toch een vliegreis van 2,5 uur wordt.
    pi_67960644
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:51 schreef APK het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat ze dat nog een keer laten gebeuren.
    Tja, zou je denken. Als ze de internationale ASEAN-top met leiders van de regio niet in toom kunnen houden. En het voor elkaar krijgen hun tanks te laten jatten. Dan heb ik het idee dat ze echt niks meer onder controle hebben.
      zondag 12 april 2009 @ 22:16:07 #116
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67962051
    De eventuele toeslag voor pinnen zal voor de Thaise banken geen zoden aan de dijk gaan zetten, tegen de tijd dat ze dat ingevoerd hebben op 17 april is het land verzeild geraakt in chaos en kan er geen toerist Thailand meer inkomen. (Er ook niet uit, maar die toeristen hebben hun geld al uitgegeven en kunnen niet pinnen ).

Nu ben ik binnenkort in de buurt, ik zit in Kuala Lumpur, maar ik vrees dat mijn werkgever mij zal verbieden om door te reizen naar Thailand. (En ik had het nog wel zo mooi gepland door niet gelijk binnen 3 dagen terug te hoeven reizen maar er een weekeinde aan te kunnen plakken).

Serieus.. gaat niet goed daar Thailand is toch geen bananenrepubliek? Het begint er wel steeds meer op te lijken...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 12 april 2009 @ 22:25:22 #117
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_67962345
    Er zit nu een regering op basis van protesten van een minderheid. Deze protesten waren te verwachten, had ze zelfs al eerder verwacht. Ik denk ook niet dat ze stoppen voordat er nieuwe verkiezingen zijn. Die gaan gewonnen worden Thaksin Sinahoeheetdie, en dan komen de gele protesten weer.
      maandag 13 april 2009 @ 02:41:48 #118
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67968569
    quote:
    Thais leger schiet op demonstranten

Het Thaise leger heeft ingegrepen bij de demonstraties tegen de regering in Bangkok. De militairen hebben geschoten op betogers, die brandbommen naar hen gooiden op het belangrijkste kruispunt van de stad.

Tientallen demonstranten en militairen raakten gewond. De betogers trokken zich daarna terug in zijstraten rond het kruispunt. Enkele tienduizenden mensen zijn op de been. Ze eisen het aftreden van premier Abhisit. Die kondigde zondag de noodtoestand af.

Buitenlandse Zaken heeft Nederlanders in Thailand opgeroepen voorzichtig te zijn en demonstraties te mijden.
    Leger staat dus blijkbaar achter de huidige regering (en de monarchie).
    pi_67968655
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 02:41 schreef APK het volgende:

[..]

Leger staat dus blijkbaar achter de huidige regering (en de monarchie).
    Dat lijkt me vrij logisch, het leger heeft immers Thaksin afgezet door middel van een coup.
      maandag 13 april 2009 @ 03:05:04 #120
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67968673
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 02:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij logisch, het leger heeft immers Thaksin afgezet door middel van een coup.
    'Logisch' en 'Thailand' gaat niet altijd samen.
      maandag 13 april 2009 @ 09:34:27 #121
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_67969435
    De Belgische overheid raadt 'onnodige' reizen naar Thailand af ondertussen.
    pi_67969676
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:21 schreef MCH het volgende:
    De 23ste vliegen wij ook naar Bangkok. Gelukkig hoeven we maar een paar uur te vertoeven op het vliegveld om daarna door te vliegen naar Hanoi. Het zal allemaal wel loslopen.
    Wij vertrekken ook de 23e naar Bangkok vanhuit Dusseldorf. Blijven het eerste weekend wel in Bangkok omdat we met wat vrienden uit Maleisie hebben afgesproken daar. Hopelijk valt al die shit een beetje mee.
      maandag 13 april 2009 @ 10:49:36 #123
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_67970578
    Asean top afgeblazen...yup, moest ervan komen...die top vond plaats bij mij om de hoek...
    heb weinig van alles megekregen, behalve op een gegeven moment de helicopters met regeringsleiders die over mn appartement vlogen...

vandaag is de Songkran begonnen, en lijkt iedereen hier alles vergeten te zijn...
    dat songkran heb ik gemerkt ook, helemaal zeikenat...
      maandag 13 april 2009 @ 11:21:52 #125
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67971212
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 10:53 schreef BeardedDragon het volgende:
    Asean top afgeblazen...yup, moest ervan komen...die top vond plaats bij mij om de hoek...
    heb weinig van alles megekregen, behalve op een gegeven moment de helicopters met regeringsleiders die over mn appartement vlogen...

vandaag is de Songkran begonnen, en lijkt iedereen hier alles vergeten te zijn...
    dat songkran heb ik gemerkt ook, helemaal zeikenat...
    En het blijft de komende dagen zo met dat Songkran, voor ongeveer een week ofzo.. en ik raad je niet aan naar een andere plaats te gaan, want daar kan het zomaar zijn dat het daar net begint...

Ben benieuwd wat er komen gaat, wat Thailand niet kan gebruiken is een nieuwe blokkade van de vliegvelden of geweld tegen toeristen, want in dat geval zal het aantal toeristen wat reeds geboekt heeft ook afzien van een trip naar Thaliand, ongeacht of ze geld terugkrijgen voor die reis, en dan betreft het vooral de Europese en Amerikaanse toeristen, de Aziatische packagetoerist is reeds aan het cancellen geslagen...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67972924
    quote:
    Het ministerie van Buitenlandse Zaken roept Nederlanders in Thailand op zich te registreren bij de Nederlandse ambassade. Verder wordt er geadviseerd uit de buurt van samenscholingen en demonstraties te blijven.
    Thais leger schiet op demonstranten
      maandag 13 april 2009 @ 13:22:13 #127
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_67974450
    Ik zit nu echt te twijfelen of ik wel moet gaan... Voorlopig lijkt het inderdaad te focussen op de regering, maar dat kan elk moment omslaan denk ik
    quote:
    In verband met de voortdurende en toenemende onrust worden niet-essentiële reizen naar Bangkok en aangrenzende provincies ontraden. De in dit gebied verblijvende en woonachtige Nederlanders wordt aangeraden voorlopig zoveel mogelijk binnen te blijven en niet-essentiële verplaatsingen te vermijden. In ieder geval dient u samenscholingen en demonstraties te mijden en u goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen (zie rubriek ‘Actualiteiten’).

De grootste risico’s zijn nabij de regeringsgebouwen, maar ook daarbuiten kunnen ongeregeldheden ontstaan, met name bij grote kruispunten.
    Even kijken wat mn andere opties zijn, en intussen maar even afwachten
    Wat zeggen de mensen die nu in Thailand zitten? Merk je er veel van? Of verwachten jullie er veel van te merken?
      maandag 13 april 2009 @ 13:29:44 #128
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
      maandag 13 april 2009 @ 15:30:13 #129
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_67977492
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 22:16 schreef ozzietukker het volgende:
    Serieus.. gaat niet goed daar Thailand is toch geen bananenrepubliek? Het begint er wel steeds meer op te lijken...

En nu Thaksin op Al Jazeera die het heeft over 'true democracy'
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_67981571
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 13:22 schreef kepler het volgende:
    Ik zit nu echt te twijfelen of ik wel moet gaan... Voorlopig lijkt het inderdaad te focussen op de regering, maar dat kan elk moment omslaan denk ik
    [..]

Even kijken wat mn andere opties zijn, en intussen maar even afwachten
    Wat zeggen de mensen die nu in Thailand zitten? Merk je er veel van? Of verwachten jullie er veel van te merken?
    Maak je niet druk joh! Als je een beetje uit de buurt van die demonstranten blijft is er helemaal niets aan de hand. OK er zullen een paar Malls gesloten zijn.... nou en? Daar kon je toch niet voor naar Thailand. Elk nadeel heeft z'n voordeel. Vele Engelsen blijven al weg omdat ze haast aan de geeuwhonger lijden vanwege de lage koers van het Pond en nu massa's Amerikanen ook nog wegblijven wanwege een beetje turbulentie, waar je buiten Bangkok echt niets van zal merken, wordt het er alleen maar plezieriger op. Alleen moet die Baht nu nog even in een crisis raken en dan is het helemaal feest. Minder toeristen, villa's en hotelkamers te huur tegen een bodemprijs, want je huurt in BKK nu al een 5* hotelkamer voor rond de 30 euro per nacht. Wat wil je nog meer? (rethorische vraag!)

Maar het gezeik daar zal inderdaad nog wel even doorgaan totdat er weer een staatsgreep gepleegd zal worden door het leger. Zijn het niet de roden die ontevreden zijn, dan zijn het wel de gelen en dat blijft maar zo doorgaan.
      maandag 13 april 2009 @ 18:41:17 #131
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67982057
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 18:19 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Maak je niet druk joh! Als je een beetje uit de buurt van die demonstranten blijft is er helemaal niets aan de hand. OK er zullen een paar Malls gesloten zijn.... nou en? Daar kon je toch niet voor naar Thailand. Elk nadeel heeft z'n voordeel. Vele Engelsen blijven al weg omdat ze haast aan de geeuwhonger lijden vanwege de lage koers van het Pond en nu massa's Amerikanen ook nog wegblijven wanwege een beetje turbulentie, waar je buiten Bangkok echt niets van zal merken, wordt het er alleen maar plezieriger op. Alleen moet die Baht nu nog even in een crisis raken en dan is het helemaal feest. Minder toeristen, villa's en hotelkamers te huur tegen een bodemprijs, want je huurt in BKK nu al een 5* hotelkamer voor rond de 30 euro per nacht. Wat wil je nog meer? (rethorische vraag!)

Maar het gezeik daar zal inderdaad nog wel even doorgaan totdat er weer een staatsgreep gepleegd zal worden door het leger. Zijn het niet de roden die ontevreden zijn, dan zijn het wel de gelen en dat blijft maar zo doorgaan.
    Ben het hier wel mee eens inderdaad. Toeristen zullen ze niks doen, vermijd de demonstranten gewoon. En gewoon snel doorgaan naar een andere plaats in Thailand waar je waarschijnlijk niks zult merken
      maandag 13 april 2009 @ 23:13:34 #132
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67990816
    Voor de doorgewinterde vakantieganger die al naar Thailand is geweest zullen de huidige omstandigheden nog niet doen besluiten om niet te gaan.
    Maar de Aziatische toeristen zijn reeds aan het cancellen geslagen, en de europese en amerikaanse packagetoerist wordt al steeds huiveriger om te gaan.
    Als er niet snel wat aan gedaan wordt, zal de naam van Thailand als vakantiebestemming ten grabbel worden gegooid, en eens verloren toeristen verdien je niet zomaar terug.

Ikzelf heb geen problemen om te gaan, kan er binnenkort een paar dagen zijn, en zal mij niet zo snel tegen laten houden, maar mijn familie welke in juni voor het eerst zal gaan wordt al huiverig en al die genoemde prijsvoordelen klinken goed voor de doorgewinterde toerist maar niet voor de aspirant, en daar moet Thailand het natuurlijk wel van hebben.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67993689
    De vorige keer was ik er ook tijdens al die demonstraties. Echt geen probleem, gewoon gaan. Ik was er wel 1x bij die demonstraties bij geweest (een rustige, dat wel), maar je kan ze beter gewoon vermijden. Dan is er niks aan de hand en heb je een prima vakantie.
      dinsdag 14 april 2009 @ 02:01:46 #134
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_67994015
    Ok bedankt Ik ga wel gewoon naar Bangkok, en zal dan snel doorgaan naar een andere plek. De reden waarom ik zo 'ongerust' ben is dat het hier lijkt alsof heel Bangkok aan het rellen is Maar dat kan ook aan het nieuws in Maleisie liggen Ik hou het in ieder geval goed in de gaten
    pi_67994315
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 02:01 schreef kepler het volgende:
    Ok bedankt Ik ga wel gewoon naar Bangkok, en zal dan snel doorgaan naar een andere plek. De reden waarom ik zo 'ongerust' ben is dat het hier lijkt alsof heel Bangkok aan het rellen is Maar dat kan ook aan het nieuws in Maleisie liggen Ik hou het in ieder geval goed in de gaten
    Mijd vooral het Government House, dan zit je wel goed.
    pi_68001870
    wat is een goede site voor goedkope vliegtickets? zit nu zelf te zoeken op www.ebookers.com
      dinsdag 14 april 2009 @ 19:50:22 #138
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68016805
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 12:25 schreef Stienn het volgende:
    wat is een goede site voor goedkope vliegtickets? zit nu zelf te zoeken op www.ebookers.com
    Er zijn naast Ebookers (welke in Nederland nou weer net niet zo goedkoop is)

2 mainstream online ticketaanbieders;

Eentje via de boekingsengine van travelstreet.com en eentje via atp.nl
    Beide organisaties hebben uiteraard vele verschillende sites die daarop aangesloten zijn, met Travelstreet kan je via een eenvoudig menu zien welke ticketaanbieders je op travelstreet kan laten zoeken. (Want sommige grotere reisburo's kunnen goede aanbiedingen hebben).

Daarnaast grote aanbieders als Reisburo's en D-reizen kunnen ook goedkope tickets hebben. Er is helaas niet te zeggen bij welke aanbieder de tickets het goedkoopst zijn.

Een stelregel is wel, op het moment dat een aanbieder Customer Service Tax berekend, dan is dit er eentje die een slaatje probeert te slaan uit de onwetendheid van mensen, want die belasting bestaat helemaal niet, ook al staat er soms een verklaring op de website deze klopt niet en is spelen met de waarheid. Het enige wat een reisburo zou moeten berekenen zijn boekingskosten van 10-15 euro (reisburomedewerkers moetne ook eten) en eventuele OPTIONELE vliegticketverzekering, reisverzekering en dat soort zaken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 14 april 2009 @ 21:15:59 #139
    124676 RobertoCarlos
    pi_68019937
    quote:
    LANGE FRANS ONTVLUCHT BANGKOK

Lange Frans (28) en Suzanne de Jong (27) hebben per direct Thailand moeten verlaten. Het was niet mogelijk om daar met de opnames van Fobiac door te gaan. De bloederige ongeregeldheden in Bangkok maakten dit onmogelijk, zo meldt Shownieuws. Lange Frans: "De pleuris is hier uitgebroken. Rebellen hebben schijt aan de regering. Ze sluiten de wegen af en het vliegveld wordt bezet. De noodsituatie is uitgeroepen en daar sta je dan."

Het duo is inmiddels veilig in Nederland aangekomen en zal op een later tijdstip naar Thailand terugkeren.

http://starlounge.celebs.nl.msn.com/index.cfm?objectid=50689
      dinsdag 14 april 2009 @ 23:17:25 #140
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68025222
    heb geboekt...rechtstreeks met KLM vanaf schiphol...700 euro
    pi_68025483
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 23:17 schreef BuupWerk het volgende:
    heb geboekt...rechtstreeks met KLM vanaf schiphol...700 euro
    Welke periode?
    pi_68026459
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 21:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
    Wat overdreven zeg
      dinsdag 14 april 2009 @ 23:51:33 #143
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_68026550
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 23:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Wat overdreven zeg
    En hij weet al dat het vliegveld bezet gaat worden.
      woensdag 15 april 2009 @ 09:49:54 #144
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_68031461
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 21:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waanzinnig overdreven

De sfeer op het vliegveld was vandaag gewoon ontspannen. Wel iets meer beveiliging dan normaal, vooral buiten, maar verder niets raars.

Iemand vroeg hoe snel er een negatief reisadvies wordt gegeven: door Nederland niet snel. Er is nu wel heel eventjes een negatief advies van de ambassade geweest, zag ik net in m'n mailbox, maar dat was van dinsdag 13:00 uur tot woensdag 14:30 . Dat was voor het eerst sinds ik in BKK woon (en dat is inclusief de coup van 2006, de oudjaarsbommen en het feestje op het vliegveld vorig jaar).

Verder ziet het er idd op tv snel uit alsof de hele stad in oorlog is, maar als je goed kijkt, zie je dat het steeds hetzelfde filmpje is.
      woensdag 15 april 2009 @ 20:36:09 #145
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68051340
    half juni tot half juli
      donderdag 16 april 2009 @ 03:40:57 #146
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_68060467
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 09:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waanzinnig overdreven

De sfeer op het vliegveld was vandaag gewoon ontspannen. Wel iets meer beveiliging dan normaal, vooral buiten, maar verder niets raars.

Iemand vroeg hoe snel er een negatief reisadvies wordt gegeven: door Nederland niet snel. Er is nu wel heel eventjes een negatief advies van de ambassade geweest, zag ik net in m'n mailbox, maar dat was van dinsdag 13:00 uur tot woensdag 14:30 . Dat was voor het eerst sinds ik in BKK woon (en dat is inclusief de coup van 2006, de oudjaarsbommen en het feestje op het vliegveld vorig jaar).

Verder ziet het er idd op tv snel uit alsof de hele stad in oorlog is, maar als je goed kijkt, zie je dat het steeds hetzelfde filmpje is.
    Ik sta nu op SIngapore en vertrek gewoon naar Bangkok. Alles is volgens mij rustiger geworden, en ik ga toch eerst naar Cambodja/Laos

Zelfs als er een negatief reisadvies wordt gegeven, dan ben ik nog wel verzekerd (behalve als ik gewond raak door rellen ). Voorlopig zal het lekker rustig zijn in Thailand qua touristen, dus dat is wel relaxed
    pi_68065855
    hoe zit het eigenlijk met de afschaffing van de vliegtax? als je vanaf amsterdam vliegt na 1 juli dan hoef je die toch niet te betalen of wel?

als ik via een site een vlucht boek, kan ik er dan van uit gaan dat ik dit bedrag terug krijg?
    pi_68067209
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 11:22 schreef Stienn het volgende:
    hoe zit het eigenlijk met de afschaffing van de vliegtax? als je vanaf amsterdam vliegt na 1 juli dan hoef je die toch niet te betalen of wel?

als ik via een site een vlucht boek, kan ik er dan van uit gaan dat ik dit bedrag terug krijg?
    offtopic, wat zijn de beweegredenen om de vliegtax af te schaffen.
    het motiveert mensen nou niet echt om binnen de eigen grenzen te blijven en hier geld uit te geven
    "Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
    pi_68067756
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 11:58 schreef paaskannekoekje het volgende:

[..]

het motiveert mensen nou niet echt om binnen de eigen grenzen te blijven en hier geld uit te geven
    Omdat miljoenen mensen naar Duitsland en België gegaan zijn. O.a. ik, want ik vlieg altijd met LTU vanaf Düsseldorf.
    pi_68068867
    quote:

[..]

Dat de opbrengsten minder zijn dan de verliezen door de vliegtax.
    pi_68069636
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 12:50 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat de opbrengsten minder zijn dan de verliezen door de vliegtax.
    Ik denk inderdaad dat de belastingopbrengsten zonder vliegtax hoger zijn ja
    volstrekt zinloze actie

moet ik over drie weken naar dortmund
    mooi dat de NS nu goedkope verbindingen verkoopt die net zo duur zijn als naar schiphol
      donderdag 16 april 2009 @ 13:17:14 #152
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68069781
    nou vond 700 euur best een mooie prijs !!

nemen jullie een backpack of een koffer mee ??

of daar een backpack kopen ?
      donderdag 16 april 2009 @ 14:13:18 #153
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68071792
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 13:17 schreef BuupWerk het volgende:
    nou vond 700 euur best een mooie prijs !!

nemen jullie een backpack of een koffer mee ??

Zou zeker een backpack nemen, ondanks dat je het in principe niet echt nodig hebt is het in ieder geval makkelijker dan een koffer. Een backpack zou ik zeker vantevoren kopen. Kwaliteit van de backpacks in Azië zijn vaak erg slecht.
    pi_68074450
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 13:17 schreef BuupWerk het volgende:

Wou je al je kleren dan balancerend op elkaar gestapeld mee nemen in het vliegtuig, om ze daar dan in je net gekochte backpack te doen ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Xlarge op 16-04-2009 15:53:37 ]
    pi_68077257
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 15:33 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Wou je al je kleren dan balancerend op elkaar gestapeld mee nemen in het vliegtuig, om ze daar dan in je net gekochte backpack te doen ?

Je kan ook gewoon 2 tassen meenemen hoor. of daar je oude tas wegdoen.
      donderdag 16 april 2009 @ 18:37:31 #156
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68081275
    heb een koffet op wieltjes en zo een handvat er aan trolley heet dat geloof of een backpack...vind het nadeel van een backpack dat je eeuwen op zoek bent naar een schone onderbroek...
    pi_68081407
    Ik heb mijn spullen altijd in plastic zakken zitten in mijn backpack. Dan weet ik snel waar wat inzit en heb dus alles zo gevonden.
    pi_68081428
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 18:37 schreef BuupWerk het volgende:
    heb een koffet op wieltjes en zo een handvat er aan trolley heet dat geloof of een backpack...vind het nadeel van een backpack dat je eeuwen op zoek bent naar een schone onderbroek...
    Neem er 1 die je over de lengte kan openritsen, dat voorkomt dat probleem
    pi_68081682
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 18:37 schreef BuupWerk het volgende:
    juist, het ondergoed in de HEMA zak en electronica in de IT's zak en vies ondergoed gewoon weggooien en nieuw kopen anders gaat je bag stinken
      donderdag 16 april 2009 @ 20:46:54 #160
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68085754
    quote:

[..]

Omdat door de vliegbelasting de luchthavens op Weeze en Dusseldorf International groeiden met veelal Nederlandse reizigers.
    Duitsland was altijd al goedkoper om te vertrekken, en door de vliegtax werd dit, zeker naar verre betemmingen, helemaal voordelig waardoor steeds meer mensen voor deze optie kozen en juist deze luchthavnes hebben ontdekt.

De berekeningen van de overheid hadden aangetoond dat het aantal passagiers op Schiphol gelijk zou blijven als ze alleen voor vertrekkende passagiers vanaf Schiphol de vliegtax zouden berekenen (en alleen flink zouden afnemen als het ook voor de transitpassagiers zou gelden).
    Helaas bleek, mede door de economische crisis, dit ietwat te positief te verondersteld met op Schiphol afnamen per maand van 8, 11 en 17.7% vertrekkende passagiers t.o.v. van voorgaande jaren...

Officieel is het standpunt van de regering dat mensen minder zijn gaan vliegen en dus de belasting weer kan worden afgeschaft. Maar het is natuurlijk een pure rekensom dat de belasting niets oplevert maar alleen maar geld heeft gekocht, aan directe inkomsten uit overige belastingen, en aan indirecte extra kosten aan afname van werkgelegenheid.

Of Schiphol op het oude nivo komt is maar de vraag, maatschappijen vragen nog steeds relatief hoge prijzen, en voor 8 personen naar Bangkok in Juni (laagseizoen), kost het voor een directe vlucht vanaf Schiphol 700 euro per persoon, dus 5600 euro, maar vanaf Dusseldorf voor 8 personen 4000 euro... een verschil van 1600 euro, en je hoeft er vanaf mijn woonplaats maar 1 uur langer voor in de auto te zitten.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 17 april 2009 @ 07:52:32 #161
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68095925
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 18:42 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Neem er 1 die je over de lengte kan openritsen, dat voorkomt dat probleem
    Is inderdaad ideaal kan ik je vertellen kunt overal in no-time bij
      vrijdag 17 april 2009 @ 16:28:21 #162
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_68112996
    ik ben nu in Bangkok en het is echt lekker rustig hier (qua rellen/onrust dan )

Alleen zoveeeeeeel touristen... Wel even wennen
    pi_68192197
    Songkran was weer ziek...mooi feest!

Heeft iemand hier nog tips wat ik het beste kan doen...
    ik zit hier nog tot augustus, maar eind juli krijg ik bezoek van mijn broertje, en gaan we waarschijnlijk veel toeren/reizen/rondtrekken...
    nu heb ik toch wel wat bagage (koffer, computer, kleine spulletjes) die ik niet mee wil nemen, maar ik wil er ook niet mn appartement nog een maand langer voor huren, terwijl ik er waarschijnlijk vrij weinig zal zijn...
    Weet iemand wat ik het beste kan doen? Of heeft iemand ervaring met zijn spullen ergens stallen?
      woensdag 22 april 2009 @ 18:33:29 #164
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68278498
    vraagje...

de dag dat ik terug kom in NL heb ik een bruiloft...nou wil ik de dag dat ik vertrek een schoonheids dagje houden zodat ik er helemaal TIPTOP uit zie...

kortom nagels haar etc...zeker na een maand backpacken...

kan dat overal in THAILAND of heeft iemand tips ??
    pi_68279154
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 06:17 schreef BeardedDragon het volgende:

ik zit hier nog tot augustus, maar eind juli krijg ik bezoek van mijn broertje, en gaan we waarschijnlijk veel toeren/reizen/rondtrekken...
    nu heb ik toch wel wat bagage (koffer, computer, kleine spulletjes) die ik niet mee wil nemen, maar ik wil er ook niet mn appartement nog een maand langer voor huren, terwijl ik er waarschijnlijk vrij weinig zal zijn...
    Weet iemand wat ik het beste kan doen? Of heeft iemand ervaring met zijn spullen ergens stallen?
    in (een) hotel brengen, de bewaker / boy een 200 baht geven met de belofte dat hij over tien dagen nog 300 baht krijgt

wel een smoes verzinnen dat je pas een kamer komt boeken als je terug bent van je rondreis
      woensdag 22 april 2009 @ 20:13:59 #166
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68281807
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 18:33 schreef BuupWerk het volgende:
    vraagje...

de dag dat ik terug kom in NL heb ik een bruiloft...nou wil ik de dag dat ik vertrek een schoonheids dagje houden zodat ik er helemaal TIPTOP uit zie...

kortom nagels haar etc...zeker na een maand backpacken...

kan dat overal in THAILAND of heeft iemand tips ??
    Nu maak ik zelf geen gebruik van een 'beauty course' maar zover ik mijn vriendin begrijp kan het overal in Thailand en relatief goedkoop. 3000 THB voor een behandeling van 6x 1 uur.

Ik zou gewoon is bij de verschillende kapsalons informeren wat er mogelijk is, of als je ergens iets ziet wat op een beautysalon lijkt naar binnen lopen. Er is altijd wel iemand die een beetje Engels kan.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68298154

quote:

in (een) hotel brengen, de bewaker / boy een 200 baht geven met de belofte dat hij over tien dagen nog 300 baht krijgt

wel een smoes verzinnen dat je pas een kamer komt boeken als je terug bent van je rondreis

Thanks...maar dat vertrouw ik niet zo heel erg...ik ben best bereid er een paar duizend baht voor te betalen voor het stallen...

Mensen trouwens ervaring met dit soort zaken?
      donderdag 23 april 2009 @ 11:40:01 #168
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_68298763
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 20:13 schreef ozzietukker het volgende:

Nu maak ik zelf geen gebruik van een 'beauty course' maar zover ik mijn vriendin begrijp kan het overal in Thailand en relatief goedkoop. 3000 THB voor een behandeling van 6x 1 uur.

Ik zou gewoon is bij de verschillende kapsalons informeren wat er mogelijk is, of als je ergens iets ziet wat op een beautysalon lijkt naar binnen lopen. Er is altijd wel iemand die een beetje Engels kan.
    Daar ben ik het niet mee eens, met name niet met het kapper-gedeelte. Je zou niet de eerste farang zijn met totaal verneukt haar (uhuh...... ervaring). Eigenlijk zou ik m'n haar zo vlak voor een belangrijke dag niet laten doen, behalve misschien wassen/drogen en misschien een 'treatment' (een behandeling waar je erg prettig zacht haar van krijgt). Dat moet overal wel kunnen, en als het je niet bevalt, kun je het altijd even wassen..... klaar.

Voor schoonheidsbehandelingen vind ik THB3000 voor 6 uur wat weinig. Vergeet voor manicure/pedicure niet te kijken naar hygiene. Ze kosten trouwens normaal gesproken tussen de 200 en 500 Baht per stuk, goedkoper als je ze samen doet.
      vrijdag 24 april 2009 @ 17:49:26 #169
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68343312
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 11:40 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, met name niet met het kapper-gedeelte. Je zou niet de eerste farang zijn met totaal verneukt haar (uhuh...... ervaring). Eigenlijk zou ik m'n haar zo vlak voor een belangrijke dag niet laten doen, behalve misschien wassen/drogen en misschien een 'treatment' (een behandeling waar je erg prettig zacht haar van krijgt). Dat moet overal wel kunnen, en als het je niet bevalt, kun je het altijd even wassen..... klaar.

Voor schoonheidsbehandelingen vind ik THB3000 voor 6 uur wat weinig. Vergeet voor manicure/pedicure niet te kijken naar hygiene. Ze kosten trouwens normaal gesproken tussen de 200 en 500 Baht per stuk, goedkoper als je ze samen doet.
    Nu is mijn vriendin ook zelf Thaise en is dit aangeraden door vriendinnen van haar. Ik hoor ook geen klachten, maar is natuurlijk niet gezegd dat er geen kwaliteitsverschil bestaat. (3000 THB is voor een Thai wel relatief veel geld).
    Maar goed, verder kan ik er niet over oordelen, ikzelf heb en zal er geen gebruik van gaan maken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 26 april 2009 @ 09:38:29 #170
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_68384707
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 11:19 schreef BeardedDragon het volgende:

quote:

Thanks...maar dat vertrouw ik niet zo heel erg...ik ben best bereid er een paar duizend baht voor te betalen voor het stallen...

Ze hebben vast wel ergens Left Luggage (bijna zeker op het vliegveld), daar kan je tegen betaling je bagage achter laten (meestal ook meerdere dagen). Tot nu toe heb ik dit wel in elk land gezien, dus zal Thailand het ook wel hebben
    pi_68520843
    Ik zat afgelopen nacht in de trein van Chiang Mai naar Bangkok, toen kreeg ik het idee om in Ayutthaya uit te stappen. Aangezien dit erg vroeg was, lag ik nog te slapen of heb ik het hele station Ayutthaya gemist

Het is vast wel mogelijk om vanuit Bangkok een dagtripje te doen toch? Wat denken jullie dat de beste optie is, trein of motorbike? Voor dat laatste is het misschien iets te ver.
    pi_68521539
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 07:16 schreef Ruud het volgende:
    Ik zat afgelopen nacht in de trein van Chiang Mai naar Bangkok, toen kreeg ik het idee om in Ayutthaya uit te stappen. Aangezien dit erg vroeg was, lag ik nog te slapen of heb ik het hele station Ayutthaya gemist

Het is vast wel mogelijk om vanuit Bangkok een dagtripje te doen toch? Wat denken jullie dat de beste optie is, trein of motorbike? Voor dat laatste is het misschien iets te ver.
    Je kan per trein gaan, de noord oost lijn vanaf Hualamphong stopt altijd op Ayutthaya .
    Je kan ook overwegen om per boot te gaan, dit duurt wel even en is puur voor de toeristen, ik heb het zelf nooit gedaan, maar het schijnt wel leuk te zijn.
    pi_68521720
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 11:19 schreef BeardedDragon het volgende:

quote:

Die kofferbewakingsjongens in de hotels die doen dat goed hoor echt waar, het is hun werk.
    Er is en speciale afgesloten kamer voor de koffers
    Die zijn de enige met een sleutel

Eastin Hotel heb ik goede ervaringen mee
      donderdag 30 april 2009 @ 09:56:50 #174
    124676 RobertoCarlos
    pi_68521956
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Die kofferbewakingsjongens in de hotels die doen dat goed hoor echt waar, het is hun werk.
    Er is en speciale afgesloten kamer voor de koffers
    Die zijn de enige met een sleutel
    En toch zou ik er erg mee oppassen. Dat iemand de 'enige' is met een sleutel zegt vrij weinig, want zo'n sleutel is zo nagemaakt en ook in de duurdere hotels is corruptie. Alleen bij de echt westerse hotels zou dat nog kunnen, maar of ze dat daar doen vraag ik me af.
    Als je echt de mensen van een hotel of pension of zo kent en je sluit je spullen supergoed af, dan loop je alleen het risico dat je hele koffer/tas gejat wordt. Da's nog altijd veel minder erg dan dat er spullen in gestopt worden. En ja, dat gebeurt...
    pi_68522059
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En toch zou ik er erg mee oppassen. Dat iemand de 'enige' is met een sleutel zegt vrij weinig, want zo'n sleutel is zo nagemaakt en ook in de duurdere hotels is corruptie. Alleen bij de echt westerse hotels zou dat nog kunnen, maar of ze dat daar doen vraag ik me af.
    Als je echt de mensen van een hotel of pension of zo kent en je sluit je spullen supergoed af, dan loop je alleen het risico dat je hele koffer/tas gejat wordt. Da's nog altijd veel minder erg dan dat er spullen in gestopt worden. En ja, dat gebeurt...
    In respectabele hotels gebeurt niets.
    niemand komt in die kamer dan de kofferboy
    pi_68522147
    Een beetje wantrouwen is in het buitenland nooit mis. Nooit te waardevolle spullen in een kluis stoppen of sowieso meenemen.
      donderdag 30 april 2009 @ 10:19:37 #177
    124676 RobertoCarlos
    pi_68522370
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 10:03 schreef henkway het volgende:

[..]

In respectabele hotels gebeurt niets.
    niemand komt in die kamer dan de kofferboy
    En hoe weet jij wat een respectabel hotel is?
    pi_68523237
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:20 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Je kan per trein gaan, de noord oost lijn vanaf Hualamphong stopt altijd op Ayutthaya .
    Je kan ook overwegen om per boot te gaan, dit duurt wel even en is puur voor de toeristen, ik heb het zelf nooit gedaan, maar het schijnt wel leuk te zijn.
    boot lijkt mij iets te lang duren, ik wil wel alles zien in 1 dag
    maar dat ga ik eens uitvogelen

thanks iig
    pi_68523567
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 10:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En hoe weet jij wat een respectabel hotel is?
    een westers hotel , minimaal drie sterren, met aparte afgesloten bewaakte kofferruimte dus

Ik kon ook echt niet zomaar mijn koffer meekrijgen dus he, je krijgt een bonnetje met koffernummer, dat bonnetje moet je goed bewaren en alleen die wordt voor je gepakt
    En in het boek komt te staan wanneer je de koffer komt ophalen, kom je een paar dagen later dan hoor je ze te bellen.
      donderdag 30 april 2009 @ 11:29:07 #180
    124676 RobertoCarlos
    pi_68523818
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:18 schreef henkway het volgende:

[..]

een westers hotel , minimaal drie sterren, met aparte afgesloten bewaakte kofferruimte dus

Ik kon ook echt niet zomaar mijn koffer meekrijgen dus he, je krijgt een bonnetje met koffernummer, dat bonnetje moet je goed bewaren en alleen die wordt voor je gepakt
    En in het boek komt te staan wanneer je de koffer komt ophalen, kom je een paar dagen later dan hoor je ze te bellen.
    Dat lijkt al beter, maar is echt nog niet een garantie. Dan nog blijft het zaak om goed te kijken of de vestiging van dat hotel niet te lokaal is geworden. In dit geval is het goed als er heel veel farang werken.
    pi_68523850
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat lijkt al beter, maar is echt nog niet een garantie. Dan nog blijft het zaak om goed te kijken of de vestiging van dat hotel niet te lokaal is geworden. In dit geval is het goed als er heel veel farang werken.
    Nee hoor allemaal Thai.
    Maar heel goed georganiseerd en onder westerse leiding
    eastin Hotel
    en met 500 baht fooi dan kennen ze je nog wel als je terug komt , zeker als je dan nog 500 baht hebt beloofd

Ik mocht trouwens ook niet mee de kofferruimte in.
    pi_68540514
    Ik ben van plan na mijn studie een reis te gaan maken in Vietnam. Daarvoor wou ik nog ff de toerist uithangen in Thailand. In Vietnam ga ik van Zuid naar noord reizen en dan zie ik onderweg wel wat ik allemaal tegenkom. In Thailand wil ik onder meer gaan Surfen. Heeft iemand een tip in welke plaats je dat het beste kan doen? Naast een goede surfplaats moet het natuurlijk ook een stad zijn waar leuke dingen zijn te doen.
    Hadt zeuuhhh flatsszzz
      donderdag 30 april 2009 @ 22:24:44 #183
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68542191
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:30 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee hoor allemaal Thai.
    Maar heel goed georganiseerd en onder westerse leiding
    eastin Hotel
    en met 500 baht fooi dan kennen ze je nog wel als je terug komt , zeker als je dan nog 500 baht hebt beloofd

Ik mocht trouwens ook niet mee de kofferruimte in.
    Als je zulke bedragen beloofd zal er in principe ook niet zoveel met je bagage gebeuren, dit is gewoon makkelijk verdiend.
    Daarnaast, als ik al ergens bagage achterlaat, kan op de luchthaven voor 100 THB per dag, of op het treinstation Hualampong voor 50 THB per dag, zal ik nooit waardevolle spullen daarin achterlaten. Mocht mijn bagage kwijtraken hoop ik dat de nieuwe eigenaar gelukkig wordt van mijn oude kleding.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68583670
    Wat is de beste manier om in Bangkok te reizen?

Tuk-tuk bestuurders vragen al gauw 150 THB voor een ritje van nog geen 10 minuten (al is het mij tot nu toe altijd nog gelukt om ongeveer de helft van de prijs af te halen). Het kan goedkoper, maar ik heb geen zin om bij zo'n shop te stoppen .

De metro is ook niet ideaal, komt lang niet overal (waarom worden de stations trouwens naast het Thais en Engels in het Russisch omgeroepen? ).

Misschien de bus maar eens proberen...

Of moet ik gewoon niet zeiken en 70/80 THB betalen voor de tuk-tuk?
    pi_68583688
    Oh ja, ik wil ook nog naar de drijvende markt, maar dat is best ver van het centrum vandaan. In de LP heb ik gelezen dat ik naar het zuidelijke busstation (in het westen ) kan gaan en vandaar de 2 uur durende bus naar de markt.

Iemand daar ervaringen mee?
      zaterdag 2 mei 2009 @ 09:59:25 #186
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68584209
    Het beste kan je echt een taxi-meter nemen.

Deze taxi gewoon de meter aan laten zetten, wanner hij dit weigert gewoon uitstappen en in de volgende instappen. 35 THB voor de eerste kilometer, en daarna gaat de meter helemaal niet zo hard, iets van 10 THB per kilometer (hierin heb ik ook al eventuele wachttijd meegenomen).

Een tuk tuk gebruik ik in principe nooit, misschien een keer voor de leuk, maar een taxi is in principe altijd goedkoper. De bus is trouwens nog goedkoper, maar het kost wat tijd om te weten waar een bus heengaat. Als je dat eenmaal een beetje weet kan je er een eind mee komen, maar voor een vakantie voor 2 weken zou ik mij daar niet aan gaan wagen, mocht je maanden hebben om in Azie rond te lopen, dan is het natuurlijk wel een optie.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68584630
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 09:59 schreef ozzietukker het volgende:
    Het beste kan je echt een taxi-meter nemen.

Deze taxi gewoon de meter aan laten zetten, wanneer hij dit weigert gewoon uitstappen en bij de volgende instappen.
    dat dus
    pi_68589619
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 09:03 schreef Ruud het volgende:
    Wat is de beste manier om in Bangkok te reizen?

Tuk-tuk bestuurders vragen al gauw 150 THB voor een ritje van nog geen 10 minuten (al is het mij tot nu toe altijd nog gelukt om ongeveer de helft van de prijs af te halen). Het kan goedkoper, maar ik heb geen zin om bij zo'n shop te stoppen .

De metro is ook niet ideaal, komt lang niet overal (waarom worden de stations trouwens naast het Thais en Engels in het Russisch omgeroepen? ).

Misschien de bus maar eens proberen...

Of moet ik gewoon niet zeiken en 70/80 THB betalen voor de tuk-tuk?
    Tuktuk is verschrikkelijk, gewoon 1 keer doen als toerist en daarna niet meer.
    De bus is OK, maar soms moet je lang wachten, het kan vol zijn en het ergste is dat nergens duidelijk de buslijnen vermeld staan.
    Taxi-meter is veel beter dan de tuktuk, zorg wel dat ze de meter aanzetten. Als ze dit niet doen, direct uitstappen.

Je kan ook een combinatie maken van de Express boat, pond, Metro en BTS Skyrail. Die laatste twee zijn wel wat prijziger dan de rest.

Van Khao San Road naar downtown is er ook een kanaalboot. Die heb ik nog nooit geprobeerd, maar van horen zeggen schijnt die ook OK te zijn.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 14:42:21 #189
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68590054
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 14:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

De bus is OK, maar soms moet je lang wachten, het kan vol zijn en het ergste is dat nergens duidelijk de buslijnen vermeld staan.
    Taxi-meter is veel beter dan de tuktuk, zorg wel dat ze de meter aanzetten. Als ze dit niet doen, direct uitstappen.

Je kan ook een combinatie maken van de Express boat, pond, Metro en BTS Skyrail. Die laatste twee zijn wel wat prijziger dan de rest.

Van Khao San Road naar downtown is er ook een kanaalboot. Die heb ik nog nooit geprobeerd, maar van horen zeggen schijnt die ook OK te zijn.
    Die kanaalboot is op ongeveer 10 minuten lopen vanaf Khao Sahn Road, en is inderdaad prima te doen. Iets van 12 THB per persoon ofzo en geen traffic jam.
    Wel kan je soms wat opspattend water op je gezicht of kleding krijgen, maar er is plastic aanwezig waarachter je kan beschermen.
    Zonder bagage is dat een prima manier om je te verplaatsen, niet alleen omdat het goedkoop is, het is ook nog eens snel. Alleen is de enige echte interessante locatie Chidlom, want dan kom je bij Big C Chidlom en het WTC of hoe dat nu ook mag heten uit.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68590293
    Vanaf nu wordt het meter-taxi dus, thanks
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 14:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik heb vandaag de boot van Pantip Plaza naar een gebied ongeveer 1km ten noorden van Hualamphong genomen (gewoon ingestapt en kijken waar ik terecht kom )

Ze kwamen bij mij niet eens langs voor betaling.
    Niet echt een leuke manier van reizen trouwens (smerig water, langs gare krotten en de bijbehorende stank).

Net terug van de Chatuchak weekend markt, aanrader
    Goed te doen met de MRT trouwens (mijn hotel is naast het Hualamphong station).
    pi_68590512
    Aangezien ik in Thonburi woonde, maakte ik veel gebruik van de Express Boat en de ferry. Goedkoop, vrij snel en altijd leuk om naar buiten te kijken
      zaterdag 2 mei 2009 @ 17:19:37 #192
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68593866
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 14:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Aangezien ik in Thonburi woonde, maakte ik veel gebruik van de Express Boat en de ferry. Goedkoop, vrij snel en altijd leuk om naar buiten te kijken
    Maar de Express Boat en de ferry varen over de Chao Praya rivier en is relatief confortabel. De boot die in de Klongs vaart is van een ander kaliber, al proberen ze even hard te varen als over de Chao Praya, het water is er zeker wat smeriger en ziet er inderdaad, als je langsvaart, niet overal even schoon uit.

Maar desalnietemin kan ik het zeker aanraden, een boot in de Klongs en zeker op de Chao Praya Rivier!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 18:01:31 #193
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68595002
    Ik vond de tuktuk eigenlijk best leuk, is relatief snel en goedkoop. En ja, je moet inderdaad wel altijd flink afdingen. Van 200 naar 70/80 baht moet altijd wel lukken.

Ik vind het in de taxi altijd zo koud
      zaterdag 2 mei 2009 @ 19:37:07 #194
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_68598024
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 18:01 schreef Blik het volgende:

Ik vond de tuktuk eigenlijk best leuk, is relatief snel en goedkoop. En ja, je moet inderdaad wel altijd flink afdingen. Van 200 naar 70/80 baht moet altijd wel lukken.
    Ik ook, al die zeurpieten die vinden dat een toerist als een local moet leven in Bangkok.
    Neem een taxi in Rotterdam ofzo.
    pi_68610620
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 19:37 schreef APK het volgende:

[..]

Ik ook, al die zeurpieten die vinden dat een toerist als een local moet leven in Bangkok.
    Neem een taxi in Rotterdam ofzo.
    Ja, ik ga 7 maanden lang overal voor alles de volle prijs betalen
      dinsdag 5 mei 2009 @ 12:58:44 #196
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68688983
    Vraagje...ik ben druk aan het plannen en uitzoeken...anyway we zitten te rommelen met:

Ko Tao, Koh Phangan, Koh Samui via Chumpon er heen varen

of eilandjes andersom bezoeken en

via Surat Thani er heen varen...

Kortom via welke kant raden jullie aan ?!?! Is het de moeite om helemaal naar beneden af te zakken en dan omhoog terug te reizen of niet ??

p.s. ik wil graag naar het hippie eiland...Phi Phi Leh waar de beach is opgenomen...is dat de moeite waard of niet ??

THANKSSSS
      dinsdag 5 mei 2009 @ 16:04:01 #197
    16632 Xlarge
    ========
    pi_68695920
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 12:58 schreef BuupWerk het volgende:
    Vraagje...ik ben druk aan het plannen en uitzoeken...anyway we zitten te rommelen met:

Ko Tao, Koh Phangan, Koh Samui via Chumpon er heen varen

of eilandjes andersom bezoeken en

via Surat Thani er heen varen...

Kortom via welke kant raden jullie aan ?!?! Is het de moeite om helemaal naar beneden af te zakken en dan omhoog terug te reizen of niet ??

p.s. ik wil graag naar het hippie eiland...Phi Phi Leh waar de beach is opgenomen...is dat de moeite waard of niet ??

THANKSSSS
    Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit, behalve dan dat je eerder in Chumpon aankomt om vanaf daar op de boot te stappen naar de eilanden, je kan daar trouwens ook weer naar terug naar toe varen, dus het hoeft niet altijd een rondje te zijn die je maakt, er is echter niets te doen in Chumpon, mocht je de dagtrein willen nemen, en daar dus een dag moet slapen.

Koh Phi Phi , en daarbij vooral het stukje van The Beach, schijnt aardig tegen te vallen. je bent schijnbaar met veel andere toeristen foto's te maken op een strand, dit heb ik alleen maar van horen zeggen, ik ben er zelf niet geweest.

Maar ik kan je wel verzekeren dat je op Koh Tao, en Phangan je ook zat mooie standen zal tegenkomen, en met een heel lekkere sfeer.
    pi_68706272
    Phi Phi kan je ook zelf bezoeken met taxibootje.....Tussen 11-14u wisselen speedboats met toeristen elkaar af. Dan is het stukje waar The Beach is opgenomen idd bezaaid met toeristen. Het is echter nog steeds wel de moeite waard. Heb je geen zin in roodverbrande toeristen, dan kan je beter in de vroege morgen of late middag dit deel bezoeken.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 21:37:15 #199
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68708158
    Ik heb ooit een stukje op tv gezien van een eiland waar je van de ene naar de andere kant kan lopen via een hippie straatje...nou kan ik het dus niet meer vinden maar is dit het beach eiland of een andere iemand een idee ??

Surat Thani is dat wel de moeite waard ??
    pi_68708559
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 21:37 schreef BuupWerk het volgende:
    Ik heb ooit een stukje op tv gezien van een eiland waar je van de ene naar de andere kant kan lopen via een hippie straatje...
    Je bedoelt Koh phanang
    pi_68762640
    In Surat Thani valt niks te beleven en is echt niks aan. Als je er toevallig langs komt is het leuk om een tour te doen maar verder ook niet. Deze tour kun je ook vanuit Ao Nang doen.

Phi Phi Lee is mooi alleen moet je hier niet heen als al die speedboten met toeristen komen. Je kunt vanaf Phi Phi Don met een longtail naar Lee. Volgens mij is het smiddags nog wel te doen.
    pi_68763136
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 09:06 schreef Ruud het volgende:
    Oh ja, ik wil ook nog naar de drijvende markt, maar dat is best ver van het centrum vandaan. In de LP heb ik gelezen dat ik naar het zuidelijke busstation (in het westen ) kan gaan en vandaar de 2 uur durende bus naar de markt.

Iemand daar ervaringen mee?
    Dit heb ik vandaag gedaan. En het was een grote teleurstelling. Totaal 4 uur in de bus gezeten om een uurtje in een bootje te zitten en over een zeer toeristische en schrale markt te varen. Ok, dat toeristische had ik kunnen verwachten, maar niet dat het zo erg was. Ik had bootjes vol fruit verwacht, uiteindelijk was het 10% groente en fruit en 90% souvenirs en andere troep
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:41:11 #203
    16632 Xlarge
    ========
    pi_68763769
    Ruud, je bent waarschijnlijk naar de Damnoek Saduak gegaan, wellicht viind je de Talin Chan floating market beter, die is wat autentieker.
    Deze is echter alleen maar op zaterdag en zondag.
    Bus 83 en 79 gaan er geloof ik naar toe
    pi_68764319
    Kom je nou mee

Toch bedankt...
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:43:59 #205
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68774794
    Ik ga geen dagen in 1 van die twee steden blijven Chumpon of Surat Thani...beide zijn dus niet leuk...
    tis alleen de vraag waar vandaan zal ik naar 1 van die eilandjes Ko Tao, Koh Phangan, Koh Samui reizen ??
    Of vanaf een andere plek ??
    pi_68782188
    Oke Buupwerk,

Waar kom je vandaan dan? Bangkok? Je kunt vanaf BK vliegen naar Surat Thani en dan met de boot naar Koh Tao.
    Je kunt vanaf BKK met de nachttrein naar Chumpon en dan ook met de boot naar Koh Tao.

Als je eerst vanaf BKK naar Phi Phi wil kan je met de trein of vliegen naar Surat Thani en dan met de bus naar Krabi/.Ao Nang en vanuit hier naar Phi Phi.

Alles kan! Je kan ook nog naar Phuket vliegen en vanaf daar naar Phi Phi dan door naar Krabi en dan Koh Tao.
    pi_68784448
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 19:20 schreef Lisjuh het volgende:
    Oke Buupwerk,

Waar kom je vandaan dan? Bangkok? Je kunt vanaf BK vliegen naar Surat Thani en dan met de boot naar Koh Tao.
    Je kunt vanaf BKK met de nachttrein naar Chumpon en dan ook met de boot naar Koh Tao.

Als je eerst vanaf BKK naar Phi Phi wil kan je met de trein of vliegen naar Surat Thani en dan met de bus naar Krabi/.Ao Nang en vanuit hier naar Phi Phi.

Alles kan! Je kan ook nog naar Phuket vliegen en vanaf daar naar Phi Phi dan door naar Krabi en dan Koh Tao.
    je kan er zelfs naartoe zwemmen
    pi_68785692
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 18:01 schreef Blik het volgende:

Ik vind het in de taxi altijd zo koud
    Tuktuks zijn geweldig kleine scheurmonsters, rechts/links inhalen, afsnijden etc.
    Zeker leuk avontuur haha
    pi_68787276
    misschien is het al lang bekend, maar wil je in september nog naar Thailand?? met emirates heb je voor 441 euro een retourtje bangkok! veel plezier er mee
      donderdag 7 mei 2009 @ 23:05:54 #210
    124676 RobertoCarlos
    pi_68791914
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 21:25 schreef Eggos het volgende:
    misschien is het al lang bekend, maar wil je in september nog naar Thailand?? met emirates heb je voor 441 euro een retourtje bangkok! veel plezier er mee
    Moet je wel vanaf Dusseldorf vliegen en, erger nog, een overstap maken in Dubai.... of mss wel leuk kan ook natuurlijk
      vrijdag 8 mei 2009 @ 08:28:17 #211
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68797915
    Oke ik kom vanaf bangkok en ik denk dat ik dan maar gewoon de bus/nachttrein naar Chumpon neem en vanaf daar de boot...

Als ik tijd over heb dan ga ik vanaf Bangkok naar krabi / koh lanta en na een paar dagen chillen naar de andere kant...

idee ?!?!
    pi_68808629
    Als ik tijd over heb dan ga ik vanaf Bangkok naar krabi / koh lanta en na een paar dagen chillen naar de andere kant...

idee ?!?!

ehhhh Nee! Dat is echt niet logisch. Heb je wel eens op een kaart van Thailand gekeken? Vanaf Koh Tao kun je met de boot naar Don Sak en dan met de bus naar Krabi.

Google maar is ff.
    pi_68808842
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 08:28 schreef BuupWerk het volgende:
    Oke ik kom vanaf bangkok en ik denk dat ik dan maar gewoon de bus/nachttrein naar Chumpon neem en vanaf daar de boot...

idee ?!?!
    dat rongdje heb ik gedaan

trein chumpon / koa tao ./ Koh samui / thurathani / krabi / BKK / lion temple BKK
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:42:31 #214
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68810077
    Lisjuh wat is jouw voorstel dan want, ik snap je berichtje niet helemaal...

Bangkok -> Chumpon -> Ko Tao, Koh Phangan, Koh Samui -> Don Sak -> Krabi -> Bangkok

OF

Bangkok -> Krabi -> Don Sak -> Koh Samui, Koh Phangan, Ko Tao -> Chumpon -> Bangkok

Of heb ik het nu weer mis ??
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:43:51 #215
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_68810115
    Thailand is tov.

tvp
    ik ben de jager met de pet.
    pi_68810164
    Ja, zo bedoel ik het. De keus is aan jou waar je eerst heen gaat.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:51:11 #217
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68810371
    oke maar heb je ook een TIP wat ik beter kan kiezen of allebei prima en kijken wat het beste uitkomt voor onze planning ??
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:07:46 #218
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68810914
    Ik heb me planning nu ongeveer zo:

vrijdag 12 juni 2009
    Amsterdam Vertrek naar Bangkok

zaterdag 13 juni 2009
    Bangkok

zondag 14 juni 2009
    Bangkok

maandag 15 juni 2009
    Bangkok

dinsdag 16 juni 2009
    Lopburi

woensdag 17 juni 2009
    Chiang Mai

donderdag 18 juni 2009
    Chiang Mai

vrijdag 19 juni 2009
    Chiang Mai

zaterdag 20 juni 2009
    Chiang Mai

zondag 21 juni 2009
    Chiang Dao

maandag 22 juni 2009
    Kanchanaburi

dinsdag 23 juni 2009
    Kanchanaburi

woensdag 24 juni 2009

donderdag 25 juni 2009

vrijdag 26 juni 2009
    Chumpon of vanaf Surat Thani of Don Sak

zaterdag 27 juni 2009
    Ko Tao

zondag 28 juni 2009
    Ko Tao

maandag 29 juni 2009
    Koh Phangan

dinsdag 30 juni 2009
    Koh Phangan

woensdag 1 juli 2009
    Koh Samui

donderdag 2 juli 2009
    Koh Samui

vrijdag 3 juli 2009
    Surat Thani of Don Sak of via Chumpon

zaterdag 4 juli 2009

zondag 5 juli 2009

maandag 6 juli 2009

dinsdag 7 juli 2009

woensdag 8 juli 2009
    Bangkok

donderdag 9 juli 2009
    Bangkok

vrijdag 10 juli 2009
    Bangkok

zaterdag 11 juli 2009
    Amsterdam

activiteiten er even uitgeehaald...gaat meer om de route of die slim is...

[ Bericht 10% gewijzigd door BuupWerk op 08-05-2009 15:24:43 ]
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:17:45 #219
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_68811267
    Ik zou het niet overplannen. Kijk gewoon met je Lonely Planet in de hand ter plekke waar je meer zin in hebt/waar het mooier weer is/ welke tips je krijgt van medereizigers.
    Toeval is toeval
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:22:00 #220
    16632 Xlarge
    ========
    pi_68811411
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 15:17 schreef Pyjama het volgende:
    Ik zou het niet overplannen. Kijk gewoon met je Lonely Planet in de hand ter plekke waar je meer zin in hebt/waar het mooier weer is/ welke tips je krijgt van medereizigers.
    Inderdaad, ik beslis pas op de morgen van vertrek waar ik echt naar toe ga.
    Natuurlijk heb ik wel een soort van overview in mijn hoofd, maar de beslissing zelf valt pas heel laat.
    pi_68811523
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef BuupWerk het volgende:

Lijkt me een beetje over de top zo'n planning. Veel te veel reisdagen en veel te veel verkassen. Dat ben je dus na anderhalve week helemaal zat! Je wilt veel te veel in neen maand tijd. Wat jij allemaal in een maand wilt proppen doe je normaal in 3 vakanties. Maar toch veel plezier.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:30:56 #222
    16632 Xlarge
    ========
    pi_68811717
    Buupwerk, je moet het helemaal zelf weten, maar vooral op de eilanden blijf je erg kort per eiland, vaak vertrek je de volgende dag weer, persoonlijk had ik een eilandje minder gedaan, om op de andere wat meer te genieten.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:33:35 #223
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68811802
    Zou fijn zijn om ipv kritiek een advies te krijgen...ik ben aan het plannen en misschien is het te veel maar dan heb ik meer aan het bericht van XLAGERE thanks hiervoor dan alleen maar te horen dat het te veel is...

ik wil gewoon een leuke reis in elkaar zetten !!
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:48:32 #224
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_68812331
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
    Zou fijn zijn om ipv kritiek een advies te krijgen...ik ben aan het plannen en misschien is het te veel maar dan heb ik meer aan het bericht van XLAGERE thanks hiervoor dan alleen maar te horen dat het te veel is...

Wil je ook nog wat tempels etc zien?
    Ayutthaya is vanuit Bangkok prima te doen.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:53:29 #225
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68812525
    Had hem er nog niet bij staan...zal er over denken maar de route die we nu doen :

Bangkok -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi

is dat een logische volgorde want, op veel sites lees ik hem andersom...
    pi_68815076
    Je kunt met de trein van BKK naar Lopburi en naar Chiang Mai. Zelf heb ik vanuit BKK Kanchanaburi gedaan en weer terug. Je kunt ook vanuit Kanchanaburi naar Chumpon reizen, je moet dan eerst met de bus ofzo naar het station Rachaburi en daar de trein naar Chumpon nemen.

Kijk even op de railway site

http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
    pi_68818157
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef BuupWerk het volgende:

vrijdag 12 juni 2009
    Amsterdam Vertrek naar Bangkok

zaterdag 13 juni 2009
    Bangkok

zondag 14 juni 2009
    Bangkok

maandag 15 juni 2009
    Bangkok

dinsdag 16 juni 2009
    Lopburi

woensdag 17 juni 2009
    Chiang Mai

donderdag 18 juni 2009
    Chiang Mai

vrijdag 19 juni 2009
    Chiang Mai

zaterdag 20 juni 2009
    Chiang Mai

zondag 21 juni 2009
    Chiang Dao

maandag 22 juni 2009
    Kanchanaburi

dinsdag 23 juni 2009
    Kanchanaburi

woensdag 24 juni 2009

donderdag 25 juni 2009

vrijdag 26 juni 2009
    Chumpon of vanaf Surat Thani of Don Sak

zaterdag 27 juni 2009
    Ko Tao

zondag 28 juni 2009
    Ko Tao

maandag 29 juni 2009
    Koh Phangan

dinsdag 30 juni 2009
    Koh Phangan

woensdag 1 juli 2009
    Koh Samui

donderdag 2 juli 2009
    Koh Samui

vrijdag 3 juli 2009
    Surat Thani of Don Sak of via Chumpon

zaterdag 4 juli 2009

zondag 5 juli 2009

maandag 6 juli 2009

dinsdag 7 juli 2009

woensdag 8 juli 2009
    Bangkok

donderdag 9 juli 2009
    Bangkok

vrijdag 10 juli 2009
    Bangkok

zaterdag 11 juli 2009
    Amsterdam

activiteiten er even uitgeehaald...gaat meer om de route of die slim is...
    Dat is dus twee weken treinen zien
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:09:59 #228
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68819192
    Vergeet ook vooral niet om in de planning Air Asia mee te nemen, deze hebben vaak, en ook op dit moment goede acties.
    Zojuist voor 8 personen een vlucht geboekt Bangkok - Chiang Mai (enkele reis) inclusief bagage en stoelkeuze voor 9,52 per persoon. (De bedoeling was treinen, maar tegen deze prijzen kan je er niet tegenop treinen).

Iemand trouwens nog wat ervaringen met een tour? Ik wil een dagtour of 2 dagentour doen in Chiang Mai en omgeving, maar er zijn erg veel aanbieders, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. (Eingenlijk wil ik die tour niet perse, maar het reisgezelschap wil dit wel graag).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:12:30 #229
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68819275
    buup weet het even niet meer...ik dacht de eerste twee weken veel zien en doen en dan twee weken relaxen op het strand...
    pi_68819521
    quote:

Niemand kan voor jou bepalen wat jij het leukst vindt om te zien. Als mensen zeggen dat je planning erg vol is, is dat helemaal niet zo'n gekke opmerking. Specifieke dingen schrappen kun jij alleen, kunnen wij niet voor je doen.

Ik zou voor een vakantie van een maand waarschijnlijk maar 1 eiland bezoeken en alleen verkassen als dat niet bevalt. Zon, zee en strand hebben ze nl. allemaal. Zelf zou ik ook óf Chiang Mai, óf Kanchanaburi doen om daar ook een beetje de tijd te hebben om rond te reizen. Onderschat niet hoe lang het duurt om van de ene plaats naar de andere te komen. Chiang Mai-Bangkok kost je een dag of een nacht. Op de terugweg gaat de laatste nachttrein al eind van de middag, dus mis je op je laatste dag daar nog de avond ook.

Ik zou trouwens Chiang Mai en omgeving kiezen, maar dat is persooonlijk natuurlijk.

edit: zie net de opmerking over airasia. Das natuurlijk ook een optie.. Scheelt een hoop reistijd, maar haalt wat charme weg.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:25:22 #231
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68819728
    Nou Buup, hier mijn advies:

1. Wat wil je 6 dagen in bangkok doen? 3 dagen is ook prima
    2. Ik mis Sukhotai of Ayutthaya in je planning, Lopburi is niet echt een plaats om te blijven hangen. Lopburi kun je ook op de volgende manier bezoeken. Bangkok - Kanchanaburi - Lopburi (alleen overdag) - nachttrein naar Chiang Mai
    3. 2 weken op het strand hangen zou ik persoonlijk niet volhouden. Kies 1 of 2 eilandjes voor ongeveer een week
    pi_68819876
    Ik zou dat iets aanpassen met: Bangkok is echt wel de moeite voor zes dagen
    en
    1 week eiland is inderdaad genoeg. Als je echt twee weken wil, zou ik met 1 beginnen en met 1 eindigen. Koh Chang etc. in de golf zijn vrij snel te bereiken vanuit Bangkok.
    pi_68820230
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
    Vergeet ook vooral niet om in de planning Air Asia mee te nemen, deze hebben vaak, en ook op dit moment goede acties.
    Zojuist voor 8 personen een vlucht geboekt Bangkok - Chiang Mai (enkele reis) inclusief bagage en stoelkeuze voor 9,52 per persoon. (De bedoeling was treinen, maar tegen deze prijzen kan je er niet tegenop treinen).

Iemand trouwens nog wat ervaringen met een tour? Ik wil een dagtour of 2 dagentour doen in Chiang Mai en omgeving, maar er zijn erg veel aanbieders, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. (Eingenlijk wil ik die tour niet perse, maar het reisgezelschap wil dit wel graag).
    heb je dat online gedaan?? waar??
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:43:20 #234
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68820410
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:29 schreef Vanyel het volgende:
    Ik zou dat iets aanpassen met: Bangkok is echt wel de moeite voor zes dagen

Er zijn in Thailand interessantere plaatsen waar je 1 dag kunt vertoeven in ruil voor een dag in Bangkok. Sukhotai en Ayutthaya bijvoorbeeld zijn prima steden om een dag te verblijven. Vind het echt zonde van de tijd als je een week in Bangkok gaat zitten, 2 weken op eilandjes rond gaat hangen en 1 week voor de rest van Thailand gaat gebruiken
      vrijdag 8 mei 2009 @ 20:15:34 #235
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68821583
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:38 schreef henkway het volgende:

[..]

heb je dat online gedaan?? waar??
    http://www.airasia.com/si(...)p?reference=dwbh2009
    Booking Period : 4 May 2009 - 17 May 2009
    Travel Period : 11 May 2009 - 30 Sep 2009

Relatief vaak met ze gevlogen, en opzich bevalt het wel prima. Al is een stuk met de trein ook wel charme, je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld heen met de trein te gaan en terug gaan vliegen, of heen vliegen en met de trein terug.

Voorbeelddata:
    23 juni heen, 25 juni terug voor in totaal 671.96 THB, daar komt dan nog, naar gelang je dat nodig vindt in ieder geval 100 THB bij voor bagage (50 THB heen, 50 THB terug), en desgewenst nog 100 THB zitplaatskeuzetoeslag (50THB heen, 50 THB terug).
    Totaal 871,96 THB, 45,8 (mastercard exchange rate) = 19,04 euro / 2 = 9,52 per vlucht.

En je kan ook natuurlijk een enkele reis boeken. (Wat wel is, er zijn per vlucht niet heel veel stoelen beschikbaar, zodra ik een vlucht geboekt had vlogen de stoelprijzen gelijk omhoog).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68824144
    Ik volg de dit topic en andere fora al een tijd, echter kan ik nergens echte 'must(s)' in noord thailand vinden, zijn deze er niet?
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:38:54 #237
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68824600
    Weet iemand toevallig waar je op dit moment de meeste kans hebt op een goedkoop ticket naar Thailand voor deze zomer? Juli, augustus, gaat het om. Net Expedia geprobeerd. Is duuhuur!
      vrijdag 8 mei 2009 @ 22:02:30 #238
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_68825451
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:27 schreef InnocentFR het volgende:
    Ik volg de dit topic en andere fora al een tijd, echter kan ik nergens echte 'must(s)' in noord thailand vinden, zijn deze er niet?
    Chiang Mai
      vrijdag 8 mei 2009 @ 22:05:50 #239
    124676 RobertoCarlos
    pi_68825588
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 22:02 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Chiang Mai
    Wat is daar dan?
    pi_68825950
    quote:

OK, een tip dan. Als je wat eilanden in de Golf van Thailand wilt bezoeken zoals Samui, Tao en Phangan, dan moet je niet ook nog naar verschillende eilanden in de Andaman zee willen. Bewaar dat voor een volgende vakantie, want het is gewoon teveel reizen en te weinig relaxen. Want iedere dag naar zo'n "schitterend" Lonely Planet guesthouse zoeken, en teleurgesteld zijn wanneer het er toch net niet zo uitziet als jij je voorstelde geeft alleen maar stress. En uiteindelijk beleef je veel te weinig. Je probeert echt veel te veel in een vakantie te proppen.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 22:17:58 #241
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68825964
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 22:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat is daar dan?
    Chang Mai is DE plek om vanuit te opereren als je een jungletocht wilt maken. De stad is bovendien te gek! Ik heb er toen geloof ik wel meer dan een week rondgehangen. Brommertje huren, de bergen in, watervallen bekijken, struinen door de bossen, slierten over de night-market. Ja, Chang Mai is écht wel tof!
    pi_68826366
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
    In tegenstellng tot in Chiang Rai, kun je in Chiang Mai heel veel dagtochten boeken. Er zitten een paar hele goede reisburootjes aan de Moat, vanaf Loh Kroy Rd schuin rechts aan de overkant van de Moat. Mijn mooiste dagtocht daar was toch nog altijd naar Doi Inthanon. Zeer indrukwekkend landschap, en koud! Maar vraag bij alle reisburo's wel of ze even aan willen tonen dat er met die nieuwe 12-15 persoons Hyundais busjes gereden wordt, en niet met die oude 9 persoons dingen waar ze een extra bank in hebben gezet om zo ook 12 passagiers mee te kunnen nemen. En als de lunch in de trip is inbegrepen, zit het meestal wel goed want dan bieden ze dus een totaal pakket aan. Ik boekte in CM alle trips altijd bij de eigenaresse van mijn vaste guesthouse, Lucky Home, Trok Khotchasan 3.
    pi_68826540
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:27 schreef InnocentFR het volgende:
    Ach must's, nee maar als je er toch bent is Mae Sai wel aardig, scooter huren en dan door de bergen naar Mae Salong. Of Fang en niet te vergeten Mae Hong Son en dan op een scooter helemaal door de valleien naar die afgelegen hilltribes en chinese nederzettingen. Maar het is maar wat je leuk vind. En als je de Golden triangle nog nooit gezien hebt........... mis je ook niks! Maar een ding is zeker, het noorden is buiten Pai veel interessanter dan het overgrote deel van het vaste land.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 11:35:59 #244
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68837571
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:25 schreef Blik het volgende:
    Nou Buup, hier mijn advies:

1. Wat wil je 6 dagen in bangkok doen? 3 dagen is ook prima
    2. Ik mis Sukhotai of Ayutthaya in je planning, Lopburi is niet echt een plaats om te blijven hangen. Lopburi kun je ook op de volgende manier bezoeken. Bangkok - Kanchanaburi - Lopburi (alleen overdag) - nachttrein naar Chiang Mai
    3. 2 weken op het strand hangen zou ik persoonlijk niet volhouden. Kies 1 of 2 eilandjes voor ongeveer een week
    1. Wij zijn allebei wel grote steden mensen dus vandaar zoveel dagen...
    2. Planning was om vanuit bangkok een trein te pakken naar Lopburi en dan een nachttrein naar Chiang Mai daar een paar dagen vast blijven...Maar als je beter via de andere kant kan reizen en Sukhotai of Ayutthaya handiger is om eerder aan te doen hoor ik dat graag...

Jouw voorstel : Bangkok -> Kanchanaburi -> Lopburi -> Chiang Mai ->
    Mijn idee : Bangkok -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi -> Chumpon
    waar zou Sukhotai of Ayutthaya dan passen ?!?!

3. ik heb nog dagen over en wat iedereen zegt alle dagen reizen is nix dus ik kan die dagen gewoon op eiland zetten en lekker genieten !!

Zal hem aanpassen en opnieuw posten !!
    Thanks
      zaterdag 9 mei 2009 @ 11:43:59 #245
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_68837775
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 11:35 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

1. Wij zijn allebei wel grote steden mensen dus vandaar zoveel dagen...
    2. Planning was om vanuit bangkok een trein te pakken naar Lopburi en dan een nachttrein naar Chiang Mai daar een paar dagen vast blijven...Maar als je beter via de andere kant kan reizen en Sukhotai of Ayutthaya handiger is om eerder aan te doen hoor ik dat graag...

3. ik heb nog dagen over en wat iedereen zegt alle dagen reizen is nix dus ik kan die dagen gewoon op eiland zetten en lekker genieten !!

Zal hem aanpassen en opnieuw posten !!
    Thanks
    Mijn idee : Bangkok -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi -> Chumpon
      zaterdag 9 mei 2009 @ 12:20:04 #246
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_68838470
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 22:17 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

OK, een tip dan. Als je wat eilanden in de Golf van Thailand wilt bezoeken zoals Samui, Tao en Phangan, dan moet je niet ook nog naar verschillende eilanden in de Andaman zee willen. Bewaar dat voor een volgende vakantie, want het is gewoon teveel reizen en te weinig relaxen. Want iedere dag naar zo'n "schitterend" Lonely Planet guesthouse zoeken, en teleurgesteld zijn wanneer het er toch net niet zo uitziet als jij je voorstelde geeft alleen maar stress. En uiteindelijk beleef je veel te weinig. Je probeert echt veel te veel in een vakantie te proppen.
    Doe niet zo kritisch.
    Je zal maar met zo'n stresskip op vakantie moeten.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 12:21:46 #247
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68838501
    Thanks...heb even op google maps gekeken en nog een keer zitten lezen...klopt helemaal !!
    Mooi rondje helemaal BLIJ !!

Nog tips waar ik zal overnachten welke plaatsen ??

Vanaf lopburi neem ik de nachttrein naar Chiang Mai dus das al geregeld

helemaal blij en ziet weer route in dr thailand reis...ik ben gewoon een muts en ik overplan...geeft het helemaal eerlijk toe !!
    pi_68844007
    Hey,

ik was pas twee weken geleden nog in Ayutthaya...trek voor de stad ongeveer anderhalve dag uit...
    de eerste dag kan je heenreizen en wat rondlopen, bezoek het grote park met tempels en check de avondmarkt...in de avond kun je aan de andere kant van de brug terrecht voor wat "vermaak"...
    haha prachtig was dat, vraag zo'n motorbike gast om me naar de avondmarkt te brengen, die denkt natuurlijk "aha farang", ik weet wat die wil, bracht me ineens heel andere plek in Ayutthaya...dacht dat in zo'n stad niet echt ladybars waren...maar ja me dus vergist hehe, maar goed, voor iemand uit Pattaya ben ik wel wat gewend...
    de tweede dag had ik een gast gehuurd die me rondreed in een tuktuk en me zo vanallerlei sightseeing dingen liet zien...kan ik je ook aanraden...ik had wel zin om fiets/motorbike te huren, maar was echt afschuwelijk warm...
    als je rondtrip er dan opzit kan je makkelijk de bus terug naar Bangkok pakken...dus bus rijdt tot 10 uur s avonds, en de halte is op Naresuan Road...

Verder kan ik je Baan Suan guesthouse aanraden...kamer is 300 baht, en huisje buiten (met eigen badkamer) 500 baht...heb eerste nacht in huisje geslapen, maar omdat ik vrij onrustig slaap met geluid, heb ik de tweede nacht doorgebracht in het guesthouse zelf...

Ik hoop dat je wat aan mn tips hebt, en ik vond het een leuk uitstapje...zeker de moeite waard!
    pi_68844327
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 22:17 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

JUIST
    pi_68844358
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 16:12 schreef BeardedDragon het volgende:
    Verder kan ik je Baan Suan guesthouse aanraden...kamer is 300 baht, en huisje buiten (met eigen badkamer) 500 baht...heb eerste nacht in huisje geslapen, maar omdat ik vrij onrustig slaap met geluid, heb ik de tweede nacht doorgebracht in het guesthouse zelf...
    deze?
    http://www.baansuanguesthouse.com/gallery/index.html
    pi_68847954
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 11:35 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

Ik zou van Bangkok naar Kanchanaburi gaan, 2 uurtjes met de bus en je bent dan ook uit de drukte en wat meer country side voor de afwisseling. Vanuit Kanchanaburi kun je heel eenvoudig per minibus naar Ayutthaya reizen en zo door naar Sukhotai en Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai kun je makkelijk in 6,5 uur naar Surat Thani vliegen (met 12Go en overstappen op DMK). Het bespaart je verschrikkelijk veel reistijd en je hebt veel meer tijd om te relaxen of wat tours te maken. Maar zoals Thai ladies vaak zeggen "Up to you"!
      zaterdag 9 mei 2009 @ 19:23:40 #252
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_68849123
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 12:21 schreef BuupWerk het volgende:
    helemaal blij en ziet weer route in dr thailand reis...ik ben gewoon een muts en ik overplan...geeft het helemaal eerlijk toe !!
    Ach, het is jouw vakantie, als je het maar naar je zin hebt.
    Toeval is toeval
      maandag 11 mei 2009 @ 13:07:35 #253
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_68901951
    Ik zit eindelijk weer in Thailand, ben veels te lang blijven hangen in Laos

Zit nu in Chiang Rai en vertrek overmorgen richting Pai om daar eventueel een trek te doen. Dan heb ik nog tot 2 juni om de rest van Thailand te bekijken en mijn Padi Open Water te halen
      maandag 11 mei 2009 @ 15:49:13 #254
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68907467
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ik zou van Bangkok naar Kanchanaburi gaan, 2 uurtjes met de bus en je bent dan ook uit de drukte en wat meer country side voor de afwisseling. Vanuit Kanchanaburi kun je heel eenvoudig per minibus naar Ayutthaya reizen en zo door naar Sukhotai en Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai kun je makkelijk in 6,5 uur naar Surat Thani vliegen (met 12Go en overstappen op DMK). Het bespaart je verschrikkelijk veel reistijd en je hebt veel meer tijd om te relaxen of wat tours te maken. Maar zoals Thai ladies vaak zeggen "Up to you"!
    Oke gaan we weer...SORRY hoor...

Ik heb hem nu zo:
    Bangkok -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi

Jij zegt:
    Bangkok -> Kanchanaburi -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai

Als ik nu de mijne zie maak ik wel een hele lange omweg...
    Vanaf Chiang Mai het vliegtuig pakken...heb ik toch de trein gehad maar niet 2x dezelfde route !!
    pi_68910856
    Heb het hele topic doorgelezen, maar geen antwoord op m'n vraag kunnen vinden.

Wat is een goed hotel/hostel in Bangkok dat een goede locatie heeft om de stad te verkennen. Ik kom overigens zaterdag om 19h pas aan, dus heb dan niet veel trek om uren onderweg te zijn richting hotel/hostel. Hoeft van mij niet luxe te zijn, alleen schoon en goede locatie om de stad te verkennen. Iemand tips uit eigen ervaring?
    pi_68911377
    Nana thai mansion
    BoF!
    pi_68912175
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 17:16 schreef LGOPEN het volgende:

Wat is een goed hotel/hostel in Bangkok dat een goede locatie heeft om de stad te verkennen. Ik kom overigens zaterdag om 19h pas aan, dus heb dan niet veel trek om uren onderweg te zijn richting hotel/hostel. Hoeft van mij niet luxe te zijn, alleen schoon en goede locatie om de stad te verkennen. Iemand tips uit eigen ervaring?
    http://www.travelfish.org(...)ok/khao_san_road/all

keus genoeg, een heel straat met herrie
    pi_68912770
    3 nachten hier doorgebracht. Erg leuk straatje en om de hoek van Kao San Road.

http://www.khaosan-hotels.com/
    pi_68918068
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 15:49 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

Oke gaan we weer...SORRY hoor...

Ik heb hem nu zo:
    Bangkok -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi

Jij zegt:
    Bangkok -> Kanchanaburi -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai

Als ik nu de mijne zie maak ik wel een hele lange omweg...
    Vanaf Chiang Mai het vliegtuig pakken...heb ik toch de trein gehad maar niet 2x dezelfde route !!
    Ja inderdaad. En je trip van Chiang Mai naar Kanchanburi is niet zo logisch. Dat wordt toch wel een hele lange reis. En om vanuit Kanchanaburi naar het zuiden te reizen gaat wel maar moet je weer terug naar het New Southern Busstation in Bangkok, of met een hele lokale bus eerst naar Petchaburi.

En in aanvulling wat ik al eerder zei, in Ayutthaya kun je of met de trein of de bus eenvoudig naar Lopburi en zo door naar CM. En dan is 2 binnenladse vluchten die goed op elkaar aansluiten de snelste optie om in Surat Thani te komen. 's Morgens om 8:30 vliegen vanuit CM en 's avonds dineren op het strand van Koh Samui is dan geen enkel probleem. Reken maar eens uit hoeveel reistijd je dit scheelt.

Veel succes, en als je nog een leuk guesthouse in Kanchanaburi zoekt: www.pongphen.com
    en voor CM deze: http://hotels.lonelyplane(...)t-House-P135871.html

Beide echte aanraders, brandschoon en voor weinig! (ik heb geen aandelen maar kom er vaker)
      maandag 11 mei 2009 @ 20:51:19 #260
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_68918209
    SUPER tof dat je zo reageert heb ik echt wat aan !! THANKS !! Neem de slaapplaatsen mee en zal ff overleggen met me reisgenote !!
    pi_68918254
    quote:

Moeilijk om daar antwoord op te geven als je niet aangeeft wat je prijsrange is. Ik weet wel een paar leuke en goedkopere hotels en guesthouses in de omgeving van Sukhumvit Road Soi 20. Maar dan moet je denken in de prijsklasse van 1000 tot 1600 Baht voor een uitstekende 2 persoonskamer met ontbijt. Vanaf het vliegveld eenvoudig te bereiken met een taxi en de Airport bus heeft een halte bij Soi 20. Verder is het maar 5 minuten lopen naar BTS / MRT Asoke. Dus wat wil je nog meer. Ja je kunt natuurlijk ook naar een of ander shithole in Soi 3 of 4 gaan, maar het is maar waar je voor kiest.
    pi_68919909
    quote:

KC guesthouse vlakbij de hoek van thanon phra arthit en thanon phra sumen (tegenover het tankstation). Op loopafstand van Kao san, maar niet in de irritante drukte. Dit is wel goedkoop, kamers met en zonder badkamer (kies de laatste, nog steeds goedkoop maar lekkerder bed) en check een paar kamers. Het bijbehorende restaurant maakt hele fijne tom kha kai.
    Dit is wel een iets andere prijsklasse, voor iets van 300 Baht ben je wel klaar. Waarom meer betalen voor ontbijt als je voor vrijwel niks veel leuker en lekkerder ontbijt kunt vinden op straat (10 baht voor ananas, 30 voor soep of pad thai)?
    pi_68928101
    quote:
    Klopt...dat is hem...

Verder nog een vraag...

Is de Air Asia counter/check-in-plek op Bangkok Suvarnabuhmi makkelijk te vinden?
    Ik ben de site van Air Asia aan het raadplegen, en zie alleen dat vertrekkende vluchten (departures) op de vierde verdieping is...helaas zie ik niks van een counter...
    En hoe lang kan je het best voor je vlucht aanwezig zijn?
    pi_68929363
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 07:02 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Klopt...dat is hem...

Verder nog een vraag...

Is de Air Asia counter/check-in-plek op Bangkok Suvarnabuhmi makkelijk te vinden?
    Ik ben de site van Air Asia aan het raadplegen, en zie alleen dat vertrekkende vluchten (departures) op de vierde verdieping is...helaas zie ik niks van een counter...
    En hoe lang kan je het best voor je vlucht aanwezig zijn?
    Ja dat is heel eenvoudig, het is een beetje aan het begin van de terminal, dus als je aankomt rijden tweede deur. Dus met je gezicht naar de ingang is het dus aan de linkerzijde van de terminal. Niet helemaal links, want daar zit de First class van Thai Air maar daarnaast dus. Maak je geen zorgen, je ziet het vanzelf. Het ziet daar allemaal rood wit van de AirAsia aanduidingen en reclames, en anders herken je het wel aan de grootste rijen wachtenden (geintje). Nee zal geen enkel probleem zijn ze te herkennen.

En als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, ben je 2 uur voor vertrek aanwezig om in te checken. Hoef je ook niet te stressen als de rij bij de check-in of de paspoort controle bij een buitenlands vlucht wat langer is.
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:08:15 #265
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_69019364
    heb hem AANGEPAST !!

vrijdag 12 juni 2009 Amsterdam
    Vertrek naar Bangkok
    Hotel: Vliegtuig

zaterdag 13 juni 2009 Bangkok
    Khao San Road http://www.khaosanroad.com/
    Hotel: New Siam http://www.newsiam.net/

zondag 14 juni 2009 Bangkok
    Chatuchak Markt (weekend)
    Chao Phraya rivier (boottocht)
    Hotel: New Siam

maandag 15 juni 2009 Bangkok
    Fietstocht http://www.covankessel.com/
    Grand Palace
    What Phra Kaeo
    Wat Pho

dinsdag 16 juni 2009 Kanchanaburi
    Trein naar Kanchanaburi http://www.railway.co.th
    Hotel:

woensdag 17 juni 2009 Kachanaburi
    Erawan Watervallen
    http://www.kanchanaburi-info.com/en/
    Hotel:

donderdag 18 juni 2009 Ayutthaya
    Trein naar Ayutthaya
    Hotel:

vrijdag 19 juni 2009 Ayutthaya
    Tempelcomplex
    Hotel:

zaterdag 20 juni 2009 Lopburi
    Trein naar Lopburi
    Apen stad
    Hotel: Nachttrein naar Chiang Mai

zondag 21 juni 2009 Chiang Mai
    Tijger tempel http://www.tigerkingdom.com
    Wat Phra That Tempel, Nijverheids fabriekjes, Orchideen farm, Shop City, Karaoke dinner show
    Hotel:

maandag 22 juni 2009 Chiang Mai
    Jungle tocht / Trektocht met olifanten
    http://www.elephantnaturepark.org/

dinsdag 23 juni 2009 Chiang Mai
    Jungle toch

woensdag 24 juni 2009 Chiang Mai
    Jungle toch

donderdag 25 juni 2009 Chiang Mai
    Vlucht naar Koh Samu http://booking.airasia.com
    Hotel:

vrijdag 26 juni 2009 Koh Samui
    Hotel:

zaterdag 27 juni 2009 Koh Samui
    Hotel:

zondag 28 juni 2009 Koh Samui
    Boot naar Koh Phangan
    Hotel:

maandag 29 juni 2009 Koh Phangan
    Half moon party http://www.thailandmoonparty.com/
    Hippie straatje
    Hotel:

dinsdag 30 juni 2009 Koh Phangan
    Relaxt
    Boot naar Ko Tao
    Hotel:

woensdag 1 juli 2009 Ko Tao
    Hotel:

donderdag 2 juli 2009 Ko Tao
    Hotel:

vrijdag 3 juli 2009
    Hotel:

zaterdag 4 juli 2009
    Hotel:

zondag 5 juli 2009
    Hotel:

maandag 6 juli 2009
    Hotel:

dinsdag 7 juli 2009
    Hotel:

woensdag 8 juli 2009 Bangkok
    Night Market
    Damnoen Saduak (Drijvende markt)
    Hotel:

donderdag 9 juli 2009 Bangkok
    MBK Shopping Center
    Siam Center
    Hotel:

vrijdag 10 juli 2009 Bangkok
    Beauty dag
    Vertrek naar Amsterdam
    Hotel:

zaterdag 11 juli 2009 Amsterdam
    Terugkomst

Oke misschien vinden jullie dit stom maar ik vind het fijn en als jullie nog TIPS of aapassingen of dingen die ik echt moet zien missen hoor ik het GRAAG !!

Tevens heb ik ff naar de reistijden gekeken omdat ik niet full time wil reizen...kan iemand hem aanvullen:

Bangkok naar Kanchanburi = 2,5 uur
    (bus)

Kanchanburi naar Ayutthaya = 3 uur
    (rijden er bussen ??)

Ayutthaya naar Lopburi = ? uur
    (trein)

Lopburi naar Chiang Mai = 14 uur

Chiang Mai naar Koh Samui = ?
    (vliegtuig)
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:30:50 #266
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69020434
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 16:08 schreef BuupWerk het volgende:
    heb hem AANGEPAST !!

vrijdag 12 juni 2009 Amsterdam
    Vertrek naar Bangkok
    Hotel: Vliegtuig

zaterdag 13 juni 2009 Bangkok
    Khao San Road http://www.khaosanroad.com/
    Hotel: New Siam http://www.newsiam.net/

zondag 14 juni 2009 Bangkok
    Chatuchak Markt (weekend)
    Chao Phraya rivier (boottocht)

maandag 15 juni 2009 Bangkok
    Fietstocht http://www.covankessel.com/
    Grand Palace
    What Phra Kaeo
    Wat Pho

.
    .
    .
    .
    .
    .

woensdag 8 juli 2009 Bangkok
    Night Market
    Damnoen Saduak (Drijvende markt)
    Hotel:

donderdag 9 juli 2009 Bangkok
    MBK Shopping Center
    Siam Center
    Hotel:

vrijdag 10 juli 2009 Bangkok
    Beauty dag
    Vertrek naar Amsterdam
    Hotel:

zaterdag 11 juli 2009 Amsterdam
    Terugkomst

Heb hier nog wat over te zeggen. Je schema van 15 juni is echt onmogelijk. Die fietstocht duurt in ieder geval de hele ochtend en waarschijnlijk nog langer. Waarschijnlijk ga je dan niet ook nog eens Grand Palace e.d. bezoeken. Verder hoef je op 14 juni omdat je die fietstocht gaat doen niet perse een tocht over de rivier te doen omdat je dat al gaat doen, en je gaat volgens mij ook markten bezoeken gedurende die fietstocht, dus het apart bezoeken van de Chatuchak markt is waarschijnlijk niet echt toegevoegde waarde. Daarbij zul je genoeg markten kunnen zien gedurende je bezoek aan Thailand. En Khao San road is geen apart bezoek waard, aangezien je er waarschijnlijk s'avonds wel eens gaat zijn.
    pi_69023757
    Wauw, een hele activiteitenplanning. Dat heb ik nog nooit gedaan voor een vakantie. Hou je je er ook aan?
    pi_69026837
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:07 schreef Vanyel het volgende:
    Wauw, een hele activiteitenplanning. Dat heb ik nog nooit gedaan voor een vakantie. Hou je je er ook aan?
    Nou, een ruige planning is altijd zinvol. Maar zo gedetailleerd verliest het waarde, omdat je je er nooit aan gaat houden.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:12:19 #269
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_69028404
    Met de bus van Kanchinaburi naar Ayutthaya... dat gaat je niet lukken in 3 uur. Dit zijn wel de richttijden dat de bustocht duurt, maar dit betreft een lokale stopt voor iedereen op elke plek bus, en blijft in elke stad ook nog even wachten om nog meer passagiers aan boord te krijgen.... Ik zou daar zeker 4 uur voor inplannen, aangezien je ook nog ergens van bus moet wisselen.
    Bedenk daarnaast dat deze bussen geen wc hebben, en ik kan uit ervaring vertellen dat ik spijt had dat ik wat gedronken had aan het begin van de busrit... Zeker als ze overal en nergens ook nog een stil gaan staan (zonder dat je vooraf weet hoe lang) en het maar duurt en duurt...
    Wellicht dat je beter in Kanchinaburi een minibus kan regelen, maar zo groot is dat Kanchinaburi niet, dus als je met een kleine groep bent, ik weet niet of dat wel mogelijk is.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_69028536
    Mensen,

ik ga met 3 vrienden naar Thailand.. nu heb ik vandaag vaccinaties gehaald, nu heb ik een vraag over Hepatitis A & B. Ik heb alleen A genomen omdat dit me aangeraden werd. De andere 2 hebben A & B genomen

Met alleen A red ik het toch ook wel?
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:18:26 #271
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_69028647
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef Stienn het volgende:
    Mensen,

ik ga met 3 vrienden naar Thailand.. nu heb ik vandaag vaccinaties gehaald, nu heb ik een vraag over Hepatitis A & B. Ik heb alleen A genomen omdat dit me aangeraden werd. De andere 2 hebben A & B genomen

Met alleen A red ik het toch ook wel?
    Ligt eraan hoe lang je gaat en wat je er allemaal gaat doen.
    Toeval is toeval
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:23:22 #272
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69028823
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Nou, een ruige planning is altijd zinvol. Maar zo gedetailleerd verliest het waarde, omdat je je er nooit aan gaat houden.
    eens! Waarschijnlijk hou je je er de eerste dagen aan, maar daarna verandert toch alles en heb je er weinig aan. En ik denk zelfs dat in dit geval al bij dag 1 begint, aangezien die planning al vreemd is
    pi_69029644
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:18 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe lang je gaat en wat je er allemaal gaat doen.
    Blijf er iets meer dan 3 weken. We gaan rondreizen en af en toe het uitgaanleven opzoeken in thailand.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:46:38 #274
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_69029646
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:23 schreef Blik het volgende:

[..]

eens! Waarschijnlijk hou je je er de eerste dagen aan, maar daarna verandert toch alles en heb je er weinig aan. En ik denk zelfs dat in dit geval al bij dag 1 begint, aangezien die planning al vreemd is
    Het zou mij vooral veel stress opleveren, zo'n planning. Maar ieder zijn ding.
    Toeval is toeval
    pi_69033508
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
    Met de bus van Kanchinaburi naar Ayutthaya... dat gaat je niet lukken in 3 uur. Dit zijn wel de richttijden dat de bustocht duurt, maar dit betreft een lokale stopt voor iedereen op elke plek bus, en blijft in elke stad ook nog even wachten om nog meer passagiers aan boord te krijgen.... Ik zou daar zeker 4 uur voor inplannen, aangezien je ook nog ergens van bus moet wisselen.
    Die trip MOET je dus ook met een minibus doen. En dat is de uitstekende minibus company aan de buitenkant van het officiele busstation die vanaf 8 uur 's morgens om de twee uur een pendeldienst naar zowel Sanklaburi als naar Ayatthaya onderhoudt.

En van Bangkok met de trein naar Kanchanaburi...... nooit doen, die gaat maar twee keer per dag (om 8 en on 14 uur geloof ik) en dan ook nog vanuit Thonburi. Is uitsluitend derde class en heel oncomfortbel. Beter met de lokale bus naar het New Southern Busstation gaan en daar binnen 2 uur voor 100 baht met de first class bus (stopt maar een of twee keer) naar Kanchanaburi.
    quote:
    zondag 21 juni 2009 Chiang Mai
    Tijger tempel http://www.tigerkingdom.com
    Wat Phra That Tempel, Nijverheids fabriekjes, Orchideen farm, Shop City, Karaoke dinner show
    Hotel:
    Je wilt echt veel te veel op een dag. Deze hierbovben bijvoorbeeld. En, en, en. Dat gaat dus niet. Op zondag is een uitgelezen dag om 's morgens naar Doi Sutep te gaan en 's middags over de markt in de oude stad (Rachadamnoen) te slenteren. En aan het begin van de avond sluit je je aan bij de Thais die allen op de markt dineren. Dan zie je wat en bent nog onder de lokale Thais ook. Deze zondagmiddag markt is een echte markt, niet die elke avond op Loi Kroh Rd gehouden wordt. Dat is toeristen troep.

[ Bericht 21% gewijzigd door Buzz129 op 14-05-2009 22:12:11 ]
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:05:05 #276
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_69034363
    De trein van Kanchanaburi naar Nakhon Pathon vond ik prima juist. Hoezo is derde klas oncomfortabel? En voor 15 bath kan je helemaal niets zeggen natuurlijk
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:08:22 #277
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_69034557
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 21:52 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Die trip MOET je dus ook met een minibus doen. En dat is de uitstekende minibus company aan de buitenkant van het officiele busstation die vanaf 8 uur 's morgens om de twee uur een pendeldienst naar zowel Sanklaburi als naar Ayatthaya onderhoudt.

En van Bangkok met de trein naar Kanchanaburi...... nooit doen, die gaat maar twee keer per dag (om 8 en on 14 uur geloof ik) en dan ook nog vanuit Thonburi. Is uitsluitend derde class en heel oncomfortbel. Beter met de lokale bus naar het New Southern Busstation gaan en daar binnen 2 uur voor 100 baht met de first class bus (stopt maar een of twee keer) naar Kanchanaburi.
    Ik vond de trein, ondanks het relatief hoge tarief voor toeristen, (100 THB) juist wel weer leuk, al doet deze er inderdaad best lang over en is het niet super comfortabel, het is wel een ervaring.
    Trein vertrekt inderdaad wel vanaf de andere kant van de rivier, dus het is wel lastig te bereiken.

Minibus naar Ayutthaya.. hmzzz ga even kijken, ikzelf zit in juni daar met 8 personen, en ik ben helaas gebombardeerd tot travelplanner, dan is een uitstapje naar Kanchinaburi misschien wel weer mogelijk, en dan naar Ayutthaya....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_69035218
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vond de trein, ondanks het relatief hoge tarief voor toeristen, (100 THB) juist wel weer leuk, al doet deze er inderdaad best lang over en is het niet super comfortabel, het is wel een ervaring.
    Trein vertrekt inderdaad wel vanaf de andere kant van de rivier, dus het is wel lastig te bereiken.

Minibus naar Ayutthaya.. hmzzz ga even kijken, ikzelf zit in juni daar met 8 personen, en ik ben helaas gebombardeerd tot travelplanner, dan is een uitstapje naar Kanchinaburi misschien wel weer mogelijk, en dan naar Ayutthaya....
    Die minibus company zit als je van de hoofdstraat(weg) naar het busstation gaat, en dat is 1 blok rechtsaf wanneer je uit de richting van Bangkok komt, en je het busstation dan aan je linkerhand hebt, aan het einde links, parallel aan het busstation ongeveer in het midden van de straat. Heel eenvoudig te vinden.
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:30:34 #279
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69036273
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 21:52 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Je wilt echt veel te veel op een dag. Deze hierbovben bijvoorbeeld. En, en, en. Dat gaat dus niet. Op zondag is een uitgelezen dag om 's morgens naar Doi Sutep te gaan en 's middags over de markt in de oude stad (Rachadamnoen) te slenteren. En aan het begin van de avond sluit je je aan bij de Thais die allen op de markt dineren. Dan zie je wat en bent nog onder de lokale Thais ook. Deze zondagmiddag markt is een echte markt, niet die elke avond op Loi Kroh Rd gehouden wordt. Dat is toeristen troep.
    Je moet inderdaad ook niet vergeten dat het vakantie is en dat je ook beetje moet genieten. Om van het ene naar het andere te hollen is niet relaxed en dan ga je er al helemaal niet van genieten. Daarbij denk ik ook nog eens dat een aantal van die genoemde dingen niet interessant zijn om tijd aan te besteden
      zaterdag 16 mei 2009 @ 15:43:33 #280
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_69088126
    Pai Superrelaxed hier

Rit hier naar toe was echt levensgevaarlijk Chauffeur was suicidaal ofzo, want hij reed echt superhard en haalde iedereen in waar het onmogelijk was.... Vragen of hij langzamer ging hielp niet, hij ging alleen maar sneller

Maandag met de bus direct naar Bangkok, wordt een lange rit (ja trein is relaxter, maar dit is makkelijker, sneller en goedkoper )
    pi_69089048
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:46 schreef Stienn het volgende:

[..]

Blijf er iets meer dan 3 weken. We gaan rondreizen en af en toe het uitgaanleven opzoeken in thailand.
    Hepatitis A alleen is dan prima. Als je bij het uitgaan en in Pattaya nog vrouwen gaat opzoeken, dan is Hepatitis B-vaccin ook verstandig (of als je 3 maanden of langer reist). Hepatitis B kan (zover ik weet) alleen met bloedcontact of bij seks overgeleverd worden.

"About a third of the world's population, more than 2 billion people, have been infected with the hepatitis B virus.[3] This includes 350 million chronic carriers of the virus.[4] Transmission of hepatitis B virus results from exposure to infectious blood or body fluids containing blood."

http://en.wikipedia.org/wiki/Hepatitis_B
    pi_69112665
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 16:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Hepatitis A alleen is dan prima. Als je bij het uitgaan en in Pattaya nog vrouwen gaat opzoeken, dan is Hepatitis B-vaccin ook verstandig (of als je 3 maanden of langer reist). Hepatitis B kan (zover ik weet) alleen met bloedcontact of bij seks overgeleverd worden.

"About a third of the world's population, more than 2 billion people, have been infected with the hepatitis B virus.[3] This includes 350 million chronic carriers of the virus.[4] Transmission of hepatitis B virus results from exposure to infectious blood or body fluids containing blood."

http://en.wikipedia.org/wiki/Hepatitis_B
    Hepatitus B werd me eerder door de huisarts afgeraden...maar toen ik eenmaal zag dat ik alles van de verzekering terugkreeg omdat ik een aanvullende verzekering bezat, heb ik die ook genomen...
    Rabies werd me eerder ook afgeraden, maar ik ben uiteindelijk blij dat ik die toch genomen heb...er lopen hier heel wat honden rond, niet dat ze agressief zijn, maar er hoeft er je net maar een te bijten...
    Hep A en DTP heb ik uiteraard en buiktyfes omdat ik hier langer dan 3 maanden ben,

Verder nog een vraag:
    Normaal haalde ik altijd geld af bij de groene geldautomaat (groene bank). Volgens mij is dit de K bank of K atm (of iets in die trant). Dit was gratis, de rest kostte allemaa geld. Nu haalde ik gisteren geld af maar vroeg ook deze bank voor 150 baht extra. Weet iemand nog een bank waarbij je nog for free je geld kan afhalen?
      zondag 17 mei 2009 @ 15:30:52 #283
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_69119367
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Hepatitus B werd me eerder door de huisarts afgeraden...maar toen ik eenmaal zag dat ik alles van de verzekering terugkreeg omdat ik een aanvullende verzekering bezat, heb ik die ook genomen...
    Rabies werd me eerder ook afgeraden, maar ik ben uiteindelijk blij dat ik die toch genomen heb...er lopen hier heel wat honden rond, niet dat ze agressief zijn, maar er hoeft er je net maar een te bijten...
    Hep A en DTP heb ik uiteraard en buiktyfes omdat ik hier langer dan 3 maanden ben,

Verder nog een vraag:
    Normaal haalde ik altijd geld af bij de groene geldautomaat (groene bank). Volgens mij is dit de K bank of K atm (of iets in die trant). Dit was gratis, de rest kostte allemaa geld. Nu haalde ik gisteren geld af maar vroeg ook deze bank voor 150 baht extra. Weet iemand nog een bank waarbij je nog for free je geld kan afhalen?
    Rabies-inenting is niet preventief, als je gebeten wordt moet je alsnog een aantal inentingen halen! (Wel minder dan zonder die eerste inenting)

En nee, je kan nergens meer gratis geld afhalen. Stond laatst in de krant dat elke bank voor een internationale withdrawal 150 baht vraagt
    pi_69120731
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 15:43 schreef kepler het volgende:
    Pai Superrelaxed hier

Rit hier naar toe was echt levensgevaarlijk Chauffeur was suicidaal ofzo, want hij reed echt superhard en haalde iedereen in waar het onmogelijk was.... Vragen of hij langzamer ging hielp niet, hij ging alleen maar sneller

Maandag met de bus direct naar Bangkok, wordt een lange rit (ja trein is relaxter, maar dit is makkelijker, sneller en goedkoper )
    Wat is er zo leuk aan Pai?
    pi_69130590
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 16:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Wat is er zo leuk aan Pai?
    Het is net Valkenburg tijdens de bouwvakvakantie ..... of Vang Vien in Laos. Allemaal backpackers onder elkaar.

Ik maakte daar ooit eens een stop met een minibus rit van Mae Hong Son naar Chiang Mai, maar was blij dat die bus na een half uurtje weer vertrok. Buiten de foodvendors geen Thai gezien daar. Wat een ongelofelikjke toeristenzooi daar zeg.
      maandag 18 mei 2009 @ 08:20:32 #286
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_69140582
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 21:01 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Het is net Valkenburg tijdens de bouwvakvakantie ..... of Vang Vien in Laos. Allemaal backpackers onder elkaar.

Ik maakte daar ooit eens een stop met een minibus rit van Mae Hong Son naar Chiang Mai, maar was blij dat die bus na een half uurtje weer vertrok. Buiten de foodvendors geen Thai gezien daar. Wat een ongelofelikjke toeristenzooi daar zeg.
    haha ja, dat geloof ik graag. Maar het is nu laagseizoen en er zijn echt heel weinig toeristen. Als je nu naar een bar gaat kom je genoeg locals tegen.

Het stadje is gewoon relaxed en de omgeving is goed te verkennen op een scooter. Ik zou hier zeker niet willen zijn in hoogseizoen, maar nu is het echt prima

Vang Vieng vond ik ook niks aan, maar het sfeertje is hier op een of andere manier beter. Niet alleen maar mensen die dronken willen worden, maar ook veel barretjes met Live muziek.
    pi_69255866
    in juni doe ik een rondreis door het zuiden, oa phuket.
    We verblijven dan in een hotel aan Kata beach in het zuid westen van phuket.
    Van meerdere mensen heb ik gehoord dat Hat Nai Yang beach en bijbehorend park in het noord westen
    zeer de moeite waar is.
    Dit is 30 km verwijderd van waar we verblijven.

Is het te doen om in 1 dag die trip te maken? hoe is het openbaar vervoer/wegen?
    pi_69262365
    Ik ken het niet, maar 30 km is toch niks verder? Zou geen probleem moeten zijn denk ik.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 15:04:33 #289
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_69325161
    zijn goedkope tickets in de aanbieding.. misschien toch nog een tripje Thailand dit jaar!
      zaterdag 23 mei 2009 @ 16:24:45 #290
    124676 RobertoCarlos
    pi_69326788
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 15:04 schreef Travelmonkey het volgende:
    zijn goedkope tickets in de aanbieding.. misschien toch nog een tripje Thailand dit jaar!
    Dat is idd een goeie site!
      dinsdag 26 mei 2009 @ 22:20:23 #291
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_69435413
    vraagje...

we zijn aan het kijken voor een binnenlandse vlucht en je moet een creditcard hebben...die hebben we dus niet...is er een andere oplossing ??
    pi_69436447
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 22:20 schreef BuupWerk het volgende:
    vraagje...

we zijn aan het kijken voor een binnenlandse vlucht en je moet een creditcard hebben...die hebben we dus niet...is er een andere oplossing ??
    Ja, op het vliegveld zelf boeken bij de counter van AirAsia, NOK Air of elke andere carrier. Daar kun je dus wel cash betalen. Mogelijk dat die LCC's ook nog een kantoor in de stad zelf hebben, zoals AirAsia in Kuala Lumpur, maar daar ben ik niet zeker van. Overigens zullen de reguliere reisburo's in b.v. Bangkok geen ticket van een LCC voor je kunnen en willen boeken.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 22:48:30 #293
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_69436525
    maar het risico dat het vol is of te veel betaald ??
    pi_69436734
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 22:48 schreef BuupWerk het volgende:
    Dat risico is er wel, maar teveel betalen.... ik denk het niet als je bij aankomst waar dan ook gelijk boekt voor een paar dagen later. Kun je wel checken door op hun website op te zoeken wat eenzelfde ticket nu voor over twee of drie dagen kost. En vol, dat geloof ik niet in deze tijd. Je gaat toch in juni. Dat is geen hoogseizoen.

Maar ja, je vroeg naar een oplossing voor boekingen zonder credit card. Ik zou geen andere weten, als die er al is.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 23:01:11 #295
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69437079
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 22:48 schreef BuupWerk het volgende:
    Wanneer vertrek je? Anders is het misschien de moeite er alsnog één aan te vragen
      dinsdag 26 mei 2009 @ 23:17:41 #296
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_69437665
    hebben we net gedaan...just in case
      woensdag 27 mei 2009 @ 20:25:41 #297
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_69466497
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 22:46 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ja, op het vliegveld zelf boeken bij de counter van AirAsia, NOK Air of elke andere carrier. Daar kun je dus wel cash betalen. Mogelijk dat die LCC's ook nog een kantoor in de stad zelf hebben, zoals AirAsia in Kuala Lumpur, maar daar ben ik niet zeker van. Overigens zullen de reguliere reisburo's in b.v. Bangkok geen ticket van een LCC voor je kunnen en willen boeken.
    Reguliere reisburo's willen echt wel tickets van LCC's voor je boeken hoor. Natuurlijk krijgt een reisburo van sommige maatschappijen commissie, maar ze rekenen daarnaast ook nog boekingskosten, en een reisburo zal zichzelf in de vingers snijden als ze dat niet toe zouden staan.

Wel is het zo dat kort voor vertek Air Asia (welke ook counters heeft in Bangkok zelf, bijvoorbeeld bij Tesco Onnut) relatief duur is. Aan de counter kan je prima een vlucht boeken op de airports, maar je betaald dan wel veel meer dan als je dit vooraf zou hebben geboekt.
    Vandaar dat een reisburo vaak met goed aanbiedingen kan komen, (als het geen vluchten binnen Thailand zelf zijn, want die zijn wel altijd duur met Thai Airways), voor vluchten in de Azie regio.
    Nu is trouwens duur op het vliegveld boeken met een LCC carrier voor een bestemming binnen Thailand betrekkelijk, naar Phuket of Chiang Mai zal een enkele reis vaak niet duurder zijn dan 40-50 euro. zelfs bij boeken vlak voor vertrek.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_69467753
    6 juni vertrek ik, en in plaats van 3 weken nu 4
    Net even me (retour)ticket omgeboekt… kostte me 164 euro!
    Maarja wel zin in
    done.
      donderdag 28 mei 2009 @ 19:08:31 #299
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_69500477
    Wie heeft er nog tips wat betreft slaapplaatsen ??
    Ben aan het rond speuren voor de volgende plaatsen:

Kachanaburi
    Ayutthaya
    Chiang Mai
    Koh Samui
    Koh Phangan
    Ko Tao
    pi_69500708
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 19:08 schreef BuupWerk het volgende:

Kachanaburi
    Ayutthaya
    Chiang Mai
    Koh Samui
    Koh Phangan
    Ko Tao
    bij kees
    bier in de koelkast , zelf pakken, kruisje zetten, afrekenen als je weggaat
    Nederlanders staan aan het strand en krijgen korting

http://www.ubonvillasamui.com/accomodation.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 28-05-2009 19:32:36 ]
    pi_69514867
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 19:08 schreef BuupWerk het volgende:

Koh Samui
    Zonder budget en voorkeurslokatie is dat een lastige natuurlijk. Zelf zat ik een week geleden nog in The Island Resort op Chaweng (klinkt al weer ver weg ), kan het je aanraden (2000bath nacht voor een bungalow, aan het strand, Green Mango op loop afstand, maar ver genoeg weg van het lawaai van Ark Bar als je eens vroeg wil pitten). Dit uiteraard als je van stappen houdt, kom je voor je rust dan moet je niet op Chaweng zijn maar bv op bovengenoemde Mae Nam (daar zat ik een jaar geleden, goed voor je rust maar 20 min taxi-en a 400bath enkeltje naar Chaweng is niet tof)

Verder geen aanraders voor je, Ayutthaya vanuit BKK gedaan, Kachanaburi idem, Koh Tao zat ik bij Ban's, enige positieve daaraan was de lokatie. Voor de 1100bath die we betaalden vondt ik de kamers weinig bijzonder. Rest ben ik (nog) niet geweest.
    !
      Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 20:37:59 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_69536851
    Nieuw deel is inmiddels geopend: Thailand #20 Waar het nu lekker warm is
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')