abonnement Unibet Coolblue
pi_18539520
Vervolg op Thailand #3 (hoe logisch ook)

Autohuur:
De goedkoopste van de grote internationale verhuurbedrijven is Budget.
De goedkoopste wagens zijn pick-up trucks (en naar mijn mening ook direct de leukste). Meer dan 7 dagen huren geeft een korting. Voor een pickup ligt de huurprijs zo rond de 1000 Baht per dag. Honda Civics liggen rond 1300 Baht als ik me niet vergis. Huren met een creditcard, en een kopie van het rijbewijs geloof ik. Bij meer dan 7 dagen huur kun je de auto op meerdere plaatsen inleveren.
http://www.budget.co.th/

Locaal huren kan natuurlijk ook, maar pas op met de verzekering. Thai zeggen nogal snel first-class verzekering, maar dat wil niet zeggen dat het allrisk is. En als je als buitenlander schade rijdt, dan ben je superzwaar de lul. Het verkeer is relatief chaotisch. Simpelweg: groot gaat voor. Maar buiten de steden is het wel relaxt. PS: ze rijden natuurlijk wel links!

Reserveren is wel zeer aan te bevelen, zeker voor pickups, want die zijn ook populair bij localen.

Ik zoek nog wel wat websites erbij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucille op 19-04-2004 20:37:28 ]
pi_18539620
Oh, lieve travelbabes/modjes, ik poogde in de titel sìi te zetten, wat Thais voor vier is. Helaas pikt íe dat niet.
pi_18542528
quote:
Op maandag 19 april 2004 18:14 schreef Liejannuh het volgende:
zoiets?
nee, sìi !
pi_18565953
quote:
Op maandag 19 april 2004 20:20 schreef Liejannuh het volgende:
Dat staat er toch??
Ik zie -s- -een e met een half rondje met open bovenkant- -i-
in plaats van -s- -een i met een schuin streepje naar achteren --> ` - -i-

en ik heb geen Lao Lao gedronken!
Noch saké van de tap van Chinmi Ryori Japanse Restaurant te Lampang, Thailand (een aanrader trouwens!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 20-04-2004 18:20:47 ]
pi_18566080
quote:
Op maandag 19 april 2004 16:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zoek nog wel wat websites erbij.
Kijk ook 'ns op http://www.exclusivethailand.com . Geen eigen ervaringen mee trouwens, maar een keer uit de Bankkok Post gehaald. Een pickup voor 850 Baht/dag, 14.44524.000 (?) Baht per maand. Hebben we althans destijds uitgerekend

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 21-04-2004 08:25:40 ]
pi_18569453
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zie -s- -een e met een half rondje met open bovenkant- -i-
in plaats van -s- -een i met een schuin streepje naar achteren --> ` - -i-
Ik snap er niets van! Vind je niet erg he?!
pi_18578705
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:32 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik snap er niets van! Vind je niet erg he?!
ik ook niet
Inshalla! dan maar
pi_18618518
he hoi,

dinsdag ga ik ook eindelijk naar thailand, een spontage ingeving van mijn ouders een paar weken geleden

en ik vroeg me af hoe het hier staat met de prijzen van computer hardware, en gameboy spellen, iemand hier wat meer info over?
  vrijdag 23 april 2004 @ 00:13:57 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_18623380
quote:
Op donderdag 22 april 2004 21:03 schreef GoVegan het volgende:
en ik vroeg me af hoe het hier staat met de prijzen van computer hardware, en gameboy spellen, iemand hier wat meer info over?
Computers zijn daar erg goedkoop, maar hier ook momenteel.
Illegale software, CD's en DVD's zijn in de toeristische gebieden overal zeer goedkoop te krijgen, dus iets voor een gameboy zal ook wel te vinden zijn.

Ik ga lekker ook weer, van 25 juni tot 5 augustus of zoiets.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_18623648
De prijzen voor de GameBoy spellen zijn heel laag, wij betalen meestal 400 bath per stuk.(= 9 euro)
Hoewel ze er echt uit zien (ze zitten zelfs in een "origineel" doosje), zijn ze hartstikke illegaal.
Voor hardware en software moet je in Bangkok naar Pantip Plaza.
6 verdiepingen waar alleen maar hardware en legale en illegale software verkocht worden.
De prijzen van de hardware liggen op ongeveer hetzelfde niveau als hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrXLTrouble op 23-04-2004 00:31:39 ]
  vrijdag 23 april 2004 @ 00:33:04 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_18623744
400 Bht is inmiddels bijna 8¤ toch

En DVD's die je daar koopt zijn fun, vooral de subtitles.
ik heb 'Love actually' daar gekocht. Gewoon gefilmd van een scherm in een bioscoop.

'Aren't you afraid your parents might find out' werd vertaald als 'Aren't you afraid your pants might find out'
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_18667855
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:32 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik snap er niets van! Vind je niet erg he?!
{dienstmededeling]ik had explorer (jawel) even op Thais omgezet, en verkeerd teruggezet. Daarom kreeg ik wat rare dingen te zien....[/dienstmededeling]

Wie is er eigenlijk ooit in Noordoost-Thailand geweest (Isaan heet het geloof ik). Dus in de hoek die grenst aan Zuid-Laos en Noord-Cambodja. Verschilt dat veel van de rest van Thailand?
  maandag 26 april 2004 @ 22:12:28 #15
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_18706713
Wat is nou een mooi eiland/kust/gebied om allereerst eens 2 weken te chillen en aklimatiseren na aankomst?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_18731292
quote:
Op zondag 25 april 2004 08:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

{dienstmededeling]ik had explorer (jawel) even op Thais omgezet, en verkeerd teruggezet. Daarom kreeg ik wat rare dingen te zien....[/dienstmededeling]

Wie is er eigenlijk ooit in Noordoost-Thailand geweest (Isaan heet het geloof ik). Dus in de hoek die grenst aan Zuid-Laos en Noord-Cambodja. Verschilt dat veel van de rest van Thailand?
dat deel van thailand lijkt me ook erg de moeite waard om te bezoeken. tegenwoordig is iedereen naar thailand geweest, maar niemand komt in dat gebied! ik hoorde alleen wel dat je er moet oppassen voor malaria, en nog een prik erbij is natuurlijk een beetje jammer.

heeft iemand hier toevallig ervaring met het reizen van thailand naar kuala lumpur en singapore? hoe kan ik dat het beste doen, met de trein of het vloegtuig? en op wat voor prijzen moet ik dan rekenen? ik wil namelijk deze zomer in mijn maandje thailand een combinatie van grote steden, binnenlandse rimboe en stranden + snorkelen maken, en voor dat eerste wou ik graag bangkok, kuala lumpur en singapore doen. tja, als je dan toch in de buurt bent, waarom niet
  Moderator woensdag 28 april 2004 @ 17:02:29 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_18748711
Meer dan 100 doden bij geweld Thailand
nrc.nl


ROTTERDAM, 28 APRIL. In het overwegend islamitische zuiden van Thailand zijn vandaag bij aanslagen en tegenaanvallen van leger en politie zeker 112 mensen gedood, merendeels vermeende moslimextremisten.


Het is het grootste aantal slachtoffers op een dag sinds het einde van een mislukte onafhankelijkheidsstrijd in de regio in de jaren zeventig en tachtig.

Volgens de gouverneur van Yala, een van de drie Thaise provincies waar een meerderheid van de bevolking islamitisch is, kwamen leger en politie in actie nadat mannen op brommers op vijftien verschillende plaatsen in de regio op vrijwel hetzelfde moment aanvallen uitvoerden op leger- en politieposten. De mannen waren met kapmessen gewapend en in het zwart gekleed.

De Thaise premier Thaksin Shinawatra heeft de gecoördineerde aanvallen van vandaag meteen in verband gebracht met een aanslag, op 4 januari, op een militaire basis in de provincie Narathiwat. Daarbij werden vier soldaten gedood en werd een wapendepot leeggeroofd. De aanslag was het begin van een nieuwe opleving van geweld in het zuiden van Thailand, die inmiddels aan zeker 150 mensen het leven heeft gekost. ,,De manier waarop ze waren gekleed en waarop ze hun operatie hebben uitgevoerd toont aan dat zij [de daders van de aanslagen van vandaag, red.] in verband staan met de groep die eerder dit jaar een aanval heeft uitgevoerd'', zei Thaksin.

Zeker 107 van de doden zouden aanslagplegers zijn, maar het valt onmogelijk na te gaan of dat klopt. Het is bekend dat de autocratische Thaksin geweld niet uit de weg gaat, getuige zijn harde optreden in de oorlog tegen drugs. Daarbij werden 2.500 mensen gedood, volgens de regering hoofdzakelijk door een onderlinge drugsoorlog. Mensenrechtenorganisaties betwijfelen die uitleg.

Ook over de achtergrond van de mogelijke daders is weinig bekend. In de jaren zeventig en tachtig had in de regio een onafhankelijkheidsstrijd plaats waar weinig ruchtbaarheid aan werd gegeven. De regering vermoedt dat die strijd weer is opgelaaid onder invloed van moslimextremisten uit Maleisië en de Thaise deelname aan de bezetting van Irak. Maar zij heeft ook erkend dat de kern van het probleem in de achtergestelde regio de structurele armoede is.

Om die reden heeft een linkse vice-premier in opdracht van Thaksin een vredesplan opgesteld. Daarin staan economische hulp, gratie voor vermeende separatisten, opheffing van de noodtoestand en erkenning van de islamitische cultuur centraal. Ook werd erkend dat leger en politie deels verantwoordelijk waren voor het geweld en de meer dan honderd verdwijningen. Maar aanname van dat plan wordt steeds onwaarschijnlijker door de aanslagen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:35:48 #18
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_18751038
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:12 schreef Sosa het volgende:
Wat is nou een mooi eiland/kust/gebied om allereerst eens 2 weken te chillen en aklimatiseren na aankomst?
Zoiets als Koh Phi Phi en Koh Samui. Laatste heeft een kroeg waar transsexuelen optreden elke avond. Dat is erg leuk, zeker als je met een leuke club op het eiland bent. Wij zijn er 3 avonden achter elkaar geweest, telkens een andere show. En erg mooi omgebouwde mensen (ze zijn daar erg goed)

Koh Phi Phi zaten we op een deel waar je alleen weg kon komen per boot (of je moest lopend binnendoor), had ook wel heel wat.
Hatsjoe!
  woensdag 28 april 2004 @ 20:08:44 #19
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_18753407
Mmmmm... ik kom er niet voor de transsexuelen, maar ben benieuwd. Het lijkt me relaxed op gewoon op zo'n eiland lekker te chillen. Is er verder op die eilanden nog iets te beleven? Beetje snorkelen/vissen/markten enz?

Loop je daar als luie tourist enig risico met die rellen daar?

[ Bericht 13% gewijzigd door Sosa op 28-04-2004 21:33:09 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_18768396
Nee, je merkt er niets van die rellen.
Die zijn veel zuiderlijker.
Ikzelf zou naar Koh Samui gaan en daar vandaan een van de vele dagtochten nemen naar Koh Tan om te snorkelen.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 14:35:45 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_18771342
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:12 schreef Sosa het volgende:
Wat is nou een mooi eiland/kust/gebied om allereerst eens 2 weken te chillen en aklimatiseren na aankomst?
Als je lang op één eiland wil blijven, zou ik wel een wat groter eiland nemen. Dan ben je tenminste niet zo snel uitgekeken. Tenzij je alleen maar de hele dag op het strand wil liggen natuurlijk. Maar dan is het de vraag of je daar wel zo ver voor moet gaan vliegen.

Ik ben zelf op Koh Chang geweest, na Phuket het grootste eiland van Thailand. Daar kun je best een paar daagjes rondrijden op een motorbike. Maar het heeft tevens schitterende stranden. Verlaten in het zuiden, en druk met veel pubs en nightlife in het noorden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_18772259
Koh Chang HAD verlaten stranden.

We zijn er in november geweest, en daarna teruggekeerd in februari. We kenden het toen al niet meer terug. Overal wordt gebouwd. En het type gasten veranderd razendsnel. Ongeveer nu is het waarschijnlijk een middenklasse familiebestemming.

Ik zou zelf wel eens naar Ko Tarurao/Ko Rawi/Ko Adang willen, maar dat ligt wel zo ongeveer tegen Maleisië aan, dus dan mag het wel eerst wat rustiger worden.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 16:17:41 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_18773647
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Koh Chang HAD verlaten stranden.

We zijn er in november geweest, en daarna teruggekeerd in februari. We kenden het toen al niet meer terug.
Oe dat gaat wel héél snel dan.
Wij zijn er ook in november geweest. Er werd toen inderdaad flink gebouwd, maar dan met name op de eerste 20 kilometer vanaf White Sand Beach. Als je voorbij dat vissersdorpje op palen reed, dan kwam je vrijwel geen hotel meer tegen. Wel dit soort stranden



Maar ik ben geen figuur dat koste wat het kost een verlaten robinson-eiland moet hebben, of per se naar een eiland wil waar nog niemand geweest is. Ik vind een beetje gezelligheid 's avonds wel leuk. Dus misschien bekijk ik het met een andere bril.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_18774426
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:17 schreef Gert het volgende:

[..]

Oe dat gaat wel héél snel dan.
Wij zijn er ook in november geweest. Er werd toen inderdaad flink gebouwd, maar dan met name op de eerste 20 kilometer vanaf White Sand Beach. Als je voorbij dat vissersdorpje op palen reed, dan kwam je vrijwel geen hotel meer tegen. Wel dit soort stranden
Oh, ik denk dat dat stuk nog wel even veilig is, alhoewel het echt belachelijk snel gaat. Daar loopt ook een topic op het bulletinboard van de Lonely Planet over.

Zoek ik even naar
[edit] deze dus

Kennelijk heeft familie van politici land gekocht op Koh Chang. Vul maar in. Wijzelf zijn bij KP Bungalow geweest, en die heeft grond gekocht om honderden bungalows te bouwen. Bij KP was het oude management trouwens aan de kant gezet hiervoor.

[ Bericht 22% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 29-04-2004 16:58:45 ]
  donderdag 29 april 2004 @ 17:09:30 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_18774900
quote:
Op donderdag 29 april 2004 14:35 schreef Gert het volgende:

Hé da's Rocksand beach.

Je moet als je de borden op het strand gelooft ook niet in het foute seizoen naar Koh Chang gaan, hoge golven en gevaarlijke zee enzo.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')