Het zou ook op zijn Chinees kunnen, dat ze een soort button dragen waarop staat "Ik staak" maar ondertussen werken ze wel.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:18 schreef contactpersoon het volgende:
Nah, correct Nederlands? Ik weet niet hoor...
Stakend vuren zou namelijk betekenen dat de schutters in kwestie vuren, terwijl ze eigenlijk staken. Maar als je staakt, dan is het nu juist de bedoeling dat je dat niet doet. Theoretisch gezien kan het natuurlijk. Maar ik vraag me af of hun vakbond daar wel zo blij mee zou zijn...
Tenzij de schutters in kwestie normaal gesproken helemaal geen schutters zijn, maar eigenlijk meubelmaker, treinmachinist of slager die, omdat ze verder toch geen ruk te doen hebben daar ze immers in staking zijn, daarom maar een beetje gaan schieten.
Maar goed, dat is wel heel erg ver gezocht hoor... Laten we het er daarom maar op houden dat jij er gewoon naast zit.
Maar goed, wat doen die Chinezen dan in Gaza?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het zou ook op zijn Chinees kunnen, dat ze een soort button dragen waarop staat "Ik staak" maar ondertussen werken ze wel.
Als ze er zouden zijn zouden ze in ieder geval niet staken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:22 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Maar goed, wat doen die Chinezen dan in Gaza?
He, fijn!quote:Op zondag 15 februari 2009 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
OK, enorme hoop bagger opgeruimd over stakend vuren versus staakt-het-vuren. Alleen dat laatste is correct in de context die hier wordt bedoeld. Opmerkingen over opleidingsniveau of domheid van andere users mogen achterwege blijven, discussie kan weer on-topic verder.
Dan heb je toch weinig geleerd van Kung Fu. De essentie daarvan is beheersing! En dan vooral beheersing van de eigen impuls tot doodslaan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 05:28 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
inherent aan wat ? Jouw standaard van moraliteit ?!
Alsof proportionaliteit en zelfverdediging op die manier tot elkaar gebracht mogen komen ...
- edit -
Na jaren Wing Chun Kung fu kan ik je vertellen dat als ik mezelf verdedig en ik flinke klappen uitdeel het voor de aangevallen partij als een disproportionele agressie gezien kan worden omdat de klappen zo ervaren worden doch voor mij niet meer is dan redelijk bescheiden zelfverdediging, zeker omdat het om effectiviteit gaat van die zelfverdediging.
- edit -
Ik wil eerst even iets rechtzetten. Het soort figuren werd door mijn biologieleraar zeewiervreters genoemd, hij heeft het nooit over Hebron gehad. Hij had het over het genus 'zeewiervreter' in het algemeen.quote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:57 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Ik wil eerst even iets rechtzetten. Het soort figuren werd door mijn biologieleraar zeewiervreters genoemd, hij heeft het nooit over Hebron gehad. Hij had het over het genus 'zeewiervreter' in het algemeen.
OK, gaan we door.
Het eerste staakt-het-vuren was op 8 juli afgelopen, toen Egypte de gevechten weer aanving.
Vervolgens was een van de acties de aaval op Ramle/Lod.
Bernadotte is op 17 september vermoord.
Ofte wel, je aanname dat Israel Ramle/Lod aanviel tijdens een bestand is onjuist.
Ik neem aan dat de Arabieren het Lod van juli 1948 net zomin vergeten zijn als de Joden Kfar Etzion van mei 1948 zijn vergeten.
Chaim Yavin is behoorlijk links, zijn documetaire is ontzettend politiek gekleurd. Ik heb in mijn leven genoeg documentaires gezien door beide partijen gemaakt, ik geloof eerlijk gezegd geen van beiden. Beelden zijn te manipuleren, door zowel links als rechts. Als je ze van beide kanten bekijkt en je neemt de middenpositie in, zit je waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid.
Ik probeer kritisch naar beide zijden te kijken. Mijn leefomgeving neigt wat rechtser maar je vindt er toch van alles, mijn werkomgeving (voor de paar dagen dat ik die nog heb ...) neigt linkser, maar ook daar vindt je van alles.
Ook mijn vriendenkring is uitgebreid. Laat ik het zo stellen: als ik een relaxte avond wil hebben, weet ik wie ik niet tegelijkertijd moet uitnodigen. Zou ik dat wel doen, zouden er verhitte discussies kunnen ontstaan. Niet slaan of schelden, alles in goede banen en met respect voor elkaar, maar toch goed doorgebakken door de vele zonuren die we hier hebben. Dus de ene keer de ene groep en de andere keer de andere. Werkt prima en ik zit er mooi tussenin
.
Ik heb zowel de lagere school als de middelbare school en de universiteit in Nederland doorlopen. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de eerste klas (dat schijnt tegenwoordig groep 3 te heten ...), dan kan ik je meer vertellen over het onderwijs hier.
Als je vindt dat ik niet op alle vragen een antwoord heb gegeven, laat dat dan ajb even weten. Ik ben namelijkbekaf en het kan zijn dat ik wat gemist heb.
Dank voor de complimenten overigens. Ik heb het gevoel dat, hoewel we het niet met elkaar eens zijn, niet op dezelfde wijze naar dingen kijken, we toch proberen naar de ander te luisteren en te kijken hoe we onze standpunten duidelijker kunnen maken.
Truste.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:00 schreef NewsVan het volgende:
vandaag zijn er rakketten van uit libanon in Israel geschoten..
Nergens te vinden. Onze eigen NOS vond het zeker niet belangrijk genoeg.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:58 schreef NewsVan het volgende:
Het gaat weer lekker ,,
er zijn net 12 granaten op Israel afgevuurd en ook 1 raket.
bron www.ynetnews.com
Die grenzen zijn maar tijdelijk geopend? Snap ook even niet hoe die hulpgoederen dan in Gaza komen via deze grens? Of lees ik iets verkeerd.quote:Op zondag 22 februari 2009 04:57 schreef NorthernStar het volgende:
Van wikipedia:
"Algeria borders Morocco to the east and southeast though the border between the two countries has been closed since 1994."
Al vijftien jaar is de grens tussen Marokko en Algerije volledig afgesloten vanwege geweld en een lange geschiedenis van conflict tussen de twee landen.
Afgelopen dag was de grens voor het eerst weer open. Met fanfare bands aan beide zijden van de grenspost ging de poort een paar uur open om het konvooi door te laten.
BBC: Africa border opens for Gaza aid
Onze eigen NOS vond het niet belangrijk genoeg er zelfs maar twee regels aan te wijden.
De kaart staat een paar posts hierboven. Ze rijden via de Afrikaanse noordkust, dus Marokko, Algerije, Libië, Egypte en dan via Rafah de grens met Gaza over.quote:Op zondag 22 februari 2009 05:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Die grenzen zijn maar tijdelijk geopend? Snap ook even niet hoe die hulpgoederen dan in Gaza komen via deze grens? Of lees ik iets verkeerd.
Ik heb gister NewsHour van Al Jazeera gekeken, maar het konvooi is ook daar geen seconde in beeld geweest.quote:Op zondag 22 februari 2009 07:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De kaart staat een paar posts hierboven. Ze rijden via de Afrikaanse noordkust, dus Marokko, Algerije, Libië, Egypte en dan via Rafah de grens met Gaza over.
Je mag bij de hand doen over dat de NOS geen aandacht heeft besteed aan nieuwe beschietingen over en weer tussen Israel en Libanon maar dat is ten eerste niet waar en ten tweede hebben oa. Elsevier, de Volkskrant, Nederlands Dagblad, Nieuws.nl er ook over bericht, om er een paar te noemen.
Over het Gaza konvooi? Helemaal niks, van geen enkele krant.
Als het een groep joden met een hulpkonvooi voor Israel was geweest die de Algerijnse grens open had gekregen had het journaal er de hele dag mee geopend. Hell, ze hadden allang eigen meereizende correspondenten gehad. Op elk kanaal doorlopend live verslaggeving van Conny Mus. Men was niet uitgepraat geraakt over het "wonder van Algerije" en Hollywood was al aan de film begonnen. Bij wijze van spreken.
quote:Egypte opent grens met Gazastrook
Egypte heeft de grens met de Strook van Gaza geopend. Volgens de Palestijnen is afgesproken dat honderden zieken en studenten van Gaza naar Egypte kunnen. Ook een aantal mensen uit andere landen die in Gaza vastzaten, kan nu weg.
Het is de bedoeling dat de grens drie dagen openblijft. De Egyptenaren sloten de grens met de Gazastrook anderhalf jaar geleden, nadat Hamas de controle over het gebied had overgenomen.
In een smokkeltunnel zijn de lichamen van vier Palestijnen gevonden. Ze zijn waarschijnlijk gestikt. De tunnels tussen Egypte en Gaza worden gebruikt voor de smokkel van wapens en voedsel.
Dat _moet_ haast een Joods complot zijn, nare media ook altijdquote:Op zondag 22 februari 2009 08:27 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik heb gister NewsHour van Al Jazeera gekeken, maar het konvooi is ook daar geen seconde in beeld geweest.
Ik vraag me werkelijk af waar je dat vandaan hebt. Papieren versie misschien?quote:Op zondag 22 februari 2009 07:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De kaart staat een paar posts hierboven. Ze rijden via de Afrikaanse noordkust, dus Marokko, Algerije, Libië, Egypte en dan via Rafah de grens met Gaza over.
Je mag bij de hand doen over dat de NOS geen aandacht heeft besteed aan nieuwe beschietingen over en weer tussen Israel en Libanon maar dat is ten eerste niet waar en ten tweede hebben oa. Elsevier, de Volkskrant, Nederlands Dagblad, Nieuws.nl er ook over bericht, om er een paar te noemen.
Over het Gaza konvooi? Helemaal niks, van geen enkele krant.
Als het een groep joden met een hulpkonvooi voor Israel was geweest die de Algerijnse grens open had gekregen had het journaal er de hele dag mee geopend. Hell, ze hadden allang eigen meereizende correspondenten gehad. Op elk kanaal doorlopend live verslaggeving van Conny Mus. Men was niet uitgepraat geraakt over het "wonder van Algerije" en Hollywood was al aan de film begonnen. Bij wijze van spreken.
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-482136/quote:Op zondag 22 februari 2009 15:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af waar je dat vandaan hebt. Papieren versie misschien?
Ik kan alleen dit vinden over die raketten, en dat ging over raketten via Israël naar Libanon. link bericht van 2006
Trouw ook niet. Alleen over de verkiezingen. Of je moet een reactie van een user meetellen als nieuws? Link
De enige die erover berichten zijn de Belgen en "De Pers"
Ik zie niets? Ja, wat ik er voor nodig had gedownload, maar blijft zwart.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-482136/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |