B voor bulldozer (maar dat was al gezegd), / voor vraagteken (of Shift+/, dat weet ik niet uit m'n hoofd meer).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:15 schreef Fokkedop het volgende:
Is er een hotkey voor de bulldozer en de vraagteken? (in sc3k was dat ctrl ena alt)
Yeps, hoge zones ga ik ook gebruiken. Heel misschien een wijkje ergens waar het gelimiteerd wordt tot de laagste (voor de villa's).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik gebruik alleen maar hoge zones...
Tax weinig gebruiken, tenzij je iets niet goed heb gedaan en daardoor veel inwoners/commercie verliest..
Goede wegen mee beginnen (uitgaven wegen op 100 procent, altijd!), niet achteraf! met later meer geld in ov investeren...
![]()
Industry kan je later op 15 zetten (NIET IN BEGIN!), werkt erg goed! Let wel, investeer dan ook goed in scholen, universiteit!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:00 schreef Draz het volgende:
[..]
Yeps, hoge zones ga ik ook gebruiken. Heel misschien een wijkje ergens waar het gelimiteerd wordt tot de laagste (voor de villa's).
Taxes heb ik in m'n huidige stad op R:9,8,7 staan bv. Alleen dirty industry is hoger dan 9. En winst maak ik wel.
De wegen zijn het grootste probleem van m'n huidige stad, en ik heb meer zin om een nieuwe te beginnen met een goed plan, dan de huidige deels plat te leggen om voor betere doorstroming van het verkeer te zorgen.
Bedankt voor de goede tipquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:05 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Industry kan je later op 15 zetten (NIET IN BEGIN!), werkt erg goed! Let wel, investeer dan ook goed in scholen, universiteit!
Zinloos, gebruik in begin maar een klein basisschool, maar pas later normaal basisschool! ja, hoor je ergernis, maar dat kost veel geld!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:23 schreef Draz het volgende:
[..]
Bedankt voor de goede tip
Farms willen ze erg veel in het begin, maar dat upgrade vanzelf. Scholen e.d. doe ik altijd al zodat alle woonwijken bedekt worden door elke leer-level. Sowieso vind ik dat de sleutel tot grotere en duurdere gebouwen.
Dat doe ik ookquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:21 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Zinloos, gebruik in begin maar een klein basisschool, maar pas later normaal basisschool! ja, hoor je ergernis, maar dat kost veel geld!
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:51 schreef Draz het volgende:
[..]
Dat doe ik ook
Hetzelfde met de High School(s)
Ergenis is het niet echt, gewoon even rekening houden met een groter gebouw in de toekomst, en je bent er klaar voor.
In het begin kan je makkelijk medium gebruiken. Is goedkoper dan high en op medium kunnen er ook flats komen. Het zijn weliswaar niet de allergrootste flats die je op medium krijgt, maar ruim voldoende. Helemaal in het begin. En later kan je ze altijd nog overzonen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik gebruik alleen maar hoge zones...
Tax weinig gebruiken, tenzij je iets niet goed heb gedaan en daardoor veel inwoners/commercie verliest..
Goede wegen mee beginnen (uitgaven wegen op 100 procent, altijd!), niet achteraf! met later meer geld in ov investeren...
![]()
Te hoge belasting?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:32 schreef Fokkedop het volgende:
Er is helemaal geen vraag in mijn gebied terwijl ik alleen maar complimenten te horen krijg...
Wat kan het dan zijn? Net begonnen stadje met 1000 inwoners..alles is aanwezig, politie, school, ziekenhuis, werk, ....
Mijn ervaring is dat als je geen buursteden hebt de boel een tijdje blijft hangen. Bouw voldoende industrie/commercie en dan ineens boem, gaat alles als een zonnetje.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:32 schreef Fokkedop het volgende:
Er is helemaal geen vraag in mijn gebied terwijl ik alleen maar complimenten te horen krijg...
Wat kan het dan zijn? Net begonnen stadje met 1000 inwoners..alles is aanwezig, politie, school, ziekenhuis, werk, ....
Niet alles wordt high-wealth, je hebt uit alle klassen inwoners nodig. Dus dat moet wel in evenwicht zijn.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:32 schreef Draz het volgende:
Nou, ik heb in het weekend dus een nieuwe stad gemaakt. Het staat nu net over de 150.000 inwoners, en het gaat prima, op een paar kleine dingen na:
Toch nog (naar mijn mening) teveel gebouwen die downranken doordat ze geen werk hebben. Soms haal ik een R-gebouw neer om er C-zone van te maken voor extra werk.
Transport is goed geregeld, maar toch is er nog hoge commute-time hier en daar.
Zijn de bovenstaande dingen onvermijdelijk? Daar lijkt het namelijk wel op...
Deze nieuwe stad ligt naast m'n oude, en ik heb nog een kleine stad met verbinding naar deze 2 gemaakt.
Toch blijven de meeste gebouwen in de Medium wealth steken. Is dit een kwestie van tijd dat ze vervangen worden? Ik heb alleen maar Manufacturing en High-Tech Industry, en de laatste blijven ze maar willen.
Taxes voor de hoogste wealth staan het laagst natuurlijk.
Niet nodig gehad, nu 250.000 inwonersquote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Niet alles wordt high-wealth, je hebt uit alle klassen inwoners nodig. Dus dat moet wel in evenwicht zijn.
Hmmm is natuurlijk moeilijk te voorspellen, industrie klinkt goed! maar commercie klinkt niet lekker! ben benieuwd naar je screenshots...quote:Op maandag 16 maart 2009 11:52 schreef Draz het volgende:
Vliegveld heb ik, grootste mogelijk
Commercie is bijna geen vraag (meer) naar, en de belasting ervoor staat tussen de 6-7%.
Industrie wel, en dan High-Tech, dus dat moet ik maar meer gaan bouwen, ook al staat er al een enorm gebied... allemaal laagbouw he. Alleen de reistijd is een stuk hoger hiernaar toe... en dat met een snelweg, metro, trein en bussen (en tolpoorten!), daar kan ik gewoon weinig in verbeteren volgens mij.
Onderwijs is best mogelijk, en health ook. Parken of bloemparken/speeltuinen staan bijna in elke wijk, plaza's bij commercie.
Als ik eraan denk, zal ik wat screenshots maken vanavond.
Er is geen oneindige vraag naar R-$$$quote:Op maandag 16 maart 2009 11:26 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Niet nodig gehad, nu 250.000 inwoners![]()
Zorg voor werk, dus industrie en commercie. Een vliegveld wil best helpen...
let wel op onderwijs en parken hier en daar!..
Wel een id! zal vanavond ook was shots plaatsen!...quote:Op maandag 16 maart 2009 12:50 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Er is geen oneindige vraag naar R-$$$
Als je er daar genoeg van hebt is gewoon de vraag ernaar weg en dan bouwen ze bij mij echt R-$$
Ziet er goed ontwikkeld uit. Maar begraafplaats midden in de stad? Gun de doden wat rust, zet hem aan de rand joh.. Ik zou ook niet ernaast willen wonen. Maar ja, das bijzaak.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:19 schreef Draz het volgende:
Ik heb vanochtend nog even snel 3 shots gemaakt, allemaal nachtshots, en niet echt ingezoomed, maar ik had haast
Industrie + vliegveld:
http://tinyurl.com/dfenbu
Centrum:
http://tinyurl.com/cgx7ng
Iets ingezoomed op mooiste stuk (vind ik):
http://tinyurl.com/cwhyft
Haha, niet echt vooruitgedacht bij die inderdaad. Andere 2 liggen wel dichtbij het water en de rand van de stad. Maar als ik nadenk over echte steden, ligt er vaak wel een begraafplaats ergens in het centrum hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:58 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
Ziet er goed ontwikkeld uit. Maar begraafplaats midden in de stad? Gun de doden wat rust, zet hem aan de rand joh.. Ik zou ook niet ernaast willen wonen. Maar ja, das bijzaak.
Heb zelf de vliegveld wat verderweg gezet en de industrie, dan hebben de inwoners wat minder last van...maar moet zeggen, ziet er goed uitquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:19 schreef Draz het volgende:
Ik heb vanochtend nog even snel 3 shots gemaakt, allemaal nachtshots, en niet echt ingezoomed, maar ik had haast
Industrie + vliegveld:
http://tinyurl.com/dfenbu
Centrum:
http://tinyurl.com/cgx7ng
Iets ingezoomed op mooiste stuk (vind ik):
http://tinyurl.com/cwhyft
Thanksquote:Op woensdag 18 maart 2009 03:09 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Heb zelf de vliegveld wat verderweg gezet en de industrie, dan hebben de inwoners wat minder last van...maar moet zeggen, ziet er goed uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |