quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis.
![]()
We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden
![]()
). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.
Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.
Ik ben er een maand rond gaan reizen, echt een prachtig land!
Zoals veel mensen al hebben gezegd, Chiang Mai is een echte aanrader. heel prachtig en landelijk. Ga daar bv. eens een dagje fietsen huren, maak een jungle tocht (2 of 3 dagen) en leer Thais koken. Erg leuk, heb je thuis ook nog wat aan.
In Chiang Mai zou je erg goed naar GAP's Guesthouse kunnen gaan. dat is een soort van jungle-tuin mídden in Chiang Mai, heerlijk rustig, maar toch alles binnen 1 minuutje lopen. In die tuin staan allemaal appartje kamers, als een soort van huisjes, heel erg leuk. Ze hebben ook best lekker eten.
Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen. Toen ik aan het einde van de reis er weer terug kwam heb ik ook het 'water' van BK gezien. Daarna is m'n beeld van de stad drastisch veranderd. Echt een asiatisch metropool zeg maar.
De eilanden in het zuiden schijnen ook zeer mooi te zijn, ik ben daar zelf echter niet geweest. De kust onder bangkok is niet echt aan te raden, veel sextourisme (ik kon als man niet veilig over straat!) das wel een beetje jammer.
Nouja, een heel verhaal zoals je wel ziet. Als je wat meer wilt weten dan moet je het maar zeggen. Het land is echt dubbel en dwars de moeite waard om te bezoeken. Als je van lekker eten houd is dat ook mooi (dat doen ze ongeveer de hele dag)
![]()
Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!
Heel veel plezier alsvast!
EDIT.
was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!