abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2003 @ 19:27:25 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_8353765
Iemand ervaringen met die bestemming?

Ik vind er wel een topic over, maar dat is een foto-topic met (uiteraard) foto's en commentaar op die foto's.
Thailand foto-impressie

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 8 februari 2003 @ 19:41:53 #2
22565 asco
Los in deze tent
pi_8354121
Ja, ik, wat wil je weten?
  zaterdag 8 februari 2003 @ 19:43:26 #3
15080 static
pi_8354161
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 19:41 schreef asco het volgende:
Ja, ik, wat wil je weten?
Leuke kroegjes/restaurantjes/winkeltjes/etc. De do's and don'ts. Must see e.d.

Kortom: the usual stuff.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_8354422
Ga je alleen naar Jomtien of ook nog naar andere plaatsen in Thailand??
Bangkok is wel leuk voor een paar dagen. Is het nodige te zien!
  zaterdag 8 februari 2003 @ 20:03:30 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_8354564
Nou ik ben vorig jaar in Thailand geweest. Ik weet niet wat voor soort reis je daar gaat maken.Wij hebben het als volgt gedaan: vliegtickets geboekt (Amsterdam - Bangkok, Eva Air) + Taxi naar Pattaya + 2 overnachtingen, verder niets. Pattaya is zeg maar de sexstad van Thailand. Het is een bruisende boel met vele smalle kleine straatjes en enkele hoofdwegen. Ik was er samen met mijn vriendin en nog een vriendenstel (vrouw + man) wij zijn allen twintigers. Je moet het ongeveer zien als bijvoorbeeld Stratum in Eindhoven alleen staan bij elke bar circa 20 dames naar je te schreeuwen om aub naar binnen te komen (maakt dus niet of je hand in hand loopt met je vriendin) als je vervolgens doorloopt deinzen ze er niet voor terug om ook nog aan je te gaan trekken. Geef je toe wordt je neergeplant in hun club waar je met de meisjes van plezier in ons geval dan gaat 4 op een rijen of iets dergelijks. In het begin zul je vaak denken dat je misschien in de nek wordt geslagen dat ze kwade bedoelingen hebben etc. Dit was bij ons echter NOOIT het geval! Het is een en al vriendelijkheid en gezelligheid. Je zult nooit meer dan circa 1 GULDEN 50 voor een flesje ThaiBeer betalen, Heineken is duurder maar zeker niet onbetaalbaar. Pattaya moet je je instorten en beleven.

Na 3 dagen feesten boekten we een binnenlandse vlucht naar Koh Samui. Een schitterend eiland met een nog mooier strand uitermate geschikt voor excursies en strandfun. Vergeet absoluut niet de FULL MOON PARTY te bezoeken, eens per maand, circa 10000 partygangers zullen met je meefeesten. Het is iets dat je nooit zult vergeten. Over prijzen moet je je nergens druk maken in Thailand, alles is spotgoedkoop, je lacht om de prijzen.

Na 4 dagen reisden we verder met de boot+bus naar Phuket, ook weer een bruisende stad met mooie stranden, discotheken en excursiemogelijkheden.

Weer 4 dagen later namen we de nachttrein naar Bangkok, een belefenis op zich. Neem wel 1e klasse, niet duur en je reist dan tenminste met luxe, eigen coupé.
Bangkok is een echte wereldstad, we verblaven in het hoogste hotel ter wereld (Bayiko Sky Hotel) 300m en echt voor de kak van Thailand zeg maar, een kamer kostte per nacht 80 gulden, een lachertje dus.

Tijdens onze reis werden we overal als fimlsterren verwelkomd en behandeld, een ongekend iets voor gewonen mensen uit Nederland, geniet ervan! In Bangkok heb je ook een computerwarenhuis van ZEVEN verdiepingen hoog, niet overslaan en best goedkoop.

Ik ga dit jaar weer want als je eenmaal in Thailand bent geweest zou je bij God niet meer weten waar het nog beter, leuker of goedkoper zou moeten zijn, wij weten het in ieder geval niet!

Veel plezier in dit geweldige land.

zaterdag 8 februari 2003 @ 20:06:57 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_8354641
Ow, het gaat speciaal over een plaats in Thailand, lol.
Ff niet goed gelezen, maargoed misschien heb je wat aan mijn info.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 20:14:01 #7
15080 static
pi_8354779
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ga je alleen naar Jomtien of ook nog naar andere plaatsen in Thailand??
Bangkok is wel leuk voor een paar dagen. Is het nodige te zien!
We blijven een dag of 5 in Bangkok (lijkt me inderdaad een geweldige stad!), daarna reizen we door naar Jomtien en zien we wel verder.

Leuk detail is dat ik er waarschijnlijk een Fokker/Woester ga meeten die er dan ook toevallig is.

pi_8354814
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 20:06 schreef asco het volgende:
Ow, het gaat speciaal over een plaats in Thailand, lol.
Ff niet goed gelezen, maargoed misschien heb je wat aan mijn info.
Ik in ieder geval wel, ik ga in september 2 weken naar Thailand, als we op doorreis naar Australie zijn.
pi_8355103
Bangkok is ok!
Grand Palace is erg mooi. Wat Pho en Wat Arun zijn erg mooi!
De Weekend market is ook een absolute aanrader trouwens! Ontzettend groot en je kunt er fantastische dingen kopen!

Bangkok tips

Hoe lang ga je naar Thailand? Want er is nog veel meer te zien!
Ayuthaya is bijv. best leuk om te zien! Is anderhalf uur met de trein vanaf Bangkok en dus ook goed te doen in een daytrip!

maandag 10 februari 2003 @ 10:03:53 #10
9098 _Alien_
Leef je droom
pi_8382407
Ik ben inmiddels 3x in Thailand geweest, en heb bijna alle uithoeken wel gezien.
Alles wat hier is genoemd zijn de "Costa Brava's" van Thailand (Pattaya, Phuket city). Leuk om even een biertje te drinken, maar naar mijn idee kom je er alleen maar dronken Engelsen en op geld beluste Thais tegen.
Jomtien ben ik dan toevallig nooit geweest, maar Thailand is te veelzijdig om lang op 1 plek te blijven.
Het openbaar vervoer is top (airco bussen etc.).

Bangkok is zeker leuk om even te blijven. De weekend market is inderdaad leuk, verder is het leuk om een riviertochtje te maken, of naar het World trade center te gaan (mooie buurt, met veel markten). De Airtrain brengt je er heen (kost ook niets.)

naja, zo kan ik nog wel ff doorgaan...

als je nog vragen hebt...
mzzl
Alien

[edit]Oja, 1 ding is onmisbaar: Lonely planet Thailand/South east Asia.[edit]

maandag 10 februari 2003 @ 10:08:02 #11
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8382465
Verwacht niet te veel van Jomtien.
Maximaal daar een paar dagen blijven. Het is een badstadje net onder Pattaya en er valt niks te beleven, alleen bars...
Maar die liggen nu wettelijk daar aan banden dacht ik.

Ga naar het zuiden (niet in het regenseizoen) en zeker naar het Noorden; Chiang Mai, Chiang Rai, Drielandenpunt aan de Mekong.
Ga op bezoek bij de bergvolkeren de Akha etc...

En ja Ayuteya, Sokhotai etc, alllemaal zien joh!

zaterdag 15 februari 2003 @ 00:27:21 #12
15080 static
pi_8489318
quote:
Op maandag 10 februari 2003 10:08 schreef oYo het volgende:
Verwacht niet te veel van Jomtien.
Maximaal daar een paar dagen blijven. Het is een badstadje net onder Pattaya en er valt niks te beleven, alleen bars...
Heerlijk.

Het is een pure relax-vakantie met uitspattingen wanneer wij dat willen. Luxe hotel genomen, dus dat komt wel goed. Lekker in de zon wat vakliteratuur bijlezen. Kan niet wachten.

zaterdag 15 februari 2003 @ 00:29:33 #13
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_8489355
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 00:27 schreef static het volgende:
uitspattingen wanneer wij dat willen.
Ik kan niet wachten.

Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
  zaterdag 15 februari 2003 @ 01:15:39 #14
15080 static
pi_8489958
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 00:29 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten.

Stil nou.
pi_8490531

Alsjeblieft een foto gemaakt door mij op een klein eilandje bij Thailand.
Helaas weet ik de naam niet meer.
Het was er prachtig
Jomtien ben ik niet geweest. Wel in Bangkok en Phuket.
Als je in Bangkok bent moet je zeker naar een Thaibokswedstrijd gaan.Meerdere rondes.. leuke ervaring.
De smog is daar hevig.. wel een indrukwekkende stad.

Ik hoop dat je in een megahoog hotel zit in Bangkok.
Tis nml ongelofelijk om midden in de stad heel hoog.. op t dak in een jacuzzi te zitten badderen

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 21 februari 2003 @ 09:51:50 #16
15080 static
pi_8623617
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 03:01 schreef Brennie het volgende:
[afbeelding]

Ik hoop dat je in een megahoog hotel zit in Bangkok.

Ik hoop het niet, ik word al bang als ik in een diep bord kijk.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 09:55:49 #17
15080 static
pi_8623712
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 20:32 schreef Liejannuh het volgende:
Bangkok tips
Die heb ik al uitgebreid gelezen.
quote:
Hoe lang ga je naar Thailand? Want er is nog veel meer te zien!
17 dagen, dus genoeg tijd om andere dingen te doen.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:15:04 #18
15080 static
pi_8710786
Heb je daar eigenlijk een triple-band telefoon nodig?
pi_8713322
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:15 schreef static het volgende:
Ik dacht alleen in Amerika, dus waarschijnlijk niet.
Maar niet gaan slaan als ik per ongeluk lieg
  dinsdag 25 februari 2003 @ 19:10:59 #20
15080 static
pi_8714065
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 18:28 schreef Tburg het volgende:

[..]

Ik dacht alleen in Amerika, dus waarschijnlijk niet.

Keej, dank je.
quote:
Maar niet gaan slaan als ik per ongeluk lieg

Nee hoor.

pi_8717454
Jombtien Beach zag er bij mij duidelijk niet zo uit als op de foto hierboven...
Het was meer aan verwelkte badplaats aan de cote d'azur..
maar wel heeeeeerlijk relaxen na een 2-weekse rondreis
  maandag 3 maart 2003 @ 06:26:30 #22
8997 tomroes
heeft altijd gelijk
pi_8827931
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 20:03 schreef asco het volgende:
Nou ik ben vorig jaar in Thailand geweest.
Nou ben ik ook niet echt de Lonely Planet te buiten gegaan, maar dit verhaal klinkt mij als een regelrechte HEL in de oren.

Bangkok - Pattaya - Ko Samui - Phuket?

Ga dan naar Renesse...

donderdag 6 maart 2003 @ 01:37:03 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_8902180
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:15 schreef static het volgende:
Nee, maar bellen is wel erg duur.

Als je toch in het Oostelijke gedeelte zit zou ik doorreizen naar Koh Chang, een eiland ongeveer drie uur verder (met de bus.)

Ik ben er al 5 keer geweest. Het wordt steeds drukker, maar het is nog nèt leuk. Alles is mogelijk, van een rieten hutje op het strand (7¤) tot luxere stenen bungalows. Er zijn rustige stranden waar je niemand tegenkomt en drukkere stranden met bars en restaurants etc.

quote:
Koh Chang Marine National Park is a secret retreat yet to be explored. Nearly 75% of the Marine Park is protected by law, under the jurisdiction of the Forestry Department of Thailand. This explains how it remains a virtual virgin wonderland shielded from devastating and vigorous developments. Hence, the lack of infrastructure and population.There are few thoughts of modernization.
Bij Trat, op het vasteland, wordt binnenkort een vliegveld gebouwd en is het uit met de pret....

http://www.koh-chang.com/

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 6 maart 2003 @ 01:38:00 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_8902192
quote:
Op maandag 3 maart 2003 06:26 schreef tomroes het volgende:
Nou ben ik ook niet echt de Lonely Planet te buiten gegaan, maar dit verhaal klinkt mij als een regelrechte HEL in de oren.

Bangkok - Pattaya - Ko Samui - Phuket?

Ga dan naar Renesse...

Vond ik eigenlijk ook.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 9 april 2003 @ 13:59:36 #25
15080 static
pi_9676657
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:37 schreef APK het volgende:

[..]

Nee, maar bellen is wel erg duur.

Als je toch in het Oostelijke gedeelte zit zou ik doorreizen naar Koh Chang, een eiland ongeveer drie uur verder (met de bus.)

Ik ben er al 5 keer geweest. Het wordt steeds drukker, maar het is nog nèt leuk. Alles is mogelijk, van een rieten hutje op het strand (7¤) tot luxere stenen bungalows. Er zijn rustige stranden waar je niemand tegenkomt en drukkere stranden met bars en restaurants etc.
[..]

Bij Trat, op het vasteland, wordt binnenkort een vliegveld gebouwd en is het uit met de pret....

http://www.koh-chang.com/

Klinkt goed, het hotel waar we verblijven schijnt een prive-eilandje te hebben waar je met een speedboat naartoe gebracht kunt worden (op een uur afstand), lijkt me ook wel waanzinning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')