quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.
Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.
-verhaal-
Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!
Exact!
Ik zit hier nu inmiddels bijna 7 weken (nu te typen vanuit 'The Meeting Point' -internetcafe in Changmai) en alles is zooo goed te regelen als je hier eenmaal bent. Regel niks van te voren, want dat kost je simpelweg meer. Beter is gewoon alles zelf regelen. Georganiseerde reizen zoals de Arke enz. is voor senioren of mensen die niks zelf kunnen/durven.
Overigens, dit geldt ook als je eenmaal in Thailand bent, en je wilt verder reizen naar de volgende plek.. Regel bv. geen accomodatie van te voren, want dan ben je alleen maar duurder uit! Alles gewoon ter plekke regelen in de plaats waar je heen gaat. Laat je niet misleiden door verhalen dat alles al vol zit waar je heen gaat. Accomodatie genoeg... waar dan ook!
Inmiddels alweer mijn laatste 10 dagen hier in Thailand, want mijn visa verloopt op de 25ste.... Dan verder naar Loas en Cambodja en in februari gewoon weer terug naar het zuiden van Thailand!
Nog 1 tip, als je besluit te reizen met een open ticket, let dan op dat je zsm je retourdatum bevestigd, zodra je die weet. (tenminste als je met China Airways vliegt, zoals ik). In mijn geval is de eerste retourvlucht pas in Mei!!! En dat terwijl ik eind Februari terug wilde zijn.. maargoed. Ik sta op de reservelijst voor februari....
Mzls
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.