Ik heb ook dat probleem met laminaat. Echt niet leuk en je zin om het eens lekker schoon te maken daalt al snel omdat het een uurtje later toch weer vlekkerig enzo is
Heb hier wel twee kinderen van 5 en 6 rondlopen maar ook als ze er een weekendje niet zijn is het al snel om zeep.
Pledge heb ik al eens gehad volgens mij. Net als een aantal andere speciale spulletjes voor laminaat maar om nu te zeggen dat het echt werkt?
Ik ga eens proberen met dat nadrogen.
Mijn schema is ongeveer zo:
maandag: schoonmaken beneden en dat is: stofzuigen,dweilen,keuken poetsen,afstoffen, om de zoveel weken hoes van de bank wisselen en wassen(klippan bankje).
dinsdag: schoonmaken boven. alles stofzuigen en om de week dweilen, afstoffen en spullen(speelgoed,kleding enz) op hun plek,badkamer poetsen.
woensdag: wat nodig is van bijv mijn lijstje. Heb een bestandje op de pc waar ik in schrijf wat ik nog moet doen zoals een kast opruimen, keukenla uitmesten, speelgoed organiseren spullen naar glas/papier bak,tuin doen enz.
meestal ook nog een keertje stofzuigen.
donderdag: zelfde als woensdag
vrijdag: niet echt iets,tenzij echt nodig
zaterdag: kattenbakken doen en wat stofzuigen,milieupark( hier moet je zowat alles scheiden pff)
zondag: gebruik ik meestal om te strijken en was opvouwen en in de kast leggen. en 's avonds bereid ik al vast wat voor voor de maandag( stoelen op de tafel,alvast wat stoffen enz).
wc maak ik schoon als het nodig is. de jongste wil nog wel eens ernaast plassen ofzo dus daar heb ik echt geen vaste dag voor.
bedden verschonen heb ik ook geen vaste dag voor en voor wassen draaien ook niet.
ramen wassen ben ik een ramp in

. af en toe de vette vingers verwijderen met wat spiritus.
ik doe ook altijd na het warm eten de eettafel,stoelen en de salontafel even af. vlekken van de grond die door het eten/drinken zijn gekomen.
afwas probeer ik iedere dag te doen. laat ik wel uitdruipen en als het droog is ruim ik het op.
verder ben ik erg van het voorbereiden en dat bevalt me erg goed. kleding leg ik een dag van te voren klaar voor ons drietjes. hun lunch voor op school maak ik alvast klaar, spullen voor ontbijt zet ik al klaar enz enz.
papierwerk bereid ik ook een aantal dagen van te voren voor als ik weet dat mijn geld er aan komt. en dan maak ik het ook zo snel mogelijk in orde als het binnen is.