abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2009 @ 12:01:13 #1
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_66050108

Vorige delen:
huishouden volgens schema
Huishouden volgens schema #2
Huishouden volgens schema #3

Het begon met deze post:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:11 schreef maok het volgende:
Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.

Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.

(Oblivion's schema)

Je kunt het hier Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat hier)
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.

Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:
- muisklik rechts in vakje
- kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
- kies tabblad Arcering
- kies een kleurtje
- bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur

Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf!

Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline

Hoe ik het een beetje doe:
  • Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
  • Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
  • Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
  • Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
    postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
  • Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
    je meestal toch niet zo heel veel.
  • Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
  • Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
  • Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
    (ophangen, wadroger)
  • Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
  • quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
    En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:00 schreef Psych-case het volgende:
    Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje..
    De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.

Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maeghan het volgende:
    Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken.

Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
    Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe.
    Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 20:28 schreef krakkemieke het volgende:
    En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Welkom!

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
    - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
    - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
    En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden

En sorry voor eventueel ongevraagd advies
    Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
    wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
    dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
    voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
    Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
    Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig
    quote:
    Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 00:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

heel efficiënt van je

Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:07 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
    We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.

[ Bericht 48% gewijzigd door NouMooiNiet op 14-02-2009 12:07:09 ]
    "Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
      zaterdag 14 februari 2009 @ 12:07:46 #2
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_66050205
    Mijn eerste openingspost
    Hopelijk is ie goed!
      Redactie Frontpage zaterdag 14 februari 2009 @ 12:16:23 #3
    37941 crew  Days-Of-Wild
    Gerard Ekdom fan
    pi_66050405
    Leuk.
    Hier staan ook wel handige tips (is in het Engels):
    http://www.thecleanteam.com/rules.cfm

Wat bij mij wel werkt is de badkamer "even" snel doen als de kinderen in bad zitten. Moet je er toch bijblijven, kun je net zo goed opruimen.
    http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
    pi_66062944
    Ik doe weer mee. Maar wederom vandaag niet zoveel van gekomen omdat ik de hele dag weg was en ik zo een verjaardag heb. Nou ja, morgen beter
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_66096491
    Het is een rommeltje met m'n schema dus het is waarschijnlijk een goed om weer aan te sluiten
    M'n boekje doet nog steeds trouwe dienst, dat was een goede aankoop! Deze week nog een hoop te doen in huis, maar doordat ik aan het afstuderen ben en mijn vriendje nu met een gebroken voet zit loopt het allemaal wat minder soepel dan normaal...
    Zal morgen m'n week-dingetjes wel posten
    Come on now, you knew you were lost
    But you carried on anyway
    Oh come on now, you knew you had no time
    But you let the day drift away
    pi_66153714
    Vanaf zaterdag eigenlijk al niets meer gedaan aan het huishouden. Moet er nu toch echt wel weer aan gaan geloven, het ging juist net zo lekker.

Voor vandaag:
    - Badkamer (glorix-doekje)
    - Bed opmaken
    - Boodschappen doen
    - Stofraggen/stofzuigen
    - Koken
    - Afwassen

Niet al te grote klusjes, gewoon weer even rustig aan beginnen dan zakt de moed ook niet meteen in mijn schoenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Laniboekje op 17-02-2009 21:09:54 ]
      dinsdag 17 februari 2009 @ 12:30:34 #7
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_66155058
    Afwasmachine uitruimen doe ik vaak tijdens het koken en de keuken opruimen meteen na het eten.
    Bed opmaken terwijl het vieze beddengoed in de wasmachine zit.
    Boodschappen doen op weg naar huis vanuit school of werk [want als ik een keer thuis op de bank zit heb ik daar echt geen zin meer in]
    Was 's ochtends aanzetten met vertraging zodat het klaar is als je thuiskomt.
    De was ophangen en plantjes water geven terwijl mn lief [of hij terwijl ik] kook[t]
    Mn administratie gooi ik in een grote bak en doe ik 1x per maand. Alles betalen en in mapjes douwen.

Hoef alleen nog af en toe te stofzuigen, dweilen, afstoffen, badkamer en aquarium.

Niet echt zo uitgedacht trouwens maar zo is het een beetje gegroeid. Moet zeggen dat mn vriend veel opruimeriger is dan ik, daar heb ik wel mazzel mee. Hij ergert zich vaak rot aan mijn rotzooi maar ik ben wel aan het leren om beter achter mn sooi aan op te ruimen.
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_66235521
    heb al sinds maandag zo goed als niks gedaan, ben helemaal van slag door een ontstoken kies die me ervan weerhoudt om te eten en te slapen...vriendlief heeft zich nu op het huishouden gestort, gelukkig, maar voel me zowaar een beetje schuldig, als ik hem in de weer hoor zijn terwijl ik weer eens uitgeteld op mn nest lig.
    vanmorgen wel vaatwasser gedaan en was aangezet, maar verder...
    ps ik sta in de OP!!!
    pi_66236218
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 13:42 schreef kleinetrom het volgende:
    heb al sinds maandag zo goed als niks gedaan, ben helemaal van slag door een ontstoken kies die me ervan weerhoudt om te eten en te slapen...vriendlief heeft zich nu op het huishouden gestort, gelukkig, maar voel me zowaar een beetje schuldig, als ik hem in de weer hoor zijn terwijl ik weer eens uitgeteld op mn nest lig.
    vanmorgen wel vaatwasser gedaan en was aangezet, maar verder...
    ps ik sta in de OP!!!
    Oeh, een ontstoken kies. Ik ken het gevoel, beterschap!

Vanochtend heb ik al de slaapkamer helemaal schoongemaakt, het beddengoed gaat vanavond in de was. Als ik straks thuis ben dan stort ik mijzelf even op de hal en de woonkamer. Heb gisteravond trouwens nog iets unieks gedaan, weliswaar twee dozen uitgepakt die nog in de 'verhuisdozenkamer' stonden. Dat scheelt ook weer een boel ruimte en is net iets opgeruimder. Nu nog bedenken wat ik eigenlijk met al die videogames ga doen die ik allemaal al uitgespeeld heb en waarschijnlijk nooit meer zal spelen. Toch een keer op Marktplaats gaan zetten dan? Dilemma...
    pi_66255538
    op marktplaats zetten, tuurlijk!
    die paar tientjes zijn weer goed voor een extra ring of bedel of shirt, waar je op dit moment meer aan hebt dan aan die games.
    ( maak om te beginnen 2 stapels, leuk en niet leuk, die leuke "mag" je dan nog een tijdje houden, de niet leuke gaan linea recta marktplaats op.)
    de zwelling van de kies lijkt nu eindelijk iets minder te worden, zou net op tijd zijn, zaterdag vieren we onze verjaardag.
    morgen weer een dag en eens kijken wat ik dan meer kan doen dan vandaag!
      vrijdag 20 februari 2009 @ 00:38:10 #11
    224610 Kaar68
    ~eerst denken dan doen~
    pi_66262008
    Ik heb nog niet alles teruggelezen (ga ik natuurlijk wel doen ), maar ik heb echt de handigste dweil die er is.
    Het systeem van zo'n schapenvachtje aan een stok, met bijpassende emmer, maar dan zonder te hoeven bukken en wringen.
    Het is het Videda Ultra Max systeem met bijpassende emmer dus .

De wisser kun je als hij vies is, met je voet laten dubbelklappen, daarna blijft de dweil onderaan de stok hangen, je sopt hem in de emmer, drukt hem in de rode "zeef" uit, zet hem weer op de grond waarna hij vastklikt, en je kunt weer verder dweilen.

Ik heb geen aandelen, heb jarenlang in de thuiszorg gewerkt en heb daardoor allerlei systemen in m'n handen gehad, maar deze werkt gewoon het beste .

Verder nog een tip voor de ramen: sopje van 1 drupje afwasmiddel of allesreiniger, en een klein scheutje glansmiddel voor de vaatwasmachine (of anders spiritus, azijn, schoonmaakazijn, 2 halve uien). Met een simpel vaatdoekje heb je van tevoren het houtwerk al schoongemaakt. Met een microvezeldoek (wonderdoek) de ramen schoonmaken, dan met een trekker/wisser schoontrekken, en vervolgens met een oude zachte theedoek (pluist niet) om je vinger heen de rand tussen houtwerk en raam droogmaken in 1 beweging. Gegarandeerd streeploos resultaat.

Spinnenwebben langs het plafond kun je makkelijk met de stofzuiger verwijderen, zo heb je vaak ook meteen de spin te pakken en voorkom je erger.

Hygiëne in het toilet is helemaal niet zo belangrijk als veel reclamemakers ons willen doen geloven, wie van jullie zit er regelmatig met zijn/haar handen in het water van de wc? Belangrijker zijn het lichtknopje, kraantje, doortrekknopje (tijdens het doortrekken komen er weer andere randjes vrij waar je dan makkelijker bijkunt), en de bril en bovenkant van de pot.

Kranen krijg je weer als nieuw door ze met wc-reiniger schoon te maken. Vooral die zwarte fles met rode letters (iets met "Harpic Max") werkt super. Beetje van dat spul rondom en op je kraan, met vochtig microdoekje kalk verwijderen, dan met schone vochtige microdoek wc-reiniger verwijderen, en tot slot met een oude zachte theedoek nawrijven.
    Die wc-reiniger werkt ook heel goed om oude verkalkte tegels (onderaan in de douche) weer als nieuw te krijgen, door lichtjes met een schuursponsje met wat Harpic Max eroverheen te gaan, naspoelen en nadrogen.
    Of bijvoorbeeld zo'n kalklopertje in de wasbak (vaak het fonteintje op het toilet), even wat wc-reiniger erop en binnen een minuut is de kalk weg.

[ Bericht 42% gewijzigd door Kaar68 op 20-02-2009 01:08:10 ]
    ~gedachten zijn meestal geen feiten~
    pi_66339612
    hmmmz, heeft iedereen 't te druk met huisvrouwtje spelen zodat ze hier niet kunnen posten?
    of zijn we t schema kwijt en is t weer net zo'n teringzooi als voorheen?

ik heb t erg druk en dat schema.. dat lukt me ff niet..
    over een paar weekjes hebben ik juist weer zeeen van vrije tijd... dus dan ben ik van plan een grote voorjaarsschoonmak te gaan houden om me vervolgens (druk of niet) netjes aan t schema te houden
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
    pi_66339637
    handige tips trouwens kaar68.. dat ramenwas sopje ga ik binnenkort uitproberen
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
    pi_66344035
    viel me ook al op dat er weinig gepost werd.
    mijne excuus: een ontstoken kies die me een week op bed hield en een verjaardag ( de mijne!)
    in ieder geval, morgen begin ik weer, het gaat goed!
    en die harpic max heb ik nog niet anders gebruikt dan voor de wc, handig!
    pi_66345014
    Hapic max en de blue wonder stinken zo.

Voor de rest blijft het huishouden gewoon disipline en als het het bijhoudt is het echt niet erg als je stofzuigen een keer overslaat als je alleen woont.
    Wat mensen raar vinden isdat ik eerst stofzuigen en daarna nog een keer dweil als is dweilen niet iedere week.
    Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
    pi_66346008
    Het gaat nog steeds wel oke hier. Slaapkamer, hal en badkamer weet ik in ieder geval prima bij te houden op dagelijkse basis. Alleen mijn woonkamer wil wel eens verslonzen maar daar ga ik volgende week weer eens mee aan de slag, incl. ramen zemen.
    pi_66350682
    best wel handig eigenlijk.
      zondag 22 februari 2009 @ 20:42:19 #18
    74310 nanalune
    Melancholische optimist..
    pi_66352112
    Ik heb een gezinnetje met 1 peuter en een dreumes, en mijn schoonmaakschema is er ingegroeid omdat het gewoon het meest praktische is.
    ik doe alles elke dag op een bepaalde volgorde. Nadeel is wel dat mijn man en ik onregelmatig werken , maar als ik thuis ben doe ik het zo :

opstaan , bedden opmaken, en eigenlijk gelijk naar beneden voor ontbijt.
    BELANGRIJK is alles GELIJK weer op ruimen, en regelmatig tussendoor een doekje over het aanrecht. Na het eten gelijk doekje over de tafel, met een spuitfles verdund blue-wonder voor vloeren: i-d-e-a-a-l!
    tussendoor als je ergens loopt goed kijken of er iets ligt wat ergens thuishoort in looprichting die je bewandelt. ( verloren sokken, speelgoed, papier, potloden , blokken etc etc )
    na het ontbijt met de kindjes naar boven .. zij spelen op de kamers en ik doe de was, en alles wat rommelig is boven.
    Ook hier weer , de ' scan' aan en tussendoor spulletjes terugleggen waar ze horen..
    middageten alles weer herhalen, maar na de middag-en avondmaaltijd stofzuig ik altijd even snel.
    3 keer in de week stofzuig ik wat uitgebreider, haal ik dingen van zijn plek.
    1 keer in de week dweil ik uitgebreid.
    Tussendoor plakvlekken van de grond verwijderen met spuitfles bluw -wonder vloerenspul en een doekje.

Om mezelf niet helemaal gek te maken stof ik als iets stoffig is. wc doe ik gemiddeld 1 keer in de week grondig. Tussendoor alleen de pot en het fonteintje.

vaatwasser heeft me een gelukkig mens gemaakt. Savonds aan , en smorgens na het ontbijt uitpakken.

was vouwen doe ik aan tafel als de kinderen erbij zijn.

strijken ? wat is dat? kom ik niet aan toe. Ik ben geen freak . Ik heb wel een speciale mand met strijkgoed wat echt niet anders kan, maar dat doe zeer sporadisch.
    grote klussen zoals de douche kan ik alleen doen als man ook thuis is om op de kinderen te passen. Als ik de kinderen douche of was neem ik alles af , en als ik douche kijk ik ook rond voor viezigheid en haal ik dat snel weg.( ben ik toch een freak.. )

tips :
    niet nadenken , gewoon opruimen. niet gaan twijfelen van : is het wel leuk, heb ik wel zin?
    tis net als met verslapen. Eruit moet je toch , kun je het beter gelijk doen.

1 keer in de week boodschappen doen met een standaard lijst van de computer.
    Eerst de voorraad bij afgaan en dan op de lijst invullen wat er bijmoet komen.
    Grote diepvries aanschaffen voor voorraad.
    vlees in de aanbieding halen en dit voorverpakken in porties.
    porties die overzijn invriezen.

ow en regel een kelder, ik heb een standaard assortiment in de kast staan , alle extra voorraden gaan naar beneden voor over een jaar als de recessie ons allemaal nekt
    en mijn kasten zitten niet vol, makkelijk schoon te maken gelijk..

als ik opruim noem ik dat 'vegen' ik begin in een bepaalde hoek van de kamer en alles wat ik vind gooi ik of op de tafel of ruim direct op als het in de buurt is. aan het einde ruim ik de tafel weer leegg
    in elke kamer doe ik dat , en binnen een half uurtje is je hele huis aan kant.

als je iets wilt soppen, smijt dan alle spullen uit de kamer en ga tekeer met een spons, afnemen, afdrogen , spullen afnemen weer terugzetten en als je wat handiger wordt is het in een mum van tijd klaar.
    dat gepriegel om je spullen heen vertraagt , irriteert en schiet gewoon niet op.

maarrr, dit doe ik in een goeie periode zoals nu dus, als ik ziek ben , of te druk of gewoon te lui is het hier een zwijnestal,

leuk topic trouwens, ga het vast volgen voor meer tips
      zondag 22 februari 2009 @ 20:56:23 #19
    224610 Kaar68
    ~eerst denken dan doen~
    pi_66352612
    Jeetje Nanalune, wat een drukte als je het zo op papier ziet he?
    Hier heb ik 3 kinderen, en soms 6 (heb nog 3 stiefkinderen die om het weekend komen, en de helft van de vakanties). En dan moet je wel organiseren anders wordt het echt een puinhoop.

Ook hier dingen combineren: als er eentje in bad zit, kan ik vast de wastafel schoonmaken. Als ze boven spelen, kan ik een wasje uitzoeken en aanzetten.
    Was vouwen gebeurt hier beneden aan tafel, peuter laat ik meehelpen met washandjes vouwen (voelt ie zich heel nuttig :-)), en sokken uitzoeken.
    Grotere kinderen hebben een rooster voor tafel dekken en afruimen, meteen in de vaatwasser. Als iedereen naar boven is doe ik vaak nog even stofzuigen en/of vegen, en soms dweilen als het nodig is.

Krijg ik onverwachts maar aangekondigde visite, of wil ik gewoon goed opruimen beneden, dan ga ik met een lege wasmand of doos door de kamer, en mik er alles in wat niet op z'n plek staat. Daarna nog even met een stofdoek (van die eigen-merk swifferdoekjes zijn daar handig voor, of droge microvezeldoekjes) in de rondte, en het is weer netjes. Natuurlijk moet daarna die doos/wasmand nog uitgezocht worden, maar dat kan ook als de visite weg is (doos wordt even weggemoffeld).

Handige tip trouwens van die spuitfles met verdunde blue-wonder!
      zondag 22 februari 2009 @ 21:14:03 #20
    74310 nanalune
    pi_66353199
    kaar,

3 ...6!

Ja toen ik mijn stukje teruglas schrok ik zelf wel even. Grappig idee van die wasmand.. ik denk dat zo'n wasmand bij mij hier 2 weken in de kast blijft staan

visite is hier ook een groot stress factoor, maar ik ben nu aan het oefenen om gewoon mezelf te zijn, en niet alles strak te hebben opgruimd als er iemand komt..
    pi_66353429
    tvp. binnenkort ga ik op mezelf wonen. ik kan dus wel wat tips uit dit topic gebruiken
      zondag 22 februari 2009 @ 21:21:52 #22
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_66353469
    Hier ongeveer net als nanalune
    Alleen hier een kind extra En het nadeel dat de jongste twee om en om slapen en ik dus eigenlijk boven nergens aan toe kom.

's middags slapen ze wel een klein tijdje tegelijk, dus dan doe ik boven de was en probeer ik slaapkamer van de oudste of onze slaapkamer te doen. Badkamer gaat meestal tijdens het douchen van de kinderen en slaapkamers van de jongste twee in het weekend als Swets de kinderen beneden in het gareel kan houden.

Sinds kort gaat de middelste twee ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal en een van die ochtenden is voor huishouden gereserveerd. De andere ochtend is voor de jongste of voor mezelf (winkelen, naaien.. of gewoon niksen ). Maar het is nog te kort om er een echt patroon voor te hebben.

O, en over een paar weken heb ik een stagiaire! Die moet leren 'huishouden'..
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 22 februari 2009 @ 22:04:46 #23
    224610 Kaar68
    ~eerst denken dan doen~
    pi_66354982
    Oh heerlijk zo'n stagiair (als het tenminste een ijverige is), lekker gebruik van maken.

En ik vind het wel belangrijk dat je niet altijd aan het poetsen bent, tijd met de kinderen is veel belangrijker. Ze zijn zo groot, als ze op school zitten kun je nog altijd een poging doen voor een perfect huishouden, maar nu lekker van deze tijd genieten want die komt niet meer terug!
      maandag 23 februari 2009 @ 06:08:11 #24
    74310 nanalune
    pi_66363376
    zo is dat Kaar,
    Ik moet me er dan echt even bewust toe zetten om even te stoppen en gewoon met ze te spelen.
    maar joh ik vind 2 kinderen al zo druk hahaha..
    zo'n euh.. stagiaire he..;) waar kan ik me aanmelden? of is dat net zoals op mijn werk dat je er juist meer tijd aan kwijt bent door het uitleggen en inwerken?

hoe vaak in de maand maken jullie eigenlijk de douche schoon met kindjes?
    soms zijn hier periodes met drukke werkroosters dat 1 keer in de maand geen uitzondering is.

en de ramen? er zitten LETTERLIJK kinderhandjes aan de buitenkant en een zijkant afdruk van zijn gezicht dat is toch seizoenswerk hoop ik
      maandag 23 februari 2009 @ 10:23:39 #25
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_66365968
    En vanaf vandaag ga ik mij weer aan het rooster houden. Gelukkig heb ik mijn huishouden wel redelijk bijgehouden. Ik was alleen wel weer van mijn rooster afgeweken waardoor nu wel alle rot klusjes zijn blijven liggen. Ik liep ook weer tegen het probleem aan dat ik zaterdagavond visite had en 's middags weer als een dolle aan het opruimen moest waarbij ik een heleboel zooi maar gewoon op mijn bed had gekwakt. Dat was natuurlijk niet handig, want nu is het in mijn slaaphoek weer een gaos. Gelukkig heeft de visite niet in die hoek gekeken (ik woon in een studio en als je bij mijn keukenblokje staat kijk je daar zo in) dus die visite denkt nog steeds dat ik een voorbeeldig huisvrouw ben
    pi_66366141
    ik heb vakantie!!!
    niet echt, er moet een heleboel gedaan worden,maar ik hoef niet te werken.
    buiten de gewone lijst heb ik nu dus een lijst van dingen die in de vakantie gedaan moeten worden, best veel!!
    maar dat geeft niet, mannetje is veel weg, eten is in huis en de kids zijn groot genoeg dus ik kan op mn gemak de keuken leeghalen en die volle dozen ergens niet in de weg, want ze moeten wel bij de hand blijven want we hebben ze nog nodig opbergen.
    en verder de administratie ergens op een avond, ik ga er weer voor!
    pi_66371715
    tvp!
      maandag 23 februari 2009 @ 22:38:14 #28
    207400 rac
    Handleiding in uitvoer
    pi_66390737
    Dit heb ik nodig , het topic dan (en iemand die me met een zweep achterna zit )

Morgen nadat ik het een en ander heb gedaan neem ik vorige topic eens goed door
    pi_66463216
    Hele ranzige keuken geverfd en schoongemaakt. Nu mijn slaapkamer opruimen, swifferen (heb er vandaag 1 gekocht!) En dan vanuit daar volgens het schema beginnen
    pi_66471650
    Ik heb net het schema gemaakt. Al komt er nu nog niet zoveel van met mijn lamme vlerk. misschien wel een hulp voor mijn vriend.
    pi_66484989
    hier wordt de keuken steeds leger, aquarium is ook ook al leeg wel vaag allemaal.
    de troep stapelt zich dus langzaam op,maar de rest is erg netjes kreeg ik te horen, toch leuk!
      zaterdag 28 februari 2009 @ 11:04:20 #32
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_66547128
    Moeilijk om vol te houden dat schema hoor.
    Heb de laatste week (weken) echt nergens zin in, en stel de taken steeds uit.

Hebben jullie dat ook als je poetst met een vochtige microvezeldoek dat het stof JUIST op t oppervlak hecht in plaats van op het doekje?? Ik word er gek van
    pi_66547181
    Mag ik hier als man uberhaubt TVPen?
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
      zaterdag 28 februari 2009 @ 11:08:54 #34
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_66547195
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 11:07 schreef Dzy het volgende:
    Mag ik hier als man uberhaubt TVPen?
    Natuurlijk!! WELKOM
    pi_66654705
    En hoe gaat het?? Ik moet het schema nog steeds aanpassen !
    pi_66655005
    mijn vriend weigert het schema uit te printen en mee te nemen. misschien ben ik van het weekend even bij mijn ouders en print ik het daaruit. hij keek echt zo van wat moet ik daar mee hij vindt het onzin.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 15:58:28 #37
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_66655495
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 15:47 schreef ferrari_rood het volgende:
    mijn vriend weigert het schema uit te printen en mee te nemen. misschien ben ik van het weekend even bij mijn ouders en print ik het daaruit. hij keek echt zo van wat moet ik daar mee hij vindt het onzin.
    hier net zo, ik liet em zien en hij keek zo van "waar hebben we dat voor nodig, het gaat toch prima zo?"
    terwijl het huis echt een zwijnenstal is
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_66655806
    hij gaat eraan geloven hoor. typ ik hoop vol.
    Toch hebben wij het er wel over gehad om 1x in de week een hulp te zoeken.
    Wij hebben 3 katten en een oud moeilijk huis (kubuswoning). Verder ben ik net geopereerd en moet in totaal 9maanden revalideren. Ben net afgestudeerd dus moet het hebben van invalwerk. langer "ziek" thuis blijven is geen inkomen. Dus ga ik volgende week weer werken. Mijn vriend is van thuis uit zeer verwend hun hebben altijd hulp gehad en zijn moeder doet behalve wassen, strijken en koken niets in het huishouden. Probeer een man dan nog maar iets te leren.
    pi_66668021
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 11:04 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Moeilijk om vol te houden dat schema hoor.
    Heb de laatste week (weken) echt nergens zin in, en stel de taken steeds uit.

Hebben jullie dat ook als je poetst met een vochtige microvezeldoek dat het stof JUIST op t oppervlak hecht in plaats van op het doekje?? Ik word er gek van
    ja hoogst irritant!
    toch maar eerst droog eraf halen dan of extra doekjes gebruiken.
    pi_66668226
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 16:05 schreef ferrari_rood het volgende:
    hij gaat eraan geloven hoor. typ ik hoop vol.
    Toch hebben wij het er wel over gehad om 1x in de week een hulp te zoeken.
    Wij hebben 3 katten en een oud moeilijk huis (kubuswoning). Verder ben ik net geopereerd en moet in totaal 9maanden revalideren. Ben net afgestudeerd dus moet het hebben van invalwerk. langer "ziek" thuis blijven is geen inkomen. Dus ga ik volgende week weer werken. Mijn vriend is van thuis uit zeer verwend hun hebben altijd hulp gehad en zijn moeder doet behalve wassen, strijken en koken niets in het huishouden. Probeer een man dan nog maar iets te leren.
    Dus je moet al te vroeg gaan werken plus nog huishouden? En wie verdient het geld voor een hulp dan?
    Als je teveel moet doen, komt er zeker geen geld binnen.
    Je vriend zal moeten kiezen tussen huishouden en een kartonnen doos, waar weinig te huishouden valt.....
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_66669084
    Ik heb het een beetje ongelukkig getypt lees ik terug. het komt er op neer dat ik na jaren studeren nu wel wil gaan werken. En wanneer ik te vaak nee verkoop voor vervangen word ik niet meer gevraagd. ben net gebeld en heb tot de mei vakantie vaste vervanging op woensdag en vrijdag

* ferrari_rood ziet zichzelf en 3 katten nog niet in een doos wonen
    pi_66669333
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 21:39 schreef ferrari_rood het volgende:
    Ik heb het een beetje ongelukkig getypt lees ik terug. het komt er op neer dat ik na jaren studeren nu wel wil gaan werken. En wanneer ik te vaak nee verkoop voor vervangen word ik niet meer gevraagd. ben net gebeld en heb tot de mei vakantie vaste vervanging op woensdag en vrijdag

* ferrari_rood ziet zichzelf en 3 katten nog niet in een doos wonen
    Sorry, ik word altijd een beetje boos als mensen zeggen dat hun partner niet wil meedoen.....
    Je doet het toch met z'n 2'en. En als je partner niks doet, wordt het of een zootje, of jij wordt overwerkt.
    Naja, mijn frustratie.....
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_66669414
    hij heeft net de was in de wasmachine gedaan, de kattenbak gedaan en beneden gestofzuigd. hij leert het wel
    en owja de aardappels geschild
    pi_66669459
    Compliment voor mr ferrari-rood! Enne, volhouden he
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 3 maart 2009 @ 23:49:32 #45
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_66674845
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 21:13 schreef kleinetrom het volgende:

[..]

ja hoogst irritant!
    toch maar eerst droog eraf halen dan of extra doekjes gebruiken.
    K ga ze inderdaad ook alleen nog droog gebruiken..

Morgen ga ik weer actief aan mn schema. Beetje down geweest waardoor ik helemaal geen zin had in het schoonmaken. Hopelijk gaat t vanaf morgen weer perfect!!
    pi_66678346
    Volgens mij heb ik lente-kriebels Ik maak al de hele week schoon en het ziet er hier supernetjes uit
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      woensdag 4 maart 2009 @ 09:22:17 #47
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_66680101
    Ik wil ook lentekriebels
    pi_66686153
    Goed moment om schoon te maken
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 12:51:27 #49
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_66686553
    Heeft iemand voor mij een goede tip om laminaat schoon te maken? Wat ik nu doe is stofzuigen en daarna met de swiffer (de vochtige versie) eroverheen. Maar ik heb niet het idee dat het echt schoon wordt. Heel af en toe neem ik een dweil en een emmer met een sopje en ga het hele huis door op mijn knieëen, maar dat is niet echt relaxed.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      woensdag 4 maart 2009 @ 13:58:04 #50
    224610 Kaar68
    ~eerst denken dan doen~
    pi_66689177
    Je hebt speciaal spul om laminaat te reinigen, dan heb je niet zo'n doffe gloed erover.
    En nadrogen helpt ook heel erg, gewoon na het dweilen een oude handdoek om je swiffer gebruiken.
      Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 14:02:19 #51
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_66689312
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 13:58 schreef Kaar68 het volgende:
    Je hebt speciaal spul om laminaat te reinigen, dan heb je niet zo'n doffe gloed erover.
    En nadrogen helpt ook heel erg, gewoon na het dweilen een oude handdoek om je swiffer gebruiken.
    Dat spul heb ik wel eens een keertje gekocht, maar dat is nogal duur om elke week te gebruiken.

Die tweede tip ga ik proberen, hoewel het meestal al opgedroogd is als ik klaar ben.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_66689409
    wij hebben laminaat reiniger van pledge is niet zo heel duur en je hebt maar een beetje nodig. vaak hebben ah en kruidvat oid het ook wel van hun eigen merk.
    pi_66950908
    hier wordt al de hele week gewerkt aan de nieuwe keuken, half acht staat meneer voor mijn neus.
    voordeel?
    ik heb de hele week vrij en verdwijn naar boven, om de kinderkamers te doen, de badkamer en onze slaapkamer, ideaal!
    de huiskamer hoef ik alleen af en toe "polsstokvrij" te maken en te stofzuigen waar we bijkunnen, verder kan ik daar niet veel.
    dus geen schema, maar wel een schoon huis!
    ( en een zoon die toegaf een schone opgeruimde kamer toch wel prettiger te vinden)
    pi_66953768
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
    wij hebben laminaat reiniger van pledge is niet zo heel duur en je hebt maar een beetje nodig. vaak hebben ah en kruidvat oid het ook wel van hun eigen merk.
    Ik heb ook de laminaatreiniger van Pledge. Die is heel fijn.

Ik doe eerst de vloer af met Kruidvat stofwisdoekjes en daarna Pledge.
    pi_67052694
    kijk even goed waar je deze koopt. bij de blokker is die echt heel duur bijna een euro meer dan de supermarkt. en ik zag bij super de boer ook een hogere prijs dan de rest van de supermarkten hier in de buurt.
    pi_70940636
    *megakick*

Hoog tijd dat ik dit topic eens goed ga doorlezen. Het dreigt een afzichtelijke bende te worden.

Waarmee maak je de binnenkant van de magnetron goed schoon zonder dat je je voedsel vergiftigd als je 'm daarna weer gebruikt?
    "Who are you?"
    "The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
    pi_70943534
    muscle!!!
    pi_70950027
    Ik heb ook dat probleem met laminaat. Echt niet leuk en je zin om het eens lekker schoon te maken daalt al snel omdat het een uurtje later toch weer vlekkerig enzo is
    Heb hier wel twee kinderen van 5 en 6 rondlopen maar ook als ze er een weekendje niet zijn is het al snel om zeep.
    Pledge heb ik al eens gehad volgens mij. Net als een aantal andere speciale spulletjes voor laminaat maar om nu te zeggen dat het echt werkt?
    Ik ga eens proberen met dat nadrogen.

Mijn schema is ongeveer zo:

maandag: schoonmaken beneden en dat is: stofzuigen,dweilen,keuken poetsen,afstoffen, om de zoveel weken hoes van de bank wisselen en wassen(klippan bankje).

dinsdag: schoonmaken boven. alles stofzuigen en om de week dweilen, afstoffen en spullen(speelgoed,kleding enz) op hun plek,badkamer poetsen.

woensdag: wat nodig is van bijv mijn lijstje. Heb een bestandje op de pc waar ik in schrijf wat ik nog moet doen zoals een kast opruimen, keukenla uitmesten, speelgoed organiseren spullen naar glas/papier bak,tuin doen enz.
    meestal ook nog een keertje stofzuigen.

donderdag: zelfde als woensdag

vrijdag: niet echt iets,tenzij echt nodig

zaterdag: kattenbakken doen en wat stofzuigen,milieupark( hier moet je zowat alles scheiden pff)

zondag: gebruik ik meestal om te strijken en was opvouwen en in de kast leggen. en 's avonds bereid ik al vast wat voor voor de maandag( stoelen op de tafel,alvast wat stoffen enz).

wc maak ik schoon als het nodig is. de jongste wil nog wel eens ernaast plassen ofzo dus daar heb ik echt geen vaste dag voor.
    bedden verschonen heb ik ook geen vaste dag voor en voor wassen draaien ook niet.
    ramen wassen ben ik een ramp in . af en toe de vette vingers verwijderen met wat spiritus.
    ik doe ook altijd na het warm eten de eettafel,stoelen en de salontafel even af. vlekken van de grond die door het eten/drinken zijn gekomen.
    afwas probeer ik iedere dag te doen. laat ik wel uitdruipen en als het droog is ruim ik het op.

verder ben ik erg van het voorbereiden en dat bevalt me erg goed. kleding leg ik een dag van te voren klaar voor ons drietjes. hun lunch voor op school maak ik alvast klaar, spullen voor ontbijt zet ik al klaar enz enz.
    papierwerk bereid ik ook een aantal dagen van te voren voor als ik weet dat mijn geld er aan komt. en dan maak ik het ook zo snel mogelijk in orde als het binnen is.
    pi_70950343
    Ik heb er ook moeite mee, maar wat mij goed bevalt is 1 x per week een vrije dag. Op een vrije dag moet je niks. Je mag alleen maar doen waar je plezier in hebt.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 5 januari 2010 @ 18:50:56 #60
    214921 cvboer
    CV vakidioot
    pi_76448533
    Ik heb een eigen bedrijf waarbij ik 3 dagen dagen aan het werk ben, de andere 2 dagen ben ik thuis aan het werk.
    Mijn schoonmaakschema is heel envoudig Op zaterdag maak ik het hele huis schoon, stofzuigen, dweilen en afstoffen. De zondag is voor de badkamer, wc en ramen aan de binnenkant en de was. De buitenkant laat ik doen.
    Ik heb een appartement met een woonoppervlakte van 96m2
    Verder heb ik overal laminaat liggen, woonkamer/keuken kantoor. In de slaapkamers ligt tapijt.
    Ik ben alleen, dus erg vies wordt het nooit

TVP voor goede schoonmaaktips
    Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 18:58:22 #61
    163650 Greys
    pi_76448839
    Peggy-teeveepee!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      dinsdag 5 januari 2010 @ 19:06:14 #62
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_76449187
    Wauw, dit topic bestond ook nog Het wordt tijd dat ik weer eens een schemaatje opstel
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 19:10:23 #63
    163650 Greys
    pi_76449379
    Ik zie dat het linkje naar het kant en klare schema niet meer werkt in de OP
    Zal het straks weer eens proberen te uploaden ergens en dan hier een linkje posten.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_76450475
    tvp
    pi_76455244
    TerugVindPoets

Ik zie het topic voor het eerst, kan er vast wel wat tips op doen

Tevens een reminder om een wondersponsje aan te schaffen Wil nou toch wel eens weten wat ik er mee kan
    Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
    Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
    pi_76459628
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 19:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
    Wauw, dit topic bestond ook nog Het wordt tijd dat ik weer eens een schemaatje opstel
    idem hier.... de afwas meer dan een maand laten staan is goor
    pi_76459867
    Ook maar een tvp. Wie weet geeft het inspiratie
    I'll throw my apples if you get too close to me.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 22:46:39 #68
    163650 Greys
    pi_76461701
    Als er iemand inspiratie nodig heeft voor een schema:

http://writer.zoho.com/public/greysfok/Schoonmaakschema1

En dan als je het schema wilt hebben en zelf wilt aanpassen, dan bovenin even 'Download' klikken en 'Doc' kiezen. Je hebt kans dat je daarna in Word nog even moet instellen dat het een liggende pagina is.
    Dan kan je hem daarna zelf invullen met welke taken je er wel of niet in wilt hebben.
    En op welke dagen je wat wilt doen

Je leest uiteindelijk dus per dag, dus bv op maandag kijk je welke hokjes er gekleurd zijn in die kolom en dat moet je op die dag doen.

Hoe je de vakjes ontkleurt of inkleurt staat nog in de OP
    Ik zag alleen dat het download linkje het daar niet meer deed.

Dus kijk maar of jullie er iets aan hebben.
    Vrij genoemd naar de ultieme huishoudster... Peggy Bundy
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      woensdag 6 januari 2010 @ 08:13:35 #69
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_76469385
    Hee Peggy Alert!!!

Ik ben weer richting mijn schema aan het werken, heb tijdelijk een andere baan gehad waardoor t niet lukte, maar nu ga ik t weer oppakken! t schema hangt nog steeds trouw aan de binnenkant van mijn keuken kastje.
    Straks eens even kijken of t nog aangepast moet worden.
    Vooral t idee dat je op je vrije dagen niks MOET is heerlijk en werkte toen heel goed!!
      woensdag 6 januari 2010 @ 08:13:58 #70
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_76469389
    Oh maar voor die vlekken op mijn laminaat heb ik nog steeds geen oplossing gevonden...
      woensdag 6 januari 2010 @ 10:58:08 #71
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_76473229
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 08:13 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Oh maar voor die vlekken op mijn laminaat heb ik nog steeds geen oplossing gevonden...
    Wat voor vlekken heb je op je laminaat dan? En wat heb je allemaal al geprobeerd?
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:02:36 #72
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_76473389
    Ik heb een schoonmaker. Dat scheelt een boel.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:09:36 #73
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_76473638
    Mijn schema hangt aan de koelkast maar ik doe er nu helmaal niets mee. Misschien moet ik hem maar weer gaan gebruiken. Ik heb het nu wel meer in mijn systeem zitten om tussen door af en toe een klein klusje tussen door te doen zodat ik niet alles opspaar voor een moment
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:12:09 #74
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_76473745
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 10:58 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat voor vlekken heb je op je laminaat dan? En wat heb je allemaal al geprobeerd?
    Daar is al een discussie over gaande geweest in dit topic of in t vorige. Het probleem is het volgende :

Ik heb 'druppels' na t dweilen, die blijven liggen op t laminaat en drogen zo dus op.
    Ik heb geprobeerd:

HG laminaatreiniger (speciaal ervoor gemaakt jaja )
    heel heet water zonder laminaatreiniger / heel weinig laminaatreiniger / meer laminaatreiniger
    nadrogen met een handdoek

t werkt allemaal NIET, er blijven vlekken op liggen...

Oh ja en op advies uit dit topic heb ik ook de Leifheit dweil al aangeschaft en gebruikt, zelfde resultaat...
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:29 #75
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_76473885
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:12 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Daar is al een discussie over gaande geweest in dit topic of in t vorige. Het probleem is het volgende :

Ik heb 'druppels' na t dweilen, die blijven liggen op t laminaat en drogen zo dus op.
    Ik heb geprobeerd:

HG laminaatreiniger (speciaal ervoor gemaakt jaja )
    heel heet water zonder laminaatreiniger / heel weinig laminaatreiniger / meer laminaatreiniger
    nadrogen met een handdoek

t werkt allemaal NIET, er blijven vlekken op liggen...

Oh ja en op advies uit dit topic heb ik ook de Leifheit dweil al aangeschaft en gebruikt, zelfde resultaat...
    Dan heb jij waarschijnlijk heel glad laminaat of niet? Heb je ook al eens gedweild zonder schoonmaakmiddel? Of was dit al gevraagd
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:18:56 #76
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_76474021
    Ik heb beuken laminaat, is heel glad inderdaad.
    Zonder reiniger ook geprobeerd, maar t lijkt wel of de oppervlakte van de vloer zelf heel vet (??) is waardoor t water druppels vormt en zo dus opdroogt..
    En telkens met een doek nadrogen heb ik echt geen zin in, mijn woonkamer is nl 60 m2..

Tips zijn welkom
      woensdag 6 januari 2010 @ 13:10:04 #77
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_76478758
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:18 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Zonder reiniger ook geprobeerd, maar t lijkt wel of de oppervlakte van de vloer zelf heel vet (??) is waardoor t water druppels vormt en zo dus opdroogt..
    En telkens met een doek nadrogen heb ik echt geen zin in, mijn woonkamer is nl 60 m2..

Tips zijn welkom
    En een microvezeldweil? Ik gebruik zelf de bluewonder voor vloeren, misschien een ander schoonmaakmiddel nog eens proberen? Is wel lastig hoor zoiets... kan me voorstellen dat nadrogen niet echt tof is
    pi_76485774
    Hoe vaak per week/maand moet je echt je wc etc. echt schoonmaken?

Mijn moeder doet dat bijv. 2x per week maar dat lijkt mij echt overbodig ?

(Ik woon alleen)
      Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 januari 2010 @ 16:03:27 #79
    163650 Greys
    pi_76485888
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 16:00 schreef P.F het volgende:
    Hoe vaak per week/maand moet je echt je wc etc. echt schoonmaken?

Mijn moeder doet dat bijv. 2x per week maar dat lijkt mij echt overbodig ?

(Ik woon alleen)
    Gewoon zo'n pak goedkope Lidl schoonmaakdoekjes neerleggen en dan elke dag even zo'n doekje over de bril enzo. En dan eens per week gooi je er een kwak bleek in en doe je het echte poetswerk.
    Zo doe ik het, tenminste. Meestal
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_76491267
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 08:13 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Hee Peggy Alert!!!

Vooral t idee dat je op je vrije dagen niks MOET is heerlijk en werkte toen heel goed!!
    Het werkt bij mij zo goed dat ik soms veel doe op rustdagen......
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      woensdag 6 januari 2010 @ 19:52:26 #81
    174925 Judeljuud
    Vindt, en gij zult meer zoeken
    pi_76496400
    TVP! Mijn Peggy-schema hangt er nog wel...maar mijn dicipline is NUL.
    Goed voornemen #386
    You were born as an original. Don't die as a copy.
    pi_76499524
    Ahum... Ik heb onderhand geleerd dat dingen als vlekjes op schoon laminaat me niet kunnen boeien.
    Zulke dingen kunnen me best irriteren, maar ik kies om andere dingen te doen......
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_76500544
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 16:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Gewoon zo'n pak goedkope Lidl schoonmaakdoekjes neerleggen en dan elke dag even zo'n doekje over de bril enzo. En dan eens per week gooi je er een kwak bleek in en doe je het echte poetswerk.
    en tijdens verjaardagen doe ik het altijd nog een keer als ik zelf naar de wc ga...
    pi_76501135
    Oh ja..... Dat zou ik ook doen als ik aan de bril zou likken. Of als iemand alles onderschijt.
    Kom op zeg. Je wordt niet ziek als je op de bril zit.......
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_76502081
    Ja, eerlijk gezegd, gaat mij dat ook wat ver hoor...
    Wij zijn dan ook met twee vrouwen. Dat schijnt te schelen in rotzooi op het toilet
      woensdag 6 januari 2010 @ 21:54:42 #86
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_76502560
    Ik vind 2x per dag stofzuigen eigenlijk ook best overdreven
    Ik heb sinds deze week zo'n pakje allesreinigervochtigeschoonmaakdoekjes van de Lidl aangeschaft, ideaal! Doe er een paar keer per week de wc mee en elke dag de keuken (aanrechtblad).
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
    pi_76504603
    Schema heb ik ondertussen eigenlijk niet meer nodig. Werk een beetje aan de hand van Flylady en wat ik om me heen zie. Het huis is geloof ik al maanden netjes aan kant. Iedere dag even 15 minuutjes spenderen aan het huishouden en dan ben ik wel klaar. Iets wat ik nu wel mag gaan doen is de keuken though, gisteren een beetje te enthousiast staan koken en daar zie ik de sporen nog wel van...

Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 januari 2010 @ 22:37:15 #88
    163650 Greys
    pi_76504870
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 21:54 schreef Marloes het volgende:
    Ik vind 2x per dag stofzuigen eigenlijk ook best overdreven
    Ik heb sinds deze week zo'n pakje allesreinigervochtigeschoonmaakdoekjes van de Lidl aangeschaft, ideaal! Doe er een paar keer per week de wc mee en elke dag de keuken (aanrechtblad).
    Wie doet er 2x per dag stofzuigen dan?
    Ik doe dat 2x per week geloof ik
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      woensdag 6 januari 2010 @ 22:47:18 #89
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_76505318
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 22:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Wie doet er 2x per dag stofzuigen dan?
    Ik doe dat 2x per week geloof ik
    Nanalune
    Wij hebben zo'n roomba en die gaat elke dag aan, ideaal. Maar ik moet het zelf ook wel een keertje per week echt helemaal goed doen want dat apparaat vergeet best veel stukjes. Dan stofzuig ik ook de meubels (ivm katten).
    Maar de roomba is nu stuk, en dan ga ik echt niet elke dag stofzuigen
    The more that I appear.
    pi_76509913
    Aha...een topic om te volgen...door een voortschrijdende ziekte gaat het bij mij in het huishouden soms wat moeilijk omdat dingen als wringen niet meer lukt....eens zien of ik hier wat tips kan opdoen zodat het allemaal vlotter en met minder moeite gaat.
    Optimist tot in de kist
    Miniem's internetvriendinnetje :P
    Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
    pi_76528840
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 16:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb geen bleek want dat is slecht voor het milieu of zo
    Ik heb wel van de lidl WC reiniger, dat gooi ik er heel soms in. Heb ook wel goedkope huishoud schoonmaak doekjes maar die heb ik voor de keuken. Zal even kijken of er ook speciale voor de wc zijn..

Ik ben ook maar 4 uur per dag thuis of zo.. En er hangt een wcblokje in..
    pi_76528917
    En stofzuigen.. Ik heb geen stofzuiger meer nu ik verhuisd ben.. Heb het nu 1x gezogen met de stofzuiger van mijn ouders en 2x met stoffer en blik (maar dat was dan echt zichtbaar stof..)

Misschien als ik een compacte stofzuiger zie dat ik die dan koop..
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 januari 2010 @ 17:28:03 #93
    163650 Greys
    pi_76529308
    PF, ik gebruik die pakken schoonmaakdoekjes, die goedkope van de Lidl, net zo goed op en om de wc hoor, niet alleen in de keuken
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_76529403
    Lijkt mij een beetje vies als ik ze meeneem naar de wc Maar dan pak ik er wel gewoon 1
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 januari 2010 @ 17:34:40 #95
    163650 Greys
    pi_76529534
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 17:30 schreef P.F het volgende:
    Lijkt mij een beetje vies als ik ze meeneem naar de wc Maar dan pak ik er wel gewoon 1
    Ja nee, niet hetzelfde doekje in de wc en in de keuken idd
    Heb een pak in de keuken liggen, een pak in het toilet en een pak in de badkamer.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      donderdag 7 januari 2010 @ 20:02:24 #96
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_76535245
    ik vind die doekjes ook ideaal voor t toilet en de badkamer!
    pi_76539227
    Dit lijkt mij een fijne stofzuiger voor mij!
    http://www.bestsellers.eu/product_info.php?products_id=17394&ref=kieskeurig
    Snoerloze stofzuigers
    DRV1 oplaadbare hand-/steelstofzuiger
    pi_76539465
    Of deze
    Die past tenminste in m'n kast!
    https://www.warenhuisserv(...)2/8016361768758.html
      vrijdag 8 januari 2010 @ 11:55:37 #99
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_76557520
    Ik heb mijn stofzuiger in de meterkast staan. het ding zelf ligt onderin en de stang staat recht op, de vorige bewoner had heel slim allemaal planken gemaakt en daar een hapje uit gehaald waar de stofzuiger slang precies in past
    pi_76559404
    Ik gebruik sinds kort in mijn badkamer een of ander middel van Witte Reus. Zit in zo een spuitfles. Werkt goed voor in ieder geval de wasbak en de douche. Ruikt ook nog eens niet verkeerd. Voor het toilet gebruik ik ook meestal van die vochtige doekjes, en 1x per week echt grondig schoonmaken en wat bleek onder de rand doen.

Ga straks weer eens kijken hoe het in de badkamer is, even dweilen denk ik. Mijn grootste agendapunt vandaag is de keuken, daar mag wel weer even een doekje doorheen gehaald worden evenals een dweil.
    pi_76564412
    hier is het het huishouden van jan steen.

werken beide 40 uur onregelmatig.
    hebben 4 katten en drie witte herders.
    waar ik echt gek van word altijd is de eeuwige haren overal.
    heb tegels beneden en een leren bankstel waar je de haren makkelijk van af kunt vegen.
    verder elke dag paar keer vegen met een kapperbezem en elke 2/3 dagen stofzuigen en dweilen.
    elke week afstoffen en deuren wc en beddegoed.
    wassen tussendoor en badkamer maak ik altijd onder het douchen schoon.
    afwassen bij ons is een hekel punt en er komt ook echt heel snel weer een vaatwasser.
    een droger willen we ook nog afschaffen om ook de haren op de kleding te beperken.
    en we hebben weinig ruimte om het op te hangen waardoor er weer haren op komen.
    zucht!
    home is where doghair sticks to anything but the dog!
    pi_76583223
    leuk topic!

Wij hebben een aantal vaste punten:
    Dinsdagavond: bonte was (vooral handdoeken) in machine en zo instellen dat ie woensdag 7 uur klaar is.
    Woensdag: was ophangen, stoffen van boven of beneden, stofzuigen alles, dweilen alles, en om de week de badkamer en boodschapen (soms doe ik die ook op dinsdagavond).
    Zaterdag: stofzuigen en dweilen en een doek over wat vies is. Wasjes draaien iig de ene week zwart (ondergoed o.a.) en de andere week beddengoed. Kleding was ik altijd apart en in het weekend.
    Mr haalt om de week het bed af en klopt dan alles uit.
    Zondag: Mr doet het toilet.

Doordeweeks om de dag de vaatwasser uitruimen en iedere dag even een doekje over het aanrecht
    Eens in de zoveel tijd maak ik een kast schoon, afhankelijk van de graad van vies zijn.
    Ramen zemen binnen doe ik heel weinig buiten als ik me ga irriteren.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_76962283
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 11:55 schreef maok het volgende:
    Ik heb mijn stofzuiger in de meterkast staan. het ding zelf ligt onderin en de stang staat recht op, de vorige bewoner had heel slim allemaal planken gemaakt en daar een hapje uit gehaald waar de stofzuiger slang precies in past
    Dat is wel slim ja! Ik zou hem niet in een kledingkast durven opbergen oid ivm spinnen..
    pi_76962351
    ontzettende TVP ivm de OP
      maandag 18 januari 2010 @ 18:07:19 #105
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_76975326
    De glorix schoonmaakdoekjes zijn nu in de aanbieding bij de AH, in totaal 120 stuks voor 2.50
    The more that I appear.
    pi_76978339
    P.F: tegen spinnen kan je gewoon een prop papier in de zuigmond doen.

Voor degenen zonder schema: IMHO werkt het ook als je gewoon schoonmaakt wat je dwars zit.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_77190098
    Tvp. Zou iemand het schema van Oblivion nog eens kunnen uploaden ? Het linkje is dood.
    Toegang is geen open deur.
    pi_77190125
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:07 schreef Marloes het volgende:
    De glorix schoonmaakdoekjes zijn nu in de aanbieding bij de AH, in totaal 120 stuks voor 2.50
    Die heb ik ook meteen ff ingeslagen. Goeie actie van AH.
    pi_77190768
    Ik probeer het nu ook volgens een schema te doen; vaste dingen op vaste dagen. Dan nog vereist het behoorlijk wat zelfdiscipline. Het is maar goed dat er af en toe mensen over de vloer komen, want anders...

Vaste prik op de zondagochtend: strijken. Kheb er nu al weer zin in. Jeuj!
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 januari 2010 @ 22:23:32 #110
    163650 Greys
    pi_77191324
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 21:54 schreef SarahD. het volgende:
    Tvp. Zou iemand het schema van Oblivion nog eens kunnen uploaden ? Het linkje is dood.
    PM me je mailadres maar, dan mail ik hem.
    Op de een of andere manier doet dat het niet meer, die geuploade
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      zondag 31 januari 2010 @ 14:53:31 #111
    165594 SarahD.
    Nostalgia.
    pi_77478004
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 22:23 schreef Greys het volgende:

[..]

PM me je mailadres maar, dan mail ik hem.
    Op de een of andere manier doet dat het niet meer, die geuploade
    Je hebt pm.
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 januari 2010 @ 14:56:13 #112
    163650 Greys
    pi_77478068
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 14:53 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Je hebt pm.
    Oh, kan je die alsjeblieft nog een keer opnieuw sturen?
    Dan mail ik je daarna meteen. Sorry, moest van de week mijn Inbox legen omdat ie vol was en toen heb ik alles weggegooid
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_77648811
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 14:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh, kan je die alsjeblieft nog een keer opnieuw sturen?
    Dan mail ik je daarna meteen. Sorry, moest van de week mijn Inbox legen omdat ie vol was en toen heb ik alles weggegooid
    Je hebt weer pm.
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 februari 2010 @ 22:42:50 #114
    163650 Greys
    pi_77649530
    En jij hebt mail!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_77654183
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 22:10 schreef k_man het volgende:
    Ik probeer het nu ook volgens een schema te doen; vaste dingen op vaste dagen. Dan nog vereist het behoorlijk wat zelfdiscipline. Het is maar goed dat er af en toe mensen over de vloer komen, want anders...

Vaste prik op de zondagochtend: strijken. Kheb er nu al weer zin in. Jeuj!
    Visite is altijd een geweldige motivator om het huishouden te doen, klopt
      vrijdag 5 februari 2010 @ 14:39:21 #116
    174925 Judeljuud
    pi_77669635
    Ik moet binnenkort mijn kunststof lamellen schoonmaken...zie ik écht vreselijk tegenop!
    pi_77687651
    Greys, volgens mij is er iets misgegaan met je mail. Het bestand zat namelijk niet in de bijlage. Zou je hem nogmaals kunnen toesturen? Of zou iemand anders het schema opnieuw willen uploaden?
    pi_77688061
    quote:
    Op vrijdag 5 februari 2010 14:39 schreef Judeljuud het volgende:
    Ik moet binnenkort mijn kunststof lamellen schoonmaken...zie ik écht vreselijk tegenop!
    Zijn het lamellen die geweven lijken? Stop ze in een emmer met biotex en laat een nacht weken. Uitspoelen, over de stang van het douchegordijn hangen en klaar.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 februari 2010 @ 23:03:12 #119
    163650 Greys
    pi_77688308
    quote:
    Op vrijdag 5 februari 2010 22:42 schreef SarahD. het volgende:
    Greys, volgens mij is er iets misgegaan met je mail. Het bestand zat namelijk niet in de bijlage. Zou je hem nogmaals kunnen toesturen? Of zou iemand anders het schema opnieuw willen uploaden?
    Heb het vanaf een ander (yahoo) mailadres nogmaals geprobeerd net!
    Op de een of andere manier neemt Gmail die bijlage niet mee
    Zie voor info hoe je die vakjes anders kleurt de eerste gmail
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_77688613
    Ik werk zo onregelmatig dat er geen schema past. Ik probeer wel voor het slapen gaan alles in de vaatwasser te zetten en bij elk tripje de trap op of af iets mee te nemen indien nodig, maar dat zet allemaal geen zoden aan de dijk. Tijdens de Olympische Spelen zal ik in elk geval de enorm groeiende berg schone was wegvouwen en strijken tijdens het tvkijken. Maar verder blijft de chaos me boven het hoofd groeien en kan ik geen bezoek ontvangen. Ze zouden in de gang al struikelen over de troep.
    Heb nu met mezelf afgesproken dat ik elke dag voor het slapen gaan 10 minuutjes iets ga opruimen of schoonmaken om weer een begin te maken.
    Was wassen en oudpapier wegbrengen hou ik trouwens wel goed bij.
    (en ach, dat er al 5 jaar een aantal onuitgepakte verhuisdozen in de weg staan, dat neem ik nauwelijks meer waar)
      Milf vrijdag 5 februari 2010 @ 23:13:58 #121
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_77688709
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:18 schreef NouMooiNiet het volgende:

Tips zijn welkom
    Is dat van dat hoogglans ofzo? Volgens mij werkt, als ik dat zo lees, alleen nog maar een stoomreiniger. Die is zo heet dat het water direct verdampt en geen vlekken/strepen oid achter kan laten.
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_77688716
    Och Doedezemaar. Ik denk maar zo: het toilet is schoon, niemand wordt ziek in mijn huis en verder krijgen ze lekker eten en gezelligheid.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_77689094
    Ja, dat is ook wel zo.
    Moet nu toch wel gaan zorgen dat de logeerkamer toegankelijk wordt omdat ik binnenkort een paar keer een logee krijg. Logeerbed leeg maken gaat wel lukken, daar ligt nu die berg schone was op. En dan de badkamer beetje toonbaar krijgen, en de bank leegruimen (ik heb zelf ook steeds minder zit/ligruimte)
    Als mijn zusje (3 keer per jaar) op bezoek komt en een opmerking over de vieze vloer maakt ofzo, dan zeg ik altijd: daar staat de stofzuiger, als het je stoort dan ga je je gang maar hoor...Elke ruimte wordt in principe minimaal een keer per maand gestofzuigd, maar ook daar is de klad in gekomen.
    Ik ga NU de overloop stofzuigen, mijn bed opmaken en dan lekker slapen...
    pi_77689151
    quote:
    Op vrijdag 5 februari 2010 23:27 schreef Doedezemaar het volgende:
    Ja, dat is ook wel zo.
    Moet nu toch wel gaan zorgen dat de logeerkamer toegankelijk wordt omdat ik binnenkort een paar keer een logee krijg. Logeerbed leeg maken gaat wel lukken, daar ligt nu die berg schone was op. En dan de badkamer beetje toonbaar krijgen, en de bank leegruimen (ik heb zelf ook steeds minder zit/ligruimte)
    Als mijn zusje (3 keer per jaar) op bezoek komt en een opmerking over de vieze vloer maakt ofzo, dan zeg ik altijd: daar staat de stofzuiger, als het je stoort dan ga je je gang maar hoor...Elke ruimte wordt in principe minimaal een keer per maand gestofzuigd, maar ook daar is de klad in gekomen.
    Ik ga NU de overloop stofzuigen, mijn bed opmaken en dan lekker slapen...
    Jay!!!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_77703544
    Pfff, nou de hele benedenverdieping is gepoetst hoor!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_77706375
    Haha!

Ik zou er een week voor nodig hebben denk ik. Ik ga zo maar eens wat opruimen.
      zaterdag 6 februari 2010 @ 20:53:23 #127
    174925 Judeljuud
    pi_77713622
    quote:
    Op vrijdag 5 februari 2010 22:55 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Zijn het lamellen die geweven lijken? Stop ze in een emmer met biotex en laat een nacht weken. Uitspoelen, over de stang van het douchegordijn hangen en klaar.
    Nee, het zijn echt van die simpele van plastic ofzo? Ze hangen hier nog van de vorige bewoonster, want ik heb nog steeds geen beter alternatief gevonden. Wat bedoel je precies met biotex? Ik heb wel zo'n soort stick daarvan voor vlekken. Sorry, maar ik ben geen groot licht wat schoonmaken betreft.
    pi_77714207
    Biotex is een inweekmiddel. Voor hardnekkige vlekken in kleding. Maar ook super voor aangebrande pannen en voor nicotine.
    Als je een bad hebt, zou ik soda oplossen in heet water en dan d lamellen erin weken. Afspoelen en klaar.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      maandag 8 februari 2010 @ 01:39:09 #129
    174925 Judeljuud
    pi_77756399
    Ja, ik vrees dat het dan toch 1 voor 1 in een emmer met soda wordt. Thanks meid!

En nu ik hier toch ben...ik zag gister in een film iemand de ramen lappen met kranten. Echt ipv een spons zeg maar! Heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd?
    pi_77758412
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 01:39 schreef Judeljuud het volgende:
    Ja, ik vrees dat het dan toch 1 voor 1 in een emmer met soda wordt. Thanks meid!

En nu ik hier toch ben...ik zag gister in een film iemand de ramen lappen met kranten. Echt ipv een spons zeg maar! Heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd?
    Ik weet alleen dat je er strepen mee weg kan halen, na het lappen, van horen zeggen.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      maandag 8 februari 2010 @ 11:17:09 #131
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_77762172
    Ja dat doe ik , maar dan alleen om het droog te maken, dus gewoon eerst met een spons schoonmaken, dan met een wisser ongeveer droogtrekken en dan met een krant verder droog poetsen.
    Spiegels doe ik trouwens met glasex en dan droogmaken met krantenprop (dus zonder wissers of doekjes)
    pi_77764867
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 01:39 schreef Judeljuud het volgende:

Dat kan maar je hebt wel kans dat je kozijnen als die wit zijn een grijs/grauw randje krijgen.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_85818940
    Ik poets volgens een niet-strak schema:
    Elke dag na het avondeten doe ik mijn afwas. Daarna met een doekje met allesreiniger "vieze" oppervlaktes afdoen (wasbak, tafels, bureau en pc, afstandsbediening, gsm), daarna evt. stofzuigen (ik heb een kat dus het wordt sneller vies).

Zondag (of als het niet uitkomt een andere vrije dag) = poetsdag. Dat betekent alles poetsen, de was doen, stofzuigen en dweilen.

Edit: Wat ik zelf handig vind ik is een plantenspuit vullen met een mengsel van allesreiniger en water. Zo kan je snel met een doekje iets schoonmaken zonder dat je gelijk een sopje hoeft te maken.

[ Bericht 10% gewijzigd door waffles op 28-08-2010 22:44:24 ]
    pi_104399240
    Heeft iemand nog zo'n schema uit de OP? Kan hier wel wat structuur gebruiken in het huishouden.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 16:45:36 #135
    163650 Greys
    pi_104399402
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:41 schreef 16meter het volgende:
    Heeft iemand nog zo'n schema uit de OP? Kan hier wel wat structuur gebruiken in het huishouden.
    Ja :D PM me je mailadres maar.
    Het stelt weinig voor, maar dan kan je hem zelf naar wens invullen.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_104506814
    Hey, het topic bestaat nog. Hoe gaat het met alle huishoudentjes? Ik ben inmiddels verhuisd, sinds 2 november de sleutel dus het is één grote bende. Heb natuurlijk nog niet echt kunnen schoonmaken aangezien het huis binnen in de steigers staat natuurlijk. Moet wel een nieuw schema gaan maken. Ik woon nu niet langer meer in een flatje maar in een eengezinswoning. Met beneden-/bovenverdieping, zolder en een tuin...! Schema is dan voor mij heeeel belangrijk want anders kom ik er echt niet uit.
    pi_104510501
    quote:
    0s.gif Op zondag 22 februari 2009 21:20 schreef ryan_atwood het volgende:
    tvp. binnenkort ga ik op mezelf wonen. ik kan dus wel wat tips uit dit topic gebruiken :)
    Dat dus.

Nog een man erbij in dit topic. :+
    pi_104577455
    Ik krijg begeleiding voor m'n huishouden en morgen wordt het begeleidingsplan gemaakt.

Ik heb een niet verbale leerstoornis en daardoor kan ik niet goed plannen :@

Ik woon op mezelf en ben gelukkig
    Werewolf
    pi_104577662
    quote:
    1s.gif Op zondag 20 november 2011 09:50 schreef sararaats het volgende:
    Ik krijg begeleiding voor m'n huishouden en morgen wordt het begeleidingsplan gemaakt.

Ik heb een niet verbale leerstoornis en daardoor kan ik niet goed plannen :@

Ik woon op mezelf en ben gelukkig
    Misschien kun je zelf het schema waar we in dit topic over praten meenemen in dat plan. Scheelt de begeleiding ook weer het wiel uit te vinden.

;)

Succes in ieder geval.
      zondag 20 november 2011 @ 10:13:13 #140
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_104577714
    Hopelijk krijgt deze reeks een nieuw leven, want oh wat herken ik me in de openingspost :') Werk fulltime + zware studie en het huishouden is een beetje een een ondergeschoven kindje. Wat ik anders doe itt de OP is juist doordeweeks boodschappen doen. Is het veel rustiger en hoef je ook niet zo lang in de rij te wachten dan op een zaterdag waarbij je vaak moeite hebt om überhaupt een parkeerplaats te vinden.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_107175583
    Maakt er iemand nog schoon??

Ik vind het lastig om alles goed bij te houden. Wij werken allebei en hebben al drie keer een schoonmaakster gehad die meer kapot maakte dan schoonmaakte. En, daarnaast hebben we een vrij groot huis (280 m2 oppervlak).

Hoe vaak maken jullie nu b.v. de keuken of de badkamer schoon? Ik doe het nu om en om, de ene week de bovenverdieping, de andere week de benedenverdieping. En elke week probeer ik er iets extra's bij te doen (b.v. een keukenkast). Ramen zemen buiten doe ik eens per maand, binnen twee keer per maand. Boodschappen eens per week (door de week op een avond, lekker rustig).

Punt is, dat ik 's avonds de puf niet meer heb om het huishouden te doen, dus komt alles op het weekeind aan. Zaterdagochtend huishouden, zondag de was. 'k Wil ook wel eens een dag niets moeten :).

Er zijn vast meer mensen die beiden werken. Hoe plannen jullie dit dan??
    pi_107214661
    Oh gaaf topic dit. Moet ik in de gaten houden. Dat laminaat probleem heb ik ook. En boven is het een bende
    I solemnly swear i'm up to no good
      maandag 1 april 2013 @ 12:29:27 #143
    206580 Luxuria
    It was love at first bite
    pi_124752635
    Kick. Ik wil ook een schema gaan maken met een verdeling voor mijn vader, zusje en mij dus dit topic is erg handig.

Heeft toevallig nog iemand dat schema wat in de OP stond? Die kun je niet meer downloaden.
    All she wants and needs is just a little taste..
    pi_124768606
    Handig dit! Ons huis is eindelijk weer wat netter, maar ik loop echt hopeloos achter met de was en heb de laatste tijd zo weinig zin om het op te ruimen :@ Ik moet ook toegeven dat vooral mijn vriend hier al het opruim en schoonmaak werk doet.
    1 van de linkjes in de OP doet het nog, dus die heb ik nu gedownload. Even aanpassen, op de koelkast hangen en poetsen maar ~O>
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 april 2013 @ 20:56:59 #145
    163650 Greys
    pi_124768966
    quote:
    0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:29 schreef Luxuria het volgende:
    Kick. Ik wil ook een schema gaan maken met een verdeling voor mijn vader, zusje en mij dus dit topic is erg handig.

Heeft toevallig nog iemand dat schema wat in de OP stond? Die kun je niet meer downloaden.
    Een van de LINKJES doet het nog :)

En hoe je dat naar eigen wens kunt aanpassen vind je in de OP in een van de quotes.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 april 2013 @ 20:58:26 #146
    163650 Greys
    pi_124769031
    Ik denk trouwens dat ik dat Karcher raamding ga kopen :o
    Karcher Window Vac. Ik dacht dat het onzin zou zijn, maar ik heb nu zoveel lovende recensies en gebruikerservaringen gelezen (op o.a. Wehkamp en bol) dat ik bijna overstag ben.
    Nooit meer water op je vensterbank/vloer als je binnen de ramen lapt, oh joy! *O*
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_124771257
    Eerder plande ik de karweitjes in de google agenda en dan kan je ook aangeven dat het herhaald moet worden (bijvoorbeeld dagelijks, wekelijks of maandelijks).
    Nu heb ik Wunderlist app gedownload, en kan ik bijvoorbeeld ook aangeven dat het 'één keer in de drie dagen' moet. Als ik de klus dan een keer een dag uitstel, geeft hij het drie dagen dáárna weer aan, en niet twee dagen.

De truc voor mij is om dingen niet te vaak in te plannen, anders negeer ik waarschuwingen te vaak en wordt dat een gewoonte. Bovendien is het vaak ook nodig tegen de tijd dat ik de melding krijg.
    And the druids turn to stone...
      maandag 1 april 2013 @ 21:46:09 #148
    206580 Luxuria
    It was love at first bite
    pi_124771435
    Het schema heb ik toch kunnen downloaden.
    Handige basis, nu nog kijken hoe ik het het makkelijkste op kan stellen voor 3 personen.
    All she wants and needs is just a little taste..
    pi_124791068
    Ik ben de afgelopen maanden vooral aan het declutteren geweest, dat helpt wel, want dan kunnen de dingen die wel gewoon gebruikt en bewaard worden ook echt een eigen plekje krijgen. 2 nieuwe kasten hielpen natuurlijk ook wel ;)
      dinsdag 2 april 2013 @ 14:16:44 #150
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_124791545
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:50 schreef mascarpone het volgende:
    Maakt er iemand nog schoon??

Ik vind het lastig om alles goed bij te houden. Wij werken allebei en hebben al drie keer een schoonmaakster gehad die meer kapot maakte dan schoonmaakte. En, daarnaast hebben we een vrij groot huis (280 m2 oppervlak).

Hoe vaak maken jullie nu b.v. de keuken of de badkamer schoon? Ik doe het nu om en om, de ene week de bovenverdieping, de andere week de benedenverdieping. En elke week probeer ik er iets extra's bij te doen (b.v. een keukenkast). Ramen zemen buiten doe ik eens per maand, binnen twee keer per maand. Boodschappen eens per week (door de week op een avond, lekker rustig).

Punt is, dat ik 's avonds de puf niet meer heb om het huishouden te doen, dus komt alles op het weekeind aan. Zaterdagochtend huishouden, zondag de was. 'k Wil ook wel eens een dag niets moeten :).

Er zijn vast meer mensen die beiden werken. Hoe plannen jullie dit dan??
    Eens in de week een schoonmaker die drie uur werkt; mijn vrouw doet de was en ik doe boodschappen (ongeveer eens per week) en kook. We hebben ook twee kids en zijn allebei een dag in de week thuis met de kinderen, dan is er vaak ook wel wat tijd voor huishoudelijk werk. Ik ga op 'mijn' dag meestal vooruit koken (wel zo makkelijk als je doordeweeks om 18.30 thuiskomt en vooral de kids snel moeten eten), mijn vrouw doet op haar dag wat losse taken, stofzuigen, wc enzo. Gaat wel aardig zo. :)
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_124792724
    Zo, vandaag had ik opeens een opleving. De hele badkamer is schoongemaakt en de was eindelijk opgevouwen en weer nieuwe opgehangen. Best een klein beetje trots op mezelf!
      dinsdag 2 april 2013 @ 21:27:31 #152
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_124810175
    Leuk topic! Mijn huishouden verloopt vrij soepel eigenlijk na 13 jaar op mezelf wonen maar tips zijn altijd welkom.
    Spoilers!
    pi_124890035
    Interessante vragen allemaal. Het is heel handig om een planning te maken voor jezelf. Vaak lijkt het huishouden één grote berg zonder einde. Maar als je voor jezelf kleine doelen stelt voorkom je dat je opkijkt tegen een berg. Daarnaast zijn kleine doelen haalbaar, en een doel halen... keer op keer... is heel motiverend om door te gaan.
    pi_130176806
    Ja, ondanks dat het al daaaaaaaaaaaaaagen geleden is: ik wil toch reageren :7

Want ik wil ook volgens schema gaan schoonmaken, anders wordt het hier niks vrees ik :+

Heb in het verleden eens een flylady-poging gedaan maar ik kwam niet verder dan sinkshinen en schoenen met veters aan doen _O-

Kijken of het nu wel lukt. Er moet nog wel wat gedeclutterd worden maar ik wil iig t schema vanaf maandag gaan gebruiken 8-)

Het peggy-schema is niet meer beschikbaar trouwens :'(
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_130176921
    Kreeg via een vriendin wel dit:
    http://www.mamaenzo.nl/mama/lifestyle/schoon-op-schema

maar bijvoorbeeld de was doen enzo staat daar niet op :( (geen idee of dat bij Peggy er wel op staat :+ )

Dus als iemand nog een linkje/mailtje heeft?
    pi_130178454
    ik werk met pictogrammen, is nog steeds de goeie manier.

alleen de vervelende klusjes zijn meestal met veel gemopper hihi.
    Werewolf
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:25:19 #157
    163650 Greys
    pi_130178941
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:37 schreef tombolafan het volgende:
    Kreeg via een vriendin wel dit:
    http://www.mamaenzo.nl/mama/lifestyle/schoon-op-schema

maar bijvoorbeeld de was doen enzo staat daar niet op :( (geen idee of dat bij Peggy er wel op staat :+ )

Dus als iemand nog een linkje/mailtje heeft?
    Welk mailadres? Dm me even, geloof dat ik hem nog heb :D
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_130179279
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Ruilen voor een creme brulee ijsje? O-)
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:38:59 #159
    163650 Greys
    pi_130179560
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ruilen voor een creme brulee ijsje? O-)
    Hahaha shit dit had ik moeten zien voor ik het verzond :D :+
    Kijk even of het nog werkt enzo, tis honderd jaar oud...
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_130180106
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Hahaha shit dit had ik moeten zien voor ik het verzond :D :+
    Kijk even of het nog werkt enzo, tis honderd jaar oud...
    Ja helaas, nu heb ik ze allemaal al op :7
    pi_130180146
    Maar tnx, ik ga er van de week ff mee stoeien *O*

*uitstelgedragikhebhet*
    pi_130188709
    Het schoonmaakschema uit de OP is niet te downloaden?
      zondag 18 augustus 2013 @ 10:10:38 #163
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130189586
    Inmiddels zitten we in 2013. Zijn er geen goede huishouden apps? :+
    pi_130189608
    quote:
    0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:10 schreef Maraca het volgende:
    Inmiddels zitten we in 2013. Zijn er geen goede huishouden apps? :+
    Ik heb geen smartphone ;)
      zondag 18 augustus 2013 @ 10:12:25 #165
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130189614
    quote:
    7s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:11 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb geen smartphone ;)
    Dan heb je inderdaad niet zoveel aan een app :P
    pi_130189632
    Inderdaad, ik kom uit de prehistorie. Ik veeg mijn huis ook met een bezem :P
    pi_130252302
    Zo, begonnen :7

Schema gister uitgeprint opgeschreven met zwarte stift omdat ik mn printerkabel niet kon vinden }:|

Gister t schema genegeerd dus vandaag extra klus maarrrrrrr wel gelukt :D

Dag 1 is een succes *O*
    pi_130255242
    Ik doe dat steeds vol goede moed. meteen de zooi opruimen enzo.. Na 2 dagen vergeet ik het weer en uiteindelijk is het weer een pleuriszooi.. :@

Op de een of andere manier heb ik altijd andere prioriteiten en is er weer een dag om..
    pi_130256171
    quote:
    0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
    Ik doe dat steeds vol goede moed. meteen de zooi opruimen enzo.. Na 2 dagen vergeet ik het weer en uiteindelijk is het weer een pleuriszooi.. :@

Op de een of andere manier heb ik altijd andere prioriteiten en is er weer een dag om..
    ik ben bewust niet onwijs alles op gaan ruimen :) kom vanzelf tijdens het schema volgen van alles tegen dat ik er bij doe of dat later erbij gedaan kan :7

Maar goed dat zeg ik nu, eerst maar afwachten hoe t na een paar weken gaat _O-
    pi_130256189
    quote:
    1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ben bewust niet onwijs alles op gaan ruimen :) kom vanzelf tijdens het schema volgen van alles tegen dat ik er bij doe of dat later erbij gedaan kan :7

Maar goed dat zeg ik nu, eerst maar afwachten hoe t na een paar weken gaat _O-
    Nee maar als het eens goed opgeruimd is het opgeruimd houden... :X
    pi_130326938
    Dag 2 en 3 zijn ook een succes! *O*
    Wat ik nu al aan mezelf merk is dat t rust geeft om te weten wat wanneer gedaan moet worden.

Vroeger zat ik tegen alles aan te hikken (omg-alles-moet-nog-red-ik-nooit!) En deed ik niks tot weinig :@ nu doe ik wat ik moet doen en ben erna trots dat t af is en pak mn rust, en als ik tijd over heb doe ik iets extra :7
      woensdag 21 augustus 2013 @ 21:44:27 #172
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130327115
    quote:
    0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee maar als het eens goed opgeruimd is het opgeruimd houden... :X
    Lotgenootje O+ En dan is het zaterdag en denk je 'doos }:| leer het nu eens' .Zo'n zonde van de dag :{ ga het nu ook anders doen. Heb bijvoorbeeld net boodschappen gedaan. Dit is toch zo'n 'verloren' avond na het werk dus dan kan dat makkelijk. Supermarkt is tot 22:00 open dus perfect *O* Hoef ik dat zaterdag niet meer te doen.
    pi_130327286
    quote:
    0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Lotgenootje O+ En dan is het zaterdag en denk je 'doos }:| leer het nu eens' .Zo'n zonde van de dag :{ ga het nu ook anders doen. Heb bijvoorbeeld net boodschappen gedaan. Dit is toch zo'n 'verloren' avond na het werk dus dan kan dat makkelijk. Supermarkt is tot 22:00 open dus perfect *O* Hoef ik dat zaterdag niet meer te doen.
    Boodschappen doe ik dan wel weer op maandag avond Lekker rustig zo rond 9 uur haha. En dan heb je een moment niks te doen en dan is dat boek weer net interessant. En blijft de rotzooi weer liggen. Of om half 5 shit de vaatwasser moet nog gedaan worden. Ben echt een drama in het huishouden :@
      woensdag 21 augustus 2013 @ 22:11:43 #174
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130328629
    Nou, het schema is af voor de maand augustus/september *O*. Het schema wordt dagelijks automatisch bijgewerkt op mijn tablet (zie de lijst gelijk als ik de tablet aanzet), dus hopelijk helpt dat :P Zijn allemaal kleine dagelijkse taakjes, dus dat is wel optimistisch O+

Nu nog volhouden :')
    pi_130328794
    quote:
    1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Boodschappen doe ik dan wel weer op maandag avond Lekker rustig zo rond 9 uur haha. En dan heb je een moment niks te doen en dan is dat boek weer net interessant. En blijft de rotzooi weer liggen. Of om half 5 shit de vaatwasser moet nog gedaan worden. Ben echt een drama in het huishouden :@
    nou ja ik kom thuis en kijk wat ik moet doen, maak erna zoveel mogelijk t lijstje 'dagelijkse-dingen' af en dan mag ik gewoon niksen *O*
    pi_130329476
    quote:
    0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:11 schreef Maraca het volgende:
    Nou, het schema is af voor de maand augustus/september *O*. Het schema wordt dagelijks automatisch bijgewerkt op mijn tablet (zie de lijst gelijk als ik de tablet aanzet), dus hopelijk helpt dat :P Zijn allemaal kleine dagelijkse taakjes, dus dat is wel optimistisch O+

Nu nog volhouden :')
    Hoe doe je dat zo op de tablet? Heb een iPad
    pi_130329511
    quote:
    1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja ik kom thuis en kijk wat ik moet doen, maak erna zoveel mogelijk t lijstje 'dagelijkse-dingen' af en dan mag ik gewoon niksen *O*
    Ja vergeet nogal eens te stofzuigen enzo :@
      woensdag 21 augustus 2013 @ 22:32:16 #178
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130329730
    quote:
    1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe doe je dat zo op de tablet? Heb een iPad
    Maak gebruik van Toodledo als online to-do list. Heb zelf een Samsung tablet met vervolgens daarop de app DGT GTD & To-do list met de plugin voor Toodledo. Die app staat vervolgens als 'Widget' op mijn homepage van de tablet. Omdat ik in Toodledo aangeef of het maandelijks/wekelijks/dagelijks is krijg ik netjes per dag een overzicht wat ik allemaal moet doen. Ik heb bijvoorbeeld 'diepvries schoonmaken' als maandelijkse taak aangemaakt. Hierdoor komt hij niet elke zaterdag op mijn takenlijst te staan (gelukkig!) maar 1x in de maand op een zaterdag. Ideaal O+
    pi_130329862
    quote:
    0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maak gebruik van Toodledo als online to-do list. Heb zelf een Samsung tablet met vervolgens daarop de app DGT GTD & To-do list met de plugin voor Toodledo. Die app staat vervolgens als 'Widget' op mijn homepage van de tablet. Omdat ik in Toodledo aangeef of het maandelijks/wekelijks/dagelijks is krijg ik netjes per dag een overzicht wat ik allemaal moet doen. Ik heb bijvoorbeeld 'diepvries schoonmaken' als maandelijkse taak aangemaakt. Hierdoor komt hij niet elke zaterdag op mijn takenlijst te staan (gelukkig!) maar 1x in de maand op een zaterdag. Ideaal O+
    oehhhhh cool!
    pi_130329908
    quote:
    1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja vergeet nogal eens te stofzuigen enzo :@
    ik ook :Y
    'vergeten' O-)

Maar nu gewoon zodra ik thuis ben hop! Stofzuigen :7 want dan lijstje bijna af *O*
    pi_130330020
    quote:
    0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel handig idd. Ga ik eens proberen.
    pi_130330085
    quote:
    1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ook :Y
    'vergeten' O-)

Maar nu gewoon zodra ik thuis ben hop! Stofzuigen :7 want dan lijstje bijna af *O*
    Ja ik moet het misschien weer eens gaan proberen. Heb een hond voor het goeie moet ik eigenlijk 6x per dag stofzuigen haha. Maar een keer per dag vind ik al een hele opgave.
      woensdag 21 augustus 2013 @ 22:47:07 #183
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130330367
    quote:
    1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel handig idd. Ga ik eens proberen.
    Het is allemaal gratis dus zeker de moeite waard om eens te proberen :Y
    pi_130331176
    quote:
    0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:47 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is allemaal gratis dus zeker de moeite waard om eens te proberen :Y
    Ja morgen eens kijken of ze dat bij de Apple ook hebben.
    pi_130342930
    De download links doen het bij mij niet :'(
      donderdag 22 augustus 2013 @ 21:37:34 #186
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130363050
    quote:
    1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
    De download links doen het bij mij niet :'(
    Welke? Die in de Apple store? :o
    pi_130363173
    quote:
    0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Welke? Die in de Apple store? :o
    Die in de OP
      donderdag 22 augustus 2013 @ 21:43:32 #188
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130363326
    quote:
    1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die in de OP
    Ja, klopt. Maar zo lastig is het toch niet om een eigen schema op te stellen? :@
    pi_130363378
    quote:
    0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar zo lastig is het toch niet om een eigen schema op te stellen? :@
    Nee maar het is wel makkelijk om dingen langs elkaar te leggen :)
      donderdag 22 augustus 2013 @ 21:45:34 #190
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130363432
    quote:
    1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee maar het is wel makkelijk om dingen langs elkaar te leggen :)
    Ik heb zelf die Viva link ergens in dit topic gebruikt als basis voor mijn schema. wellicht een optie? :)
    pi_130363526
    quote:
    0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:45 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb zelf die Viva link ergens in dit topic gebruikt als basis voor mijn schema. wellicht een optie? :)
    Zal eens terugzoeken :) die app is betaald in de Apple app store.. Hoe verrassend weer :')
      donderdag 22 augustus 2013 @ 21:51:00 #192
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130363728
    quote:
    1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zal eens terugzoeken :) die app is betaald in de Apple app store.. Hoe verrassend weer :')
    Apple he :+ Maar probeer dan eens EzTodo. Die kan ook prima samen met Toodledo. Weet dan alleen niet of je een widget kunt krijgen (weet sowieso niet precies hoe dat werkt op een iPad)
    pi_130364071
    quote:
    0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Apple he :+ Maar probeer dan eens EzTodo. Die kan ook prima samen met Toodledo. Weet dan alleen niet of je een widget kunt krijgen (weet sowieso niet precies hoe dat werkt op een iPad)
    Het is dat ik hem gekregen heb ... Baas is nogal Apple gek maar anders....

EzTodo kent hij niet eens kijken voor iets anders
      vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:22:37 #194
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130375690
    quote:
    1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het is dat ik hem gekregen heb ... Baas is nogal Apple gek maar anders....

EzTodo kent hij niet eens kijken voor iets anders
    Vreemd, die kwam ik wel tegen in de iTunes store :? Maar misschien dat die dan weer alleen voor de iPhone is *zucht* Toch maar over naar de Samsung? :+
    pi_130379319
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vreemd, die kwam ik wel tegen in de iTunes store :? Maar misschien dat die dan weer alleen voor de iPhone is *zucht* Toch maar over naar de Samsung? :+
    Mocht deze kapot gaan maar hij is nog niet zo oud wil ik een asus transformer haha.
      zondag 25 augustus 2013 @ 21:31:51 #196
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_130458304
    Maar om niet geheel offtopic te gaan: als iemand het Peggy Bundy Schema weer online kan zetten wordt dat zeker gewaardeerd :Y
    pi_130740441
    Als ik weer eens op de laptop zit zal ik t doen :Y

Hier ging t op zich goed, vr-za-zo alleen heel heel druk... Dus die taken zijn er bij ingeschoten en moet ik nog ff inhalen :D
    pi_130744073
    quote:
    0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:53 schreef tombolafan het volgende:
    Als ik weer eens op de laptop zit zal ik t doen :Y

Hier ging t op zich goed, vr-za-zo alleen heel heel druk... Dus die taken zijn er bij ingeschoten en moet ik nog ff inhalen :D
    Kijkt om zich heen... Uhh tja :@
    pi_133116473
    quote:
    0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:31 schreef Maraca het volgende:
    Maar om niet geheel offtopic te gaan: als iemand het Peggy Bundy Schema weer online kan zetten wordt dat zeker gewaardeerd :Y
    Ah, schopje. Als iemand wilt O+
    pi_133116630
    Graag. Heb nu opzich wel een prima schema. Maar het Kan altijd beter.
      zondag 10 november 2013 @ 18:31:04 #201
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_133117329
    Tip om de afwas efficienter te doen:

Terwijl je in de keuken staat te koken, tegelijkertijd opruimen/vaatwasser inpakken/voorspoelen etc.

Het heeft een paar grote voordelen:

1. Je staat er toch te wachten tot je eten gaar is. Of anders zit je je tijd te verdoen voor de TV terwijl je eten potentieel aanbrandt.
    2. Niks zo irritant als na het eten, als je propvol zit, nog uitgebreid aan de slag moet met bergen afwas terwijl je meer dan de helft al gedaan kunt hebben tijdens het koken.
    3. In mijn geval: koken en opruimen, dan eten opscheppen voor iedereen, lege pannen direct in de vaatwasser, vaatwasser met tablet erin open laten staan zodat andere gezinsleden er letterlijk amper omheen kunnen na het eten en direct hun borden in de vaatwasser moeten zetten. Bij de laatste nog even roepen dat ze op het knopje moeten drukken.
    Resistance is futile.
    pi_133125403
    quote:
    0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Ah, schopje. Als iemand wilt O+
    Ik heb ook interesse!
    Somebody that I used to know
      zondag 10 november 2013 @ 21:32:26 #203
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_133127226
    Ah, dit kan ik goed gebruiken. Zowel mijn partner als ik zijn erg lui en dat is terug te zien in huis :').
    Even dit topic doorspitten.
    pi_133127553
    Ik wou vandaag stofzuigen maja toen was het ineens 20;00 uur en al aan de pils nah morgen weer een dag:P
    En daarna meteen ff op de knietjes dweilen plees mee nemen met een uurtje heerlijk fris weer.
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_133151398
    Oh ja dat schema :@

Ff kijken van de week. Laatst in een chago bui mn eigen schema van de deur getrokken maar dan hou ik me er ook gewoon weer niet aan :')
    pi_133194883
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je hem ook voor mij?
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 20:11:24 #207
    163650 Greys
    pi_133194990
    Ja maar stel je er niet teveel van voor hoor :o
    Het is een simpel word documentje met een paar gekleurde tabellen die je dan zelf voor jezelf even moet aanpassen. Dat is jaren oud. Tegenwoordig zijn er vast hippere dingen voor, apps enzo :D

Maar dm gerust je mailadres als je er even naar wilt kijken wat we toen gebruikten, want dat heb ik geloof ik nog wel!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_133195230
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:11 schreef Greys het volgende:
    Ja maar stel je er niet teveel van voor hoor :o
    Het is een simpel word documentje met een paar gekleurde tabellen die je dan zelf voor jezelf even moet aanpassen. Dat is jaren oud. Tegenwoordig zijn er vast hippere dingen voor, apps enzo :D

Maar dm gerust je mailadres als je er even naar wilt kijken wat we toen gebruikten, want dat heb ik geloof ik nog wel!
    Jij en niet te veel van voorstellen? ;)

Apps zijn misschien wel leuk, maar met 2 personen is papier misschien handiger, confronterender. Kan je tenminste onder elkaars neus duwen "ja maar HIER (dreigend naar papier wijzen en erop tikken) staat dat JIJ dat moet doen" ~O>
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 20:21:52 #209
    163650 Greys
    pi_133195468
    Het is jaren geleden in elkaar gefröbeld dus het ziet er nogal gedateerd uit hahaha :D

Maar je kunt het zelf naar hartelust aanpassen.

Je hebt mail!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_133195609
    Dank je, heb hem ontvangen! Ik ga eens kijken

(wel jammer dat ik niet meer rook, dan had ik net als Peggy met een peuk in m'n mond het huishouden gedaan ;) )
    pi_133196784
    Peggy Bundy maakte nooit wat schoon!
    Die zat alleen met d'r reet op de bank.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 21:23:23 #212
    163650 Greys
    pi_133197873
    Hé, ik zit terug te lezen en deze doet het nog wel :D
    Dat is dezelfde als die ooit in de OP stond...

quote:
    0s.gif Op dinsdag 5 januari 2010 22:46 schreef Greys het volgende:
    Als er iemand inspiratie nodig heeft voor een schema:

http://writer.zoho.com/public/greysfok/Schoonmaakschema1

En dan als je het schema wilt hebben en zelf wilt aanpassen, dan bovenin even 'Download' klikken en 'Doc' kiezen. Je hebt kans dat je daarna in Word nog even moet instellen dat het een liggende pagina is.
    Dan kan je hem daarna zelf invullen met welke taken je er wel of niet in wilt hebben.
    En op welke dagen je wat wilt doen :)

Je leest uiteindelijk dus per dag, dus bv op maandag kijk je welke hokjes er gekleurd zijn in die kolom en dat moet je op die dag doen.

Hoe je de vakjes ontkleurt of inkleurt staat nog in de OP :Y
    Ik zag alleen dat het download linkje het daar niet meer deed.

Dus kijk maar of jullie er iets aan hebben.
    Vrij genoemd naar de ultieme huishoudster... Peggy Bundy 8-)
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      dinsdag 12 november 2013 @ 22:01:37 #213
    374339 mirjammajrim
    Waar geen wil is, ben ik weg
    pi_133199457
    Ik heb het schema uit de post hierboven aangepast en ga het ook volgen vanaf nu!
    Sinds een maand hebben mijn lief en ik een nieuw huis. Het is nu allemaal keurig netjes maar dat wil ik wel graag zo houden.
    Wat mij heel erg helpt zijn goede fijne spullen. Ik zelf ben erg fan van de spullen van Jemako, vooral de ramendoeken zijn echt geweldig. Vrij prijzig, maar het is het zeker waard! Oh en de dweil is lifechanging.
      woensdag 13 november 2013 @ 09:47:29 #214
    374339 mirjammajrim
    Waar geen wil is, ben ik weg
    pi_133209564
    En wat ook een aanrader is voor als je wat extra motivatie kunt gebruiken, de supersopgids van Marja! Die van hoe schoon is jouw huis. Staat vol met handige tips.
    pi_133220593
    Ik heb de motivated Moms Lite app.
    Werkt ook perfect
    pi_133221805
    Goed topic. Woon nog geen twee maanden in m'n eigen appartementje in plaats van op een krappe studentenkamer. Ik leef niet heel vies, het is geen teringbende, maar sommige dingen blijven toch net iets te lang liggen, waardoor opruimen en schoonmaken op één dag veel meer tijd kost dan dat ik het netjes verspreid door de week heen doe.
    Live for now, forget forever
      woensdag 8 juli 2015 @ 21:34:59 #218
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_154182429
    Rotschop, zojuist alle topics doorgenomen. Is er niet ergens een centraal huishoudtopic inmiddels?
    Voor mij werkt het altijd wel aardig om even te kunnen typen wat ik heb gedaan :P
    Ik ben dus een vreselijk slechte huisvrouw, probeer het wel want ik haat rommel en viezigheid. Dan zie ik het, erger me en draai me om. Dat moet dus veranderen.
    Ik heb een eengezinswoning, 3 honden en een man. Nu man een week in het buitenland zit is het trouwens ineens wel heel makkelijk om het huishouden bij te houden :')
    Stofzuigen en dweilen komt altijd wel goed, maar ik vergeet de details. Plinten, vensterbanken, oppervlakken, hoekjes, voegen...En de bovenverdieping en met name zolder. Daar kom ik niet zo heel veel dus dat versloft snel.

Ik kreeg in elk geval goede schoonmaakzin van het lezen van de topics dus heb de afgelopen dagen van alles aangepakt, zelfs de badkamer (haatklus).
    Enfin, nog meer mensen keurig aan de poets? Gebruikt iemand het lijstje nog?
    L'Enfer, c'est les autres.
    pi_154245772
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 17 februari 2009 12:30 schreef saaw het volgende:
    Afwasmachine uitruimen doe ik vaak tijdens het koken en de keuken opruimen meteen na het eten.
    Bed opmaken terwijl het vieze beddengoed in de wasmachine zit.
    Boodschappen doen op weg naar huis vanuit school of werk [want als ik een keer thuis op de bank zit heb ik daar echt geen zin meer in]
    Was 's ochtends aanzetten met vertraging zodat het klaar is als je thuiskomt.
    De was ophangen en plantjes water geven terwijl mn lief [of hij terwijl ik] kook[t]
    Mn administratie gooi ik in een grote bak en doe ik 1x per maand. Alles betalen en in mapjes douwen.

Hoef alleen nog af en toe te stofzuigen, dweilen, afstoffen, badkamer en aquarium.

Dit klinkt als mijn leven! Zelfs het aquarium klopt! :Y
    pi_154324796
    Doet geen enkele man het huishouden?
    pi_154331132
    Ik kom me even melden. :)

quote:
    0s.gif Op zaterdag 14 februari 2009 12:01 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.
    Ik ben verkocht! :D al kan ik de bestanden niet downloaden... :'(
    pi_154640291
    Ik kan he schema ook niet openen...

Misschien een tip ik weet niet of hij hier al eens voorbij gekomen is, maak een schoonmaak mandje dan hoef je niet continu op zoek naar dat ene doekje of sponsje of middeltje dus daarmee loop ik door het huis met name boven heel handig.

Mijn probleem bij het schoonmaken is dat ik gewoon te weinig tijd heb doordat we 2 kleine kinderen hebben en ik continu bij het schoonmaakwerk wordt weggehaald of boven niet aan de slag kan omdat ze slapen
      zondag 26 juli 2015 @ 12:11:42 #223
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_154642328
    Even gereekst met de vorige delen.
      zaterdag 1 augustus 2015 @ 08:48:40 #224
    36098 kievit19
    vlaai squad is no more
    pi_154813364
    de link naar de bestanden werkt niet zo heel goed meer (gaat naar een of andere video site),
    iemand een nieuw linkje of het bestand nog ?

[ Bericht 21% gewijzigd door kievit19 op 01-08-2015 10:51:29 ]
    The sand is pouring through the hourglass
    To remind me of how precious time is
    Cause all I ever do
    Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
    pi_154814598
    Gisteren de koelkast gedaan, net badkamer en 2 kinderkamers, was draait, zo nog onze kamer en de trap zuigen en was op hangen

Ik zeg goed bezig vandaag *O*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')