Dan heb je geluk gehad dat er echt iets te doen was, Phimai is wel leuk idd.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:45 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.
Ik had al iets gelezen dat er eind maart een festival plaatsvond, en daar kwam ik midden in terrecht.
De "Thao Suranaree Victory Celebration Fair" vond plaats en in heel de stad was vanalles te doen en er waren overdreven veel marktkraampjes hehe. Het mooie was, dat er nagenoeg geen farang was, en dat er wel duizenden Thai op de been waren. Dat hele festival is een aanrader. meer info vinden jullie hier:
http://www.koratmagazine.in.th/event/yingmo/eyingmo.htm
Op de zaterdag ben ik naar Phimai afgereisd en heb dit stadje bezocht.
Verder ben ik in een klooster nog op de vrijdag geweest, en heb een Duitse monnik gesproken. Hij verzocht me zaterdag terug te komen en vertelde meer over boedhisme (enzo) en liet me meer van het klooster zien.
Het enige minpunt was het gehorige hotel, maar dankzij oordoppen had ik daar uiteindelijk niet echt problemen mee.
Hoe is Chonburi eigenlijk? Ik ben er een aantal maal doorheen gekomen op weg naar huis...maar is er een en ander te doen? Het is bij mij in de buurt, en dus makkelijk te bezoeken.
heb een fiets gehuurd, dat is ook prima te doen in ieder geval. Kan je een boottocht ook aanraden voor een aantal tempels net buiten de stad (moet nog wel entree betalen bij sommige tempels zelf)quote:Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja, nog een kleine vraag.
Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:50 schreef Boomstronk het volgende:
Heeft er iemand nog goede aanbevelingen waar ik het best kan boeken?
Yup, dat waren wij ook van plan...ik wil eerst 2 weken naar Ciang may naar een trainingskamp http://www.true-bee.com/ en daar een beetje rond hangen, en later relaxen in bangkok en omstreken.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:24 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.
Een vliegticket heen en terug, met wellicht je eerste overnachting in Bangkok voldoet.
Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te hurenquote:Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja, nog een kleine vraag.
Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
uitstappenquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te huren
Over die taxi's: ik haat het als ze die meter weigeren aan te zetten![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, had ik ook meteen gedaan. Wat een lul zeg
Ze zijn alweer een hele tijd bezig. Vandaag zou de grootste menigte -300.000 man hadden ze verwacht-moeten worden, maar echt heel serieus wordt het niet genomen. Het lijkt erop dat de landmacht, marine en politie braaf achter de regering blijven staan.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:13 schreef Xlarge het volgende:
De roden dit keer, zouden ze ook richting de vliegvelden trekken ?
http://www.nu.nl/algemeen(...)thaise-regering.html
Ik wil in september een aantal weekjes, maar ik kan maar geen goedkoop ticket vinden.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM.
Waarschijnlijk gratis jumpseat waarbij alleen vliegtaks wordt betaald.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM.
Klopt, gelukkig kan je als IPB er wel de loadfactor opvragen en zo je keus maken om bijvoorbeeld op een dinsdag of woensdag terug te vliegen als de beschikbaarheidskans het grootst is.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:02 schreef Thetallguy het volgende:
IPB tickets van KLM naar Bangkok kosten idd ongeveer die prijs retour.(IPB - Indien Plaats Beschikbaar). Kom je voor op de standby list en mag je dus alleen mee als er ook plek is, is dit er niet, moet wachten tot een volgende vlucht waar dit wel is
Je betaalt idd alleen de volledige taxes + kleine vergoeding voor het ticket.
Dat is mooi balen dan.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ah, ik zie dat Air Berlin al bezig is de tarieven stapsgewijs voor 1 enkele reisticket vandaag omhoog te gooien, dit is echt opvallend, want opeens is het tarief al 200 euro duurder dan vanmorgen, ik verwacht dat het tarief nog iets hoger wordt, kijk maar naar het verschil in prijs van terugreis op 4 juli t.o.v. van 6 juli).
quote:Europa breidt zwarte lijst vliegtuigmaatschappijen uit
De Europese Commissie heeft haar zwarte lijst van vliegtuigmaatschappijen die geen vluchten naar de EU mogen organiseren woensdag uitgebreid. Er komen zes maatschappijen uit Kazachstan bij, een uit Thailand, een uit Oekraïne en alle gecertifieerde transporteurs uit Benin.
"De passagiers hebben het recht om zich veilig te voelen en ook in alle veiligheid op te stijgen", becommentarieert Antonio Tajani, Europees commissaris voor Transport, de uitbreiding van de lijst. "De Commissie blijft actief overleggen met alle betrokken partijen uit de luchtvaartsector om ervoor te zorgen dat alle toestellen en alle luchttransporteurs de internationale eisen respecteren."
Transporteurs
Op de zwarte lijst prijken voortaan alle transporteurs uit Angola, Benin, Equatoriaal-Guinea, Indonesië, Kirgizië, Liberia, Sierra Leone, Swaziland, Congo-Kinshasa en Gabon, uitgezonderd Gabon Airlines en Afrijet, waarvan sommige toestellen een uitzondering genieten.
Passagiersvervoer
Daarnaast bevat de lijst de zestien volgende maatschappijen voor passagiersvervoer: Ariana Afghan Airlines (Afghanistan), Siem Reap Airways International (Cambodja), Air Koryo (Zuid-Korea), Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air en Starline KZ (allemaal uit Kazachstan), One Two Go Airlines (Thailand), Motor Sich Airlines, Ukraine Cargo Airways, Ukraine Mediterranean Airlines en Volare Aviation (Oekraïne), Silverback Cargo Freighters (Rwanda) en Air West (Soedan). (belga/vsv)
'Siem Reap Airways International.'quote:
quote:
alleen tegen hondsdolheidquote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
Volgens mij is IPB toch enkel voor personeelsleden, en vrienden van personeel dat bij KLM werkt? Nooit geweten dat dit ook voor consumenten kan. Het lijkt me dan wel verstandig dat je dicht bij schiphol woont.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:17 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.
En wat betreft die IPB tickets, ik heb wel eens gehoord dat er mensen 's morgens met een koffer naar Schiphol gingen en aan het einde van de dag onverrichte zaken weer naar huis om het de volgende dag weer te proberen. Geen idee hoe het werkt of waar je moet zijn, maar het schijnt mogelijk te zijn om terplekke voor vertrek op dezelfde dag een heel goedkoop last-minute ticket te kopen.
Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.quote:
Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenopquote:Op woensdag 8 april 2009 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
Waarom lees ik nu op meerdere bronnen op internet dat vanaf 17 april er een transaction fee gaat worden berekend op alle opnames met een buitenlandse ATM of Credit card? (Dit komt bovenop de kosten die je eigen bank al rekent).
Zoals ik begrijp is dit besloten op 6 maart door de Thai Bankers Association en alle aangesloten banken (en dat zijn ze zo'n beetje allemaal) doen daaraan mee.
Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt toeristvriendelijk, en hoewel ze opzich daaraan natuurlijk wel kunnen verdienen heb je weer kans dat mensen (toeristen) meer geld met zich gaan meedragen met alle gevolgen daar weer van. (Criminelen weten dat toeristen meer geld met zich zullen meedragen en dus nog meer een doelwit worden).
Dit is weer een typische maatregel waar alleen met korte termijnvisie wordt gekeken, want uiteraard zullen in het begin de inkomsten oplopen, maar als men het eenmaal weet komt dit ook op het lijstje van negatieve punten, en vooral budgetminded toeristen, en die heb je in de Aziatische regio, zullen dan eerder geneigd zijn ergens anders heen te gaan.
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenop
Het verschil tussen wel en niet rabiesvaccineren is de tijd die je hebt om naar een dokter te gaan. Met vaccinatie is dat volgens mij 48 uur, zonder vaccinatie maar 24 uur. 24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.
In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....quote:Op donderdag 9 april 2009 09:26 schreef Vanyel het volgende:
24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.
Maar hij zegt dat het ook geldt voor "ATM-kaarten"?quote:Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....
nou ik ben op Koh Samui een keer met de scooter onderuit gegaan, das niet fijn, leuk dat er een mooie canadese dame liep die medicus was en ontsmettingsmiddelen hadquote:Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.
Overigens had ik meer heel Azië in mijn hoofd dan alleen Thailand, tis daar inderdaad een stuk makkelijker. Ik zou er alsnog niet vanuit gaan dat elke arts in huis heeft wat jij moet hebben.
Ja op mijn credit card snap ik, dan rekent de Rabobank ook kosten, maar de 150 THB gaat ook gelden voor opnames met de ATM kaart, en deze kosten komen bovenop kosten die jouw eigen bank rekent...quote:Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
Het gaat om het principe. Thailand moet het hebben van de toeristen, want zonder deze markt zijn er veel mensen die geen inkomen hebben in Thailand, toch getuigen acties van datzelfde Thailand van minachting van de toerist door bijvoorbeeld dual-pricing (hogere prijzen voor toeristen t.o.v. Thais), strengere visaregels (hoewel dat misschien wel nut heeft om een bepaald type toerist tegen te houden), en nu weer een extra fee voor het opnemen van geld, met 4 U$ dollar per transactie.....quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Het is er al zo goedkoop, en dan zeiken om een paar Bath
"Thailand heeft pech, de eerste Nederlandse toerist zegt vaarwel!"quote:Op zaterdag 11 april 2009 02:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik let wel zeker op een tientje meer of minder als ik daar ben. En al helemaal met onzinnige dingen als pinnen.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:00 schreef Elwood1802 het volgende:
Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |