quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour). Vliegen met LTU vanuit Düsseldorf (600-800 euro retour). Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour). AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A. Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatieVoor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort. Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen. Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden. Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisumPaspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft) Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link) Kopie van vluchtgegevens 2 gelijke recente pasfoto's 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:AE1: Silom AE2: Khao San Road AE3: Sukhumvit AE4: Hua Lamphong-treinstation Er is een aparte bus naar Pattaya.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in ThailandEind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya) Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road) 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok) 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Wil je dat in jouw handbagage doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Mag je een flacon zonnebrandolie gewoon meenemen in de bagage op het vliegtuig?
Of kopen jullie ter plekke zo'n fles op het vliegveld van Bangkok?
Niet vantevoren boeken! Maar maak of een lijstje met guesthouses als je daar wilt slapen, of check de walk-in prijzen op de sites van de hotels zelf. Asia Rooms e.d. is wel handig als startpunt om een hotel in een bepaalde wijk te vinden maar uiteindelijk zijn er altijd veel meer hotels in de buurt dan er op die hotel sites staan, en vaak zijn die ook goedkoper. Helaas heb ik voor Nakhon Rachasima geen tip voor je, ik ken alleen het busstation daar.quote:Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
Iemand nog aanraders qua hotels in Khorat?
Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:50 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben van plan in September weer te gaan
In de OP lees ik het volgende
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn
Is dat vanaf Suvarnabhumi ? en sluit hij dan aan op de bestaande rail link ?en ligt alles nog op schema ?
Daarnaast, de prijzen zoals ik die gehoord heb zullen niet eens zo voordelig zijn, wellicht wel als je alleen reist, maar met meerderen is een taxi goedkoper. Naast het feit dat een taxi eigenlijk helemaal niet zo duur is, maximaal 8 euro inclusief tol naar een hotel in Bangkok is niet duur als je het vergeljkt met Nederlandse begrippen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:23 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.
Chonburi gaat gelukkig met de expressebus, die stopt onderweg nergens meer. Als je vanaf het transport center de lokale bus neemt (vaak is deze overigens wel met airco) duurt de rit naar bijvoorbeeld On Nut Tesco BTS station meer dan een uur omdat deze inderdaad heel vaak stopt. Vanaf het transportcenter gaat er geen airportbus. (150 THB is trouwens duur, een taxi is zoals gezegd ook zoiets als je met 2 personen bent (300-400 THB), en ik heb niet zoveel problemen om de meter aan te zetten, al pak ik de taxi bij voorkeur vanaf het departure level zodat ik niet hoef te wachten en de taxi chauffeur echt wel de meter aanzet omdat hij weet dat mensen die de taxi vanaf daar pakken ook weten dat de meter aan moet en anders echt niet in zullen stappen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:13 schreef Buzz129 het volgende:
Mwah, 200Bt voor een enkeltje is wel heel wat goedkoper dan BTS, als je het aan de afstand afmeet. Ik ben het gezeur van die taxi chauffeurs op Suvarnibhum zo zat. Zelfs als je een officieel taxi briefje hebt van de desk, proberen ze het nog te flikken om te de meter niet aan te zetten. Pas had ik er weer een. Die zei dat z'n meter stuk was maar voor 400Bt zou hij me wel naar Ramkhanhaeng Rd brengen. Vóór het einde van de aankomsthal zeg ik stop!. Hij stoppen, maar wist niet waarom. Ik stap uit en loop zo terug naar de aankomst hal. Dikke vinger voor dat soort gasten omdat het gewoon voor 150Bt kan en voor 200Bt rij je helemaal naar Sukhumvit Rd .
Dat is één van de redenen dat ik nooit mijn koffer of tas in de achterbak kieper maar altijd op de achterbank bij me hou. En dan moet je eens proberen om vanuit Bangkok een taxi zien te krijgen die op de meter naar het vliegveld wil rijden. Moet je soms wel geduld hebben.
Nu weet ik ook wel dat wanneer je voor 200 Bt getild wordt dat geen wereld bedrag is, maar het gaat om het principe. Een taxi die mij op de meter voor 200Bt vervoert, betaal ik altijd 250Bt.
Dus die train vind ik wel een uitkomst, al moet je dan altijd nog wel een lokale taxi in Bangkok nemen.
Op dat transfer busstation ben ik vorig jaar eens geweest toen ik vroeg in de middag aankwam en geen haast had omdat mijn viendin toch tot 5 uur moest werken. Ik vragen naar die Airport Express bus maar niemand die mij wegwijs kon maken. Nee ik moest op busnummer weet ik veel wachten. Na zeker een half uur gewacht te hebben komt er zo'n roestbak aan, je kent ze wel. Zonder airco en alle ramen open. Goed toch maar ingestapt maar dat kreng stopte om de 100 meter. Het schoot maar niet op. Dus bij de eerste de beste Big C uitgestapt en alsnog een taxi genomen.
Ik weet helaas niets over die site, ik heb desnoods wel een alternatief voor je.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:47 schreef hiergeenverstandvan het volgende:
Hebben jullie ervaring met onderstaande site?
http://www.thairailwayticket.com/default.aspx
Lijkt er op dat ik hier online mijn treintickets kan reserveren of is dit een onzinsite? We willen namelijk 15/04 vertrekken vanuit Bangkok met de nachttrein richting het zuiden. Omdat het dan tegen het einde loopt van de nieuwjaarsviering verwachten we grote drukte. Vandaar dat we van te voren de tickets willen reserveren. Bij de diverse reisbureaus in NL bestaat die mogelijkheid, maar betaal je de hoofdprijs. Na googlen kwam ik uit op deze site, maar is die betrouwbaar? Als iemand info hierover heeft, graag. Alvast bedankt!
Singapore Airlines heeft ze al in de A380quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:
en ow ja en ze maken hotelkamers in vliegtuigen met ieder een eigen bed...
Ik denk niet dat mensen die dat kunnen betalen zeuren over 45¤ vliegtax.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:
en ow ja en ze maken hotelkamers in vliegtuigen met ieder een eigen bed...
Ik heb op Koh Tao met Scuba Junction gedoken, het is een aanrader.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:
tvp ivm bezoek aan Thailand voor mijn werk![]()
Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stadquote:Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:
tvp ivm bezoek aan Thailand voor mijn werk![]()
Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
630 euro is niet duur, wanneer wil je precies weg en vanaf welke airports kan je?quote:Op zondag 29 maart 2009 15:16 schreef Stienn het volgende:
Nou, de plannen worden steeds concreter om naar Thailand te gaan in de zomervakantie...
is 630 euro een beetje een schappelijke prijs om naar Thailand te vliegen? we willen een beetje rondreizen dus dan is 3 tot 4 weken wel voldoende of niet?
Superkoel, dankjewel!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:07 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.
Heel relaxt. Als je dan toch gaat, vraag dan naar Bob, oudere Nederlandse instructeur, die mij onder andere heeft begeleid bij mijn divemaster
Ik vind hun site zelf niet bijzonder, maar de service die ze daar leveren is prima, je kan nog eventueel op de duikschool zelf overnachten. http://www.divepoint-kohtao.com
Over de prijzen kan ik je vertellen dat het verschil in prijzen zeer klein is, wanneer je bij verschillende duikscholen het aanbod gaat bekijken.
Als je meer vragen hebt stel ze gerust, heb 3 maanden op dat eilandje gezeten
Wat wilde je weten over taxi's in Thailand?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:
Is het goedkoper vanwege de mogelijke afschaf van de vliegtax?
MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…
Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
wat wil je weten?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:
Is het goedkoper vanwege de mogelijke afschaf van de vliegtax?
MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…
Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
quote:Op maandag 30 maart 2009 09:54 schreef Blik het volgende:
[..]
wat wil je weten?
Hoe hard ze kunnen...
worden de roze taxi's bestuurd door ladyboys...
hoe duur...
fooien geven...
Ik ben in juli geweest. Op zich prima weer. Wel redelijk wat bewolking gehad.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef BuupWerk het volgende:
wij willen in juni juli een maand gaan...
heeft iemand ervaring wat betreft het weer in deze periode ??
Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:42 schreef CaptainMiller het volgende:
Nee, waar ik op moet letten
@ BuupWerk, misschien kom ik je nog tegen
Ik zou zelfs 150 baht niet accepteren. Vanaf het Paleis naar halverwege Sukhumvit was 2 jaar geleden nog geen 200 baht, en dan zit je toch al snel 45 minuten in de taxi. Maar idd, altijd er voor zorgen dat de meter aanstaat voordat je vertrekt. De taxi's zijn overigens makkelijk te herkennen aan de felle kleuren. De orze taxi's worden trouwens niet per definitie bestuurd door ladyboysquote:Op maandag 30 maart 2009 23:22 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..](En bij Bang Saen ging het gewoon 's avonds door terwijl het normaal om 18.00 uur, als het donker is, normaliter stopt).
Je moet ook altijd even kijken hoe iets eruit ziet voordat je een kamer neemt. Op Bang Saen verblijf ik in guesthouses die er zijn, heel verschillend, al is het vaak maar voor enkele dagen, ik verblijf meestal in Chonburi zelf.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:04 schreef shibaloma het volgende:
[..]
In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.
nee hoor, neem maar lekker een taxi, maar wel met een teller, en wel vragen of ze die teller ook aanzettenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stad
travelfish kijkenquote:Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |