quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:52 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die trip MOET je dus ook met een minibus doen. En dat is de uitstekende minibus company aan de buitenkant van het officiele busstation die vanaf 8 uur 's morgens om de twee uur een pendeldienst naar zowel Sanklaburi als naar Ayatthaya onderhoudt.
En van Bangkok met de trein naar Kanchanaburi...... nooit doen, die gaat maar twee keer per dag (om 8 en on 14 uur geloof ik) en dan ook nog vanuit Thonburi. Is uitsluitend derde class en heel oncomfortbel. Beter met de lokale bus naar het New Southern Busstation gaan en daar binnen 2 uur voor 100 baht met de first class bus (stopt maar een of twee keer) naar Kanchanaburi.
Die minibus company zit als je van de hoofdstraat(weg) naar het busstation gaat, en dat is 1 blok rechtsaf wanneer je uit de richting van Bangkok komt, en je het busstation dan aan je linkerhand hebt, aan het einde links, parallel aan het busstation ongeveer in het midden van de straat. Heel eenvoudig te vinden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik vond de trein, ondanks het relatief hoge tarief voor toeristen, (100 THB) juist wel weer leuk, al doet deze er inderdaad best lang over en is het niet super comfortabel, het is wel een ervaring.
Trein vertrekt inderdaad wel vanaf de andere kant van de rivier, dus het is wel lastig te bereiken.
Minibus naar Ayutthaya.. hmzzz ga even kijken, ikzelf zit in juni daar met 8 personen, en ik ben helaas gebombardeerd tot travelplanner, dan is een uitstapje naar Kanchinaburi misschien wel weer mogelijk, en dan naar Ayutthaya....
Je moet inderdaad ook niet vergeten dat het vakantie is en dat je ook beetje moet genieten. Om van het ene naar het andere te hollen is niet relaxed en dan ga je er al helemaal niet van genieten. Daarbij denk ik ook nog eens dat een aantal van die genoemde dingen niet interessant zijn om tijd aan te bestedenquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:52 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je wilt echt veel te veel op een dag. Deze hierbovben bijvoorbeeld. En, en, en. Dat gaat dus niet. Op zondag is een uitgelezen dag om 's morgens naar Doi Sutep te gaan en 's middags over de markt in de oude stad (Rachadamnoen) te slenteren. En aan het begin van de avond sluit je je aan bij de Thais die allen op de markt dineren. Dan zie je wat en bent nog onder de lokale Thais ook. Deze zondagmiddag markt is een echte markt, niet die elke avond op Loi Kroh Rd gehouden wordt. Dat is toeristen troep.
Hepatitis A alleen is dan prima. Als je bij het uitgaan en in Pattaya nog vrouwen gaat opzoeken, dan is Hepatitis B-vaccin ook verstandig (of als je 3 maanden of langer reist). Hepatitis B kan (zover ik weet) alleen met bloedcontact of bij seks overgeleverd worden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:46 schreef Stienn het volgende:
[..]
Blijf er iets meer dan 3 weken. We gaan rondreizen en af en toe het uitgaanleven opzoeken in thailand.
Hepatitus B werd me eerder door de huisarts afgeraden...maar toen ik eenmaal zag dat ik alles van de verzekering terugkreeg omdat ik een aanvullende verzekering bezat, heb ik die ook genomen...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Hepatitis A alleen is dan prima. Als je bij het uitgaan en in Pattaya nog vrouwen gaat opzoeken, dan is Hepatitis B-vaccin ook verstandig (of als je 3 maanden of langer reist). Hepatitis B kan (zover ik weet) alleen met bloedcontact of bij seks overgeleverd worden.
"About a third of the world's population, more than 2 billion people, have been infected with the hepatitis B virus.[3] This includes 350 million chronic carriers of the virus.[4] Transmission of hepatitis B virus results from exposure to infectious blood or body fluids containing blood."
http://en.wikipedia.org/wiki/Hepatitis_B
Rabies-inenting is niet preventief, als je gebeten wordt moet je alsnog een aantal inentingen halen! (Wel minder dan zonder die eerste inenting)quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Hepatitus B werd me eerder door de huisarts afgeraden...maar toen ik eenmaal zag dat ik alles van de verzekering terugkreeg omdat ik een aanvullende verzekering bezat, heb ik die ook genomen...
Rabies werd me eerder ook afgeraden, maar ik ben uiteindelijk blij dat ik die toch genomen heb...er lopen hier heel wat honden rond, niet dat ze agressief zijn, maar er hoeft er je net maar een te bijten...
Hep A en DTP heb ik uiteraard en buiktyfes omdat ik hier langer dan 3 maanden ben,
Verder nog een vraag:
Normaal haalde ik altijd geld af bij de groene geldautomaat (groene bank). Volgens mij is dit de K bank of K atm (of iets in die trant). Dit was gratis, de rest kostte allemaa geld. Nu haalde ik gisteren geld af maar vroeg ook deze bank voor 150 baht extra. Weet iemand nog een bank waarbij je nog for free je geld kan afhalen?
Wat is er zo leuk aan Pai?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:43 schreef kepler het volgende:
PaiSuperrelaxed hier
Rit hier naar toe was echt levensgevaarlijkChauffeur was suicidaal ofzo, want hij reed echt superhard en haalde iedereen in waar het onmogelijk was.... Vragen of hij langzamer ging hielp niet, hij ging alleen maar sneller
![]()
Maandag met de bus direct naar Bangkok, wordt een lange rit(ja trein is relaxter, maar dit is makkelijker, sneller en goedkoper
)
Het is net Valkenburg tijdens de bouwvakvakantie ..... of Vang Vien in Laos. Allemaal backpackers onder elkaar.quote:
haha ja, dat geloof ik graag. Maar het is nu laagseizoen en er zijn echt heel weinig toeristen. Als je nu naar een bar gaat kom je genoeg locals tegen.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Het is net Valkenburg tijdens de bouwvakvakantie ..... of Vang Vien in Laos. Allemaal backpackers onder elkaar.![]()
![]()
![]()
Ik maakte daar ooit eens een stop met een minibus rit van Mae Hong Son naar Chiang Mai, maar was blij dat die bus na een half uurtje weer vertrok. Buiten de foodvendors geen Thai gezien daar. Wat een ongelofelikjke toeristenzooi daar zeg.
Dat is idd een goeie site!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:04 schreef Travelmonkey het volgende:
zijn goedkope tickets in de aanbieding.. misschien toch nog een tripje Thailand dit jaar!
Ja, op het vliegveld zelf boeken bij de counter van AirAsia, NOK Air of elke andere carrier. Daar kun je dus wel cash betalen. Mogelijk dat die LCC's ook nog een kantoor in de stad zelf hebben, zoals AirAsia in Kuala Lumpur, maar daar ben ik niet zeker van. Overigens zullen de reguliere reisburo's in b.v. Bangkok geen ticket van een LCC voor je kunnen en willen boeken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:20 schreef BuupWerk het volgende:
vraagje...
we zijn aan het kijken voor een binnenlandse vlucht en je moet een creditcard hebben...die hebben we dus niet...is er een andere oplossing ??
Dat risico is er wel, maar teveel betalen.... ik denk het niet als je bij aankomst waar dan ook gelijk boekt voor een paar dagen later. Kun je wel checken door op hun website op te zoeken wat eenzelfde ticket nu voor over twee of drie dagen kost. En vol, dat geloof ik niet in deze tijd. Je gaat toch in juni. Dat is geen hoogseizoen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:48 schreef BuupWerk het volgende:
maar het risico dat het vol is of te veel betaald ??
Wanneer vertrek je? Anders is het misschien de moeite er alsnog één aan te vragenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:48 schreef BuupWerk het volgende:
maar het risico dat het vol is of te veel betaald ??
Reguliere reisburo's willen echt wel tickets van LCC's voor je boeken hoor. Natuurlijk krijgt een reisburo van sommige maatschappijen commissie, maar ze rekenen daarnaast ook nog boekingskosten, en een reisburo zal zichzelf in de vingers snijden als ze dat niet toe zouden staan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:46 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ja, op het vliegveld zelf boeken bij de counter van AirAsia, NOK Air of elke andere carrier. Daar kun je dus wel cash betalen. Mogelijk dat die LCC's ook nog een kantoor in de stad zelf hebben, zoals AirAsia in Kuala Lumpur, maar daar ben ik niet zeker van. Overigens zullen de reguliere reisburo's in b.v. Bangkok geen ticket van een LCC voor je kunnen en willen boeken.
bij keesquote:Op donderdag 28 mei 2009 19:08 schreef BuupWerk het volgende:
Wie heeft er nog tips wat betreft slaapplaatsen ??
Ben aan het rond speuren voor de volgende plaatsen:
Kachanaburi
Ayutthaya
Chiang Mai
Koh Samui
Koh Phangan
Ko Tao
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |