abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67150113

Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17

Links

• Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

Tips
    quote:
    Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
  • Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
  • Vliegen met LTU vanuit Düsseldorf (600-800 euro retour).
  • Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
  • AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
  • quote:
    Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
  • Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD
  • quote:
    Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
  • Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
  • Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
  • Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
  • Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
  • Kopie van vluchtgegevens
  • 2 gelijke recente pasfoto's
  • 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
  • quote:
    Met de bus naar Bangkok

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
  • AE1: Silom
  • AE2: Khao San Road
  • AE3: Sukhumvit
  • AE4: Hua Lamphong-treinstation
  • Er is een aparte bus naar Pattaya.
  • quote:
    Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
  • Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
  • 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
  • 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
  • Bezienswaardigheden

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
  • Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
  • Fietstocht door Bangkok (link)
  • Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
  • Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
  • Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
  • MBK Shopping Center, Downtown
  • Siam Center, Downtown
  • Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
  • Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
  • Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
  • Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
  • IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
  • Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
  • Patpong Night Market, Patpong
  • Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
  • Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
  • Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
  • Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
  • Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
  • Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
  • Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
  • Hua Hin (rustige badplaats)
  • River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
  • Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
  • Grotten, Keang Lawa
  • Grote Boeddha, Phra Phutthabat
  • Apentempel, Prang Sam Yot
  • Watervallen, Sai Yok
  • Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
  • Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (strandeiland)
  • Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
  • Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
  • Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
  • Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
  • Olifantenschool, Chiang Dao
  • Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
  • Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
  • Orchideënfarm, Chiang Mai
  • Shop City, Chiang Mai
  • Thai cookery classes, Chiang Mai
  • Markt, Lampang
  • Olifantenkamp, Mae Hong Son
  • Longneck-stam, Mae Hong Son
  • Trekking
  • Heetwaterbronnen, Mae Sot
  • Pai (hippystadje)
  • Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
  • Pottenbakkerij, Dan Kwian
  • Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
  • Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
  • Hoogste boeddabeeld, Roi Et
  • Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
  • Apenbos, Udon Thani
  • Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
  • Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
  • Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
  • Koh Tao (duiken en snorkelen)
  • Krabi (strand en watersporten)
  • Tijgertempel, Krabi
  • Phra Nang Grot, Krabi
  • Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
  • Spabronnen, Ranong

• Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
  • Thai boxing-wedstrijd
  • Thaise massage
  • Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)

Hoe is het weer in Thailand in de zomer?

[ Bericht 98% gewijzigd door DutchTrain op 17-03-2009 22:17:19 ]
  • pi_67152463

Zoiets Let op, dit is voor centraal Thailand, noord en zuid zijn weer anders.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_67152818
    Wilt de Topic Starter of een MOD even de OP weer updaten ?
      woensdag 18 maart 2009 @ 00:30:42 #4
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_67157176
    't Regent in BKK. De eerste grote regenbui van dit jaar
      woensdag 18 maart 2009 @ 00:33:04 #5
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67157224
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 15:42 schreef Asskicker14 het volgende:

Mag je een flacon zonnebrandolie gewoon meenemen in de bagage op het vliegtuig?
    Of kopen jullie ter plekke zo'n fles op het vliegveld van Bangkok?
    Wil je dat in jouw handbagage doen?
    Denk je dat je meteen verbrandt als je vanaf het vliegveld naar buiten loopt?

Gewoon in de normale bagage doen of ergens in Thailand kopen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_67158731
    Iemand nog aanraders qua hotels in Khorat?
    Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:13:38 #7
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67160409
    Op internet staan vaak alleen de duurdere en luxere hotels.
    Met een guesthouse (airco en eigen badkamer) zit je meer in de buurt van de genoemde prijs.
    Explore the World
    pi_67161249
    Ik ben van plan in September weer te gaan
    In de OP lees ik het volgende

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn

Is dat vanaf Suvarnabhumi ? en sluit hij dan aan op de bestaande rail link ?en ligt alles nog op schema ?
    pi_67163990
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
    Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
    Niet vantevoren boeken! Maar maak of een lijstje met guesthouses als je daar wilt slapen, of check de walk-in prijzen op de sites van de hotels zelf. Asia Rooms e.d. is wel handig als startpunt om een hotel in een bepaalde wijk te vinden maar uiteindelijk zijn er altijd veel meer hotels in de buurt dan er op die hotel sites staan, en vaak zijn die ook goedkoper. Helaas heb ik voor Nakhon Rachasima geen tip voor je, ik ken alleen het busstation daar.
    pi_67164057
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:50 schreef Xlarge het volgende:
    Ik ben van plan in September weer te gaan
    In de OP lees ik het volgende

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn

Is dat vanaf Suvarnabhumi ? en sluit hij dan aan op de bestaande rail link ?en ligt alles nog op schema ?
    Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.
    pi_67175403
    Na twee maanden Thailand ben ik ook weer terug in het land. Ik heb het er best naar m'n zin gehad, maar ik zal zeker niet snel terug keren naar Thailand.

Die zogenaamde Thaise charme in combinatie met vriendelijke mensen en lekker eten heb ik niet echt kunnen ontdekken. Al denk ik wel dat ik m'n dagelijkse 'banana cake' voor ontbijt, en het lekkere Beer Chang ga missen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 19:53:58 #12
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67181165
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 11:23 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.
    Daarnaast, de prijzen zoals ik die gehoord heb zullen niet eens zo voordelig zijn, wellicht wel als je alleen reist, maar met meerderen is een taxi goedkoper. Naast het feit dat een taxi eigenlijk helemaal niet zo duur is, maximaal 8 euro inclusief tol naar een hotel in Bangkok is niet duur als je het vergeljkt met Nederlandse begrippen.
    (Nu neem ik echter nooit de taxi, ik moet naar Chonburi, en vanaf het vliegveld, of eigenlijk het transportcenter, gaat daar een rechtstreekse bus heen. (Ik betaal dan tussen de 50-80 THB, afhankelijk welke bus ik neem, want die naar Chonburi gaat 5x per dag, maar de bus naar Leam Chabang, Sri Racha of Bang Saen komt ook in Chonburi, echter je betaald wel de eindprijs waar de bus heengaat, en zo geldt dat voor meer bestemmingen in de regio).

Is trouwens ook niet zo vreemd dat die Raillink zo duur wordt (200++ THB) aangezien de bouwkosten hoog zijn, en ze ook weer niet zomaar al die taxichauffeurs het broodbeleg willen ontnemen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67190805
    Mwah, 200Bt voor een enkeltje is wel heel wat goedkoper dan BTS, als je het aan de afstand afmeet. Ik ben het gezeur van die taxi chauffeurs op Suvarnibhum zo zat. Zelfs als je een officieel taxi briefje hebt van de desk, proberen ze het nog te flikken om te de meter niet aan te zetten. Pas had ik er weer een. Die zei dat z'n meter stuk was maar voor 400Bt zou hij me wel naar Ramkhanhaeng Rd brengen. Vóór het einde van de aankomsthal zeg ik stop!. Hij stoppen, maar wist niet waarom. Ik stap uit en loop zo terug naar de aankomst hal. Dikke vinger voor dat soort gasten omdat het gewoon voor 150Bt kan en voor 200Bt rij je helemaal naar Sukhumvit Rd .

Dat is één van de redenen dat ik nooit mijn koffer of tas in de achterbak kieper maar altijd op de achterbank bij me hou. En dan moet je eens proberen om vanuit Bangkok een taxi zien te krijgen die op de meter naar het vliegveld wil rijden. Moet je soms wel geduld hebben.

Nu weet ik ook wel dat wanneer je voor 200 Bt getild wordt dat geen wereld bedrag is, maar het gaat om het principe. Een taxi die mij op de meter voor 200Bt vervoert, betaal ik altijd 250Bt.

Dus die train vind ik wel een uitkomst, al moet je dan altijd nog wel een lokale taxi in Bangkok nemen.

Op dat transfer busstation ben ik vorig jaar eens geweest toen ik vroeg in de middag aankwam en geen haast had omdat mijn viendin toch tot 5 uur moest werken. Ik vragen naar die Airport Express bus maar niemand die mij wegwijs kon maken. Nee ik moest op busnummer weet ik veel wachten. Na zeker een half uur gewacht te hebben komt er zo'n roestbak aan, je kent ze wel. Zonder airco en alle ramen open. Goed toch maar ingestapt maar dat kreng stopte om de 100 meter. Het schoot maar niet op. Dus bij de eerste de beste Big C uitgestapt en alsnog een taxi genomen.
    pi_67192444
    als ik aan thailand denk denk ik aan prachtige tempels met gouden pieken die tot aan het zwerk rijzen, aan mysterieuze jungle met wilde dieren en onontdekte geheimen en aan dat ijskoude gevoel wanneer je je realiseert dat je de afgelopen 5 minuten een transsexueel hebt zitten betasten die er vervolgens met die legendarische thaise glimlach met je geld vandoor gaat
      donderdag 19 maart 2009 @ 18:39:09 #15
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67213693
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 23:13 schreef Buzz129 het volgende:
    Mwah, 200Bt voor een enkeltje is wel heel wat goedkoper dan BTS, als je het aan de afstand afmeet. Ik ben het gezeur van die taxi chauffeurs op Suvarnibhum zo zat. Zelfs als je een officieel taxi briefje hebt van de desk, proberen ze het nog te flikken om te de meter niet aan te zetten. Pas had ik er weer een. Die zei dat z'n meter stuk was maar voor 400Bt zou hij me wel naar Ramkhanhaeng Rd brengen. Vóór het einde van de aankomsthal zeg ik stop!. Hij stoppen, maar wist niet waarom. Ik stap uit en loop zo terug naar de aankomst hal. Dikke vinger voor dat soort gasten omdat het gewoon voor 150Bt kan en voor 200Bt rij je helemaal naar Sukhumvit Rd .

Dat is één van de redenen dat ik nooit mijn koffer of tas in de achterbak kieper maar altijd op de achterbank bij me hou. En dan moet je eens proberen om vanuit Bangkok een taxi zien te krijgen die op de meter naar het vliegveld wil rijden. Moet je soms wel geduld hebben.

Nu weet ik ook wel dat wanneer je voor 200 Bt getild wordt dat geen wereld bedrag is, maar het gaat om het principe. Een taxi die mij op de meter voor 200Bt vervoert, betaal ik altijd 250Bt.

Dus die train vind ik wel een uitkomst, al moet je dan altijd nog wel een lokale taxi in Bangkok nemen.

Op dat transfer busstation ben ik vorig jaar eens geweest toen ik vroeg in de middag aankwam en geen haast had omdat mijn viendin toch tot 5 uur moest werken. Ik vragen naar die Airport Express bus maar niemand die mij wegwijs kon maken. Nee ik moest op busnummer weet ik veel wachten. Na zeker een half uur gewacht te hebben komt er zo'n roestbak aan, je kent ze wel. Zonder airco en alle ramen open. Goed toch maar ingestapt maar dat kreng stopte om de 100 meter. Het schoot maar niet op. Dus bij de eerste de beste Big C uitgestapt en alsnog een taxi genomen.
    Chonburi gaat gelukkig met de expressebus, die stopt onderweg nergens meer. Als je vanaf het transport center de lokale bus neemt (vaak is deze overigens wel met airco) duurt de rit naar bijvoorbeeld On Nut Tesco BTS station meer dan een uur omdat deze inderdaad heel vaak stopt. Vanaf het transportcenter gaat er geen airportbus. (150 THB is trouwens duur, een taxi is zoals gezegd ook zoiets als je met 2 personen bent (300-400 THB), en ik heb niet zoveel problemen om de meter aan te zetten, al pak ik de taxi bij voorkeur vanaf het departure level zodat ik niet hoef te wachten en de taxi chauffeur echt wel de meter aanzet omdat hij weet dat mensen die de taxi vanaf daar pakken ook weten dat de meter aan moet en anders echt niet in zullen stappen.

De wisselkoers EURO - THB is overigens omhoog geschoten, heeft natuurlijk alles te maken met de briljante actie in de VS omtrent de staatsobilitagies.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67222090
    Ik zie het nu. Had altijd wat beter op www.bangkokairportonline.com moeten kijken. En het was inderdaad bus 552 waar ik op moest wachten. Volgende keer die Airport Express busstop maar eens opzoeken.

Als je met meerderen reist is een taxi zeker in Bangkok altijd goedkoper, als je al die bagage tenminste in de kofferbak met gastank kwijt kunt.

Die Baht - Euro verhouding gaat me nog niet hard genoeg. Ik zou toch zeggen dat die nu onderdehand op 55 zou moeten staan. Maar het zal nog wel even duren voor die Thais massaal geld moeten gaan lenen en de Baht daardoor helemaal instort. Die Euro is achteraf gezien zo gek nog niet!

Ik heb nog een paar maanden te gaan voordat ik weer terug ben in Thailand. Eerst naar Brazilie, maar dat is geen vakantie, behalve een paar dagen dan!
    pi_67293953
    Hebben jullie ervaring met onderstaande site?
    http://www.thairailwayticket.com/default.aspx
    Lijkt er op dat ik hier online mijn treintickets kan reserveren of is dit een onzinsite? We willen namelijk 15/04 vertrekken vanuit Bangkok met de nachttrein richting het zuiden. Omdat het dan tegen het einde loopt van de nieuwjaarsviering verwachten we grote drukte. Vandaar dat we van te voren de tickets willen reserveren. Bij de diverse reisbureaus in NL bestaat die mogelijkheid, maar betaal je de hoofdprijs. Na googlen kwam ik uit op deze site, maar is die betrouwbaar? Als iemand info hierover heeft, graag. Alvast bedankt!
    pi_67301019
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:47 schreef hiergeenverstandvan het volgende:
    Hebben jullie ervaring met onderstaande site?
    http://www.thairailwayticket.com/default.aspx
    Lijkt er op dat ik hier online mijn treintickets kan reserveren of is dit een onzinsite? We willen namelijk 15/04 vertrekken vanuit Bangkok met de nachttrein richting het zuiden. Omdat het dan tegen het einde loopt van de nieuwjaarsviering verwachten we grote drukte. Vandaar dat we van te voren de tickets willen reserveren. Bij de diverse reisbureaus in NL bestaat die mogelijkheid, maar betaal je de hoofdprijs. Na googlen kwam ik uit op deze site, maar is die betrouwbaar? Als iemand info hierover heeft, graag. Alvast bedankt!
    Ik weet helaas niets over die site, ik heb desnoods wel een alternatief voor je.

http://www.traveller2000.com/train/trains.asp
      vrijdag 27 maart 2009 @ 10:09:17 #19
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_67455736
    hoe denken jullie dat het gaat lopen met de vliegtax afschaffing ??
      vrijdag 27 maart 2009 @ 13:27:33 #20
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67460855
    Vliegtaks gaat verdwijnen.
    Als het goed is zakken daardoor de prijzen naar Bangkok met 45 euro.
    Als dan ook nog de brandstof toeslag verder wordt verlaagd door de lage olieprijs wordt het helemaal feest.
    Explore the World
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:30:50 #21
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_67462797
    en ow ja en ze maken hotelkamers in vliegtuigen met ieder een eigen bed...
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:43:43 #22
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_67463174
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:
    Singapore Airlines heeft ze al in de A380

Singapore Airline Suites
    Available exclusively onboard the Singapore Airlines A380, the Singapore Airlines Suites are truly a class beyond first. Each Suite offers an exquisitely private space. Lounge in the largest ever seat; a lavish armchair with adjustable headrest and armrests.

For a restful sleep, experience the pleasure of sleeping on a standalone bed; not one converted from a seat, topped off with our turn-down service with fine linen and full-sized pillows.
    Explore the World
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:46:28 #23
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_67463262
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:

Ik denk niet dat mensen die dat kunnen betalen zeuren over 45¤ vliegtax.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_67463615
    Wel over turbulentie
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_67466467
    tvp ivm bezoek aan Thailand voor mijn werk

Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
    pi_67469247
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:

Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
    Ik heb op Koh Tao met Scuba Junction gedoken, het is een aanrader.
    Lekker laid back, in de avond nog een beetje rondhangen op het strand met een biertje.

http://www.scuba-junction.com/
      zaterdag 28 maart 2009 @ 13:26:04 #27
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67491918
    quote:
    Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stad
    pi_67492793
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:

Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.
    Heel relaxt. Als je dan toch gaat, vraag dan naar Bob, oudere Nederlandse instructeur, die mij onder andere heeft begeleid bij mijn divemaster

Ik vind hun site zelf niet bijzonder, maar de service die ze daar leveren is prima, je kan nog eventueel op de duikschool zelf overnachten. http://www.divepoint-kohtao.com

Over de prijzen kan ik je vertellen dat het verschil in prijzen zeer klein is, wanneer je bij verschillende duikscholen het aanbod gaat bekijken.

Als je meer vragen hebt stel ze gerust, heb 3 maanden op dat eilandje gezeten
    BoF!
    pi_67519106
    Nou, de plannen worden steeds concreter om naar Thailand te gaan in de zomervakantie...

is 630 euro een beetje een schappelijke prijs om naar Thailand te vliegen? we willen een beetje rondreizen dus dan is 3 tot 4 weken wel voldoende of niet?
      zondag 29 maart 2009 @ 16:22:35 #30
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67520794
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 15:16 schreef Stienn het volgende:
    Nou, de plannen worden steeds concreter om naar Thailand te gaan in de zomervakantie...

is 630 euro een beetje een schappelijke prijs om naar Thailand te vliegen? we willen een beetje rondreizen dus dan is 3 tot 4 weken wel voldoende of niet?
    630 euro is niet duur, wanneer wil je precies weg en vanaf welke airports kan je?

Vanaf Amsterdam is 630 euro goedkoop, vanaf Dusseldorf of Frankfurt is het weer relatief duur, tenzij je vliegt in juli.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67520865
    rond 10 juli weg, en kan vanaf Amsterdam, Dusseldorf vliegen.. woon in de buurt van Enschede
    pi_67528046
    Is het goedkoper vanwege de mogelijke afschaf van de vliegtax?
    MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…

Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
    pi_67530801
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 14:07 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.
    Heel relaxt. Als je dan toch gaat, vraag dan naar Bob, oudere Nederlandse instructeur, die mij onder andere heeft begeleid bij mijn divemaster

Ik vind hun site zelf niet bijzonder, maar de service die ze daar leveren is prima, je kan nog eventueel op de duikschool zelf overnachten. http://www.divepoint-kohtao.com

Over de prijzen kan ik je vertellen dat het verschil in prijzen zeer klein is, wanneer je bij verschillende duikscholen het aanbod gaat bekijken.

Als je meer vragen hebt stel ze gerust, heb 3 maanden op dat eilandje gezeten
    Superkoel, dankjewel!

En inderdaad, met Google kom je een heel eind, maar ervaringen van mijn mensen met scholen is minsten zo belangrijk. Omdat ik niet zo lang ga (1 week op werkbezoek, 1.5 week vakantie) heb ik niet zo veel tijd om alles aldaar uit te pluizen, dus ik wil hier al gaan boeken.

Ben nu nog beetje aan het uitzoeken, maar als ik vragen heb kom ik zeker even bij je terug, dank daarvoor .
    pi_67538686
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:
    MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…

Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
    Wat wilde je weten over taxi's in Thailand?
      maandag 30 maart 2009 @ 09:54:39 #35
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67538911
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:

wat wil je weten?

Hoe hard ze kunnen...
    worden de roze taxi's bestuurd door ladyboys...
    hoe duur...
    fooien geven...
    pi_67547782
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 09:54 schreef Blik het volgende:

[..]

wat wil je weten?

Hoe hard ze kunnen...
    worden de roze taxi's bestuurd door ladyboys...
    hoe duur...
    fooien geven...
    BoF!
      maandag 30 maart 2009 @ 16:30:30 #37
    241000 BuupWerk
    hAsTaLaPaStA
    pi_67550469
    wij willen in juni juli een maand gaan...

heeft iemand ervaring wat betreft het weer in deze periode ??
      maandag 30 maart 2009 @ 16:44:12 #38
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67550923
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef BuupWerk het volgende:
    wij willen in juni juli een maand gaan...

heeft iemand ervaring wat betreft het weer in deze periode ??
    Ik ben in juli geweest. Op zich prima weer. Wel redelijk wat bewolking gehad.
    pi_67557834
    Nee, waar ik op moet letten
    @ BuupWerk, misschien kom ik je nog tegen
    pi_67563709
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 20:42 schreef CaptainMiller het volgende:
    Nee, waar ik op moet letten
    @ BuupWerk, misschien kom ik je nog tegen
    Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 09:11:39 #41
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67568306
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:22 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.
    Ik zou zelfs 150 baht niet accepteren. Vanaf het Paleis naar halverwege Sukhumvit was 2 jaar geleden nog geen 200 baht, en dan zit je toch al snel 45 minuten in de taxi. Maar idd, altijd er voor zorgen dat de meter aanstaat voordat je vertrekt. De taxi's zijn overigens makkelijk te herkennen aan de felle kleuren. De orze taxi's worden trouwens niet per definitie bestuurd door ladyboys

Heb inVietnam een keer een zwarte taxi meegemaakt, daar deed de meter het wel van maar die ging echt in razend tempo omhoog. De eerste keer keihard ingetrapt en dik 5 euro betaald voor een ritje van 5 minuten. De tweede keer echter meteen uitgestapt

Trouwens altijd vantevoren een prijs afspreken met tuktuks, in Bangkok de eerste keer vergeten te doen, en we mochten meteen 150 baht afrekenen voor een ritje waar je normaal 50 baht voor betaald.
    pi_67571998
    Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
      dinsdag 31 maart 2009 @ 20:27:03 #43
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67590119
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
    Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
    Gelukkig ben ik er niet met Songkran, want dat was eens maar nooit weer.

Met Songkran opzich vindt je nog wel een kamer, het is wel wat drukker dan normaal, zeker in de kustplaatsen maar in Bangkok moet voldoende plek te vinden zijn.
    Neem wel een fijne vuilniszak mee voor je tas, want tijdens songkran kent men geen mededogen en wordt iedereen onder vuur (water ) genomen, en juist de normale thai kan er nog wel mee omgaan, maar de gemiddelde toerist wordt helemaal gek en denkt dat het de bedoeling is om alles maar hardhandig te gaan doen...... en ook gewoon in de avond door te gaan waardoor ook de thai alle remmen los doet....
    Mocht je in de non-aircon stadsbus zitten, dus een bus waar de ramen open zijn, ga dan met je zwembroek en snorkel aan boord, want als je op een verkeerde plek stil komt te staan zal je nat gaan worden.

Het grootste probleem met het pokke songkran is dat het overal ook nog eens op verschillende data wordt gevierd, was ik eindelijk in Hua Hin in mijn vrije tijd en bewapend met een waterpistool was het daar net voorbij, weer in mijn nette kleding in Chonburi beginnen ze daar net... (En bij Bang Saen ging het gewoon 's avonds door terwijl het normaal om 18.00 uur, als het donker is, normaliter stopt).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67591497
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..](En bij Bang Saen ging het gewoon 's avonds door terwijl het normaal om 18.00 uur, als het donker is, normaliter stopt).
    In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 21:51:24 #45
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_67593455
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 21:04 schreef shibaloma het volgende:

[..]

In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.
    Je moet ook altijd even kijken hoe iets eruit ziet voordat je een kamer neemt. Op Bang Saen verblijf ik in guesthouses die er zijn, heel verschillend, al is het vaak maar voor enkele dagen, ik verblijf meestal in Chonburi zelf.
    The Tide resort is overigens opzich wel een aanrader, al is deze wel heel prijzig, vooral als je binnen komt lopen... Verder is Bang Saen echt voor de thais, vandaar de vele guesthouses.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_67596417
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
    nee hoor, neem maar lekker een taxi, maar wel met een teller, en wel vragen of ze die teller ook aanzetten
    pi_67604959
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 13:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stad
    Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.
    Ik had al iets gelezen dat er eind maart een festival plaatsvond, en daar kwam ik midden in terrecht.
    De "Thao Suranaree Victory Celebration Fair" vond plaats en in heel de stad was vanalles te doen en er waren overdreven veel marktkraampjes hehe. Het mooie was, dat er nagenoeg geen farang was, en dat er wel duizenden Thai op de been waren. Dat hele festival is een aanrader. meer info vinden jullie hier:
    http://www.koratmagazine.in.th/event/yingmo/eyingmo.htm
    Op de zaterdag ben ik naar Phimai afgereisd en heb dit stadje bezocht.
    Verder ben ik in een klooster nog op de vrijdag geweest, en heb een Duitse monnik gesproken. Hij verzocht me zaterdag terug te komen en vertelde meer over boedhisme (enzo) en liet me meer van het klooster zien.
    Het enige minpunt was het gehorige hotel, maar dankzij oordoppen had ik daar uiteindelijk niet echt problemen mee.

Hoe is Chonburi eigenlijk? Ik ben er een aantal maal doorheen gekomen op weg naar huis...maar is er een en ander te doen? Het is bij mij in de buurt, en dus makkelijk te bezoeken.
    pi_67605255
    Owja, nog een kleine vraag.
    Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
    Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
    pi_67606796
    quote:
    travelfish kijken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')