abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:05:50 #26
102912 crv
Screwed up
pi_23965262
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.

Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we het eens op eigen gelegenheid proberen (thailand-Cambodja-Laos-Thailand)
Laatste reis (thailand met de Jong) was echt super. Wij zijn het westen noorden en oosten doorgetrokken. Parralel aan aonze reis zat een andere de Jong groep en de mensen die daarin zaten leken mij nou niet echt gezellig.

Wat betreft Shoestring heb ik geen eigen ervaring maar onze buren hebben een positieve en een negatieve ervaring en het was weer terug te voeren op de groepssamenstelling en de reisleider.

Wat betreft het 5 minuten syndroom, hier heb ik nagenoeg niets van gemerkt. Er zijn natuurlijk altijd wel plekken te vinden waar je korter of langer wilt verblijven.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_23966174
weet niets van thailand, maar wekt wel mn interesse.

dus tvp
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:39:02 #28
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23968611
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:

Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we ....
Maar waarom georganiseerd reizen?
Als er een land is waar reizen zonder van te voren te boeken eenvoudig is, is dat Thailand wel.
Alles is daar echt super geregeld. Vervoer boek je gewoon vanuit je hotel, en je wordt van begin tot eind begeleid. Openbaar vervoer is ook erg open en duidelijk.
pi_23974704
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:

[..]

Wat betreft het 5 minuten syndroom, hier heb ik nagenoeg niets van gemerkt. Er zijn natuurlijk altijd wel plekken te vinden waar je korter of langer wilt verblijven.
Ik heb 1 tour in Thailand gedaan (naar Phang Nga Bay vanuit Krabi) waar ze dus echt riepen dat de bus over 10 minuten weer weg ging. Kan ik erg slecht tegen.

En de Shoestring groep die ik tegenkwam in Guatemala vorige maand, reisde nou ook niet echt relaxed. Vond het wel een rennen, hollen, vliegen reis die ze deden. Maar misschien ben ik wel gewoon te eigenwijs om me te confirmeren aan dat ge-ren. Dus daarom ga ik maar gewoon zelfstandig.
  woensdag 15 december 2004 @ 11:38:49 #30
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_23985805
quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.

Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.

-verhaal-

Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!
Exact!

Ik zit hier nu inmiddels bijna 7 weken (nu te typen vanuit 'The Meeting Point' -internetcafe in Changmai) en alles is zooo goed te regelen als je hier eenmaal bent. Regel niks van te voren, want dat kost je simpelweg meer. Beter is gewoon alles zelf regelen. Georganiseerde reizen zoals de Arke enz. is voor senioren of mensen die niks zelf kunnen/durven.

Overigens, dit geldt ook als je eenmaal in Thailand bent, en je wilt verder reizen naar de volgende plek.. Regel bv. geen accomodatie van te voren, want dan ben je alleen maar duurder uit! Alles gewoon ter plekke regelen in de plaats waar je heen gaat. Laat je niet misleiden door verhalen dat alles al vol zit waar je heen gaat. Accomodatie genoeg... waar dan ook!

Inmiddels alweer mijn laatste 10 dagen hier in Thailand, want mijn visa verloopt op de 25ste.... Dan verder naar Loas en Cambodja en in februari gewoon weer terug naar het zuiden van Thailand!

Nog 1 tip, als je besluit te reizen met een open ticket, let dan op dat je zsm je retourdatum bevestigd, zodra je die weet. (tenminste als je met China Airways vliegt, zoals ik). In mijn geval is de eerste retourvlucht pas in Mei!!! En dat terwijl ik eind Februari terug wilde zijn.. maargoed. Ik sta op de reservelijst voor februari....

Mzls
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 15 december 2004 @ 13:20:51 #31
102912 crv
Screwed up
pi_23988123
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:39 schreef hbruyn het volgende:

[..]

Maar waarom georganiseerd reizen?
Als er een land is waar reizen zonder van te voren te boeken eenvoudig is, is dat Thailand wel.
Alles is daar echt super geregeld. Vervoer boek je gewoon vanuit je hotel, en je wordt van begin tot eind begeleid. Openbaar vervoer is ook erg open en duidelijk.
Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)

Wellicht heb je voor Thailand gelijk, daarom gaan we volgend jaar proberen het anders te doen.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_24011272
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:20 schreef crv het volgende:

[..]

Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)

Wellicht heb je voor Thailand gelijk, daarom gaan we volgend jaar proberen het anders te doen.
Daar kan ik volkomen inkomen.
Ik heb geen ervaring met groepsreizen, maar in jouw geval zou ik hier misschien ook wel voor kiezen.

Heel veel plezier iig.

Als je nog wat wil lezen over onze ervaringen, dan kun je kijken op mijn website

Groetjes,
Henk (webhype)
  zondag 23 januari 2005 @ 14:26:34 #33
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_24706323
Zeg... wie is er, behalve ik, momenteel in Samui??
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 24 januari 2005 @ 11:05:35 #34
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24720394
* KNAK vertrekt over een week naar Bangkok

3e keer in less than 5 maanden

gaat goed
Mai pben rai~!
pi_24723645
Ik ga in juli met shoestring 23 dagen naar thailand. Was het al een tijd van plan en ondanks de ramp ga ik gewoon. De mensen daar hebben het toerisme hard nodig.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  Moderator maandag 7 februari 2005 @ 13:36:37 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24970257
Sjeeeeezus.... 70 euro luchthavenbelasting voor een retourtje Bangkok.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24984057
70 euro komt neer op 80, je hebt nog altijd die 500bath departure tax en ik heb ze al gezien van 100 euro+ trouwens!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 07:37:42 #38
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25035031
Ben alweer terug.. 6 daagjes is toch best wel kort

Bangkok pwnz!
Mai pben rai~!
  Moderator vrijdag 11 februari 2005 @ 12:00:35 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_25037787
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 07:37 schreef KNAK het volgende:
Ben alweer terug.. 6 daagjes is toch best wel kort
zes dagen..

Maar wat doé je dan, in minder dan een week daar?
De tempels e.d. ken je na een paar keer daar geweest te zijn wel, lijkt me..
Wat dan? Naar de hoeren? Patpong here I come?
Wordt ook een beetje duur per dag toch, zo'n trip, als je het vliegticket door het aantal dagen deelt..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_25270396
Hoi allemaal,

Wij denken erover deze zomer misschien naar Thailand te gaan maar wat ik me wel afvraag....hoe is het er nu na de ramp? Ik bedoel, tuurlijk, Thailand is groot en is er veel meer te zien, maar als ik toch naar zo'n Bounty-eiland wil, waar moet ik dan heen? Iemand tips? Verder willen we alleen een ticket boeken en misschien de eerste nacht hotel erbij, en het voor de rest zelf uitzoeken.
Dit leek ons het beste omdat Thailand volgens velen goed zelf te bereizen is. Heb al gelezen dat we naar Chiang Mai mooi moet zijn. Moet de Lonely Planet nog gaan kopen trouwens...
Is het te doen in augustus? Ik zit nog op school dus ben wel verplicht in die maand te gaan helaas
Anders was ik in oktober of zo gegaan, beetje buiten het seizoen. Maar of het dus te doen is in augustus, mbt het vinden van goede slaapplaatsen, ter plekke boeken van excursies, hutje op een tropisch eiland, trein boeken?
pi_25278042
Een trein boeken kan elke maand van het jaar hoor. Een goede slaapplaats is ook zo gevonden. Excursies kan je ter plekke ook boeken...

Ik zou eens beginnen met een ticket te boeken en dat hotel uit te zoeken en eens kijken waar je allemaal naar toe wilt en dan treinreizen en hotels er bij gaan zoeken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25278134
Ik begrijp de populariteit van Chiang Mai niet zo.

We waren er in februari vorig jaar en toen was het hopeloos vol (met vooral Amerikanen), accomodatie totaal overpriced. Vooral die in de Lonely Planet genoemd ziijn (vol én overpriced) en behept met een onThaise arrogantie. Veel van die accomodaties zijn overigens eigendom van westerlingen, zegt dat genoeg over de plaats van Chiang Mai in de touristenindustrie?
Ook verder had het in onze opinie niet veel te bieden. Een dagtocht langs de tempels is leuk. Veel restaurants en cafés op westerse grondslag. Maar verder leek het eerder één grote shopping mall. Na een paar dagen hadden we het eigenlijk wel gezien.

Kan ook zijn dat dat kwam doordat we vanuit Laos Noord-Oost Thailand binnenkwamen. Dan is het al snel niet relaxt meer. In tegenstelling tot voorgaande opinies, sprak Chiang Mai niet echt aan dus.
pi_25278551
Je kunt in Chiang Mail hele leuke kookcursussen doen, maar verder is het idd 1 grote shopping mall.
Trekkings zou ik zelf trouwens ook niet vanuit Chiang Mai doen. Ik had er eentje vanuit Pai en die was erg leuk en rustig!!
pi_25280750
kijk ook eens op www.thailandonline.nl
daar kan je zelf je reisplan samenstellen en dan kan je dus (als je dat wilt) je hele reis of een gedeelte ervan hier in Nederland al regelen. Scheelt je wel een hoop tijd daar (als je bijv. maar 3 weekies daar bent) Voordeel van thailandonline is dat je reisplan helemaal op je eigen wensen wordt afgestemd en dat je dus precies doet wat jij leuk vindt! Afgelopen jaar ben ik via thailandonline geweest en dat is heel erg goed bevallen. Zeer persoonlijke hulp!
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:45:12 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_26176788
Nog mensen die een ticket naar Bangkok met Phuket Air hebben geboekt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:26:54 #46
73888 DIA
die ja .....
pi_26189674
Volgend jaar ga ik met mijn vriendin naar Thailand. Voor ruim 1 maand, hier sluiten we onze vakantie van 4 maanden af. Uiteraad op een mooi luxe eiland. Verder wil ik heel graag mijn padi halen.

Thailand

Chiong Mai 1 Week
Bangkok 1 Week
Ko Pha 3 Weken

Hier willen we zeker heen gaan, we moeten nog even kijken hoe lang. We regelen alles daar:)
pi_26196100
Over een paar weken ga ik via Ko Samui, Bangkok naar Chiuang Mai!
Ik wil graag snorkelen in Ko Samui waar kan ik dat het beste doen? ik las iets van het zuiden..
  maandag 18 april 2005 @ 12:35:31 #49
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_26319809
tvp
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  maandag 18 april 2005 @ 21:32:18 #50
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26332955
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:45 schreef APK het volgende:
Nog mensen die een ticket naar Bangkok met Phuket Air hebben geboekt?
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?

Vorig jaar vloog ik met Air France wat opzich wel ok was. Het jaar daarvoor met Cathay Pacific en dat was echt top! Ben nu ook weer op zoek naar een betaalbaar ticket dus alle input is uiteraard welkom.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')