Ik heb inmiddels al heel wat gelezen in de tientallen topics op dit forum, maar heb toch nog een aantal vragen.
1. Graag wil ik persoonlijke ervaringen horen over hotels in BKK. De boekjes laten het allemaal zo mooi zien, maar beetje lullig dat dat spectaculaire zwembad op de foto 5 jaar geleden al was afgebrokkeld. De LP heb ik al, maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
2. Wat is nou duur voor een hotel in BKK. Ik ga voor een half jaar en dus nog genoeg low-budget dus de eerste paar dagen wil ik gewoon een fine hotel. Maar wat is nou duur en welke hotels zijn hun prijs waard?
3. Waar te boeken (de vlucht hebben we al - 29 sept)? Internetadressen? Tips voor goede reisbureaus? Ter plaatse wil ik niet, anders zit ik in het vliegtuig me daar al druk over te maken.
4. Wat zijn goede locaties? De naam Ko Sarn Road ben ik op dit forum al vaak tegengekomen, what is it? En wat zijn locaties waar je niet wilt zitten?
Dan nog in de categorie not-bkk:
5. Guesthouses, wat moet ik me hierbij voorstellen? Heb je dan wel gewoon je eigen accomodatie met douche, toilet e.d.? Kluisjes?
6. We willen graag een paar weken in een hutje op een bounty-eiland. Tips voor bepaalde eilanden en hutjes? En bovenal, kun je daar wel je waardevolle spullen veilig stallen in bijvoorbeeld een kluisje of moet het hele hebben en houden (geld, paspoort ed.) mee als we in de zee gaan zwemmen:-)
7. Pattaya slaan we over, maar gezien het regenseizoen zijn we de eerste twee maanden gebonden aan Noord- en centraal Thailand. We willen wel graag al in die eerste maand lekker naar t strand. Omdat Pattaya afvalt zoeken we dus nu naar een leuke plaats in diezelfde omgeving ivm het regenseizoen.
Ik weet dat het een hoop vragen zijn, maar heb inmiddels al zulke goede ervaringen op gedaan met het verkrijgen van info op dit forum dat ik hoop dat jullie me wederom een stapje verder kunnen helpen.
Groetjes,
Cindy
quote:Koh Pangang - Salad Hut
Op donderdag 27 juni 2002 14:56 schreef Sinnepin het volgende:
6. We willen graag een paar weken in een hutje op een bounty-eiland. Tips voor bepaalde eilanden en hutjes? En bovenal, kun je daar wel je waardevolle spullen veilig stallen in bijvoorbeeld een kluisje of moet het hele hebben en houden (geld, paspoort ed.) mee als we in de zee gaan zwemmen:-)
moet je anders maar even op mijn vakantiefoto-site kijken voor impressies...
[Dit bericht is gewijzigd door hotbeeb op 27-06-2002 15:12]
Alleen waar is mijn Lonely Planet.... Aan wie heb ik m uitgeleend... Nou ja, daar ga ik eens hard over nadenken, of gewoon mn kamer opruimen!
quote:In 1 woord: wauw! Ontzettend mooi!
Op donderdag 27 juni 2002 15:06 schreef hotbeeb het volgende:[..]
moet je anders maar even op mijn vakantiefoto-site kijken voor impressies...
Als je niet super cheap wil maar gewoon een goed hotel, met airco, tv, zwembad op het dak!!! is D & D inn op Khao San Road een hele goeie.
grtz,
Cadster
quote:En dan goedkoop t-shirts inslaan op Khao San Road!!!!!
Op donderdag 27 juni 2002 15:46 schreef Cadster het volgende:
Hi,Als je niet super cheap wil maar gewoon een goed hotel, met airco, tv, zwembad op het dak!!! is D & D inn op Khao San Road een hele goeie.
grtz,
Cadster
Als je je PADI duikbrevet wil halen is Ko Tao the place to be. Accomodatie daar kun je het best zelf regelen.
Wij hadden een perfect huisje op Freedombeach (staan er een stuk of 6). Met min of meer een eigen privestrand.
Heerlijk rustig en toch op loopafstand van eet-tenjes en duikscholen.
En als je echt rust zoekt ga dan naar Ko Jum.
Er is alleen een vissersdorp met 2 of 3 "resorts" en natuurlijk het strand.
Ko Chang is ook een aanrader als je van rust en niet zo europees toeristisch houd. Er komen overwegend thaien.
quote:Het New Siam Guesthouse is erg goed. Ligt vlakbij Khao San Road, maar het is er niet lawaaierig 's nachts, het is schoon en betaalbaar! En ze kunnen er nog eens koken ook!
Op donderdag 27 juni 2002 14:56 schreef Sinnepin het volgende:1. Graag wil ik persoonlijke ervaringen horen over hotels in BKK. De boekjes laten het allemaal zo mooi zien, maar beetje lullig dat dat spectaculaire zwembad op de foto 5 jaar geleden al was afgebrokkeld. De LP heb ik al, maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
quote:Jemig, wat ben je kwijt daar... Het allerduurste wat ik heb gezeten kostte 300 bath pp, maar dat was in Ao Nang, vlakbij Krabi (het zuiden dus). Kun je zeg maar vergelijken met Marbella ofzo, gewoon een luxe oord. Was wel een luxe kamer trouwens!
2. Wat is nou duur voor een hotel in BKK. Ik ga voor een
half jaar en dus nog genoeg low-budget dus de eerste paar dagen wil ik gewoon een fine hotel. Maar wat is nou duur en welke hotels zijn hun prijs waard?
quote:Je kunt op Khao San Road het nodige boeken en anders gewoon ter plekke dingen regelen. In de guesthouses weten ze vaak wel een hoop dingen. Maar ga niet in Bangkok al je trekking voor Chiang Mai boeken, want dat kun je veel beter ter plekke doen!
3. Waar te boeken (de vlucht hebben we al - 29 sept)? Internetadressen? Tips voor goede reisbureaus? Ter plaatse wil ik niet, anders zit ik in het vliegtuig me daar al druk over te maken.
quote:Khao San road is het backpackersmekka van Bangkok. Dus er zitten veel backpackers,, veel hostels, kunt er veel dingen kopen en nog meer dingen regelen. Verder zit het ook op loopafstand van het Grand Palace en Wat Pho en een walking tour die in de LP staat (Ratanakosin Temples en River Walking tour) loopt er ook vlak langs!
4. Wat zijn goede locaties? De naam Ko Sarn Road ben ik op dit forum al vaak tegengekomen, what is it? En wat zijn locaties waar je niet wilt zitten?
quote:Je hebt je eigen kamer en kunt er ook eentje krijgen met eigen douche en toilet. Kluisjes zijn vaak ook te regelen. Over het algemeen is het goed te doen, en soms heb je pech!
5. Guesthouses, wat moet ik me hierbij voorstellen? Heb je dan wel gewoon je eigen accomodatie met douche, toilet e.d.? Kluisjes?
quote:Een paar weken op een eilandje?????? Dat is wel errug lang!
quote:Pattaya moet je met een hele grote boog mijden!! Absoluut! Is echt heeeeeeel erg!
7. Pattaya slaan we over, maar gezien het regenseizoen zijn we de eerste twee maanden gebonden aan Noord- en centraal Thailand. We willen wel graag al in die eerste maand lekker naar t strand. Omdat Pattaya afvalt zoeken we dus nu naar een leuke plaats in diezelfde omgeving ivm het regenseizoen.
quote:Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik weet dat het een hoop vragen zijn, maar heb inmiddels al zulke goede ervaringen op gedaan met het verkrijgen van info op dit forum dat ik hoop dat jullie me wederom een stapje verder kunnen helpen.
Als ik je trouwens nog een tip mag geven: ga naar Laos en Cambodja! Laos ben ik niet geweest, maar schijnt fantastisch te zijn. Cambodja is gewoon onwijs mooi!
Je beseft trouwens nu wel dat je moreel verplicht bent om een reisverslag te posten in het forum?!
quote:Liejannuh, thanks voor je uitgebreide info!!
Op donderdag 27 juni 2002 16:21 schreef Liejannuh het volgende:Je beseft trouwens nu wel dat je moreel verplicht bent om een reisverslag te posten in het forum?!
Wat betreft het reisverslag, ben bezig met een website waarop we vanuit daar om de paar weken een reisverslag met foto's gaan verzorgen! Zodra het domein op mijn naam geregistreerd staat geef ik hem hier door!
quote:Misschien een kleine samenvatting voor Travel? Kunnen de fok!kers er nog over meepraten, discussieren, etc...
Op donderdag 27 juni 2002 17:00 schreef Sinnepin het volgende:[..]
Liejannuh, thanks voor je uitgebreide info!!
Wat betreft het reisverslag, ben bezig met een website waarop we vanuit daar om de paar weken een reisverslag met foto's gaan verzorgen! Zodra het domein op mijn naam geregistreerd staat geef ik hem hier door!
Btw, het is maar voorstel...
quote:Alleen je ticket is echt voldoende, de meeste dingen zijn zo gemakkelijk ter plekke te regelen. Echt, maak je geen zorgen daarover.
Op donderdag 27 juni 2002 14:56 schreef Sinnepin het volgende:
...
...
Veel plezier
En in de Golf van Siam kan je ook naar Hua Hin als je Pataya vermijden wil.
We zijn trouwens in augustus naar Thailand gegaan, rugzak op en verder alles daar geregeld. Alleen eerste 2 dagen hotel hadden we geboekt (Trang Hotel, Bangkok). We hebben ons vervoerd via trein / bus / vliegtuig. Bangkok - Ayutthaya - Phitsanulok - Chiang Mai - Koh Samui - Prachuap Khiri Khan - Bangkok. Echt de moeite waard!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |