abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67214842
Heb het spel dinsdag weer eens uit de kast getrokken. Blijft mooi!
pi_67400989
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:43 schreef Draz het volgende:

[..]

Thanks

Ik heb een mod geïnstalleerd die de banen voor industrie zou moeten verhogen. Ik vond het aantal industrie dat je neer moest zetten als niet echt realistisch, en het zou m'n stad wel helpen op het moment.
Maar ik heb nog niet genoeg gespeeld om een daadwerkelijk positief effect te zien.
En weet je nu of het een beetje werkt?
Zoja, hoe heet die moet? ik word er zelf ook een beetje moe van zoveel industrie te moeten bouwen om andere shit te laten ontwikkelen, bijna het hele veld staat vol met industrie, vind dit erg onrealistisch... so, what's the name?
pi_67457628
Zow, tijd geleden dat ik hier wat heb gezegd..

Ik ben nu zelf wat minder met het 'echte' spel bezig en heb mij, zoals eerder vermeld, meer gestort op de Lot Editor. Een vermakelijk 'speeltje', je kan alles inrichten compleet naar eigen gelang. Goed, er zit de nodige tijd in, maar des te meer eer heb je van je werk als je klaar bent!

Hier iig een aantal screens van mij eerste creatie:

Zo.... nu de rest van de stad
  zondag 29 maart 2009 @ 14:13:53 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67517520
Ik heb het spel maar weer eens opgesnord .

Hoe kon je maps ook alweer inladen? Hier waren een paar hippe maps te vinden die beter zijn dan de standaardmaps. Je had dan een soort van bmp-filetje die je moest laden ofzo
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 maart 2009 @ 14:14:56 #55
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67517544
De game is nu trouwens 6-7 euro bij de Intertoys (deluxe).
  maandag 30 maart 2009 @ 14:36:49 #56
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_67546848
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:04 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

En weet je nu of het een beetje werkt?
Zoja, hoe heet die moet? ik word er zelf ook een beetje moe van zoveel industrie te moeten bouwen om andere shit te laten ontwikkelen, bijna het hele veld staat vol met industrie, vind dit erg onrealistisch... so, what's the name?
Yep, werkte.
Er zijn verschillende mods, sommige maken het 40x meer zelfs...
http://www.simtropolis.com/

Kijk op die site eventjes.. ik weet de naam niet meer, en kan 'm zo snel niet terugvinden. Ik speel het spel ondertussen niet meer trouwens. Ben m'n creativiteit even kwijt
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
pi_67562338
Hey iedereen,

als ik simcity opstart en de actieve regio komt in beeld, dan ziet dat er ongeveer zo uit als op de screenshot. Op internet heb ik maar 1 klein topic ergens kunnen vinden, waar niemand iets over een mogelijke oorzaak wist. Iemand hier een idee?

Thanks

http://img12.imageshack.us/img12/240/regionview.jpg
pi_67563728
kon SC4 niet meer opstarten (mijn CD-ROM werd niet herkent) ..

Maar heb het opnieuw geïnstalleerd en werkt weer (gelukkig heb ik mijn opgeslagen steden nog)
  maandag 30 maart 2009 @ 23:33:44 #59
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67563992
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:23 schreef JoeThePlumber het volgende:
kon SC4 niet meer opstarten (mijn CD-ROM werd niet herkent) ..

Maar heb het opnieuw geïnstalleerd en werkt weer (gelukkig heb ik mijn opgeslagen steden nog)
No-CD crack!?
pi_67564963
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:33 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

No-CD crack!?
Probeer mijn laptop nog een beetje 'schoon' te houden, maar is dat echt nodig?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:47:45 #61
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67565397
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:18 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Probeer mijn laptop nog een beetje 'schoon' te houden, maar is dat echt nodig?
Tja... wil je wel telkens die DVD in je laptop doen wanneer je even wilt spelen!? Het is echt ene verschrikkelijk klein 'crackje', die verder geen last kan of invloed heeft op je prestaties, dus waarom zou je dat niet doen!?
pi_67565444
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:14 schreef Yi-Long het volgende:
De game is nu trouwens 6-7 euro bij de Intertoys (deluxe).
De onlinewinkel of retail? Ik kan het niet vinden en wil het wel kopen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 01:00:19 #63
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67565591
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

De onlinewinkel of retail? Ik kan het niet vinden en wil het wel kopen
Ik zag hem gewoon in de winkel liggen. geen idee of hij online te koop is bij intertoys.nl.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:39:11 #64
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_67649505
Welke verkeersinstellingen gebruiken jullie bij de Network Addon Mod?

Standaard, met beter pathfinding, meer capaciteit van de wegen, hogere commute tijd?
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_68238667
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:39 schreef OpenYourMind het volgende:
Welke verkeersinstellingen gebruiken jullie bij de Network Addon Mod?

Standaard, met beter pathfinding, meer capaciteit van de wegen, hogere commute tijd?
Ik gebruik "capaciteit x2 met better pathfinding".

---

Daarnaast maak ik nu ook gebruik van de CAM Colossus Addon Mod naast de Network Addon Mod. Het is allemaal wat realistischer omdat de stad pas groeit nadat die een bepaalde grootte/aantal inwoners heeft bereikt.
Wanneer is dat precies? Ik heb nu ruim 1/4 van de grootst mogelijke gridgrootte volgebouwd, en toch blijft het allemaal laagbouw en ik heb 40.000 inwoners. Dat terwijl ik zeker weet dat ik zonder de Colossus Addon Mod voor dat gebied wat ik nu heb volgebouwd al 200.000 inwoners zou hebben... moet ik nog meer commercial/residential shit bouwen of gewoon wachten totdat er wolkenkrabbers uit de grond schieten? Burgemeesterwaardering is trouwens vrij aardig, tot 2 streepjes van het maximaal haalbare groen.
Ook is het zo dat er geen tot nauwelijks verkeer naar industriegebieden toegaat, terwijl ik daar de infrastructuur (treinnennet) prima op heb aangepast, allemaal waardeloos geweest achteraf ofzo?
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:36:50 #66
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68244037
Vaag, zojuist probeerde ik het opnieuw te installeren, maar de game geeft nu een foutmelding. je ziet even een plaatje van de brug, en vevrolgens komt Vista met de foutmelding

Jammer. Had wel weer zin om een paar leuke stadjes te bouwen.
pi_68275460
Verdomde vista.

Kheb dit spel maar weer uit het stof gehaald.
Kheb ook dat LOT editor gedownload, ik snap er geen bal van, dus ff uitpuzzelen
Playin is for someone a torcher
  woensdag 22 april 2009 @ 17:00:13 #68
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68275923
Hij deed het voorheen wel gewoon prima op Vista bij bij. Geen idee dus waarom hij nu bij een plaatje van een brug blijft hangen
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:22:31 #69
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68464258
Sim City doet het inmiddels weer (moest er een CD-crack overheen gooien).

Nu wou ik net verder gaan met mijn stad, maar zodra ik begon kreeg ik een melding dat de zijkantn niet goed aansloten qua hoogte met de 'neighbours', wat sowieso raar is want ik heb geen zaken veranderd wat betreft hoogte enzo, en ik heb geen 'neighbouring cities' gemaakt.

Anyway, ik dus even op 'aanpassen' gedrukt, en toen storte de helft van mijn stad in, waren de 'zones' weg(!), etc. Uiteraard gequit zonder te saven, maar is toch een vreemde gebeurtenis.
Is dit een bekende 'bug'?
pi_68467342
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:22 schreef Yi-Long het volgende:

Nu wou ik net verder gaan met mijn stad, maar zodra ik begon kreeg ik een melding dat de zijkantn niet goed aansloten qua hoogte met de 'neighbours', wat sowieso raar is want ik heb geen zaken veranderd wat betreft hoogte enzo, en ik heb geen 'neighbouring cities' gemaakt.

Anyway, ik dus even op 'aanpassen' gedrukt, en toen storte de helft van mijn stad in, waren de 'zones' weg(!), etc. Uiteraard gequit zonder te saven, maar is toch een vreemde gebeurtenis.
Is geen bug. Is een functie. Alleen moet je die dus nooit gebruiken als je langs de randen hebt gebouwd.
pi_68467420
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:22 schreef Yi-Long het volgende:

Heb ik ook vaak gehad. Buitengewoon frustrerend.
pi_68485577
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:44 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Heb ik ook vaak gehad. Buitengewoon frustrerend.
Geen problemen mee gehad...

als je nieuw stad wil beginnen, druk dan eerst 'aanpassen' en daarmee (via die grenzen) je basis van stad bouwen...
pi_68613588
maar weer geinstalleerd..

nog steeds loop ik te kutten met een slecht ingedeelde plugin folder..
waarom is niet alles van simtropolis in 1 bestand, netjes geordend, te downloaden zodat je die in 1x kan extracten en direct klaar bent
pi_69052300
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:41 schreef mschol het volgende:
maar weer geinstalleerd..

nog steeds loop ik te kutten met een slecht ingedeelde plugin folder..
waarom is niet alles van simtropolis in 1 bestand, netjes geordend, te downloaden zodat je die in 1x kan extracten en direct klaar bent
Omdat je niet alles wilt hebben wat op simtropolis staat, de bestanden zijn gemaakt door diverse gebruikers, het toch echt wel tientallen gigabytes aan data is (heel Simtropolis), het toch eigenlijk wel aardig is dat je kan zoeken en kiezen wat je wel en niet wilt installeren...
pi_69053038
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:31 schreef lof102 het volgende:

[..]

Omdat je niet alles wilt hebben wat op simtropolis staat, de bestanden zijn gemaakt door diverse gebruikers, het toch echt wel tientallen gigabytes aan data is (heel Simtropolis), het toch eigenlijk wel aardig is dat je kan zoeken en kiezen wat je wel en niet wilt installeren...
je bent bekend met b.v. PEG?
die hebben meerdere texturepacks en model packs..

een ramp, zeker omdat ze regelmatig geupdate worden, er brakke installers omheen zitten...
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:11:36 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69067793
*Zucht*

Had mijn mooie dorpje net helemaal uitgebreid met een mooie randweg, en nieuwe zones, en nieuwe toevoerwegen etc...

...1 crash later, en ik zat weer in windows...

Ik word echt schijtziek van die random crashes. Vorige keer dat ik SC4 op mijn PC had staan, had ik er ook geen last van, dus geen idee waarom nu opeens wel
pi_69070203
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:55 schreef mschol het volgende:

[..]

je bent bekend met b.v. PEG?
die hebben meerdere texturepacks en model packs..

een ramp, zeker omdat ze regelmatig geupdate worden, er brakke installers omheen zitten...
Ja, het zuigt gewoon. Ze weigeren het is fatsoenlijke packs te stoppen wegens "copyright". Is gewoon zielig gedoe, want het maakt het erg ingewikkeld.
pi_69071027
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:11 schreef Yi-Long het volgende:
*Zucht*

Had mijn mooie dorpje net helemaal uitgebreid met een mooie randweg, en nieuwe zones, en nieuwe toevoerwegen etc...

...1 crash later, en ik zat weer in windows...

Ik word echt schijtziek van die random crashes. Vorige keer dat ik SC4 op mijn PC had staan, had ik er ook geen last van, dus geen idee waarom nu opeens wel
SC4 schijnt dual cores niet aardig te vinden?
pi_69071151
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:41 schreef mschol het volgende:

[..]

SC4 schijnt dual cores niet aardig te vinden?
Had ik inderdaad problemen mee. Affiniteit op 1 core zetten loste het bij mij toen op. Dus misschien is dat voor Yi-Long ook de oplossing.
pi_69346494
Wat pics van mijn vorderingen op het moment. Wonen nu zo rond de 90.000 sims.

pi_69728227
Hehe, eindelijk doet 'ie' het op vista, kheb het aan mijn vader overgelaten, en heeft er wat mee geknutseld.
Mijn vader is ook geïntresseerd in Simcity 4 en heeft het ook op zijn computer gezet, en die heeft zojuist Windows 7 Gekocht.
pi_69728270
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:38 schreef Tomidevil het volgende:
Hehe, eindelijk doet 'ie' het op vista, kheb het aan mijn vader overgelaten, en heeft er wat mee geknutseld.
Mijn vader is ook geïntresseerd in Simcity 4 en heeft het ook op zijn computer gezet, en die heeft zojuist Windows 7 Gekocht.
windows 7 kan je nog niet kopen

je kan wel de release candidate downloaden en installeren
definitive versie komt pas op 22 oktober op de markt
pi_69730686
Misschien voor yi-long een oplossing. Althans het is het proberen waard. Ik dacht zelf altijd dat het aan het aantal plugins lag dat ik in de pluginmap had gegooid. Dat mocht allemaal niet baten. Ook zonder plugins kreeg ik crashes binnen 2 minuten als ik de tijd liet lopen. Het rare was, dat zich dat alleen voordeed bij de grootste (4x4) bouwgrond. Bij kleinere steden (2x2 en 1x1) had ik er nooit last van hoe volgebouwd het ook was. Maar, ik wilde grote steden bouwen.

Afin. Ik had dus simcity op de D:\ schijf geïnstalleerd, in ieder geval een plek waar het niet "standaard" door maxis wordt geïnstalleerd. Het spel crashte nog steeds dus ik ben het gaan herinstalleren. Bij die herinstallatie heb ik de standaard installatiemap ongewijzigd gehouden C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe. Dat houdt dus in dat de twee simcity maps nu zich op 1 harde schijf bevinden (want in documenten op de C schijf staat standaard de andere zooi van simcity4 deluxe + die belangrijke plugin map). Ik heb nu nog nauwelijks crashes gehad, ja wel eens maar niet continu, zo 1x in de 12 uur gamen, en dan alleen in de stad met 540:000 inwoners op 4x4.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_69781006
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:46 schreef mschol het volgende:

[..]

windows 7 kan je nog niet kopen

je kan wel de release candidate downloaden en installeren
definitive versie komt pas op 22 oktober op de markt
In nederland nee, maar in Amerika heeft de realease al plaatsgevonden, en mijn vader werkt bij microsoft.
pi_69785218
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:06 schreef Tomidevil het volgende:

[..]

In nederland nee, maar in Amerika heeft de realease al plaatsgevonden, en mijn vader werkt bij microsoft.
er is een RTM uit... geen retail of OEM....
en RTM mag , officieel, niet door consumenten worden gebruikt..
maarja je pa zal wel een RTM meekrijgen om mee te klooien...
  zondag 7 juni 2009 @ 16:32:36 #86
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69797997
Vandaag besteld bij Bol.

(tvp)
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:25:00 #87
182073 invine
blablabla etc.
pi_69803264
is er mogelijkheid om je resolutie op 1680*1050 te zetten?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_69815635
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:25 schreef invine het volgende:
is er mogelijkheid om je resolutie op 1680*1050 te zetten?
Jazekers, kijk bij begin van dit topic...

Laat maar, heb het al voor je opgezocht
quote:
# Aangepaste Resolutie

# Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
# Rechtermuisklik, eigenschappen;
# Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"

Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.
Succes..
pi_69815810
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:45 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Had ik inderdaad problemen mee. Affiniteit op 1 core zetten loste het bij mij toen op. Dus misschien is dat voor Yi-Long ook de oplossing.
Idd een probleem, manual saven om de aantal turns, is de oplossing helaas!
  maandag 8 juni 2009 @ 19:21:06 #90
182073 invine
blablabla etc.
pi_69835337
quote:
Op maandag 8 juni 2009 02:28 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Jazekers, kijk bij begin van dit topic...

Laat maar, heb het al voor je opgezocht
[..]

Succes..
Thanks! Ik kijk natuurlijk weer is niet verder dan mijn neus lang is
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_70185470
Heb een nieuwe pc dus wil simcity 4 weer even gaan spelen met de resolutie voluit!

Probleem is alleen dat ik mn oude regions niet kan vinden in het nieuw geinstalleerde spel. \

Voorheen had ik eerst de gewone simcity 4 en ben hierin begonnen met een grote regio. Daarna ben ik overgestapt op simcity deluxe 4 en kon ik nog steeds mn regio spelen. Alleen als ik nu dus Deluxe installeer zou ik niet weten hoe ik die oude regio kan spelen.

Kan iemand me verder helpen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_70186332
als jij je vorige "mijn documenten" behouden hebt dan kan je de boel terug zetten door de map simcity 4 terug te kopieeren naar je mijn documenten map
(regio's staan in: My Documents\SimCity 4\Regions
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:10:49 #93
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70186459
TVP!
Net weer eens begonnen met dit spel.
Ik ga consequent ten onder aan mijn ongeduld en hebzucht.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_70187643
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:03 schreef mschol het volgende:
als jij je vorige "mijn documenten" behouden hebt dan kan je de boel terug zetten door de map simcity 4 terug te kopieeren naar je mijn documenten map
(regio's staan in: My Documents\SimCity 4\Regions
Dat werkt vreemd genoeg niet....
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_70187808
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:10 schreef Duderella het volgende:
TVP!
Net weer eens begonnen met dit spel.
Ik ga consequent ten onder aan mijn ongeduld en hebzucht.
Middels 800.000 inwoners ! en nog niet eens een kwart vol...

Wel een half jaar mee bezig...
pi_70189763
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 03:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat werkt vreemd genoeg niet....
Soms moet je die steden om de één of andere reden weer importeren. Kijk eens of ze onder gedownloade steden staan.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:09:39 #97
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70189945
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 03:42 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Middels 800.000 inwoners ! en nog niet eens een kwart vol...

Wel een half jaar mee bezig...
Jemig!

Kijk, daar heb ik absoluut geen geduld voor.
Ik ga mijn kas maar eens illegaal spekken denk ik. Ik wil zo graag een mooi stadje.
pi_70190146
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:09 schreef Duderella het volgende:

[..]

Jemig!

Kijk, daar heb ik absoluut geen geduld voor.
Ik ga mijn kas maar eens illegaal spekken denk ik. Ik wil zo graag een mooi stadje.
Weet niet of je onderstaande plugin al kende, maar die is wel handig om lekker snel veel geld te krijgen.

BSC Ultimate Budget Tool Suburbs Bank

Komt in het menu voor je monumenten te staan. Bank neerzetten en er komt een menu tevoorschijn in je nieuwsticker. En na afloop kan je bank weer verwijderen.

Ook nog een handige is Lottery Program RELOADED. Aanvinken en je hebt een leuk extraatje bij je maandelijkse inkomen.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:44:44 #99
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70190621
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:19 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Weet niet of je onderstaande plugin al kende, maar die is wel handig om lekker snel veel geld te krijgen.

BSC Ultimate Budget Tool Suburbs Bank

Komt in het menu voor je monumenten te staan. Bank neerzetten en er komt een menu tevoorschijn in je nieuwsticker. En na afloop kan je bank weer verwijderen.

Ook nog een handige is Lottery Program RELOADED. Aanvinken en je hebt een leuk extraatje bij je maandelijkse inkomen.
Dank je!

En excuses aan de puriteinen, want ik ben natuurlijk een watje.
pi_70191436
Sowieso gebruikte ik altijd een geld-plugin, anders kan je nooit precies bouwen wat je wilt. Click for cash vind ik erg handig, het is een parkje, en als je hem aanklikt wordt je geld gereset naar 1,000,000.

Ik ga het spel ook weer eens installeren, hopelijk nu met minder crashes Maar eerst natuurlijk weer 2-3 uur lang alle plugins opzoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')