Dat moet toch nog wel lukken?quote:
Volgens mij is ze de aflevering erna alweer vrijgelaten. Toen liep ze alweer rond op Galactica en later 'Aarde'. Tijdens 4.5 was ze in ieder geval zeker weer uit de bajes.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Yurithemaster het volgende:
vraag me ook nog steeds af hoe het met het operahuis, hera en baltar enz zit. Zit athena nou nog steeds in de nor eigenlijk aangezien ze een Six heeft vermoord?
Ja dacht eerst dat het boomer was tot ik de nieuwste aflevering zag en er achter kwam dat boomer niet meer op de galactica wasquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:57 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Volgens mij is ze de aflevering erna alweer vrijgelaten. Toen liep ze alweer rond op Galactica en later 'Aarde'. Tijdens 4.5 was ze in ieder geval zeker weer uit de bajes.
Dat is dus een van de dingen die naar mijn gevoel niet kloppen. Adama kent Saul al 30 jaar ofzo, dus hij kent hem zonder grijs haar zeg maar, maar op Earth zag hij er precies hetzelfde uit, toen hij Ellen in het puin vond.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:20 schreef planethugo het volgende:
vette plaatjes idd
wat ik me afvroeg, worden skinjobs eigenlijk ouder? Ze moeten wel ouder worden anders waren de 6 wel eerder opgevallen lijkt me en de 6 zijn van aarde naar de kolonies gegaan maar hebben daar best lang over gedaan, die zouden dan oud uit gezien moeten hebben![]()
maar Ellen ging dood en resurrect in hetzelfde lichaam terwijl ze toch al lang met Saul samen was en Adama haar ook al lang kent. Lijkt me dat ze 20 jaar geleden wel jonger uitzagquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ze worden wel ouder en als ze dood gaan resurrecten ze weer in een jonger lichaam lijkt me. Mits resurrection hub/ship.
Um.. um.. It's all RDM's fault!quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:35 schreef planethugo het volgende:
[..]
maar Ellen ging dood en resurrect in hetzelfde lichaam terwijl ze toch al lang met Saul samen was en Adama haar ook al lang kent. Lijkt me dat ze 20 jaar geleden wel jonger uitzag
Tigh is wel in zijn jongere jaren in beeld geweest, in de begindagen van Adama's command... Ik dacht in razor maar dit weet ik niet zeker... Hij had toen nog bruin haar op zijn hoofdquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:37 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Dat is dus een van de dingen die naar mijn gevoel niet kloppen. Adama kent Saul al 30 jaar ofzo, dus hij kent hem zonder grijs haar zeg maar, maar op Earth zag hij er precies hetzelfde uit, toen hij Ellen in het puin vond.
Eigenlijk hadden ze dan in die scene een jongere acteur moeten gebruiken ofzo.
Maar dat kan dus niet, omdat ze dus NIET ouder worden, Cavil is geboetseerd naar de vader van Ellen, en die is nu ook niet hoogbejaard ofzo.
Waarschijnlijk hebben ze wel meer gemaakt met hem en zijn vriendje maar is dit om wat voor reden dan ook eruit geknipt... Het is toch niet een van de meest interessante verhalen om erin te laten als je zou moeten kiezen... Er is een hoop spul dat eruit geknipt wordt omdat de aflevering te lang is anders, wie weet zien wij er wat van terug op de DVD's...quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:26 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik me laatst afvroeg: waarom is Felix' vriendje niet bij zijn executie aanwezig?Of heb ik die over het hoofd gezien? Vond het een beetje vaag dat daar geen enkele referentie naar was in die Felix episodes; die relatie was misschien alleen in de webisodes uitgewerkt, maar was toch zeker wel canon, dus beetje raar om dat dan opeens weer te laten vallen
Misschien worden de S7 ook wel ouder, dat weten we niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:45 schreef Salamander het volgende:
De Five worden wel ouder alleen de anderen niet dacht ik?
Waneer schoot ze een Six dood? Ik weet wel dat Cally een six doodschootquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Yurithemaster het volgende:
vraag me ook nog steeds af hoe het met het operahuis, hera en baltar enz zit. Zit athena nou nog steeds in de nor eigenlijk aangezien ze een Six heeft vermoord?
Callyquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:53 schreef Mirel het volgende:
[..]
Waneer schoot ze een Six dood? Ik weet wel dat Cally een six doodschoot
Moet je voorstellen hoe John/Cavil dan loopt te zeuren, als ie in een rolstoel zit en zelf niet meer naar de wc kan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:50 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Misschien worden de S7 ook wel ouder, dat weten we niet.
Moeders was jaloers op betreffende Six omdat het wel goed met Hera kon vinden...quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:53 schreef Mirel het volgende:
[..]
Baltar en Six(ty)... nog meer bejaardensex *ril*quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:57 schreef Salamander het volgende:
[..]
Moet je voorstellen hoe John/Cavil dan loopt te zeuren, als ie in een rolstoel zit en zelf niet meer naar de wc kan.
Toen Hera al die tekeningen had gemaakt van een six en ze daarna wegliep.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:53 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik heb in BSG:RDM tot nu nog geen enkele verwijzing naar the beings of Light kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:45 schreef samjustme het volgende:
Trouwens wat denken jullie van het idee dat Starbuck deel uitmaakt van het witte schip wezens. In de origineele serie WAR OF THE GODS afleveringen. Superieure mensenras.
jammer ik hoopte stiekem opquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:43 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik heb in BSG:RDM tot nu nog geen enkele verwijzing naar the beings of Light kunnen ontdekken.
Zou mij wat zijn om die in de laatste vijf afleveringen nog 'ff' te introduceren.
[ afbeelding ]
Wat er met Kara Thrace gebeurd is lijkt er anders wel op.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:43 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik heb in BSG:RDM tot nu nog geen enkele verwijzing naar the beings of Light kunnen ontdekken.
Zou mij wat zijn om die in de laatste vijf afleveringen nog 'ff' te introduceren.
[ afbeelding ]
idd vond ik slecht geschreven.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Hoezo wilt Tyrol nou ook weer mee met de Cylons? Past echt niet bij zijn karakter.
Ja, zelfde hier.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef sp3c het volgende:
vond deze aflevering niet zo heel interessant
alleen zei iemand (weet nu al niet meer wie) dat het dus toch een pure Cylon samenleving was op aarde en dat die zichzelf had vernietigd
Zouden zij niet de link kunnen zijn naar de beings of light?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:11 schreef HiZ het volgende:
Maar de head six... what about her... ze souffleert Gaius zo overduidelijk dat het bijna pijn doet. We weten nog steeds niet wie of wat ze nou eigenlijk is. En waarom in de vorm van een six?
idd.. bij die scène had ik echt iets van 'wáát!?!?!'quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Hoezo wilt Tyrol nou ook weer mee met de Cylons? Past echt niet bij zijn karakter.
Ah dat verklaart, eps is door een vrouw geschrevenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:49 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Wederom een link waarin de aflevering besproken wordt. spoilers enzo
Zal denk ik pas komen zodra die Cylon slijm Galactica heeft opgeknapt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:45 schreef KirkLazarus het volgende:
Het begint een beetje eentonig te worden, maar:
Saul Tigh![]()
Verder beetje vreemde aflevering, vond het wel leuk om Heavy Raider en Vipers in formatie te zien vliegen. Ik hoop nog op een goed gevecht Colonials + Cylon Rebels vs Cavil's Crew
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
Ellen "Where's the Booz?!" Tighquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:42 schreef Cerbie het volgende:
Ellen is weer terug naar het karakter waar ik al bang voor was toen bekend werd dat ze de vijfde was; irritant, achterbaks met een hoog airlock gehalte. Niemand had even kunnen zeggen dat Tigh helemaal niet wist dat Six "een van zijn kinderen" was? Vond dat een rare beschuldiging. Het lijkt erop dat Ellen meer weet dan ze loslaat.
Waarna ze in het cachot is gegooid.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:54 schreef Asgard het volgende:
Kan iemand mij ff bijpraten over Boomer? Wat was haar verhaal ook alweer?
Zij had toch Adama neergeschoten en toen...?
Vond ik ook vreemd. Leek vooral zo geschreven, zodat er een 2-2 stand kwam en Ellen de beslissing moest nemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Winnenquote:Op zondag 22 februari 2009 12:59 schreef sp3c het volgende:
er moet in de komende afleveringen echt wel iets groots met hem gebeuren in elk geval want er zit nu zoveel tijd in die gast ... ik kan alleen niet besluiten of ik nu wil dat hij wint of dat hij verliest
beetje wel hequote:
Altruïsme heeft zo zijn limietenquote:Op zondag 22 februari 2009 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
beetje wel he
Baltar heeft iets, echt zo ... menselijk
ik geloof wel dat hij meestal het beste met iedereen voor heeft ... zolang dat ook het beste is voor Baltar
Nog 4 episodes...quote:Op maandag 23 februari 2009 01:22 schreef Aanvoerder het volgende:
hoeveel eps nog voordat ze de pijp aan maarten geven?
Klopt, dat was Tigh, maar die heeft geen duidelijke herinnering, dus die weet het ook niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef sp3c het volgende:
vond deze aflevering niet zo heel interessant
alleen zei iemand (weet nu al niet meer wie) dat het dus toch een pure Cylon samenleving was op aarde en dat die zichzelf had vernietigd
Dat van Adama kan erop wijzen dat hij erg bezorgd is over Galactica. Maar het kan beter ja.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:27 schreef LaTiNo het volgende:
Ik vond het een kutaflevering! Ik had er de hele tijd een vervelend gevoel bij, alsof de groep nu uit elkaar gaat vallen ofzo. Komt ws ook omdat het einde nadert.
Daarnaast gebeurde er vooral niks. Baltar en zijn cult lijken me op dit punt totaal onbelangrijk, en die 30 scenes van Adama die naar de reparaties kijkt leken ook onnodig. Verder wat geruzie tussen de 5 over niets. Jammer, maar goed, na zoveel steengoede afleveringen moet er weer een zwakke tussen.
Dit kan dan ook laten zien dat Cylons en mensen eigenlijk dezelfde simpele wezentjes zijn. Ook weer iets dat ook beter kon. Maar dat liet Cavil eigenlijk al in de vorige ep van zichzelf zien met z'n jaloezie.quote:Ik was negatief verrast dat Ellen alsnog weer een muts blijkt te zijn. Toen ze geressurect was leek het alsof ze als een wijze oude cylon op was gestaan en vrede zou stichten tussen alle modellen en de humans. Maar ze slaat meteen door naar haar oude karakter zodra ze er achter komt dat Tigh een nieuwer jonger chickie heeft.
Mja deze weet ik ook niet. Ik dacht dus ook aan nodige 2-2quote:Ik snap ook niet waarom Tyrol nou opeens ook weer weg wil, voelt hij zich ook gediscrimineerd? Of was het omdat Boomer er is? Wil hij daar weer mee aanpappen?
Of toch de 2-2 die er perse moest komen.
idd en dat hele religieuze gezever is ook zo briljant, hij gelooft er zelf geen drol vanquote:Op zondag 22 februari 2009 14:27 schreef sp3c het volgende:
true ... maar hij heeft iets
hij vind altijd wel een manier om zijn bed te vullen met meerdere dames en toch nog een vinger in de pap te hebben (klein beetje pun intended)
Je kunt beter een eigen sekte beginnenquote:Op maandag 23 februari 2009 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd en dat hele religieuze gezever is ook zo briljant, hij gelooft er zelf geen drol van![]()
Ik ga denk in staphorst ook maar eens de dominee uithangen
In de kerk lopen verkondigen dat god nu maar eens naar beneden moet komen om zijn excuses aan te bieden aan zijn 'kinderen' omdat hij er niet was toen de mensheid hem nodig had.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd en dat hele religieuze gezever is ook zo briljant, hij gelooft er zelf geen drol van![]()
Ik ga denk in staphorst ook maar eens de dominee uithangen
Dat klinkt hoopvolquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
3) Galactica moest gerepareerd worden voor het laatste mega gevecht.
Maar wij hebben dan wel weer een raket/atoombom arsenaal van hier tot Tokioquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heu.. Viper wint sowieso wel qua snelheid, klimhoogte en als het op een dogfight aankomt; de JSF moet gebruik maken van vleugels voor de wendbaarheid en electronica om in de lucht te blijven, terwijl de Viper naast extra-atmosferisch(?) vliegbereik ook nog eens side-thrusters heeft op de neus voor supersnelle maneuvres.
En twin-cannons, twin-cannons rule.
ja maarquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Er moest deze aflevering gewoon nog 3 dingen gebeuren voordat ze het einde in kunnen.
1)Die cylon baby moest dood. Zodat de hybride-baby Hera de enige echte toekomst is.
2) Er moest onenigheid komen tussen de Final 5 over het wel of niet tussen de mensen blijven. Wat dus weer slaat op het samengaan tussen mens en cylon of niet.
3) Galactica moest gerepareerd worden voor het laatste mega gevecht.
Aangezien we niet weten wat er de volgende afleveringen gaat gebeuren weten we niet zeker of het gewoon filler is of belangrijke opbouw naar een nog te komen climaxquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar
1) die Cylon baby heeft zowieso niets toegevoegd, hadden ze net zo goed weg kunnen laten dan
2) die was er tijdens de muiterij toch al?
3) gewoon die beschadigingen niet introduceren en het schip is er meteen klaar voor
ik denk dat dat Cylon bloed in Galactica ergens van belang gaat worden, dat ze er daarom zo'n nadruk op leggen
dus niet per se het feit dat het schip gerepareerd is maar de manier waarop het gerepareerd is ... misschien kunnen Cavill en co het zo localiseren of wat dan ook
belangrijkste in deze aflevering was denk ik het bewapenen van Baltar zijn meute en de onenigheden daarbinnen
Was ook meer tegen de rest in het topic bedoelt als een soort van aanvullingquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:43 schreef sp3c het volgende:
ja vandaar dat ik zei 'ik denk' ipv 'ik weet'
nou okquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:45 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Was ook meer tegen de rest in het topic bedoelt als een soort van aanvulling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
ja of ze hebben de aarde gevonden waar de vloot omheen hangtquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:56 schreef Mirel het volgende:
Denk niet dat Cavil de vloot vind vanwege die Cylon goo in Galactica. Boomer en Ellen hadden de vloot op hun eigen manier gevonden.
Waar je geen fluit aan hebt in een dogfight.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:39 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Maar wij hebben dan wel weer een raket/atoombom arsenaal van hier tot Tokio
haha, 100% mee eens! Kutwijf!quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:18 schreef Salamander het volgende:
Ik zou liever Tory airlocken dan Ellen als ik moest kiezen. Ik zou Tory ook wel willen airlocken als ik niet hoefde te kiezen.
Nee joh,quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:08 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Wat Baltar betreft, in de originele serie was hij de leider van de Cylons. Het zou toch niet blijken dat....
ow, ok, ik meende dat hij de leider was. Met Lucifer als hulpjequote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef PPL het volgende:
[..]
Nee joh,
Hij bood slechts zijn diensten aan de Cylons aan om zijn eigen hachje te redden (dat klinkt dan wel weer bekend).
Daarnaast beloofde de cylons hem in ruil voor zijn diensten (meen ik mij te herinneren) een planeetje aan waar hij dan de baas over zou mogen spelen in relatieve rust van de Cylons.
Niet dat de Cylons van plan waren die belofte na te komen, maar opportnistisch als Baltar is verried hij dus de colonies.
[ afbeelding ]
de jsf de vipers opereren niet in een atmosfeer.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:22 schreef KirkLazarus het volgende:
...met de USAF
[ afbeelding ]
VS
[ afbeelding ]
Place your bets!
denk ik ook: "the last human solution"quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar
1) die Cylon baby heeft zowieso niets toegevoegd, hadden ze net zo goed weg kunnen laten dan
2) die was er tijdens de muiterij toch al?
3) gewoon die beschadigingen niet introduceren en het schip is er meteen klaar voor
ik denk dat dat Cylon bloed in Galactica ergens van belang gaat worden, dat ze er daarom zo'n nadruk op leggen
dus niet per se het feit dat het schip gerepareerd is maar de manier waarop het gerepareerd is ... misschien kunnen Cavill en co het zo localiseren of wat dan ook
belangrijkste in deze aflevering was denk ik het bewapenen van Baltar zijn meute en de onenigheden daarbinnen
hoezo de wereld heeft rond de 10.000 kernkoppen dat moet meer dan genoeg zijnquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:11 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Waar je geen fluit aan hebt in een dogfight.
Je hebt niets aan nukes in dogfights omdat het vrijwel zeker een MAD (Mutual Assured Destruction) geval zal worden... We beginnen sowieso niets tegen een Battlestar of een Basestar, dat is een heel ander spel die wij nog nooit gespeeld hebben. Alleen in Sci-Fi
Vipers en Raiders kunnen best in de atmosfeer uit de voeten, hebben we wel in Exodus II gezienquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de jsf de vipers opereren niet in een atmosfeer.
(waarom hebben ze eigenlijk vleugels)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
Ons arsenaal is ontworpen om stationaire doelen te raken (land/steden/installaties etc), niet (relatief) snel bewegende schepen in de ruimte. ICBM's kunnen wel sturen maar het blijven ballistische raketten, geen sidewinder achtige raketten die zo gericht op hun doel afvliegen. De Cylons (en de Galactica denk ik ook) hebben wel nukes die zich als een sidewinder achtige raket gedragen zoals wij hebben mogen zien in BSG.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoezo de wereld heeft rond de 10.000 kernkoppen dat moet meer dan genoeg zijn
Met een 'virus-dat-toevalligerwijs-ook-op-alien-schepen-werkt' mag ik hopen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:06 schreef PPL het volgende:
pFFF... we sturen gewoon Will Smith & Jeff Goldblum er op af
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door KirkLazarus op 25-02-2009 23:50:56 (Oh nee, 't was David.. ) ]
Nu wel!quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:10 schreef Salamander het volgende:
Dat werkt op de Galactica niet he.
Hoezo? Hebben ze de computers weer genetwerkt dan?quote:
Uiteindelijk is dit hele topic toch één grote nerd discussie?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:23 schreef Migue het volgende:
Jawel, maar wat dus niet sterk genoeg is om zonder Cylon prut de Battlestar bij elkaar te houden. Maar laten we er niet te diep op in gaan, het was helemaal niet mijn bedoeling om me in deze nerd discussie te mengen
quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:14 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dit hele topic toch één grote nerd discussie?
Actie = - Reactiequote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef Hardrebel het volgende:
Wat ook leuk is om te weten dat je niet " kan vliegen" in de ruimte zoals iedereen ons op tv laat zien. Je kan niet zomaar van richting veranderen, waar moet je uitstoot zich tegen afzetten?
Als een voorwerp A een kracht op een voorwerp B uitoefent, Dit kan toch niet aangezien alles luchtledig is of heb ik dit nu fout?quote:
De uitstoot van het gas (of wat ze ook gebruiken bij die 'thrusters') is voorwerp A, de viper is voorwerp B.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:37 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Als een voorwerp A een kracht op een voorwerp B uitoefent, Dit kan toch niet aangezien alles luchtledig is of heb ik dit nu fout?
idd zelfde systeem als bij de spaceshuttlequote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:51 schreef Exterior het volgende:
[..]
De uitstoot van het gas (of wat ze ook gebruiken bij die 'thrusters') is voorwerp A, de viper is voorwerp B.
Dat werkt alleen omdat de spaceshuttle nog in het aantrekkingsveld van de Aarde is toch?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd zelfde systeem als bij de spaceshuttle
nee dat werkt overal, je stoot gewoon een gas uit en als tegen reactie ga je zelf de andere kant uit, kunt dat zelf ook doen door op een skateboard te gaan staan en iets zwaars van je af te gooien.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Dat werkt alleen omdat de spaceshuttle nog in het aantrekkingsveld van de Aarde is toch?
Jij geeft alleen voorbeelden waarbij de thrust zich dichtbij een zwaartekrachtveld bevind.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat werkt overal, je stoot gewoon een gas uit en als tegen reactie ga je zelf de andere kant uit, kunt dat zelf ook doen door op een skateboard te gaan staan en iets zwaars van je af te gooien.
(de maanlander, en mars expedities gebruiken ook dezelfde techniek)
Wat ik bedoel te zeggen als er geen weerstand is. Jij stoot iets uit in een ruimte waar niets is, geen zwaartekracht, geen lucht, geen weestand. Dan gaat het gas wat jij uitspuit toch zonder weerstand uit je spacecraft. Hoe kan je in godsnaam jezelf dan afstoten in een bepaalde richting?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:24 schreef sp3c het volgende:
of vectored thrust in moderne straaljagers (of het verticaal opstijgen van bv de Harrier) buiten de atmosfeer zou dat juist beter moeten werken denk ik want je hebt geen last van zwaartekracht en luchtstromen
ik denk dat een toestel als F22 best uit de voeten kan in de ruimte als je genoeg zuurstof meebrengt maar zo technisch ben ik niet om het zeker te weten
maja moet je eerst in de ruimte zien te komen
Bij dezen.quote:Ik zou wel graag willen zien dat er iemand die hier een studie in doet een uitspraak kan doen.
er is altijd een zwaartekrachtveld maar dan nog is zwaartekracht niet van doen dat is theorie dat massa massa aantrekt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:23 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Jij geeft alleen voorbeelden waarbij de thrust zich dichtbij een zwaartekrachtveld bevind.
nou het gaat hier niet simpelweg om een uitlaatklep openzettenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:29 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen als er geen weerstand is. Jij stoot iets uit in een ruimte waar niets is, geen zwaartekracht, geen lucht, geen weestand. Dan gaat het gas wat jij uitspuit toch zonder weerstand uit je spacecraft. Hoe kan je in godsnaam jezelf dan afstoten in een bepaalde richting?
Ik blijf erbij dat je thrust alleen kan gebruiken in een zwaartekrachtveld.
Ik zou wel graag willen zien dat er iemand die hier een studie in doet een uitspraak kan doen.
is gewoon middelbare school natuurkunde hoorquote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:29 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen als er geen weerstand is. Jij stoot iets uit in een ruimte waar niets is, geen zwaartekracht, geen lucht, geen weestand. Dan gaat het gas wat jij uitspuit toch zonder weerstand uit je spacecraft. Hoe kan je in godsnaam jezelf dan afstoten in een bepaalde richting?
Ik blijf erbij dat je thrust alleen kan gebruiken in een zwaartekrachtveld.
Ik zou wel graag willen zien dat er iemand die hier een studie in doet een uitspraak kan doen.
Of ze sturen zo met het pookje. En de spacecraft vliegt zoals het pookje word bewogen..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:33 schreef MaxiTitan het volgende:
De fout die wel eens gemaakt wordt in sommige SF series is dat ze ruimteschepen laten gedragen als vliegtuigen in bochten. Bij het maken van bochten met een voorwaartse beweging wil men ruimteschepen nog wel eens banking turns laten maken alsof ze gedragen worden door lucht. Ik had er ooit een discussie over gelezen want het was mij nog nooit zo opgevallen, het ziet er altijd wel cool uit. Waarschijnlijk is dit de reden waarom men het in sommige series ruimteschepen laat banken in een bocht.
of om zicht op een tegenstander te houden, ergerlijker is eigen het hebben van geluid in de ruimte wat niet kan want het is een vacuüm.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:33 schreef MaxiTitan het volgende:
De fout die wel eens gemaakt wordt in sommige SF series is dat ze ruimteschepen laten gedragen als vliegtuigen in bochten. Bij het maken van bochten met een voorwaartse beweging wil men ruimteschepen nog wel eens banking turns laten maken alsof ze gedragen worden door lucht. Ik had er ooit een discussie over gelezen want het was mij nog nooit zo opgevallen, het ziet er altijd wel cool uit. Waarschijnlijk is dit de reden waarom men het in sommige series ruimteschepen laat banken in een bocht.
Volgens mij heeft dat alleen met de brandstof te maken. Omdat het (nog) niet mogelijk/te duur is grote hoeveelheden brandstof mee te nemen wordt er gebruik gemaakt van dit soort primitieve maar effectieve en goedkope technieken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Een ruimteschip zal in de ruimte zelf daarom ook geen thrust gebruiken maar gebruik maken van bijv de zwaartekracht van de maan om zich naar bij Mars te slingeren.. Eenmaal op reis kunnen ze zich niet even omdraaien, alleen stoppen bij Mars aangezien ze dan weer kunnen afzetten tegen een zwaartekracht. Na een aantal rondjes kunnnen ze zich weer in een rechte lijn bewegen naar de aarde.
Bij kleine scheepjes zoals fighters/shuttles gaat dat op maar een capital-ship (zo'n grote jongen, zoals Galactica) wordt niet met een pookje bestuurt en die zie je in sommige SF series ook banking turns maken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:37 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Of ze sturen zo met het pookje. En de spacecraft vliegt zoals het pookje word bewogen..
Voor kleine scheepjes ja maar voor Galactica bijvoorbeeld maakt het bijvoorbeeld weer niet uit want ze kunnen in de CIC niet naar buiten kijken en zijn volledig afhankelijk van hun sensoren (dradis enzo). Het enige wat er over te zeggen valt is dat de Galacica haar grote guns in schietbereik wil brengen (al zitten deze ook onderop de galactica). Baseships doen dit helemaal niet die bewegen omnidirectioneel ze hebben niet eens een neus om te richten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
of om zicht op een tegenstander te houden, ergerlijker is eigen het hebben van geluid in de ruimte wat niet kan want het is een vacuüm.
(in bsg goed opgelost door in de cockpit te zitten)
jep plus het gaat vele malen snellerquote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:51 schreef Migue het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat alleen met de brandstof te maken. Omdat het (nog) niet mogelijk/te duur is grote hoeveelheden brandstof mee te nemen wordt er gebruik gemaakt van dit soort primitieve maar effectieve en goedkope technieken.
Interessante discussie verder, veel beter dan de JSF vs Viper-discussie
Ligt eraan. De stilte kan ook beangstigend zijn lijkt me. Dat je alleen dingen kan horen op je eigenschip door trillingen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:55 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Bij kleine scheepjes zoals fighters/shuttles gaat dat op maar een capital-ship (zo'n grote jongen, zoals Galactica) wordt niet met een pookje bestuurt en die zie je in sommige SF series ook banking turns maken.
[..]
Voor kleine scheepjes ja maar voor Galactica bijvoorbeeld maakt het bijvoorbeeld weer niet uit want ze kunnen in de CIC niet naar buiten kijken en zijn volledig afhankelijk van hun sensoren (dradis enzo). Het enige wat er over te zeggen valt is dat de Galacica haar grote guns in schietbereik wil brengen (al zitten deze ook onderop de galactica). Baseships doen dit helemaal niet die bewegen omnidirectioneel ze hebben niet eens een neus om te richten.
Ik ken zelf wel met geluid leven als 'niet realisme', banking turns ook maar goed...
SF series zouden echt oersaai zijn als er geen geluid in spacebattles zou zijn. Niets is cooler dan de main gun-batteries van de Galactica te horen vuren bijvoorbeeld explosies enzo.
dat zou je denken maar dat is niet zo!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:51 schreef Migue het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat alleen met de brandstof te maken. Omdat het (nog) niet mogelijk/te duur is grote hoeveelheden brandstof mee te nemen wordt er gebruik gemaakt van dit soort primitieve maar effectieve en goedkope technieken.
quote:Interessante discussie verder, veel beter dan de JSF vs Viper-discussie
jullie hebben het over verschillende dingenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou je denken maar dat is niet zo!
een vliegtuig heeft heel veel brandstof nodig om te kunnen opereren in de atmosfeer
simpel gezegd kost het veel meer moeite om rondjes te draaien rond een klomp aarde dat zegt 'hey dat kennie, kom naar beneden' dan in de ruimte waar je volledig vrij bent om te doen en te laten wat je wil
vergelijk het met skydiven, als je in de lucht hangt kun je zonder problemen een handstand doen dan wanneer je op de grond staat, simpelweg een kwestie van je lichaam in de juiste positie hangen
sterker nog ik denk dat je met een ruimtevaartuig meer moeite hebt in de atmosfeer (zie ook bv Space Shuttle die via een boeing van A naar B verplaatst moet worden dan met een thrust vectoring straaljager in de ruimte
hoe die Vipers binnen de dampkring bewegen is mij altijd een raadsel, ik ga altijd maar uit van superkrachtige motoren
[..]]
Zwaartekracht 'ketst' niet af, maar trekt aan. Het hele doel van zo'n gravity assisted trajectory is om aangetrokken te worden door de maan of een planeet, maar er dan nèt langs te vliegen. Dan heb je snelheid opgebouwd zonder brandstofverbruik. Luistert wel nauw, want een minieme afwijking aan het begin kan een enorme afwijking aan het einde tot gevolg hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:jullie hebben het over verschillende dingen
de nasa en esa doen dat wel degelijk om brandstof te besparen en snelheid op te bouwen echter wordt heel die route nauwkeurig berekend zodat ze afketsen (om het zo te zeggen) op een moment en weer doorgaan
precies mijn gedachten toen ik de discussie het lezen wasquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:12 schreef Mirel het volgende:
PFFFFFFFFFFFFFFFF
Je geeft gas, en je ruimteschipje gaat dan in de tegengestelde richting, en zal niet stoppen totdat je weer tegengas geeft.
Je kan alleen horen wanneer je eigen wapens vuren en alle andere geluiden die je eigen schip maakt, verder niets anders... Op de dingen na die je schip echt van buiten af kunnen raken natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:47 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Ligt eraan. De stilte kan ook beangstigend zijn lijkt me. Dat je alleen dingen kan horen op je eigen schip door trillingen.
dat bedoelde ik met afketsenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:11 schreef r00t3d het volgende:
[..]
Zwaartekracht 'ketst' niet af, maar trekt aan. Het hele doel van zo'n gravity assisted trajectory is om aangetrokken te worden door de maan of een planeet, maar er dan nèt langs te vliegen. Dan heb je snelheid opgebouwd zonder brandstofverbruik. Luistert wel nauw, want een minieme afwijking aan het begin kan een enorme afwijking aan het einde tot gevolg hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar volgens mij wil ik echt niet weten waar die foto op gaat slaan![]()
daar is denk ik geen tijd meer voor, misschien in de finale ofzoquote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:47 schreef FoXje het volgende:
Dikke vette space battle wil ik zien !!!!
ik denk toch dat ze wat te laat aan het einde van de serie zijn gaan denken eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:39 schreef samjustme het volgende:
Een tegenvaller bah, waar zitten schrijvers met hun kop.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:51 schreef KirkLazarus het volgende:
Na het mysterie rond de FF gaan ze nu vast een tipje of een hele sluier oplichten rond case-Starbuck, en dat kan ik wel waarderen
en die pianospeler was haar vader (daniel) anders zijn er iets te veel toevalligheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu weten we ook wie de mysterieuze vrouw in de opera is.
en dat de president er aan is![]()
Wel iets te weinig aktie1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
de hull is te beschadigdquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:30 schreef sp3c het volgende:
wat ik nu trouwens niet snap is dat die Raptor een gat in Galactica maakt door in de buurt ervan weg te springen maar dat ze toen ze die pijl (en Anders & co) gingen halen met een stuk of 30 toestellen in dichte formatie meerdere jumps achter elkaar konden maken zonder dat er 1 aan kapot ging
boomer zit toch tegen de wand aan of nietquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:44 schreef sp3c het volgende:
kijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
dichterbij als Boomer & Galactica volgens mij hoor ze zitten bovenop elkaar!
Ze hebben echt wel een dikke afstand tussen elkaar.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:44 schreef sp3c het volgende:
kijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
dichterbij als Boomer & Galactica volgens mij hoor ze zitten bovenop elkaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgezegd@fok.nl
Iedere week dat: .... was just the beginning. Frak op met je beginnings, ik wil een fatsoenlijk einde zien.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:31 schreef Cerbie het volgende:
;; Promo Islanded in a stream of stars
je zult psycholoog zijn op die vloot iedereen heeft stemmen en andere personen in zijn brein zittenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:12 schreef Salamander het volgende:
Jammer dat het zo lang duurde voordat er wat echte spanning in kwam. Maar het einde was wel goed.
Zag ik nou goed dat die pianospeler eigenlijk alleen in Starbucks hoofd bestaat?
Als de rest bij de piano staat is hij verdwenen.
lolquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je zult psycholoog zijn op die vloot iedereen heeft stemmen en andere personen in zijn brein zitten
Helemaal niet. Waarom neem je dat zomaar aan?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:18 schreef Yurithemaster het volgende:
Hoop dat de volgende afleveringen druipen van de actie want was niet weer heel veel soeps. Hoewel we nu bijna zo goed als zeker kunnen zeggen dat daniel/seven de vader van starbuck is.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:21 schreef Asgard het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgezegd@fok.nl
Misschien ben ik wat voorbarig maar het lijkt er toch wel sterk op met de overeenkomsten tussen hara vader en danielquote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:47 schreef Mirel het volgende:
[..]
Helemaal niet. Waarom neem je dat zomaar aan?
Ook in dingen die Starbuck zei, zoals "sensitive motherfracker", dat legt het er wel heel dik op.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:57 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat voorbarig maar het lijkt er toch wel sterk op met de overeenkomsten tussen hara vader en daniel
hoe is zij zo geworden eigenlijk want eerste werkte ze toch wel mee of was dat athenaquote:Op zondag 1 maart 2009 17:01 schreef Zhenar het volgende:
Over het algemeen vond ik het niet een heel interessante episode, maar dat stuk waar Starbuck All Along the Watchtower speelt was prachtig![]()
Ook wel mooi dat Boomer dus helemaal niet Ellen wilde redden, maar juist Hera wilde jatten. En dat ze ook nog eens met Helo frackt recht voor de ogen van AthenaZe is toch wel echt de uberbitch van de serie
Zodra ze werd "geactiveerd" en Adama neerschoot heeft ze niet echt meer de Galactica crew geholpen hoor. Voordat ze werd doodgeschoten door Callie heeft ze nog wel aan Balthar verteld dat er 8 cylons in de vloot waren, maar dat deed ze alleen om het leven van de Chief te redden. Waar het de Chief betreft, is Boomer dan ook wel oprecht volgens mij. Maar verder is het een evil bitchquote:Op zondag 1 maart 2009 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe is zij zo geworden eigenlijk want eerste werkte ze toch wel mee of was dat athena
Vandaar dat ze 'm ook zo played deze afleveringquote:Op zondag 1 maart 2009 17:30 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zodra ze werd "geactiveerd" en Adama neerschoot heeft ze niet echt meer de Galactica crew geholpen hoor. Voordat ze werd doodgeschoten door Callie heeft ze nog wel aan Balthar verteld dat er 8 cylons in de vloot waren, maar dat deed ze alleen om het leven van de Chief te redden. Waar het de Chief betreft, is Boomer dan ook wel oprecht volgens mij. Maar verder is het een evil bitch
Dat was noodzakelijk om te ontsnappen en Hera te stelen. Betekent niet dat ze geen echte gevoelens voor hem heeft. Het hele Hera-gedoe is voor haar echter belangrijker.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:52 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Vandaar dat ze 'm ook zo played deze aflevering
en hij wou zelf niet meequote:Op zondag 1 maart 2009 19:24 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat was noodzakelijk om te ontsnappen en Hera te stelen. Betekent niet dat ze geen echte gevoelens voor hem heeft. Het hele Hera-gedoe is voor haar echter belangrijker.
Jawel dat doen ze wel, kijk maar naar Scattered en de opmerkingen van Ellen dat John als klein jongetje eng dromen had. We zien ze alleen niet verouderen omdat "we" ze pas zo'n 4 jaar kennen.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:32 schreef Sc0tTy het volgende:
ik dacht eerst dat die piano speler starbuck's vader was, toen weer niet, maar nu toch weer wel, aangezien de skinjobs om een of andere reden niet verouderen ( wat ik nogsteeds niet kloppend vind ) , kan het best.
Tigh is in de serie ook in zijn jongere jaren te zien met een royaal (weljah, royaal... meer dan nu iigquote:Op maandag 2 maart 2009 09:05 schreef Migue het volgende:
[..]
Jawel dat doen ze wel, kijk maar naar Scattered en de opmerkingen van Ellen dat John als klein jongetje eng dromen had. We zien ze alleen niet verouderen omdat "we" ze pas zo'n 4 jaar kennen.
Mooie theorie Kirk, zoiets dacht ik ook, al kon ik het niet helemaal onder woorden brengen
Dit denk ik ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:58 schreef KirkLazarus het volgende:
Er zou zoiets gebeurd kunnen zijn: Daniel/#7 was de vader van Starbuck.
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:13 schreef Young_David het volgende:
Goedkope castmembers die Cylons. Je betaalt maar 1 keer maar je krijgt daarvoor 1 of meer hoofdrollen en tig bijrollen.
oeh!!!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:08 schreef MaxiTitan het volgende:
Dat jump verhaal, ik denk dat het zo zit...
In dit geval met die groep raptors was er toch genoeg afstand blijkbaar. Maar raptors zijn klein die worden weggeduwd als een schip te dicht in de buurt wegjumpt... Dit zag je onder andere toen met het refinery-ship een paar afleveringen terug voordat heel die muiterij begon. Een van die raptors wilde koppelen met de Hitei-kan, die jumpte weg waardoor de raptor en die vipers (?) een stuk weggeslingerd werden. Ze gingen niet kapot omdat ze meegaven, ze gingen immers uit de weg... Maar de Galactica is een grote jongen, die laat zich niet wegduwen door een raptor-jump-bubble. Er moest dus iets iets anders meegeven en dat was dus de structuur in die regio.
Maar goed, dit is pure speculatie van mijn kant uit op basis van wat ik gezien heb.
betalen ze niet gewoon per woord?quote:Op maandag 2 maart 2009 12:13 schreef Young_David het volgende:
Goedkope castmembers die Cylons. Je betaalt maar 1 keer maar je krijgt daarvoor 1 of meer hoofdrollen en tig bijrollen.
Ik quote mezelf nog eventjes ik vind dit eigenlijk de belangrijkste gebeurtenis van de hele ep. Volgens mij kijkt iedereen er overheen.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:32 schreef Sc0tTy het volgende:
....o.a. dat boomer neem ik aan de huidige positie ( en evt. staat ) van de vloot weet....
volgens mij wisten ze dit al. Hoe zijn ze anders daargekomen? Volgens mij was het puur het plan van Cavil om Hera in handen te krijgen en zo de final five te chanteren om een nieuw resurrection-schip te bouwenquote:Op maandag 2 maart 2009 14:14 schreef Sc0tTy het volgende:
[..]
Ik quote mezelf nog eventjes ik vind dit eigenlijk de belangrijkste gebeurtenis van de hele ep. Volgens mij kijkt iedereen er overheen.
...en dat met een Galactica die niet weg kan jumpen zonder uit elkaar te vallen.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:14 schreef Sc0tTy het volgende:
[..]
Ik quote mezelf nog eventjes ik vind dit eigenlijk de belangrijkste gebeurtenis van de hele ep. Volgens mij kijkt iedereen er overheen.
Nope want dit was toevallig, zij waren maanden geleden ontsnapt afaik, of loop ik mezelf nu herrineringen aan te praten :/quote:Op maandag 2 maart 2009 14:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
volgens mij wisten ze dit al. Hoe zijn ze anders daargekomen? Volgens mij was het puur het plan van Cavil om Hera in handen te krijgen en zo de final five te chanteren om een nieuw resurrection-schip te bouwen
wanneer ze precies ontsnapt waren weet ik niet meer, zal wel ergens in beeld gestaan hebben maar het was iig een tijdje nadat Ellen wakker geworden was aangezien Cavil haar een tijd lang heeft proberen om te praten. En toeval geloof ik in series niet zo in, zeker niet in de ruimtequote:Op maandag 2 maart 2009 14:51 schreef Sc0tTy het volgende:
[..]
Nope want dit was toevallig, zij waren maanden geleden ontsnapt afaik, of loop ik mezelf nu herrineringen aan te praten :/
Moest er wel direct aan denken toen ze zei dat ze sterren tekende. Vraag me ook echt af waarom boomer nou anders is dan de andere achtenquote:Op maandag 2 maart 2009 15:49 schreef Angelof9 het volgende:
Denkt er iemand met mij dat die noten van dat liedje die Hera heeft opgeschreven de volgorde van planeten zijn o.i.d. waarmee ze de echte aarde kunnen vinden? Het kan toch geen toeval zijn dat dat liedje hier op aarde is geschreven, dat moeten ze bewust gekozen hebben.
Eh nee, dat lied ging niet over de gevonden aarde uit revelations...quote:Op maandag 2 maart 2009 16:57 schreef Mirel het volgende:
Wat boeit het liedje eigenlijk nog. Die ging over de gevonden Aarde in Revelations. Misschien zit er wel een returntripje in in de laatste eps.
Het is tijd voor wat wetenschapquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:11 schreef r00t3d het volgende:
[..]
Zwaartekracht 'ketst' niet af, maar trekt aan. Het hele doel van zo'n gravity assisted trajectory is om aangetrokken te worden door de maan of een planeet, maar er dan nèt langs te vliegen. Dan heb je snelheid opgebouwd zonder brandstofverbruik. Luistert wel nauw, want een minieme afwijking aan het begin kan een enorme afwijking aan het einde tot gevolg hebben.
Oh ja, haalde wat door elkaarquote:Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Eh nee, dat lied ging niet over de gevonden aarde uit revelations...
Dat liedje komt uit de laatste episode van S3 Crossroads waar de camera zo uitzoomt van de floot in de ionian nebula en uiteindelijk onderstaande aarde laat zien, echt onze aarde...
[ afbeelding ]
Oh ja, haalde wat door elkaarquote:Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Eh nee, dat lied ging niet over de gevonden aarde uit revelations...
Dat liedje komt uit de laatste episode van S3 Crossroads waar de camera zo uitzoomt van de floot in de ionian nebula en uiteindelijk onderstaande aarde laat zien, echt onze aarde...
[ afbeelding ]
het leek ook sterk op een ruggengraat dus ik dacht tijdens de previeuw dat het met sanders te maken had.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:49 schreef Angelof9 het volgende:
Denkt er iemand met mij dat die noten van dat liedje die Hera heeft opgeschreven de volgorde van planeten zijn o.i.d. waarmee ze de echte aarde kunnen vinden? Het kan toch geen toeval zijn dat dat liedje hier op aarde is geschreven, dat moeten ze bewust gekozen hebben.
Yup, zoiets ja...quote:Op maandag 2 maart 2009 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
oeh!!!
kan ik mee leven
net als straaljagers die supersonisch gaan bv
Misschien geen traditionele cylon...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
Hehe al die verhalen weer! heerlijk! Ik wist dat hera nog belangrijk ging worden in de serie. Ben benieuwd wat de cylons ermee gaan doen. Misschien willen ze via haar op het ressurection komen? Boomer is overigens wel lekker evil.
Het hele verhaal met starbuck kan ik niet plaatsen, ik weet niet wat het toevoegt. Zij is immers geen cylon.
Oh natuurlijk, stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Het vertrek van haar vader zal er dan ook wel iets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:13 schreef Angelof9 het volgende:
Starbuck is dus net als Hera een half-cylon en dus net als Hera essentieel voor de final five. Of in plaats van Hera...
Ik stond gisteren met seizoen 1 in mn handen ( DVD ) maar vind het nu nog onizn om nog normale DVD's te kopen. Ik wacht dus ook nog even voordat ik alle BR's kan kopen van deze geweldige seriequote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:08 schreef FoXje het volgende:
Ik MOET deze hele serie straks op Blu-ray hebben
(Ik heb niet eens een BR speler)
Sommige DVD's zien er nog erg goed uit. Maar ik kijk alleen nog maar 720p/1080p materiaal en heb een PS3 naast mn TV staan, en dan vind ik het zonde als ik over een jaar bijv weer deze serie wil kijken dat het dan via DVD moet. Als ik de serie nu zou kijken, zou ik hem direct op DVD halen natuurlijkquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:54 schreef Migue het volgende:
Achja, het is ook niet alsof DVD opeens niet meer mooi beeld is. Natuurlijk wel een gruwelijk verschil als je ooit BR hebt gezien, maar toch, het maakt DVD nog niet slecht.
Hij ziet er in 80x80 alleen een beetje raar uit imo.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:00 schreef Migue het volgende:
Coole avatar Kleffe_Dop, ik tel nu uit m'n hoofd al 3 BSG avatars, het gaat de goede kant op
Kheb nu alle webisodes binnen, maar in de eerste zie ik meteen 'The Chief' & de XO op occupied Capricaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ohja, voor als je de juiste volgorde wilt weten:
-miniseries
-S1
-S2
-The Resistance Webisodes
-S3
-Razor (met flashbacks)
-S4 deel 1
-Face of the Enemy Webisodes
-S4 deel 2
ik had hetzelfde gevoel iddquote:Op donderdag 5 maart 2009 11:37 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik kom even met een bewering die ik totaal niet kan staven, maar toch doe: komende aflevering vinden ze een habitable planeet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |