abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67609054
Wij gaan dit jaar ook naar Thailand!!
ik ga daar eerst trainen in het noorden en later komt mijn vriendin (voor een weekje)
Ben van plan 3 weken te gaan in juli/augustus.
Heeft er iemand nog goede aanbevelingen waar ik het best kan boeken?
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:00:13 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_67609339
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:45 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.
Ik had al iets gelezen dat er eind maart een festival plaatsvond, en daar kwam ik midden in terrecht.
De "Thao Suranaree Victory Celebration Fair" vond plaats en in heel de stad was vanalles te doen en er waren overdreven veel marktkraampjes hehe. Het mooie was, dat er nagenoeg geen farang was, en dat er wel duizenden Thai op de been waren. Dat hele festival is een aanrader. meer info vinden jullie hier:
http://www.koratmagazine.in.th/event/yingmo/eyingmo.htm
Op de zaterdag ben ik naar Phimai afgereisd en heb dit stadje bezocht.
Verder ben ik in een klooster nog op de vrijdag geweest, en heb een Duitse monnik gesproken. Hij verzocht me zaterdag terug te komen en vertelde meer over boedhisme (enzo) en liet me meer van het klooster zien.
Het enige minpunt was het gehorige hotel, maar dankzij oordoppen had ik daar uiteindelijk niet echt problemen mee.

Hoe is Chonburi eigenlijk? Ik ben er een aantal maal doorheen gekomen op weg naar huis...maar is er een en ander te doen? Het is bij mij in de buurt, en dus makkelijk te bezoeken.
Dan heb je geluk gehad dat er echt iets te doen was, Phimai is wel leuk idd.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:01:04 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_67609358
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja, nog een kleine vraag.
Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
heb een fiets gehuurd, dat is ook prima te doen in ieder geval. Kan je een boottocht ook aanraden voor een aantal tempels net buiten de stad (moet nog wel entree betalen bij sommige tempels zelf)
pi_67611969
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:50 schreef Boomstronk het volgende:

Heeft er iemand nog goede aanbevelingen waar ik het best kan boeken?
Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.
Een vliegticket heen en terug, met wellicht je eerste overnachting in Bangkok voldoet.

Het is erg makkelijk alles ter plekke te regelen, en veel leuker ook , zo kan je ergens nog eens blijven hangen, of juist eerder vertrekken.
Een beetje research vooraf helpt vaak wel, hier zitten genoeg mensen die antwoorden kunnen geven
pi_67616420
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:24 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.
Een vliegticket heen en terug, met wellicht je eerste overnachting in Bangkok voldoet.

Yup, dat waren wij ook van plan...ik wil eerst 2 weken naar Ciang may naar een trainingskamp http://www.true-bee.com/ en daar een beetje rond hangen, en later relaxen in bangkok en omstreken.
Maar ik zie hier overal dat mensen tickets hebben voor 500/600..Wij willen in Juli/aug gaan maar daar zit je al minimaal op de 700/800..Via welke sites boeken jullie dan?

Thnx
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
pi_67616850
Om een goedkoop ticket te krijgen in juli/augustus is best lastig (tenzij je zin hebt om vanuit Londen te vliegen of met een overstap). Ik en mijn vriendin hebben bewust gekozen voor een vertrek eind juni, dan zijn de prijzen net iets lager. Als je daar dus ruimte voor hebt, zou ik als ik jou was serieus overwegen om net iets eerder te vertrekken.

Via cheaptickets bijvoorbeeld kun je eind juni al voor 530 euro een rechtstreekse vlucht met AirBerlin boeken naar Bangkok. Moet je wel even een beetje goochelen met de vertrek- en aankomst data, maar het is wel mogelijk.
/a>
pi_67738703
Een paar uurtjes langer reizen of een verschil van 500-600 euro... Mijn keus was snel gemaakt

Nog 2 maandjes en dan mag ik eindelijk Na 6 jaar geen vakantie heb ik best zin in
pi_67741125
ik ga vanuit bangkok richting het koh phi phi,

ik wil dan gaan vliegen naar surat thani of naar krabi... dus mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik het makkelijkst naar koh phiphi..
pi_67771449
Vliegen naar Krabi, dan de bus naar de pier en de boot naar Phi Phi. Je kunt ook via Phuket.
pi_67798182
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja, nog een kleine vraag.
Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te huren

Over die taxi's: ik haat het als ze die meter weigeren aan te zetten
pi_67799484
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te huren

Over die taxi's: ik haat het als ze die meter weigeren aan te zetten
uitstappen
pi_67799714
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:03 schreef henkway het volgende:

[..]

uitstappen
Ja, had ik ook meteen gedaan. Wat een lul zeg
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:04:02 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67803625
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja, had ik ook meteen gedaan. Wat een lul zeg
Mijn eerste vraag is of ze op de meter rijden, is dat niet het geval is de conversatie verder over. Ik heb slechts een keer zonder meter gereden, en dat was de eerste keer Thailand voor 400 THB vanaf Don Muang naar Kao Sahn Road in 2000... maar toen wist ik nog niet beter...
(Omgerekend in OZZIE dollars was dat helemaal niet zo duur.....)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67818506
De roden dit keer, zouden ze ook richting de vliegvelden trekken ?

http://www.nu.nl/algemeen(...)thaise-regering.html
  woensdag 8 april 2009 @ 11:49:10 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_67823453
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:13 schreef Xlarge het volgende:
De roden dit keer, zouden ze ook richting de vliegvelden trekken ?

http://www.nu.nl/algemeen(...)thaise-regering.html
Ze zijn alweer een hele tijd bezig. Vandaag zou de grootste menigte -300.000 man hadden ze verwacht-moeten worden, maar echt heel serieus wordt het niet genomen. Het lijkt erop dat de landmacht, marine en politie braaf achter de regering blijven staan.
pi_67826811
Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM .
BoF!
pi_67827436
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM .
Ik wil in september een aantal weekjes, maar ik kan maar geen goedkoop ticket vinden.
270 euro klinkt gewoon bizar, dan zou ik 4 keer per jaar gaan
  woensdag 8 april 2009 @ 13:51:19 #69
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_67827509
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Waarschijnlijk gratis jumpseat waarbij alleen vliegtaks wordt betaald.
Explore the World
pi_67838075
IPB tickets van KLM naar Bangkok kosten idd ongeveer die prijs retour. (IPB - Indien Plaats Beschikbaar). Kom je voor op de standby list en mag je dus alleen mee als er ook plek is, is dit er niet, moet wachten tot een volgende vlucht waar dit wel is

Je betaalt idd alleen de volledige taxes + kleine vergoeding voor het ticket.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 8 april 2009 @ 19:21:11 #71
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67838737
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:02 schreef Thetallguy het volgende:
IPB tickets van KLM naar Bangkok kosten idd ongeveer die prijs retour. (IPB - Indien Plaats Beschikbaar). Kom je voor op de standby list en mag je dus alleen mee als er ook plek is, is dit er niet, moet wachten tot een volgende vlucht waar dit wel is

Je betaalt idd alleen de volledige taxes + kleine vergoeding voor het ticket.
Klopt, gelukkig kan je als IPB er wel de loadfactor opvragen en zo je keus maken om bijvoorbeeld op een dinsdag of woensdag terug te vliegen als de beschikbaarheidskans het grootst is.

Overigens, morgen, donderdag 9 april heeft Air Berlin een actie, 2 tickets voor de prijs van 1, met als laatste vertrekdatum 19 juni, laatste terugreisdatum 4 juli.
Ik weet niet of de tickets echt in prijs gehalveerd worden of dat een retourticket voor 1 persoon opeens in prijs omhoog gaat t.o.v. wat deze nu is, interessant is deze aanbieding wel.
(Want hoewel de beenruimte hetzelfde is als KLM, vliegt Air Berlin wel rechtstreeks).

Ah, ik zie dat Air Berlin al bezig is de tarieven stapsgewijs voor 1 enkele reisticket vandaag omhoog te gooien, dit is echt opvallend, want opeens is het tarief al 200 euro duurder dan vanmorgen, ik verwacht dat het tarief nog iets hoger wordt, kijk maar naar het verschil in prijs van terugreis op 4 juli t.o.v. van 6 juli).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67838943
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef ozzietukker het volgende:

Ah, ik zie dat Air Berlin al bezig is de tarieven stapsgewijs voor 1 enkele reisticket vandaag omhoog te gooien, dit is echt opvallend, want opeens is het tarief al 200 euro duurder dan vanmorgen, ik verwacht dat het tarief nog iets hoger wordt, kijk maar naar het verschil in prijs van terugreis op 4 juli t.o.v. van 6 juli).
Dat is mooi balen dan.
pi_67839289
quote:
Europa breidt zwarte lijst vliegtuigmaatschappijen uit
De Europese Commissie heeft haar zwarte lijst van vliegtuigmaatschappijen die geen vluchten naar de EU mogen organiseren woensdag uitgebreid. Er komen zes maatschappijen uit Kazachstan bij, een uit Thailand, een uit Oekraïne en alle gecertifieerde transporteurs uit Benin.

"De passagiers hebben het recht om zich veilig te voelen en ook in alle veiligheid op te stijgen", becommentarieert Antonio Tajani, Europees commissaris voor Transport, de uitbreiding van de lijst. "De Commissie blijft actief overleggen met alle betrokken partijen uit de luchtvaartsector om ervoor te zorgen dat alle toestellen en alle luchttransporteurs de internationale eisen respecteren."

Transporteurs
Op de zwarte lijst prijken voortaan alle transporteurs uit Angola, Benin, Equatoriaal-Guinea, Indonesië, Kirgizië, Liberia, Sierra Leone, Swaziland, Congo-Kinshasa en Gabon, uitgezonderd Gabon Airlines en Afrijet, waarvan sommige toestellen een uitzondering genieten.

Passagiersvervoer
Daarnaast bevat de lijst de zestien volgende maatschappijen voor passagiersvervoer: Ariana Afghan Airlines (Afghanistan), Siem Reap Airways International (Cambodja), Air Koryo (Zuid-Korea), Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air en Starline KZ (allemaal uit Kazachstan), One Two Go Airlines (Thailand), Motor Sich Airlines, Ukraine Cargo Airways, Ukraine Mediterranean Airlines en Volare Aviation (Oekraïne), Silverback Cargo Freighters (Rwanda) en Air West (Soedan). (belga/vsv)
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 8 april 2009 @ 19:45:37 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_67839457
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
'Siem Reap Airways International.'

Vreemd, dat is volgens mij een dochtermaatschappij van Bangkok Air en die staan goed bekend.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 8 april 2009 @ 19:55:57 #75
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67839807
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dat is mooi balen dan.
Tarieven gaan na de actie gewoon weer omlaag naar het oude nivo hoor, maar Air Berlin moet natuurlijk niet 2 tickets voor 500 euro gaan verkopen, want dan krijgen ze 250 euro per passagier op die route, en dan moet er geld bij.

Al blijft dit een goede actie ondanks de nu sneaky tariefverhogingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:02:05 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67842442
Waarom lees ik nu op meerdere bronnen op internet dat vanaf 17 april er een transaction fee gaat worden berekend op alle opnames met een buitenlandse ATM of Credit card? (Dit komt bovenop de kosten die je eigen bank al rekent).

Zoals ik begrijp is dit besloten op 6 maart door de Thai Bankers Association en alle aangesloten banken (en dat zijn ze zo'n beetje allemaal) doen daaraan mee.
Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt toeristvriendelijk, en hoewel ze opzich daaraan natuurlijk wel kunnen verdienen heb je weer kans dat mensen (toeristen) meer geld met zich gaan meedragen met alle gevolgen daar weer van. (Criminelen weten dat toeristen meer geld met zich zullen meedragen en dus nog meer een doelwit worden).

Dit is weer een typische maatregel waar alleen met korte termijnvisie wordt gekeken, want uiteraard zullen in het begin de inkomsten oplopen, maar als men het eenmaal weet komt dit ook op het lijstje van negatieve punten, en vooral budgetminded toeristen, en die heb je in de Aziatische regio, zullen dan eerder geneigd zijn ergens anders heen te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67847609
Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
pi_67847974
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
alleen tegen hondsdolheid
pi_67848206
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.

En wat betreft die IPB tickets, ik heb wel eens gehoord dat er mensen 's morgens met een koffer naar Schiphol gingen en aan het einde van de dag onverrichte zaken weer naar huis om het de volgende dag weer te proberen. Geen idee hoe het werkt of waar je moet zijn, maar het schijnt mogelijk te zijn om terplekke voor vertrek op dezelfde dag een heel goedkoop last-minute ticket te kopen.
pi_67850357
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:17 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.

En wat betreft die IPB tickets, ik heb wel eens gehoord dat er mensen 's morgens met een koffer naar Schiphol gingen en aan het einde van de dag onverrichte zaken weer naar huis om het de volgende dag weer te proberen. Geen idee hoe het werkt of waar je moet zijn, maar het schijnt mogelijk te zijn om terplekke voor vertrek op dezelfde dag een heel goedkoop last-minute ticket te kopen.
Volgens mij is IPB toch enkel voor personeelsleden, en vrienden van personeel dat bij KLM werkt? Nooit geweten dat dit ook voor consumenten kan. Het lijkt me dan wel verstandig dat je dicht bij schiphol woont.
pi_67851365
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:11 schreef henkway het volgende:

[..]

alleen tegen hondsdolheid
Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.

Hepatitis A en DTP heb ik wel genomen. Als je langer gaat dan 8 weken (of de armere buurlanden bezoekt), dan is ook Hepatitis B en Buiktyfus aan te raden.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:01:52 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_67853372
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
Waarom lees ik nu op meerdere bronnen op internet dat vanaf 17 april er een transaction fee gaat worden berekend op alle opnames met een buitenlandse ATM of Credit card? (Dit komt bovenop de kosten die je eigen bank al rekent).

Zoals ik begrijp is dit besloten op 6 maart door de Thai Bankers Association en alle aangesloten banken (en dat zijn ze zo'n beetje allemaal) doen daaraan mee.
Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt toeristvriendelijk, en hoewel ze opzich daaraan natuurlijk wel kunnen verdienen heb je weer kans dat mensen (toeristen) meer geld met zich gaan meedragen met alle gevolgen daar weer van. (Criminelen weten dat toeristen meer geld met zich zullen meedragen en dus nog meer een doelwit worden).

Dit is weer een typische maatregel waar alleen met korte termijnvisie wordt gekeken, want uiteraard zullen in het begin de inkomsten oplopen, maar als men het eenmaal weet komt dit ook op het lijstje van negatieve punten, en vooral budgetminded toeristen, en die heb je in de Aziatische regio, zullen dan eerder geneigd zijn ergens anders heen te gaan.
Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenop
pi_67853558
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenop
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
pi_67853842
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.
Het verschil tussen wel en niet rabiesvaccineren is de tijd die je hebt om naar een dokter te gaan. Met vaccinatie is dat volgens mij 48 uur, zonder vaccinatie maar 24 uur. 24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.
Hondsdolheid is niet zo gaaf om te hebben (behalve dat je er dood aan gaat), zoek maar eens op rabiesfilmpjes op youtube.
Verder is de kans dat je het krijgt natuurlijk wel klein, maar als je toch gaat vaccineren en meer dan een paar weekjes Thaise hoogtepunten doet, is het op zich niet onverstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 09-04-2009 17:49:19 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 9 april 2009 @ 10:13:23 #85
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_67855239
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:26 schreef Vanyel het volgende:
24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.
In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....
pi_67865200
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
Maar hij zegt dat het ook geldt voor "ATM-kaarten"?
pi_67870630
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....
Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.

Overigens had ik meer heel Azië in mijn hoofd dan alleen Thailand, tis daar inderdaad een stuk makkelijker. Ik zou er alsnog niet vanuit gaan dat elke arts in huis heeft wat jij moet hebben.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_67871606
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.

Overigens had ik meer heel Azië in mijn hoofd dan alleen Thailand, tis daar inderdaad een stuk makkelijker. Ik zou er alsnog niet vanuit gaan dat elke arts in huis heeft wat jij moet hebben.
nou ik ben op Koh Samui een keer met de scooter onderuit gegaan, das niet fijn, leuk dat er een mooie canadese dame liep die medicus was en ontsmettingsmiddelen had
  donderdag 9 april 2009 @ 18:45:12 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67872265
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ja op mijn credit card snap ik, dan rekent de Rabobank ook kosten, maar de 150 THB gaat ook gelden voor opnames met de ATM kaart, en deze kosten komen bovenop kosten die jouw eigen bank rekent...

Ik vond het juist zo prettig kleine bedragen opnemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67877366
Yep, je hebt gelijk het geldt ook voor opname met je bankpas.

https://www.thanachartban(...)/feeatm032009_en.pdf

Maar als ik het over 20.000 Baht opname per keer uitsmeer, is het een percentage dat kleiner is dan de dagelijkse koersschommelingen. Dus nu maar hopen dat die Baht binnenkort toch eens een beetje gaat landen waar die op dit moment eigelijk hoort te zijn. En dat is volgens mij toch echt 52 tot 55 in een Euro.
pi_67884218
Het is er al zo goedkoop, en dan zeiken om een paar Bath
pi_67897264
En omdat het al zo goedkoop is daar, ga ik al vaker en blijf ik langer. Daar gaat het dus niet om. Het gaat om het principe dat je dus nu ook met een gewone Pinpas dubbel betaalt, een fee bij opname en kosten in Nederland. Met daarbij ook nog eens een niet zo gunstige wisselkoers. Dat is dus volgens mij drie keer betalen voor een opname. Maar het zal me er niet van weerhouden om naar Thailand te gaan en te pinnen wanneer de rol Baht briefjes weer eens ernstig geslonken is!
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:06:56 #93
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67903656
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Het is er al zo goedkoop, en dan zeiken om een paar Bath
Het gaat om het principe. Thailand moet het hebben van de toeristen, want zonder deze markt zijn er veel mensen die geen inkomen hebben in Thailand, toch getuigen acties van datzelfde Thailand van minachting van de toerist door bijvoorbeeld dual-pricing (hogere prijzen voor toeristen t.o.v. Thais), strengere visaregels (hoewel dat misschien wel nut heeft om een bepaald type toerist tegen te houden), en nu weer een extra fee voor het opnemen van geld, met 4 U$ dollar per transactie.....

Al die kleine dingen geven de aanwezige toerist in Thailand nou niet een erg welkom gevoel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67916295
Mensen die daar heen gaan voor vakantie gaan zich echt niet druk maken om een 10tje meer of minder hoop ik. Mochten ze dat wel doen dan kun je net zo goed thuis blijve, dan kost het ook niks.
Gelukkig wordt de vliegtax afgeschaft, kun je toch gauw 10 keer pinnen!
pi_67916661
Ik let wel zeker op een tientje meer of minder als ik daar ben. En al helemaal met onzinnige dingen als pinnen.
  zaterdag 11 april 2009 @ 02:03:35 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_67916688
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 02:01 schreef marcb1974 het volgende:

Ik let wel zeker op een tientje meer of minder als ik daar ben. En al helemaal met onzinnige dingen als pinnen.
"Thailand heeft pech, de eerste Nederlandse toerist zegt vaarwel!"
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_67918493
Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
pi_67919299
De noodtoestand is afgeroepen in Pattaya
Fijn wel zo'n Asean overleg
pi_67920027
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:00 schreef Elwood1802 het volgende:
Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')