Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:34 |
En andere flauwheden. Hier alweer deel 146 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Schommelboten moeten dood. Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! [ Bericht 49% gewijzigd door Duvel op 19-02-2009 18:57:34 ] | |
#ANONIEM | donderdag 19 februari 2009 @ 10:35 |
tvp | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:35 |
quote:Gebruik bookmarks, drol, of wacht tot je wat zinnigs te melden hebt. ![]() | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 10:36 |
't gaat weer lekker met al die persoonsongevallen zeg ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 10:36 |
"TVP en tevens Vipo, maar nu eerst: Station Heino" | |
#ANONIEM | donderdag 19 februari 2009 @ 10:37 |
quote:lol, dat maak ik zelf wel uit? Btw ik zit op me mobiel, dat is dit toch t makkelijkst | |
ghizzer | donderdag 19 februari 2009 @ 10:40 |
tvp | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:42 |
quote:Gemak dient de eenvoudigen van geest. | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 11:06 |
Deze trein zal niet stoppen te Hoogeveen, maarja, wie wil daar nou heen? Ja mensen, het is echt waar, het volgende station is Alkmaar! Het volgende station is Arnemuiden, hebt u de klok al horen luiden? Zometeen station Dieren, en als u goed kijkt ziet u zelfs de mieren! zo, genoeg lol weer ![]() | |
TommyGun | donderdag 19 februari 2009 @ 11:11 |
quote:Ik reis wel eens met de trein, als ik niet over de auto beschik. Zoiets? | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 11:12 |
quote:Goede poging! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 11:12 |
Ik geloof dat Arriva echt werk maakt van de controles in de trein. Van de laatste acht ritten die ik tussen Groningen en Leeuwarden heb gependeld, heb ik vijf keer controle gehad. En daarnaast ook nog een enquêteur geweigerd mijn plaatsbewijs te laten zien ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 11:13 |
quote:Waarom weiger je dat dan? | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 11:17 |
Ik heb gewoon geen zin om mijn kaartje voor iedere gelegenheid tevoorschijn te halen. | |
TommyGun | donderdag 19 februari 2009 @ 11:17 |
quote:Stel je voor! ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 11:19 |
quote:Ik heb het ook wel eens geweigerd, maar het voelde als een soort misplaatste soort arrogantie, dus tegenwoordig laat ik 'm gewoon zien. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 11:45 |
geen zin in gedoe, ik laat m gewoon zien. Wat ook kan: Zeggen dat je een zwartrijder bent en dan kijken of ze de HC gaan tippen ![]() | |
TommyGun | donderdag 19 februari 2009 @ 12:22 |
quote: ![]() | |
Socios | donderdag 19 februari 2009 @ 14:10 |
5 gulden is de toeslag tussen Groningen en Leeuwarden v.v. met de 02.10u in de nacht van zaterdag op zondag. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 14:12 |
quote:Zo zo, hip hoor. De Zilverdukaten maar afgeschaft ja? ![]() | |
bork | donderdag 19 februari 2009 @ 15:12 |
HC in n8trein met carnaval -> Eerste halte Oeteldonk, feestvierders ik wens jullie een goede dronk, Lampegat 2e halte vannacht, geniet van het gerstenat, Kruikenstad, ff d'r uit en snel weer op pad naar ut Kielegat. Hier blijven tukken ben (het) nu wel zat. | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 16:05 |
En er ligt iemand onder bij Mariahoeve... | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 16:12 |
quote:je zit er toch niet weer in he?.... | |
SNArky | donderdag 19 februari 2009 @ 16:14 |
Uit het archief van mijn telefoon: Luister goed, hoor ze fluiten. Alle vogeltjes op Almere Buiten. Al maakt de trein best veel kabaal, hij brengt je wel naar Almere Centraal. Sindsdien heb ik maar besloten om niet meer naar Flevoland te gaan ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 19 februari 2009 @ 16:29 |
quote:Is het de tijd van het jaar ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 16:32 |
quote:Kijk, daar ligt ook nog een pink deze trein rijdt vandaag niet verder dan De Vink | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 16:33 |
quote:vaak als er ergens een voor springt gebeurt het in de dagen er na nog een paar keer, schijnbaar worden mensen er door aangespoord ofzo.... | |
Sj0rSz | donderdag 19 februari 2009 @ 16:37 |
Blijft toch een vreemde gedachte. Zit je in de trein, die ineens een persoon aanrijd. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 17:11 |
De NOS-correspondent in Engeland over de treinen daar: http://weblogs.nos.nl/lon(...)rste-hel-van-europa/ | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 17:41 |
quote:Ik wel en ik kan het niet aanraden... | |
Ofyles2 | donderdag 19 februari 2009 @ 17:55 |
quote:Dat zou verboden moeten worden! ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 februari 2009 @ 18:04 |
quote:Het valt me nog mee dat de Britten altijd hun stijve bovenlip weten te behouden. Menig president-directeur van welk Oost-Europees spoorwegbedrijf zou geliquideerd worden als ze dit de reizigers zouden flikken, dit is ordinaire broodroof. ![]() Ik begin net te wennen aan Arriva, maar Stagecoach en FirstGroup mogen wat mij betreft aan de andere kant van de Noordzee blijven: winstgevendheid staat bij die twee laatstgenoemde boevennesten gelijk aan bezuinigingen en concurrenten elimineren door ver beneden de kostprijs te bieden. | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 18:22 |
Trein tussen Tb en Bd, remt ineens vrij hard af en blijft lang stilstaan. Ik begin al te twijfelen wat er is, gezien de zelfdodingen van de afgelopen dagen. Conducteur komt langs. Ik: "Weet u wat er is?" Zij: "Nee, ik weet het niet" Conducteur 2: "Tegenliggers" ![]() Maar nu rijden we weer (en goed ook), dus 't zal wel een rood sein zijn geweest. | |
NordicBlue | donderdag 19 februari 2009 @ 18:38 |
Wat doet dat schip in de OP? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 18:42 |
Schommelboten zijn kut. Volgende OP issie er weer uit ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 18:44 |
quote:Helemaal niet gezien. ![]() Hij kan er ook nu uit. Wie maakt ff een poll? ![]() | |
JDude | donderdag 19 februari 2009 @ 18:52 |
"Zometeen zal deze trein naar Gilze rijen." | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 18:53 |
quote:schiet maar gauw op, weg ermee ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 18:58 |
Ok, ok. Ik heb dat ding er niet aan toegevoegd, daar ben ik veel te lui voor. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 18:59 |
quote:Ja, eoa homo heeft de Wiki lopen verkutten blijkbaar. Die mag het ook weer gaan regelen, anders volgende topic Pek en Veren ![]() | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 19:00 |
ik heb dat schip eruit gehaald, en dit topic meteen even toegevoegd aan de lijst met oude topics ( http://wiki.fok.nl/index.php/Treinen/Topics ) En nee, ik had hem er niet ingezet.... | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:01 |
Welk script? | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 19:02 |
schip: es-zee-ha-ie-pee script: es-zee-ie-pee-tee | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:03 |
Oh die boot! | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:03 |
quote:Te laat, tennisdd heeft 'm er al uitgehaald. | |
Sj0rSz | donderdag 19 februari 2009 @ 19:04 |
quote:Dat wil ik ook niet. Dat scheelt. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 19:08 |
quote:ERRRRRRRRRR | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 19:09 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:11 |
OMFG NOOOO! | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 19:11 |
wat een lelijk wijf ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:12 |
Alsof jij knap bent in zo'n pakje! ![]() | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 19:14 |
quote:dat wil ik niet zeggen, maar als je er zo uitziet, ga dan niet in zo'n pakje rondlopen ![]() | |
Fixers | donderdag 19 februari 2009 @ 19:21 |
quote:Zal niet zo lang meer duren. De NS probeert ons al een loer te draaien met de HSL/Benelux. En daar is nota bene de staat nog steeds grootaandeelhouder. Op schiphol hebben we het al gezien, daar mogen geen amsterdamse taxi's meer komen ten faveure van taxibedrijven uit de andere kant van het land. En niet lang geleden had de overheid graag de HTM weggeschopt om een openbare aanbesteding te doen voor het Haagse stadsvervoer. Want ja dat moet van Brussel: vrije markt werking. Nu woon en werk ik in die belastingverslindende stad. En alles wat men predikt.... dat doen ze in dit land dus zelf niet. De Belgische economie vertoont sterke gelijkenissen met die van Noord Korea. Alles wordt van hoger af gereguleerd. Openbaar vervoer en posterijen zijn een monopolie. Vrije handel bestaat niet en winkeliers krijgen boetes als ze korting geven. Als die aanbestedingen dan moeten van "Europa", waarom moeten de anderen landen dat dan niet? Of zijn we in Nederland roomser dan de paus? | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:25 |
quote:Spijker/kop. | |
Ireyon | donderdag 19 februari 2009 @ 19:27 |
quote:Intercity naar Rsd, vertrok om 18:07 van Tilburg? Zat ik ook in en het verbaast me nog steeds dat zo'n trein bij vertraging opeens wel binnen 10 à 15 minuten vanuit Breda in Roosendaal weet te komen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 19:27 |
De site van Prutsrail ligt nu plat trouwens![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 februari 2009 @ 19:30 |
quote:Bad Gateway? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 19:30 |
quote:http://www.vingerverf.nl/ doet het bij mij gewoon hoor ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 februari 2009 @ 19:31 |
quote:Ik klikte ook nog. ![]() | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 19:33 |
quote:Jup, die ja. Kennelijk zit er nogal veel speling in, of mag zo'n VIRM dan even wat harder rijden om de vertraging in te halen... | |
Stansfield | donderdag 19 februari 2009 @ 19:44 |
Ik heb even een vraag over kaartjes in de trein. Ik kan me herinneren dat je in het verleden met een strippenkaart van Utrecht overvecht met de trein naar Utrecht CS kan. Is dat nog steeds zo en geld dat voor meer steden? Ik heb een OV maand trajectkaart en mag vanaf station Utrecht CS en Amersfoort CS 3 zones reizen met de bus. Mag ik dan ook met de trein naar bijvoorbeeld amersfoort vathorst of Utrecht zuilen? | |
Zug-Chef | donderdag 19 februari 2009 @ 19:51 |
quote:Hmm nieuw? Mis ik iets?? | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 19:53 |
quote:KLIK Nee dus. Alleen naar Utrecht Overvecht en naar Lunetten mag dat. "Ooit" is die regeling ingesteld, en met het openen van nieuwe stations vond men het blijkbaar niet nodig om die er ook bij te betrekken. In de regio Amersfoort mag het helemaal niet. | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:54 |
quote:Als ik me niet vergis zijn de zones die je op trajectkaarten kunt kopen expliciet niet geldig in de trein. Je mag dus bijvoorbeeld met een trajectkaart met OV-zones naar Rotterdam Alexander niet doorreizen naar Rotterdam Centraal, ook al kan dat qua zones wel. Je moet dan de metro nemen of zoiets. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 19:55 |
Tussen Boxtel en s-Hertogenbosch rijden geen treinen door een aanrijding. Zeker eentje gesprongen bij Vught. Hotspot is dat ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 19:57 |
Het is een dodelijke dag vandaag. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 februari 2009 @ 19:58 |
quote:Als de Britse wetenschappers beter onderzoek pleegden, dan hadden ze deze dag aangewezen als de slechtste dag van het jaar. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 20:04 |
quote:Zal de nachttrein van eind jaren '90 zijn geweest in de beginperiode van NoordNed ![]() | |
Stansfield | donderdag 19 februari 2009 @ 20:05 |
quote:Aha tnx. Stel nou datik nu een jaar trajactabonnement neem met de 3 zones die ik nu nodig heb, maar na ongeveer 10 maanden verhuis naar een huis in de buurt van het treinstation wat dus niet geldig is, kan ik dan mijn jaar abonnement omzetten? | |
Zug-Chef | donderdag 19 februari 2009 @ 20:06 |
quote:Ahh, ok ![]() Hier de TVP met Verzögerung: ![]() Een afscheidsplaatje van NSR te Boxmeer. Vanaf 10 december 2006 heeft Veolia het stokje hier overgenomen. Buffels 3434 en 3426 bij vertrek uit Boxmeer richting Roermond. Vrijdag 8 december 2006 | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 20:08 |
quote:Ja, volgens mij kan dat. | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 20:24 |
quote:Nee scheelde een kwartier! | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 20:24 |
quote:Leuk ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 19 februari 2009 @ 20:54 |
quote:Voor zoiets hoef je niet per se in de trein te zitten... | |
Fred2 | donderdag 19 februari 2009 @ 21:21 |
Zou er een verband bestaan tussen het aantal springers en het teruglopen van de economie? | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 21:23 |
quote:Dat zou niet raar zijn op zich, al zijn er natuurlijk veeeel meer factoren ![]() | |
Richie_Rich | donderdag 19 februari 2009 @ 22:10 |
Bizar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 22:21 |
quote:Dat houdt de mensen die tussen de spoorbomen door willen slalommen wel tegen ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 19 februari 2009 @ 22:45 |
Wat was de prijs alweer die Prorail per afgelegde kilometer rekent aan afnemers van het spoornet? En kan ik dan ook met mijn eigen railfiets voordelig reizen? ![]() | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 22:57 |
quote:Het tarief per treinkilometer bedraagt ¤ 0,5388 (prijspeil 2009). Het tarief per tonkilometer bedraagt ¤ 0,001914 (prijspeil 2009). quote:Als jij daarvoor toegang kan krijgen van de IVW ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 19 februari 2009 @ 23:05 |
Waar kan ik een stille MaK lok voor een mooi prijsje halen? Dan krijg ik korting op de kmprijs ![]() | |
Richie_Rich | donderdag 19 februari 2009 @ 23:48 |
Wat voor lok? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 00:58 |
quote:Ik denk het haast wel. Laatst wilde een miljardair ook liften per trein. | |
Dichterbijer | vrijdag 20 februari 2009 @ 08:30 |
Wat een rust vandaag in de trein...kan merken dat de vakanties aan het beginnen zijn in het zuiden. | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2009 @ 08:58 |
Cartesiusweg In een hoekje staat al dagen Een oud treinstel opgesteld De panto's zijn gestreken De dagen zijn geteld Eergisteren zag ik nog wat hoop Een rangeerpit brandde zacht Maar dit lichtpunt is gedoofd Sloop is wat dit treinstel wacht | |
TommyGun | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:00 |
Ontroerend | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:02 |
quote:Stil... Mooi... | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:04 |
quote:Oh? Ik meende dat er bij museumclubs 1,50 of 2 euro per kilometer aan infraheffing gerekend wordt. Of hebben we het dan over verschillende dingen? ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:12 |
quote: quote:Ontroerend zeg ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:13 |
quote:ik weet niet waar dit op gebaseerd is, ik heb het uit de netverklaring 2009 gehaald. | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:14 |
quote:Misschien kun je wel de nieuwe NS-dichter worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:15 |
quote:De nieuwe Driek Oplopers ![]() * Dr_Flash rent hard weg ![]() | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:16 |
quote:Die heb ik toch al geparodieerd in zijn rol als struikRover met dat wisselgrapje van ProRail destijds? ![]() BTW: hoezo wegrennen?? Ik steek je huis in brand ja! | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2009 @ 09:20 |
Blinde reiziger met blindegeleidehond zit naast me, conducteur komt langs. Zij: "Ik weet niet zeker of dit de goede kaart is" Conducteur: "Oh, dit is een wereldkaart, dit is zeker de goede" (het is een retourtje Tb - Ut) Conducteur loopt verder: "Even oppassen dat ik de hond niet beschadig... ik zit vol met liefde, zo ben ik" ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 10:17 |
Hee maar misschien weet iemand hier iets van? ![]() Vanochtend in de IC Ut - Nm, vertrek 7:53 uit Ut. Controle bij Bunnik. Er zit een reiziger in met een kaartje met korting. HC spreekt hem aan: "Hoi, het is vrijdag, niet maandag. Maandag krijg je korting, niet vrijdag." en geen woord over de 9:00-regel. Iemand enig idee wat voor kaartje die reiziger gehad kan hebben? ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 20 februari 2009 @ 10:22 |
quote:Dat is pas romantiek ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 10:44 |
quote:Was vast een giga lelijke conducteur. Beetje lopen slijmen bij een blinde vrouw ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:05 |
quote:Sint & Piet | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:08 |
quote:Korting ivm carnaval misschien? | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:25 |
Het schijnt trouwens dat de eerste SL(e)T waarschijnlijk maandag in reizigersdienst gaat rijden, aldus Broek53 op Somda. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:26 |
quote:Waar? | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:28 |
Treinen 9830 en 9845. Een slagje Utrecht - Den Haag Centraal dus ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:55 |
quote:Dat is dus in de ochtend, na de spits zo'n beetje? Dan kan ik er dus niet bij zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 12:21 |
Het is na de spits ja. Vertrek 10.35 uit Utrecht geloof ik | |
sander89 | vrijdag 20 februari 2009 @ 13:38 |
Ben benieuwd naar die SLT, vooral of die beetje sneller op 100 km/h zit dan de oude sprinters. | |
Palmboom313 | vrijdag 20 februari 2009 @ 16:22 |
De sletjes staan er hoor. Op het opstelterein in Utrecht 3 sletjes ![]() | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2009 @ 16:47 |
Het staat daar al maanden vol met SLETten! | |
Palmboom313 | vrijdag 20 februari 2009 @ 16:49 |
quote:Oh ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 16:54 |
quote:Nee dat is bij de rooie brug, dat is wat verderop | |
bork | vrijdag 20 februari 2009 @ 16:55 |
quote:mmm, dat moet wel lukken. morgen hondekop op de museumlijn, wie gaat er? Mijn vaste maat (Bork-jr) ligt momenteel ziek op bed, alleen is wel ok maar toch iets minder ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:47 |
quote:benieuwd langs welk perron ze dat gaan neerzetten ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:50 |
quote:Aldus de expert! | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:51 |
Zo, vandaag even een reisje enschede-kampen-emmen-enschede gedaan de benelux-bs in hispeed-kleuren stond in zwolle trouwens, net als de rest van de stam foto's volgen laten vanavond | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:55 |
quote:Aardig ritje voor een Rondreiskaartje wel ![]() | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:56 |
quote:Die is aardig verdwaald dan! | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:57 |
quote:Mwoa, niet half zo ver als die Northlander die ernaast staat ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:58 |
quote:ov-studentenkaartje ![]() quote:hij zal daar wel staan na reiniging van gisteren, toen er weer een voor sprong tussen delft en schiedam dacht ik... Benelux-loc was er helaas niet bij in Zwolle, ik moest het met de 1843 doen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 19:55 |
Trouwens vanmiddag op Ed een omroep dat er tussen Ah en Dieren geen treinen reden. Wel bussen. Reizigers naar Zp werd evenwel aangeraden via Ut te reizen ![]() Ed - Ah - Zp = 46 km Ed - Ut - Amf - Apd - Zp = 123 km en een extra overstap. Je kan eigenlijk net zo goed 2 uur wachten tot de stremming voorbij is ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:09 |
quote:Shit! Dan heb ik hem ook gemist. ![]() Volgende keer beter. | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:09 |
![]() ICR 28.105 Benelux-Bs in HiSpeed-kleuren kwam voor reiniging na een aanrijding naar Zwolle ![]() ICR 28.105 Benelux-Bs in HiSpeed-kleuren kwam voor reiniging na een aanrijding naar Zwolle ![]() ICM 4248 Intercity naar Leeuwarden, te Zwolle ![]() Plan T 515 Gedeeltelijk gestript naast de werkplaats, te Zwolle ![]() DM'90 3419 Wachtend op vertrek als stoptrein naar Zwolle, te Enschede ![]() ICMm 4029 Voorop in de intercity naar Den Haag Centraal, te Almelo Meer foto's hier | |
Zug-Chef | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:09 |
quote:Die Northlander staat al weer maanden zo niet meer dan een jaar op de Dijksgracht bij Amsterdam | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:09 |
De Benelux-stuurstandrijtuigen worden toch gereviseerd! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:10 |
quote:Zo ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:11 |
quote:Goed meegetrokken, trein scherp, dynamiek in de foto ![]() Complimenten voor de dikketietennegerin ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:11 |
quote:nee, deze is door een aantal nedtrain- en hispeed-medewerkers in hun vrije tijd in de hispeed-kleuren geverfd, om het de eenjarige samenwerking tussen de werkplaats en hispeed te vieren ofzo | |
Palmboom313 | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:35 |
quote:... Wat willen ze nou bereiken. Er wordt toch iets aan gedaan met die veranderingen. Er kan ook niets aan veranderen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:35 |
stervende hoeren kkkachel De gemeente Gilze en Rijen laat zich gewoon goedkoop in de luren leggen door onze vingerverf-virtuozen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:36 |
quote:zelfde kansloze nimbygejank als bij Shl overigens. Spoor was er eerst, KOM DAAR DAN NIET WONEN ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:39 |
quote:Ach mensen moeten altijd wat te klagen hebben wees blij dat er nu wat aan gedaan wordt. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:52 |
quote:Nou, nee. quote:Dit geloof ik gewoon niet eens. quote:En dit ook niet. Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden volgens het spoorboekje 107 treinen per dag. Tel er daar nogeens 107 bij op voor de tegenrichting, rond wat af, 220 MAXIMAAL. Inclusief ICE's en CNL. Dat is nog niet eens "bijna" 500. Of tellen de treinen naar Nijmegen ook nog mee? Dan loop je idd naar de 500 toe ja. Maar goed, dan NOG geldt: Spoor was er eerst, ga daar dan niet wonen. | |
Palmboom313 | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:57 |
quote:Ze nemen zeker de treinen naar nijmegen en tiel mee. Tjah dan tikt het inderdaad wel lekker aan. Intercity: Nijmegen - Schiphol en Nijmegen - Den helder telt dan gewoon 2 keer | |
Zug-Chef | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:08 |
![]() ![]() Trein 12557 bestaande uit een ICM IV + ICM III, met vertrek 16:34 uit Amersfoort naar Leeuwarden, kreeg een technisch defect vlak nadat we uit eerstgenomende plaats vertrokken. Wat er niet bij verteld werd, maar je wel kan merken na een kilometer of 5, is dat het probleem zich voornamelijk voordeed bij het tractie leveren. Of te wel: we acceleerden niet meer. We rolden zodoende tot aan Nunspeet door, maar daar was de grootste snelheid er zo ongeveer wel uit. Keurig langs het perron, met veel informatie van het treinpersoneel, kwamen we tot stilstand. Trein 557, welke al die tijd al op slakkengang achter ons reed, passeerde ruim 10 minuten later over het andere perronspoor van Nunspeet, maar stopte niet. Daarachteraan kwam dan vervolgens de flink vertraagde stoptrein 5657 naar Zwolle, bestaande uit DDAR 7841. Het paste allemaal wel en de trein reed door naar Zwolle. Vlak voor Zwolle werd het DDAR'etje opgewaardeerd tot IC (3)12759, wat betekende dat ik nog ruim een uur in deze trein mocht zitten. De foto toont de opname van de zojuist in Leeuwarden gearriveerde trein 312759. | |
Zug-Chef | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:09 |
x [ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 20-02-2009 21:09:28 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:11 |
Lekker bezig tsoekkie ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:29 |
Ik ga morgen ook weer een zware dag tegemoet ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:32 |
quote:Moet je door Brabant ofzo? | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:34 |
quote:Ook inderdaad. En limburg. Maar als het goed gaat ben ik kort na tienen alweer het land uit. Alhoewel het in NRW ook wel smerig los zal gaan ![]() Shouldn't have said that ![]() quote: | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:41 |
Dat is ook waarom ik carnaval mijd. Rook je vervolgens bij een rookzuil, krijg je ineens bezoek van een VWA-inspecteur verkleed als sigaret. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:42 |
quote:die er zelf ook ff eentje opsteekt of wat? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:43 |
quote:Bij voorkeur. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:44 |
quote:Mja, ik bedoel, bij een rookpaal, daar MAG het. toch? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:46 |
quote:Mijn quote was een intended pun, get it? | |
Brembo | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:48 |
quote:Arnhem west is gewoon Arnhem Berg, het gaat hierbij om vlakbij de koepelgevangenis. | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:50 |
Die Bs, was die daar alleen of was het een hele stam? | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:52 |
quote:nee, de hele stam was aanwezig | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:53 |
Hmm, raar... ik zou alleen de Bs en misschien het eerste BAB'je opsturen, zodat je nog iets overhoudt... maargoed. | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2009 @ 21:55 |
quote:nouja, deze stam zat ook in de goede volgorde, dus misschien wou men niet het risico lopen dat door een mogelijk andere route heen en terug een deel van de stam andersom zou staan. | |
Socios | zaterdag 21 februari 2009 @ 04:42 |
Mooi hoor die nachtfoto´s, dat krijg ik zo niet voor elkaar... ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 februari 2009 @ 08:07 |
Hmm, NS kan wel stipt rijden. Ik moest om 7.40 te Bd de trein naar Dv hebben, kom ik om 7.40.05 op het perron, maakt die trein al volop vaart. Dankjewel, ouders die me zo lang ophielden dat ik mijn trein heb gemist ![]() Nu zit ik in het stoppertje Bd - Ht, om daar over te stappen op de IC Ht - Ut, om aldaar Ut - Amf te doen. En dan Amf - Berlijn met de pimpel... wat een rit, maar ik ga 'm wel halen. Hoop ik. Er staan in ieder geval geen verstoringen of werkzaamheden, dat is een goed teken. Maar ik ben er nog niet. Edit: gehaald. Ik zit nu in de pimpel. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 21-02-2009 10:05:56 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 21 februari 2009 @ 10:43 |
"De pimpelexpress nuttig gebruiken, kent u die uitdrukking?"![]() Veel plezier! | |
dennistd | zaterdag 21 februari 2009 @ 11:03 |
quote:Zie http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93754 voor foto's * dennistd hoopt dat ze hier niet de gewone stoptrein utrecht-zwolle voor gebruikt hebben... | |
StephanL | zaterdag 21 februari 2009 @ 11:25 |
Ik ga maandag ook een rondje maken met de trein. Eerst vanaf De Vink naar Den Haag Centraal. Daar neem ik de Intercity naar Venlo. Vanaf Venlo naar Nijmegen en van Nijmegen naar Arnhem. Van Arnhem weer door naar Utrecht en Leiden Centraal. Ik heb vanaf maandag vakantie en had niks te doen en OV dus dan maar met de tein rond ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 21 februari 2009 @ 11:53 |
quote:Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor ![]() Kan je in Venlo niet een stukje de grens over? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 februari 2009 @ 12:03 |
quote:Daar kan die zijn OV niet meer gebruiken? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 21 februari 2009 @ 12:40 |
Zo maar verkleed als Hans Klok en voorzien van een Slee als bagage (Staat los van Carnaval want door naar Wintersport) met de trein naar Lampegat, kijken of het treinpubliek dat accepteert | |
Nightshadow | zaterdag 21 februari 2009 @ 13:26 |
quote:Als je 's nachts niet kan slapen ![]() | |
StephanL | zaterdag 21 februari 2009 @ 13:28 |
quote:Lekker toch op je vrije middag, de hele dag de tijd. Over dat de grens over, ja zou kunnen, maar wat hier boven ook word gezegd, daar is OV niet meer geldig ![]() ![]() | |
bork | zaterdag 21 februari 2009 @ 14:23 |
![]() ![]() Ik was niet de enige, druk met andere .. . | |
ReisT | zaterdag 21 februari 2009 @ 14:37 |
Meer foto's van dezelfde trein:![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 21 februari 2009 @ 14:38 |
Is dat nou zon, op de onderste foto ![]() | |
dennistd | zaterdag 21 februari 2009 @ 14:40 |
Nog een foto van dezelfde trein (nouja, andere dag en ander nummertje, maar hetzelfde materieel) ![]() ![]() | |
SNArky | zaterdag 21 februari 2009 @ 20:23 |
quote:Met statief neem ik aan? | |
Ireyon | zaterdag 21 februari 2009 @ 21:38 |
Aangezien ik vakantie heb en studeren in de trein = ![]() Rsd – Bd – Ehv – Mt – Hrl – Rm – Nm – Ed – Amf – Rtd – Rsd of Rsd – Shl – Wp – Amf – Zl – Ah – Ut – Ledn – Hlm – Asd - Rsd maar vooral bij die laatste denk ik dat de kans op een minder fijne treinsoort (.. toelichting overbodig, me dunkt) nogal hoog is.. | |
Peterselieman | zaterdag 21 februari 2009 @ 21:44 |
ik zou kiezen voor Rsd - Vs - Rd - Rsd ![]() | |
Ireyon | zaterdag 21 februari 2009 @ 21:51 |
quote:Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Benelux ![]() En bij Zwolle ligt voor mij de grens als het gaat om reizen naar het noorden ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 21 februari 2009 @ 21:56 |
quote:Uiteraard ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:00 |
quote:Daar al? Er is boven Zwolle nog veel te zien en te beleven hoor. | |
dennistd | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:03 |
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer: er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:05 |
dennistd | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:12 |
quote:kan ik hieruit concluderen dat deze rail dient voor een vetgedrukte spatie? ![]() | |
Palmboom313 | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:20 |
quote:HMM maandag toch maar even naar utrecht gaan ![]() | |
Palmboom313 | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:21 |
quote:Is ook zo op de maaslijn maar daar liggen 2 rails tussen ik dacht altijd dat het voor de treindetectie was. | |
James1988 | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:38 |
En ik ben in Berlijn, met ongeveer +10 aangekomen, maargoed... 7-dagskaart voor het OV hier, ¤26,20 - fucking cheap! En S-Bahn ![]() U-Bahn ![]() Wat trekken die dingen snel op zeg, en wat maken ze mooi geluid ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 februari 2009 @ 23:04 |
Ik ben ook weer terug van een rondje NRW. van alles meegemaakt, behalve controle ![]() En een stuk of 55 bordjes, soms met hangen en wurgen ![]() ![]() | |
knars | zondag 22 februari 2009 @ 00:06 |
Eindelijk, verse SLtjes ![]() Daar wil ik best wel even voor met de stopper naar Utrecht ![]() | |
Ofyles2 | zondag 22 februari 2009 @ 00:58 |
Nog een PDF'je over de Viaggio-rijtuigen (Railjet): http://www.bahnindustrie.(...)/Viaggio_Comfort.pdf | |
Ofyles2 | zondag 22 februari 2009 @ 01:00 |
quote:Helaas dat er zo weinig uitbreidingen zijn voor beide netwerken, Berlijn is zo goed als bankroet. ![]() | |
StephanL | zondag 22 februari 2009 @ 10:26 |
quote:Ik heb foto's gezien op een modelspoor forum dat de voorkant in elkaar ligt, een klein ongelukje gehad. | |
dennistd | zondag 22 februari 2009 @ 10:59 |
quote:Ik denk dat je deze ![]() en deze ![]() door elkaar haalt. Ik hoop het tenminste, anders is het het derde stel dat kapot is.... | |
Wadloper | zondag 22 februari 2009 @ 13:12 |
Nee, de bovenste is kapot, niet de onderste ![]() Om verwarring te voorkomen: De bovenste is de 419, de onderste de 386 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 13:17 |
Ben wel benieuwd hoe dat nou verder gaat met die 419. Ik begreep dat die waarschijnlijk gesloopt wordt, en dat de club een nieuwe V zou mogen uitzoeken. PSM suggereerde de 840 omdat dat de laatste is die op NL bodem gebouwd is. Ik ben daar wel voor, dus laten we dat doen ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 februari 2009 @ 13:18 |
Ben je nu al klaar met je boel van gister Fles ? | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 13:19 |
quote:Naah, nu eerst studio sport kijken ![]() ![]() | |
Lemjur | zondag 22 februari 2009 @ 13:51 |
26/6 vertrek ik vanaf Amsterdam Centraal met de trein naar Kopenhagen ![]() ![]() * Lemjur heeft nu al zin | |
Brembo | zondag 22 februari 2009 @ 13:55 |
quote:Dan zouden de andere rails vervangen worden, maar dan leggen ze het vaak tussen de sporen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 13:59 |
quote:Hier, vast een zoethoudertje ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 februari 2009 @ 14:30 |
Oeh ![]() | |
dennistd | zondag 22 februari 2009 @ 14:33 |
quote:ja, dat weet ik, maar deze dat dus ook echt vast aan de dwarsliggers, net als de normale rails | |
Brembo | zondag 22 februari 2009 @ 15:33 |
quote:Deventer realiseert daadwerkelijk lightrail plannen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 15:37 |
Niet fokken met Deventer jonge ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 februari 2009 @ 15:39 |
quote:Jonge ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2009 15:40:20 ] | |
#ANONIEM | zondag 22 februari 2009 @ 15:39 |
dubbelpost [ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2009 15:40:28 ] | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 15:47 |
De DDR? Bijna. Wel hetzelfde land iig ![]() Grevenbroich, 21 februari 2009. Eindelijk mijn DRIEDUIZENDSTE stationsnaambordje. ![]() ![]() ![]() BUIG voor dit zwerverskrot ![]() | |
dennistd | zondag 22 februari 2009 @ 18:21 |
In Haarlem zijn van de 3 plan U-stellen van de HIJSM 93 ruiten ingegooid... | |
knars | zondag 22 februari 2009 @ 18:39 |
quote:Bij het tuig dat dit op het geweten heeft zou ik mij verbaal vast niet beschaafd uitdrukken als ik mijn ongenoegen over deze handeling zou laten blijken. | |
Tochjo | zondag 22 februari 2009 @ 18:42 |
quote:Klinkt als een OV-Studentenkaart Weekend. | |
Duvel | zondag 22 februari 2009 @ 18:46 |
quote:Grutjes, wat een nette uitdrukking! | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 18:56 |
Harvest time ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 19:01 |
quote:Duizend bliksembommen en granaten ![]() | |
SpeedyRich | zondag 22 februari 2009 @ 20:23 |
quote:De NS hoeft niet aanbesteed te worden(zal ook waarschijnlijk niet gebeuren, hoop ik ![]() NS hoefde niet eens gesplist te worden, er moest alleen een duidelijke lijn zijn tussen markt en beheer.(Dus de 3 taakorganisaties en een marktdeel ) Onze overheid wil altijd te ver doordraven in duitsland is namelijk de infrastructuur eigenaar ook gewoon nog een onderdeel van DB. | |
SpeedyRich | zondag 22 februari 2009 @ 20:24 |
quote:ATB NG ? | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 20:25 |
quote:ja, en? gaat het daar zo veel beter? | |
SpeedyRich | zondag 22 februari 2009 @ 20:28 |
quote:ja ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 februari 2009 @ 20:31 |
quote:ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail ![]() | |
SpeedyRich | zondag 22 februari 2009 @ 20:38 |
quote:zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert. ![]() | |
ReisT | zondag 22 februari 2009 @ 20:54 |
Klinkt logisch, maar materieel met NG komt normaal toch niet in Deventer? ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 februari 2009 @ 21:13 |
quote:Daar gebruiken ze idd lussen voor en geen derde rail. Lussen liggen ook wel op de vrije baan. Bijvoorbeeld in de buurt van plekken waar het dubbelspoor op houdt en het enkelspoor begint. | |
dennistd | zondag 22 februari 2009 @ 21:22 |
Dit is een ATB-NG-baken![]() Lijkt niet echt op een derde rail nee ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 februari 2009 @ 21:36 |
quote:Ahh mooie verzameling weer Fles ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 februari 2009 @ 21:36 |
Vandaag te Amersfoort:![]() Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is. | |
von_Preussen | zondag 22 februari 2009 @ 21:46 |
quote:Juist, en in Duitsland zitten reizigers, overheid en iedereen te janken dat de staat van de spoorweginfrastructuur in zulke slechte staat is. Als je het zo wilt stellen, kan je zeggen dat de infrastructuur in Duitsland er veel slechter aan toe is dan in Nederland. Hoe waarom beweer jij dan dat het daar zoveel beter is? | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 21:56 |
quote:We moeten echt snel nogeens die kant op. Er staat er nog steeds eentje van Solingen Ohligs ![]() ![]() Deze tel ik uiteraad niet, maar over 2 maanden is het licht vast een stuk beter ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 februari 2009 @ 21:59 |
quote:Klopt ja, de ACTS 58 zitten in blessuretijd. Super nette plaat ![]() | |
SpeedyRich | zondag 22 februari 2009 @ 22:04 |
quote:Denk daar is een 3e rail in Het zou gewoon kunnen ![]() | |
Nightshadow | zondag 22 februari 2009 @ 23:52 |
quote:Ah, nu snap ik waarom altijd in Goor richting Lochem (lijn Zutphen-Oldenzaal) zo vaak de ATB aangeeft dat ie te snel gaat bij het wegrijden van het station ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nightshadow op 23-02-2009 00:12:14 ] | |
James1988 | maandag 23 februari 2009 @ 00:32 |
Goed... iemand enig idee waar ik wat geluidsfragmenten van de Berlijnse U-Bahn, S-Bahn en Berlin Hbf kan vinden? Bijvoorbeeld de aankondiging van de volgende halte. Googlen hielp me niet echt... | |
Socios | maandag 23 februari 2009 @ 02:50 |
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte." | |
Wadloper | maandag 23 februari 2009 @ 08:16 |
quote:In Zuidbroek heb je op spoor 2 een soort van derde rail liggen, is niet echt een rail maar het is 1 tot 2 cm breed. Ook dit is voor de ATB, alleen hoe dat precies zat is me wel uitgelegd, maar ben ik helaas grotendeels vergeten ![]() | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 08:31 |
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt | |
Duvel | maandag 23 februari 2009 @ 08:37 |
quote:Heeft Deventer smalspoor dan? | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 08:38 |
quote:Het lijkt idd wel een beetje op een extra rail voor meterspoor. Er staat trouwens strukton op die rail, dus misschien heeft strukton voor dat tijdelijke perron een machine gebruikt die op meterspoor rijdt? | |
Wadloper | maandag 23 februari 2009 @ 08:52 |
Potverdorie, is de vuiltrein Gnl - Bremen v.v. ermee gestopt... Das echt wel balen, vond het altijd leuke treintjes om te zien. Het viel mij al op dat er een ontzettend lange sleep vuilwagens bleef staan in ongewijzigde formatie te Gnl: quote:Bron: www.rolandrail.net | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 10:57 |
quote:*PONG* Kleistpark. Bitte beachten Sie die Lücke zwischen Zug und Bahnsteig http://www.haltestellenansage.de/ansagen/u/berlin/berlinu.htm [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 10:57:44 ] | |
bork | maandag 23 februari 2009 @ 14:39 |
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.![]() eerste klasse met cabine machinist. ![]() tweede klasse ![]() ehm??? ![]() Weer dag zwaaien in Woerden ![]() | |
Dichterbijer | maandag 23 februari 2009 @ 14:40 |
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie?? ![]() | |
bork | maandag 23 februari 2009 @ 14:46 |
quote:Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters. Zwoele omroepstem en brede toch wel harde stoelen in de 2e klas, trekt wel lekker op moet ik zeggen ![]() | |
Dichterbijer | maandag 23 februari 2009 @ 15:08 |
quote:Niet dezelfde stem als in de andere sprinters? | |
Palmboom313 | maandag 23 februari 2009 @ 15:27 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 15:45 |
Leuk verhaal bork! ![]() | |
SNArky | maandag 23 februari 2009 @ 18:17 |
quote:Best tof moet ik zeggen en redelijk stil (ik zat ook in de eerste rit). | |
Palmboom313 | maandag 23 februari 2009 @ 18:27 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Acyrus | maandag 23 februari 2009 @ 18:53 |
Ziet er netjes uit! Rijd hij ook in het weekend? | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 18:57 |
Deze treinen rijden met SLT (t/m vrijdag als het goed is zeker nog): 9830: Utrecht v 10.35 - Den Haag Centraal a 11.35 9845: Den Haag Centraal v 11.53 - Utrecht a 12.54 9840: Utrecht v 13.05 - Den Haag Centraal a 14.05 9855: Den Haag Centraal v 14.23 - Utrecht a 15.24 | |
Peterselieman | maandag 23 februari 2009 @ 19:03 |
Donderdag maar even doen ![]() | |
Richie_Rich | maandag 23 februari 2009 @ 19:05 |
quote:Wat zal dat nou kosten, zo'n loc in 'blessuretijd'? | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 19:06 |
Dit hadden ze 2 weken eerder moeten bedenken. Heb net 4 weken werkloos thuis gezeten. Nu heb ik geen tijd meer ![]() | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 19:16 |
Zou dit een ernstige storing zijn?quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 februari 2009 @ 19:23 |
Een extra storing aan een aan een wissel die in storing ligt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 19:48 |
quote:Besmettelijk zo te zien besmettelijk zo te zien ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 februari 2009 @ 20:06 |
wat wil je ook met zo'n prutsbedrijf | |
Ajaman | maandag 23 februari 2009 @ 20:09 |
quote:Deze derde rail is een extra geleiderail voor treinen. Mocht een trein, om wat voor reden ook, ontsporen, dan zorgt deze derde rail dat de trein niet iets "vitaals" raakt. Zie ook de derde rail spoor 1 te Amersfoort (beschermt de pijlers van de stationshal) Zie ook de derde rail spoor 15a te Amsterdam (beschermt viaduct) En zie verdere alle spoorbruggen. Een "normaal" perron is berekend om een ontspoorde trein op z'n plek te houden, maar kennelijk is dit "noodperron" in Deventer hier niet op berekend.... | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 20:12 |
zo'n geleiderail is normaal toch veel smaller? | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 20:13 |
Zou een verklaring kunnen zijn idd. Volgens mij heet zo'n ding trouwens "Strijkregel". In Utrecht Centraal liggen die ook bij de pijlers van de stationshal. | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 20:14 |
quote:Normaal gesproken is het idd gewoon een hoekijzerprofiel. Waarom hier een spoorstaaf gebruikt is weet ik niet. Mss hadden ze die net over / bij de hand etc | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 20:15 |
Zou kunnen, maar ook de dwarsliggers lijken me dan van een afwijkend type, normaal zit er namelijk geen bevestiging voor een extra rail op | |
Ajaman | maandag 23 februari 2009 @ 20:25 |
Zo een rail is er in vele soorten en maten. Ik heb ze gezien met oude spoorstaven tot HE-profielen. En dwarsliggers zijn standaard niet geschikt om er extra in te boren, maar als je wil, dan kan er van alles geleverd worden. In zettingsgevoelige gebieden wordt er soms een extra spoorstaaf tussen de rails ingelegd om de overgang tussen baanlichaam-kunstwerk minder onderhoudsgevoelig te maken. Volgens mij wordt deze extra spoorstaaf geen strijkregel genoemd (maar weet het ook niet zeker), want zo heet de geleiderail in een wissel al. Zal het morgen eens gaan opzoeken. http://nl.wikipedia.org/w(...)rdelen_en_benamingen | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 20:31 |
quote:Oh ja, klopt, ik zit ernaast ![]() Ik ga maar eens aan mijn verslag van zaterdag ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:11 |
Hij blijft leuk ![]() ![]() | |
Sleutel | maandag 23 februari 2009 @ 21:13 |
Over de SLT: zit goed hoor, lekker stil. Zit trouwens ook een stuk beter dan SGMm ![]() ![]() Sorry voor het gekwek van "sommige" mede-spotters trouwens... ![]() | |
Duvel | maandag 23 februari 2009 @ 21:23 |
quote:Ontsporingsgeleiding wordt zoiets genoemd geloof ik. | |
Nightshadow | maandag 23 februari 2009 @ 21:24 |
In Hengelo staat/stond een stuurstandrijtuig van ICRm enkel gekoppeld aan een loc, dus geen rijtuigen er verder tussen.. Iemand enig idee wat die daar doet? Weten jullie trouwens al waar de SLT'tjes verder gaan rijden wanneer ze verder uitrollen? | |
Darkwing_Duck | maandag 23 februari 2009 @ 21:26 |
Hij blijft leuk ![]() | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 21:27 |
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede) | |
Duvel | maandag 23 februari 2009 @ 21:29 |
quote:Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren! | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 21:30 |
quote:Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 23 februari 2009 @ 21:32 |
quote:In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook niet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 21:39 |
quote:Wat bedoel je met BDs? Sorry voor deze domme vraag ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:40:28 ] | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:41 |
Afgelopen zaterdag lekker weer een productierondje gemaakt door NRW. De oogst is al eerder voorbij gekomen dus hierbij wat andere plaatjes. Allereerst een sfeerbeeld uit Venlo, waar het op carnavalszaterdagmorgen om 10 uur al een dolle boel was ![]() ![]() Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval. Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken: ![]() Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg. ![]() Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad ![]() ![]() Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren. ![]() Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje. ![]() Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See. ![]() Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen ![]() ![]() Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis. ![]() Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens. ![]() Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn ![]() ![]() Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas. ![]() Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes ![]() ![]() ![]() Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter. Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag ![]() | |
Duvel | maandag 23 februari 2009 @ 21:41 |
quote:Dit: ![]() | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 21:44 |
quote:Leuk verslag!! Alleen correctie: die stuurstand heeft niks met de BR 614 te maken. Is gewoon een kop van de S-Bahn Rhein-Ruhr. Dit is de BR614: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:49 |
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 21:51 |
quote:Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond. quote: Ik zie de link niet helemaal... ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:52:26 ] | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 21:52 |
quote:Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64. | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:52 |
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:53 |
quote:Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoor ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 21:53 |
quote:Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet. | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:54 |
quote:Oprotten nu met die onzin ![]() | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 21:55 |
quote:Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs. | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 21:56 |
quote:Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen? Of word er mee geoefend? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:58:56 ] | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 21:56 |
quote:Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 februari 2009 @ 21:57 |
ja die gaat niet via Geilenkirchen idd | |
Peterselieman | maandag 23 februari 2009 @ 21:59 |
quote:Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst. | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 22:00 |
Maar nogmaals: leuk verslag en dito foto's, die 155 is gaar zeg ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 22:02 |
quote:Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo? Omdat Hengelo dus een standplaats is [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:03:21 ] | |
Peterselieman | maandag 23 februari 2009 @ 22:03 |
quote:Ja ![]() | |
dennistd | maandag 23 februari 2009 @ 22:08 |
quote:Klopt helemaal Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten. | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 22:12 |
quote: ![]() Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:13:41 ] | |
Peterselieman | maandag 23 februari 2009 @ 22:13 |
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden. | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2009 @ 22:14 |
quote: ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 23 februari 2009 @ 22:49 |
Ik citeer vanaf de NS site:quote:Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S | |
von_Preussen | maandag 23 februari 2009 @ 22:57 |
In Amersfoort zie ik eigenlijk altijd 4 rijtuigen Plan E staan. Eentje is een blauw karkas, een andere is een blauwe wagen met ruiten etc, en de twee anderen zijn een materiaalwagen & oud fietsenrijtuig. Wat die daar doen lijkt me duidelijk, maar die 1e twee, hebben die een museale bestemming? | |
bork | maandag 23 februari 2009 @ 22:59 |
Nice pics en ditto verslag Fles. Waar is dit btw?? ![]() | |
Socios | maandag 23 februari 2009 @ 23:41 |
quote:Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt. ![]() | |
thats-me | maandag 23 februari 2009 @ 23:49 |
quote:Deze combi staat al bijna 2 weken zo in Hengelo en is nog steeds niet verplaatst. ![]() | |
Friebo | dinsdag 24 februari 2009 @ 00:07 |
Kort vraagje, Ik kom op vrijdag 21.15 aan op Schiphol, ik wil dan naar Leeuwarden. Zondag ga ik weer terug maar dan naar Eindhoven. Kan ik op Schiphol een weekendretour Schiphol - Leeuwarden via Eindhoven kopen? | |
James1988 | dinsdag 24 februari 2009 @ 01:47 |
Ja, dat kan. Weekendretour is geldig van vr. 19.00 t/m zondag einde dienstregeling. Vraag 't anders even na bij NS Tickets en Service... | |
Dichterbijer | dinsdag 24 februari 2009 @ 09:04 |
#ANONIEM | dinsdag 24 februari 2009 @ 09:51 |
Weg [ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2009 09:52:07 ] | |
ReisT | dinsdag 24 februari 2009 @ 10:55 |
quote:Tuurlijk niet, een kaartje wat je om 0:01 koopt is vanaf 4:00 nog 24 uur geldig immers, kan dus sowieso met 1 kaartje. Maar blijkbaar mag je ook daarna nog steeds in de trein zitten? Wel apart: koop je op vrijdag om 0:01 een enkeltje, kan je op zaterdag om 3:56 in Tilburg in de nachttrein stappen en om 6:18 in Amsterdam aankomen. Ruim 30 uur geldig dus! | |
JDude | dinsdag 24 februari 2009 @ 11:13 |
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 februari 2009 @ 11:20 |
quote:Tof ![]() | |
bork | dinsdag 24 februari 2009 @ 12:54 |
Niemand?? | |
Duvel | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:00 |
quote:Ik weet het niet, maar ik vind het een toffe wisselconstructie met die tandradbaan. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:00 |
quote:Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo? ![]() | |
Duvel | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:01 |
quote:Nah, die is rood en heeft geen tandrad. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:02 |
Oh, dan weet ik het niet ![]() | |
Maranelloot | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:45 |
Ik denk de Drachenfelsbahn (http://www.drachenfels.net/ en http://www.drachenfelsbahn-koenigswinter.de/siebengebirge/). Lijkt er wel verdacht veel op. Deze kwam ik een tijdje terug tegen toen ik zomaar wat foto's van tandradbanen zocht. | |
bork | dinsdag 24 februari 2009 @ 15:04 |
quote: ![]() ![]() ![]() Jazeker, met de metro van Bonn naar Koningswinter en dan naar omhoog ![]() Moest er aan denken door ritje van Fles was het glad vergeten, zal nog wat fotoos zoeken. | |
Eix | dinsdag 24 februari 2009 @ 16:23 |
quote:Knap. Deze is nog beter: ![]() | |
Jeroen_L | dinsdag 24 februari 2009 @ 16:57 |
Waar kun je MSTS het beste kopen? Van Google word ik niet echt wijzer van. ![]() | |
Duvel | dinsdag 24 februari 2009 @ 17:01 |
ProRail hoerenzooi. |