Is wel een redelijke prijs ja, ik zou er alleen wel goed over nadenken of je dus met zo'n organisatie wil gaan. Voor hetzelfde geld kom je in een bus met een zooi kansloze 65+ers! (zijn volgens mij jongerenorganisaties maar toch!) of allemaal zeikende mensen dat het te warm is etc etc)!quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis.We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden
). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
dat is toch niet met zo'n hele touristen club door thailand hobbelen? Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis.We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden
). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
Dat wil ik later ook wel gaan doen, maar dit is onze eerste ervaring met zo'n soort cultuur. We spelen liever of safe zo'n eerste keer. Als het goed bevalt kunnen we alijd nog eens terug gaan om te gaan trekken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...
Op de kleintjes letten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef AH-man het volgende:
Ik ben met m'n vriendin de afgelopen 3 jaar in Griekenland geweest. Kreta, Kos en Rhodos gezien. Voor volgend jaar hebben we bedacht dat we weer eens echt iets anders willen. We zijn beide nog nooit echt buiten Europa geweest, dus leek ons een bestemming als Indonesie, Thailand of Sri Lanka wel leuk. Na geiformeerd te hebben bij het reisbureau leek een 22-daagse rondreis door Thailand ons een goed idee.
Wie is er al in Thailand geweest? Of heeft ervaring met rondreizen? Waar moeten we zeker aan denken? Alle verhalen zijn welkom!
We zitten allebei nog op school dus moeten wel in die maanden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:35 schreef Liejannuh het volgende:
Vraag de nieuwe gids van Shoestring eens aan. Als je niet in juli of augustus gaat dan kost een 23 daagse reis je nog geen 1200 euro.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Maar dan zou ik zeker niet met Arke gaan.
Nu ben je teminste duidelijk.quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.
Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
Wat? Organiseren we ook zelf reizen?quote:Op zondag 12 december 2004 09:45 schreef YPPY het volgende:
Ik ben ook met fok naar Thailand geweest,
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Geen last vanquote:Op maandag 13 december 2004 02:47 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:
[..]
Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen.
was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!
Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we het eens op eigen gelegenheid proberen (thailand-Cambodja-Laos-Thailand)quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.
Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
Maar waarom georganiseerd reizen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:
Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we ....
Ik heb 1 tour in Thailand gedaan (naar Phang Nga Bay vanuit Krabi) waar ze dus echt riepen dat de bus over 10 minuten weer weg ging.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:
[..]
Wat betreft het 5 minuten syndroom, hier heb ik nagenoeg niets van gemerkt. Er zijn natuurlijk altijd wel plekken te vinden waar je korter of langer wilt verblijven.
Exact!quote:Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.
Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.
-verhaal-
Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!
Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:39 schreef hbruyn het volgende:
[..]
Maar waarom georganiseerd reizen?
Als er een land is waar reizen zonder van te voren te boeken eenvoudig is, is dat Thailand wel.
Alles is daar echt super geregeld. Vervoer boek je gewoon vanuit je hotel, en je wordt van begin tot eind begeleid. Openbaar vervoer is ook erg open en duidelijk.
Daar kan ik volkomen inkomen.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:20 schreef crv het volgende:
[..]
Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)
Wellicht heb je voor Thailand gelijk, daarom gaan we volgend jaar proberen het anders te doen.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 07:37 schreef KNAK het volgende:
Ben alweer terug.. 6 daagjes is toch best wel kort
![]()
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:45 schreef APK het volgende:
Nog mensen die een ticket naar Bangkok met Phuket Air hebben geboekt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |