abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66287490


Handige links SimCity 4

  • Officiele SimCity 4 website
  • Officiele SimCity 4 Rush Hour website
  • Simtropolis.com (voor al je plugins)
  • SC4 Devotion (plugins van onder andere jeronij, BSC en anderen)
  • SimCityCentral.net
  • Officiele Pegasus Productions (PEG) website
  • SOMY site (Japanse BATS)
  • Meer Japanse BATS
  • Japanse BATS
  • Japanse BATS
  • Meer BATS
  • Volledige Strategy Gids


    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |

    Tips/Hints:

    - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off""

    Aangepaste Resolutie

  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"

    Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.

    Backing Store

    Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.
    quote:
    property noPartialBackingStoreCopies false
    Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

    Dual Core processors:

    Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

    Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
    Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

    - Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
    - Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
    - Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
    - Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
    - Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
    - Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
    - Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
    - Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
    - Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
    - Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
    - Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
    - Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
    - Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
    - Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
    Meest gevraagde Plugins

    Hole Diggin Lot + Uitleg

    Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

    Pond & Stream Kit


    PEG Pond Kit Deluxe Edition
    PEG Stream Kit Deluxe Edition

    Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

    PEG Pond Kit Transparent Patch

    Meer Pegasus

    Network Addon Mod

    Via deze link kan je de Network Addon Mod downloaden.

    Jeronji Slope & Tunnel Mod

    Slope en Tunnel Mod

    SC4 Datapacker

    Zeker aan te raden als je last hebt van crashes. Maakt het spel ook sneller als je met veel plugins speelt.
    Download

    Cleanitol

    Ook aan te raden bij het gebruik van vele plugins. Hiermee voorkom je dubbele dependencies.
    Download

    Creëren van eigen mappen

    Voor het maken van maps zijn SC4mapper en SC4terraformer aan te raden.

    Tutorials

    Gameplay Tutorials
    Overige Tutorials
    LOT Tutorials
    BAT Tutorials

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
  • XS.to
  • Imagethrust

    Deze OP is hier te vinden
  • Er gaat niets boven Groningen
      vrijdag 20 februari 2009 @ 19:19:39 #2
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66287950
    TVP. Wil binnenkort de PC formateren en deze er opnieuw opzetten Briljante game, en wil dit keer eindelijk eens meteen vanaf het begin met extra spul aan de gang
    pi_66288421
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 19:19 schreef Yi-Long het volgende:
    TVP. Wil binnenkort de PC formateren en deze er opnieuw opzetten Briljante game, en wil dit keer eindelijk eens meteen vanaf het begin met extra spul aan de gang
    Zonder enige custom content wordt de game vrij snel eentonig
    okeokeoke
    pi_66288461
    tvp.
    I HATE MUSIC
      vrijdag 20 februari 2009 @ 21:17:31 #5
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66293202
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 19:31 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

    [..]

    Zonder enige custom content wordt de game vrij snel eentonig
    Yeah, wanneer je het eenmaal doorhebt, heb je al redelijk snel een goedlopende stad zonder grote problemen staan.

    Ik zou graag aziatische steden willen bouwen, dus japanse wegen, parken en gebouwen etc etc...
      Lieve Belg vrijdag 20 februari 2009 @ 21:24:17 #6
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_66293552
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 19:19 schreef Yi-Long het volgende:
    TVP. Wil binnenkort de PC formateren en deze er opnieuw opzetten Briljante game, en wil dit keer eindelijk eens meteen vanaf het begin met extra spul aan de gang
    Dat wil ik ook wel eens doen, maar het probleem is dat ik er meestal denk veel tijd ga in te steken, en na half uur spelen ben ik het spel al beu. Soms al tijdens de installatie, dus ik begin er niet meer aan
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_66294626
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 21:24 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Dat wil ik ook wel eens doen, maar het probleem is dat ik er meestal denk veel tijd ga in te steken, en na half uur spelen ben ik het spel al beu. Soms al tijdens de installatie, dus ik begin er niet meer aan
    Inderdaad.. dat heb ik ook meestal met spellen. En dan ben ik het zat, en dan gooi ik het weer van mijn computer af.. en dan een paar dagen later heb ik weer zin om te spelen, maar dan is het al geuninstalleerd
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_66296099
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 21:17 schreef Yi-Long het volgende:

    [..]

    Yeah, wanneer je het eenmaal doorhebt, heb je al redelijk snel een goedlopende stad zonder grote problemen staan.

    Ik zou graag aziatische steden willen bouwen, dus japanse wegen, parken en gebouwen etc etc...
    Genoeg building etc van te vinden als je wat cityjournals @ simtropolis.com afgaat, heb er zelf ook een gehad, niet in Aziatische stijl dan..
    okeokeoke
    pi_66309684
    tvp
    Hoi mam..
    pi_66328172
    Effe wat anders; Weet iemand wie deze tekening heeft gemaakt?

    Of dat dat van een site komt ofzo.. of dat daar meer van te vinden is enzo? Die potloodtekeningen dus he..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_66336267
    geen idee, maar het is mooi
    Playin is for someone a torcher
    pi_66364333
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 19:31 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

    [..]

    Zonder enige custom content wordt de game vrij snel eentonig
    Ik ben nu weer een weekje bezig met alleen de NAM en alles gaat er idd wel een beetje hetzelfde uitzien. Na een paar steden heb je alle variaties wel gehad.

    Wat zijn aanraders om erbij te doen?
    pi_66371307
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 12:10 schreef Gallorini het volgende:
    tvp
    It Never Hurts To Help!
    pi_66468911
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 19:07 schreef sander-3 het volgende:
    [ afbeelding ]

    Handige links SimCity 4

    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
    Ik mis nog wat delen..?
    pi_66480138
    CAM Megapack gedownload, kijken of daar nog wat moois tussen zit.
    It Never Hurts To Help!
    pi_66482136
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 08:55 schreef VeerMans het volgende:

    [..]

    Ik ben nu weer een weekje bezig met alleen de NAM en alles gaat er idd wel een beetje hetzelfde uitzien. Na een paar steden heb je alle variaties wel gehad.

    Wat zijn aanraders om erbij te doen?
    Je kan bijvoorbeeld andere soort steden maken dan normaal. Als je normaal een stad maakt vol met wolkenkrabbers, kan je voor wat kleinschaligers gaan. Ook je kan voor een groen Utopia gaan of een bergdorp. Voor het laatste is de Mountain Theme Pack van Pegasus wel handig.
    pi_66511625
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 15:14 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Je kan bijvoorbeeld andere soort steden maken dan normaal. Als je normaal een stad maakt vol met wolkenkrabbers, kan je voor wat kleinschaligers gaan. Ook je kan voor een groen Utopia gaan of een bergdorp. Voor het laatste is de Mountain Theme Pack van Pegasus wel handig.

    Tnx dat ziet dr idd wel leuk uit
    pi_66797445
    Hallo,
    net begonnen met sc4 ook + rush hour. Toch maar ff besteld bij bol.com (15 euro's)
    Nu al verslavend, maar heb toch wel wat vragen die ik niet 1,2,3 zelf kan beantwoorden...

    Is er een hotkey voor de bulldozer en de vraagteken? (in sc3k was dat ctrl ena alt)

    Kan ik automatisch wegen en wijken maken uitzetten? Als je een stadgebied toewijst, komt ie automatisch met wegen eraan, waardoor alles zo vierkanterig amerikaans de stad wordt opgesteld. Dit gaat ten koste van de creativiteit en vrijheid. Is daar misschien een mod voor?

    Is er een patch voor rush hour. Ik vind hem soms wat buggy...

    Verder erg leuk spel
    Thanks alvast..
    pi_66797996
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 14:15 schreef Fokkedop het volgende:
    Hallo,
    net begonnen met sc4 ook + rush hour. Toch maar ff besteld bij bol.com (15 euro's)
    Nu al verslavend, maar heb toch wel wat vragen die ik niet 1,2,3 zelf kan beantwoorden...

    Is er een hotkey voor de bulldozer en de vraagteken? (in sc3k was dat ctrl ena alt)
    Geen idee wat je bedoelt.
    quote:
    Kan ik automatisch wegen en wijken maken uitzetten? Als je een stadgebied toewijst, komt ie automatisch met wegen eraan, waardoor alles zo vierkanterig amerikaans de stad wordt opgesteld. Dit gaat ten koste van de creativiteit en vrijheid. Is daar misschien een mod voor?
    Ja, kan. Hou CTRL ingedrukt. Ook kan je met SHIFT en ALT spelen voor variaties.
    quote:
    Is er een patch voor rush hour. Ik vind hem soms wat buggy...
    ja, is er. Kan je downloaden van de SC4-website (al heb ik het idee dat veel bugs niet verholpen zijn).

    http://simcity.ea.com/update/index_update.php
    pi_66798001
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 21:17 schreef Yi-Long het volgende:

    [..]

    Yeah, wanneer je het eenmaal doorhebt, heb je al redelijk snel een goedlopende stad zonder grote problemen staan.

    Ik zou graag aziatische steden willen bouwen, dus japanse wegen, parken en gebouwen etc etc...
    Er is enorm veel custom content voor Hong Kong op de STEX.
    pi_66798585
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 14:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Geen idee wat je bedoelt.
    [..]

    Ja, kan. Hou CTRL ingedrukt. Ook kan je met SHIFT en ALT spelen voor variaties.
    [..]

    ja, is er. Kan je downloaden van de SC4-website (al heb ik het idee dat veel bugs niet verholpen zijn).

    http://simcity.ea.com/update/index_update.php
    Thanks!!
    Met die hotkey bedoel ik een toets waarbij je meteen iets kan slopen in je stad. In simcity 3000 was het de alt-toets die je moest indrukken, en dan kon je iets verwijderen..
    pi_66801126
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 15:04 schreef Fokkedop het volgende:

    [..]

    Thanks!!
    Met die hotkey bedoel ik een toets waarbij je meteen iets kan slopen in je stad. In simcity 3000 was het de alt-toets die je moest indrukken, en dan kon je iets verwijderen..
    Ah, misschien dat iemand anders dat weet Ik gebruik altijd gewoon het bulldozer-icoontje.
    pi_66806027
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 15:04 schreef Fokkedop het volgende:

    [..]

    Thanks!!
    Met die hotkey bedoel ik een toets waarbij je meteen iets kan slopen in je stad. In simcity 3000 was het de alt-toets die je moest indrukken, en dan kon je iets verwijderen..
    Als je op B drukt krijg je de bulldozer.
    pi_66865712
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 19:31 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Als je op B drukt krijg je de bulldozer.
    Thanks, dacht dat ik alle knopjes al een keer ingedrukt had, maar hey, de B van bulldozer, ....

    Meteen maar nog een vraag.. ik probeer wat plugins te installeren. Hij installeert het in documenten/simcity4/plgins/[mapnaam]/[bestanden]
    Daarin zitten dat files. ik dacht, nou het is gelukt, maar ik zie niks terug in het spel. Wat moet ik met die dat files op die locatie? Hoe werken die plugins? kan niet zo snel het antwoord vinden, ook niet in de OP..

      maandag 9 maart 2009 @ 17:22:00 #25
    108367 Gallorini
    über alles..
    pi_66865922
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 17:16 schreef Fokkedop het volgende:

    [..]

    Thanks, dacht dat ik alle knopjes al een keer ingedrukt had, maar hey, de B van bulldozer, ....

    Meteen maar nog een vraag.. ik probeer wat plugins te installeren. Hij installeert het in documenten/simcity4/plgins/[mapnaam]/[bestanden]
    Daarin zitten dat files. ik dacht, nou het is gelukt, maar ik zie niks terug in het spel. Wat moet ik met die dat files op die locatie? Hoe werken die plugins? kan niet zo snel het antwoord vinden, ook niet in de OP..


    De meeste plugins hebben weer dependencies nodig. Lees daarom altijd de readme file die erbij zit. Zoek ook eens naar cleanitol. Kan een handig programma voor je zijn als je met meerdere plugins gaat werken.
    Hoi mam..
      maandag 9 maart 2009 @ 17:26:13 #26
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_66866079
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 14:15 schreef Fokkedop het volgende:

    Is er een hotkey voor de bulldozer en de vraagteken? (in sc3k was dat ctrl ena alt)
    B voor bulldozer (maar dat was al gezegd), / voor vraagteken (of Shift+/, dat weet ik niet uit m'n hoofd meer).
    Ook altijd handig: R voor Road, Q, W of E voor Low, Medium respectievelijk High Density woningen, A, S of D voor commercial en Z, X of C voor industrial. Lijkt heel ingewikkeld, maar het is gewoon een blokje van 3x3 toetsen links op je toetsenbord.
      vrijdag 13 maart 2009 @ 10:41:49 #27
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67000762
    Ik heb het spel ook maar weer eens geïnstalleerd!
    Zo'n 3 jaar geleden heb ik het eens gespeeld, maar toen crashte het zo af en toe zonder reden. Echter, nu lijkt het goed te gaan en heb ik m'n eerste stad op zo'n 40.000 inwoners. Rating is wel hoog, education is hoog, health is hoog, crime is laag, etcetera.

    Maar ik heb de neiging om deze achter me te laten en opnieuw te beginnen met de volgende dingen anders, wat tot nu toe 'fout' ging:

  • Transport. M'n huidige stad heeft maar weinig boulevards, wel één "ring" om de stad heen, en veel roads+streets. Hierdoor was de reistijd voor veel sims te hoog, en was er snel wat werkloosheid. Straten waren snel overvol. Een metro hielp iets, en bussen ook, maar het is eigenlijk al te laat. Met het bouwen van de stad heb ik te weinig rekening gehouden met de toekomstige drukte.
    Ik denk aan boulevards als hoofdroutes door de stad, een trein plus stationen, éénrichtingswegen naast elkaar (als soort kleine boulevards) met zo'n verhoogde metro tussendoor als side-routes, roads in commercial+industry gebieden en streets in de rest van woonwijken. Rekening houdend met het plaatsen van toekomstige bushaltes en metrostationen.
  • Upgrading van zones. Ik las pas later op internet dat zones ge-upgrade kunnen worden door er simpelweg een betere zone overheen te leggen. Dit had een positief effect, maar ik begon er wat te laat mee.
  • Industry. Ik had heel veel farms. Te veel. Betere ligging van industrie is wel benodigd voor een betere stad.
  • Traffic noise is hoog. Alles staat dicht op elkaar. Elk vakje is volgebouwd. Dit wil ik toch beter maken, vooral in de woonwijken, door meer parken en gras+bomen te plaatsen. Een betere scheiding van grote wegen en duidelijke woonwijken zal dit ook beter maken denk ik. Meer bomen, vooral tussen grote wegen en huizen. Dit hangt samen met een beter transportsysteem.
  • Taxes. Ik begon met veel te hoge taxes om het verlies te verminderen. Hierdoor bleef de ontwikkelingen van m'n stad steken, al maakte ik wel minimaal winst. Pas later ontdekte ik dat hoge kwaliteit gebouwen minder tax moeten betalen, om zo te stimuleren dat ze gebouwd worden. Uiteindelijk heeft je balans hetzelfde resultaat. M'n stad staat nu op ongeveer 22k inkomsten en 20k uitgaven per maand.

    M'n huidige stad heeft veel downranked gebouwen, al staan er wel al de nodige hoge gebouwen (al richting wolkenkrabbers, rond de 20-25 verdiepingen hoog).

    Dat kan dus beter!

    Hebben jullie nog meer tips?
  • Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67000937
    Ik gebruik alleen maar hoge zones...

    Tax weinig gebruiken, tenzij je iets niet goed heb gedaan en daardoor veel inwoners/commercie verliest..

    Goede wegen mee beginnen (uitgaven wegen op 100 procent, altijd!), niet achteraf! met later meer geld in ov investeren...



    [ Bericht 42% gewijzigd door JoeThePlumber op 13-03-2009 10:53:50 ]
      vrijdag 13 maart 2009 @ 11:00:37 #29
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67001391
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 10:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
    Ik gebruik alleen maar hoge zones...

    Tax weinig gebruiken, tenzij je iets niet goed heb gedaan en daardoor veel inwoners/commercie verliest..

    Goede wegen mee beginnen (uitgaven wegen op 100 procent, altijd!), niet achteraf! met later meer geld in ov investeren...


    Yeps, hoge zones ga ik ook gebruiken. Heel misschien een wijkje ergens waar het gelimiteerd wordt tot de laagste (voor de villa's).

    Taxes heb ik in m'n huidige stad op R:9,8,7 staan bv. Alleen dirty industry is hoger dan 9. En winst maak ik wel.

    De wegen zijn het grootste probleem van m'n huidige stad, en ik heb meer zin om een nieuwe te beginnen met een goed plan, dan de huidige deels plat te leggen om voor betere doorstroming van het verkeer te zorgen.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67001553
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 11:00 schreef Draz het volgende:

    [..]

    Yeps, hoge zones ga ik ook gebruiken. Heel misschien een wijkje ergens waar het gelimiteerd wordt tot de laagste (voor de villa's).

    Taxes heb ik in m'n huidige stad op R:9,8,7 staan bv. Alleen dirty industry is hoger dan 9. En winst maak ik wel.

    De wegen zijn het grootste probleem van m'n huidige stad, en ik heb meer zin om een nieuwe te beginnen met een goed plan, dan de huidige deels plat te leggen om voor betere doorstroming van het verkeer te zorgen.
    Industry kan je later op 15 zetten (NIET IN BEGIN!), werkt erg goed! Let wel, investeer dan ook goed in scholen, universiteit!
      vrijdag 13 maart 2009 @ 11:23:41 #31
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67002231
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 11:05 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Industry kan je later op 15 zetten (NIET IN BEGIN!), werkt erg goed! Let wel, investeer dan ook goed in scholen, universiteit!
    Bedankt voor de goede tip

    Farms willen ze erg veel in het begin, maar dat upgrade vanzelf. Scholen e.d. doe ik altijd al zodat alle woonwijken bedekt worden door elke leer-level. Sowieso vind ik dat de sleutel tot grotere en duurdere gebouwen.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67004308
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 11:23 schreef Draz het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de goede tip

    Farms willen ze erg veel in het begin, maar dat upgrade vanzelf. Scholen e.d. doe ik altijd al zodat alle woonwijken bedekt worden door elke leer-level. Sowieso vind ik dat de sleutel tot grotere en duurdere gebouwen.
    Zinloos, gebruik in begin maar een klein basisschool, maar pas later normaal basisschool! ja, hoor je ergernis, maar dat kost veel geld!
      vrijdag 13 maart 2009 @ 12:51:32 #33
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67005298
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 12:21 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Zinloos, gebruik in begin maar een klein basisschool, maar pas later normaal basisschool! ja, hoor je ergernis, maar dat kost veel geld!
    Dat doe ik ook
    Hetzelfde met de High School(s)

    Ergenis is het niet echt, gewoon even rekening houden met een groter gebouw in de toekomst, en je bent er klaar voor.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67005351
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 12:51 schreef Draz het volgende:

    [..]

    Dat doe ik ook
    Hetzelfde met de High School(s)

    Ergenis is het niet echt, gewoon even rekening houden met een groter gebouw in de toekomst, en je bent er klaar voor.
    pi_67015882
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 10:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
    Ik gebruik alleen maar hoge zones...

    Tax weinig gebruiken, tenzij je iets niet goed heb gedaan en daardoor veel inwoners/commercie verliest..

    Goede wegen mee beginnen (uitgaven wegen op 100 procent, altijd!), niet achteraf! met later meer geld in ov investeren...


    In het begin kan je makkelijk medium gebruiken. Is goedkoper dan high en op medium kunnen er ook flats komen. Het zijn weliswaar niet de allergrootste flats die je op medium krijgt, maar ruim voldoende. Helemaal in het begin. En later kan je ze altijd nog overzonen.

    Tevens is het op deze manier ook makkelijk om het aantal inwoners in een wijk op een bepaald niveau te houden. Zo krijg je niet al te snel last van overbevolkte scholen/ziekenhuizen etc.
    pi_67018253
    Er is helemaal geen vraag in mijn gebied terwijl ik alleen maar complimenten te horen krijg...
    Wat kan het dan zijn? Net begonnen stadje met 1000 inwoners..alles is aanwezig, politie, school, ziekenhuis, werk, ....
    pi_67019457
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 19:32 schreef Fokkedop het volgende:
    Er is helemaal geen vraag in mijn gebied terwijl ik alleen maar complimenten te horen krijg...
    Wat kan het dan zijn? Net begonnen stadje met 1000 inwoners..alles is aanwezig, politie, school, ziekenhuis, werk, ....
    Te hoge belasting?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_67020672
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 19:32 schreef Fokkedop het volgende:
    Er is helemaal geen vraag in mijn gebied terwijl ik alleen maar complimenten te horen krijg...
    Wat kan het dan zijn? Net begonnen stadje met 1000 inwoners..alles is aanwezig, politie, school, ziekenhuis, werk, ....
    Mijn ervaring is dat als je geen buursteden hebt de boel een tijdje blijft hangen. Bouw voldoende industrie/commercie en dan ineens boem, gaat alles als een zonnetje.
      maandag 16 maart 2009 @ 09:32:56 #39
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67093297
    Nou, ik heb in het weekend dus een nieuwe stad gemaakt. Het staat nu net over de 150.000 inwoners, en het gaat prima, op een paar kleine dingen na:

    Toch nog (naar mijn mening) teveel gebouwen die downranken doordat ze geen werk hebben. Soms haal ik een R-gebouw neer om er C-zone van te maken voor extra werk.
    Transport is goed geregeld, maar toch is er nog hoge commute-time hier en daar.

    Zijn de bovenstaande dingen onvermijdelijk? Daar lijkt het namelijk wel op...

    Deze nieuwe stad ligt naast m'n oude, en ik heb nog een kleine stad met verbinding naar deze 2 gemaakt.

    Toch blijven de meeste gebouwen in de Medium wealth steken. Is dit een kwestie van tijd dat ze vervangen worden? Ik heb alleen maar Manufacturing en High-Tech Industry, en de laatste blijven ze maar willen.
    Taxes voor de hoogste wealth staan het laagst natuurlijk.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67093776
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 09:32 schreef Draz het volgende:
    Nou, ik heb in het weekend dus een nieuwe stad gemaakt. Het staat nu net over de 150.000 inwoners, en het gaat prima, op een paar kleine dingen na:

    Toch nog (naar mijn mening) teveel gebouwen die downranken doordat ze geen werk hebben. Soms haal ik een R-gebouw neer om er C-zone van te maken voor extra werk.
    Transport is goed geregeld, maar toch is er nog hoge commute-time hier en daar.

    Zijn de bovenstaande dingen onvermijdelijk? Daar lijkt het namelijk wel op...

    Deze nieuwe stad ligt naast m'n oude, en ik heb nog een kleine stad met verbinding naar deze 2 gemaakt.

    Toch blijven de meeste gebouwen in de Medium wealth steken. Is dit een kwestie van tijd dat ze vervangen worden? Ik heb alleen maar Manufacturing en High-Tech Industry, en de laatste blijven ze maar willen.
    Taxes voor de hoogste wealth staan het laagst natuurlijk.
    Niet alles wordt high-wealth, je hebt uit alle klassen inwoners nodig. Dus dat moet wel in evenwicht zijn.
    pi_67096389
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef VeerMans het volgende:

    [..]

    Niet alles wordt high-wealth, je hebt uit alle klassen inwoners nodig. Dus dat moet wel in evenwicht zijn.
    Niet nodig gehad, nu 250.000 inwoners

    Zorg voor werk, dus industrie en commercie. Een vliegveld wil best helpen...

    let wel op onderwijs en parken hier en daar!..
      maandag 16 maart 2009 @ 11:52:22 #42
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67097205
    Vliegveld heb ik, grootste mogelijk
    Commercie is bijna geen vraag (meer) naar, en de belasting ervoor staat tussen de 6-7%.
    Industrie wel, en dan High-Tech, dus dat moet ik maar meer gaan bouwen, ook al staat er al een enorm gebied... allemaal laagbouw he. Alleen de reistijd is een stuk hoger hiernaar toe... en dat met een snelweg, metro, trein en bussen (en tolpoorten!), daar kan ik gewoon weinig in verbeteren volgens mij.

    Onderwijs is best mogelijk, en health ook. Parken of bloemparken/speeltuinen staan bijna in elke wijk, plaza's bij commercie.

    Als ik eraan denk, zal ik wat screenshots maken vanavond.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67098199
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 11:52 schreef Draz het volgende:
    Vliegveld heb ik, grootste mogelijk
    Commercie is bijna geen vraag (meer) naar, en de belasting ervoor staat tussen de 6-7%.
    Industrie wel, en dan High-Tech, dus dat moet ik maar meer gaan bouwen, ook al staat er al een enorm gebied... allemaal laagbouw he. Alleen de reistijd is een stuk hoger hiernaar toe... en dat met een snelweg, metro, trein en bussen (en tolpoorten!), daar kan ik gewoon weinig in verbeteren volgens mij.

    Onderwijs is best mogelijk, en health ook. Parken of bloemparken/speeltuinen staan bijna in elke wijk, plaza's bij commercie.

    Als ik eraan denk, zal ik wat screenshots maken vanavond.
    Hmmm is natuurlijk moeilijk te voorspellen, industrie klinkt goed! maar commercie klinkt niet lekker! ben benieuwd naar je screenshots...
    pi_67098676
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 11:26 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Niet nodig gehad, nu 250.000 inwoners

    Zorg voor werk, dus industrie en commercie. Een vliegveld wil best helpen...

    let wel op onderwijs en parken hier en daar!..
    Er is geen oneindige vraag naar R-$$$
    Als je er daar genoeg van hebt is gewoon de vraag ernaar weg en dan bouwen ze bij mij echt R-$$
    pi_67098857
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 12:50 schreef VeerMans het volgende:

    [..]

    Er is geen oneindige vraag naar R-$$$
    Als je er daar genoeg van hebt is gewoon de vraag ernaar weg en dan bouwen ze bij mij echt R-$$
    Wel een id! zal vanavond ook was shots plaatsen!...
      dinsdag 17 maart 2009 @ 09:19:43 #46
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67127184
    Ik heb vanochtend nog even snel 3 shots gemaakt, allemaal nachtshots, en niet echt ingezoomed, maar ik had haast

    Industrie + vliegveld:
    http://tinyurl.com/dfenbu

    Centrum:
    http://tinyurl.com/cgx7ng

    Iets ingezoomed op mooiste stuk (vind ik):
    http://tinyurl.com/cwhyft
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67133727
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 09:19 schreef Draz het volgende:
    Ik heb vanochtend nog even snel 3 shots gemaakt, allemaal nachtshots, en niet echt ingezoomed, maar ik had haast

    Industrie + vliegveld:
    http://tinyurl.com/dfenbu

    Centrum:
    http://tinyurl.com/cgx7ng

    Iets ingezoomed op mooiste stuk (vind ik):
    http://tinyurl.com/cwhyft
    Ziet er goed ontwikkeld uit. Maar begraafplaats midden in de stad? Gun de doden wat rust, zet hem aan de rand joh.. Ik zou ook niet ernaast willen wonen. Maar ja, das bijzaak.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 13:04:29 #48
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67133872
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 12:58 schreef Fokkedop het volgende:

    [..]

    Ziet er goed ontwikkeld uit. Maar begraafplaats midden in de stad? Gun de doden wat rust, zet hem aan de rand joh.. Ik zou ook niet ernaast willen wonen. Maar ja, das bijzaak.
    Haha, niet echt vooruitgedacht bij die inderdaad. Andere 2 liggen wel dichtbij het water en de rand van de stad. Maar als ik nadenk over echte steden, ligt er vaak wel een begraafplaats ergens in het centrum hoor alleen dan meestal omgeven met parken en bomen...

    Ik heb gisteren trouwens nog een zooitje modules/addons gedownload, waaronder Network Addon Mod (NAM), maar volgens mij mis ik nog rotondes voor normale roads... voor avenue's zit ie er wel in.
    Daarnaast vele gebouwen, parken en bomen gedownload, maar helaas werken ze niet allemaal. Als ik ze wil bouwen, zie je geen gebouw, maar alleen het gebied dat bebouwd zal worden (meeste zijn landmarks).
    Geen ramp, maar als iemand een snelle oplossing weet: shoot

    [ Bericht 11% gewijzigd door Draz op 17-03-2009 13:10:35 ]
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67158580
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 09:19 schreef Draz het volgende:
    Ik heb vanochtend nog even snel 3 shots gemaakt, allemaal nachtshots, en niet echt ingezoomed, maar ik had haast

    Industrie + vliegveld:
    http://tinyurl.com/dfenbu

    Centrum:
    http://tinyurl.com/cgx7ng

    Iets ingezoomed op mooiste stuk (vind ik):
    http://tinyurl.com/cwhyft
    Heb zelf de vliegveld wat verderweg gezet en de industrie, dan hebben de inwoners wat minder last van...maar moet zeggen, ziet er goed uit
      woensdag 18 maart 2009 @ 11:43:49 #50
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67164897
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 03:09 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Heb zelf de vliegveld wat verderweg gezet en de industrie, dan hebben de inwoners wat minder last van...maar moet zeggen, ziet er goed uit
    Thanks

    Ik heb een mod geïnstalleerd die de banen voor industrie zou moeten verhogen. Ik vond het aantal industrie dat je neer moest zetten als niet echt realistisch, en het zou m'n stad wel helpen op het moment.
    Maar ik heb nog niet genoeg gespeeld om een daadwerkelijk positief effect te zien.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67214842
    Heb het spel dinsdag weer eens uit de kast getrokken. Blijft mooi!
    pi_67400989
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 11:43 schreef Draz het volgende:

    [..]

    Thanks

    Ik heb een mod geïnstalleerd die de banen voor industrie zou moeten verhogen. Ik vond het aantal industrie dat je neer moest zetten als niet echt realistisch, en het zou m'n stad wel helpen op het moment.
    Maar ik heb nog niet genoeg gespeeld om een daadwerkelijk positief effect te zien.
    En weet je nu of het een beetje werkt?
    Zoja, hoe heet die moet? ik word er zelf ook een beetje moe van zoveel industrie te moeten bouwen om andere shit te laten ontwikkelen, bijna het hele veld staat vol met industrie, vind dit erg onrealistisch... so, what's the name?
    pi_67457628
    Zow, tijd geleden dat ik hier wat heb gezegd..

    Ik ben nu zelf wat minder met het 'echte' spel bezig en heb mij, zoals eerder vermeld, meer gestort op de Lot Editor. Een vermakelijk 'speeltje', je kan alles inrichten compleet naar eigen gelang. Goed, er zit de nodige tijd in, maar des te meer eer heb je van je werk als je klaar bent!

    Hier iig een aantal screens van mij eerste creatie:







    Zo.... nu de rest van de stad
      zondag 29 maart 2009 @ 14:13:53 #54
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_67517520
    Ik heb het spel maar weer eens opgesnord .

    Hoe kon je maps ook alweer inladen? Hier waren een paar hippe maps te vinden die beter zijn dan de standaardmaps. Je had dan een soort van bmp-filetje die je moest laden ofzo
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      zondag 29 maart 2009 @ 14:14:56 #55
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_67517544
    De game is nu trouwens 6-7 euro bij de Intertoys (deluxe).
      maandag 30 maart 2009 @ 14:36:49 #56
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_67546848
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:04 schreef Fokkedop het volgende:

    [..]

    En weet je nu of het een beetje werkt?
    Zoja, hoe heet die moet? ik word er zelf ook een beetje moe van zoveel industrie te moeten bouwen om andere shit te laten ontwikkelen, bijna het hele veld staat vol met industrie, vind dit erg onrealistisch... so, what's the name?
    Yep, werkte.
    Er zijn verschillende mods, sommige maken het 40x meer zelfs...
    http://www.simtropolis.com/

    Kijk op die site eventjes.. ik weet de naam niet meer, en kan 'm zo snel niet terugvinden. Ik speel het spel ondertussen niet meer trouwens. Ben m'n creativiteit even kwijt
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    pi_67562338
    Hey iedereen,

    als ik simcity opstart en de actieve regio komt in beeld, dan ziet dat er ongeveer zo uit als op de screenshot. Op internet heb ik maar 1 klein topic ergens kunnen vinden, waar niemand iets over een mogelijke oorzaak wist. Iemand hier een idee?

    Thanks

    http://img12.imageshack.us/img12/240/regionview.jpg
    pi_67563728
    kon SC4 niet meer opstarten (mijn CD-ROM werd niet herkent) ..

    Maar heb het opnieuw geïnstalleerd en werkt weer (gelukkig heb ik mijn opgeslagen steden nog)
      maandag 30 maart 2009 @ 23:33:44 #59
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_67563992
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:23 schreef JoeThePlumber het volgende:
    kon SC4 niet meer opstarten (mijn CD-ROM werd niet herkent) ..

    Maar heb het opnieuw geïnstalleerd en werkt weer (gelukkig heb ik mijn opgeslagen steden nog)
    No-CD crack!?
    pi_67564963
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:33 schreef Yi-Long het volgende:

    [..]

    No-CD crack!?
    Probeer mijn laptop nog een beetje 'schoon' te houden, maar is dat echt nodig?
      dinsdag 31 maart 2009 @ 00:47:45 #61
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_67565397
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:18 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Probeer mijn laptop nog een beetje 'schoon' te houden, maar is dat echt nodig?
    Tja... wil je wel telkens die DVD in je laptop doen wanneer je even wilt spelen!? Het is echt ene verschrikkelijk klein 'crackje', die verder geen last kan of invloed heeft op je prestaties, dus waarom zou je dat niet doen!?
    pi_67565444
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:14 schreef Yi-Long het volgende:
    De game is nu trouwens 6-7 euro bij de Intertoys (deluxe).
    De onlinewinkel of retail? Ik kan het niet vinden en wil het wel kopen
      dinsdag 31 maart 2009 @ 01:00:19 #63
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_67565591
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    De onlinewinkel of retail? Ik kan het niet vinden en wil het wel kopen
    Ik zag hem gewoon in de winkel liggen. geen idee of hij online te koop is bij intertoys.nl.
      donderdag 2 april 2009 @ 16:39:11 #64
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_67649505
    Welke verkeersinstellingen gebruiken jullie bij de Network Addon Mod?

    Standaard, met beter pathfinding, meer capaciteit van de wegen, hogere commute tijd?
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_68238667
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 16:39 schreef OpenYourMind het volgende:
    Welke verkeersinstellingen gebruiken jullie bij de Network Addon Mod?

    Standaard, met beter pathfinding, meer capaciteit van de wegen, hogere commute tijd?
    Ik gebruik "capaciteit x2 met better pathfinding".

    ---

    Daarnaast maak ik nu ook gebruik van de CAM Colossus Addon Mod naast de Network Addon Mod. Het is allemaal wat realistischer omdat de stad pas groeit nadat die een bepaalde grootte/aantal inwoners heeft bereikt.
    Wanneer is dat precies? Ik heb nu ruim 1/4 van de grootst mogelijke gridgrootte volgebouwd, en toch blijft het allemaal laagbouw en ik heb 40.000 inwoners. Dat terwijl ik zeker weet dat ik zonder de Colossus Addon Mod voor dat gebied wat ik nu heb volgebouwd al 200.000 inwoners zou hebben... moet ik nog meer commercial/residential shit bouwen of gewoon wachten totdat er wolkenkrabbers uit de grond schieten? Burgemeesterwaardering is trouwens vrij aardig, tot 2 streepjes van het maximaal haalbare groen.
    Ook is het zo dat er geen tot nauwelijks verkeer naar industriegebieden toegaat, terwijl ik daar de infrastructuur (treinnennet) prima op heb aangepast, allemaal waardeloos geweest achteraf ofzo?
    The distance between insanity and genius is measured only by success.
      dinsdag 21 april 2009 @ 17:36:50 #66
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_68244037
    Vaag, zojuist probeerde ik het opnieuw te installeren, maar de game geeft nu een foutmelding. je ziet even een plaatje van de brug, en vevrolgens komt Vista met de foutmelding

    Jammer. Had wel weer zin om een paar leuke stadjes te bouwen.
    pi_68275460
    Verdomde vista.

    Kheb dit spel maar weer uit het stof gehaald.
    Kheb ook dat LOT editor gedownload, ik snap er geen bal van, dus ff uitpuzzelen
    Playin is for someone a torcher
      woensdag 22 april 2009 @ 17:00:13 #68
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_68275923
    Hij deed het voorheen wel gewoon prima op Vista bij bij. Geen idee dus waarom hij nu bij een plaatje van een brug blijft hangen
      dinsdag 28 april 2009 @ 16:22:31 #69
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_68464258
    Sim City doet het inmiddels weer (moest er een CD-crack overheen gooien).

    Nu wou ik net verder gaan met mijn stad, maar zodra ik begon kreeg ik een melding dat de zijkantn niet goed aansloten qua hoogte met de 'neighbours', wat sowieso raar is want ik heb geen zaken veranderd wat betreft hoogte enzo, en ik heb geen 'neighbouring cities' gemaakt.

    Anyway, ik dus even op 'aanpassen' gedrukt, en toen storte de helft van mijn stad in, waren de 'zones' weg(!), etc. Uiteraard gequit zonder te saven, maar is toch een vreemde gebeurtenis.
    Is dit een bekende 'bug'?
    pi_68467342
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 16:22 schreef Yi-Long het volgende:
    Sim City doet het inmiddels weer (moest er een CD-crack overheen gooien).

    Nu wou ik net verder gaan met mijn stad, maar zodra ik begon kreeg ik een melding dat de zijkantn niet goed aansloten qua hoogte met de 'neighbours', wat sowieso raar is want ik heb geen zaken veranderd wat betreft hoogte enzo, en ik heb geen 'neighbouring cities' gemaakt.

    Anyway, ik dus even op 'aanpassen' gedrukt, en toen storte de helft van mijn stad in, waren de 'zones' weg(!), etc. Uiteraard gequit zonder te saven, maar is toch een vreemde gebeurtenis.
    Is dit een bekende 'bug'?
    Is geen bug. Is een functie. Alleen moet je die dus nooit gebruiken als je langs de randen hebt gebouwd.
    pi_68467420
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 16:22 schreef Yi-Long het volgende:
    Sim City doet het inmiddels weer (moest er een CD-crack overheen gooien).

    Nu wou ik net verder gaan met mijn stad, maar zodra ik begon kreeg ik een melding dat de zijkantn niet goed aansloten qua hoogte met de 'neighbours', wat sowieso raar is want ik heb geen zaken veranderd wat betreft hoogte enzo, en ik heb geen 'neighbouring cities' gemaakt.

    Anyway, ik dus even op 'aanpassen' gedrukt, en toen storte de helft van mijn stad in, waren de 'zones' weg(!), etc. Uiteraard gequit zonder te saven, maar is toch een vreemde gebeurtenis.
    Is dit een bekende 'bug'?
    Heb ik ook vaak gehad. Buitengewoon frustrerend.
    pi_68485577
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 17:44 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Heb ik ook vaak gehad. Buitengewoon frustrerend.
    Geen problemen mee gehad...

    als je nieuw stad wil beginnen, druk dan eerst 'aanpassen' en daarmee (via die grenzen) je basis van stad bouwen...
    pi_68613588
    maar weer geinstalleerd..

    nog steeds loop ik te kutten met een slecht ingedeelde plugin folder..
    waarom is niet alles van simtropolis in 1 bestand, netjes geordend, te downloaden zodat je die in 1x kan extracten en direct klaar bent
    pi_69052300
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 11:41 schreef mschol het volgende:
    maar weer geinstalleerd..

    nog steeds loop ik te kutten met een slecht ingedeelde plugin folder..
    waarom is niet alles van simtropolis in 1 bestand, netjes geordend, te downloaden zodat je die in 1x kan extracten en direct klaar bent
    Omdat je niet alles wilt hebben wat op simtropolis staat, de bestanden zijn gemaakt door diverse gebruikers, het toch echt wel tientallen gigabytes aan data is (heel Simtropolis), het toch eigenlijk wel aardig is dat je kan zoeken en kiezen wat je wel en niet wilt installeren...
    pi_69053038
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 12:31 schreef lof102 het volgende:

    [..]

    Omdat je niet alles wilt hebben wat op simtropolis staat, de bestanden zijn gemaakt door diverse gebruikers, het toch echt wel tientallen gigabytes aan data is (heel Simtropolis), het toch eigenlijk wel aardig is dat je kan zoeken en kiezen wat je wel en niet wilt installeren...
    je bent bekend met b.v. PEG?
    die hebben meerdere texturepacks en model packs..

    een ramp, zeker omdat ze regelmatig geupdate worden, er brakke installers omheen zitten...
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:11:36 #76
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_69067793
    *Zucht*

    Had mijn mooie dorpje net helemaal uitgebreid met een mooie randweg, en nieuwe zones, en nieuwe toevoerwegen etc...

    ...1 crash later, en ik zat weer in windows...

    Ik word echt schijtziek van die random crashes. Vorige keer dat ik SC4 op mijn PC had staan, had ik er ook geen last van, dus geen idee waarom nu opeens wel
    pi_69070203
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 12:55 schreef mschol het volgende:

    [..]

    je bent bekend met b.v. PEG?
    die hebben meerdere texturepacks en model packs..

    een ramp, zeker omdat ze regelmatig geupdate worden, er brakke installers omheen zitten...
    Ja, het zuigt gewoon. Ze weigeren het is fatsoenlijke packs te stoppen wegens "copyright". Is gewoon zielig gedoe, want het maakt het erg ingewikkeld.
    pi_69071027
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:11 schreef Yi-Long het volgende:
    *Zucht*

    Had mijn mooie dorpje net helemaal uitgebreid met een mooie randweg, en nieuwe zones, en nieuwe toevoerwegen etc...

    ...1 crash later, en ik zat weer in windows...

    Ik word echt schijtziek van die random crashes. Vorige keer dat ik SC4 op mijn PC had staan, had ik er ook geen last van, dus geen idee waarom nu opeens wel
    SC4 schijnt dual cores niet aardig te vinden?
    pi_69071151
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 21:41 schreef mschol het volgende:

    [..]

    SC4 schijnt dual cores niet aardig te vinden?
    Had ik inderdaad problemen mee. Affiniteit op 1 core zetten loste het bij mij toen op. Dus misschien is dat voor Yi-Long ook de oplossing.
    pi_69346494
    Wat pics van mijn vorderingen op het moment. Wonen nu zo rond de 90.000 sims.







    pi_69728227
    Hehe, eindelijk doet 'ie' het op vista, kheb het aan mijn vader overgelaten, en heeft er wat mee geknutseld.
    Mijn vader is ook geïntresseerd in Simcity 4 en heeft het ook op zijn computer gezet, en die heeft zojuist Windows 7 Gekocht.
    Playin is for someone a torcher
    pi_69728270
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 07:38 schreef Tomidevil het volgende:
    Hehe, eindelijk doet 'ie' het op vista, kheb het aan mijn vader overgelaten, en heeft er wat mee geknutseld.
    Mijn vader is ook geïntresseerd in Simcity 4 en heeft het ook op zijn computer gezet, en die heeft zojuist Windows 7 Gekocht.
    windows 7 kan je nog niet kopen

    je kan wel de release candidate downloaden en installeren
    definitive versie komt pas op 22 oktober op de markt
    pi_69730686
    Misschien voor yi-long een oplossing. Althans het is het proberen waard. Ik dacht zelf altijd dat het aan het aantal plugins lag dat ik in de pluginmap had gegooid. Dat mocht allemaal niet baten. Ook zonder plugins kreeg ik crashes binnen 2 minuten als ik de tijd liet lopen. Het rare was, dat zich dat alleen voordeed bij de grootste (4x4) bouwgrond. Bij kleinere steden (2x2 en 1x1) had ik er nooit last van hoe volgebouwd het ook was. Maar, ik wilde grote steden bouwen.

    Afin. Ik had dus simcity op de D:\ schijf geïnstalleerd, in ieder geval een plek waar het niet "standaard" door maxis wordt geïnstalleerd. Het spel crashte nog steeds dus ik ben het gaan herinstalleren. Bij die herinstallatie heb ik de standaard installatiemap ongewijzigd gehouden C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe. Dat houdt dus in dat de twee simcity maps nu zich op 1 harde schijf bevinden (want in documenten op de C schijf staat standaard de andere zooi van simcity4 deluxe + die belangrijke plugin map). Ik heb nu nog nauwelijks crashes gehad, ja wel eens maar niet continu, zo 1x in de 12 uur gamen, en dan alleen in de stad met 540:000 inwoners op 4x4.
    The distance between insanity and genius is measured only by success.
    pi_69781006
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 07:46 schreef mschol het volgende:

    [..]

    windows 7 kan je nog niet kopen

    je kan wel de release candidate downloaden en installeren
    definitive versie komt pas op 22 oktober op de markt
    In nederland nee, maar in Amerika heeft de realease al plaatsgevonden, en mijn vader werkt bij microsoft.
    Playin is for someone a torcher
    pi_69785218
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 22:06 schreef Tomidevil het volgende:

    [..]

    In nederland nee, maar in Amerika heeft de realease al plaatsgevonden, en mijn vader werkt bij microsoft.
    er is een RTM uit... geen retail of OEM....
    en RTM mag , officieel, niet door consumenten worden gebruikt..
    maarja je pa zal wel een RTM meekrijgen om mee te klooien...
      zondag 7 juni 2009 @ 16:32:36 #86
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_69797997
    Vandaag besteld bij Bol.

    (tvp)
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
      zondag 7 juni 2009 @ 19:25:00 #87
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_69803264
    is er mogelijkheid om je resolutie op 1680*1050 te zetten?
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
    pi_69815635
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 19:25 schreef invine het volgende:
    is er mogelijkheid om je resolutie op 1680*1050 te zetten?
    Jazekers, kijk bij begin van dit topic...

    Laat maar, heb het al voor je opgezocht
    quote:
    # Aangepaste Resolutie

    # Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
    # Rechtermuisklik, eigenschappen;
    # Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"

    Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.
    Succes..
    pi_69815810
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 21:45 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Had ik inderdaad problemen mee. Affiniteit op 1 core zetten loste het bij mij toen op. Dus misschien is dat voor Yi-Long ook de oplossing.
    Idd een probleem, manual saven om de aantal turns, is de oplossing helaas!
      maandag 8 juni 2009 @ 19:21:06 #90
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_69835337
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 02:28 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Jazekers, kijk bij begin van dit topic...

    Laat maar, heb het al voor je opgezocht
    [..]

    Succes..
    Thanks! Ik kijk natuurlijk weer is niet verder dan mijn neus lang is
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
    pi_70185470
    Heb een nieuwe pc dus wil simcity 4 weer even gaan spelen met de resolutie voluit!

    Probleem is alleen dat ik mn oude regions niet kan vinden in het nieuw geinstalleerde spel. \

    Voorheen had ik eerst de gewone simcity 4 en ben hierin begonnen met een grote regio. Daarna ben ik overgestapt op simcity deluxe 4 en kon ik nog steeds mn regio spelen. Alleen als ik nu dus Deluxe installeer zou ik niet weten hoe ik die oude regio kan spelen.

    Kan iemand me verder helpen?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_70186332
    als jij je vorige "mijn documenten" behouden hebt dan kan je de boel terug zetten door de map simcity 4 terug te kopieeren naar je mijn documenten map
    (regio's staan in: My Documents\SimCity 4\Regions
      zaterdag 20 juni 2009 @ 01:10:49 #93
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70186459
    TVP!
    Net weer eens begonnen met dit spel.
    Ik ga consequent ten onder aan mijn ongeduld en hebzucht.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70187643
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 01:03 schreef mschol het volgende:
    als jij je vorige "mijn documenten" behouden hebt dan kan je de boel terug zetten door de map simcity 4 terug te kopieeren naar je mijn documenten map
    (regio's staan in: My Documents\SimCity 4\Regions
    Dat werkt vreemd genoeg niet....
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_70187808
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 01:10 schreef Duderella het volgende:
    TVP!
    Net weer eens begonnen met dit spel.
    Ik ga consequent ten onder aan mijn ongeduld en hebzucht.
    Middels 800.000 inwoners ! en nog niet eens een kwart vol...

    Wel een half jaar mee bezig...
    pi_70189763
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 03:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]

    Dat werkt vreemd genoeg niet....
    Soms moet je die steden om de één of andere reden weer importeren. Kijk eens of ze onder gedownloade steden staan.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 11:09:39 #97
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70189945
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 03:42 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Middels 800.000 inwoners ! en nog niet eens een kwart vol...

    Wel een half jaar mee bezig...
    Jemig!

    Kijk, daar heb ik absoluut geen geduld voor.
    Ik ga mijn kas maar eens illegaal spekken denk ik. Ik wil zo graag een mooi stadje.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70190146
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 11:09 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Jemig!

    Kijk, daar heb ik absoluut geen geduld voor.
    Ik ga mijn kas maar eens illegaal spekken denk ik. Ik wil zo graag een mooi stadje.
    Weet niet of je onderstaande plugin al kende, maar die is wel handig om lekker snel veel geld te krijgen.

    BSC Ultimate Budget Tool Suburbs Bank

    Komt in het menu voor je monumenten te staan. Bank neerzetten en er komt een menu tevoorschijn in je nieuwsticker. En na afloop kan je bank weer verwijderen.

    Ook nog een handige is Lottery Program RELOADED. Aanvinken en je hebt een leuk extraatje bij je maandelijkse inkomen.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 11:44:44 #99
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70190621
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 11:19 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Weet niet of je onderstaande plugin al kende, maar die is wel handig om lekker snel veel geld te krijgen.

    BSC Ultimate Budget Tool Suburbs Bank

    Komt in het menu voor je monumenten te staan. Bank neerzetten en er komt een menu tevoorschijn in je nieuwsticker. En na afloop kan je bank weer verwijderen.

    Ook nog een handige is Lottery Program RELOADED. Aanvinken en je hebt een leuk extraatje bij je maandelijkse inkomen.
    Dank je!

    En excuses aan de puriteinen, want ik ben natuurlijk een watje.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70191436
    Sowieso gebruikte ik altijd een geld-plugin, anders kan je nooit precies bouwen wat je wilt. Click for cash vind ik erg handig, het is een parkje, en als je hem aanklikt wordt je geld gereset naar 1,000,000.

    Ik ga het spel ook weer eens installeren, hopelijk nu met minder crashes Maar eerst natuurlijk weer 2-3 uur lang alle plugins opzoeken
    pi_70193279
    Ik heb als muisaanwijzer alleen zo'n rondje, is dat normaal of kan je ook op gebouwen klikken?
    De fondsen van een enkel ziekenhuis zou ik bijvoorbeeld zo niet kunnen vervangen.. kan ik die muisaanwijzer ergens veranderen ofzo?
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')