abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4779940
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels al heel wat gelezen in de tientallen topics op dit forum, maar heb toch nog een aantal vragen.

1. Graag wil ik persoonlijke ervaringen horen over hotels in BKK. De boekjes laten het allemaal zo mooi zien, maar beetje lullig dat dat spectaculaire zwembad op de foto 5 jaar geleden al was afgebrokkeld. De LP heb ik al, maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
2. Wat is nou duur voor een hotel in BKK. Ik ga voor een half jaar en dus nog genoeg low-budget dus de eerste paar dagen wil ik gewoon een fine hotel. Maar wat is nou duur en welke hotels zijn hun prijs waard?
3. Waar te boeken (de vlucht hebben we al - 29 sept)? Internetadressen? Tips voor goede reisbureaus? Ter plaatse wil ik niet, anders zit ik in het vliegtuig me daar al druk over te maken.
4. Wat zijn goede locaties? De naam Ko Sarn Road ben ik op dit forum al vaak tegengekomen, what is it? En wat zijn locaties waar je niet wilt zitten?

Dan nog in de categorie not-bkk:
5. Guesthouses, wat moet ik me hierbij voorstellen? Heb je dan wel gewoon je eigen accomodatie met douche, toilet e.d.? Kluisjes?
6. We willen graag een paar weken in een hutje op een bounty-eiland. Tips voor bepaalde eilanden en hutjes? En bovenal, kun je daar wel je waardevolle spullen veilig stallen in bijvoorbeeld een kluisje of moet het hele hebben en houden (geld, paspoort ed.) mee als we in de zee gaan zwemmen:-)
7. Pattaya slaan we over, maar gezien het regenseizoen zijn we de eerste twee maanden gebonden aan Noord- en centraal Thailand. We willen wel graag al in die eerste maand lekker naar t strand. Omdat Pattaya afvalt zoeken we dus nu naar een leuke plaats in diezelfde omgeving ivm het regenseizoen.

Ik weet dat het een hoop vragen zijn, maar heb inmiddels al zulke goede ervaringen op gedaan met het verkrijgen van info op dit forum dat ik hoop dat jullie me wederom een stapje verder kunnen helpen.

Groetjes,

Cindy

pi_4780124
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 14:56 schreef Sinnepin het volgende:
6. We willen graag een paar weken in een hutje op een bounty-eiland. Tips voor bepaalde eilanden en hutjes? En bovenal, kun je daar wel je waardevolle spullen veilig stallen in bijvoorbeeld een kluisje of moet het hele hebben en houden (geld, paspoort ed.) mee als we in de zee gaan zwemmen:-)
Koh Pangang - Salad Hut
Koh Samuy - Shambalaya guesthouse
Meestal kan je je waardevolle spullen in bewaring geven bij de mensen die deze dingen runnen.
Ben zelf vorig jaar September op 15 daagse rondreis door Thailand geweest, meeste nachten in Guesthouses en low budget hotels geslapen. Was allemaal prima in orde, maar verwacht geen overdadige luxe ofzo. En niet alle plaatsen doen aan warmwaterdouches (niet dat je in dat klimaat behoefte hebt aan een warme douche....)

moet je anders maar even op mijn vakantiefoto-site kijken voor impressies...

[Dit bericht is gewijzigd door hotbeeb op 27-06-2002 15:12]

Duck tape is like the force; it has a dark side and a light side and it keeps the universe together
pi_4780479
Alss ik m'n Loneley Planet van Thailand weer heb gevonden zal ik je even wat namen geven van Hostels enzo! Weet nog wel een goed in Bangkok ook, dus dat scheelt alweer!

Alleen waar is mijn Lonely Planet.... Aan wie heb ik m uitgeleend... Nou ja, daar ga ik eens hard over nadenken, of gewoon mn kamer opruimen!

pi_4780689
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 15:06 schreef hotbeeb het volgende:

[..]

moet je anders maar even op mijn vakantiefoto-site kijken voor impressies...

In 1 woord: wauw! Ontzettend mooi!
pi_4780806
Veel plezier in Thailand.... een heel half jaar.... ben jaloers
Duck tape is like the force; it has a dark side and a light side and it keeps the universe together
pi_4780835
Hi,

Als je niet super cheap wil maar gewoon een goed hotel, met airco, tv, zwembad op het dak!!! is D & D inn op Khao San Road een hele goeie.

grtz,

Cadster

pi_4780868
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 15:46 schreef Cadster het volgende:
Hi,

Als je niet super cheap wil maar gewoon een goed hotel, met airco, tv, zwembad op het dak!!! is D & D inn op Khao San Road een hele goeie.

grtz,

Cadster

En dan goedkoop t-shirts inslaan op Khao San Road!!!!!

Niet teveel kleren meenemen, gewoon daar kopen! veel goedkoper!
pi_4781043
categorie not-bkk

Als je je PADI duikbrevet wil halen is Ko Tao the place to be. Accomodatie daar kun je het best zelf regelen.
Wij hadden een perfect huisje op Freedombeach (staan er een stuk of 6). Met min of meer een eigen privestrand.
Heerlijk rustig en toch op loopafstand van eet-tenjes en duikscholen.
En als je echt rust zoekt ga dan naar Ko Jum.
Er is alleen een vissersdorp met 2 of 3 "resorts" en natuurlijk het strand.
Ko Chang is ook een aanrader als je van rust en niet zo europees toeristisch houd. Er komen overwegend thaien.

pi_4781410
Nou, ik heb mn ogen weer gevonden hoor! Het boek stond er gewoon, keek er daarstraks overheen ofzo...
quote:

1. Graag wil ik persoonlijke ervaringen horen over hotels in BKK. De boekjes laten het allemaal zo mooi zien, maar beetje lullig dat dat spectaculaire zwembad op de foto 5 jaar geleden al was afgebrokkeld. De LP heb ik al, maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

Het New Siam Guesthouse is erg goed. Ligt vlakbij Khao San Road, maar het is er niet lawaaierig 's nachts, het is schoon en betaalbaar! En ze kunnen er nog eens koken ook! Wel even reserveren en ik heb geen idee of dat via internet kan! Staat in ieder geval ook in de Lonely Planet.
Ik zou zelf trouwens niet voor een "gewoon" hotel gaan. Een guesthouse is veel leuker en deze is erg goed te doen!
quote:
2. Wat is nou duur voor een hotel in BKK. Ik ga voor een
half jaar en dus nog genoeg low-budget dus de eerste paar dagen wil ik gewoon een fine hotel. Maar wat is nou duur en welke hotels zijn hun prijs waard?
Jemig, wat ben je kwijt daar... Het allerduurste wat ik heb gezeten kostte 300 bath pp, maar dat was in Ao Nang, vlakbij Krabi (het zuiden dus). Kun je zeg maar vergelijken met Marbella ofzo, gewoon een luxe oord. Was wel een luxe kamer trouwens! Het goedkoopste wat ik heb gehad was in Pai (het noorden) en kostte iets van 60 bath per dag.
quote:
3. Waar te boeken (de vlucht hebben we al - 29 sept)? Internetadressen? Tips voor goede reisbureaus? Ter plaatse wil ik niet, anders zit ik in het vliegtuig me daar al druk over te maken.
Je kunt op Khao San Road het nodige boeken en anders gewoon ter plekke dingen regelen. In de guesthouses weten ze vaak wel een hoop dingen. Maar ga niet in Bangkok al je trekking voor Chiang Mai boeken, want dat kun je veel beter ter plekke doen!
quote:
4. Wat zijn goede locaties? De naam Ko Sarn Road ben ik op dit forum al vaak tegengekomen, what is it? En wat zijn locaties waar je niet wilt zitten?
Khao San road is het backpackersmekka van Bangkok. Dus er zitten veel backpackers,, veel hostels, kunt er veel dingen kopen en nog meer dingen regelen. Verder zit het ook op loopafstand van het Grand Palace en Wat Pho en een walking tour die in de LP staat (Ratanakosin Temples en River Walking tour) loopt er ook vlak langs!
quote:
5. Guesthouses, wat moet ik me hierbij voorstellen? Heb je dan wel gewoon je eigen accomodatie met douche, toilet e.d.? Kluisjes?
Je hebt je eigen kamer en kunt er ook eentje krijgen met eigen douche en toilet. Kluisjes zijn vaak ook te regelen. Over het algemeen is het goed te doen, en soms heb je pech! Maar ik heb weinig slechte ervaringen qua guesthouse. Verder hoor je altijd veel van andere backpackers.
quote:
Een paar weken op een eilandje?????? Dat is wel errug lang! Ik ben zelf op Koh Lanta geweest en dat was errug leuk! Ik zat in Lanta Long Beach, was erg leuk. Ook daar hebben ze volgens mij wel kluisjes. Maar je kunt natuurlijk ook een aantal eilandjes doen en een beetje gaan eilandhoppen.
quote:
7. Pattaya slaan we over, maar gezien het regenseizoen zijn we de eerste twee maanden gebonden aan Noord- en centraal Thailand. We willen wel graag al in die eerste maand lekker naar t strand. Omdat Pattaya afvalt zoeken we dus nu naar een leuke plaats in diezelfde omgeving ivm het regenseizoen.
Pattaya moet je met een hele grote boog mijden!! Absoluut! Is echt heeeeeeel erg! Maar geen idee waar je dan naar toe zou moeten, want regenseizoen geldt voor heel Thailand natuurlijk! Zelf heb ik trouwens geen idee hoe erg het regenseizoen is, vaak kun je dan alsnog genoeg leuke dingen doen, alleen regent het er wat vaker!
quote:
Ik weet dat het een hoop vragen zijn, maar heb inmiddels al zulke goede ervaringen op gedaan met het verkrijgen van info op dit forum dat ik hoop dat jullie me wederom een stapje verder kunnen helpen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! En als je nog meer vragen hebt: feel free to ask!

Als ik je trouwens nog een tip mag geven: ga naar Laos en Cambodja! Laos ben ik niet geweest, maar schijnt fantastisch te zijn. Cambodja is gewoon onwijs mooi!

Je beseft trouwens nu wel dat je moreel verplicht bent om een reisverslag te posten in het forum?!

pi_4782210
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 16:21 schreef Liejannuh het volgende:

Je beseft trouwens nu wel dat je moreel verplicht bent om een reisverslag te posten in het forum?!

Liejannuh, thanks voor je uitgebreide info!!

Wat betreft het reisverslag, ben bezig met een website waarop we vanuit daar om de paar weken een reisverslag met foto's gaan verzorgen! Zodra het domein op mijn naam geregistreerd staat geef ik hem hier door!

pi_4782324
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 17:00 schreef Sinnepin het volgende:

[..]

Liejannuh, thanks voor je uitgebreide info!!

Wat betreft het reisverslag, ben bezig met een website waarop we vanuit daar om de paar weken een reisverslag met foto's gaan verzorgen! Zodra het domein op mijn naam geregistreerd staat geef ik hem hier door!

Misschien een kleine samenvatting voor Travel? Kunnen de fok!kers er nog over meepraten, discussieren, etc...

Btw, het is maar voorstel...

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_4782568
quote:
...
...
Alleen je ticket is echt voldoende, de meeste dingen zijn zo gemakkelijk ter plekke te regelen. Echt, maak je geen zorgen daarover.

Veel plezier

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  donderdag 27 juni 2002 @ 18:55:47 #13
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4783815
In Myanmar eindigt het regenseizoen eind september, dus waarom vanuit Mae Hong Son niet ff daarheen? Oktober eindigt het regenseizoen in Thailand ook, maar die seizoenen schijnen de laatste jaren langer te worden.

En in de Golf van Siam kan je ook naar Hua Hin als je Pataya vermijden wil.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 27 juni 2002 @ 19:09:11 #14
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4783980
trouwens hier staan wel een paar interessante ideetjes ook wat je allemaal kan doen in blokken van een paar dagen daar...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  woensdag 3 juli 2002 @ 13:13:26 #15
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_4864440
Van dat regenseizoen hoef je je niet veel aan te trekken.
Het regent dan vrijwel elke dag, maar pas in de namiddag en duurt vaak maar een uurtje ofzo. Rest van de dag prima weer, alleen veel benauwder door hogere luchtvochtigheid.
Een pauw is een kip die in bloei staat
  woensdag 25 september 2002 @ 19:17:59 #16
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_5970231
Kao San is erg gezellig, alleen om te slapen wat lawaaierig...
Daar vlakbij heb je Peachy Guesthouse, goedkoop en voor ieder wat wils. Van eigen toilet & douche met warm water tot gedeelde douche en toilet...
Ayutthaya (ten noorden van Bangkok) is ook een leuke plaats, 'n mooi historical park en lekker rustig. Bovendien kan je beter ademen dan in Bangkok (smog )
Ik zal de LP er nog eens bij pakken en kijken in welke guesthouses wij overnacht hebben.

We zijn trouwens in augustus naar Thailand gegaan, rugzak op en verder alles daar geregeld. Alleen eerste 2 dagen hotel hadden we geboekt (Trang Hotel, Bangkok). We hebben ons vervoerd via trein / bus / vliegtuig. Bangkok - Ayutthaya - Phitsanulok - Chiang Mai - Koh Samui - Prachuap Khiri Khan - Bangkok. Echt de moeite waard!!!!

Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')