etenstijd of filerijdenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Schiedammert het volgende:
19 views en niemand weet iets te melden? zo stil is het al enkele dagen niet geweest.
weinig nieuws. Alleen dat de protest actie rustig verlopen is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Schiedammert het volgende:
19 views en niemand weet iets te melden? zo stil is het al enkele dagen niet geweest.
dat is netjesquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:43 schreef Animal_FR het volgende:
[..]
weinig nieuws. Alleen dat de protest actie rustig verlopen is.
dat is wat ik idd las oplunaticnews. Was er zelf niet bij dus weet niet wat er klopt en wat niet. Al is het natuurlijk wel zo dat de media liever heeft dat er gesloopt is dan dat er iets omgevallen is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:45 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat is netjes
eigenlijk de eerste keer ook al he, paar tafeltjes en prullebakken die omvielen, poe poe
dat is gewoon echt zo hequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:47 schreef Animal_FR het volgende:
[..]
dat is wat ik idd las oplunaticnews. Was er zelf niet bij dus weet niet wat er klopt en wat niet. Al is het natuurlijk wel zo dat de media liever heeft dat er gesloopt is dan dat er iets omgevallen is.
dan worden de rijen bij de kassa's nog langer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:05 schreef Happel het volgende:
Terecht, het is gewoon tuig dat zich niet weet te gedragen. Allemaal domme ongeschoolde analfabetische getattoeërde bullebakken. Tijd dat ze keihard worden aangepakt. Ik ben er voor om elke wedstrijd de toegang te ontzeggen voor mensen die het alfabet niet achterstevoren kunnen opzeggen.
Hij is ongeschikt als trainer bij een eredivisieclub. Fungeert beter als assistent. Hij is trouwens een Spartaan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:05 schreef Crane het volgende:
Van Stee ontslagen trouwens. Jammer, ik vind het een erg sympathieke vent.
Denk ik ook, of hij zou misschien iets in de jeugd bij ons kunnen doen. Daar is ie ook wel goed mee.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij is ongeschikt als trainer bij een eredivisieclub. Fungeert beter als assistent.
Ben jij zo oud dat je je nog druk maakt om Sparta?quote:Hij is trouwens een Spartaan.
Vond die spreekkoren ook niet bijster slim tijdens het protest, zeker omdat de spreekkoren 1 van de redenen was dat er 5 jaar geen uitsupporters mee komen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:45 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat is netjes
eigenlijk de eerste keer ook al he, paar tafeltjes en prullebakken die omvielen, poe poe
ik snap het hele probleem van die spreekkoren niet, wat is er nou mis mee dat zulke liederen gezongen worden, laat ons lekker zingen, laat hun lekker sunday bloody sunday spandoeken maken, lekker boeiend allemaal, het brengt juist de sfeer mee die er moet zijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:10 schreef Luni het volgende:
[..]
Vond die spreekkoren ook niet bijster slim tijdens het protest, zeker omdat de spreekkoren 1 van de redenen was dat er 5 jaar geen uitsupporters mee komen.
waarom zou je daar oud voor moeten zijn?quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:09 schreef Crane het volgende:
Ben jij zo oud dat je je nog druk maakt om Sparta?
quote:CIDI wil vervolging antisemitische Feyenoord-fans
ROTTERDAM - Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft het Openbaar Ministerie (OM) gevraagd de Feyenoord-fans te vervolgen die zaterdag bij een demonstratie in het centrum van de Maasstad antisemitische leuzen riepen. Dat heeft een zegsman woensdag gemeld.
Ongeveer tweehonderd Feyenoord-fans trokken zaterdag door de stad om te protesteren tegen het besluit van de burgemeesters Aboutaleb (Rotterdam) en Cohen (Amsterdam) om de komende vijf jaar geen supporters van de bezoekende club meer toe te laten bij de wedstrijd Ajax-Feyenoord. Zij maakten Aboutaleb tijdens dit protest onder meer uit voor 'vuile Jood' en riepen dat hij 'aan het gas' moest.
Het stoot het CIDI tegen het zere been dat Aboutaleb ervoor heeft gekozen geen klacht wegens persoonlijke belediging bij het OM in te dienen. „Het tegen een openbare gezagsdrager roepen dat hij een vuile Jood is die aan het gas moet, is een belediging van de Joodse bevolkingsgroep”, aldus een zegsman. „Het woord Jood wordt hier op de meest denigrerende wijze gebruikt en men zet tevens aan tot haat.”
Bron: Telegraaf.nl
Mij boeit die spreekoren ook niet, maar daar denken de horen politicie anders over. Moet je eens horen wat er tijdens The Old Firm gezongen wordt...........quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
ik snap het hele probleem van die spreekkoren niet, wat is er nou mis mee dat zulke liederen gezongen worden, laat ons lekker zingen, laat hun lekker sunday bloody sunday spandoeken maken, lekker boeiend allemaal, het brengt juist de sfeer mee die er moet zijn
Hebbie die gasten van het CIDI ook weer, we bedoelen er het joodse volk niet mee, maar de ajaxsupporters......quote:
quote:Het stoot het CIDI tegen de zere neus dat Aboutaleb ervoor heeft gekozen geen klacht wegens persoonlijke belediging bij het OM in te dienen.
n 2008 wordt de laatste Intertoto Cup gespeeld. Op 30 november 2007 werd door het Uitvoerend Comité van de UEFA besloten dat dit toernooi per 2009 wordt opgeheven. Vanaf 2009 zullen de teams die zich anders voor de Intertoto plaatsen, zich nu direct plaatsen voor eerste (van vier) kwalificatieronde van de nieuwe UEFA Europa League, een samenvoeging van de UEFA Cup en de UEFA Intertoto Cup.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:18 schreef Sloggi het volgende:
[..].
Welke plek geeft recht op deelname aan de Intertoto?
zo hoort het toch ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Mij boeit die spreekoren ook niet, maar daar denken de horen politicie anders over. Moet je eens horen wat er tijdens The Old Firm gezongen wordt...........
natuurlijk, gewoon nog een instantie erbij die feyenoord supporters wil straffen, daar word je toch gek vanquote:
Het gaat er helemaal niet om wat jij er van vindt. Als je weet dat je juist uit het stadion wordt geweerd door die spreekkoren, ga je ze niet nog eens roepen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
ik snap het hele probleem van die spreekkoren niet, wat is er nou mis mee dat zulke liederen gezongen worden, laat ons lekker zingen, laat hun lekker sunday bloody sunday spandoeken maken, lekker boeiend allemaal, het brengt juist de sfeer mee die er moet zijn
en je doet natuurlijk nooit iets dat niet magquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om wat jij er van vindt. Als je weet dat je juist uit het stadion wordt geweerd door die spreekkoren, ga je ze niet nog eens roepen.
Ik vind ook dat we best 160 mogen rijden op een lege snelweg, lekker boeiend allemaal. Wil nog niet zeggen dat de wetgever het met mij eens is.
Omdat de meeste Feyenoorders van onder de 40 zich niet echt druk maken over Sparta.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:15 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
waarom zou je daar oud voor moeten zijn?
Eens, dat zei ik eerder ook al, ik vind het erbij horen, maar ja daar zijn de meningen nogal over verdeeld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je weet dat je juist uit het stadion wordt geweerd door die spreekkoren, ga je ze niet nog eens roepen.
Natuurlijk doet iedereen dat wel, maar dan moet je niet zeiken als je er op gepakt wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:00 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
en je doet natuurlijk nooit iets dat niet mag
ik ben ook niet boven de veertig en maak me ook druk om sparta, wellicht omdat dat gevoel al lang bij ons in de familie zitquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Crane het volgende:
[..]
Omdat de meeste Feyenoorders van onder de 40 zich niet echt druk maken over Sparta.
Nou, druk maak ik me er niet over, maar na de joden (CIDI, hier bedoel ik ajax en zijn supporters mee) is sparta de club waar ik de meeste hekel aan heb.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Crane het volgende:
[..]
Omdat de meeste Feyenoorders van onder de 40 zich niet echt druk maken over Sparta.
Niet als ik weet dat er over mijn schouder wordt meegekeken. Als je demonstreert tegen een straf ga je tijdens die demonstratie niet hetgeen waar je voor bestraft wordt herhalen. Dat lijkt me gewoon een hele logische gedachtegang. Mensen die dat niet snappen en dus gewoon lekker gaan schreeuwen schat ik qua intelligentie dus ook niet erg hoog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:00 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
en je doet natuurlijk nooit iets dat niet mag
maar waarom het telkens maar eens zijn met de betutteling van de voetbalsupporters, het word steeds gekker wat niet meer mag, ergens moet het toch ophouden, of althans in ieder geval laten blijken dat je het er niet mee eens bentquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Natuurlijk doet iedereen dat wel, maar dan moet je niet zeiken als je er op gepakt wordt.
Omdat je weet dat het niet mag.
Gewoon je verlies nemen.
Tja, dan kan je het CIDI en heel veel andere mensen nog steeds niet wijs maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef Juk het volgende:
Dat dat CIDI nou nog steeds begint over antisemitisme blijkt wel uit wat een achterlijke het zijn. De ajacieden noemen zichzelf joden, ze zingen het en hebben Israelische vlaggen hangen (waarom snappen ze zelf ook niet). Als er dan door Feyenoorders in een anti-ajax lied gerefereerd wordt aan joden lijkt die strekking me vrij duidelijk en heeft het niks te maken met het geloof zelf.
Het gaat er niet om dat ik het er wel of niet mee eens ben, maar het gaat erom dat je dit natuurlijk op je vingers kon natellen dat dit kon gebeuren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
maar waarom het telkens maar eens zijn met de betutteling van de voetbalsupporters, het word steeds gekker wat niet meer mag, ergens moet het toch ophouden, of althans in ieder geval laten blijken dat je het er niet mee eens bent
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef Juk het volgende:
[..]
Niet als ik weet dat er over mijn schouder wordt meegekeken. Als je demonstreert tegen een straf ga je tijdens die demonstratie niet hetgeen waar je voor bestraft wordt herhalen. Dat lijkt me gewoon een hele logische gedachtegang. Mensen die dat niet snappen en dus gewoon lekker gaan schreeuwen schat ik qua intelligentie dus ook niet erg hoog.
Dat dat CIDI nou nog steeds begint over antisemitisme blijkt wel uit wat een achterlijke het zijn. De ajacieden noemen zichzelf joden, ze zingen het en hebben Israelische vlaggen hangen (waarom snappen ze zelf ook niet). Als er dan door Feyenoorders in een anti-ajax lied gerefereerd wordt aan joden lijkt die strekking me vrij duidelijk en heeft het niks te maken met het geloof zelf.
natuurlijk zal je de consequenties uiteindelijk moeten aanvaarden, maar dan vind ik het nog steeds je goed recht om duidelijk te maken dat je het er niet mee eens bentquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ik het er wel of niet mee eens ben, maar het gaat erom dat je dit natuurlijk op je vingers kon natellen dat dit kon gebeuren.
Consequenties van je gedrag.
Doe dat dan op een slimmere manier.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:26 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
natuurlijk zal je de consequenties uiteindelijk moeten aanvaarden, maar dan vind ik het nog steeds je goed recht om duidelijk te maken dat je het er niet mee eens bent
quote:Investeerders willen Feyenoord niet overnemen
ROTTERDAM - De groep investeerders die zich begin deze maand bij Feyenoord heeft gemeld, zit morgen voor het eerst met de raad van commissarissen van de Stadionclub om de tafel.
afbeelding vergroten
De kapitaalkrachtige sponsors onder leiding van zakenman Ad Sint Nicolaas gaan een businessplan voor de komende vijf jaar presenteren.
,,Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan,’’ zegt Sint Nicolaas. ,,Dat is mijn insteek.’’
De directeur van Plan@Office en zijn collega-sponsors stellen Feyenoord ‘een aanzienlijke investering’ in het vooruitzicht. In ruil daarvoor willen de investeerders aandelen, die de club later terug kan kopen. ,,Het is niet de bedoeling dat we de club overnemen. Maar we willen wel zekerheden.’’
Sinds Sint Nicolaas zich per brief heeft gemeld bij Feyenoords president-commissaris Dick van Well, is de groep investeerders flink gegroeid. ,,Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen.’’
Hoeveel geld de investeerders inbrengen, wil Sint Nicolaas niet zeggen. Feyenoord kampt met een schuld van zeventien miljoen euro. ,,Van dat bedrag zijn we niet geschrokken.’’
Als je demonstreert mag je niet opeens alles omdat je vindt dat je onrecht wordt aangedaan hequote:Op woensdag 25 februari 2009 20:24 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dan is toch niet alleen het CIDI achterlijk, dan toch ook iedereen die tegen dit soort spreekkoren zijn, dus ook justitie.
en je demonstreert toch juist tegen iets wat je onrecht vindt
Dat is dus het probleem van de meeste supporters, en om dan te gaan zeiken dat je genaaid wordt door de ME/overheid is onzin, want je weet dat het niet mag, en je weet dat de ME/overheid laatste jaren strenger optreedt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Doe dat dan op een slimmere manier.
ja misschien welquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Doe dat dan op een slimmere manier.
De naam van de beste man wekt nou ook niet echt veel vertrouwensquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef sjimz het volgende:
De titel lijkt erop dat heel de deal niet doorgaat.
Terwijl het juist in een andere context gelezen moet worden.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De naam van de beste man wekt nou ook niet echt veel vertrouwens
idd, schrok eerstquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef sjimz het volgende:
hou toch op man, al jaren geldt deze sanctie, al jaren wordt het heftiger gezongen dan bij de laatste klassieker, nu is er ook hier een 020 supportertje burgermeester geworden en de 2 vriendjes denken er in 1 keer van af te kunnen komen. dat is toch bullshit. ze maken het alleen maar erger want nu gaan we met eigen vervoer erheen en zitten we tussen de 020 supporters, en met we bedoel ik echt niet alleen maar, zoals jullie het noemen, 'mijn soort supporters'quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:28 schreef Rots het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem van de meeste supporters, en om dan te gaan zeiken dat je genaaid wordt door de ME/overheid is onzin, want je weet dat het niet mag, en je weet dat de ME/overheid laatste jaren strenger optreedt.
Leer wat van sjimz Schiedammert.
het bericht dan weer welquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De naam van de beste man wekt nou ook niet echt veel vertrouwens
Het is een schijnspelletje en soms kan je daar maar beter aan meedoen ook al ben je het er niet mee eens.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:36 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
hou toch op man, al jaren geldt deze sanctie, al jaren wordt het heftiger gezongen dan bij de laatste klassieker, nu is er ook hier een 020 supportertje burgermeester geworden en de 2 vriendjes denken er in 1 keer van af te kunnen komen. dat is toch bullshit. ze maken het alleen maar erger want nu gaan we met eigen vervoer erheen en zitten we tussen de 020 supporters, en met ze bedoel ik echt niet alleen maar, zoals jullie het noemen, 'mijn soort supporters'
uiteindelijk doe je er ook aan mee, alleen dan gaan de supporters dus op eigen houtjequote:Op woensdag 25 februari 2009 20:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is een schijnspelletje en soms kan je daar maar beter aan meedoen ook al ben je het er niet mee eens.
De (in mijn ogen achterlijke) maatregel is genomen naar aanleiding van een regel die al jaren geleden ingevoerd is. Helemaal 100 % is Aboutaleb dus hier dus niet verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:36 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
hou toch op man, al jaren geldt deze sanctie, al jaren wordt het heftiger gezongen dan bij de laatste klassieker, nu is er ook hier een 020 supportertje burgermeester geworden en de 2 vriendjes denken er in 1 keer van af te kunnen komen. dat is toch bullshit. ze maken het alleen maar erger want nu gaan we met eigen vervoer erheen en zitten we tussen de 020 supporters, en met we bedoel ik echt niet alleen maar, zoals jullie het noemen, 'mijn soort supporters'
Er is al jaren zo'n maatregel bij wedstrijden tussen Ajax en ADO Den Haag, tijdens wedstrijden gebeurt er niets. Buiten het veld is er het een en ander gebeurd, maar het binnenvallen van supportershomes en brandstichting was ook gebeurd wanneer de fans gewoon waren toegelaten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:40 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
uiteindelijk doe je er ook aan mee, alleen dan gaan de supporters dus op eigen houtje
zal me een feestje worden zeg (sarcastisch bedoeld hoor mensen)
quote:Sponsors willen Feyenoord niet overnemen
De groep investeerders die Feyenoord een stap vooruit wil laten maken is niet van plan om de club in haar totaal over te nemen. Ad Sint Nicolaas, die namens de sponsors aan tafel zal schuiven met de Rotterdamse clubleiding, zegt dat de geldschieters enkel wat zekerheden willen hebben. “Maar het is niet de bedoeling dat we de club overnemen”, zegt de zakenman in AD/Sportwereld.
Enkele weken geleden kwam het bericht door dat een aantal ondernemers uit Rotterdam bereid was om flink te investeren in Feyenoord, dat met financiële zorgen kampt. Voetbal International concludeerde daarna dat de sponsors de club helemaal zou willen overnemen, maar daarvan blijkt geen sprake. De investeerders prefereren een rol aan de zijlijn en willen niet in de bestuurskamer plaatsnemen.
De groep investeerders die zich begin deze maand bij Feyenoord heeft gemeld, zit donderdag voor het eerst met de Raad van Commissarissen van de club om de tafel. Sint Nicolaas zal namens de groep een businessplan voor de komende vijf jaar presenteren. “Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan” zegt Sint Nicolaas. “Dat is de insteek.”
Sint Nicolaas heeft de groep investeerders flink zien groeien: “Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen.” Hoeveel geld zij in totaal in de club willen steken is niet bekend. Feyenoord kampt met een schuld van zeventien miljoen euro. “Van dat bedrag zijn we niet geschrokken”, aldus de zakenman, die zelf directeur is van Plan@Office.
Idd, ik schrok al.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef sjimz het volgende:
Het duurt wel erg lang. Volgens mij willen ze toch wel wat dingen vastleggen. Wat mij betreft mogen ze ook best wat invloed hebben, zoals dat ze b.v. in overleg met de supportersvereniging en de rvc een totaal niet functionerende (technisch) directeur weg kunnen sturen, of daar in elk geval inspraak over hebben. Zo voorkom je dat iemand als Bosz zichzelf in kan graven in de club.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:10 schreef Luni het volgende:
Dat verhaal van die investeerders begint nu wel serieuze vormen aan te nemen, begin er stiekum wel vertrouwen in te krigen dat het goed gaat komen.
Nou van mij niet. Of wel invloed, of geen invloed, maar geen halfslachtig gedoe.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:23 schreef Crane het volgende:
[..]
Het duurt wel erg lang. Volgens mij willen ze toch wel wat dingen vastleggen. Wat mij betreft mogen ze ook best wat invloed hebben, zoals dat ze b.v. een totaal niet functionerende (technisch) directeur weg kunnen sturen.
Het lijkt me goed als ze een soort van motie in kunnen dienen, zodat er niet teveel sprake kan zijn van vriendjespolitiek, zoals de afgelopen tijd het geval was. Maar dat ze zonder overleg met wie dan ook zomaar een directeur of trainer eruit zouden kunnen gooien wordt me ook weer iets te link.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou van mij niet. Of wel invloed, of geen invloed, maar geen halfslachtig gedoe.
Nou ja, ik zeg niet dat ze in de bestuurskamer moeten zitten maar ze zouden wel degelijk als klankbord namens het grootste deel van de supporters kunnen dienen wanneer het over echt belangrijke zaken gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:32 schreef Happel het volgende:
De supportersvereniging moet zich niet bezig houden met het wel of niet wegsturen van een TD. Dat is helemaal niet de verantwoordelijkheid van zo een organisatie. Een supportersvereniging is er voor supporters, is het spreekorgaan van de supporters, vertegenwoordigd ze bij overleg tussen instanties en komt op voor de belangen van de supporters.
Dat ben ik wel met je eens ja, elke succesvolle club van dit moment heeft een harde zakelijke man met persoonlijkheid aan het roer die ingrijpt als het moet. Maar zo iemand kun je niet hebben i.c.m. die investeerders ben ik bang. Tenzij het iemand is die door de investeerders naar voren wordt geschoven, maar dan is het ook maar afwachten of dat de juiste persoon is. Ik ben bang dat Gudde blijft zitten, en die zal niet snel harde beslissingen nemen.quote:Een RvC hoort ook niet te beslissen over het wel of niet wegsturen van een TD. Daar is een algemeen directeur voor aangesteld. Helaas is de huidige directeur een slappe zak zonder ruggengraat. Totaal niet geschikt voor die functie.
Ik hoop dat er voor de zomer duidelijkheid is. Het is belangrijk dat Been en Beenhakker de komende transferperiode in rust kunnen werken. Wat ik wel opvallend vind is dat Feyenoord blijkbaar nog steeds naar transfervrije/zeer goedkope spelers op zoekt lijkt te zijn.quote:Lang duurt het ook niet. Iets belangrijks als dit kan nooit even geregeld en op papier gezet worden. Daar gaan meerdere gesprekken aan vooraf. De groep investeerders schuiven ook niet zonder plan aan en zullen ook meerdere gesprekken gevoerd hebben over hetgeen wat ze willen. Dat zal allemaal in een stroomversnelling zijn gekomen nadat naar buiten was gekomen dat zij Feijenoord er weer bovenop wilden helpen.
quote:Teveel invloed moeten ze ook niet krijgen. Verwacht dat ze bepaalde voorwaarden zullen voorleggen aan de RvC en Gudde. 12% rente o.i.d.
Het is een bodemloze put geweest omdat er maar wat aangekloot werd. Wanneer je goed beleid voert, is Feyenoord in potentie de meest interessante club van Nederland.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:51 schreef Merkie het volgende:
Snap niet dat er nog investeerders zijn die geld in Feyenoord willen steken, het is al jaren een bodemloze put. Maar goed, ze hebben er vertrouwen in en ze zijn er wel, dus daarvoor respect. Hopen dat het wat uithaalt.
Dat is waar, maar als ik investeerder was zou ik toch eerst de kat uit de boom kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:52 schreef Crane het volgende:
[..]
Het is een bodemloze put geweest omdat er maar wat aangekloot werd. Wanneer je goed beleid voert, is Feyenoord in potentie de meest interessante club van Nederland.
Dat heeft geen zin, zonder geld heeft Feyenoord ook geen kans om er bovenop te komen. Het is nu erop of eronder voor de club, als je 5-10 miljoen investeert dan kom je er sowieso niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als ik investeerder was zou ik toch eerst de kat uit de boom kijken.
In de VI waren de investeerders juist blij met Leo... en sowieso met zijn charisma en dergelijke is hij wel iemand die scoort bij ze. Beter dan Bosz of Gudde of zo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:01 schreef Crane het volgende:
Ben overigens wel benieuwd hoe de combi Leo - investeerders uit gaat pakken.
Dan gaan ze toch rustig opbouwen, jammer dan als je de komende 5 jaar niet meedoet bovenin, als er maar een keer iets met visie gebeurd en als mensen een keer de tijd krijgen om iets neer te zetten. Als mensen gaan investeren verwacht de helft al weer dat je dat seizoen kampioen gaat worden, zo simpel werkt het nou eenmaal niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:55 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, zonder geld heeft Feyenoord ook geen kans om er bovenop te komen. Het is nu erop of eronder voor de club, als je 5-10 miljoen investeert dan kom je er sowieso niet.
Beenhakker, Been en Koevermans: het zijn allemaal nieuwe namen. Die kun je niet afrekenen op het gekloot van mensen als Bosz, Gullit, Wotte etc.
Nogal onrealistisch. Geen enkele club bouwt meer 5 jaar lang tegenwoordig. Als je 2 jaar vooruit denkt, is dat al veel. Nu hoef je idd niet meteen voor 50 miljoen aan spelers te investeren en te roepen dat je binnen een jaar de titel binnen moet slepen maar zo'n lange termijn-plan is onmogelijk in de huidige voetbalwereld. Belangrijk is gewoon om het maximale uit Feyenoord te halen met goed beleid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:13 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch rustig opbouwen, jammer dan als je de komende 5 jaar niet meedoet bovenin, als er maar een keer iets met visie gebeurd en als mensen een keer de tijd krijgen om iets neer te zetten. Als mensen gaan investeren verwacht de helft al weer dat je dat seizoen kampioen gaat worden, zo simpel werkt het nou eenmaal niet.
Dat snap ik ook wel, maar kijk is hoeveel Feyenoord in 5 jaar tijd is opgeschoten, denk dat je dan ook realistisch moet zijn en gewoon wel een keer zorgen dat mensen de tijd krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:15 schreef Crane het volgende:
[..]
Nogal onrealistisch. Geen enkele club bouwt meer 5 jaar lang tegenwoordig. Als je 2 jaar vooruit denkt, is dat al veel. Nu hoef je idd niet meteen voor 50 miljoen aan spelers te investeren en te roepen dat je binnen een jaar de titel binnen moet slepen maar zo'n lange termijn-plan is onmogelijk in de huidige voetbalwereld. Belangrijk is gewoon om het maximale uit Feyenoord te halen met goed beleid.
je zit in het verkeerde topicquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:56 schreef Rots het volgende:
Feyenoord.![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen zien hoe Ajax vernederd gaat worden tegen Fiorentina, altijd leuk, wel jammer voor het Nederlandse voetbal.
Exact, dat is wel zo realistisch.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:35 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar kijk is hoeveel Feyenoord in 5 jaar tijd is opgeschoten, denk dat je dan ook realistisch moet zijn en gewoon wel een keer zorgen dat mensen de tijd krijgen.
Jij roept al 4 jaar dat we de komende jaren moeten gaan bouwen. Heeft nog niet echt succes opgeleverd he?quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Exact, dat is wel zo realistisch.
Voor de organisatie en structuur heb je geen 5 jaar nodig hoor. Misschien totdat alles optimaal in orde is en geolied draait ja. Volgend jaar gewoon bij de eerste 5 eindigen, daarna zien we wel verder.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:31 schreef Hamilcar het volgende:
Ik denk dat hij niet slechts over 5 jaar een vaste groep trainen en voorbereiden, Crane, maar de gehele organisatie en structuur en alles wat daar mee te maken heeft. Hehe.
die 4 jaar is dan ook een periode geweest met niet capabele mensen op belangrijke functies, dan word het ook wel erg moeilijk om succesvol te kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:47 schreef Crane het volgende:
[..]
Jij roept al 4 jaar dat we de komende jaren moeten gaan bouwen. Heeft nog niet echt succes opgeleverd he?
quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:47 schreef Crane het volgende:
[..]
Jij roept al 4 jaar dat we de komende jaren moeten gaan bouwen. Heeft nog niet echt succes opgeleverd he?
dit valt echt niet serieus te nemen, die spelfouten alquote:
Die flauwekul door Ajax 020 te noemen ook.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
dit valt echt niet serieus te nemen, die spelfouten al
quote:CIDI wil alsnog vervolging Feyenoordfans
ROTTERDAM - Feyenoord-hooligans die afgelopen weekend scandeerden dat de Rotterdame burgemeester een ‘vuile Jood’ is die ‘aan het gas moet’, moeten alsnog worden vervolgd.
Burgemeester Aboutaleb. FOTO SANNE DONDERS
Het CIDI (Centrum voor Informatie en Documentatie Israel) roept de Rotterdamse hoofdofficier Henk Korvinus daartoe op.
De Joodse belangenorganisatie zegt zeer geschokt te zijn door de haatzaaiende leuzen. ,,We vrezen dat niet-vervolgen een vrijbrief betekent om ook elders tegen andere Nederlanders voor Joden beledigende leuzen te roepen,’’ schrijft CIDI-directeur Ronny Naftaniel aan Korvinus.
Aboutaleb vindt het niet nodig om aangifte te doen, mede omdat het onderzoek zonder aangifte al liep. Ook zegt hij niet door de leuzen te zijn geraakt. Naftaniel: ,,Voor het CIDI gaat de kwestie verder dan het persoonlijke element. Het woord Jood is hier op de meest denigrerende manier gebruikt en zet tevens aan tot haat.’’
Justitie heeft laten weten geen hooligans te vervolgens voor het scanderen van leuzen, omdat de roepende raddraaiers niet herkend zijn. Het CIDI trekt die lezing in twijfel. Mede omdat er veel agenten op de been waren.
Net als gistermiddag toen opnieuw een demonstratie was aangekondigd tegen het spelen van de klassieker tussen Feyenoord en Ajax zonder uit-publiek. Slechts een handjevol supporters kwam opdraven, waarvan de meeste aan de overkant van de Coolsingel naar de politiemacht aan de overkant keken. Wie zich wel op het bordes van het Stadhuis waagde, kreeg een brief met spelregels in de handen gedrukt. Kwetsende spreekkoren waren verboden, zo liet de politie weten.
De supportersvereniging staat niet achter de demonstraties. Zij gaan liever het gesprek aan met Aboutaleb over het verbod. Dit staat voor 12 maart op de agenda.
Mijn god, wat is dat triest, met al die spelfoutenquote:
het is een marocaanquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:05 schreef DonRaja het volgende:
grappig, zou degene die dit heeft gemaakt echt serieus zijn?
het is wel een beetje een dikkop zeg, die abou...
ja maar je zou denken datie van al dat demostreren (want dat mogen alleen marocanen) wat zou afvallen...quote:
quote:Lensky gaat weer voetballen
Geschreven op 2009-02-26 om 12:06 | Aantal keer bekeken: 324 | Aantal reacties: 6 | Bron: RTV Rijnmond Jacob Lensky gaat toch weer voetballen. De voormalig Feyenoorder liet vorig jaar zijn contract bij Rotterdammers ontbinden wegens privé-omstandigheden.
De 20-jarige Canadese middenvelder keerde daarop terug naar zijn geboorteland. Hij wilde niets meer met voetbal te maken hebben. Maar na een aantal maanden rust kreeg hij toch weer zin om te spelen.
Sinds eind januari traint Lensky mee met Vancouver Whitecaps. Uiteindelijk wil hij weer in Europa voetballen. Feyenoord beschikt nog over vijftig procent van de transferrechten van Lensky
niet als hij na het demonstreren weer allerlei zoete gebakjes in zijn mik stoptquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
ja maar je zou denken datie van al dat demostreren (want dat mogen alleen marocanen) wat zou afvallen...
quote:'We willen Feyenoord niet overnemen'
ROTTERDAM - De groep investeerders die zich begin deze maand bij Feyenoord heeft gemeld, zit morgen voor het eerst met de raad van commissarissen van de Stadionclub om de tafel.
afbeelding vergroten
De kapitaalkrachtige sponsors onder leiding van zakenman Ad Sint Nicolaas gaan een businessplan voor de komende vijf jaar presenteren.
,,Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan,’’ zegt Sint Nicolaas. ,,Dat is mijn insteek.’’
De directeur van Plan@Office en zijn collega-sponsors stellen Feyenoord ‘een aanzienlijke investering’ in het vooruitzicht. In ruil daarvoor willen de investeerders aandelen, die de club later terug kan kopen. ,,Het is niet de bedoeling dat we de club overnemen. Maar we willen wel zekerheden.’’
Sinds Sint Nicolaas zich per brief heeft gemeld bij Feyenoords president-commissaris Dick van Well, is de groep investeerders flink gegroeid. ,,Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen.’’
Hoeveel geld de investeerders inbrengen, wil Sint Nicolaas niet zeggen. Feyenoord kampt met een schuld van zeventien miljoen euro. ,,Van dat bedrag zijn we niet geschrokken.’’
quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:36 schreef DonRaja het volgende:
Volgens mij is dit gemaakt door diezelfde gasten die ook al het legendarische 'galory play' spandoek maakten
quote:LEE VERHUURD AAN CHUNNAM DRAGONS
Chun soo Lee speelt tot 1 januari 2010 voor Chunnam Dragons, dat uitkomt in de Zuid-Koreaanse K-League. Feyenoord bereikte hierover donderdagmiddag overeenstemming met Chunnam en met Suwon Samsung BlueWings, de club waaraan Lee voor de duur van dit seizoen verhuurd was. Chunnam Dragons betaalt een huursom en neemt bovendien het salaris van de buitenspeler over. Voor de Blue Wings speelde de 79-voudig international gedurende het afgelopen half jaar uiteindelijk vier volledige duels.
Ik ergerde me dood aan zijn oproep aan de 'normale supporters' om zich te distantiëren van het tuig. Misschien is het dan een idee om eens te beginnen met de normale supporters niet te straffen voor het gedrag van het tuig.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
dit valt echt niet serieus te nemen, die spelfouten al
maar ben voor de rest wel eens dat het een k*t burgemeester is
79-voudig international?quote:
repsetcquote:
Die zien we dus niet meer spelen bij Feijenoord. Te duur om zijn contract af te kopen, dus verhuren we hem zijn gehele contract gewoon aan Zuid-Koreaanse clubs.quote:
Had je echt verwacht dan dat ie ooit nog terugkwam?quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:53 schreef Happel het volgende:
[..]
Die zien we dus niet meer spelen bij Feijenoord. Te duur om zijn contract af te kopen, dus verhuren we hem zijn gehele contract gewoon aan Zuid-Koreaanse clubs.
ze zullen er wel de tering in gehad hebben nu ze geen supportertjes konden pestenquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:18 schreef Happel het volgende:
Neuh, niet direct. Teveel heimwee blijkbaar.
Gisteren was trouwens die demonstratie waar geen hond kwam. Zag net een filmpje van de politie-inzet gisteren. Prachtig eigenlijk, dat ze toch weer eens aan het werk gaan. Maar waarvoor?
Met de kou valt het wel mee, ze geven 10 graden op, paar paracetalmol erin, wat bier en een dikke blow en je voelt niks joh!quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:23 schreef FrankyMcG het volgende:
Pffff, zwaar door mijn rug gegaan, twijfel nog of ik zondag ga, 1,5 uur in de kou zal mijn gestel niet veel beter doen.
quote:Rotterdam, 25 februari 2009
Deelnemers: de leiding van de club, supporters en bestuur FSV
Een geselecteerde groep van twintig supporters heeft gisteren op verzoek van het bestuur van de FSV tekst en uitleg gekregen van Eric Gudde (algemeen directeur) en Boudewijn Poelmann (RvC) over het beleid, de toekomstplannen en de positie van Feyenoord. Vooral de positie van Feyenoord in het nationale en internationale voetbal op het korte, middenlange en lange termijn is in deze presentatie aan de orde gekomen.
Daarin zijn 3 pijlers belangrijk voor de toekomst van de club.
Op de eerste plaats is dat het topsportklimaat rond het eerste elftal. Hiervoor zijn goede trainingsfaciliteiten nodig en een optimale begeleiding voor de spelers bijvoorbeeld periodisering, voeding, medisch etc.
Als tweede pijler wordt een zich onderscheidende jeugdopleiding genoemd. Dit wil men bereiken door maatwerk in trainingen, een vakbekwame staf in een goede organisatie met goede accommodaties.
Als derde pijler wordt een efficiënte scouting genoemd. De bedoeling daarbij is om te proberen nog actiever en nog eerder nationale en/of internationale jeugdspelers aan de club te binden.
Ook het nieuwe stadion is een belangrijk onderdeel voor de toekomst van de club. Hierdoor kunnen er meer toeschouwers worden ontvangen die meer comfort geboden kan worden. Een belangrijk gevolg hiervan is dat er meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Het uitbreiden van het aantal zakelijke plekken (hospitality) en de functionaliteit (popconcerten) van het nieuwe stadion zijn ook in de plannen opgenomen. Het bezoekers aantal van 80.000 is bijvoorbeeld mede bepalend of de club in aanmerking komt voor FIFA en UEFA finales.
Voor de komende periode heeft de club zichzelf een aantal doeleinden gesteld: verbeteren van de sportieve prestaties op het veld, commercieel doorgroeien, financieel gezond worden d.m.v. investeringsmodellen, het koesteren van supporters en het actief maatschappelijk ondernemen in buurt, stad en regio.
Na afloop van de presentatie was er gelegenheid tot vragen stellen. De belangrijkste onderwerpen die besproken zijn:
De vraag werd gesteld of de club bij de KNVB nog in licentiecategorie 2 zit. In het verleden werd hier met de supporters alleen over gecommuniceerd als het op de peildatum gestegen was maar niet als het gedaald was. De directie zegt toe om in de toekomst alle gegevens over de meetmomenten te communiceren met de supporters.
Het nieuwe stadion komt in eigendom van de club en dient gefinancierd te worden door founders, de gemeente en d.m.v. van vreemd vermogen. De gemeente wil alleen maar aan dit project deelnemen als de éénwording binnen de club gerealiseerd is (BVO, amateurs en stadion), wat een zeer ingewikkeld proces is. Uit de zaal komt het advies om niet echt de eigenaar van de club stadion te worden omdat, bij een faillissement van de BVO, ook gelijk het stadion door schuldeisers opgeëist kan worden.
Of het stadion daadwerkelijk gevuld gaat worden is een, door de directie aanvaard, ondernemers risico waarbij de directie uitgaat van een potentieel van 2,5 miljoen Feyenoord aanhangers, een groot achterland, (hopelijk) betere sportieve prestaties,
meer comfort en meer hospitality mogelijkheden in het nieuwe stadion.
V.w.b. de geldschieters is er weinig te melden. De directie staat zeer positief tegenover het initiatief van deze groep ondernemers en gaat onbevangen de gesprekken in. De onderhandelingen met de mogelijke deelnemers in de investeringsmodellen gaan, ondanks de recessie, gewoon door.
Een van de toekomstpijlers van de club is een efficiënte scouting. De vragen wat was de opdracht voor de scouting, wat is met de resultaten gedaan en hoeveel geld is er beschikbaar, kan door niemand van de aanwezigen beantwoord worden.
Wel wordt duidelijk dat een (nieuwe) speler het in de provincie, zeker in het begin van zijn carrière, makkelijker heeft dan een speler bij een grote club. Als een van de redenen van het niet goede scoutingbeleid wordt het steeds wisselende technisch beleid door een nieuwe technische staf van de club genoemd, terwijl ook de technische leiding passanten binnen de club zijn.
De nieuwe technisch adviseur (Beenhakker) heeft de huidige directie bij zijn aantreden laten weten dat hij achter het technisch beleid van de club staat en eerst wil inventariseren en op termijn daar waar nodig wijzigingen aan zal brengen in het technisch beleidsplan wat de club voorstaat.
Er wordt een voorstel gedaan om (jonge) spelers in de gelegenheid te stellen om in contact komen met de “supporter”. Het doel hiervan is om de spelers een betere binding met de club en zijn supporters te laten krijgen en dat de supporter op zijn misschien heel eigen wijze altijd achter de club zal blijven staan en dus ook altijd achter hem zal blijven staan.
De club gaat volgens alle supporters niet goed om met de beeldvorming die over zijn supporters heerst. Ze hebben niet het gevoel dat de club voor zijn supporters opkomt en heeft de indruk dat al het negatieve wat de pers over de Feyenoord supporter in de media publiceert, de club niet raakt. Ook in de Kuip voelt de supporter zich niet altijd correct behandeld met visitaties, drugshonden en dubbele kaartcontrole.
Het gehele veiligheidsbeleid en supportersbeleid hangen hier ook nauw mee samen en wordt soms te ver doorgedreven, is de stellige overtuiging
Het te strenge spandoekenbeleid is door een mooi voorbeeld van.
Als je mensen slecht behandelt, gaan ze zich ook slecht gedragen.
Er wordt de directie gevraagd naar een duidelijk beleid/visie rondom het wedstrijdbezoek.
Over het wel of niet doorgaan van het FSP, in welke vorm dan ook, wordt binnenkort door de directie een sessie met supporters belegd. Hier zal ook naar een oplossing moeten worden gezocht.
De hoop wordt uitgesproken dat het voetbal weer belangrijker gaat worden dan de commercie. De directie geeft de verzekering dat alles binnen de club gefocust is en blijft
op de prestaties van het eerste elftal op zondagmiddag 14.30 uur.
De doelstelling is om Ghana financieel af te bouwen naar nul (0). Dit jaar is de begroting teruggebracht naar 4 ton maar als er een koper komt, gaat de club in gesprek.
Om 22.05 sluit voorzitter Van Dorp de bijeenkomst met dankzegging aan de aanwezigen voor hun inbreng.
Vooraf en achteraf is en blijft er onder de supporters toch enige scepsis over besproken onderwerpen in het kader: eerste zien en dan geloven.
Niet zo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo zie ik hem het liefste
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het zal wel weer goed voor het nederlands voetbal zijn, maar zoiets zou ik toch echt niet uit mijn strot kunnen krijgenquote:
Toch leuk voor die jongen dat die scoort na zo veel blessureleed.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus gewoon voortborduren op het beleidsplan, zoals opgesteld door Bosz. Niet slecht...quote:
gewoon echt hequote:Op donderdag 26 februari 2009 23:17 schreef Happel het volgende:
Lekker boeiend wat dat joch doet, hou dit lekker buiten het Feijenoord topic.
Ik ben blij voor hem, het blijft toch een Feyenoorder hequote:Op donderdag 26 februari 2009 23:15 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Toch leuk voor die jongen dat die scoort na zo veel blessureleed.
Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
het zal wel weer goed voor het nederlands voetbal zijn, maar zoiets zou ik toch echt niet uit mijn strot kunnen krijgen
quote:Poelmann stapt op bij Feyenoord
ROTTERDAM - Boudewijn Poelmann stapt uit de raad van commissarissen van Feyenoord. Het enige dat hij donderdagavond kwijt wilde, was dat er ‘een verschil van mening is over het te voeren beleid bij de club.’
afbeelding vergroten Boudewijn Poelmann. FOTO ANP
Dat heeft Poelmann ook aan president-commissaris Dick van Well laten weten. ,,Hij wil inderdaad aftreden,’’ bevestigt Van Well.
Poelmann, directeur van de Nationale Postcode Loterij, maakte sinds april 2007 deel uit van het hoogste cluborgaan.
De rvc praat vandaag (vrijdag) met de groep investeerders die Feyenoord in ruil voor aandelen wil voorzien van een financiële injectie.
Van Well is bereid om de kapitaalkrachtige sponsors zeggenschap te geven. ,,Als de investeerders wensen hebben over de samenstelling van de rvc, is iedereen bereid om zijn zetel ter beschikking te stellen,’’ zegt hij. ,,Alles in het belang van Feyenoord.’’
Poelmann had bij de club media en marketing in zijn portefeuille. Hij is bekend als oprichter in 1983 van Novamedia, dat zich bezighoudt met goede doelen-loterijen. In 1989 richtte hij de Nationale Postcode Loterij op. Met die organisaties vergaarde hij zijn fortuin.
Voor Feyenoord komt het vertrek van Poelmann op een vervelend moment. Met de aanstelling van Leo Beenhakker en Mario Been was er juist rust op het technisch vlak.
Wel goed dat ze af willen treden alles in het belang van Feyenoordquote:Van Well is bereid om de kapitaalkrachtige sponsors zeggenschap te geven. ,,Als de investeerders wensen hebben over de samenstelling van de rvc, is iedereen bereid om zijn zetel ter beschikking te stellen,’’ zegt hij. ,,Alles in het belang van Feyenoord.’
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:00 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
die kerel voelt de bui gewoon al hangen en wilt de eer aan zichzelf houden
er gaan er nog meer volgen hoor, vrijwillig of niet vrijwillig, die investeerders gaan het vertrek van enkelen wel eisenquote:
Tuurlijk! Ze willen de feitelijke macht, en geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:06 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
er gaan er nog meer volgen hoor, vrijwillig of niet vrijwillig, die investeerders gaan het vertrek van enkelen wel eisen
preciesquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Tuurlijk! Ze willen de feitelijke macht, en geef ze eens ongelijk.
Zolang ze zich maar niet met de opstelling gaan bemoeien.
quote:De vice-voorzitter van de Poolse voetbalbond, die al geruime tijd met Beenhakker overhoop ligt, riep dat hij Don Leo met zijn stropdas het land wilde uitslepen wegens ’dubbelspel en verraad’. Ook Poolse oud-internationals, onder wie ex-doelman Jan Tomaszewski, haalden fel uit naar Beenhakker.
Dat was ook een succes zeg die academyquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog 2 nieuwtjes...
Feyenoord zet die Ghana Acedamy te koop.
En Feyenoord wil zelf eigenaar worden van het nieuwe stadion.
Net of serieus benquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:28 schreef TC03 het volgende:
DK, wat zet je jezelf toch weer voor schut in het Ajax - Fiorentina-topic.Sjongejonge zeg.
quote:Optimisme bij sponsors Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - De clubleiding van Feyenoord is bereid om de macht te delen met investeerders. ,,Geld in ruil voor zeggenschap is acceptabel,'' zegt president-commissaris Dick van Well.
Als het aan een groep ondernemers ligt, vliegt de traditionele helikopter komende zomer weer vol met nieuwe spelers de Kuip binnen.
Hij krijgt vrijdag te horen wat de groep kapitaalkrachtige ondernemers onder leiding van zakenman Ad Sint Nicolaas precies van plan is. Sinds de sponsors zich op 4 februari als 'vrienden van Feyenoord' per brief hebben gemeld bij Van Well zijn er achter de schermen in de Kuip reeds talloze gesprekken gevoerd.
De eerste formele ontmoeting tussen delegaties van beide partijen liet vanwege de volle agenda's van alle betrokkenen nog op zich wachten. In de tussentijd is echter al wel duidelijk geworden dat clubleiding en geldschieters open staan voor elkaar.
,,Feyenoord staat er positief in,'' zegt Van Well. ,,In dit eerste gesprek gaan we elkaar verkennen. De investeerders gaan vertellen wat hun uitgangspunten zijn. Het zou iets moois kunnen worden. Over hun voorwaarden heb ik geen indicatie. Maar alles wat goed is voor Feyenoord is bespreekbaar. Dat ze zeggenschap willen, vind ik logisch. Dat zou ik ook willen als het mijn geld was. De vraag is alleen welke zeggenschap willen ze en wat kan Feyenoord statutair gezien toestaan?''
Ad Sint Nicolaas, directeur van het bedrijf plan-@-office dat pal naast de Kuip is gevestigd, is met zijn collega-investeerders niet uit op een overname. Wel willen ze garanties voor hun 'aanzienlijke' financiële bijdrage.
,,Investeerders zoeken zekerheden,'' zegt hij. ,,We willen onze investeringen waarborgen met aandelen. Die kan Feyenoord dan later terugkopen. Daarvoor zullen we een rente rekenen die niet marktconform is. En dan bedoel ik uiteraard een lagere rente. Maar ik sluit niet uit dat Feyenoord in de toekomst juist overgaat tot uitgifte van aandelen in plaats van dat ze worden teruggehaald.''
Met het oog op het nieuwe stadion, dat in 2017 klaar moet zijn, kijkt de groep investeerders verder dan de waan van de dag. Uitgangspunt is een businessplan voor de komende vijf jaar. ,,We gaan proberen om een nieuwe structuur neer te leggen voor de toekomst,'' zegt Sint Nicolaas, die de eenwording van Feyenoord - dat nu nog bestaat uit een proftak, amateurtak en stadion - daarbij als voorwaarde noemt. ,,Anders is dit project mislukt.''
Aan het enthousiasme van de investeerders zal het niet liggen. ,,Ik heb de laatste weken kennis gemaakt met veel mensen en ben aangenaam verrast dat ze bereid zijn om zoveel te doen. Toen ik begin deze maand de brief overhandigde aan Van Well, had ik met negen mensen gesproken. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen. Die bestaat uit verschillende soorten ondernemers. Dat verraste mij nog het meest. Er is echt een hand-in-hand-gevoel. Een aantal investeerders is nog terughoudend en heeft gezegd 'zolang dit in de media speelt, hoef je me niet te bellen'. Die zijn liever anoniem.''
Ook Sint Nicolaas blijft liever op de achtergrond. ,,Ik zit niet op publiciteit te wachten. Mijn ego is niet zo groot en mag niet groter worden. Als de misse is geslaagd, draag ik het plan over aan de commissie die namens de club en de investeerders het project gaan uitvoeren. Ik ambieer geen functie bij Feyenoord. Er is me alleen door collega-investeerders gevraagd deze rol te spelen.''
Zijn bedrijf, gespecialiseerd in het inrichten van gebouwen, verzorgde het interieur van de Kuip en zal dat ook doen voor het nieuwe stadion. ,,Dat contract is al getekend,'' zegt Sint Nicolaas. ,,Wat dat betreft heb ik geen dubbele agenda. Ik kan dit project onafhankelijk doen.''
Sint Nicolaas verwacht op korte termijn volledige openheid van zaken te kunnen geven. ,,Het is niet chique om dat eerder te doen. Over een week of twee verwacht ik een principe-akkoord. Ik durf zo arrogant te zijn dat mensen dan zeggen ' 'dat hebben jullie aardig bedacht'.''
De penibele financiële situatie van Feyenoord, dat kampt met een schuld van zeventien miljoen euro, is voor de investeerders geen obstakel. ,,Aan dat bedrag houden we ons vast,'' zegt Sint Nicolaas, die niet bang is dat er in de Kuip financiële lijken uit de kast zullen rollen. ,,Ik heb veel vertrouwen in de informatie die ik heb gekregen.''
hahaquote:
op KK is nog wel een plekkie vrij voor jequote:Op donderdag 26 februari 2009 19:23 schreef FrankyMcG het volgende:
CIDI... die zijn echt sneu. Vooral die prins carnaval van ze Rafael Nanftiel, of heet de kneus. Maar goed, dat is een andere discussie... voor een ander topique!
Pffff, zwaar door mijn rug gegaan, twijfel nog of ik zondag ga, 1,5 uur in de kou zal mijn gestel niet veel beter doen.
inderdaad, mensen die niets met Feyenoord en voetbal hebben, hebben niets te zoeken in het Maasgebouwquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
precies
ik geef ze ook zeker geen ongelijk, het zijn iig mensen met een hart voor feyenoord, dat is al beter dan wat er nu zit
foutquote:Op vrijdag 27 februari 2009 05:01 schreef Ruud het volgende:
[..]
haha![]()
![]()
ik durf te wedden dat jorien dit gemaakt heeft
[..]
op KK is nog wel een plekkie vrij voor je
[..]
inderdaad, mensen die niets met Feyenoord en voetbal hebben, hebben niets te zoeken in het Maasgebouw
quote:Poelmann stapt op bij Feyenoord
ROTTERDAM - Boudewijn Poelmann stapt uit de raad van commissarissen van Feyenoord. Het enige dat hij donderdagavond kwijt wilde, was dat er ‘een verschil van mening is over het te voeren beleid bij de club.’
afbeelding vergroten Boudewijn Poelmann. FOTO ANP
Dat heeft Poelmann ook aan president-commissaris Dick van Well laten weten. ,,Hij wil inderdaad aftreden,’’ bevestigt Van Well.
Poelmann, directeur van de Nationale Postcode Loterij, maakte sinds april 2007 deel uit van het hoogste cluborgaan.
De rvc praat vandaag (vrijdag) met de groep investeerders die Feyenoord in ruil voor aandelen wil voorzien van een financiële injectie.
Van Well is bereid om de kapitaalkrachtige sponsors zeggenschap te geven. ,,Als de investeerders wensen hebben over de samenstelling van de rvc, is iedereen bereid om zijn zetel ter beschikking te stellen,’’ zegt hij. ,,Alles in het belang van Feyenoord.’’
Poelmann had bij de club media en marketing in zijn portefeuille. Hij is bekend als oprichter in 1983 van Novamedia, dat zich bezighoudt met goede doelen-loterijen. In 1989 richtte hij de Nationale Postcode Loterij op. Met die organisaties vergaarde hij zijn fortuin.
Voor Feyenoord komt het vertrek van Poelmann op een vervelend moment. Met de aanstelling van Leo Beenhakker en Mario Been was er juist rust op het technisch vlak.
Je bent gewoon te dom om het te begrijpen, dat betekent niet dat er alleen maar onzin staat.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 07:26 schreef jorienvdherik het volgende:
weinig, sinds er zoveel onzin in staat
Oud nieuwsquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog 2 nieuwtjes...
nou wat dacht je van die vriendjes van je, schiedammer en die anderequote:Op vrijdag 27 februari 2009 07:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Je bent gewoon te dom om het te begrijpen, dat betekent niet dat er alleen maar onzin staat.
[..]
Oud nieuws
ik hoop op 50/60 miljoen voor deze zomerquote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:02 schreef DivineJester het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat plan van die investeerders...
heule slechte TVP
quote:Vincken denkt nog een maand nodig te hebben
Datum: 27-02-2009
Bron: Rijnmond.nl
Tim Vincken hoopt dat hij over vier weken deel uitmaakt van het eerste elftal van Feyenoord. Door diverse zware blessures speelde hij op 22 april 2007 zijn laatste officiële wedstrijd in het eerste van Feyenoord. "Fysiek is het zeker haalbaar", aldus Vincken tegenover RTV Rijnmond. "Over een maand zijn we vier of vijf wedstrijden verder en dan moet ik zien hoe het er voor staat."
De rentree van Vincken is al meerdere malen uitgesteld vanwege slopende hamstringblessures, maar de aanvaller is nu sinds anderhalve maand fit. Hij speelde ook al tweemaal een halve wedstrijd in Jong Feyenoord.
spannend of ie het haalquote:
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:01 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
nou wat dacht je van die vriendjes van je, schiedammer en die andere
Achja je weet wie het zegt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
En Happel noemt iemand met een andere mening weer "te dom om het te begrijpen".
Bron?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:11 schreef Siemerink het volgende:
Het wordt tijd dat er eens wordt gekapt met die 'persoonlijke' vetes in dit topic.
Gertjan Verbeek misschien naar De Graafschap...
nou hou ik me al enige dagen in omdat er jankerts zijn die er zoveel last van zouden hebben en nou gaan jullie er weer mee beginnen, dat is pas echt kansloos hoorquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
Gastquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
nou hou ik me al enige dagen in omdat er jankerts zijn die er zoveel last van zouden hebben en nou gaan jullie er weer mee beginnen, dat is pas echt kansloos hoor![]()
![]()
je snapt het niet he?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
ook gewoon echt he?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
nou hou ik me al enige dagen in omdat er jankerts zijn die er zoveel last van zouden hebben en nou gaan jullie er weer mee beginnen, dat is pas echt kansloos hoor![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:00 schreef Ruud het volgende:
[..]
je snapt het niet he?![]()
![]()
[..]
ook gewoon echt he?![]()
Ik geloof er ook nog wel in. En hoop echt dat we het nog gaan halen maakt het seizoen toch nog een beetje goed.quote:Vlemmings: ‘Ik geloof nog in Europees voetbal’
Met zeven punten uit de laatste vier wedstrijden krabbelt Feyenoord weer een beetje uit het dal en gelooft interim-trainer Leon Vlemmings nog steeds in het bereiken van Europees voetbal via de play-offs.
Daarvoor moet Feyenoord tenminste achtste worden, of negende, als AZ of FC Twente de beker wint. De ploeg staat momenteel elfde (27 punten), met een achterstand van acht punten op de nummer negen NEC (35 punten). NAC Breda bezet de achtste plaats met 36 punten.
‘En dat met nog tien wedstrijden te gaan’, zegt Vlemmings. ‘Als we de komende twee wedstrijden goed doorkomen tegen Vitesse (thuis) en uit bij NAC Breda, geloof ik er nog in. Zeker omdat we nagenoeg kunnen beschikken over een fitte ploeg.’
Afgelopen zondag tegen De Graafschap (2-0 winst) kon Vlemmings weer beschikken over Jon Dahl Tomasson, Kevin Hofland en Giovanni van Bronckhorst. ‘Dan zie je dat je als ploeg toch sterker bent’, zegt de interim-coach.
Ook Tim de Cler staat voor een rentree. De linksback herstelt van een knieblessure. ‘Vitesse komt te vroeg, maar wellicht dat hij NAC-uit haalt’, hoopt Vlemmings, die voor het einde van het seizoen nog hoopt te beschikken over Denny Landzaat (hamstring). ‘Al duurt dat nog wel enkele weken. Tegen die tijd denk ik dat ook Tim Vincken weer fit zal zijn’, aldus Vlemmings.
Dat is idd erg storend.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
als ik Feyenoord zie voetballen niet echt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik geloof er ook nog wel in. En hoop echt dat we het nog gaan halen maakt het seizoen toch nog een beetje goed.
Heb je ook enig idee wat die man allemaal gedaan (of niet gedaan) heeft?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:48 schreef Crane het volgende:
Poelman weg, mooi. Hoe meer mensen vervangen worden, hoe beter.
Geen idee, maar het was niet goed in elk geval.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:00 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Heb je ook enig idee wat die man allemaal gedaan (of niet gedaan) heeft?
Pannenkoekquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:04 schreef Crane het volgende:
[..]
Geen idee, maar het was niet goed in elk geval.
eensquote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:56 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
als ik Feyenoord zie voetballen niet echt.
Ik vond het eigenlijk wel dom om zo'n reactie te maken als je ziet welke post er voor staat.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:35 schreef Pirata het volgende:
Sjonge jonge, de waarheid mag niet eens meer gezegd worden
Die had ik toen nog niet gelezen, maar ik vond het niet nodig om mijn post aan te passen of zelfs te verwijderenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel dom om zo'n reactie te maken als je ziet welke post er voor staat.
Maar dat vond ik wel nodig.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:38 schreef Pirata het volgende:
[..]
Die had ik toen nog niet gelezen, maar ik vond het niet nodig om mijn post aan te passen of zelfs te verwijderen
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog 2 nieuwtjes...
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:48 schreef Crane het volgende:
Poelman weg, mooi. Hoe meer mensen vervangen worden, hoe beter.
Kut!quote:Lucius niet inzetbaar tegen Vitesse
Theo Lucius is zondag niet inzetbaar in de thuiswedstrijd tegen Vitesse. De verdediger kampt sinds het afgelopen duel met De Graafschap met lichte hamstringklachten. De plaats van Lucius aan de rechterkant van de verdediging zal ingenomen worden door Dwight Tiendalli of Kelvin Leerdam.
Vlemmings wilde daarover nog geen duidelijkheid geven, al speelde Leerdam vrijdag tijdens de afsluitende partij in de basisopstelling. ‘Leerdam heeft mij een goed gevoel gegeven in de wedstrijden die hij als linksback heeft gespeeld’, zei Vlemmings. ‘We hebben er vertrouwen in dat hij die rol ook aan de rechterkant kan vervullen.’
Bron: www.feyenoord.nlquote:GESPREK RVC MET POTENTIËLE INVESTEERDERS KRIJGT VERVOLG
Een delegatie van de Raad van Commissarissen heeft vrijdagmiddag gesproken met een delegatie van een groep potentiële investeerders, die zich eerder deze maand per brief bij Feyenoord meldde met de mededeling dat ze de club willen helpen. De ondernemers hebben in deze eerste bijeenkomst vragen gesteld over de organisatie van Feyenoord en de financiële situatie.
De afvaardiging van de Raad van Commissarissen heeft deze vragen uitgebreid beantwoord. De investeerders zullen een en ander nu bespreken met hun achterban, waarna afspraken worden gemaakt voor een vervolggesprek.
Ik snap niet waarom zijn plaats 'ingenomen' zou worden door of Leerdam, of Tiendalli. Wat mij betreft is de verdediging voor de basis gewoon Tiendalli - Hofland - Bahia - De Cler. En die zijn allen fit.quote:
de cler is wel fit, maar nog geen wedstrijd ritme, ik denk dat hij daarom voor leerdam kiestquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom zijn plaats 'ingenomen' zou worden door of Leerdam, of Tiendalli. Wat mij betreft is de verdediging voor de basis gewoon Tiendalli - Hofland - Bahia - De Cler. En die zijn allen fit.
Mensenkennis noemen we dat, doe er wat mee.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef TC03 het volgende:
ik wil 60 miljoen aan transfers deze zomerquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:15 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bron: www.feyenoord.nl
tevens een tvp
Zou niet slim zijn. Als clubs weten dat je 60 miljoen te besteden hebt, gaan ze daar ook prijzen naar vragen (zie bijv. Sulejmani).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik wil 60 miljoen aan transfers deze zomer
Ja oke, maar 60 kunnen uitgeven, en verder geen bedragen noemenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:59 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zou niet slim zijn. Als clubs weten dat je 60 miljoen te besteden hebt, gaan ze daar ook prijzen naar vragen (zie bijv. Sulejmani).
Eén ding jorien, je weet dat altijd alles uitlekt bij Feyenoord? Nee ok, dan is het goed.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:01 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja oke, maar 60 kunnen uitgeven, en verder geen bedragen noemen
Is dat voor al je clubs bij elkaar?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik wil 60 miljoen aan transfers deze zomer
een blik met 2 topspitsenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:14 schreef Crane het volgende:
Sowieso geen 60 miljoen in 1 seizoen erdoor heen jagen. Laten we eerst maar eens kijken, ALS die investeerders erin stappen, naar enkele posities die nodig versterkt moeten worden (keeper, CV, RB allereerst) en daar goede teamspelers voor zoeken en niet ala Ajax allemaal losse ego's voor 15 miljoen per stuk halen.
met 60 miljoen kan je de schulden gelijk afbetalen hoor, heb je ook geen dure financiele experts meer nodigquote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:27 schreef Crane het volgende:
En allereerst eens met wat goed financiële experts de schulden bekijken en oplossen.
Verdedigende middenvelder is prioriteit. Anders gaan we weer op dezelfde weg verder als de laatste jaren...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:31 schreef Palmboom313 het volgende:
Keeper, Verdediger en Spits dat is genoeg.
Daar heb je al el Ahmadi en van Bronckhorst voor.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Verdedigende middenvelder is prioriteit. Anders gaan we weer op dezelfde weg verder als de laatste jaren...
Doelpunten is eerder prioriteit. En el ahmadi/bronck is idd voor vdmquote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Daar heb je al el Ahmadi en van Bronckhorst voor.
Dat zijn stylisten, geen schoppers. Allemaal leuk en aardig, maar we hebben echt al jaren iemand nodig die het gras opvreet en als stofzuiger fungeert. Daar zijn El Ahmadi en Van Bronckhorst niet geschikt voor.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Daar heb je al el Ahmadi en van Bronckhorst voor.
Verwacht dat voorin niet zo een probleem zal zijn als het eenmaal loopt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Doelpunten is eerder prioriteit. En el ahmadi/bronck is idd voor vdm
Beide spelers zijn heel erg bruikbaar op die positie, terwijl er in de verdediging en aanval een aantal zere plekken zijn die opgevuld moeten worden. Als je dan moet kiezen met een beperkte som geld zou je eerst naar de aanval en verdediging en een nieuwe keeper gekeken moeten worden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zijn stylisten, geen schoppers. Allemaal leuk en aardig, maar we hebben echt al jaren iemand nodig die het gras opvreet en als stofzuiger fungeert. Daar zijn El Ahmadi en Van Bronckhorst niet geschikt voor.
???quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zijn stylisten, geen schoppers. Allemaal leuk en aardig, maar we hebben echt al jaren iemand nodig die het gras opvreet en als stofzuiger fungeert. Daar zijn El Ahmadi en Van Bronckhorst niet geschikt voor.
[..]
Verwacht dat voorin niet zo een probleem zal zijn als het eenmaal loopt.
Sorry Schiedammert, maar jij denkt wel heel simpel. Er mag wel eens gekeken worden naar hoe de boekhouding van Feyenoord in elkaar zit en of er efficiënt gewerkt wordt nu (en in de toekomst). Die investeerders zullen niet met een zak geld met 60 miljoen aan komen zetten en zeggen: "veel plezier ermee, doe er maar mee wat je wilt".quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:16 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
met 60 miljoen kan je de schulden gelijk afbetalen hoor, heb je ook geen dure financiele experts meer nodig
Precies. Maar heb je nog meer info?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:27 schreef methodmich het volgende:
De investeerders zullen zeker niet blind geld gaan uitgeven, zo werd me van de week nog verteld door één van hen. Maar ze hebben wel vertrouwen in Beenhakker, dus als die met namen komt en die blijken haalbaar voor ze, dan zullen ze daar zeker een poging in gaan wagen. Vooralsnog is er echter nog niks concreet. Geen spelers, geen plan, niets.
Nee. Hebben het er maar heel kort over gehad, maar er is in feite nog niks, dus is het alleen maar gissen. Sowieso, hij praat vooral over C1 en diverse stokpaardjes in het hedendaags voetbal en als je er dan een ander onderwerp, zoals dit, tussen kunt krijgen, dan gaat dat ook snel weer over in C1....quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:30 schreef Crane het volgende:
[..]
Precies. Maar heb je nog meer info?
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee. Hebben het er maar heel kort over gehad, maar er is in feite nog niks, dus is het alleen maar gissen. Sowieso, hij praat vooral over C1 en diverse stokpaardjes in het hedendaags voetbal en als je er dan een ander onderwerp, zoals dit, tussen kunt krijgen, dan gaat dat ook snel weer over in C1....
Sinds wanneer vestigen wij onze hoop op een grillig mannetjes als Biseswar? Zo geweldig is hij niet. Negen van de tien keer is hij onzichtbaar. Hij heeft geweldige doelpunten gemaakt en dat is het.quote:
Vertrouwen in het werk dat Been gaat verrichten. Bij voorbaat alles al als kut beschouwen slaat nergens op. Natuurlijk is versterking voorin welkom, maar ik zie het echt niet als prioriteit.quote:Slory een mannetje passeren en een goede voorzet geven? Wijnaldum een voorzet op maat geven? Makaay altijd en overal scoren vanuit onmogelijke posities? Ik niet. Ik zie geen potentie in de aanval en zou ook niet weten waar ik deze zou kunnen zoeken.
Klopt, mee eens, kan je nagaan hoe veelzeggend het is dat uitgerekend hij aanvallend de grootste rol van betekenis heeft gespeeld dit seizoen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Sinds wanneer vestigen wij onze hoop op een grillig mannetjes als Biseswar? Zo geweldig is hij niet. Negen van de tien keer is hij onzichtbaar. Hij heeft geweldige doelpunten gemaakt en dat is het.
Ik heb vertrouwen in Been, maar we hebben gewoon géén goede aanvallers. Makaay, Slory, Biseswar + wat jeugd waarvan we het niveau nog amper kunnen inschatten. Makaay rendeert niet in dit Feyenoord of is over zijn top heen, Biseswar is een speler van grillen en zal vertrekken, en Slory komt duidelijk kwaliteit tekort.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Vertrouwen in het werk dat Been gaat verrichten. Bij voorbaat alles al als kut beschouwen slaat nergens op. Natuurlijk is versterking voorin welkom, maar ik zie het echt niet als prioriteit.
Nu is de aanvoer kut en dat is meer een probleem van de opbouw van achteren dan een probleem van de aanval.
Die wel ver terug getrokken spelen. Het is defensiever dan 4-3-3.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind de 4-5-1 nou niet bepaald defensief.Jah als je twee verdedigende middenvelders op de positie van v. Bronck en El Ahmadi hebt wel, nu staan daar gewoon twee voetballers. En verder speel je met 3 of 4 aanvallend ingestelde spelers...
Sinds Vlemmings wel inderdaad.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die wel ver terug getrokken spelen. Het is defensiever dan 4-3-3.
Dat uitgerekend jij dit nou moet postenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:29 schreef Crane het volgende:
[..]
Sorry Schiedammert, maar jij denkt wel heel simpel. Er mag wel eens gekeken worden naar hoe de boekhouding van Feyenoord in elkaar zit en of er efficiënt gewerkt wordt nu (en in de toekomst). Die investeerders zullen niet met een zak geld met 60 miljoen aan komen zetten en zeggen: "veel plezier ermee, doe er maar mee wat je wilt".
Bovendien weet je niet eens of het 60 miljoen is, het kan net zo goed 25 zijn.
Het lijkt me stug dat de investeerders geld aan Feyenoord geven om de schuld af te lossen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:54 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
Dat uitgerekend jij dit nou moet posten![]()
![]()
Denk ook niet dat de investeerders dat zullen zeggen en natuurlijk moet er efficienter gewerkt gaan worden. Veel minder dan 60 miljoen zal het trouwens niet zijn, als ze al uitspraken doen dat ze van die 17 miljoen schuld niet waren geschrokken dan lijkt het me heel sterk dat ze maar met bijv 25 miljoen aan zullen komen
Grappig, eerst was je de enige die het in hem zag zitten, nu ben je weer de enige die hem niet veel vindt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Sinds wanneer vestigen wij onze hoop op een grillig mannetjes als Biseswar? Zo geweldig is hij niet. Negen van de tien keer is hij onzichtbaar. Hij heeft geweldige doelpunten gemaakt en dat is het.
heb niks meer gehoord over dat gerucht van van bommel naar feyenoord toe, die moeten we namelijk hebben op het middenveldquote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:47 schreef Happel het volgende:
[..]
dat zal ik ook niet ontkennen hoor, ik voel me niet zo goed als jullie, maar dat uitgerekend hij het moet posten werkt wel aardig op mijn lachspieren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat de investeerders geld aan Feyenoord geven om de schuld af te lossen.Dus ja, Crane heeft gelijk, je denkt wel erg simpel.
Denk Krul. Zowel qua salaris als afkoopsom, aangezien hij bij een PL-club onder contract staat.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:00 schreef Palmboom313 het volgende:
Wie zou trouwens duurder zijn Vorm of Krul ?
Volgens mij heb jij nooit echt een hoge opleiding genoten hé?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:05 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat zal ik ook niet ontkennen hoor, ik voel me niet zo goed als jullie, maar dat uitgerekend hij het moet posten werkt wel aardig op mijn lachspieren.
verder zullen we wel zien wat ze met die schuld gaan doen, ik denk nog steeds (ook al is het simpel) dat ze wel degelijk wat aan die schulden gaan doen
Die 2 van NEC heb je al voor 1,5 miljoen denk ik. Dan nog een keeper van 2/3 miljoen. En nog een spits zou niet weten welke maar dat moet voor volgend seizoen nog wel genoeg zijn. Oh ja en De Guzman verkopen als hij zijn contract niet wil verlengen. Moet toch zeker 5 miljoen kunnen opbrengen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:12 schreef Crane het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nooit echt een hoge opleiding genoten hé?![]()
Natuurlijk doen ze wat aan die schulden, maar ze laten dat de huidige mensen niet zelf alleen doen. Met de schuldeisers zullen afspraken gemaakt worden (als we nu direct alles in 1 keer aflossen willen jullie de rente van afgelopen jaar dan laten zitten; ik noem maar wat) en er zal waarschijnlijk gekeken worden door externe adviseurs/accountants of de boekhouding momenteel goed is. Er zullen eisen gesteld worden, dat staat vast. Dat Poelman nu opstapt is denk ik geen toeval.
Overigens denk ik ook wel dat het bedrag boven de 35 miljoen gaat liggen, maar het zal niet zo makkelijk gaan als jij en Jorien denken. Je haalt straks waarschijnlijk al 2 spelers van NEC voor een relatief klein bedrag binnen, hoe wou je dan nog 60 miljoen uitgeven? 2 spelers van 30 miljoen halen of nog 6 spelers van 10 miljoen per stuk?Er zal nog steeds efficiënt gewerkt moeten worden, pas als Feyenoord het voor elkaar krijgt in gesprek te komen met spelers als Pranjic/Berg zal er geld vrijkomen.
Wederom bedankt voor de glimlach die je me bezorgtquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:12 schreef Crane het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nooit echt een hoge opleiding genoten hé?![]()
Natuurlijk doen ze wat aan die schulden, maar ze laten dat de huidige mensen niet zelf alleen doen. Met de schuldeisers zullen afspraken gemaakt worden (als we nu direct alles in 1 keer aflossen willen jullie de rente van afgelopen jaar dan laten zitten; ik noem maar wat) en er zal waarschijnlijk gekeken worden door externe adviseurs/accountants of de boekhouding momenteel goed is. Er zullen eisen gesteld worden, dat staat vast. Dat Poelman nu opstapt is denk ik geen toeval.
Overigens denk ik ook wel dat het bedrag boven de 35 miljoen gaat liggen, maar het zal niet zo makkelijk gaan als jij en Jorien denken. Je haalt straks waarschijnlijk al 2 spelers van NEC voor een relatief klein bedrag binnen, hoe wou je dan nog 60 miljoen uitgeven? 2 spelers van 30 miljoen halen of nog 6 spelers van 10 miljoen per stuk?Er zal nog steeds efficiënt gewerkt moeten worden, pas als Feyenoord het voor elkaar in gesprek te komen met Pranjic/Berg zal er geld vrijkomen.
Ok dan zijn we het eens, we begrepen elkaar niet helemaal.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:22 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
Wederom bedankt voor de glimlach die je me bezorgt![]()
je bent het dus met me eens dat ze wat aan die schulden gaan doen aangezien ik dat ook al 2x hierboven gepost heb.
dat het geen toeval is dat poelman opstapt heb ik ook al gisteren gepost dus dat ben je ook met me eens.
dat het makkelijk zou zijn om dat geld te krijgen impliceer ik volgens mij nergens.
en waarom denk je dat er zoveel geld in 1 jaar uitgegeven mag worden, daar ga ik namelijk helemaal niet vanuit.
jij begreep mij niet bedoel jequote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:44 schreef Crane het volgende:
[..]
Ok dan zijn we het eens, we begrepen elkaar niet helemaal.
Zoek jij even de post op waar ik zeg het in hem te zien zitten? Kan me dat namelijk niet voor de geest halen. Ben er wel voor dat elke speler een kans krijgt, behalve Vincken dan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:00 schreef Crane het volgende:
[..]
Grappig, eerst was je de enige die het in hem zag zitten, nu ben je weer de enige die hem niet veel vindt.![]()
Je haalt erg rare voorbeelden aan, welke geen van allen kloppen. Noemt drie spelers die alledrie liever weg wilden dan dat ze hun contract verlengen.quote:Sowieso faalt Feyenoord vaak met contracten. Van Persie, de Guzman, Kalou en nu Biseswar zijn allemaal voorbeelden van spelers waar je redelijk wat geld voor kan krijgen maar die door hun aflopende contract transfervrij of voor een klein bedrag vertrekken.
Geen zin om die post op te zoeken, maar je zei een half jaartje geleden letterlijk: "Biseswar gaat de relevatie van het seizoen worden". Of was dat sarcastisch?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoek jij even de post op waar ik zeg het in hem te zien zitten? Kan me dat namelijk niet voor de geest halen. Ben er wel voor dat elke speler een kans krijgt, behalve Vincken dan.
Daar gaat het niet om, Feyenoord laat gewoon veel waardevolle spelers voor te weinig geld gaan. Jij doet het dan altijd af als: "kutjoch, lastig figuur, kan Feyenoord niets aan doen" maar ook bij Ajax, PSV, Heerenveen etc. hebben ze lastige jongens. Toch hebben die zelden problemen met waardevolle spelers die hun contract niet willen verlengen. Bij Feyenoord gebeurt het gewoon te vaak.quote:Je haalt erg rare voorbeelden aan, welke geen van allen kloppen. Noemt drie spelers die alledrie liever weg wilden dan dat ze hun contract verlengen.
Klopt, Biseswar opzich is Feyenoord niet kwalijk te nemen maar je moet die jongen zoals ik zei gewoon proberen te behouden. Al was het maar om hem daarna te verkopen. Het gaat me erom dat het de zoveelste jongen is die straks voor niets de deur uitloopt.quote:Feyenoord faalt ook niet met Biseswar. Jarenlang een kutjoch die geen enkele club wilde hebben en heeft nu een paar wedstrijdjes leuk gevoetbald. Feyenoord wil verlengen en Biseswar kijkt (terecht) de kat uit de boom.
Forget about it...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:02 schreef Schiedammert het volgende:
heb niks meer gehoord over dat gerucht van van bommel naar feyenoord toe, die moeten we namelijk hebben op het middenveld
quote:Van Bommel beëindigt carrière bij PSV
[Voetbalzone.nl]
Mark van Bommel twijfelt nog steeds over zijn toekomst. De middenvelder heeft een aanbieding van Bayern München om zijn aflopende contract met één seizoen te verlengen reeds weken in beraad, terwijl hij ook niet om belangstelling verlegen zit. Hij wil zijn carrière in ieder geval in Nederland afsluiten: bij PSV.
"Ik beëindig mijn carrière bij PSV. Dat staat wel vast", zegt hij vrijdag in de Abendzeitung van München. Het besluit om zijn carrière in Eindhoven af te sluiten, nam hij in 2005, toen hij PSV verliet voor Barcelona. "Ik heb dat toen afgesproken met mensen van de club. Nu heb ik een aanbod van PSV om deze zomer al terug te komen. Ik weet nog niet of ik het nu aanneem of over twee of drie jaar terugga."
"
Column van Nijnatten.quote:Poelmann klaar met top Feyenoord
afbeelding vergroten
Boudewijn Poelmann, vertrekkend commissaris bij Feyenoord, wil het plotselinge afscheid van zijn geliefde club niet uitgebreid toelichten. Dat is zijn goed recht.
Maar zijn mysterieuze opstappen kan nadelig uitpakken voor de besprekingen tussen Feyenoord en zijn nieuwe, hoogst noodzakelijke financiers. De geldschieters stelden van alle bestuurders het meeste vertrouwen in Poelmann. Ze zagen in hem een geestverwant, niet alleen omdat hij als enige van de Raad van Commissarissen met een substantiële hoeveelheid geld ‘in’ Feyenoord zit.
Binnen de RvC is overigens wél bekend waarom Poelmann opstapt. In een brief aan zijn collega’s maakte Poelmann duidelijk, dat ‘de directie’ op een nette manier en binnen afzienbare tijd weg moest bij de club.
Daar had Poelmann een aantal redenen voor. Het meest stak het hem dat hij als commissaris door algemeen directeur Eric Gudde en eerder door technisch manager Peter Bosz niet, te laat of verkeerd was voorgelicht over het functioneren van Gertjan Verbeek. Ook was bij Poelmann de irritatie groot over de wijze waarop een transfer van Jonathan de Guzman in de zomer van 2008 door Gudde en Bosz is behandeld.
Manchester City bood via een tussenpersoon 14 miljoen euro. Daarbij wilde die makelaar een premie van 1 miljoen euro voor zichzelf. Gudde en Bosz durfden het spel niet aan te gaan. Toen na enkele dagen bleek dat het bod van City serieus was, wilde de directie van Feyenoord tóch onderhandelen.
Het was echter te laat. City trok Shaun Wright-Phillips aan voor 15 miljoen euro. Het kostte Poelmann moeite begrip op te brengen voor het beleid van zijn directie. Het kostte hem nóg meer moeite dat diezelfde directie hem op afstand wilde houden. Hem restte niks anders dan op te stappen en aan te blijven als geldschieter. ,,Maar soms komen er tweede kansen,’’ zei hij donderdagavond.
Lekker boeiend, hij brengt wel belangrijke info nu.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:36 schreef TC03 het volgende:
Wat schrijft die Van Nijnatten toch altijd slecht, niet normaal. Zo zouteloos.
Ik snap er niks van. Poelmann stapt op als RvC-lid en gaat door als investeerder. Dan sluit hij zich toch aan bij de investeerders, of zie ik het verkeerd? En waarom stapt hij precies nu op, toch niet vanwege een afgeketste transfer van 8 maanden terug en het Verbeek-verhaal, wat al de kop van Bosz heeft gekost? Waarom ineens nu?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:38 schreef Crane het volgende:
Toch wel jammer dat die man weg is, als je dit zo leest.Laat dit idd geen breuk met de investeerders veroorzaken... Duidelijk is dat die Gudde gewoon moet optiefen.
Ik denk dat dit een opsomming is geweest en dat hij er vanuit was gegaan dat Gudde eruit getieft zou worden. Maar gezien z'n radicale actie zal die dus nu wel blijven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. Poelmann stapt op als RvC-lid en gaat door als investeerder. Dan sluit hij zich toch aan bij de investeerders, of zie ik het verkeerd? En waarom stapt hij precies nu op, toch niet vanwege een afgeketste transfer van 8 maanden terug en het Verbeek-verhaal, wat al de kop van Bosz heeft gekost?
Snap het niet.
Idd, nu zitten we met een nutteloze geblesseerde speler opgescheept die z'n contract ook nog niets eens wil verlengen en het zoveelste talent dat ons niets oplevert.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik blijft ook nog steeds ontzettend dom vinden dat ze de Guzman niet hebben verkochtDat geld hadden we zo goed kunnen gebruiken
Ja kloptquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik blijft ook nog steeds ontzettend dom vinden dat ze de Guzman niet hebben verkochtDat geld hadden we zo goed kunnen gebruiken
Was deze al geplaatst?quote:Investeerders willen betalen én bepalen
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - De groep kapitaalkrachtige sponsors die van plan is om vele miljoenen in Feyenoord te steken, wil zelf kunnen bepalen wat er met hun geld gebeurt.
Kan Feyenoord rekenen op een kapitaalinjectie van vele miljoenen? Investeerders spraken vrijdag met enkele Feyenoord-commissarissen. FOTO PIM RAS
Behalve aandelen van de club willen de investeerders vertegenwoordigd zijn in de raad van commissarissen, die in hun ogen veel te veel op afstand heeft geregeerd.
Namens de sponsorgroep schoven initiatiefnemer Ad Sint Nicolaas en Michel Perridon gisteren voor het eerst aan tafel bij de Feyenoord-commissarissen Dick van Well en Jos van der Vegt, om hun plannen te bespreken. Over de inhoud van het gesprek, waarbij de clubleiding vragen over de financiële situatie beantwoordde, willen de vier aanwezigen niets meer kwijt dan een officiële verklaring waarin wordt gemeld dat de gesprekken een vervolg zullen krijgen.
Duidelijk is inmiddels wel dat de investeerders een bedrag van zestig miljoen euro bij elkaar denken te krijgen. ,,Als je over dat soort bedragen praat, wil je er graag wat over te zeggen hebben,’’ zegt zakenman Pim Blokland, één van de kapitaalkrachtige supporters die zijn club wil helpen. ,,Zeggenschap betekent ook dat we bij beslissingen worden betrokken. We willen een vinger aan de pols houden. Ik ben bereid om geld in de club te steken, maar ik wil wel weten wat ze er mee gaan doen. Zo zit iedereen van ons erin.’’
De investeerders zullen een of meer zetels in de raad van commissarissen (rvc) opeisen. Ook omdat de huidige rvc onder leiding van Van Well in crisistijden te weinig de leiding heeft genomen. Blokland: ,,De rvc heeft te veel op de achtergrond gestaan, door steeds te zeggen dat Feyenoord wordt gerund door de directie.’’
In dat licht is het ook voor de sponsors wrang dat uitgerekend Boudewijn Poelmann deze week opstapte bij Feyenoord. De directeur van de Nationale Postcode Loterij was juist wél een van de commissarissen die het heft meer in handen wilde nemen. Niet voor niets nam Poelmann eind vorig jaar zelf contact op met aanvoerder Giovanni van Bronckhorst om te informeren naar de moeizame relatie met trainer Gertjan Verbeek. Daarmee passeerde hij de directie van Feyenoord, op wiens informatie hij onvoldoende vertrouwde.
Het plotselinge vertrek van Poelmann komt in de Kuip als een verrassing. Afgelopen woensdag beantwoordde hij samen met directeur Eric Gudde vragen over de toekomst van de club tijdens een supportersavond.
,,Het is beroerd dat deze zaak donderdagavond laat is gaan lekken via het AD,’’ zegt Poelmann. ,,Het had wat mij en mijn collega-bestuurders betreft een rustig afscheid moeten worden. Nu komt het wat haastig over allemaal. Ik heb woensdag nog een goed gesprek gehad met een groep vertegenwoordigers van Feyenoord-supporters. Die zullen zich afvragen wat er in de tussentijd is gebeurd. Nou, eigenlijk niet zo veel.’’
Opererend op de achtergrond bij de rvc kon Poelmann zijn ei niet kwijt, zo lijkt het. ,,Ik voelde al wat langer dat ik een verschil van mening had met mijn collega’s over het te voeren beleid bij Feyenoord. Ik wil daar verder niks over zeggen want dat is niet in het belang van mijn club Feyenoord. Ik wil benadrukken dat ik in de persoonlijke sfeer binnen de raad van commissarissen geen problemen heb. Het is een zakelijk verschil van mening. Maar laat ik ophouden met praten, want hoe meer ik zeg hoe vervelender het wordt. Ik vind het jammer dat het zo gaat, maar ik blijf supporter van de club. Zondag ga ik even niet naar de wedstrijd tegen Vitesse, omdat mijn vertrek dan nog wat te vers is. Daarna kom ik gewoon weer.’’
Hans Fortuin, ex-voorzitter van SC Feyenoord en kritisch volger van zijn club, was één van de twintig aanwezigen bij de supportersbijeenkomst met Poelmann deze week. ,,Ik vind zijn vertrek verbazingwekkend,’’ zegt Fortuin. ,,Van tweespalt tussen de commissarissen is woensdag niets gebleken.’’
Ook Eric van Dorp, voorzitter van de supportersvereniging, begrijpt er niets van. ,,Ik kreeg een déjà vu-gevoel,’’ zegt hij. ,,Na de nieuwsjaareceptie hebben we ook zoiets meegemaakt met Gertjan Verbeek. Vierentwintig uur voor het vertrek van Poelmann waren we nog aan het praten over de toekomst van Feyenoord. We hebben gezegd dat we continuïteit belangrijk vinden. Daar is bij de club de laatste jaren een gebrek aan geweest. Een dag later stapt de man met wie je daarover praat op. Een schrijnender voorbeeld bestaat niet.’’
Fortuin heeft wel een vermoeden waarom Poelmann is opgestapt. ,,Ik had het gevoel dat hij er dichter op wilde zitten bij Feyenoord. Ik weet dat hij er spijt van had dat de rvc maandenlang afstand heeft genomen. Bij de kwestie Verbeek is dat verschrikkelijk misgelopen. Met Dick van Well ben ik daarover in discussie gegaan. ‘Je bent toch de baas als er problemen zijn’, heb ik hem gezegd.’’
De voormalig preses van de amateurtak is een van de vele Feyenoorders die vindt dat de club gerund moet worden door een sterke leider. Fortuin heeft zijn hoop dan ook gevestigd op het initiatief van de groep investeerders. ,,Dat zijn tenminste echte Feyenoord-mensen en geen Russen of Arabieren die weg zijn voor je het weet. Ze moeten ervoor zorgen dat de dagelijkse leiding meer kracht en flair krijgt.’’
mijn puntentotaal is 0quote:Beste Feyenoord-supporter,
U ontvangt deze infomail omdat u in het bezit bent van een Diamond-, Gold- of Silvercard van Feyenoord. Daarmee heeft u het exclusieve recht om uitwedstrijden te bezoeken.
Met ingang van het seizoen 2009/2010 zal Feyenoord een aantal wijzigingen doorvoeren met betrekking tot het bezoeken van uitwedstrijden en het toekennen van de uitkaarten. Binnenkort ontvangt u van ons de jaarlijkse seizoenkaartmailing. Wij hebben gemeend er goed aan te doen u daarvoor op de hoogte te brengen van de voornoemde wijzigingen. In het eerste deel van deze infomail vindt u meer informatie over de aanpassingen.
In het tweede deel van deze infomail informeren wij u over de huidige stand van zaken met betrekking tot het wedstrijdbezoek.
WIJZIGINGEN BELEID UITWEDSTRIJDEN SEIZOEN 2009/2010
Feyenoord zal met ingang van het seizoen 2009/2010 een aantal wijzigingen doorvoeren met betrekking tot het bezoeken van uitwedstrijden. Hieronder een overzicht van de wijzigingen.
Vermindering van het totale aantal uitkaarten
Op dit moment telt Feyenoord 12.657 uitkaarhouders, die zijn onderverdeeld in 414 Diamondcardhouders, 802 Goldcardhouders en 11.441 Silvercardhouders. Het overgrote deel van de Silvercardhouders heeft nooit een uitwedstrijd bezocht, terwijl er voldoende wedstrijden zijn geweest waarbij iedereen ruimschoots in de gelegenheid was een kaart te kopen. Zij gebruiken de kaart dus niet waar deze voor bedoeld is. Daar komt bij dat het aanmaken van een uitkaart (chipcard + pasfoto) een stuk duurder is dan het aanmaken van een reguliere seizoenkaart.
Feyenoord heeft besloten om houders van een Silvercard, die in de afgelopen twee seizoenen geen uitwedstrijden hebben bezocht, voor het nieuwe seizoen een reguliere seizoenkaart toe te kennen. De Silvercard is voor deze supporters immers niet van toegevoegde waarde. Het opnieuw aanvragen van een Silvercard voor het seizoen 2009/2010 is voor deze supporters ook niet mogelijk.
Toename van het aantal Goldcardhouders
In de voorbije twee seizoenen is gebleken dat een groot aantal Goldcardhouders de nodige uitwedstrijden aan zich voorbij laten gaan. Feyenoord verkeert tevens in de wetenschap dat een grote groep Silvercardcardhouders graag uitwedstrijden wil bezoeken, maar vaak lang moeten wachten alvorens zij aan de beurt zijn om een kaart te kopen. Om die reden is besloten om het aantal Goldcards te verhogen naar 1.200. Toekenning zal plaats vinden conform het puntensysteem.
Na voornoemde wijzigingen beschikt Feyenoord over 1.600 uitkaarthouders (Diamond en Gold) die met voorrang kaarten uitwedstrijden kunnen bezoeken. Daarnaast ontstaat een groep van ongeveer 2.500 supporters (Silver) die in aanmerking komen om eventuele overgebleven kaarten te kopen.
Vervanging van alle pasfoto's
Alle supporters die voor het nieuwe seizoen een Diamond- , Gold- of Silvercard willen ontvangen zullen hiervoor nieuwe pasfoto's moeten laten maken. Veel pasfoto's op uitkaarten zijn inmiddels sterk verouderd en de club wil kunnen beschikken over goede en recente foto's van alle uitkaarthouders.
Om te voorkomen dat iedereen hiervoor speciaal naar De Kuip moet komen heeft Feyenoord een overeenkomst afgesloten met Photocard Service BV, dat filialen heeft in het hele land. Supporters kunnen voor een bedrag van 10,00 euro bij het dichtstbijzijnde filiaal een pasfoto laten maken. Photocard Service zorgt dan voor de digitale verzending naar Feyenoord, terwijl de supporter zelf vier pasfoto's voor eigen gebruik ontvangt. Supporters die voor het seizoen 2009/2010 in aanmerking komen voor een Diamond, - Gold of Silvercard zullen hierover nader bericht worden.
Aanvragen uitkaart niet langer kosteloos
Eerder gaven we al aan dat het aanmaken van een uitkaart meer kosten met zich meebrengt dan het produceren van een reguliere seizoenkaart. Het aanvragen van een nieuwe uitkaart zal daarom met ingang van het seizoen 2009/2010 niet langer kosteloos zijn. Aan supporters die een uitkaart aanvragen zal ้้nmalig een bedrag van 11,50 euro in rekening gebracht worden. Voor bestaande uitkaarthouders geldt deze bijdrage niet.
Afschaffing van de uitleenprocedure
Een aantal jaren na de invoering van de uitkaart (toen nog Goldcard) heeft Feyenoord het mogelijk gemaakt dat een uitkaarthouder zijn of haar wedstrijdkaart uitleende aan een andere uitkaarthouder. De laatste jaren wordt hier op zo'n grote schaal gebruik van gemaakt dat Feyenoord vooraf niet meer precies weet wie een wedstrijd zullen bezoeken. Het voornoemde was (en is) een van de belangrijke uitgangspunten voor de invoering van de uitkaart. De wijze en het gemak waarmee gekochte kaarten in de afgelopen jaren werden uitgeleend heeft afbreuk gedaan aan het persoonsgebonden karakter van de uitkaart. Feyenoord heeft derhalve besloten om de zogenoemde uitleenprocedure af te schaffen. Een en ander komt er op neer dat met ingang van het seizoen 2009/2010 alleen supporters die zelf een kaart hebben gekocht toegang krijgen tot de wedstrijd.
Afschaffing van de Europese uitkaart
Enkele jaren geleden heeft Feyenoord de Europese uitkaart ingevoerd. Dit om supporters die niet in het bezit waren van een seizoenkaart toch in de gelegenheid te stellen Europese uitwedstrijden te bezoeken. De Europese clubkaart is tevens voorzien van een pasfoto.
1.997 supporters zijn in het bezit van een dergelijke kaart, waarvan zeer sporadisch gebruik wordt gemaakt. Vanaf heden is het niet meer mogelijk om een Europese clubkaart aan te vragen. Bestaande houders kunnen hun kaart nadat deze verlopen is ook niet meer verlengen. Alle rechten en plichten die aan de Europese uitkaart verbonden zijn blijven echter van kracht zolang de huidige kaart geldig is.
Prijsbeleid
In de afgelopen seizoenen heeft Feyenoord getracht om het aanzienlijke verlies dat de club lijdt op de organisatie van uitwedstrijden terug te dringen. Dit is onder andere gedaan door een deel van de kosten die Feyenoord voor de organisatie moet maken door te berekenen in de toegangskaarten. De club ziet echter in dat de prijsstijging die dit bij sommige wedstrijden met zich mee brengt niet re๋el is. Feyenoord zal proberen via een andere verdeling van kosten de prijzen binnen de perken te houden. De club wil zo voorkomen dat het bezoeken van uitwedstrijden onbetaalbaar wordt.
STAND VAN ZAKEN HUIDIGE SEIZOEN
In het onderstaande schema kunt u zien welke uitwedstrijden tot dusverre werden gespeeld en hoeveel punten daarmee behaald konden worden.
PSV
HER
GRO
KAL
WII
SPA
RJC
HHC
TWE
DEP
VIT
PSV
HEE
NEC
AJA
GRA
Aantal kaarten
3
1
3
2
2
3
2
1
2
2
3
3
3
2
3
2
Speeldag
2
1
1
3
1
3
1
3
1
3
1
1
3
1
1
1
Vervoer
2
2
2
1
2
1
1
1
2
1
2
2
1
1
2
2
Afstand
2
3
3
8
2
1
3
3
3
13
2
2
3
2
2
2
Beker
2
2
2
2
Extra
Competitie
7
9
7
8
7
8
8
8
10
6
8
7
KNVB Beker
11
10
UEFA Cup
16
21
Totaal
11
7
9
16
7
8
7
10
8
21
8
8
10
6
8
7
In totaal konden tot en met de wedstrijd tegen de Graafschap 151 punten gehaald worden. Voor de toekenning van het type uitkaart in het seizoen 2009/2010 zullen de punten van het lopende seizoen en de punten behaald in het seizoen 2008/2009 bij elkaar opgeteld worden. Het totale aantal punten dat in het seizoen 2007/2008 behaald kon worden bedroeg 131. In totaal konden tot en met de wedstrijd tegen De Graafschap dus 282 punten verdiend worden. (Kijk hier voor meer informatie over het puntenregistratiesysteem)
Wanneer wij op dit moment – rekening houdend met de wijzigen zoals aangekondigd in deel 1 van deze infomail – de uitkaarten voor het seizoen 2009/2010 zouden toekennen dan is de volgende ranglijst van toepassing:
Diamondcard 1 t/m 400 282 – 165 punten
Goldcard 401 t/m 1.600 164 – 42 punten
Het betreft hier uiteraard een momentopname. Aan het einde van het seizoen zal de defintieve balans opgemaakt worden. Aan dit tussentijdse overzicht kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.
aan deze zin stoor ik me een beetje, maar goed, het zal welquote:terwijl er voldoende wedstrijden zijn geweest waarbij iedereen ruimschoots in de gelegenheid was een kaart te kopen.
Jezus, jullie zijn echt armquote:Daar komt bij dat het aanmaken van een uitkaart (chipcard + pasfoto) een stuk duurder is dan het aanmaken van een reguliere seizoenkaart.
Om dat stukje van de tekst moest ik erg lachen, aangezien ik al 8 jaar dezelfde foto op mijn SCC heb...quote:
Zou mooi zijn, met daarna NAC uit , PSV thuis en AZ. uit.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:44 schreef Crane het volgende:
Ben benieuwd morgen. Als je dit wint, kom je wel in een flow terecht denk ik.
12 punten moet mogelijk zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, met daarna NAC uit , PSV thuis en AZ. uit.
diegene die dat bedacht heeft moeten ze een stadionverbod geven voor zowel De Kuip als het nieuwe stadion!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een bod van 14 mil op je Guzman afgeslagen
We waren in 1 klap van al onze schulden afgeweestquote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:05 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
diegene die dat bedacht heeft moeten ze een stadionverbod geven voor zowel De Kuip als het nieuwe stadion!
Het blijft allemaal weer krom het is immers vrije verkoop en eigen vervoer/vrijwillige combi voor ons.quote:Geen kaartverkoop op de wedstrijddag
Kaarten voor de komende thuiswedstrijd tegen Vitesse zijn tot en met aanstaande zaterdag te koop aan de loketten van Feyenoord Klantenservice. Op de wedstrijddag (zondag) vindt er geen kaartverkoop meer plaats. Feyenoord tegen Vitesse wordt zondag om 14:30 uur gespeeld in De Kuip.
Zou stom zijn om dat te gebruiken voor het aflossen van de complete schuld. Schulden moet je deels aflossen en een deel herinvesteren in de selectie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
We waren in 1 klap van al onze schulden afgeweest!
Is er een nieuw bod gekomen? Van wie?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een bod van 14 mil op je Guzman afgeslagen
Nog van Man City.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:20 schreef Rots het volgende:
[..]
Is er een nieuw bod gekomen? Van wie?![]()
Of is dit nog oude koek.
quote:Ingezonden: Leonardo, in alles één van het neuzengebroed
[Bron: Lunaticnews.nl]
Leonardo,
Zonder Feyenoord hadden jij en je familie tot in de lengte van dagen onder de golfplaten gewoond, in een van die troosteloze pauperfavella’s van Rio de Janeiro. Waarschijnlijk was je moedertje-lief zonder Feyenoord al lang en breed zeer pijnlijk gestorven aan de Braziliaanse tropentering en had jij -andermaal zonder Feyenoord- zelf zo vreselijk veel lijmgeur door je neusgaten gejaagd, dat zelfs dát je volledig ontgaan was. Zonder Feyenoord kortom, was jij he-le-maal nergens.
Als blijk van dank en waardering voor hetgeen Feyenoord voor jou en die zeikfamilie van je heeft betekend koos jij er enige tijd geleden evenwel doodleuk voor, om over te moeten stappen naar (als ook te moeten zegevieren in-) het Nederlandse filiaal van de staat Israel. Is dat dan je dank?
Ja dus..
Bij deze spreekt de Baron van Struisenburg dan ook zonder dralen de vurige wens uit, dat je spoedig, heel heel spoedig, weer alles breekt en afscheurt wat er maar te breken en af te scheuren valt. Meer verdien je namelijk niet.
Hoerenjong!
De Baron van Struisenburg
mooi stukkie hoor van de baronquote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:59 schreef Happel het volgende:
"Nederlandse filiaal van de staat Israel"
Waarom niet, zijn contract loopt snel af, dus Feyenoord zal hem graag willen verkopen. En je weet dat hij potentie heeft.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nog van Man City.
Er gaat nu niemand bieden op een geblesseerde speler.
Lachwekkend gewoonquote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:22 schreef Jnk18 het volgende:
Het zit soms echt diep bij sommige mensen.. heerlijk.
Ik heb ook een pasfoto van 10 jaar oud er op, raar dat ze dat willen veranderenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:34 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Om dat stukje van de tekst moest ik erg lachen, aangezien ik al 8 jaar dezelfde foto op mijn SCC heb...
volgens teletekst (753) rijden er gewoon treinen terug naar rdam centraal. Dus daar kan het iig niet aanliggen. Weet niet hoe het zit tussen Vlaardingen en rdam centraal, maar neem aan dat dat ook wel snor zit.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:39 schreef Lurtt1 het volgende:
Klopt het dat er morgen wel heen treinen gaan vanaf richting Vlaardingen naar Rotterdam Stadion, maar dat ze niet meer terug gaan, ik kan met de NS reisplanner geen terugreizen vinden?
quote:Op zondag 1 maart 2009 00:08 schreef Lurtt1 het volgende:
Ja, via NS staat er niks, maar via teletekst weer wel, maar denk dat het wel goed kwam, maar denk voor de zekerheid vraag ik het even ;-)
Veel nieuwe Feyenoord usersquote:Op zondag 1 maart 2009 05:22 schreef ursel het volgende:
Heb ik nog wat gemist de afgelopen 3 weken??
quote:De Cler niet tegen Vitesse
Tim de Cler is niet opgenomen in de selectie voor de wedstrijd tegen Vitesse. Feyenoord-trainer Leon Vlemmings wil geen risico nemen met de linksback die net terug is van een hamstringblessure.
De verwachting was dat de verdediger in de komende thuiswedstrijd plaats zou nemen op de reservebank. De oud-international kreeg zaterdag echter te horen dat zijn rentree werd verschoven naar een latere datum.
Feyenoord kan zondag wel beschikken over Henk Timmer. De doelman had last van zijn knie maar blijkt fit te zijn voor de confrontatie tegen Vitesse.
Dat is dan wel weer shitquote:Feyenoord kan zondag wel beschikken over Henk Timmer. De doelman had last van zijn knie maar blijkt fit te zijn voor de confrontatie tegen Vitesse.
wie moet eranders dan in het goal bij feyenoord staan dan van dijk?quote:
Van Dijk. Geen wereldkeeper, maar maakte een degelijke en rustige indruk.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:07 schreef thomaslive het volgende:
[..]
wie moet eranders dan in het goal bij feyenoord staan dan van dijk?
ik ben blij dat timmer erbij is want na hem heeft feyenoord helemaal geen goede keepers.
Darley of die griek!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:07 schreef thomaslive het volgende:
[..]
wie moet eranders dan in het goal bij feyenoord staan dan van dijk?
ik ben blij dat timmer erbij is want na hem heeft feyenoord helemaal geen goede keepers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |