quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour). Vliegen met LTU vanuit Düsseldorf (600-800 euro retour). Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour). AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A. Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatieVoor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort. Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen. Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden. Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisumPaspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft) Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link) Kopie van vluchtgegevens 2 gelijke recente pasfoto's 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:AE1: Silom AE2: Khao San Road AE3: Sukhumvit AE4: Hua Lamphong-treinstation Er is een aparte bus naar Pattaya.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in ThailandEind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya) Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road) 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok) 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Wil je dat in jouw handbagage doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Mag je een flacon zonnebrandolie gewoon meenemen in de bagage op het vliegtuig?
Of kopen jullie ter plekke zo'n fles op het vliegveld van Bangkok?
Niet vantevoren boeken! Maar maak of een lijstje met guesthouses als je daar wilt slapen, of check de walk-in prijzen op de sites van de hotels zelf. Asia Rooms e.d. is wel handig als startpunt om een hotel in een bepaalde wijk te vinden maar uiteindelijk zijn er altijd veel meer hotels in de buurt dan er op die hotel sites staan, en vaak zijn die ook goedkoper. Helaas heb ik voor Nakhon Rachasima geen tip voor je, ik ken alleen het busstation daar.quote:Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
Iemand nog aanraders qua hotels in Khorat?
Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:50 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben van plan in September weer te gaan
In de OP lees ik het volgende
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn
Is dat vanaf Suvarnabhumi ? en sluit hij dan aan op de bestaande rail link ?en ligt alles nog op schema ?
Daarnaast, de prijzen zoals ik die gehoord heb zullen niet eens zo voordelig zijn, wellicht wel als je alleen reist, maar met meerderen is een taxi goedkoper. Naast het feit dat een taxi eigenlijk helemaal niet zo duur is, maximaal 8 euro inclusief tol naar een hotel in Bangkok is niet duur als je het vergeljkt met Nederlandse begrippen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:23 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Reken maar op 19 augustus 2010. Als ik al die bouwwerken nu nog zie, kan ik me niet voorstellen dat die raillink dit jaar nog gereedkomt.
Chonburi gaat gelukkig met de expressebus, die stopt onderweg nergens meer. Als je vanaf het transport center de lokale bus neemt (vaak is deze overigens wel met airco) duurt de rit naar bijvoorbeeld On Nut Tesco BTS station meer dan een uur omdat deze inderdaad heel vaak stopt. Vanaf het transportcenter gaat er geen airportbus. (150 THB is trouwens duur, een taxi is zoals gezegd ook zoiets als je met 2 personen bent (300-400 THB), en ik heb niet zoveel problemen om de meter aan te zetten, al pak ik de taxi bij voorkeur vanaf het departure level zodat ik niet hoef te wachten en de taxi chauffeur echt wel de meter aanzet omdat hij weet dat mensen die de taxi vanaf daar pakken ook weten dat de meter aan moet en anders echt niet in zullen stappen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:13 schreef Buzz129 het volgende:
Mwah, 200Bt voor een enkeltje is wel heel wat goedkoper dan BTS, als je het aan de afstand afmeet. Ik ben het gezeur van die taxi chauffeurs op Suvarnibhum zo zat. Zelfs als je een officieel taxi briefje hebt van de desk, proberen ze het nog te flikken om te de meter niet aan te zetten. Pas had ik er weer een. Die zei dat z'n meter stuk was maar voor 400Bt zou hij me wel naar Ramkhanhaeng Rd brengen. Vóór het einde van de aankomsthal zeg ik stop!. Hij stoppen, maar wist niet waarom. Ik stap uit en loop zo terug naar de aankomst hal. Dikke vinger voor dat soort gasten omdat het gewoon voor 150Bt kan en voor 200Bt rij je helemaal naar Sukhumvit Rd .
Dat is één van de redenen dat ik nooit mijn koffer of tas in de achterbak kieper maar altijd op de achterbank bij me hou. En dan moet je eens proberen om vanuit Bangkok een taxi zien te krijgen die op de meter naar het vliegveld wil rijden. Moet je soms wel geduld hebben.
Nu weet ik ook wel dat wanneer je voor 200 Bt getild wordt dat geen wereld bedrag is, maar het gaat om het principe. Een taxi die mij op de meter voor 200Bt vervoert, betaal ik altijd 250Bt.
Dus die train vind ik wel een uitkomst, al moet je dan altijd nog wel een lokale taxi in Bangkok nemen.
Op dat transfer busstation ben ik vorig jaar eens geweest toen ik vroeg in de middag aankwam en geen haast had omdat mijn viendin toch tot 5 uur moest werken. Ik vragen naar die Airport Express bus maar niemand die mij wegwijs kon maken. Nee ik moest op busnummer weet ik veel wachten. Na zeker een half uur gewacht te hebben komt er zo'n roestbak aan, je kent ze wel. Zonder airco en alle ramen open. Goed toch maar ingestapt maar dat kreng stopte om de 100 meter. Het schoot maar niet op. Dus bij de eerste de beste Big C uitgestapt en alsnog een taxi genomen.
Ik weet helaas niets over die site, ik heb desnoods wel een alternatief voor je.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:47 schreef hiergeenverstandvan het volgende:
Hebben jullie ervaring met onderstaande site?
http://www.thairailwayticket.com/default.aspx
Lijkt er op dat ik hier online mijn treintickets kan reserveren of is dit een onzinsite? We willen namelijk 15/04 vertrekken vanuit Bangkok met de nachttrein richting het zuiden. Omdat het dan tegen het einde loopt van de nieuwjaarsviering verwachten we grote drukte. Vandaar dat we van te voren de tickets willen reserveren. Bij de diverse reisbureaus in NL bestaat die mogelijkheid, maar betaal je de hoofdprijs. Na googlen kwam ik uit op deze site, maar is die betrouwbaar? Als iemand info hierover heeft, graag. Alvast bedankt!
Singapore Airlines heeft ze al in de A380quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:
en ow ja en ze maken hotelkamers in vliegtuigen met ieder een eigen bed...
Ik denk niet dat mensen die dat kunnen betalen zeuren over 45¤ vliegtax.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef BuupWerk het volgende:
en ow ja en ze maken hotelkamers in vliegtuigen met ieder een eigen bed...
Ik heb op Koh Tao met Scuba Junction gedoken, het is een aanrader.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:
tvp ivm bezoek aan Thailand voor mijn werk![]()
Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stadquote:Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
Ben beetje aan het checken, maar op internet vind ik alleen vrij prijzige hotels...ben best bereid wat te betalen (600 baht per nacht), maar die ik vind zijn toch allemaal aan de dure kant...
Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef marsterretje het volgende:
tvp ivm bezoek aan Thailand voor mijn werk![]()
Iemand toevallig ervaring met duikscholen? Wil graag mijn Advanced Padi gaan halen!
630 euro is niet duur, wanneer wil je precies weg en vanaf welke airports kan je?quote:Op zondag 29 maart 2009 15:16 schreef Stienn het volgende:
Nou, de plannen worden steeds concreter om naar Thailand te gaan in de zomervakantie...
is 630 euro een beetje een schappelijke prijs om naar Thailand te vliegen? we willen een beetje rondreizen dus dan is 3 tot 4 weken wel voldoende of niet?
Superkoel, dankjewel!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:07 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
Heb mijn Divemaster gehaald bij Divepoint, op Koh Tao, kleine duikschool, chille duikleraren, alle equipment zit op de boot.
Heel relaxt. Als je dan toch gaat, vraag dan naar Bob, oudere Nederlandse instructeur, die mij onder andere heeft begeleid bij mijn divemaster
Ik vind hun site zelf niet bijzonder, maar de service die ze daar leveren is prima, je kan nog eventueel op de duikschool zelf overnachten. http://www.divepoint-kohtao.com
Over de prijzen kan ik je vertellen dat het verschil in prijzen zeer klein is, wanneer je bij verschillende duikscholen het aanbod gaat bekijken.
Als je meer vragen hebt stel ze gerust, heb 3 maanden op dat eilandje gezeten
Wat wilde je weten over taxi's in Thailand?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:
Is het goedkoper vanwege de mogelijke afschaf van de vliegtax?
MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…
Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
wat wil je weten?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:39 schreef CaptainMiller het volgende:
Is het goedkoper vanwege de mogelijke afschaf van de vliegtax?
MIjn ticket kostte 580 incl. verzekeringen. Maar dat is dan vliegen vanaf Heatrow…
Kan iemand me trouwens vertellen hoe het nou precies zat met de taxi's in Thailand?
quote:Op maandag 30 maart 2009 09:54 schreef Blik het volgende:
[..]
wat wil je weten?
Hoe hard ze kunnen...
worden de roze taxi's bestuurd door ladyboys...
hoe duur...
fooien geven...
Ik ben in juli geweest. Op zich prima weer. Wel redelijk wat bewolking gehad.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef BuupWerk het volgende:
wij willen in juni juli een maand gaan...
heeft iemand ervaring wat betreft het weer in deze periode ??
Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:42 schreef CaptainMiller het volgende:
Nee, waar ik op moet letten
@ BuupWerk, misschien kom ik je nog tegen
Ik zou zelfs 150 baht niet accepteren. Vanaf het Paleis naar halverwege Sukhumvit was 2 jaar geleden nog geen 200 baht, en dan zit je toch al snel 45 minuten in de taxi. Maar idd, altijd er voor zorgen dat de meter aanstaat voordat je vertrekt. De taxi's zijn overigens makkelijk te herkennen aan de felle kleuren. De orze taxi's worden trouwens niet per definitie bestuurd door ladyboysquote:Op maandag 30 maart 2009 23:22 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat ze gewoon de meter aanzetten. Dat vraag je dus eerst voordat je instapt. En zoniet dan neem je de volgende die over 10 seconden voorbij komt. Nu is het wel zo dat het 's avonds wel eens wat moeilijker is om een taxi op de meter te krijgen. In de buurt van een night market willen alle taxi chauffeurs nog wel eens uitsluitend voor een fixed prijs rijden. Maar dan is het nooit meer dan 150 baht, en dan heb je het dus over minder dan 3,50 euro. En smoesjes als meter stuk niet accepteren. Gewoon laten gaan zo'n gast. Heb ook altijd genoeg briefjes van 100 en 20 baht bij je als je in een taxi stap. Hoef je die gasten ook geen fooi te geven maar slechts het bedrag af te ronden als ze weer eens proberen Airton Senna na te doen.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..](En bij Bang Saen ging het gewoon 's avonds door terwijl het normaal om 18.00 uur, als het donker is, normaliter stopt).
Je moet ook altijd even kijken hoe iets eruit ziet voordat je een kamer neemt. Op Bang Saen verblijf ik in guesthouses die er zijn, heel verschillend, al is het vaak maar voor enkele dagen, ik verblijf meestal in Chonburi zelf.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:04 schreef shibaloma het volgende:
[..]
In welk Hotel/guesthouse of wat dan ook verbleef jij in Bangsaen? Ik zat daar in het Bangsaen Beach resort... man man, volgens mij hadden ze dat resort sinds 1945 niet meer onderhouden. Wat een drama was dat.
nee hoor, neem maar lekker een taxi, maar wel met een teller, en wel vragen of ze die teller ook aanzettenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef Klop_Klop het volgende:
Ik vertrek volgende week naar Thailand en ben tijdens Songkran waarschijnlijk wel in Bankok. Nu ben ik niet van plan om iets vooraf te regelen maar ik heb op een aantal sites gelezen dat het aan te raden is om accommodatie van te voren te reserveren en het openbaar vervoer te mijden. Is dit zo?
Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan je Khorat afraden, deprimerende saaie stad
travelfish kijkenquote:Op woensdag 18 maart 2009 04:09 schreef BeardedDragon het volgende:
Dan heb je geluk gehad dat er echt iets te doen was, Phimai is wel leuk idd.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:45 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen weekend erheen gereisd, en ik kan je zeggen dat het zeer goed bevallen is.
Ik had al iets gelezen dat er eind maart een festival plaatsvond, en daar kwam ik midden in terrecht.
De "Thao Suranaree Victory Celebration Fair" vond plaats en in heel de stad was vanalles te doen en er waren overdreven veel marktkraampjes hehe. Het mooie was, dat er nagenoeg geen farang was, en dat er wel duizenden Thai op de been waren. Dat hele festival is een aanrader. meer info vinden jullie hier:
http://www.koratmagazine.in.th/event/yingmo/eyingmo.htm
Op de zaterdag ben ik naar Phimai afgereisd en heb dit stadje bezocht.
Verder ben ik in een klooster nog op de vrijdag geweest, en heb een Duitse monnik gesproken. Hij verzocht me zaterdag terug te komen en vertelde meer over boedhisme (enzo) en liet me meer van het klooster zien.
Het enige minpunt was het gehorige hotel, maar dankzij oordoppen had ik daar uiteindelijk niet echt problemen mee.
Hoe is Chonburi eigenlijk? Ik ben er een aantal maal doorheen gekomen op weg naar huis...maar is er een en ander te doen? Het is bij mij in de buurt, en dus makkelijk te bezoeken.
heb een fiets gehuurd, dat is ook prima te doen in ieder geval. Kan je een boottocht ook aanraden voor een aantal tempels net buiten de stad (moet nog wel entree betalen bij sommige tempels zelf)quote:Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja, nog een kleine vraag.
Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:50 schreef Boomstronk het volgende:
Heeft er iemand nog goede aanbevelingen waar ik het best kan boeken?
Yup, dat waren wij ook van plan...ik wil eerst 2 weken naar Ciang may naar een trainingskamp http://www.true-bee.com/ en daar een beetje rond hangen, en later relaxen in bangkok en omstreken.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:24 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Thailand is een heel toegankelijk land om naartoe te gaan zonder dat er iets geboekt hoeft te worden.
Een vliegticket heen en terug, met wellicht je eerste overnachting in Bangkok voldoet.
Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te hurenquote:Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef BeardedDragon het volgende:
Owja, nog een kleine vraag.
Is het easy een scooter te huren in Ayutthaya?
Ik ben van plan om daar binnenkort eens een weekend heen te gaan. Ik las dat je het hele park het beste per scooter/brommer kan bezoeken.
uitstappenquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Kan nog beter per fiets! En ja, zijn makkelijk te huren
Over die taxi's: ik haat het als ze die meter weigeren aan te zetten![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, had ik ook meteen gedaan. Wat een lul zeg
Ze zijn alweer een hele tijd bezig. Vandaag zou de grootste menigte -300.000 man hadden ze verwacht-moeten worden, maar echt heel serieus wordt het niet genomen. Het lijkt erop dat de landmacht, marine en politie braaf achter de regering blijven staan.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:13 schreef Xlarge het volgende:
De roden dit keer, zouden ze ook richting de vliegvelden trekken ?
http://www.nu.nl/algemeen(...)thaise-regering.html
Ik wil in september een aantal weekjes, maar ik kan maar geen goedkoop ticket vinden.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM.
Waarschijnlijk gratis jumpseat waarbij alleen vliegtaks wordt betaald.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Vriend van mij vliegt over 2 weken naar Thailand, met de KLM voor 270 euro, ik vraag hoe kan dat in godsnaam. De moeder man zijn vriendin heeft een hoge positie bij de KLM.
Klopt, gelukkig kan je als IPB er wel de loadfactor opvragen en zo je keus maken om bijvoorbeeld op een dinsdag of woensdag terug te vliegen als de beschikbaarheidskans het grootst is.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:02 schreef Thetallguy het volgende:
IPB tickets van KLM naar Bangkok kosten idd ongeveer die prijs retour.(IPB - Indien Plaats Beschikbaar). Kom je voor op de standby list en mag je dus alleen mee als er ook plek is, is dit er niet, moet wachten tot een volgende vlucht waar dit wel is
Je betaalt idd alleen de volledige taxes + kleine vergoeding voor het ticket.
Dat is mooi balen dan.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ah, ik zie dat Air Berlin al bezig is de tarieven stapsgewijs voor 1 enkele reisticket vandaag omhoog te gooien, dit is echt opvallend, want opeens is het tarief al 200 euro duurder dan vanmorgen, ik verwacht dat het tarief nog iets hoger wordt, kijk maar naar het verschil in prijs van terugreis op 4 juli t.o.v. van 6 juli).
quote:Europa breidt zwarte lijst vliegtuigmaatschappijen uit
De Europese Commissie heeft haar zwarte lijst van vliegtuigmaatschappijen die geen vluchten naar de EU mogen organiseren woensdag uitgebreid. Er komen zes maatschappijen uit Kazachstan bij, een uit Thailand, een uit Oekraïne en alle gecertifieerde transporteurs uit Benin.
"De passagiers hebben het recht om zich veilig te voelen en ook in alle veiligheid op te stijgen", becommentarieert Antonio Tajani, Europees commissaris voor Transport, de uitbreiding van de lijst. "De Commissie blijft actief overleggen met alle betrokken partijen uit de luchtvaartsector om ervoor te zorgen dat alle toestellen en alle luchttransporteurs de internationale eisen respecteren."
Transporteurs
Op de zwarte lijst prijken voortaan alle transporteurs uit Angola, Benin, Equatoriaal-Guinea, Indonesië, Kirgizië, Liberia, Sierra Leone, Swaziland, Congo-Kinshasa en Gabon, uitgezonderd Gabon Airlines en Afrijet, waarvan sommige toestellen een uitzondering genieten.
Passagiersvervoer
Daarnaast bevat de lijst de zestien volgende maatschappijen voor passagiersvervoer: Ariana Afghan Airlines (Afghanistan), Siem Reap Airways International (Cambodja), Air Koryo (Zuid-Korea), Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air en Starline KZ (allemaal uit Kazachstan), One Two Go Airlines (Thailand), Motor Sich Airlines, Ukraine Cargo Airways, Ukraine Mediterranean Airlines en Volare Aviation (Oekraïne), Silverback Cargo Freighters (Rwanda) en Air West (Soedan). (belga/vsv)
'Siem Reap Airways International.'quote:
quote:
alleen tegen hondsdolheidquote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef F04 het volgende:
Overigens jammer dat IPB tickets niet voor mensen buiten klm beschikbaar is, maar kunnen jullie iets vertellen over vaccinatie? Laten jullie je vaccineren?
Volgens mij is IPB toch enkel voor personeelsleden, en vrienden van personeel dat bij KLM werkt? Nooit geweten dat dit ook voor consumenten kan. Het lijkt me dan wel verstandig dat je dicht bij schiphol woont.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:17 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ja! gelukkig nog nooit nodig gehad maar haal die paar cocktail vaccinaties nu maar, en volgend jaar nog eentje en je bent er voor 10 jaar vanaf.
En wat betreft die IPB tickets, ik heb wel eens gehoord dat er mensen 's morgens met een koffer naar Schiphol gingen en aan het einde van de dag onverrichte zaken weer naar huis om het de volgende dag weer te proberen. Geen idee hoe het werkt of waar je moet zijn, maar het schijnt mogelijk te zijn om terplekke voor vertrek op dezelfde dag een heel goedkoop last-minute ticket te kopen.
Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.quote:
Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenopquote:Op woensdag 8 april 2009 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
Waarom lees ik nu op meerdere bronnen op internet dat vanaf 17 april er een transaction fee gaat worden berekend op alle opnames met een buitenlandse ATM of Credit card? (Dit komt bovenop de kosten die je eigen bank al rekent).
Zoals ik begrijp is dit besloten op 6 maart door de Thai Bankers Association en alle aangesloten banken (en dat zijn ze zo'n beetje allemaal) doen daaraan mee.
Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt toeristvriendelijk, en hoewel ze opzich daaraan natuurlijk wel kunnen verdienen heb je weer kans dat mensen (toeristen) meer geld met zich gaan meedragen met alle gevolgen daar weer van. (Criminelen weten dat toeristen meer geld met zich zullen meedragen en dus nog meer een doelwit worden).
Dit is weer een typische maatregel waar alleen met korte termijnvisie wordt gekeken, want uiteraard zullen in het begin de inkomsten oplopen, maar als men het eenmaal weet komt dit ook op het lijstje van negatieve punten, en vooral budgetminded toeristen, en die heb je in de Aziatische regio, zullen dan eerder geneigd zijn ergens anders heen te gaan.
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, in Vietnam doen ze dat al jaren volgens mij. Komt standaard 20.000 dong bovenop
Het verschil tussen wel en niet rabiesvaccineren is de tijd die je hebt om naar een dokter te gaan. Met vaccinatie is dat volgens mij 48 uur, zonder vaccinatie maar 24 uur. 24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gedaan, vind ik echt niet nodig. Het heeft sterke bijwerkingen, en zelfs met vaccinatie moet je alsnog naar de arts als je gebeten bent (al hoef je dan maar 1 prik o.i.d.) Daarnaast is die vaccinatie heel duur, da's ook een reden waarom ik het niet gedaan heb.
In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....quote:Op donderdag 9 april 2009 09:26 schreef Vanyel het volgende:
24 uur is kort als je in the middle of nowhere zit.
Maar hij zegt dat het ook geldt voor "ATM-kaarten"?quote:Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In Thailand? Ach kom, daar moet je wel heel erg je best voor doen....
nou ik ben op Koh Samui een keer met de scooter onderuit gegaan, das niet fijn, leuk dat er een mooie canadese dame liep die medicus was en ontsmettingsmiddelen hadquote:Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je alleen georganiseerde tours doet, wordt dat inderdaad heel lastig. Maar als je zelf een beetje op pad gaat kun je nog best ergens terecht komen waar je niet binnen een uurtje bij de dokter staat.
Overigens had ik meer heel Azië in mijn hoofd dan alleen Thailand, tis daar inderdaad een stuk makkelijker. Ik zou er alsnog niet vanuit gaan dat elke arts in huis heeft wat jij moet hebben.
Ja op mijn credit card snap ik, dan rekent de Rabobank ook kosten, maar de 150 THB gaat ook gelden voor opnames met de ATM kaart, en deze kosten komen bovenop kosten die jouw eigen bank rekent...quote:Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 150 THB opslag is ongeveer hetzelfde als wat in vele andere landen reeds aan opslag berekend wordt. Zo is het in Brazilie al sinds jaar en dag 8 Reais bij een geldopname via een Credit Card. Maar een CC is in oorsprong ook nooit bedoeld geweest om er cash mee op te nemen. En je kunt ook gewoon je pin pas blijven gebruiken.
Het gaat om het principe. Thailand moet het hebben van de toeristen, want zonder deze markt zijn er veel mensen die geen inkomen hebben in Thailand, toch getuigen acties van datzelfde Thailand van minachting van de toerist door bijvoorbeeld dual-pricing (hogere prijzen voor toeristen t.o.v. Thais), strengere visaregels (hoewel dat misschien wel nut heeft om een bepaald type toerist tegen te houden), en nu weer een extra fee voor het opnemen van geld, met 4 U$ dollar per transactie.....quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Het is er al zo goedkoop, en dan zeiken om een paar Bath
"Thailand heeft pech, de eerste Nederlandse toerist zegt vaarwel!"quote:Op zaterdag 11 april 2009 02:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik let wel zeker op een tientje meer of minder als ik daar ben. En al helemaal met onzinnige dingen als pinnen.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:00 schreef Elwood1802 het volgende:
Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
Naar verluidt vragen die meiden op de dag in Pattaya, waar ik nog nooit geweest ben en verre van blijf, maar 500 Baht. Denk je echt dat ze het een keertje voor 30 Baht zullen doen?quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:00 schreef Elwood1802 het volgende:
Dan praat je maar 10eur van zo'n hoertje af, daar komt immers 90% van de Nederlanders voor
Dit kan niet goed komen ookquote:Op zondag 12 april 2009 13:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)oodtoestand-uit.html
Die demonstranten hebben nu zelfs tanks gejat
WTF ligt dat nu weerquote:Op zondag 12 april 2009 13:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Als ze maar van Suvarnabhumi afblijven.
Is er wel zoveel van te merken dan? Als ik het zo zie concentreren die demonstraties zich vooral rond de regeringsgebouwen.quote:Op zondag 12 april 2009 15:34 schreef kepler het volgende:
Gaat goed daar in Thailand... Donderdag vertrek ik naar Bangkok![]()
Ik vlieg vanuit Singapore, dus mochten ze het vliegveld weer dichtgooien kan ik altijd nog over land. Maar echt vrolijk word ik er niet van. Hoe snel zullen ze komen met een negatief reisadvies? Was die er eigenlijk tijdens de vorige rellen?
Lijkt me niet dat ze dat nog een keer laten gebeuren.quote:Op zondag 12 april 2009 18:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat zijn goede alternatieven voor Suvarnabhumi? Ben bang dat ze het vliegveld weer dichtgooien.
Zo dacht ik er dus ook over. Dus ook maar een retour AMS-SIN geboekt en dan kijk ik terplekke wel of ik nog 24 uur in de bus moet zitten of dat het toch een vliegreis van 2,5 uur wordt.quote:Op zondag 12 april 2009 15:34 schreef kepler het volgende:
Gaat goed daar in Thailand... Donderdag vertrek ik naar Bangkok![]()
Ik vlieg vanuit Singapore, dus mochten ze het vliegveld weer dichtgooien kan ik altijd nog over land. Maar echt vrolijk word ik er niet van. Hoe snel zullen ze komen met een negatief reisadvies? Was die er eigenlijk tijdens de vorige rellen?
Tja, zou je denken. Als ze de internationale ASEAN-top met leiders van de regio niet in toom kunnen houden. En het voor elkaar krijgen hun tanks te laten jatten. Dan heb ik het idee dat ze echt niks meer onder controle hebben.quote:Op zondag 12 april 2009 18:51 schreef APK het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze dat nog een keer laten gebeuren.
Leger staat dus blijkbaar achter de huidige regering (en de monarchie).quote:Thais leger schiet op demonstranten
Het Thaise leger heeft ingegrepen bij de demonstraties tegen de regering in Bangkok. De militairen hebben geschoten op betogers, die brandbommen naar hen gooiden op het belangrijkste kruispunt van de stad.
Tientallen demonstranten en militairen raakten gewond. De betogers trokken zich daarna terug in zijstraten rond het kruispunt. Enkele tienduizenden mensen zijn op de been. Ze eisen het aftreden van premier Abhisit. Die kondigde zondag de noodtoestand af.
Buitenlandse Zaken heeft Nederlanders in Thailand opgeroepen voorzichtig te zijn en demonstraties te mijden.
Dat lijkt me vrij logisch, het leger heeft immers Thaksin afgezet door middel van een coup.quote:Op maandag 13 april 2009 02:41 schreef APK het volgende:
[..]
Leger staat dus blijkbaar achter de huidige regering (en de monarchie).
'Logisch' en 'Thailand' gaat niet altijd samen.quote:Op maandag 13 april 2009 02:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij logisch, het leger heeft immers Thaksin afgezet door middel van een coup.
Wij vertrekken ook de 23e naar Bangkok vanhuit Dusseldorf. Blijven het eerste weekend wel in Bangkok omdat we met wat vrienden uit Maleisie hebben afgesproken daar. Hopelijk valt al die shit een beetje mee.quote:Op zondag 12 april 2009 20:21 schreef MCH het volgende:
De 23ste vliegen wij ook naar Bangkok. Gelukkig hoeven we maar een paar uur te vertoeven op het vliegveld om daarna door te vliegen naar Hanoi. Het zal allemaal wel loslopen.
En het blijft de komende dagen zo met dat Songkran, voor ongeveer een week ofzo.. en ik raad je niet aan naar een andere plaats te gaan, want daar kan het zomaar zijn dat het daar net begint...quote:Op maandag 13 april 2009 10:53 schreef BeardedDragon het volgende:
Asean top afgeblazen...yup, moest ervan komen...die top vond plaats bij mij om de hoek...
heb weinig van alles megekregen, behalve op een gegeven moment de helicopters met regeringsleiders die over mn appartement vlogen...
vandaag is de Songkran begonnen, en lijkt iedereen hier alles vergeten te zijn...
dat songkran heb ik gemerkt ook, helemaal zeikenat...
Thais leger schiet op demonstrantenquote:Het ministerie van Buitenlandse Zaken roept Nederlanders in Thailand op zich te registreren bij de Nederlandse ambassade. Verder wordt er geadviseerd uit de buurt van samenscholingen en demonstraties te blijven.
Even kijken wat mn andere opties zijn, en intussen maar even afwachtenquote:In verband met de voortdurende en toenemende onrust worden niet-essentiële reizen naar Bangkok en aangrenzende provincies ontraden. De in dit gebied verblijvende en woonachtige Nederlanders wordt aangeraden voorlopig zoveel mogelijk binnen te blijven en niet-essentiële verplaatsingen te vermijden. In ieder geval dient u samenscholingen en demonstraties te mijden en u goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen (zie rubriek ‘Actualiteiten’).
De grootste risico’s zijn nabij de regeringsgebouwen, maar ook daarbuiten kunnen ongeregeldheden ontstaan, met name bij grote kruispunten.
quote:Op zondag 12 april 2009 22:16 schreef ozzietukker het volgende:
Serieus.. gaat niet goed daarThailand is toch geen bananenrepubliek? Het begint er wel steeds meer op te lijken...
Maak je niet druk joh! Als je een beetje uit de buurt van die demonstranten blijft is er helemaal niets aan de hand. OK er zullen een paar Malls gesloten zijn.... nou en? Daar kon je toch niet voor naar Thailand. Elk nadeel heeft z'n voordeel. Vele Engelsen blijven al weg omdat ze haast aan de geeuwhonger lijden vanwege de lage koers van het Pond en nu massa's Amerikanen ook nog wegblijven wanwege een beetje turbulentie, waar je buiten Bangkok echt niets van zal merken, wordt het er alleen maar plezieriger op. Alleen moet die Baht nu nog even in een crisis raken en dan is het helemaal feest. Minder toeristen, villa's en hotelkamers te huur tegen een bodemprijs, want je huurt in BKK nu al een 5* hotelkamer voor rond de 30 euro per nacht. Wat wil je nog meer? (rethorische vraag!)quote:Op maandag 13 april 2009 13:22 schreef kepler het volgende:
Ik zit nu echt te twijfelen of ik wel moet gaan... Voorlopig lijkt het inderdaad te focussen op de regering, maar dat kan elk moment omslaan denk ik
[..]
Even kijken wat mn andere opties zijn, en intussen maar even afwachten![]()
Wat zeggen de mensen die nu in Thailand zitten? Merk je er veel van? Of verwachten jullie er veel van te merken?
Ben het hier wel mee eens inderdaad. Toeristen zullen ze niks doen, vermijd de demonstranten gewoon. En gewoon snel doorgaan naar een andere plaats in Thailand waar je waarschijnlijk niks zult merkenquote:Op maandag 13 april 2009 18:19 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maak je niet druk joh! Als je een beetje uit de buurt van die demonstranten blijft is er helemaal niets aan de hand. OK er zullen een paar Malls gesloten zijn.... nou en? Daar kon je toch niet voor naar Thailand. Elk nadeel heeft z'n voordeel. Vele Engelsen blijven al weg omdat ze haast aan de geeuwhonger lijden vanwege de lage koers van het Pond en nu massa's Amerikanen ook nog wegblijven wanwege een beetje turbulentie, waar je buiten Bangkok echt niets van zal merken, wordt het er alleen maar plezieriger op. Alleen moet die Baht nu nog even in een crisis raken en dan is het helemaal feest. Minder toeristen, villa's en hotelkamers te huur tegen een bodemprijs, want je huurt in BKK nu al een 5* hotelkamer voor rond de 30 euro per nacht. Wat wil je nog meer? (rethorische vraag!)
Maar het gezeik daar zal inderdaad nog wel even doorgaan totdat er weer een staatsgreep gepleegd zal worden door het leger. Zijn het niet de roden die ontevreden zijn, dan zijn het wel de gelen en dat blijft maar zo doorgaan.
Mijd vooral het Government House, dan zit je wel goed.quote:Op dinsdag 14 april 2009 02:01 schreef kepler het volgende:
Ok bedanktIk ga wel gewoon naar Bangkok, en zal dan snel doorgaan naar een andere plek. De reden waarom ik zo 'ongerust' ben is dat het hier lijkt alsof heel Bangkok aan het rellen is
Maar dat kan ook aan het nieuws in Maleisie liggen
Ik hou het in ieder geval goed in de gaten
http://www.vliegticketspecialist.nl/quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:25 schreef Stienn het volgende:
wat is een goede site voor goedkope vliegtickets? zit nu zelf te zoeken op www.ebookers.com
Er zijn naast Ebookers (welke in Nederland nou weer net niet zo goedkoop is)quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:25 schreef Stienn het volgende:
wat is een goede site voor goedkope vliegtickets? zit nu zelf te zoeken op www.ebookers.com
quote:LANGE FRANS ONTVLUCHT BANGKOK
Lange Frans (28) en Suzanne de Jong (27) hebben per direct Thailand moeten verlaten. Het was niet mogelijk om daar met de opnames van Fobiac door te gaan. De bloederige ongeregeldheden in Bangkok maakten dit onmogelijk, zo meldt Shownieuws. Lange Frans: "De pleuris is hier uitgebroken. Rebellen hebben schijt aan de regering. Ze sluiten de wegen af en het vliegveld wordt bezet. De noodsituatie is uitgeroepen en daar sta je dan."
Het duo is inmiddels veilig in Nederland aangekomen en zal op een later tijdstip naar Thailand terugkeren.
http://starlounge.celebs.nl.msn.com/index.cfm?objectid=50689
Welke periode?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:17 schreef BuupWerk het volgende:
heb geboekt...rechtstreeks met KLM vanaf schiphol...700 euro
En hij weet al dat het vliegveld bezet gaat worden.quote:
Waanzinnig overdrevenquote:
Ik sta nu op SIngapore en vertrek gewoon naar Bangkok. Alles is volgens mij rustiger geworden, en ik ga toch eerst naar Cambodja/Laosquote:Op woensdag 15 april 2009 09:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waanzinnig overdreven![]()
De sfeer op het vliegveld was vandaag gewoon ontspannen. Wel iets meer beveiliging dan normaal, vooral buiten, maar verder niets raars.
Iemand vroeg hoe snel er een negatief reisadvies wordt gegeven: door Nederland niet snel. Er is nu wel heel eventjes een negatief advies van de ambassade geweest, zag ik net in m'n mailbox, maar dat was van dinsdag 13:00 uur tot woensdag 14:30 . Dat was voor het eerst sinds ik in BKK woon (en dat is inclusief de coup van 2006, de oudjaarsbommen en het feestje op het vliegveld vorig jaar).
Verder ziet het er idd op tv snel uit alsof de hele stad in oorlog is, maar als je goed kijkt, zie je dat het steeds hetzelfde filmpje is.
offtopic, wat zijn de beweegredenen om de vliegtax af te schaffen.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:22 schreef Stienn het volgende:
hoe zit het eigenlijk met de afschaffing van de vliegtax? als je vanaf amsterdam vliegt na 1 juli dan hoef je die toch niet te betalen of wel?
als ik via een site een vlucht boek, kan ik er dan van uit gaan dat ik dit bedrag terug krijg?
Omdat miljoenen mensen naar Duitsland en België gegaan zijn. O.a. ik, want ik vlieg altijd met LTU vanaf Düsseldorf.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:58 schreef paaskannekoekje het volgende:
[..]
offtopic, wat zijn de beweegredenen om de vliegtax af te schaffen.
het motiveert mensen nou niet echt om binnen de eigen grenzen te blijven en hier geld uit te geven
Dat de opbrengsten minder zijn dan de verliezen door de vliegtax.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:58 schreef paaskannekoekje het volgende:
[..]
offtopic, wat zijn de beweegredenen om de vliegtax af te schaffen.
het motiveert mensen nou niet echt om binnen de eigen grenzen te blijven en hier geld uit te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |