abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68847954
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:35 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

Jouw voorstel : Bangkok -> Kanchanaburi -> Lopburi -> Chiang Mai ->
Mijn idee : Bangkok -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi -> Chumpon
waar zou Sukhotai of Ayutthaya dan passen ?!?!
Ik zou van Bangkok naar Kanchanaburi gaan, 2 uurtjes met de bus en je bent dan ook uit de drukte en wat meer country side voor de afwisseling. Vanuit Kanchanaburi kun je heel eenvoudig per minibus naar Ayutthaya reizen en zo door naar Sukhotai en Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai kun je makkelijk in 6,5 uur naar Surat Thani vliegen (met 12Go en overstappen op DMK). Het bespaart je verschrikkelijk veel reistijd en je hebt veel meer tijd om te relaxen of wat tours te maken. Maar zoals Thai ladies vaak zeggen "Up to you"!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:23:40 #252
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68849123
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:21 schreef BuupWerk het volgende:
helemaal blij en ziet weer route in dr thailand reis...ik ben gewoon een muts en ik overplan...geeft het helemaal eerlijk toe !!
Ach, het is jouw vakantie, als je het maar naar je zin hebt.
Toeval is toeval
  maandag 11 mei 2009 @ 13:07:35 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68901951
Ik zit eindelijk weer in Thailand, ben veels te lang blijven hangen in Laos

Zit nu in Chiang Rai en vertrek overmorgen richting Pai om daar eventueel een trek te doen. Dan heb ik nog tot 2 juni om de rest van Thailand te bekijken en mijn Padi Open Water te halen
The line is a dot to you!
  maandag 11 mei 2009 @ 15:49:13 #254
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68907467
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ik zou van Bangkok naar Kanchanaburi gaan, 2 uurtjes met de bus en je bent dan ook uit de drukte en wat meer country side voor de afwisseling. Vanuit Kanchanaburi kun je heel eenvoudig per minibus naar Ayutthaya reizen en zo door naar Sukhotai en Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai kun je makkelijk in 6,5 uur naar Surat Thani vliegen (met 12Go en overstappen op DMK). Het bespaart je verschrikkelijk veel reistijd en je hebt veel meer tijd om te relaxen of wat tours te maken. Maar zoals Thai ladies vaak zeggen "Up to you"!
Oke gaan we weer...SORRY hoor...

Ik heb hem nu zo:
Bangkok -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi

Jij zegt:
Bangkok -> Kanchanaburi -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai

Als ik nu de mijne zie maak ik wel een hele lange omweg...
Vanaf Chiang Mai het vliegtuig pakken...heb ik toch de trein gehad maar niet 2x dezelfde route !!
pi_68910856
Heb het hele topic doorgelezen, maar geen antwoord op m'n vraag kunnen vinden.

Wat is een goed hotel/hostel in Bangkok dat een goede locatie heeft om de stad te verkennen. Ik kom overigens zaterdag om 19h pas aan, dus heb dan niet veel trek om uren onderweg te zijn richting hotel/hostel. Hoeft van mij niet luxe te zijn, alleen schoon en goede locatie om de stad te verkennen. Iemand tips uit eigen ervaring?
pi_68911377
Nana thai mansion
BoF!
pi_68912175
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:16 schreef LGOPEN het volgende:

Wat is een goed hotel/hostel in Bangkok dat een goede locatie heeft om de stad te verkennen. Ik kom overigens zaterdag om 19h pas aan, dus heb dan niet veel trek om uren onderweg te zijn richting hotel/hostel. Hoeft van mij niet luxe te zijn, alleen schoon en goede locatie om de stad te verkennen. Iemand tips uit eigen ervaring?
http://www.travelfish.org(...)ok/khao_san_road/all

keus genoeg, een heel straat met herrie
pi_68912770
3 nachten hier doorgebracht. Erg leuk straatje en om de hoek van Kao San Road.

http://www.khaosan-hotels.com/
pi_68918068
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:49 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

Oke gaan we weer...SORRY hoor...

Ik heb hem nu zo:
Bangkok -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi

Jij zegt:
Bangkok -> Kanchanaburi -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai

Als ik nu de mijne zie maak ik wel een hele lange omweg...
Vanaf Chiang Mai het vliegtuig pakken...heb ik toch de trein gehad maar niet 2x dezelfde route !!
Ja inderdaad. En je trip van Chiang Mai naar Kanchanburi is niet zo logisch. Dat wordt toch wel een hele lange reis. En om vanuit Kanchanaburi naar het zuiden te reizen gaat wel maar moet je weer terug naar het New Southern Busstation in Bangkok, of met een hele lokale bus eerst naar Petchaburi.

En in aanvulling wat ik al eerder zei, in Ayutthaya kun je of met de trein of de bus eenvoudig naar Lopburi en zo door naar CM. En dan is 2 binnenladse vluchten die goed op elkaar aansluiten de snelste optie om in Surat Thani te komen. 's Morgens om 8:30 vliegen vanuit CM en 's avonds dineren op het strand van Koh Samui is dan geen enkel probleem. Reken maar eens uit hoeveel reistijd je dit scheelt.

Veel succes, en als je nog een leuk guesthouse in Kanchanaburi zoekt: www.pongphen.com
en voor CM deze: http://hotels.lonelyplane(...)t-House-P135871.html

Beide echte aanraders, brandschoon en voor weinig! (ik heb geen aandelen maar kom er vaker)
  maandag 11 mei 2009 @ 20:51:19 #260
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68918209
SUPER tof dat je zo reageert heb ik echt wat aan !! THANKS !! Neem de slaapplaatsen mee en zal ff overleggen met me reisgenote !!
pi_68918254
quote:

Moeilijk om daar antwoord op te geven als je niet aangeeft wat je prijsrange is. Ik weet wel een paar leuke en goedkopere hotels en guesthouses in de omgeving van Sukhumvit Road Soi 20. Maar dan moet je denken in de prijsklasse van 1000 tot 1600 Baht voor een uitstekende 2 persoonskamer met ontbijt. Vanaf het vliegveld eenvoudig te bereiken met een taxi en de Airport bus heeft een halte bij Soi 20. Verder is het maar 5 minuten lopen naar BTS / MRT Asoke. Dus wat wil je nog meer. Ja je kunt natuurlijk ook naar een of ander shithole in Soi 3 of 4 gaan, maar het is maar waar je voor kiest.
pi_68919909
quote:

KC guesthouse vlakbij de hoek van thanon phra arthit en thanon phra sumen (tegenover het tankstation). Op loopafstand van Kao san, maar niet in de irritante drukte. Dit is wel goedkoop, kamers met en zonder badkamer (kies de laatste, nog steeds goedkoop maar lekkerder bed) en check een paar kamers. Het bijbehorende restaurant maakt hele fijne tom kha kai.
Dit is wel een iets andere prijsklasse, voor iets van 300 Baht ben je wel klaar. Waarom meer betalen voor ontbijt als je voor vrijwel niks veel leuker en lekkerder ontbijt kunt vinden op straat (10 baht voor ananas, 30 voor soep of pad thai)?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_68928101
quote:
Klopt...dat is hem...

Verder nog een vraag...

Is de Air Asia counter/check-in-plek op Bangkok Suvarnabuhmi makkelijk te vinden?
Ik ben de site van Air Asia aan het raadplegen, en zie alleen dat vertrekkende vluchten (departures) op de vierde verdieping is...helaas zie ik niks van een counter...
En hoe lang kan je het best voor je vlucht aanwezig zijn?
pi_68929363
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 07:02 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Klopt...dat is hem...

Verder nog een vraag...

Is de Air Asia counter/check-in-plek op Bangkok Suvarnabuhmi makkelijk te vinden?
Ik ben de site van Air Asia aan het raadplegen, en zie alleen dat vertrekkende vluchten (departures) op de vierde verdieping is...helaas zie ik niks van een counter...
En hoe lang kan je het best voor je vlucht aanwezig zijn?
Ja dat is heel eenvoudig, het is een beetje aan het begin van de terminal, dus als je aankomt rijden tweede deur. Dus met je gezicht naar de ingang is het dus aan de linkerzijde van de terminal. Niet helemaal links, want daar zit de First class van Thai Air maar daarnaast dus. Maak je geen zorgen, je ziet het vanzelf. Het ziet daar allemaal rood wit van de AirAsia aanduidingen en reclames, en anders herken je het wel aan de grootste rijen wachtenden (geintje). Nee zal geen enkel probleem zijn ze te herkennen.

En als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, ben je 2 uur voor vertrek aanwezig om in te checken. Hoef je ook niet te stressen als de rij bij de check-in of de paspoort controle bij een buitenlands vlucht wat langer is.
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:08:15 #265
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69019364
heb hem AANGEPAST !!

vrijdag 12 juni 2009 Amsterdam
Vertrek naar Bangkok
Hotel: Vliegtuig

zaterdag 13 juni 2009 Bangkok
Khao San Road http://www.khaosanroad.com/
Hotel: New Siam http://www.newsiam.net/

zondag 14 juni 2009 Bangkok
Chatuchak Markt (weekend)
Chao Phraya rivier (boottocht)
Hotel: New Siam

maandag 15 juni 2009 Bangkok
Fietstocht http://www.covankessel.com/
Grand Palace
What Phra Kaeo
Wat Pho

dinsdag 16 juni 2009 Kanchanaburi
Trein naar Kanchanaburi http://www.railway.co.th
Hotel:

woensdag 17 juni 2009 Kachanaburi
Erawan Watervallen
http://www.kanchanaburi-info.com/en/
Hotel:

donderdag 18 juni 2009 Ayutthaya
Trein naar Ayutthaya
Hotel:

vrijdag 19 juni 2009 Ayutthaya
Tempelcomplex
Hotel:

zaterdag 20 juni 2009 Lopburi
Trein naar Lopburi
Apen stad
Hotel: Nachttrein naar Chiang Mai

zondag 21 juni 2009 Chiang Mai
Tijger tempel http://www.tigerkingdom.com
Wat Phra That Tempel, Nijverheids fabriekjes, Orchideen farm, Shop City, Karaoke dinner show
Hotel:

maandag 22 juni 2009 Chiang Mai
Jungle tocht / Trektocht met olifanten
http://www.elephantnaturepark.org/

dinsdag 23 juni 2009 Chiang Mai
Jungle toch

woensdag 24 juni 2009 Chiang Mai
Jungle toch

donderdag 25 juni 2009 Chiang Mai
Vlucht naar Koh Samu http://booking.airasia.com
Hotel:

vrijdag 26 juni 2009 Koh Samui
Hotel:

zaterdag 27 juni 2009 Koh Samui
Hotel:

zondag 28 juni 2009 Koh Samui
Boot naar Koh Phangan
Hotel:

maandag 29 juni 2009 Koh Phangan
Half moon party http://www.thailandmoonparty.com/
Hippie straatje
Hotel:

dinsdag 30 juni 2009 Koh Phangan
Relaxt
Boot naar Ko Tao
Hotel:

woensdag 1 juli 2009 Ko Tao
Hotel:

donderdag 2 juli 2009 Ko Tao
Hotel:

vrijdag 3 juli 2009
Hotel:

zaterdag 4 juli 2009
Hotel:

zondag 5 juli 2009
Hotel:

maandag 6 juli 2009
Hotel:

dinsdag 7 juli 2009
Hotel:

woensdag 8 juli 2009 Bangkok
Night Market
Damnoen Saduak (Drijvende markt)
Hotel:

donderdag 9 juli 2009 Bangkok
MBK Shopping Center
Siam Center
Hotel:

vrijdag 10 juli 2009 Bangkok
Beauty dag
Vertrek naar Amsterdam
Hotel:

zaterdag 11 juli 2009 Amsterdam
Terugkomst

Oke misschien vinden jullie dit stom maar ik vind het fijn en als jullie nog TIPS of aapassingen of dingen die ik echt moet zien missen hoor ik het GRAAG !!

Tevens heb ik ff naar de reistijden gekeken omdat ik niet full time wil reizen...kan iemand hem aanvullen:

Bangkok naar Kanchanburi = 2,5 uur
(bus)

Kanchanburi naar Ayutthaya = 3 uur
(rijden er bussen ??)

Ayutthaya naar Lopburi = ? uur
(trein)

Lopburi naar Chiang Mai = 14 uur

Chiang Mai naar Koh Samui = ?
(vliegtuig)
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:30:50 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_69020434
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:08 schreef BuupWerk het volgende:
heb hem AANGEPAST !!

vrijdag 12 juni 2009 Amsterdam
Vertrek naar Bangkok
Hotel: Vliegtuig

zaterdag 13 juni 2009 Bangkok
Khao San Road http://www.khaosanroad.com/
Hotel: New Siam http://www.newsiam.net/

zondag 14 juni 2009 Bangkok
Chatuchak Markt (weekend)
Chao Phraya rivier (boottocht)

maandag 15 juni 2009 Bangkok
Fietstocht http://www.covankessel.com/
Grand Palace
What Phra Kaeo
Wat Pho

.
.
.
.
.
.

woensdag 8 juli 2009 Bangkok
Night Market
Damnoen Saduak (Drijvende markt)
Hotel:

donderdag 9 juli 2009 Bangkok
MBK Shopping Center
Siam Center
Hotel:

vrijdag 10 juli 2009 Bangkok
Beauty dag
Vertrek naar Amsterdam
Hotel:

zaterdag 11 juli 2009 Amsterdam
Terugkomst

Heb hier nog wat over te zeggen. Je schema van 15 juni is echt onmogelijk. Die fietstocht duurt in ieder geval de hele ochtend en waarschijnlijk nog langer. Waarschijnlijk ga je dan niet ook nog eens Grand Palace e.d. bezoeken. Verder hoef je op 14 juni omdat je die fietstocht gaat doen niet perse een tocht over de rivier te doen omdat je dat al gaat doen, en je gaat volgens mij ook markten bezoeken gedurende die fietstocht, dus het apart bezoeken van de Chatuchak markt is waarschijnlijk niet echt toegevoegde waarde. Daarbij zul je genoeg markten kunnen zien gedurende je bezoek aan Thailand. En Khao San road is geen apart bezoek waard, aangezien je er waarschijnlijk s'avonds wel eens gaat zijn.
pi_69023757
Wauw, een hele activiteitenplanning. Dat heb ik nog nooit gedaan voor een vakantie. Hou je je er ook aan?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_69026837
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:07 schreef Vanyel het volgende:
Wauw, een hele activiteitenplanning. Dat heb ik nog nooit gedaan voor een vakantie. Hou je je er ook aan?
Nou, een ruige planning is altijd zinvol. Maar zo gedetailleerd verliest het waarde, omdat je je er nooit aan gaat houden.
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:12:19 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69028404
Met de bus van Kanchinaburi naar Ayutthaya... dat gaat je niet lukken in 3 uur. Dit zijn wel de richttijden dat de bustocht duurt, maar dit betreft een lokale stopt voor iedereen op elke plek bus, en blijft in elke stad ook nog even wachten om nog meer passagiers aan boord te krijgen.... Ik zou daar zeker 4 uur voor inplannen, aangezien je ook nog ergens van bus moet wisselen.
Bedenk daarnaast dat deze bussen geen wc hebben, en ik kan uit ervaring vertellen dat ik spijt had dat ik wat gedronken had aan het begin van de busrit... Zeker als ze overal en nergens ook nog een stil gaan staan (zonder dat je vooraf weet hoe lang) en het maar duurt en duurt...
Wellicht dat je beter in Kanchinaburi een minibus kan regelen, maar zo groot is dat Kanchinaburi niet, dus als je met een kleine groep bent, ik weet niet of dat wel mogelijk is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69028536
Mensen,

ik ga met 3 vrienden naar Thailand.. nu heb ik vandaag vaccinaties gehaald, nu heb ik een vraag over Hepatitis A & B. Ik heb alleen A genomen omdat dit me aangeraden werd. De andere 2 hebben A & B genomen

Met alleen A red ik het toch ook wel?
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:18:26 #271
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_69028647
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef Stienn het volgende:
Mensen,

ik ga met 3 vrienden naar Thailand.. nu heb ik vandaag vaccinaties gehaald, nu heb ik een vraag over Hepatitis A & B. Ik heb alleen A genomen omdat dit me aangeraden werd. De andere 2 hebben A & B genomen

Met alleen A red ik het toch ook wel?
Ligt eraan hoe lang je gaat en wat je er allemaal gaat doen.
Toeval is toeval
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:23:22 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_69028823
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Nou, een ruige planning is altijd zinvol. Maar zo gedetailleerd verliest het waarde, omdat je je er nooit aan gaat houden.
eens! Waarschijnlijk hou je je er de eerste dagen aan, maar daarna verandert toch alles en heb je er weinig aan. En ik denk zelfs dat in dit geval al bij dag 1 begint, aangezien die planning al vreemd is
pi_69029644
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:18 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe lang je gaat en wat je er allemaal gaat doen.
Blijf er iets meer dan 3 weken. We gaan rondreizen en af en toe het uitgaanleven opzoeken in thailand.
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:46:38 #274
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_69029646
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:23 schreef Blik het volgende:

[..]

eens! Waarschijnlijk hou je je er de eerste dagen aan, maar daarna verandert toch alles en heb je er weinig aan. En ik denk zelfs dat in dit geval al bij dag 1 begint, aangezien die planning al vreemd is
Het zou mij vooral veel stress opleveren, zo'n planning. Maar ieder zijn ding.
Toeval is toeval
pi_69033508
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
Met de bus van Kanchinaburi naar Ayutthaya... dat gaat je niet lukken in 3 uur. Dit zijn wel de richttijden dat de bustocht duurt, maar dit betreft een lokale stopt voor iedereen op elke plek bus, en blijft in elke stad ook nog even wachten om nog meer passagiers aan boord te krijgen.... Ik zou daar zeker 4 uur voor inplannen, aangezien je ook nog ergens van bus moet wisselen.
Die trip MOET je dus ook met een minibus doen. En dat is de uitstekende minibus company aan de buitenkant van het officiele busstation die vanaf 8 uur 's morgens om de twee uur een pendeldienst naar zowel Sanklaburi als naar Ayatthaya onderhoudt.

En van Bangkok met de trein naar Kanchanaburi...... nooit doen, die gaat maar twee keer per dag (om 8 en on 14 uur geloof ik) en dan ook nog vanuit Thonburi. Is uitsluitend derde class en heel oncomfortbel. Beter met de lokale bus naar het New Southern Busstation gaan en daar binnen 2 uur voor 100 baht met de first class bus (stopt maar een of twee keer) naar Kanchanaburi.
quote:
zondag 21 juni 2009 Chiang Mai
Tijger tempel http://www.tigerkingdom.com
Wat Phra That Tempel, Nijverheids fabriekjes, Orchideen farm, Shop City, Karaoke dinner show
Hotel:
Je wilt echt veel te veel op een dag. Deze hierbovben bijvoorbeeld. En, en, en. Dat gaat dus niet. Op zondag is een uitgelezen dag om 's morgens naar Doi Sutep te gaan en 's middags over de markt in de oude stad (Rachadamnoen) te slenteren. En aan het begin van de avond sluit je je aan bij de Thais die allen op de markt dineren. Dan zie je wat en bent nog onder de lokale Thais ook. Deze zondagmiddag markt is een echte markt, niet die elke avond op Loi Kroh Rd gehouden wordt. Dat is toeristen troep.

[ Bericht 21% gewijzigd door Buzz129 op 14-05-2009 22:12:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')