abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 13:36:58 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66517473
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:29 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen als er geen weerstand is. Jij stoot iets uit in een ruimte waar niets is, geen zwaartekracht, geen lucht, geen weestand. Dan gaat het gas wat jij uitspuit toch zonder weerstand uit je spacecraft. Hoe kan je in godsnaam jezelf dan afstoten in een bepaalde richting?

Ik blijf erbij dat je thrust alleen kan gebruiken in een zwaartekrachtveld.

Ik zou wel graag willen zien dat er iemand die hier een studie in doet een uitspraak kan doen.
nou het gaat hier niet simpelweg om een uitlaatklep openzetten

de motor verbrand de brandstof en de reactie die dit veroorzaakt stoot het voorbeeld in de juiste richting
waar jij aan denkt zijn de kleppen (flaps) aan de vleugels die wel met de luchtweerstand te maken hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_66517484
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:29 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen als er geen weerstand is. Jij stoot iets uit in een ruimte waar niets is, geen zwaartekracht, geen lucht, geen weestand. Dan gaat het gas wat jij uitspuit toch zonder weerstand uit je spacecraft. Hoe kan je in godsnaam jezelf dan afstoten in een bepaalde richting?

Ik blijf erbij dat je thrust alleen kan gebruiken in een zwaartekrachtveld.

Ik zou wel graag willen zien dat er iemand die hier een studie in doet een uitspraak kan doen.
is gewoon middelbare school natuurkunde hoor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66517496
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:33 schreef MaxiTitan het volgende:
De fout die wel eens gemaakt wordt in sommige SF series is dat ze ruimteschepen laten gedragen als vliegtuigen in bochten. Bij het maken van bochten met een voorwaartse beweging wil men ruimteschepen nog wel eens banking turns laten maken alsof ze gedragen worden door lucht. Ik had er ooit een discussie over gelezen want het was mij nog nooit zo opgevallen, het ziet er altijd wel cool uit. Waarschijnlijk is dit de reden waarom men het in sommige series ruimteschepen laat banken in een bocht.
Of ze sturen zo met het pookje. En de spacecraft vliegt zoals het pookje word bewogen..
pi_66517527
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:33 schreef MaxiTitan het volgende:
De fout die wel eens gemaakt wordt in sommige SF series is dat ze ruimteschepen laten gedragen als vliegtuigen in bochten. Bij het maken van bochten met een voorwaartse beweging wil men ruimteschepen nog wel eens banking turns laten maken alsof ze gedragen worden door lucht. Ik had er ooit een discussie over gelezen want het was mij nog nooit zo opgevallen, het ziet er altijd wel cool uit. Waarschijnlijk is dit de reden waarom men het in sommige series ruimteschepen laat banken in een bocht.
of om zicht op een tegenstander te houden, ergerlijker is eigen het hebben van geluid in de ruimte wat niet kan want het is een vacuüm.

(in bsg goed opgelost door in de cockpit te zitten)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:51:49 #155
184465 Migue
Sensuele man
pi_66517971
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Een ruimteschip zal in de ruimte zelf daarom ook geen thrust gebruiken maar gebruik maken van bijv de zwaartekracht van de maan om zich naar bij Mars te slingeren.. Eenmaal op reis kunnen ze zich niet even omdraaien, alleen stoppen bij Mars aangezien ze dan weer kunnen afzetten tegen een zwaartekracht. Na een aantal rondjes kunnnen ze zich weer in een rechte lijn bewegen naar de aarde.
Volgens mij heeft dat alleen met de brandstof te maken. Omdat het (nog) niet mogelijk/te duur is grote hoeveelheden brandstof mee te nemen wordt er gebruik gemaakt van dit soort primitieve maar effectieve en goedkope technieken.

Interessante discussie verder, veel beter dan de JSF vs Viper-discussie
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:55:16 #156
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66518122
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:37 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Of ze sturen zo met het pookje. En de spacecraft vliegt zoals het pookje word bewogen..
Bij kleine scheepjes zoals fighters/shuttles gaat dat op maar een capital-ship (zo'n grote jongen, zoals Galactica) wordt niet met een pookje bestuurt en die zie je in sommige SF series ook banking turns maken.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

of om zicht op een tegenstander te houden, ergerlijker is eigen het hebben van geluid in de ruimte wat niet kan want het is een vacuüm.

(in bsg goed opgelost door in de cockpit te zitten)
Voor kleine scheepjes ja maar voor Galactica bijvoorbeeld maakt het bijvoorbeeld weer niet uit want ze kunnen in de CIC niet naar buiten kijken en zijn volledig afhankelijk van hun sensoren (dradis enzo). Het enige wat er over te zeggen valt is dat de Galacica haar grote guns in schietbereik wil brengen (al zitten deze ook onderop de galactica). Baseships doen dit helemaal niet die bewegen omnidirectioneel ze hebben niet eens een neus om te richten.

Ik ken zelf wel met geluid leven als 'niet realisme', banking turns ook maar goed...
SF series zouden echt oersaai zijn als er geen geluid in spacebattles zou zijn. Niets is cooler dan de main gun-batteries van de Galactica te horen vuren bijvoorbeeld explosies enzo.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_66518147
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:51 schreef Migue het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat alleen met de brandstof te maken. Omdat het (nog) niet mogelijk/te duur is grote hoeveelheden brandstof mee te nemen wordt er gebruik gemaakt van dit soort primitieve maar effectieve en goedkope technieken.

jep plus het gaat vele malen sneller
pi_66520352
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:55 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Bij kleine scheepjes zoals fighters/shuttles gaat dat op maar een capital-ship (zo'n grote jongen, zoals Galactica) wordt niet met een pookje bestuurt en die zie je in sommige SF series ook banking turns maken.
[..]

Voor kleine scheepjes ja maar voor Galactica bijvoorbeeld maakt het bijvoorbeeld weer niet uit want ze kunnen in de CIC niet naar buiten kijken en zijn volledig afhankelijk van hun sensoren (dradis enzo). Het enige wat er over te zeggen valt is dat de Galacica haar grote guns in schietbereik wil brengen (al zitten deze ook onderop de galactica). Baseships doen dit helemaal niet die bewegen omnidirectioneel ze hebben niet eens een neus om te richten.

Ik ken zelf wel met geluid leven als 'niet realisme', banking turns ook maar goed...
SF series zouden echt oersaai zijn als er geen geluid in spacebattles zou zijn. Niets is cooler dan de main gun-batteries van de Galactica te horen vuren bijvoorbeeld explosies enzo.
Ligt eraan. De stilte kan ook beangstigend zijn lijkt me. Dat je alleen dingen kan horen op je eigenschip door trillingen.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 14:56:44 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66520777
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:51 schreef Migue het volgende:

[..]

dat zou je denken maar dat is niet zo!

een vliegtuig heeft heel veel brandstof nodig om te kunnen opereren in de atmosfeer
simpel gezegd kost het veel meer moeite om rondjes te draaien rond een klomp aarde dat zegt 'hey dat kennie, kom naar beneden' dan in de ruimte waar je volledig vrij bent om te doen en te laten wat je wil

vergelijk het met skydiven, als je in de lucht hangt kun je zonder problemen een handstand doen dan wanneer je op de grond staat, simpelweg een kwestie van je lichaam in de juiste positie hangen

sterker nog ik denk dat je met een ruimtevaartuig meer moeite hebt in de atmosfeer (zie ook bv Space Shuttle die via een boeing van A naar B verplaatst moet worden dan met een thrust vectoring straaljager in de ruimte

hoe die Vipers binnen de dampkring bewegen is mij altijd een raadsel, ik ga altijd maar uit van superkrachtige motoren
quote:
]
pi_66521287
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zou je denken maar dat is niet zo!

een vliegtuig heeft heel veel brandstof nodig om te kunnen opereren in de atmosfeer
simpel gezegd kost het veel meer moeite om rondjes te draaien rond een klomp aarde dat zegt 'hey dat kennie, kom naar beneden' dan in de ruimte waar je volledig vrij bent om te doen en te laten wat je wil

vergelijk het met skydiven, als je in de lucht hangt kun je zonder problemen een handstand doen dan wanneer je op de grond staat, simpelweg een kwestie van je lichaam in de juiste positie hangen

sterker nog ik denk dat je met een ruimtevaartuig meer moeite hebt in de atmosfeer (zie ook bv Space Shuttle die via een boeing van A naar B verplaatst moet worden dan met een thrust vectoring straaljager in de ruimte

hoe die Vipers binnen de dampkring bewegen is mij altijd een raadsel, ik ga altijd maar uit van superkrachtige motoren
[..]

]
jullie hebben het over verschillende dingen
de nasa en esa doen dat wel degelijk om brandstof te besparen en snelheid op te bouwen echter wordt heel die route nauwkeurig berekend zodat ze afketsen (om het zo te zeggen) op een moment en weer doorgaan
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 15:17:35 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66521628
nou ik weet het niet hoor

wat zou de actieradius van zo'n viper zijn ... 2, 3 uur?
is dat al is aan bod gekomen? niet oneindig en ook niet meer dan een paar uur anders hadden ze uberhaupt geen battlestars nodig, dan stijg je gewoon op vanaf 1 van de 12 kolonien, is de hele serie na 2 afleveringen voorbij

das in de atmosfeer gegarandeerd een stuk minder want je moet gewoon meer gas geven om niet tegen de grond aan te vliegen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:11:43 #162
30837 r00t3d
Carpe Noctem
pi_66524222
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:jullie hebben het over verschillende dingen
de nasa en esa doen dat wel degelijk om brandstof te besparen en snelheid op te bouwen echter wordt heel die route nauwkeurig berekend zodat ze afketsen (om het zo te zeggen) op een moment en weer doorgaan
Zwaartekracht 'ketst' niet af, maar trekt aan. Het hele doel van zo'n gravity assisted trajectory is om aangetrokken te worden door de maan of een planeet, maar er dan nèt langs te vliegen. Dan heb je snelheid opgebouwd zonder brandstofverbruik. Luistert wel nauw, want een minieme afwijking aan het begin kan een enorme afwijking aan het einde tot gevolg hebben.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:12:03 #163
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_66524238
PFFFFFFFFFFFFFFFF

Je geeft gas, en je ruimteschipje gaat dan in de tegengestelde richting, en zal niet stoppen totdat je weer tegengas geeft.
When all else fails, you always have delusion.
pi_66524691
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:12 schreef Mirel het volgende:
PFFFFFFFFFFFFFFFF

Je geeft gas, en je ruimteschipje gaat dan in de tegengestelde richting, en zal niet stoppen totdat je weer tegengas geeft.
precies mijn gedachten toen ik de discussie het lezen was
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:05:41 #165
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66526552
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:47 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Ligt eraan. De stilte kan ook beangstigend zijn lijkt me. Dat je alleen dingen kan horen op je eigen schip door trillingen.
Je kan alleen horen wanneer je eigen wapens vuren en alle andere geluiden die je eigen schip maakt, verder niets anders... Op de dingen na die je schip echt van buiten af kunnen raken natuurlijk.

De scene waar dit plaatje vandaan komt zal volledig stil zijn, want de series camera-pod filmt dit, het vliegt blijkbaar mee met de floot. Het is niet iemand die dit vanuit een Raptor/Viper filmt oid...

Het enige wat je zou kunnen horen zijn de fragmentjes/brokstukjes die de camera-pod bij toeval raken, zoals dit met de ondergang van cloud-9 is gebeurt. Alleen zou de explosie van cloud-9 helemaal stil zijn totdat dat grote wrakstuk tegen de camera-pod botste. Zonder geluid zullen dergelijke scènes toch een stuk minder indrukwekkend zijn imo. Dus vind ik achtergrond geluid in space voor entertainment niet zo heel erg.
MaxiTitan City
pi_66526646
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:11 schreef r00t3d het volgende:

[..]

Zwaartekracht 'ketst' niet af, maar trekt aan. Het hele doel van zo'n gravity assisted trajectory is om aangetrokken te worden door de maan of een planeet, maar er dan nèt langs te vliegen. Dan heb je snelheid opgebouwd zonder brandstofverbruik. Luistert wel nauw, want een minieme afwijking aan het begin kan een enorme afwijking aan het einde tot gevolg hebben.
dat bedoelde ik met afketsen al maken ze ook vaak een halve orbit
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:11:03 #167
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_66530546
Achja wat kleine dingen om de serie op te leuken zijn echt niet erg. Als we alles zouden meerekenen zouden er ook geen explosies plaatsvinden zoals hierboven in het plaatje maar hele korte hevige door het geweldige zuurstoftekort.

Die dingen moeten er gewoon in blijven. Anders wordt het wel heel duf.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_66540518
Zogenaamd de camera geraakt laten worden door rond vliegende troep vind ik eigenlijk niet zo geslaagd.
Dat wekt de indruk dat er inderdaad iets als een camera-pod is en dat zou niet moeten.
In goed Nederlands verstoort het je suspension of disbelief .

Over de Cloud9 gesproken. Dat was toch nadat Baltar president werd en die gemartelde six zich aan boord van kant maakte met de kernkop die ze van Baltar had?

Ik heb me altijd afgevraagd of ze een kernwapen heeft gebruikt om zelfmoord te plegen zodat ze niet kon resurrecten omdat de EMP de download verstoorde.
Aangezien ze zei dat ze echt dood wou.

Leuk detail is dat omdat Baltar haar die nuke heeft gegeven en zij hem gebruikt heeft de Cylons New Caprica hebben gevonden.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:47:14 #169
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66540615
Op de scifi-forums hebben ze het toch altijd over de 'baseship with the shaky camera'
pi_66541462
Ik lees bijna alleen hier en na de aflevering op de wiki. En de interviews enzo. Dus ik heb er nog nooit van gehoord.

Je had het trouwens wel goed gezien dat de Cavils meer wisten van de FF. Scherp opgemerkt.
- Steven Wright
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:36:12 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66542158
* duimt voor een behoorlijke episode vandaag

lees: geen veredelde filler zo vijf afleveringen voor het einde
pi_66542470
Ik zal er verder niks over zeggen maar de promo belooft veel goeds.
Heel veel goeds.
- Steven Wright
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:51:09 #173
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66542527
Na het mysterie rond de FF gaan ze nu vast een tipje of een hele sluier oplichten rond case-Starbuck, en dat kan ik wel waarderen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66542646
Verzin je die spoiler nou?
Ik weet dat de Cylons iets met muziek hebben maar dit klinkt wel vaag.
- Steven Wright
  zaterdag 28 februari 2009 @ 01:00:19 #175
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66542702
Vaag zeker, maar niet door mij verzonnen http://en.battlestarwiki.org/wiki/Someone_to_Watch_Over_Me
pi_66542830
zo weer ff een paar afleveringen gekeken (s04e12 t/m 15). het begint ineens weer spannend te worden! moet natuurlijk ook wel om alles netjes af te ronden, maar ik kijk tenminste weer met net zoveel plezier als seizoen 1.
pi_66543003
Dat maakt Starbuck dus extra belangrijk en apart. Wat Starbuck is vind ik toch wel het meest interessant nu. Ik blijf er bij dat ze Pythia is of The One True God.
Maar uiteindelijk is ze iets wat niemand ooit had kunnen bedenken natuurlijk.
- Steven Wright
  zaterdag 28 februari 2009 @ 03:54:28 #178
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66544966
Tsjoa.. even een paar uurtjes slapen en dan zijn we weer een stapje dichter bij het einde... toch ook wel erg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgens mij wil ik echt niet weten waar die foto op gaat slaan
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:47:42 #179
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_66546949
Dikke vette space battle wil ik zien !!!!
opgezegd@fok.nl
pi_66547566
Chief..

Ik had op meer actie gehoopt, wel een goede episode maar op een paar momenten erg langzaam. En die scene in de lockerroom

What the frak

;; Promo Islanded in a stream of stars

[ Bericht 12% gewijzigd door Cerbie op 28-02-2009 11:37:24 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_66547705
Een tegenvaller bah, waar zitten schrijvers met hun kop.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 12:05:09 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66548217
weer zo'n aflevering ... praten, praten, praten en niets vertellen

denk dat het allemaal nodig is om het einde te verklaren straks maar ik vind het wel een beetje vervelend zo achter elkaar, misschien ga ik gewoon wachten tot de laatste ep. is geweest en kijk ik ze achter elkaar
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:47 schreef FoXje het volgende:
Dikke vette space battle wil ik zien !!!!
daar is denk ik geen tijd meer voor, misschien in de finale ofzo
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:10:18 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66548315
90% As The World Turns
10% Interessante content

Ik heb er een gruwelijke hekel aan wanneer een aflevering pas rond 35 minuten interessant begint te worden.
Daar heeft men nogal een handje van bij BSG.
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 12:12:47 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66548355
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:39 schreef samjustme het volgende:
Een tegenvaller bah, waar zitten schrijvers met hun kop.
ik denk toch dat ze wat te laat aan het einde van de serie zijn gaan denken eerlijk gezegd
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:24:36 #185
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_66548607
Galactica is nu echt fokked up! Veel schade ...
opgezegd@fok.nl
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 12:30:21 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66548730
wat ik nu trouwens niet snap is dat die Raptor een gat in Galactica maakt door in de buurt ervan weg te springen maar dat ze toen ze die pijl (en Anders & co) gingen halen met een stuk of 30 toestellen in dichte formatie meerdere jumps achter elkaar konden maken zonder dat er 1 aan kapot ging
pi_66549661
Tsjah... alleen het einde was leuk, voor de rest blablabla
pi_66550086
Ik mistte het bij de eerste keer kijken, maar viel Roslin daar nu halfdood neer zodra Hera weg was?

En op de cover van het bandje dat Starbuck op het einde afspeelt staat:
Dreilide Thrace - Live at the Helice Opera House
pi_66550499
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:51 schreef KirkLazarus het volgende:
Na het mysterie rond de FF gaan ze nu vast een tipje of een hele sluier oplichten rond case-Starbuck, en dat kan ik wel waarderen
SPOILER
en die pianospeler was haar vader (daniel) anders zijn er iets te veel toevalligheden.
Maar nu weten we ook wie de mysterieuze vrouw in de opera is.
en dat de president er aan is

Wel iets te weinig aktie
pi_66550558
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:30 schreef sp3c het volgende:
wat ik nu trouwens niet snap is dat die Raptor een gat in Galactica maakt door in de buurt ervan weg te springen maar dat ze toen ze die pijl (en Anders & co) gingen halen met een stuk of 30 toestellen in dichte formatie meerdere jumps achter elkaar konden maken zonder dat er 1 aan kapot ging
de hull is te beschadigd
pi_66550816
Er moet wel een nieuwe seizoen komen. Het einde van dit seizoen lijkt me te gaar. Wat een kut laatste afleveringen zeg.
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 14:09:37 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66551220
Roslin is dood??
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:13:54 #193
87680 Mirel
pi_66551342
Hull is beschadigd omdat de plek die ingenomen wordt door de Jump bubbel leeg is na het jumpen. Toevallig was dat een stukje van de Galactica.
Hoe die scene met die jumpende raptors eruit zag weet ik niet. Even youtuben.
pi_66551937
Die scene zit in Lay Down Your Burdens pt1, ik heb het opgezocht maar ze jumpen pas zodra ze een eindje van de Galactica af zijn. Enige keer dat ze zo dichtbij springen is in Exodus pt2 geloof ik, vlak voordat de Pegasus ontploft.
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 14:36:02 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66551997
ja dat snap ik wel

maar waarom maken ze elkaar niet kapot?
komt een flinke kracht bij vrij
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:36:45 #196
87680 Mirel
pi_66552018
Het gaat in die scene niet om de afstand tussen hun en Galactica, maar tussen hunzelf onderling.
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 14:44:42 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66552242
kijk

dichterbij als Boomer & Galactica volgens mij hoor ze zitten bovenop elkaar!
pi_66552404
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:44 schreef sp3c het volgende:
kijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

boomer zit toch tegen de wand aan of niet
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 14:56:39 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66552544
ik dacht dat ze er in de buurt vloog met een gebroken raptor

misschien moet ik dat stuk nog eens kijken
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:05:16 #200
87680 Mirel
pi_66552799
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:44 schreef sp3c het volgende:
kijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Ze hebben echt wel een dikke afstand tussen elkaar.
pi_66554152
vrij saaie aflevering. De laatste afleveringen vallen, afgezien van felix en zijn coupe, toch wat tegen
  zaterdag 28 februari 2009 @ 16:09:16 #202
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66554770
Saaie meuk.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 16:10:20 #203
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_66554809
Volgende week OMG!!
SPOILER
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 28 februari 2009 @ 16:11:29 #204
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66554849
quote:
Iedere week dat: .... was just the beginning. Frak op met je beginnings, ik wil een fatsoenlijk einde zien.
pi_66554874
Jammer dat het zo lang duurde voordat er wat echte spanning in kwam. Maar het einde was wel goed.

Zag ik nou goed dat die pianospeler eigenlijk alleen in Starbucks hoofd bestaat?
Als de rest bij de piano staat is hij verdwenen.
- Steven Wright
pi_66555043
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:12 schreef Salamander het volgende:
Jammer dat het zo lang duurde voordat er wat echte spanning in kwam. Maar het einde was wel goed.

Zag ik nou goed dat die pianospeler eigenlijk alleen in Starbucks hoofd bestaat?
Als de rest bij de piano staat is hij verdwenen.
je zult psycholoog zijn op die vloot iedereen heeft stemmen en andere personen in zijn brein zitten
pi_66555882
Dan zit je daar nooit zonder werk inderdaad.
Stelletje gekken bij elkaar.
- Steven Wright
pi_66556291
Ik vond het helemaal geen zwakke aflevering. Het enige wat ik me afvraag is hoe gaan ze dit in vredesnaam allemaal op een beetje fatsoenlijke manier afronden binnen drie afleveringen?

Ik begrijp overigens dat die vader/pianist er helemaal niet was?
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 16:57:28 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66556324
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je zult psycholoog zijn op die vloot iedereen heeft stemmen en andere personen in zijn brein zitten
lol

je krijgt wel een beetje dat 24 gevoel ja waar s'lands meest geheime contra terreur organisatie krioelt van de verraders en spionnen maar dan psycho's en nutjobs

maar goed, in Galactica's defence ... ze hebben niet echt een grote groep mensen meer om uit te kiezen
pi_66557451
Ik vond de eps ook niet waanzinnig slecht, vooral Boomer die chief keihard played vond ik echt heel goed. Starbucks a'r-verhaallijn was wel te verwachten al kreeg ik wel kippenvel toen ze All Along the Watchtower begon te spelen
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 17:46:03 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66557710
nu ja echt slecht vond ik ze ook niet

maar ook niet echt sterk
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 februari 2009 @ 17:54:21 #212
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_66557947
Ik vond de opbouw wat traag, maar verder een goed afsluitend einde. En Starbuck als dochter van Daniel/7 begint steeds waarschijnlijker te worden nu ze All Along The Watchtower begon te spelen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:12:30 #213
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66558424
Het einde was okay, met Starbuck die All Along The Watchtower begon te spelen en de reactie van de FF-1 daarop. En Boomer die 'm op spectaculaire wijze smeerde met Hera.

Maar goed, wat waren dat? 5 minuten op een hele aflevering? Ik vond de rest maar erg saai. En ik ben normaal echt niet heel erg kritisch op BSG.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:18:21 #214
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66558571
Hoop dat de volgende afleveringen druipen van de actie want was niet weer heel veel soeps. Hoewel we nu bijna zo goed als zeker kunnen zeggen dat daniel/seven de vader van starbuck is.
pi_66558640
SPOILER
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:47:49 #216
87680 Mirel
pi_66559351
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:18 schreef Yurithemaster het volgende:
Hoop dat de volgende afleveringen druipen van de actie want was niet weer heel veel soeps. Hoewel we nu bijna zo goed als zeker kunnen zeggen dat daniel/seven de vader van starbuck is.
Helemaal niet. Waarom neem je dat zomaar aan?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 19:45:18 #217
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_66561103
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:21 schreef Asgard het volgende:
SPOILER
SPOILER
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 28 februari 2009 @ 19:57:08 #218
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66561531
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:47 schreef Mirel het volgende:

[..]

Helemaal niet. Waarom neem je dat zomaar aan?
Misschien ben ik wat voorbarig maar het lijkt er toch wel sterk op met de overeenkomsten tussen hara vader en daniel
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:08:27 #219
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66566107
Dat jump verhaal, ik denk dat het zo zit...

In dit geval met die groep raptors was er toch genoeg afstand blijkbaar. Maar raptors zijn klein die worden weggeduwd als een schip te dicht in de buurt wegjumpt... Dit zag je onder andere toen met het refinery-ship een paar afleveringen terug voordat heel die muiterij begon. Een van die raptors wilde koppelen met de Hitei-kan, die jumpte weg waardoor de raptor en die vipers (?) een stuk weggeslingerd werden. Ze gingen niet kapot omdat ze meegaven, ze gingen immers uit de weg... Maar de Galactica is een grote jongen, die laat zich niet wegduwen door een raptor-jump-bubble. Er moest dus iets iets anders meegeven en dat was dus de structuur in die regio.

Maar goed, dit is pure speculatie van mijn kant uit op basis van wat ik gezien heb.
MaxiTitan City
  zondag 1 maart 2009 @ 00:26:58 #220
184465 Migue
Sensuele man
pi_66570283
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 19:57 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Misschien ben ik wat voorbarig maar het lijkt er toch wel sterk op met de overeenkomsten tussen hara vader en daniel
Ook in dingen die Starbuck zei, zoals "sensitive motherfracker", dat legt het er wel heel dik op.

Goede aflevering, ik heb genoten. Ik hou van afleveringen die gaan over het gehele verhaal, en niet over prut zoals Final Kut.
pi_66570388
Klinkt logisch.
Wel klote van de Galactica dat gat erin. De Chief heeft ernstige problemen als ze erachter komen dat hij Boomer heeft geholpen.

Starbuck is wel leuk als ze lacht.

Het gebeurt alleen niet zo vaak.
- Steven Wright
  zondag 1 maart 2009 @ 07:26:42 #222
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66573341
Ik vond deze aflevering niet eens zo heel slecht, hij was beter dan vorige aflevering maar wel minder dan de actie-volle muiterij afleveringen. Maar goed, de verwachtingen waren dan ook wel erg hoog na deze afleveringen.

Hier is weer een nabespreking van de episode. Spoilers achter link enzo...
MaxiTitan City
pi_66580121
Ik vond deze aflevering eigenlijk best wel heel goed. Wat mij betreft hadden ze die hele muiterij onzin eruit mogen laten. Zo hebben ze twee afleveringen verspild met een dood spoor. Ik vraag me af hoeveel er blijft liggen voor Caprica en hoeveel er echt wordt afgerond.

Ik denk dat Roslin dood is trouwens en ik denk dus ook dat er nog wel degelijk een nieuwe aarde is.
  zondag 1 maart 2009 @ 16:51:38 #224
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_66585798
Ik vond deze aflevering vele malen beter dan de vorige. Okee, er zit weinig actie in en de opbouw was traag. Maar het verhaal zat beter in elkaar en het acteerwerk was erg sterk, vooral die van Chief als hij in de fantasie van Boomer terecht komt, Athena die hysterisch doet en Starbuck die verdwaalt in haar eigen fantasie en dan met All Along The Watchtower komt + reactie van Michael Hogan: priceless. Ik heb er vertrouwen in dat het einde wel tof wordt met veel actie.
The Internets, I needs it..
  zondag 1 maart 2009 @ 17:00:32 #225
35623 PPL
#control
pi_66586048
Frak... ik houd het bijna niet meer.
Burnt to the core but not broken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')