abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:45:35 #1
56996 AH-man
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_23873370
Ik ben met m'n vriendin de afgelopen 3 jaar in Griekenland geweest. Kreta, Kos en Rhodos gezien. Voor volgend jaar hebben we bedacht dat we weer eens echt iets anders willen. We zijn beide nog nooit echt buiten Europa geweest, dus leek ons een bestemming als Indonesie, Thailand of Sri Lanka wel leuk. Na geiformeerd te hebben bij het reisbureau leek een 22-daagse rondreis door Thailand ons een goed idee.

Wie is er al in Thailand geweest? Of heeft ervaring met rondreizen? Waar moeten we zeker aan denken? Alle verhalen zijn welkom!
Your feet may know the steps, but only your soul can truly dance.
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:47:11 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23873399
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef AH-man het volgende:

Waar moeten we zeker aan denken?
Zeker geen bolletjes in je reet steken. Daar houden ze in dat soort landen niet zo van.
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 11:05:08 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23873748
Kijk eens, dit is zomaar deel 5 van de centrale Thailand-topics geworden.

Nu ook met link naar het vorige deel: Thailand #4 (sìi) dat inmiddels vol is. Daar kun je ook nog eens veel teruglezen en wat antwoorden vinden op de vragen die je al gesteld hebt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 11:08:44 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23873815
En dit topic staat nu ook in het sticky-landenoverzicht van TRV.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23875064
Thailand/Jomtien
Thailand, numero due.
Thailand, #3.

De eerste 3 topics over Thailand. Ook vol met informatie.

Maar afijn, jullie willen georganiseerd gaan. Er zijn bergen organisaties die georganiseerde rondreizen door Thailand organiseren. Ik noem even snel een Djoser, Baobab, Shoestring, Summum en Koning Aap. Deze organisaties hebben zgn. avontuurlijke rondreizen en zijn een leuke manier om veel van een land te zien in een beperkte tijd.

Maar wat willen jullie allemaal gaan zien? Wil je een berg cultuur en natuur zien en daarna nog 2 dagen aan het strand of willen jullie meer strand en minder cultuur? Moet alles geregeld zijn, of zijn jullie blij met een hotel en wat tips over wat je kunt gaan doen?

Mijn absolute aanraders in Thailand:
- een trekking in het hoge noorden (bij Chiang Mai of Pai in de buurt, let er op dat de groepen niet te groot zijn)
- een kookcursus in Chiang Mai
- het Grand Palace en de tempels (Wat Arun, Wat Pho etc.) in Bangkok
- Ayuthaya en Sukhothai (oude koningssteden)
- een paar dagen op een tropisch eilandje
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:47:01 #6
56996 AH-man
pi_23877323
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis. We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden ). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
pi_23880383
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis. We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden ). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
Is wel een redelijke prijs ja, ik zou er alleen wel goed over nadenken of je dus met zo'n organisatie wil gaan. Voor hetzelfde geld kom je in een bus met een zooi kansloze 65+ers! (zijn volgens mij jongerenorganisaties maar toch!) of allemaal zeikende mensen dat het te warm is etc etc)!
Ik en me vriendin zijn dit jaar 4 weken lang geweest en wilden eerst ook met djoser of baobab gaan, hebben we uiteindelijk niet gedaan en absoluut GEEN spijt van gehad!!!!!!
We hadden lekker de vrijheid, wat je met zo'n groepsreis niet hebt. Als je een keertje 2 dagen langer in een plaatsje/eilandje wil blijven kan dat gewoon.

Thailand is erg goed om ongeorganiseerd heen te gaan. (Wel een beetje in grote lijnen weten waar je heen wilt). De rest kun je allemaal daar ter plekke regelen.

Als je nog iets wilt weten privmsg me maar ofzo!
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:09:18 #8
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23880560
quote:
dat is toch niet met zo'n hele touristen club door thailand hobbelen? Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...

Jammer dat de cultuur en natuur onder het het grote deel van de touristen moet leiden. Ik zeg niet dat jij daar toe behoort, ik ken je ook niet
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:40:23 #9
56996 AH-man
pi_23881274
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:

Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...
Dat wil ik later ook wel gaan doen, maar dit is onze eerste ervaring met zo'n soort cultuur. We spelen liever of safe zo'n eerste keer. Als het goed bevalt kunnen we alijd nog eens terug gaan om te gaan trekken.
pi_23884944
Let bij het boeken van een groepsreis op de groepsgrootte.
Het is mijn grootste nachtmerrie om met een touringcar rond te reizen en een hele berg van de maaltijden verplicht gezamelijk te moeten gebruiken. Wat dus wel gaat gebeuren als je maaltijden erbij zitten.
Verder heb je bij een organisatie als Arke of TUI wel de kans dat er veel ouderen bijzitten en dat het een redelijk rustige reis is.
Vraag de nieuwe gids van Shoestring eens aan. Als je niet in juli of augustus gaat dan kost een 23 daagse reis je nog geen 1200 euro.
pi_23885263
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef AH-man het volgende:
Ik ben met m'n vriendin de afgelopen 3 jaar in Griekenland geweest. Kreta, Kos en Rhodos gezien. Voor volgend jaar hebben we bedacht dat we weer eens echt iets anders willen. We zijn beide nog nooit echt buiten Europa geweest, dus leek ons een bestemming als Indonesie, Thailand of Sri Lanka wel leuk. Na geiformeerd te hebben bij het reisbureau leek een 22-daagse rondreis door Thailand ons een goed idee.

Wie is er al in Thailand geweest? Of heeft ervaring met rondreizen? Waar moeten we zeker aan denken? Alle verhalen zijn welkom!
Op de kleintjes letten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 december 2004 @ 20:31:02 #12
56996 AH-man
pi_23885918
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:35 schreef Liejannuh het volgende:

Vraag de nieuwe gids van Shoestring eens aan. Als je niet in juli of augustus gaat dan kost een 23 daagse reis je nog geen 1200 euro.
We zitten allebei nog op school dus moeten wel in die maanden.
pi_23885964
Ah, dat is een praktisch probleem.
Maar dan zou ik zeker niet met Arke gaan.
Kijk anders eens bij www.mambo.nl
Doen ook reizen naar Thailand, maar zijn meer op jongeren gericht.
pi_23886026
Het is leuker om op eigen gelegenheid te gaan, want anders kun je achter een groep lopen sjokken.
Bah.
Op eigen gelegenheid, das pas spannend. Dan leer je ook echt de cultuut kennen.
Ik zal echt aan raden om naar Chang Mai te gaan en daar aan een drie daagse jungle tocht deel te nemen.
Vergeet niet je inentingen en je malarietabletten te halen bij de apotheek. (minstens 3 maanden van te voren)

Ver reis licht, want alles is daar spot goedkoop.
  vrijdag 10 december 2004 @ 20:44:54 #15
56996 AH-man
pi_23886117
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Maar dan zou ik zeker niet met Arke gaan.
Waarom niet?
pi_23886240
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.

Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:01:07 #17
56996 AH-man
pi_23886297
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.

Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
Nu ben je teminste duidelijk.

Heb een berg brochures aangevraagd. Eens kijken wat ze allemaal hebben.
pi_23887060
Leuk! Welke heb je allemaal aangevraagd?
Ben benieuwd welke reis het gaat worden. Thailand is iig erg leuk en je kunt er heerlijk eten!
pi_23887581
Mijn vriendin is bezig reisbureau op te zetten in Thailand. Ze komt uit Koh Samui. Onder velen een erg bekend eiland denk ikt. Mocht je meer willen weten, ik hoor het wel
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_23915213
Een collega van me heeft een rondreis gemaakt van fox en was daar erg tevreden over. Hij is een jaar of 30 en de meesten anderen waren ook van die leeftijd. De groep was niet zo groot en alles was goed geregeld. Niet altijd zoveel-sterren-hotels natuurlijk, maar dat moet je ook niet verwachten.

Ik ben ook met fok naar Thailand geweest, maar dat was gecombineerd excursie (Bangkok) en strand (en dan vanaf het hotel daar excursies). Dat beviel ook goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 17:32:04 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23923134
quote:
Op zondag 12 december 2004 09:45 schreef YPPY het volgende:
Ik ben ook met fok naar Thailand geweest,
Wat? Organiseren we ook zelf reizen?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  † In Memoriam † zondag 12 december 2004 @ 17:47:55 #22
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_23923471
Joejoe, Thailand!

Mijn favoriete vakantieland. Niet met Fox doen hoor! Heb ik ook gedaan en was wel leuk maar het kan veel goedkoper! Gewoon ticket naar Bangkok nemen en van daaruit alles zelf regelen. De Thai in de reisbureau's spreken over het algemeen goed Engels en is makkelijk zelf te doen.

Leuke dingen om te bezoeken:
Floating Market, Bangkok
Floating Jungle Raft, River Kwai
Hellfire Pass (aan de grens met Birma)
Chang Mai
Chang Rai

Zuidelijke eilanden
Ko Tao (mooie duikstek, vanaf Chumpon goedkoop met backpackersboot te bereiken)
Ko Phangan (feesteiland en full-moon party's )
Ko Samui (enkeltje Bangkok Airways Bangkok-Ko Samui is eur 50)
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_23929423
quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.

Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.

Ik ben er een maand rond gaan reizen, echt een prachtig land!

Zoals veel mensen al hebben gezegd, Chiang Mai is een echte aanrader. heel prachtig en landelijk. Ga daar bv. eens een dagje fietsen huren, maak een jungle tocht (2 of 3 dagen) en leer Thais koken. Erg leuk, heb je thuis ook nog wat aan.
In Chiang Mai zou je erg goed naar GAP's Guesthouse kunnen gaan. dat is een soort van jungle-tuin mídden in Chiang Mai, heerlijk rustig, maar toch alles binnen 1 minuutje lopen. In die tuin staan allemaal appartje kamers, als een soort van huisjes, heel erg leuk. Ze hebben ook best lekker eten.

Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen. Toen ik aan het einde van de reis er weer terug kwam heb ik ook het 'water' van BK gezien. Daarna is m'n beeld van de stad drastisch veranderd. Echt een asiatisch metropool zeg maar.

De eilanden in het zuiden schijnen ook zeer mooi te zijn, ik ben daar zelf echter niet geweest. De kust onder bangkok is niet echt aan te raden, veel sextourisme (ik kon als man niet veilig over straat!) das wel een beetje jammer.

Nouja, een heel verhaal zoals je wel ziet. Als je wat meer wilt weten dan moet je het maar zeggen. Het land is echt dubbel en dwars de moeite waard om te bezoeken. Als je van lekker eten houd is dat ook mooi (dat doen ze ongeveer de hele dag)

Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!

Heel veel plezier alsvast!

EDIT.

was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:25:01 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23961939
Best wel aso

Juli: 1 week thailand
November: 7 dagen thailand

En nu,, heb ik weer besloten om te gaan
ergens in februari denk ik,moet effe kijken wanneer 't me uitkomt

'T land heb ik nu wel gezien, daar ga ik niet meer voor

Mai pben rai~!
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:29:10 #25
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23962031
quote:
Op maandag 13 december 2004 02:47 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:

[..]

Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen.

was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!
Geen last van , Hitte, uitlaatgassen, drukte, ik zou zo onderhands niet eens meer zonder kunnen

In BKK zelf zijn veel backpackershotelletjes, voor 400baht heb je een 'luxe' kamer, TV, douche, airco etc , das ongeveer 8 euro denk ik, je moet gewoon effe goed zoeken

Bangkok
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')