abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 14:02:19 #51
9859 crew  Karina
Woman
pi_66689312
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:58 schreef Kaar68 het volgende:
Je hebt speciaal spul om laminaat te reinigen, dan heb je niet zo'n doffe gloed erover.
En nadrogen helpt ook heel erg, gewoon na het dweilen een oude handdoek om je swiffer gebruiken.
Dat spul heb ik wel eens een keertje gekocht, maar dat is nogal duur om elke week te gebruiken.

Die tweede tip ga ik proberen, hoewel het meestal al opgedroogd is als ik klaar ben.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66689409
wij hebben laminaat reiniger van pledge is niet zo heel duur en je hebt maar een beetje nodig. vaak hebben ah en kruidvat oid het ook wel van hun eigen merk.
pi_66950908
hier wordt al de hele week gewerkt aan de nieuwe keuken, half acht staat meneer voor mijn neus.
voordeel?
ik heb de hele week vrij en verdwijn naar boven, om de kinderkamers te doen, de badkamer en onze slaapkamer, ideaal!
de huiskamer hoef ik alleen af en toe "polsstokvrij" te maken en te stofzuigen waar we bijkunnen, verder kan ik daar niet veel.
dus geen schema, maar wel een schoon huis!
( en een zoon die toegaf een schone opgeruimde kamer toch wel prettiger te vinden)
pi_66953768
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
wij hebben laminaat reiniger van pledge is niet zo heel duur en je hebt maar een beetje nodig. vaak hebben ah en kruidvat oid het ook wel van hun eigen merk.
Ik heb ook de laminaatreiniger van Pledge. Die is heel fijn.

Ik doe eerst de vloer af met Kruidvat stofwisdoekjes en daarna Pledge.
pi_67052694
kijk even goed waar je deze koopt. bij de blokker is die echt heel duur bijna een euro meer dan de supermarkt. en ik zag bij super de boer ook een hogere prijs dan de rest van de supermarkten hier in de buurt.
pi_70940636
*megakick*

Hoog tijd dat ik dit topic eens goed ga doorlezen. Het dreigt een afzichtelijke bende te worden.

Waarmee maak je de binnenkant van de magnetron goed schoon zonder dat je je voedsel vergiftigd als je 'm daarna weer gebruikt?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_70943534
muscle!!!
pi_70950027
Ik heb ook dat probleem met laminaat. Echt niet leuk en je zin om het eens lekker schoon te maken daalt al snel omdat het een uurtje later toch weer vlekkerig enzo is
Heb hier wel twee kinderen van 5 en 6 rondlopen maar ook als ze er een weekendje niet zijn is het al snel om zeep.
Pledge heb ik al eens gehad volgens mij. Net als een aantal andere speciale spulletjes voor laminaat maar om nu te zeggen dat het echt werkt?
Ik ga eens proberen met dat nadrogen.

Mijn schema is ongeveer zo:

maandag: schoonmaken beneden en dat is: stofzuigen,dweilen,keuken poetsen,afstoffen, om de zoveel weken hoes van de bank wisselen en wassen(klippan bankje).

dinsdag: schoonmaken boven. alles stofzuigen en om de week dweilen, afstoffen en spullen(speelgoed,kleding enz) op hun plek,badkamer poetsen.

woensdag: wat nodig is van bijv mijn lijstje. Heb een bestandje op de pc waar ik in schrijf wat ik nog moet doen zoals een kast opruimen, keukenla uitmesten, speelgoed organiseren spullen naar glas/papier bak,tuin doen enz.
meestal ook nog een keertje stofzuigen.

donderdag: zelfde als woensdag

vrijdag: niet echt iets,tenzij echt nodig

zaterdag: kattenbakken doen en wat stofzuigen,milieupark( hier moet je zowat alles scheiden pff)

zondag: gebruik ik meestal om te strijken en was opvouwen en in de kast leggen. en 's avonds bereid ik al vast wat voor voor de maandag( stoelen op de tafel,alvast wat stoffen enz).

wc maak ik schoon als het nodig is. de jongste wil nog wel eens ernaast plassen ofzo dus daar heb ik echt geen vaste dag voor.
bedden verschonen heb ik ook geen vaste dag voor en voor wassen draaien ook niet.
ramen wassen ben ik een ramp in . af en toe de vette vingers verwijderen met wat spiritus.
ik doe ook altijd na het warm eten de eettafel,stoelen en de salontafel even af. vlekken van de grond die door het eten/drinken zijn gekomen.
afwas probeer ik iedere dag te doen. laat ik wel uitdruipen en als het droog is ruim ik het op.

verder ben ik erg van het voorbereiden en dat bevalt me erg goed. kleding leg ik een dag van te voren klaar voor ons drietjes. hun lunch voor op school maak ik alvast klaar, spullen voor ontbijt zet ik al klaar enz enz.
papierwerk bereid ik ook een aantal dagen van te voren voor als ik weet dat mijn geld er aan komt. en dan maak ik het ook zo snel mogelijk in orde als het binnen is.
pi_70950343
Ik heb er ook moeite mee, maar wat mij goed bevalt is 1 x per week een vrije dag. Op een vrije dag moet je niks. Je mag alleen maar doen waar je plezier in hebt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:50:56 #60
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76448533
Ik heb een eigen bedrijf waarbij ik 3 dagen dagen aan het werk ben, de andere 2 dagen ben ik thuis aan het werk.
Mijn schoonmaakschema is heel envoudig Op zaterdag maak ik het hele huis schoon, stofzuigen, dweilen en afstoffen. De zondag is voor de badkamer, wc en ramen aan de binnenkant en de was. De buitenkant laat ik doen.
Ik heb een appartement met een woonoppervlakte van 96m2
Verder heb ik overal laminaat liggen, woonkamer/keuken kantoor. In de slaapkamers ligt tapijt.
Ik ben alleen, dus erg vies wordt het nooit

TVP voor goede schoonmaaktips
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 18:58:22 #61
163650 Greys
pi_76448839
Peggy-teeveepee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:06:14 #62
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76449187
Wauw, dit topic bestond ook nog Het wordt tijd dat ik weer eens een schemaatje opstel
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 19:10:23 #63
163650 Greys
pi_76449379
Ik zie dat het linkje naar het kant en klare schema niet meer werkt in de OP
Zal het straks weer eens proberen te uploaden ergens en dan hier een linkje posten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76450475
tvp
pi_76455244
TerugVindPoets

Ik zie het topic voor het eerst, kan er vast wel wat tips op doen

Tevens een reminder om een wondersponsje aan te schaffen Wil nou toch wel eens weten wat ik er mee kan
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_76459628
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wauw, dit topic bestond ook nog Het wordt tijd dat ik weer eens een schemaatje opstel
idem hier.... de afwas meer dan een maand laten staan is goor
pi_76459867
Ook maar een tvp. Wie weet geeft het inspiratie
I'll throw my apples if you get too close to me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 22:46:39 #68
163650 Greys
pi_76461701
Als er iemand inspiratie nodig heeft voor een schema:

http://writer.zoho.com/public/greysfok/Schoonmaakschema1

En dan als je het schema wilt hebben en zelf wilt aanpassen, dan bovenin even 'Download' klikken en 'Doc' kiezen. Je hebt kans dat je daarna in Word nog even moet instellen dat het een liggende pagina is.
Dan kan je hem daarna zelf invullen met welke taken je er wel of niet in wilt hebben.
En op welke dagen je wat wilt doen

Je leest uiteindelijk dus per dag, dus bv op maandag kijk je welke hokjes er gekleurd zijn in die kolom en dat moet je op die dag doen.

Hoe je de vakjes ontkleurt of inkleurt staat nog in de OP
Ik zag alleen dat het download linkje het daar niet meer deed.

Dus kijk maar of jullie er iets aan hebben.
Vrij genoemd naar de ultieme huishoudster... Peggy Bundy
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:13:35 #69
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_76469385
Hee Peggy Alert!!!

Ik ben weer richting mijn schema aan het werken, heb tijdelijk een andere baan gehad waardoor t niet lukte, maar nu ga ik t weer oppakken! t schema hangt nog steeds trouw aan de binnenkant van mijn keuken kastje.
Straks eens even kijken of t nog aangepast moet worden.
Vooral t idee dat je op je vrije dagen niks MOET is heerlijk en werkte toen heel goed!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:13:58 #70
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_76469389
Oh maar voor die vlekken op mijn laminaat heb ik nog steeds geen oplossing gevonden...
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:58:08 #71
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76473229
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:13 schreef NouMooiNiet het volgende:
Oh maar voor die vlekken op mijn laminaat heb ik nog steeds geen oplossing gevonden...
Wat voor vlekken heb je op je laminaat dan? En wat heb je allemaal al geprobeerd?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:02:36 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_76473389
Ik heb een schoonmaker. Dat scheelt een boel.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:09:36 #73
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76473638
Mijn schema hangt aan de koelkast maar ik doe er nu helmaal niets mee. Misschien moet ik hem maar weer gaan gebruiken. Ik heb het nu wel meer in mijn systeem zitten om tussen door af en toe een klein klusje tussen door te doen zodat ik niet alles opspaar voor een moment
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:12:09 #74
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_76473745
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:58 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat voor vlekken heb je op je laminaat dan? En wat heb je allemaal al geprobeerd?
Daar is al een discussie over gaande geweest in dit topic of in t vorige. Het probleem is het volgende :

Ik heb 'druppels' na t dweilen, die blijven liggen op t laminaat en drogen zo dus op.
Ik heb geprobeerd:

HG laminaatreiniger (speciaal ervoor gemaakt jaja )
heel heet water zonder laminaatreiniger / heel weinig laminaatreiniger / meer laminaatreiniger
nadrogen met een handdoek

t werkt allemaal NIET, er blijven vlekken op liggen...

Oh ja en op advies uit dit topic heb ik ook de Leifheit dweil al aangeschaft en gebruikt, zelfde resultaat...
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:29 #75
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76473885
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:12 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Daar is al een discussie over gaande geweest in dit topic of in t vorige. Het probleem is het volgende :

Ik heb 'druppels' na t dweilen, die blijven liggen op t laminaat en drogen zo dus op.
Ik heb geprobeerd:

HG laminaatreiniger (speciaal ervoor gemaakt jaja )
heel heet water zonder laminaatreiniger / heel weinig laminaatreiniger / meer laminaatreiniger
nadrogen met een handdoek

t werkt allemaal NIET, er blijven vlekken op liggen...

Oh ja en op advies uit dit topic heb ik ook de Leifheit dweil al aangeschaft en gebruikt, zelfde resultaat...
Dan heb jij waarschijnlijk heel glad laminaat of niet? Heb je ook al eens gedweild zonder schoonmaakmiddel? Of was dit al gevraagd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')