Nee, het zijn echt van die simpele van plastic ofzo? Ze hangen hier nog van de vorige bewoonster, want ik heb nog steeds geen beter alternatief gevonden. Wat bedoel je precies met biotex? Ik heb wel zo'n soort stick daarvan voor vlekken. Sorry, maar ik ben geen groot licht wat schoonmaken betreft.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Zijn het lamellen die geweven lijken? Stop ze in een emmer met biotex en laat een nacht weken. Uitspoelen, over de stang van het douchegordijn hangen en klaar.
Ik weet alleen dat je er strepen mee weg kan halen, na het lappen, van horen zeggen.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:39 schreef Judeljuud het volgende:
Ja, ik vrees dat het dan toch 1 voor 1 in een emmer met soda wordt. Thanks meid!
En nu ik hier toch ben...ik zag gister in een film iemand de ramen lappen met kranten. Echt ipv een spons zeg maar! Heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd?
Dat kanquote:Op maandag 8 februari 2010 01:39 schreef Judeljuud het volgende:
Ja, ik vrees dat het dan toch 1 voor 1 in een emmer met soda wordt. Thanks meid!
En nu ik hier toch ben...ik zag gister in een film iemand de ramen lappen met kranten. Echt ipv een spons zeg maar! Heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd?
Jaquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:41 schreef 16meter het volgende:
Heeft iemand nog zo'n schema uit de OP? Kan hier wel wat structuur gebruiken in het huishouden.
Dat dus.quote:Op zondag 22 februari 2009 21:20 schreef ryan_atwood het volgende:
tvp. binnenkort ga ik op mezelf wonen. ik kan dus wel wat tips uit dit topic gebruiken
Misschien kun je zelf het schema waar we in dit topic over praten meenemen in dat plan. Scheelt de begeleiding ook weer het wiel uit te vinden.quote:Op zondag 20 november 2011 09:50 schreef sararaats het volgende:
Ik krijg begeleiding voor m'n huishouden en morgen wordt het begeleidingsplan gemaakt.
Ik heb een niet verbale leerstoornis en daardoor kan ik niet goed plannen
Ik woon op mezelf en ben gelukkig
Een van de LINKJES doet het nogquote:Op maandag 1 april 2013 12:29 schreef Luxuria het volgende:
Kick. Ik wil ook een schema gaan maken met een verdeling voor mijn vader, zusje en mij dus dit topic is erg handig.
Heeft toevallig nog iemand dat schema wat in de OP stond? Die kun je niet meer downloaden.
Eens in de week een schoonmaker die drie uur werkt; mijn vrouw doet de was en ik doe boodschappen (ongeveer eens per week) en kook. We hebben ook twee kids en zijn allebei een dag in de week thuis met de kinderen, dan is er vaak ook wel wat tijd voor huishoudelijk werk. Ik ga op 'mijn' dag meestal vooruit koken (wel zo makkelijk als je doordeweeks om 18.30 thuiskomt en vooral de kids snel moeten eten), mijn vrouw doet op haar dag wat losse taken, stofzuigen, wc enzo. Gaat wel aardig zo.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:50 schreef mascarpone het volgende:
Maakt er iemand nog schoon??
Ik vind het lastig om alles goed bij te houden. Wij werken allebei en hebben al drie keer een schoonmaakster gehad die meer kapot maakte dan schoonmaakte. En, daarnaast hebben we een vrij groot huis (280 m2 oppervlak).
Hoe vaak maken jullie nu b.v. de keuken of de badkamer schoon? Ik doe het nu om en om, de ene week de bovenverdieping, de andere week de benedenverdieping. En elke week probeer ik er iets extra's bij te doen (b.v. een keukenkast). Ramen zemen buiten doe ik eens per maand, binnen twee keer per maand. Boodschappen eens per week (door de week op een avond, lekker rustig).
Punt is, dat ik 's avonds de puf niet meer heb om het huishouden te doen, dus komt alles op het weekeind aan. Zaterdagochtend huishouden, zondag de was. 'k Wil ook wel eens een dag niets moeten.
Er zijn vast meer mensen die beiden werken. Hoe plannen jullie dit dan??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |