abonnement Unibet Coolblue
pi_66068692
Israel - Hamas de oorlog deel 56







  • Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza
  • Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2)
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #3
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #4
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #5
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 6
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 7
  • Israel - Hamas de oorlog deel 8
  • Israel - Hamas de oorlog deel 9
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 10
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 11
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 12
  • Israel - Hamas de oorlog deel 13
  • Israel - Hamas de oorlog deel 14
  • Israël - Hamas de oorlog deel 15 -grondoffensief begonnen..
  • Israël - Hamas de oorlog deel 16 - Grondoorlog van start
  • Israël - Hamas de oorlog deel 17 - Gaza onder vuur
  • Israël - Hamas de oorlog deel 18 - Chaos in Gaza
  • Israël - Hamas de oorlog deel 19- en we gaan vrolijk verder
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 21 alweer
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 22: Dood en verderf
  • Israel en Hamas. De Oorlog. Deel 23: Gevechten in Gaza-Stad
  • Israel en Hamas. De Oorlog.Deel 24: Een hele vieze oorlog...
  • Israel - Gaza [deel 25]
  • Israel - Hamas de oorlog deel 26 - The last stand!
  • Israel - Hamas de oorlog deel 27 - Lief zijn tussen 12 en 3!
  • Israël - Hamas de oorlog deel 28 - Escalatie?
  • Israël - Hamas de oorlog deel 29 - Met witte fosfor.
  • Oorlog Israel en Gaza [30] - If you tolerate this..
  • Oorlog Israel vs Hamas #31- verstand vs emoties
  • Israel - Hamas de oorlog deel 31 - Einde in zicht?
  • Israël - Hamas deel 33 - Het conflict gaat de derde week in
  • Israël - Hamas deel 34 - Live op Ramattan tv
  • Israël - Hamas deel 35 - Live beeld uit Gaza
  • Israël - Hamas deel 36 - Oorlog in Gaza
  • Israël - Hamas deel 37 - Betrouwbare bronnen
  • Israël - Hamas deel 38 - Fosfor in Overvloed
  • Israël - Hamas deel 39 - Zware gevechten in Gaza
  • Israël - Hamas deel 40 - Nog geen eind in zicht..
  • Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld
  • Israel - Hamas de oorlog deel 42 - Waar IDF Hamas elimineert
  • Israël - Hamas deel 39 - Zware gevechten in Gaza
  • Israël - Hamas deel 40 - Nog geen eind in zicht..
  • Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld
  • Israel - Hamas de oorlog deel 42 - Waar IDF Hamas elimineert
  • Israël - Hamas deel 43 - Hamas werkt naar een bestand
  • Israël - Hamas deel 44 - Hopes rise for an end to conflict
  • Israel vs Hamas # 45 met het eind in zicht?
  • Israël - Hamas #46 Waar de Arabieren stelling nemen
  • Israël - Hamas deel 47 Israël en Hamas onbuigzaam
  • Israël - Hamas #48 - Israël staakt het vuren!
  • Israël - Hamas #49 - Hamas staakt het vuren!
  • Israël - Hamas #50 - De nasleep
  • Israel-Hamas nr 53. As van het Kwaad of Heilig Land?




    Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html



  • http://english.aljazeera.net/HomePage
  • http://www.haaretz.com/
  • http://www.irna.ir/en/
  • http://news.google.nl/
  • http://edition.cnn.com/
  • http://www.jpost.com/
  • http://news.bbc.co.uk/
  • http://www.sky.com/skynews/home
  • http://www.foxnews.com/
  • http://abcnews.go.com/
  • http://today.reuters.com/news/home.aspx
  • http://www.israelnationalnews.com/
  • http://www.detelegraaf.nl
  • http://www.nos.nl





    - Geen expliciete foto's direct plaatsen, maar door middel van een link naar de foto verwijzen (liefst met waarschuwing). - Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

    Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.

    - Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

    - Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

    Live beelden hier te vinden.

    De OP is hier te vinden!

    Voor de statistieken van de oorlog: Statistieken : Oorlog Hamas - Israël !
  • pi_66069939
    Nah, correct Nederlands? Ik weet niet hoor...

    Stakend vuren zou namelijk betekenen dat de schutters in kwestie vuren, terwijl ze eigenlijk staken. Maar als je staakt, dan is het nu juist de bedoeling dat je dat niet doet. Theoretisch gezien kan het natuurlijk. Maar ik vraag me af of hun vakbond daar wel zo blij mee zou zijn...

    Tenzij de schutters in kwestie normaal gesproken helemaal geen schutters zijn, maar eigenlijk meubelmaker, treinmachinist of slager die, omdat ze verder toch geen ruk te doen hebben daar ze immers in staking zijn, daarom maar een beetje gaan schieten.

    Maar goed, dat is wel heel erg ver gezocht hoor... Laten we het er daarom maar op houden dat jij er gewoon naast zit.
    pi_66069993
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 23:18 schreef contactpersoon het volgende:
    Nah, correct Nederlands? Ik weet niet hoor...

    Stakend vuren zou namelijk betekenen dat de schutters in kwestie vuren, terwijl ze eigenlijk staken. Maar als je staakt, dan is het nu juist de bedoeling dat je dat niet doet. Theoretisch gezien kan het natuurlijk. Maar ik vraag me af of hun vakbond daar wel zo blij mee zou zijn...

    Tenzij de schutters in kwestie normaal gesproken helemaal geen schutters zijn, maar eigenlijk meubelmaker, treinmachinist of slager die, omdat ze verder toch geen ruk te doen hebben daar ze immers in staking zijn, daarom maar een beetje gaan schieten.

    Maar goed, dat is wel heel erg ver gezocht hoor... Laten we het er daarom maar op houden dat jij er gewoon naast zit.
    Het zou ook op zijn Chinees kunnen, dat ze een soort button dragen waarop staat "Ik staak" maar ondertussen werken ze wel.
    pi_66070067
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 23:20 schreef Specularium het volgende:

    [..]

    Het zou ook op zijn Chinees kunnen, dat ze een soort button dragen waarop staat "Ik staak" maar ondertussen werken ze wel.
    Maar goed, wat doen die Chinezen dan in Gaza?
    pi_66070088
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 23:22 schreef contactpersoon het volgende:

    [..]

    Maar goed, wat doen die Chinezen dan in Gaza?
    Als ze er zouden zijn zouden ze in ieder geval niet staken.
      Moderator zaterdag 14 februari 2009 @ 23:31:23 #7
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_66070395
    edit: nu istie niet leuk meer

    tvp dan maar

    [ Bericht 71% gewijzigd door sp3c op 15-02-2009 00:52:29 ]
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_66071877
    OK, enorme hoop bagger opgeruimd over stakend vuren versus staakt-het-vuren. Alleen dat laatste is correct in de context die hier wordt bedoeld. Opmerkingen over opleidingsniveau of domheid van andere users mogen achterwege blijven, discussie kan weer on-topic verder.

    [ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2009 00:29:26 ]
    pi_66072258
    Het is trouwens ook deel 56, in plaats van 55, zie ik nu...
      zondag 15 februari 2009 @ 00:43:39 #10
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66072639
    Hoezee, overwinning.
    pi_66074465
    Was al benieuwd of het verder zou gaan.
    Niet echt van harte, geloof ik.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      maandag 16 februari 2009 @ 09:46:03 #12
    10229 SilkTie
    Sceptisch optimist
    pi_66110818
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
    OK, enorme hoop bagger opgeruimd over stakend vuren versus staakt-het-vuren. Alleen dat laatste is correct in de context die hier wordt bedoeld. Opmerkingen over opleidingsniveau of domheid van andere users mogen achterwege blijven, discussie kan weer on-topic verder.
    He, fijn!

    Tvp dus .
    We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
    pi_66183762
    Nou, bij gebrek aan beter was ik op zoek naar iets anders.
    Tussendoor:
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 05:28 schreef Tiesemans het volgende:

    [..]

    inherent aan wat ? Jouw standaard van moraliteit ?!
    Alsof proportionaliteit en zelfverdediging op die manier tot elkaar gebracht mogen komen ...
    - edit -
    Na jaren Wing Chun Kung fu kan ik je vertellen dat als ik mezelf verdedig en ik flinke klappen uitdeel het voor de aangevallen partij als een disproportionele agressie gezien kan worden omdat de klappen zo ervaren worden doch voor mij niet meer is dan redelijk bescheiden zelfverdediging, zeker omdat het om effectiviteit gaat van die zelfverdediging.

    - edit -
    Dan heb je toch weinig geleerd van Kung Fu. De essentie daarvan is beheersing! En dan vooral beheersing van de eigen impuls tot doodslaan.
    Het middel daartoe is de verbeterde mogelijkheid tot zelfverdediging. Want als je meer mogelijkheden hebt, hoef je minder geweld te gebruiken.

    Nou ja, verdere uitleg is aan jou niet besteed.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_66220939
    @SilkTie: ik wil je wat persoonlijks vragen, voldoende on topic om dat hier te doen. Maar als je niet, of niet in het openbaar, wilt antwoorden, heb ik daar vrede mee.

    Je schreef eerder over de huidige omgang tussen Palestijnen en Joden in Lod/Lydda en Ramle/Ramla.
    Moussie kwam met eem stukje waarin beschreven werd dat op 11 en 12 juli 1948 60.000 Palestijnen verdreven werden in opdracht van Ben-Goerion. Ongeveer 400 van hen stierven van honger, dorst of hitte en de overlevenden werden beroogfd door Israelische soldaten. Ik sprak je daar eerder op aan en toen reageerde je met de stelling, dat jij de huidige situatie beschreef en moussie de toestand 60 jaar geleden tijdens een oorlog.

    Op http://www.vecip.com/default.asp?p=nieuws heb ik de tijdbalk eens opgezocht, en daar zag ik dat op 14 mei 1948 de staat Israel uitgeroepen is door Ben-Goerion en dat er op 11 jun i 1948 een staakt-het-vuren bereikt werd. Rond 11 juli werd de VN-onderhandelaar Bernadotte vermoord door Irgoen, die vervolgens ontbonden werd door Ben-Goerion.
    Ik wil maar zeggen: de situatie was wellicht verwarrend, maar Ben-Goerion moet toch van het staakt-het-vuren geweten hebben. En om dan een maand later 60.000 mensen te verdrijven is toch minstens zo terroristisch als een moord.
    Maar goed, voorbij is voorbij. Toch lijkt het me sterk, dat die gang van zaken vergeten is door de Palestijnen. Misschien dat ze in de Joodse geschiedenisboekjes niet staat, maar ik kan me niet voorstellen dat de Palestijnse geschiedenisboekjes of overlevering dit soort zaken vergeet. Bijvoorbeeld in Joegoslavië hebben we kunnen zien, dat er in de laatste 60 jaar weinig, erg weinig vergeten is. En ook mijn ouders weten nog steeds wie er in de oorlog fout was en wie onderduikers had. Oh, en de Joden zelf herdenken nog jaarlijks de uittocht uit Egypte!

    Al eerder schreef je, dat er een normale omgang bestaat tussen de Joden en de Palestijnen die je kent. Ik zag onlangs beelden uit de documentaire ID Blues van Chaim Yavin http://www.reshet.tv/newsite/programs/דוקומנטרי/blue%20id/chapter_3.aspx . Daarin kwam een Arabische hoogleraar aan een Israelische universiteit aan het woord, die ELKE keer als hij met het vliegtuig weg wil, uit de rij gehaald wordt en alles moet uitpakken.

    Ook heb je het over Hebron, waar volgens je biologieleraar de zeewiervreters eerst de joden pesten en dan filmpjes gaan maken van hun boze reacties. Je weet dat er een Jood is die rondritten organiseert door Hebron om de leefsituatie van de Palestijnen daar te laten zien? Voorzover je een touringcar met toeristen een provocatie is, heb je gelijk: ik zag op een documentaire hoe ze belaagd werden door boze Joden met van de dreadlocks. Goed, ik weet: documentaires kunnen vervalst worden, denk maar aan de landing op de maan. Maar hoe betrouwbaar was jouw biologieleraar op dit punt?

    Ik schat je in als intelligent, redelijk, zelfdenkend en integer. En als bereid om je eigen standpunten kritisch te bekijken. Ik twijfel of je in Nederland of in Israel op school hebt gezeten, maar misschien maakt dat voor je kennis van de geschiedenis van je woongebied niet eens zoveel uit.

    Ik heb zelf de neiging ID blues en die documentaire over Hebron te geloven, juist omdat ze door Joden gemaakt zijn en een tegendraads geluid geven. Verder kan ik me voorstellen, dat je op persoonlijk niveau redelijk onderling contact kunt hebben. En dat je dus amper in staat bent om te zien hoe Palestijnen in Israel systematisch gediscrimineerd worden: het is gewoon aan je oog onttrokken.

    Hoe werkt dat bij jou? Ik vind je verweer aangaande Lod en Ramle een beetje zwak en eigenlijk beneden je stand. Hetzelfde aangaande Hebron. Je schrijft dat je op veel plaatsen komt, en vaak doorlaatposten (= tegenhoudgelegenheden) passeert. De verschillende behandeling van Joden en Palestijnen moet je dan toch opvallen? Minstens af en toe.

    Op welke manier rijm jij je eigen ideeën met de informatie die je van buitenaf krijgt?
    En wat zijn dan precies je ideeën?

    Edit: voor de zekerheid: ik beschouw je als een opponent met wie goed te discussiëren valt, dus dit is geen persoonlijke aanval. Wel een persoonlijke vraag.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      donderdag 19 februari 2009 @ 23:57:04 #15
    10229 SilkTie
    Sceptisch optimist
    pi_66260906
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 00:14 schreef Kees22 het volgende:
    [..]
    Ik wil eerst even iets rechtzetten. Het soort figuren werd door mijn biologieleraar zeewiervreters genoemd, hij heeft het nooit over Hebron gehad. Hij had het over het genus 'zeewiervreter' in het algemeen.

    OK, gaan we door.
    Het eerste staakt-het-vuren was op 8 juli afgelopen, toen Egypte de gevechten weer aanving.
    Vervolgens was een van de acties de aaval op Ramle/Lod.

    Bernadotte is op 17 september vermoord.

    Ofte wel, je aanname dat Israel Ramle/Lod aanviel tijdens een bestand is onjuist.

    Ik neem aan dat de Arabieren het Lod van juli 1948 net zomin vergeten zijn als de Joden Kfar Etzion van mei 1948 zijn vergeten .

    Chaim Yavin is behoorlijk links, zijn documetaire is ontzettend politiek gekleurd. Ik heb in mijn leven genoeg documentaires gezien door beide partijen gemaakt, ik geloof eerlijk gezegd geen van beiden. Beelden zijn te manipuleren, door zowel links als rechts. Als je ze van beide kanten bekijkt en je neemt de middenpositie in, zit je waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid.

    Ik probeer kritisch naar beide zijden te kijken. Mijn leefomgeving neigt wat rechtser maar je vindt er toch van alles, mijn werkomgeving (voor de paar dagen dat ik die nog heb ...) neigt linkser, maar ook daar vindt je van alles.
    Ook mijn vriendenkring is uitgebreid. Laat ik het zo stellen: als ik een relaxte avond wil hebben, weet ik wie ik niet tegelijkertijd moet uitnodigen. Zou ik dat wel doen, zouden er verhitte discussies kunnen ontstaan. Niet slaan of schelden, alles in goede banen en met respect voor elkaar, maar toch goed doorgebakken door de vele zonuren die we hier hebben . Dus de ene keer de ene groep en de andere keer de andere. Werkt prima en ik zit er mooi tussenin .

    Ik heb zowel de lagere school als de middelbare school en de universiteit in Nederland doorlopen. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de eerste klas (dat schijnt tegenwoordig groep 3 te heten ...), dan kan ik je meer vertellen over het onderwijs hier.

    Als je vindt dat ik niet op alle vragen een antwoord heb gegeven, laat dat dan ajb even weten. Ik ben namelijk bekaf en het kan zijn dat ik wat gemist heb.

    Dank voor de complimenten overigens. Ik heb het gevoel dat, hoewel we het niet met elkaar eens zijn, niet op dezelfde wijze naar dingen kijken, we toch proberen naar de ander te luisteren en te kijken hoe we onze standpunten duidelijker kunnen maken.

    Truste .
    We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
    pi_66263116
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 23:57 schreef SilkTie het volgende:

    [..]

    Ik wil eerst even iets rechtzetten. Het soort figuren werd door mijn biologieleraar zeewiervreters genoemd, hij heeft het nooit over Hebron gehad. Hij had het over het genus 'zeewiervreter' in het algemeen.

    OK, gaan we door.
    Het eerste staakt-het-vuren was op 8 juli afgelopen, toen Egypte de gevechten weer aanving.
    Vervolgens was een van de acties de aaval op Ramle/Lod.

    Bernadotte is op 17 september vermoord.

    Ofte wel, je aanname dat Israel Ramle/Lod aanviel tijdens een bestand is onjuist.

    Ik neem aan dat de Arabieren het Lod van juli 1948 net zomin vergeten zijn als de Joden Kfar Etzion van mei 1948 zijn vergeten .

    Chaim Yavin is behoorlijk links, zijn documetaire is ontzettend politiek gekleurd. Ik heb in mijn leven genoeg documentaires gezien door beide partijen gemaakt, ik geloof eerlijk gezegd geen van beiden. Beelden zijn te manipuleren, door zowel links als rechts. Als je ze van beide kanten bekijkt en je neemt de middenpositie in, zit je waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid.

    Ik probeer kritisch naar beide zijden te kijken. Mijn leefomgeving neigt wat rechtser maar je vindt er toch van alles, mijn werkomgeving (voor de paar dagen dat ik die nog heb ...) neigt linkser, maar ook daar vindt je van alles.
    Ook mijn vriendenkring is uitgebreid. Laat ik het zo stellen: als ik een relaxte avond wil hebben, weet ik wie ik niet tegelijkertijd moet uitnodigen. Zou ik dat wel doen, zouden er verhitte discussies kunnen ontstaan. Niet slaan of schelden, alles in goede banen en met respect voor elkaar, maar toch goed doorgebakken door de vele zonuren die we hier hebben . Dus de ene keer de ene groep en de andere keer de andere. Werkt prima en ik zit er mooi tussenin .

    Ik heb zowel de lagere school als de middelbare school en de universiteit in Nederland doorlopen. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de eerste klas (dat schijnt tegenwoordig groep 3 te heten ...), dan kan ik je meer vertellen over het onderwijs hier.

    Als je vindt dat ik niet op alle vragen een antwoord heb gegeven, laat dat dan ajb even weten. Ik ben namelijk bekaf en het kan zijn dat ik wat gemist heb.

    Dank voor de complimenten overigens. Ik heb het gevoel dat, hoewel we het niet met elkaar eens zijn, niet op dezelfde wijze naar dingen kijken, we toch proberen naar de ander te luisteren en te kijken hoe we onze standpunten duidelijker kunnen maken.

    Truste .
    Je antwoord doet me glimlachen.
    Ik ga eerst even je data controleren, maar dat kan wel twee dagen duren.
    Morgen ga ik met mijn leukste vriendin wat tijd doorbrengen.
    Tuste.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 04:57:04 #17
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_66264265


    Op Valentijnsdag (afgelopen zaterdag) is vanuit Engeland het Viva Palestina Convoy vertrokken om via land naar Gaza te rijden.

    De stoet bestaat uit meer dan 100 voertuigen waaronder een brandweerwagen, meer dan 25 ambulances en zelfs een trailer met boot zit erbij. Vele busjes, kleine vrachtwagens en auto's en tourbussen die bij aankomst achtergelaten zullen worden voor de inwoners van Gaza. Aan boord heeft men dingen als voedselpakketen, medicijnen en medische apparatuur en generators. Alles is in een paar weken tijd door particulieren ingezameld, zonder hulp van enige overheid.

    Het vertrek vanuit Londen:



    Inmiddels is men in Marokko aangekomen en onderweg naar Algerije.



    De in Casablanca vooraf geplande rally cq. demonstratie is op het laatst door de regering verboden. Waarschijnlijk vreesde men te verhitte gemoederen in een stad met miljoenen inwoners die ook allemaal hebben gezien wat er in Gaza is gebeurd.



    Het konvooi is ondertussen allang blij dat het zonder grote problemen door mag want naarmate Egypte dichterbij komt loopt de spanning toch op.
    Al was het maar omdat George Galloway, een van de organisatoren, in januari het leger van Egypte heeft opgeroepen Mubarak af te zetten en de grens bij Rafah open te gooien.

    De grens bij Gaza zit nu weer potdicht, wat zal men doen als het konvooi voor de poort staat?


    De rest van de reis kun je volgen op Viva Palestina
    pi_66264304
    heavy project

    Mijn inziens is de kans dat Israel het konvooi uiteindelijk bombardeerd praktisch 1. Waarschijnlijk omdat ze als levend schild worden gebruikt door Hamas-strijders, of wat dan ook.

    .
    pi_66308313
    vandaag zijn er rakketten van uit libanon in Israel geschoten..
    The war is going on.
    pi_66331893
    Het gaat weer lekker ,,

    er zijn net 12 granaten op Israel afgevuurd en ook 1 raket.

    bron www.ynetnews.com
    The war is going on.
      † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 04:57:55 #21
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_66333257
    Van wikipedia:

    "Algeria borders Morocco to the east and southeast though the border between the two countries has been closed since 1994."

    Al vijftien jaar is de grens tussen Marokko en Algerije volledig afgesloten vanwege geweld en een lange geschiedenis van conflict tussen de twee landen.

    Afgelopen dag was de grens voor het eerst weer open. Met fanfare bands aan beide zijden van de grenspost ging de poort een paar uur open om het konvooi door te laten.

    BBC: Africa border opens for Gaza aid

    Onze eigen NOS vond het niet belangrijk genoeg er zelfs maar twee regels aan te wijden. Dat de kat van de Clintons is doodgegaan vind men daar veel noemenswaardiger. Wel zo veilig natuurlijk. Zo'n dooie kat kan Israels image immers niet schaden.
    pi_66333299
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 11:00 schreef NewsVan het volgende:
    vandaag zijn er rakketten van uit libanon in Israel geschoten..
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 01:58 schreef NewsVan het volgende:
    Het gaat weer lekker ,,

    er zijn net 12 granaten op Israel afgevuurd en ook 1 raket.

    bron www.ynetnews.com
    Nergens te vinden. Onze eigen NOS vond het zeker niet belangrijk genoeg.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_66333306
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 04:57 schreef NorthernStar het volgende:
    Van wikipedia:

    "Algeria borders Morocco to the east and southeast though the border between the two countries has been closed since 1994."

    Al vijftien jaar is de grens tussen Marokko en Algerije volledig afgesloten vanwege geweld en een lange geschiedenis van conflict tussen de twee landen.

    Afgelopen dag was de grens voor het eerst weer open. Met fanfare bands aan beide zijden van de grenspost ging de poort een paar uur open om het konvooi door te laten.

    BBC: Africa border opens for Gaza aid

    Onze eigen NOS vond het niet belangrijk genoeg er zelfs maar twee regels aan te wijden.
    Die grenzen zijn maar tijdelijk geopend? Snap ook even niet hoe die hulpgoederen dan in Gaza komen via deze grens? Of lees ik iets verkeerd.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
      † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 07:18:34 #24
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_66333461
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 05:17 schreef paddy het volgende:

    [..]

    Die grenzen zijn maar tijdelijk geopend? Snap ook even niet hoe die hulpgoederen dan in Gaza komen via deze grens? Of lees ik iets verkeerd.
    De kaart staat een paar posts hierboven. Ze rijden via de Afrikaanse noordkust, dus Marokko, Algerije, Libië, Egypte en dan via Rafah de grens met Gaza over.

    Je mag bij de hand doen over dat de NOS geen aandacht heeft besteed aan nieuwe beschietingen over en weer tussen Israel en Libanon maar dat is ten eerste niet waar en ten tweede hebben oa. Elsevier, de Volkskrant, Nederlands Dagblad, Nieuws.nl er ook over bericht, om er een paar te noemen.

    Over het Gaza konvooi? Helemaal niks, van geen enkele krant.

    Als het een groep joden met een hulpkonvooi voor Israel was geweest die de Algerijnse grens open had gekregen had het journaal er de hele dag mee geopend. Hell, ze hadden allang eigen meereizende correspondenten gehad. Op elk kanaal doorlopend live verslaggeving van Conny Mus. Men was niet uitgepraat geraakt over het "wonder van Algerije" en Hollywood was al aan de film begonnen. Bij wijze van spreken.
    pi_66333559
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 07:18 schreef NorthernStar het volgende:

    [..]

    De kaart staat een paar posts hierboven. Ze rijden via de Afrikaanse noordkust, dus Marokko, Algerije, Libië, Egypte en dan via Rafah de grens met Gaza over.

    Je mag bij de hand doen over dat de NOS geen aandacht heeft besteed aan nieuwe beschietingen over en weer tussen Israel en Libanon maar dat is ten eerste niet waar en ten tweede hebben oa. Elsevier, de Volkskrant, Nederlands Dagblad, Nieuws.nl er ook over bericht, om er een paar te noemen.

    Over het Gaza konvooi? Helemaal niks, van geen enkele krant.

    Als het een groep joden met een hulpkonvooi voor Israel was geweest die de Algerijnse grens open had gekregen had het journaal er de hele dag mee geopend. Hell, ze hadden allang eigen meereizende correspondenten gehad. Op elk kanaal doorlopend live verslaggeving van Conny Mus. Men was niet uitgepraat geraakt over het "wonder van Algerije" en Hollywood was al aan de film begonnen. Bij wijze van spreken.
    Ik heb gister NewsHour van Al Jazeera gekeken, maar het konvooi is ook daar geen seconde in beeld geweest.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')