etenstijd of filerijdenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Schiedammert het volgende:
19 views en niemand weet iets te melden? zo stil is het al enkele dagen niet geweest.
weinig nieuws. Alleen dat de protest actie rustig verlopen is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Schiedammert het volgende:
19 views en niemand weet iets te melden? zo stil is het al enkele dagen niet geweest.
dat is netjesquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:43 schreef Animal_FR het volgende:
[..]
weinig nieuws. Alleen dat de protest actie rustig verlopen is.
dat is wat ik idd las oplunaticnews. Was er zelf niet bij dus weet niet wat er klopt en wat niet. Al is het natuurlijk wel zo dat de media liever heeft dat er gesloopt is dan dat er iets omgevallen is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:45 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat is netjes
eigenlijk de eerste keer ook al he, paar tafeltjes en prullebakken die omvielen, poe poe
dat is gewoon echt zo hequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:47 schreef Animal_FR het volgende:
[..]
dat is wat ik idd las oplunaticnews. Was er zelf niet bij dus weet niet wat er klopt en wat niet. Al is het natuurlijk wel zo dat de media liever heeft dat er gesloopt is dan dat er iets omgevallen is.
dan worden de rijen bij de kassa's nog langer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:05 schreef Happel het volgende:
Terecht, het is gewoon tuig dat zich niet weet te gedragen. Allemaal domme ongeschoolde analfabetische getattoeërde bullebakken. Tijd dat ze keihard worden aangepakt. Ik ben er voor om elke wedstrijd de toegang te ontzeggen voor mensen die het alfabet niet achterstevoren kunnen opzeggen.
Hij is ongeschikt als trainer bij een eredivisieclub. Fungeert beter als assistent. Hij is trouwens een Spartaan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:05 schreef Crane het volgende:
Van Stee ontslagen trouwens. Jammer, ik vind het een erg sympathieke vent.
Denk ik ook, of hij zou misschien iets in de jeugd bij ons kunnen doen. Daar is ie ook wel goed mee.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij is ongeschikt als trainer bij een eredivisieclub. Fungeert beter als assistent.
Ben jij zo oud dat je je nog druk maakt om Sparta?quote:Hij is trouwens een Spartaan.
Vond die spreekkoren ook niet bijster slim tijdens het protest, zeker omdat de spreekkoren 1 van de redenen was dat er 5 jaar geen uitsupporters mee komen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:45 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat is netjes
eigenlijk de eerste keer ook al he, paar tafeltjes en prullebakken die omvielen, poe poe
ik snap het hele probleem van die spreekkoren niet, wat is er nou mis mee dat zulke liederen gezongen worden, laat ons lekker zingen, laat hun lekker sunday bloody sunday spandoeken maken, lekker boeiend allemaal, het brengt juist de sfeer mee die er moet zijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:10 schreef Luni het volgende:
[..]
Vond die spreekkoren ook niet bijster slim tijdens het protest, zeker omdat de spreekkoren 1 van de redenen was dat er 5 jaar geen uitsupporters mee komen.
waarom zou je daar oud voor moeten zijn?quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:09 schreef Crane het volgende:
Ben jij zo oud dat je je nog druk maakt om Sparta?
quote:CIDI wil vervolging antisemitische Feyenoord-fans
ROTTERDAM - Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft het Openbaar Ministerie (OM) gevraagd de Feyenoord-fans te vervolgen die zaterdag bij een demonstratie in het centrum van de Maasstad antisemitische leuzen riepen. Dat heeft een zegsman woensdag gemeld.
Ongeveer tweehonderd Feyenoord-fans trokken zaterdag door de stad om te protesteren tegen het besluit van de burgemeesters Aboutaleb (Rotterdam) en Cohen (Amsterdam) om de komende vijf jaar geen supporters van de bezoekende club meer toe te laten bij de wedstrijd Ajax-Feyenoord. Zij maakten Aboutaleb tijdens dit protest onder meer uit voor 'vuile Jood' en riepen dat hij 'aan het gas' moest.
Het stoot het CIDI tegen het zere been dat Aboutaleb ervoor heeft gekozen geen klacht wegens persoonlijke belediging bij het OM in te dienen. „Het tegen een openbare gezagsdrager roepen dat hij een vuile Jood is die aan het gas moet, is een belediging van de Joodse bevolkingsgroep”, aldus een zegsman. „Het woord Jood wordt hier op de meest denigrerende wijze gebruikt en men zet tevens aan tot haat.”
Bron: Telegraaf.nl
Mij boeit die spreekoren ook niet, maar daar denken de horen politicie anders over. Moet je eens horen wat er tijdens The Old Firm gezongen wordt...........quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
ik snap het hele probleem van die spreekkoren niet, wat is er nou mis mee dat zulke liederen gezongen worden, laat ons lekker zingen, laat hun lekker sunday bloody sunday spandoeken maken, lekker boeiend allemaal, het brengt juist de sfeer mee die er moet zijn
Hebbie die gasten van het CIDI ook weer, we bedoelen er het joodse volk niet mee, maar de ajaxsupporters......quote:
quote:Het stoot het CIDI tegen de zere neus dat Aboutaleb ervoor heeft gekozen geen klacht wegens persoonlijke belediging bij het OM in te dienen.
n 2008 wordt de laatste Intertoto Cup gespeeld. Op 30 november 2007 werd door het Uitvoerend Comité van de UEFA besloten dat dit toernooi per 2009 wordt opgeheven. Vanaf 2009 zullen de teams die zich anders voor de Intertoto plaatsen, zich nu direct plaatsen voor eerste (van vier) kwalificatieronde van de nieuwe UEFA Europa League, een samenvoeging van de UEFA Cup en de UEFA Intertoto Cup.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:18 schreef Sloggi het volgende:
[..].
Welke plek geeft recht op deelname aan de Intertoto?
zo hoort het toch ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Mij boeit die spreekoren ook niet, maar daar denken de horen politicie anders over. Moet je eens horen wat er tijdens The Old Firm gezongen wordt...........
natuurlijk, gewoon nog een instantie erbij die feyenoord supporters wil straffen, daar word je toch gek vanquote:
Het gaat er helemaal niet om wat jij er van vindt. Als je weet dat je juist uit het stadion wordt geweerd door die spreekkoren, ga je ze niet nog eens roepen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
ik snap het hele probleem van die spreekkoren niet, wat is er nou mis mee dat zulke liederen gezongen worden, laat ons lekker zingen, laat hun lekker sunday bloody sunday spandoeken maken, lekker boeiend allemaal, het brengt juist de sfeer mee die er moet zijn
en je doet natuurlijk nooit iets dat niet magquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om wat jij er van vindt. Als je weet dat je juist uit het stadion wordt geweerd door die spreekkoren, ga je ze niet nog eens roepen.
Ik vind ook dat we best 160 mogen rijden op een lege snelweg, lekker boeiend allemaal. Wil nog niet zeggen dat de wetgever het met mij eens is.
Omdat de meeste Feyenoorders van onder de 40 zich niet echt druk maken over Sparta.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:15 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
waarom zou je daar oud voor moeten zijn?
Eens, dat zei ik eerder ook al, ik vind het erbij horen, maar ja daar zijn de meningen nogal over verdeeld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je weet dat je juist uit het stadion wordt geweerd door die spreekkoren, ga je ze niet nog eens roepen.
Natuurlijk doet iedereen dat wel, maar dan moet je niet zeiken als je er op gepakt wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:00 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
en je doet natuurlijk nooit iets dat niet mag
ik ben ook niet boven de veertig en maak me ook druk om sparta, wellicht omdat dat gevoel al lang bij ons in de familie zitquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Crane het volgende:
[..]
Omdat de meeste Feyenoorders van onder de 40 zich niet echt druk maken over Sparta.
Nou, druk maak ik me er niet over, maar na de joden (CIDI, hier bedoel ik ajax en zijn supporters mee) is sparta de club waar ik de meeste hekel aan heb.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Crane het volgende:
[..]
Omdat de meeste Feyenoorders van onder de 40 zich niet echt druk maken over Sparta.
Niet als ik weet dat er over mijn schouder wordt meegekeken. Als je demonstreert tegen een straf ga je tijdens die demonstratie niet hetgeen waar je voor bestraft wordt herhalen. Dat lijkt me gewoon een hele logische gedachtegang. Mensen die dat niet snappen en dus gewoon lekker gaan schreeuwen schat ik qua intelligentie dus ook niet erg hoog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:00 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
en je doet natuurlijk nooit iets dat niet mag
maar waarom het telkens maar eens zijn met de betutteling van de voetbalsupporters, het word steeds gekker wat niet meer mag, ergens moet het toch ophouden, of althans in ieder geval laten blijken dat je het er niet mee eens bentquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Natuurlijk doet iedereen dat wel, maar dan moet je niet zeiken als je er op gepakt wordt.
Omdat je weet dat het niet mag.
Gewoon je verlies nemen.
Tja, dan kan je het CIDI en heel veel andere mensen nog steeds niet wijs maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef Juk het volgende:
Dat dat CIDI nou nog steeds begint over antisemitisme blijkt wel uit wat een achterlijke het zijn. De ajacieden noemen zichzelf joden, ze zingen het en hebben Israelische vlaggen hangen (waarom snappen ze zelf ook niet). Als er dan door Feyenoorders in een anti-ajax lied gerefereerd wordt aan joden lijkt die strekking me vrij duidelijk en heeft het niks te maken met het geloof zelf.
Het gaat er niet om dat ik het er wel of niet mee eens ben, maar het gaat erom dat je dit natuurlijk op je vingers kon natellen dat dit kon gebeuren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
maar waarom het telkens maar eens zijn met de betutteling van de voetbalsupporters, het word steeds gekker wat niet meer mag, ergens moet het toch ophouden, of althans in ieder geval laten blijken dat je het er niet mee eens bent
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef Juk het volgende:
[..]
Niet als ik weet dat er over mijn schouder wordt meegekeken. Als je demonstreert tegen een straf ga je tijdens die demonstratie niet hetgeen waar je voor bestraft wordt herhalen. Dat lijkt me gewoon een hele logische gedachtegang. Mensen die dat niet snappen en dus gewoon lekker gaan schreeuwen schat ik qua intelligentie dus ook niet erg hoog.
Dat dat CIDI nou nog steeds begint over antisemitisme blijkt wel uit wat een achterlijke het zijn. De ajacieden noemen zichzelf joden, ze zingen het en hebben Israelische vlaggen hangen (waarom snappen ze zelf ook niet). Als er dan door Feyenoorders in een anti-ajax lied gerefereerd wordt aan joden lijkt die strekking me vrij duidelijk en heeft het niks te maken met het geloof zelf.
natuurlijk zal je de consequenties uiteindelijk moeten aanvaarden, maar dan vind ik het nog steeds je goed recht om duidelijk te maken dat je het er niet mee eens bentquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ik het er wel of niet mee eens ben, maar het gaat erom dat je dit natuurlijk op je vingers kon natellen dat dit kon gebeuren.
Consequenties van je gedrag.
Doe dat dan op een slimmere manier.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:26 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
natuurlijk zal je de consequenties uiteindelijk moeten aanvaarden, maar dan vind ik het nog steeds je goed recht om duidelijk te maken dat je het er niet mee eens bent
quote:Investeerders willen Feyenoord niet overnemen
ROTTERDAM - De groep investeerders die zich begin deze maand bij Feyenoord heeft gemeld, zit morgen voor het eerst met de raad van commissarissen van de Stadionclub om de tafel.
afbeelding vergroten
De kapitaalkrachtige sponsors onder leiding van zakenman Ad Sint Nicolaas gaan een businessplan voor de komende vijf jaar presenteren.
,,Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan,’’ zegt Sint Nicolaas. ,,Dat is mijn insteek.’’
De directeur van Plan@Office en zijn collega-sponsors stellen Feyenoord ‘een aanzienlijke investering’ in het vooruitzicht. In ruil daarvoor willen de investeerders aandelen, die de club later terug kan kopen. ,,Het is niet de bedoeling dat we de club overnemen. Maar we willen wel zekerheden.’’
Sinds Sint Nicolaas zich per brief heeft gemeld bij Feyenoords president-commissaris Dick van Well, is de groep investeerders flink gegroeid. ,,Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen.’’
Hoeveel geld de investeerders inbrengen, wil Sint Nicolaas niet zeggen. Feyenoord kampt met een schuld van zeventien miljoen euro. ,,Van dat bedrag zijn we niet geschrokken.’’
Als je demonstreert mag je niet opeens alles omdat je vindt dat je onrecht wordt aangedaan hequote:Op woensdag 25 februari 2009 20:24 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dan is toch niet alleen het CIDI achterlijk, dan toch ook iedereen die tegen dit soort spreekkoren zijn, dus ook justitie.
en je demonstreert toch juist tegen iets wat je onrecht vindt
Dat is dus het probleem van de meeste supporters, en om dan te gaan zeiken dat je genaaid wordt door de ME/overheid is onzin, want je weet dat het niet mag, en je weet dat de ME/overheid laatste jaren strenger optreedt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Doe dat dan op een slimmere manier.
ja misschien welquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Doe dat dan op een slimmere manier.
De naam van de beste man wekt nou ook niet echt veel vertrouwensquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef sjimz het volgende:
De titel lijkt erop dat heel de deal niet doorgaat.
Terwijl het juist in een andere context gelezen moet worden.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De naam van de beste man wekt nou ook niet echt veel vertrouwens
idd, schrok eerstquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef sjimz het volgende:
hou toch op man, al jaren geldt deze sanctie, al jaren wordt het heftiger gezongen dan bij de laatste klassieker, nu is er ook hier een 020 supportertje burgermeester geworden en de 2 vriendjes denken er in 1 keer van af te kunnen komen. dat is toch bullshit. ze maken het alleen maar erger want nu gaan we met eigen vervoer erheen en zitten we tussen de 020 supporters, en met we bedoel ik echt niet alleen maar, zoals jullie het noemen, 'mijn soort supporters'quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:28 schreef Rots het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem van de meeste supporters, en om dan te gaan zeiken dat je genaaid wordt door de ME/overheid is onzin, want je weet dat het niet mag, en je weet dat de ME/overheid laatste jaren strenger optreedt.
Leer wat van sjimz Schiedammert.
het bericht dan weer welquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De naam van de beste man wekt nou ook niet echt veel vertrouwens
Het is een schijnspelletje en soms kan je daar maar beter aan meedoen ook al ben je het er niet mee eens.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:36 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
hou toch op man, al jaren geldt deze sanctie, al jaren wordt het heftiger gezongen dan bij de laatste klassieker, nu is er ook hier een 020 supportertje burgermeester geworden en de 2 vriendjes denken er in 1 keer van af te kunnen komen. dat is toch bullshit. ze maken het alleen maar erger want nu gaan we met eigen vervoer erheen en zitten we tussen de 020 supporters, en met ze bedoel ik echt niet alleen maar, zoals jullie het noemen, 'mijn soort supporters'
uiteindelijk doe je er ook aan mee, alleen dan gaan de supporters dus op eigen houtjequote:Op woensdag 25 februari 2009 20:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is een schijnspelletje en soms kan je daar maar beter aan meedoen ook al ben je het er niet mee eens.
De (in mijn ogen achterlijke) maatregel is genomen naar aanleiding van een regel die al jaren geleden ingevoerd is. Helemaal 100 % is Aboutaleb dus hier dus niet verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:36 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
hou toch op man, al jaren geldt deze sanctie, al jaren wordt het heftiger gezongen dan bij de laatste klassieker, nu is er ook hier een 020 supportertje burgermeester geworden en de 2 vriendjes denken er in 1 keer van af te kunnen komen. dat is toch bullshit. ze maken het alleen maar erger want nu gaan we met eigen vervoer erheen en zitten we tussen de 020 supporters, en met we bedoel ik echt niet alleen maar, zoals jullie het noemen, 'mijn soort supporters'
Er is al jaren zo'n maatregel bij wedstrijden tussen Ajax en ADO Den Haag, tijdens wedstrijden gebeurt er niets. Buiten het veld is er het een en ander gebeurd, maar het binnenvallen van supportershomes en brandstichting was ook gebeurd wanneer de fans gewoon waren toegelaten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:40 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
uiteindelijk doe je er ook aan mee, alleen dan gaan de supporters dus op eigen houtje
zal me een feestje worden zeg (sarcastisch bedoeld hoor mensen)
quote:Sponsors willen Feyenoord niet overnemen
De groep investeerders die Feyenoord een stap vooruit wil laten maken is niet van plan om de club in haar totaal over te nemen. Ad Sint Nicolaas, die namens de sponsors aan tafel zal schuiven met de Rotterdamse clubleiding, zegt dat de geldschieters enkel wat zekerheden willen hebben. “Maar het is niet de bedoeling dat we de club overnemen”, zegt de zakenman in AD/Sportwereld.
Enkele weken geleden kwam het bericht door dat een aantal ondernemers uit Rotterdam bereid was om flink te investeren in Feyenoord, dat met financiële zorgen kampt. Voetbal International concludeerde daarna dat de sponsors de club helemaal zou willen overnemen, maar daarvan blijkt geen sprake. De investeerders prefereren een rol aan de zijlijn en willen niet in de bestuurskamer plaatsnemen.
De groep investeerders die zich begin deze maand bij Feyenoord heeft gemeld, zit donderdag voor het eerst met de Raad van Commissarissen van de club om de tafel. Sint Nicolaas zal namens de groep een businessplan voor de komende vijf jaar presenteren. “Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan” zegt Sint Nicolaas. “Dat is de insteek.”
Sint Nicolaas heeft de groep investeerders flink zien groeien: “Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen.” Hoeveel geld zij in totaal in de club willen steken is niet bekend. Feyenoord kampt met een schuld van zeventien miljoen euro. “Van dat bedrag zijn we niet geschrokken”, aldus de zakenman, die zelf directeur is van Plan@Office.
Idd, ik schrok al.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef sjimz het volgende:
Het duurt wel erg lang. Volgens mij willen ze toch wel wat dingen vastleggen. Wat mij betreft mogen ze ook best wat invloed hebben, zoals dat ze b.v. in overleg met de supportersvereniging en de rvc een totaal niet functionerende (technisch) directeur weg kunnen sturen, of daar in elk geval inspraak over hebben. Zo voorkom je dat iemand als Bosz zichzelf in kan graven in de club.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:10 schreef Luni het volgende:
Dat verhaal van die investeerders begint nu wel serieuze vormen aan te nemen, begin er stiekum wel vertrouwen in te krigen dat het goed gaat komen.
Nou van mij niet. Of wel invloed, of geen invloed, maar geen halfslachtig gedoe.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:23 schreef Crane het volgende:
[..]
Het duurt wel erg lang. Volgens mij willen ze toch wel wat dingen vastleggen. Wat mij betreft mogen ze ook best wat invloed hebben, zoals dat ze b.v. een totaal niet functionerende (technisch) directeur weg kunnen sturen.
Het lijkt me goed als ze een soort van motie in kunnen dienen, zodat er niet teveel sprake kan zijn van vriendjespolitiek, zoals de afgelopen tijd het geval was. Maar dat ze zonder overleg met wie dan ook zomaar een directeur of trainer eruit zouden kunnen gooien wordt me ook weer iets te link.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou van mij niet. Of wel invloed, of geen invloed, maar geen halfslachtig gedoe.
Nou ja, ik zeg niet dat ze in de bestuurskamer moeten zitten maar ze zouden wel degelijk als klankbord namens het grootste deel van de supporters kunnen dienen wanneer het over echt belangrijke zaken gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:32 schreef Happel het volgende:
De supportersvereniging moet zich niet bezig houden met het wel of niet wegsturen van een TD. Dat is helemaal niet de verantwoordelijkheid van zo een organisatie. Een supportersvereniging is er voor supporters, is het spreekorgaan van de supporters, vertegenwoordigd ze bij overleg tussen instanties en komt op voor de belangen van de supporters.
Dat ben ik wel met je eens ja, elke succesvolle club van dit moment heeft een harde zakelijke man met persoonlijkheid aan het roer die ingrijpt als het moet. Maar zo iemand kun je niet hebben i.c.m. die investeerders ben ik bang. Tenzij het iemand is die door de investeerders naar voren wordt geschoven, maar dan is het ook maar afwachten of dat de juiste persoon is. Ik ben bang dat Gudde blijft zitten, en die zal niet snel harde beslissingen nemen.quote:Een RvC hoort ook niet te beslissen over het wel of niet wegsturen van een TD. Daar is een algemeen directeur voor aangesteld. Helaas is de huidige directeur een slappe zak zonder ruggengraat. Totaal niet geschikt voor die functie.
Ik hoop dat er voor de zomer duidelijkheid is. Het is belangrijk dat Been en Beenhakker de komende transferperiode in rust kunnen werken. Wat ik wel opvallend vind is dat Feyenoord blijkbaar nog steeds naar transfervrije/zeer goedkope spelers op zoekt lijkt te zijn.quote:Lang duurt het ook niet. Iets belangrijks als dit kan nooit even geregeld en op papier gezet worden. Daar gaan meerdere gesprekken aan vooraf. De groep investeerders schuiven ook niet zonder plan aan en zullen ook meerdere gesprekken gevoerd hebben over hetgeen wat ze willen. Dat zal allemaal in een stroomversnelling zijn gekomen nadat naar buiten was gekomen dat zij Feijenoord er weer bovenop wilden helpen.
quote:Teveel invloed moeten ze ook niet krijgen. Verwacht dat ze bepaalde voorwaarden zullen voorleggen aan de RvC en Gudde. 12% rente o.i.d.
Het is een bodemloze put geweest omdat er maar wat aangekloot werd. Wanneer je goed beleid voert, is Feyenoord in potentie de meest interessante club van Nederland.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:51 schreef Merkie het volgende:
Snap niet dat er nog investeerders zijn die geld in Feyenoord willen steken, het is al jaren een bodemloze put. Maar goed, ze hebben er vertrouwen in en ze zijn er wel, dus daarvoor respect. Hopen dat het wat uithaalt.
Dat is waar, maar als ik investeerder was zou ik toch eerst de kat uit de boom kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:52 schreef Crane het volgende:
[..]
Het is een bodemloze put geweest omdat er maar wat aangekloot werd. Wanneer je goed beleid voert, is Feyenoord in potentie de meest interessante club van Nederland.
Dat heeft geen zin, zonder geld heeft Feyenoord ook geen kans om er bovenop te komen. Het is nu erop of eronder voor de club, als je 5-10 miljoen investeert dan kom je er sowieso niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als ik investeerder was zou ik toch eerst de kat uit de boom kijken.
In de VI waren de investeerders juist blij met Leo... en sowieso met zijn charisma en dergelijke is hij wel iemand die scoort bij ze. Beter dan Bosz of Gudde of zo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:01 schreef Crane het volgende:
Ben overigens wel benieuwd hoe de combi Leo - investeerders uit gaat pakken.
Dan gaan ze toch rustig opbouwen, jammer dan als je de komende 5 jaar niet meedoet bovenin, als er maar een keer iets met visie gebeurd en als mensen een keer de tijd krijgen om iets neer te zetten. Als mensen gaan investeren verwacht de helft al weer dat je dat seizoen kampioen gaat worden, zo simpel werkt het nou eenmaal niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:55 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, zonder geld heeft Feyenoord ook geen kans om er bovenop te komen. Het is nu erop of eronder voor de club, als je 5-10 miljoen investeert dan kom je er sowieso niet.
Beenhakker, Been en Koevermans: het zijn allemaal nieuwe namen. Die kun je niet afrekenen op het gekloot van mensen als Bosz, Gullit, Wotte etc.
Nogal onrealistisch. Geen enkele club bouwt meer 5 jaar lang tegenwoordig. Als je 2 jaar vooruit denkt, is dat al veel. Nu hoef je idd niet meteen voor 50 miljoen aan spelers te investeren en te roepen dat je binnen een jaar de titel binnen moet slepen maar zo'n lange termijn-plan is onmogelijk in de huidige voetbalwereld. Belangrijk is gewoon om het maximale uit Feyenoord te halen met goed beleid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:13 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch rustig opbouwen, jammer dan als je de komende 5 jaar niet meedoet bovenin, als er maar een keer iets met visie gebeurd en als mensen een keer de tijd krijgen om iets neer te zetten. Als mensen gaan investeren verwacht de helft al weer dat je dat seizoen kampioen gaat worden, zo simpel werkt het nou eenmaal niet.
Dat snap ik ook wel, maar kijk is hoeveel Feyenoord in 5 jaar tijd is opgeschoten, denk dat je dan ook realistisch moet zijn en gewoon wel een keer zorgen dat mensen de tijd krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:15 schreef Crane het volgende:
[..]
Nogal onrealistisch. Geen enkele club bouwt meer 5 jaar lang tegenwoordig. Als je 2 jaar vooruit denkt, is dat al veel. Nu hoef je idd niet meteen voor 50 miljoen aan spelers te investeren en te roepen dat je binnen een jaar de titel binnen moet slepen maar zo'n lange termijn-plan is onmogelijk in de huidige voetbalwereld. Belangrijk is gewoon om het maximale uit Feyenoord te halen met goed beleid.
je zit in het verkeerde topicquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:56 schreef Rots het volgende:
Feyenoord.![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen zien hoe Ajax vernederd gaat worden tegen Fiorentina, altijd leuk, wel jammer voor het Nederlandse voetbal.
Exact, dat is wel zo realistisch.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:35 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar kijk is hoeveel Feyenoord in 5 jaar tijd is opgeschoten, denk dat je dan ook realistisch moet zijn en gewoon wel een keer zorgen dat mensen de tijd krijgen.
Jij roept al 4 jaar dat we de komende jaren moeten gaan bouwen. Heeft nog niet echt succes opgeleverd he?quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Exact, dat is wel zo realistisch.
Voor de organisatie en structuur heb je geen 5 jaar nodig hoor. Misschien totdat alles optimaal in orde is en geolied draait ja. Volgend jaar gewoon bij de eerste 5 eindigen, daarna zien we wel verder.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:31 schreef Hamilcar het volgende:
Ik denk dat hij niet slechts over 5 jaar een vaste groep trainen en voorbereiden, Crane, maar de gehele organisatie en structuur en alles wat daar mee te maken heeft. Hehe.
die 4 jaar is dan ook een periode geweest met niet capabele mensen op belangrijke functies, dan word het ook wel erg moeilijk om succesvol te kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:47 schreef Crane het volgende:
[..]
Jij roept al 4 jaar dat we de komende jaren moeten gaan bouwen. Heeft nog niet echt succes opgeleverd he?
quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:47 schreef Crane het volgende:
[..]
Jij roept al 4 jaar dat we de komende jaren moeten gaan bouwen. Heeft nog niet echt succes opgeleverd he?
dit valt echt niet serieus te nemen, die spelfouten alquote:
Die flauwekul door Ajax 020 te noemen ook.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
dit valt echt niet serieus te nemen, die spelfouten al
quote:CIDI wil alsnog vervolging Feyenoordfans
ROTTERDAM - Feyenoord-hooligans die afgelopen weekend scandeerden dat de Rotterdame burgemeester een ‘vuile Jood’ is die ‘aan het gas moet’, moeten alsnog worden vervolgd.
Burgemeester Aboutaleb. FOTO SANNE DONDERS
Het CIDI (Centrum voor Informatie en Documentatie Israel) roept de Rotterdamse hoofdofficier Henk Korvinus daartoe op.
De Joodse belangenorganisatie zegt zeer geschokt te zijn door de haatzaaiende leuzen. ,,We vrezen dat niet-vervolgen een vrijbrief betekent om ook elders tegen andere Nederlanders voor Joden beledigende leuzen te roepen,’’ schrijft CIDI-directeur Ronny Naftaniel aan Korvinus.
Aboutaleb vindt het niet nodig om aangifte te doen, mede omdat het onderzoek zonder aangifte al liep. Ook zegt hij niet door de leuzen te zijn geraakt. Naftaniel: ,,Voor het CIDI gaat de kwestie verder dan het persoonlijke element. Het woord Jood is hier op de meest denigrerende manier gebruikt en zet tevens aan tot haat.’’
Justitie heeft laten weten geen hooligans te vervolgens voor het scanderen van leuzen, omdat de roepende raddraaiers niet herkend zijn. Het CIDI trekt die lezing in twijfel. Mede omdat er veel agenten op de been waren.
Net als gistermiddag toen opnieuw een demonstratie was aangekondigd tegen het spelen van de klassieker tussen Feyenoord en Ajax zonder uit-publiek. Slechts een handjevol supporters kwam opdraven, waarvan de meeste aan de overkant van de Coolsingel naar de politiemacht aan de overkant keken. Wie zich wel op het bordes van het Stadhuis waagde, kreeg een brief met spelregels in de handen gedrukt. Kwetsende spreekkoren waren verboden, zo liet de politie weten.
De supportersvereniging staat niet achter de demonstraties. Zij gaan liever het gesprek aan met Aboutaleb over het verbod. Dit staat voor 12 maart op de agenda.
Mijn god, wat is dat triest, met al die spelfoutenquote:
het is een marocaanquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:05 schreef DonRaja het volgende:
grappig, zou degene die dit heeft gemaakt echt serieus zijn?
het is wel een beetje een dikkop zeg, die abou...
ja maar je zou denken datie van al dat demostreren (want dat mogen alleen marocanen) wat zou afvallen...quote:
quote:Lensky gaat weer voetballen
Geschreven op 2009-02-26 om 12:06 | Aantal keer bekeken: 324 | Aantal reacties: 6 | Bron: RTV Rijnmond Jacob Lensky gaat toch weer voetballen. De voormalig Feyenoorder liet vorig jaar zijn contract bij Rotterdammers ontbinden wegens privé-omstandigheden.
De 20-jarige Canadese middenvelder keerde daarop terug naar zijn geboorteland. Hij wilde niets meer met voetbal te maken hebben. Maar na een aantal maanden rust kreeg hij toch weer zin om te spelen.
Sinds eind januari traint Lensky mee met Vancouver Whitecaps. Uiteindelijk wil hij weer in Europa voetballen. Feyenoord beschikt nog over vijftig procent van de transferrechten van Lensky
niet als hij na het demonstreren weer allerlei zoete gebakjes in zijn mik stoptquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
ja maar je zou denken datie van al dat demostreren (want dat mogen alleen marocanen) wat zou afvallen...
quote:'We willen Feyenoord niet overnemen'
ROTTERDAM - De groep investeerders die zich begin deze maand bij Feyenoord heeft gemeld, zit morgen voor het eerst met de raad van commissarissen van de Stadionclub om de tafel.
afbeelding vergroten
De kapitaalkrachtige sponsors onder leiding van zakenman Ad Sint Nicolaas gaan een businessplan voor de komende vijf jaar presenteren.
,,Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan,’’ zegt Sint Nicolaas. ,,Dat is mijn insteek.’’
De directeur van Plan@Office en zijn collega-sponsors stellen Feyenoord ‘een aanzienlijke investering’ in het vooruitzicht. In ruil daarvoor willen de investeerders aandelen, die de club later terug kan kopen. ,,Het is niet de bedoeling dat we de club overnemen. Maar we willen wel zekerheden.’’
Sinds Sint Nicolaas zich per brief heeft gemeld bij Feyenoords president-commissaris Dick van Well, is de groep investeerders flink gegroeid. ,,Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen.’’
Hoeveel geld de investeerders inbrengen, wil Sint Nicolaas niet zeggen. Feyenoord kampt met een schuld van zeventien miljoen euro. ,,Van dat bedrag zijn we niet geschrokken.’’
quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:36 schreef DonRaja het volgende:
Volgens mij is dit gemaakt door diezelfde gasten die ook al het legendarische 'galory play' spandoek maakten
quote:LEE VERHUURD AAN CHUNNAM DRAGONS
Chun soo Lee speelt tot 1 januari 2010 voor Chunnam Dragons, dat uitkomt in de Zuid-Koreaanse K-League. Feyenoord bereikte hierover donderdagmiddag overeenstemming met Chunnam en met Suwon Samsung BlueWings, de club waaraan Lee voor de duur van dit seizoen verhuurd was. Chunnam Dragons betaalt een huursom en neemt bovendien het salaris van de buitenspeler over. Voor de Blue Wings speelde de 79-voudig international gedurende het afgelopen half jaar uiteindelijk vier volledige duels.
Ik ergerde me dood aan zijn oproep aan de 'normale supporters' om zich te distantiëren van het tuig. Misschien is het dan een idee om eens te beginnen met de normale supporters niet te straffen voor het gedrag van het tuig.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
dit valt echt niet serieus te nemen, die spelfouten al
maar ben voor de rest wel eens dat het een k*t burgemeester is
79-voudig international?quote:
repsetcquote:
Die zien we dus niet meer spelen bij Feijenoord. Te duur om zijn contract af te kopen, dus verhuren we hem zijn gehele contract gewoon aan Zuid-Koreaanse clubs.quote:
Had je echt verwacht dan dat ie ooit nog terugkwam?quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:53 schreef Happel het volgende:
[..]
Die zien we dus niet meer spelen bij Feijenoord. Te duur om zijn contract af te kopen, dus verhuren we hem zijn gehele contract gewoon aan Zuid-Koreaanse clubs.
ze zullen er wel de tering in gehad hebben nu ze geen supportertjes konden pestenquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:18 schreef Happel het volgende:
Neuh, niet direct. Teveel heimwee blijkbaar.
Gisteren was trouwens die demonstratie waar geen hond kwam. Zag net een filmpje van de politie-inzet gisteren. Prachtig eigenlijk, dat ze toch weer eens aan het werk gaan. Maar waarvoor?
Met de kou valt het wel mee, ze geven 10 graden op, paar paracetalmol erin, wat bier en een dikke blow en je voelt niks joh!quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:23 schreef FrankyMcG het volgende:
Pffff, zwaar door mijn rug gegaan, twijfel nog of ik zondag ga, 1,5 uur in de kou zal mijn gestel niet veel beter doen.
quote:Rotterdam, 25 februari 2009
Deelnemers: de leiding van de club, supporters en bestuur FSV
Een geselecteerde groep van twintig supporters heeft gisteren op verzoek van het bestuur van de FSV tekst en uitleg gekregen van Eric Gudde (algemeen directeur) en Boudewijn Poelmann (RvC) over het beleid, de toekomstplannen en de positie van Feyenoord. Vooral de positie van Feyenoord in het nationale en internationale voetbal op het korte, middenlange en lange termijn is in deze presentatie aan de orde gekomen.
Daarin zijn 3 pijlers belangrijk voor de toekomst van de club.
Op de eerste plaats is dat het topsportklimaat rond het eerste elftal. Hiervoor zijn goede trainingsfaciliteiten nodig en een optimale begeleiding voor de spelers bijvoorbeeld periodisering, voeding, medisch etc.
Als tweede pijler wordt een zich onderscheidende jeugdopleiding genoemd. Dit wil men bereiken door maatwerk in trainingen, een vakbekwame staf in een goede organisatie met goede accommodaties.
Als derde pijler wordt een efficiënte scouting genoemd. De bedoeling daarbij is om te proberen nog actiever en nog eerder nationale en/of internationale jeugdspelers aan de club te binden.
Ook het nieuwe stadion is een belangrijk onderdeel voor de toekomst van de club. Hierdoor kunnen er meer toeschouwers worden ontvangen die meer comfort geboden kan worden. Een belangrijk gevolg hiervan is dat er meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Het uitbreiden van het aantal zakelijke plekken (hospitality) en de functionaliteit (popconcerten) van het nieuwe stadion zijn ook in de plannen opgenomen. Het bezoekers aantal van 80.000 is bijvoorbeeld mede bepalend of de club in aanmerking komt voor FIFA en UEFA finales.
Voor de komende periode heeft de club zichzelf een aantal doeleinden gesteld: verbeteren van de sportieve prestaties op het veld, commercieel doorgroeien, financieel gezond worden d.m.v. investeringsmodellen, het koesteren van supporters en het actief maatschappelijk ondernemen in buurt, stad en regio.
Na afloop van de presentatie was er gelegenheid tot vragen stellen. De belangrijkste onderwerpen die besproken zijn:
De vraag werd gesteld of de club bij de KNVB nog in licentiecategorie 2 zit. In het verleden werd hier met de supporters alleen over gecommuniceerd als het op de peildatum gestegen was maar niet als het gedaald was. De directie zegt toe om in de toekomst alle gegevens over de meetmomenten te communiceren met de supporters.
Het nieuwe stadion komt in eigendom van de club en dient gefinancierd te worden door founders, de gemeente en d.m.v. van vreemd vermogen. De gemeente wil alleen maar aan dit project deelnemen als de éénwording binnen de club gerealiseerd is (BVO, amateurs en stadion), wat een zeer ingewikkeld proces is. Uit de zaal komt het advies om niet echt de eigenaar van de club stadion te worden omdat, bij een faillissement van de BVO, ook gelijk het stadion door schuldeisers opgeëist kan worden.
Of het stadion daadwerkelijk gevuld gaat worden is een, door de directie aanvaard, ondernemers risico waarbij de directie uitgaat van een potentieel van 2,5 miljoen Feyenoord aanhangers, een groot achterland, (hopelijk) betere sportieve prestaties,
meer comfort en meer hospitality mogelijkheden in het nieuwe stadion.
V.w.b. de geldschieters is er weinig te melden. De directie staat zeer positief tegenover het initiatief van deze groep ondernemers en gaat onbevangen de gesprekken in. De onderhandelingen met de mogelijke deelnemers in de investeringsmodellen gaan, ondanks de recessie, gewoon door.
Een van de toekomstpijlers van de club is een efficiënte scouting. De vragen wat was de opdracht voor de scouting, wat is met de resultaten gedaan en hoeveel geld is er beschikbaar, kan door niemand van de aanwezigen beantwoord worden.
Wel wordt duidelijk dat een (nieuwe) speler het in de provincie, zeker in het begin van zijn carrière, makkelijker heeft dan een speler bij een grote club. Als een van de redenen van het niet goede scoutingbeleid wordt het steeds wisselende technisch beleid door een nieuwe technische staf van de club genoemd, terwijl ook de technische leiding passanten binnen de club zijn.
De nieuwe technisch adviseur (Beenhakker) heeft de huidige directie bij zijn aantreden laten weten dat hij achter het technisch beleid van de club staat en eerst wil inventariseren en op termijn daar waar nodig wijzigingen aan zal brengen in het technisch beleidsplan wat de club voorstaat.
Er wordt een voorstel gedaan om (jonge) spelers in de gelegenheid te stellen om in contact komen met de “supporter”. Het doel hiervan is om de spelers een betere binding met de club en zijn supporters te laten krijgen en dat de supporter op zijn misschien heel eigen wijze altijd achter de club zal blijven staan en dus ook altijd achter hem zal blijven staan.
De club gaat volgens alle supporters niet goed om met de beeldvorming die over zijn supporters heerst. Ze hebben niet het gevoel dat de club voor zijn supporters opkomt en heeft de indruk dat al het negatieve wat de pers over de Feyenoord supporter in de media publiceert, de club niet raakt. Ook in de Kuip voelt de supporter zich niet altijd correct behandeld met visitaties, drugshonden en dubbele kaartcontrole.
Het gehele veiligheidsbeleid en supportersbeleid hangen hier ook nauw mee samen en wordt soms te ver doorgedreven, is de stellige overtuiging
Het te strenge spandoekenbeleid is door een mooi voorbeeld van.
Als je mensen slecht behandelt, gaan ze zich ook slecht gedragen.
Er wordt de directie gevraagd naar een duidelijk beleid/visie rondom het wedstrijdbezoek.
Over het wel of niet doorgaan van het FSP, in welke vorm dan ook, wordt binnenkort door de directie een sessie met supporters belegd. Hier zal ook naar een oplossing moeten worden gezocht.
De hoop wordt uitgesproken dat het voetbal weer belangrijker gaat worden dan de commercie. De directie geeft de verzekering dat alles binnen de club gefocust is en blijft
op de prestaties van het eerste elftal op zondagmiddag 14.30 uur.
De doelstelling is om Ghana financieel af te bouwen naar nul (0). Dit jaar is de begroting teruggebracht naar 4 ton maar als er een koper komt, gaat de club in gesprek.
Om 22.05 sluit voorzitter Van Dorp de bijeenkomst met dankzegging aan de aanwezigen voor hun inbreng.
Vooraf en achteraf is en blijft er onder de supporters toch enige scepsis over besproken onderwerpen in het kader: eerste zien en dan geloven.
Niet zo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo zie ik hem het liefste
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het zal wel weer goed voor het nederlands voetbal zijn, maar zoiets zou ik toch echt niet uit mijn strot kunnen krijgenquote:
Toch leuk voor die jongen dat die scoort na zo veel blessureleed.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus gewoon voortborduren op het beleidsplan, zoals opgesteld door Bosz. Niet slecht...quote:
gewoon echt hequote:Op donderdag 26 februari 2009 23:17 schreef Happel het volgende:
Lekker boeiend wat dat joch doet, hou dit lekker buiten het Feijenoord topic.
Ik ben blij voor hem, het blijft toch een Feyenoorder hequote:Op donderdag 26 februari 2009 23:15 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Toch leuk voor die jongen dat die scoort na zo veel blessureleed.
Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
het zal wel weer goed voor het nederlands voetbal zijn, maar zoiets zou ik toch echt niet uit mijn strot kunnen krijgen
quote:Poelmann stapt op bij Feyenoord
ROTTERDAM - Boudewijn Poelmann stapt uit de raad van commissarissen van Feyenoord. Het enige dat hij donderdagavond kwijt wilde, was dat er ‘een verschil van mening is over het te voeren beleid bij de club.’
afbeelding vergroten Boudewijn Poelmann. FOTO ANP
Dat heeft Poelmann ook aan president-commissaris Dick van Well laten weten. ,,Hij wil inderdaad aftreden,’’ bevestigt Van Well.
Poelmann, directeur van de Nationale Postcode Loterij, maakte sinds april 2007 deel uit van het hoogste cluborgaan.
De rvc praat vandaag (vrijdag) met de groep investeerders die Feyenoord in ruil voor aandelen wil voorzien van een financiële injectie.
Van Well is bereid om de kapitaalkrachtige sponsors zeggenschap te geven. ,,Als de investeerders wensen hebben over de samenstelling van de rvc, is iedereen bereid om zijn zetel ter beschikking te stellen,’’ zegt hij. ,,Alles in het belang van Feyenoord.’’
Poelmann had bij de club media en marketing in zijn portefeuille. Hij is bekend als oprichter in 1983 van Novamedia, dat zich bezighoudt met goede doelen-loterijen. In 1989 richtte hij de Nationale Postcode Loterij op. Met die organisaties vergaarde hij zijn fortuin.
Voor Feyenoord komt het vertrek van Poelmann op een vervelend moment. Met de aanstelling van Leo Beenhakker en Mario Been was er juist rust op het technisch vlak.
Wel goed dat ze af willen treden alles in het belang van Feyenoordquote:Van Well is bereid om de kapitaalkrachtige sponsors zeggenschap te geven. ,,Als de investeerders wensen hebben over de samenstelling van de rvc, is iedereen bereid om zijn zetel ter beschikking te stellen,’’ zegt hij. ,,Alles in het belang van Feyenoord.’
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:00 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
die kerel voelt de bui gewoon al hangen en wilt de eer aan zichzelf houden
er gaan er nog meer volgen hoor, vrijwillig of niet vrijwillig, die investeerders gaan het vertrek van enkelen wel eisenquote:
Tuurlijk! Ze willen de feitelijke macht, en geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:06 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
er gaan er nog meer volgen hoor, vrijwillig of niet vrijwillig, die investeerders gaan het vertrek van enkelen wel eisen
preciesquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Tuurlijk! Ze willen de feitelijke macht, en geef ze eens ongelijk.
Zolang ze zich maar niet met de opstelling gaan bemoeien.
quote:De vice-voorzitter van de Poolse voetbalbond, die al geruime tijd met Beenhakker overhoop ligt, riep dat hij Don Leo met zijn stropdas het land wilde uitslepen wegens ’dubbelspel en verraad’. Ook Poolse oud-internationals, onder wie ex-doelman Jan Tomaszewski, haalden fel uit naar Beenhakker.
Dat was ook een succes zeg die academyquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog 2 nieuwtjes...
Feyenoord zet die Ghana Acedamy te koop.
En Feyenoord wil zelf eigenaar worden van het nieuwe stadion.
Net of serieus benquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:28 schreef TC03 het volgende:
DK, wat zet je jezelf toch weer voor schut in het Ajax - Fiorentina-topic.Sjongejonge zeg.
quote:Optimisme bij sponsors Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - De clubleiding van Feyenoord is bereid om de macht te delen met investeerders. ,,Geld in ruil voor zeggenschap is acceptabel,'' zegt president-commissaris Dick van Well.
Als het aan een groep ondernemers ligt, vliegt de traditionele helikopter komende zomer weer vol met nieuwe spelers de Kuip binnen.
Hij krijgt vrijdag te horen wat de groep kapitaalkrachtige ondernemers onder leiding van zakenman Ad Sint Nicolaas precies van plan is. Sinds de sponsors zich op 4 februari als 'vrienden van Feyenoord' per brief hebben gemeld bij Van Well zijn er achter de schermen in de Kuip reeds talloze gesprekken gevoerd.
De eerste formele ontmoeting tussen delegaties van beide partijen liet vanwege de volle agenda's van alle betrokkenen nog op zich wachten. In de tussentijd is echter al wel duidelijk geworden dat clubleiding en geldschieters open staan voor elkaar.
,,Feyenoord staat er positief in,'' zegt Van Well. ,,In dit eerste gesprek gaan we elkaar verkennen. De investeerders gaan vertellen wat hun uitgangspunten zijn. Het zou iets moois kunnen worden. Over hun voorwaarden heb ik geen indicatie. Maar alles wat goed is voor Feyenoord is bespreekbaar. Dat ze zeggenschap willen, vind ik logisch. Dat zou ik ook willen als het mijn geld was. De vraag is alleen welke zeggenschap willen ze en wat kan Feyenoord statutair gezien toestaan?''
Ad Sint Nicolaas, directeur van het bedrijf plan-@-office dat pal naast de Kuip is gevestigd, is met zijn collega-investeerders niet uit op een overname. Wel willen ze garanties voor hun 'aanzienlijke' financiële bijdrage.
,,Investeerders zoeken zekerheden,'' zegt hij. ,,We willen onze investeringen waarborgen met aandelen. Die kan Feyenoord dan later terugkopen. Daarvoor zullen we een rente rekenen die niet marktconform is. En dan bedoel ik uiteraard een lagere rente. Maar ik sluit niet uit dat Feyenoord in de toekomst juist overgaat tot uitgifte van aandelen in plaats van dat ze worden teruggehaald.''
Met het oog op het nieuwe stadion, dat in 2017 klaar moet zijn, kijkt de groep investeerders verder dan de waan van de dag. Uitgangspunt is een businessplan voor de komende vijf jaar. ,,We gaan proberen om een nieuwe structuur neer te leggen voor de toekomst,'' zegt Sint Nicolaas, die de eenwording van Feyenoord - dat nu nog bestaat uit een proftak, amateurtak en stadion - daarbij als voorwaarde noemt. ,,Anders is dit project mislukt.''
Aan het enthousiasme van de investeerders zal het niet liggen. ,,Ik heb de laatste weken kennis gemaakt met veel mensen en ben aangenaam verrast dat ze bereid zijn om zoveel te doen. Toen ik begin deze maand de brief overhandigde aan Van Well, had ik met negen mensen gesproken. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen. Die bestaat uit verschillende soorten ondernemers. Dat verraste mij nog het meest. Er is echt een hand-in-hand-gevoel. Een aantal investeerders is nog terughoudend en heeft gezegd 'zolang dit in de media speelt, hoef je me niet te bellen'. Die zijn liever anoniem.''
Ook Sint Nicolaas blijft liever op de achtergrond. ,,Ik zit niet op publiciteit te wachten. Mijn ego is niet zo groot en mag niet groter worden. Als de misse is geslaagd, draag ik het plan over aan de commissie die namens de club en de investeerders het project gaan uitvoeren. Ik ambieer geen functie bij Feyenoord. Er is me alleen door collega-investeerders gevraagd deze rol te spelen.''
Zijn bedrijf, gespecialiseerd in het inrichten van gebouwen, verzorgde het interieur van de Kuip en zal dat ook doen voor het nieuwe stadion. ,,Dat contract is al getekend,'' zegt Sint Nicolaas. ,,Wat dat betreft heb ik geen dubbele agenda. Ik kan dit project onafhankelijk doen.''
Sint Nicolaas verwacht op korte termijn volledige openheid van zaken te kunnen geven. ,,Het is niet chique om dat eerder te doen. Over een week of twee verwacht ik een principe-akkoord. Ik durf zo arrogant te zijn dat mensen dan zeggen ' 'dat hebben jullie aardig bedacht'.''
De penibele financiële situatie van Feyenoord, dat kampt met een schuld van zeventien miljoen euro, is voor de investeerders geen obstakel. ,,Aan dat bedrag houden we ons vast,'' zegt Sint Nicolaas, die niet bang is dat er in de Kuip financiële lijken uit de kast zullen rollen. ,,Ik heb veel vertrouwen in de informatie die ik heb gekregen.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |