Eet jij zo weinig?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:36 schreef ITCHY1 het volgende:
Ong 25 euro / week , 1 persoon
Super de boer en aldi
Niet weinig, ook niet veel.quote:
Goed om te horenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:06 schreef Dirkh het volgende:
Voor hoeveel personen: 2
Welke winkel(s): AH
Hoeveel euro's: 125 / 150 euro per week
Idem.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:30 schreef Curiosity het volgende:
Welke winkel(s): AH
Hoeveel euro's: tussen de ¤ 80 - ¤ 90- per week.
Het helpt ook mee dat de kosten voor 2 niet hetzelfde zijn als de kosten voor 1 x 2. Stel dat je in je eentje 75 euro kwijt bent, dan ben je voor twee waarschijnlijk rond de 100 euro kwijt is mijn ervaring.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:13 schreef Bob-B het volgende:
Wtf wat jullie gemiddeld met 2 man uitgeven per week ben ik al makkelijk in m'n eentje kwijt![]()
Ik hoef niet perse een merk omdát het en merk is, maar als één merk echt veel lekkerder is dan een ander merk koop ik wel de lekkere. Bij weinig verschil ga ik voor de prijsquote:Op zondag 8 februari 2009 17:04 schreef karr-1 het volgende:
Het ligt er ook maar net aan waar je het uitgeeft en wat je koopt. De ene wil echt een speciaal merk, een ander geeft daar weer niets om.
Hier net zo hoor.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik hoef niet perse een merk omdát het en merk is, maar als één merk echt veel lekkerder is dan een ander merk koop ik wel de lekkere. Bij weinig verschil ga ik voor de prijs
De Lidl heeft natuurlijk maar 1 merk, maar bij de AH ga ik ook vaak voor eigen merk of Euroshopper producten. A merken zeggen me niet zoveel en vind ik vaak ook niet eens bijzonder lekker.quote:Op zondag 8 februari 2009 18:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Wij kiezen bijna altijd voor Jumbo huismerk (O'Lacy's). Producten zijn lekker en goed geprijsd. Als we het niet lekker vinden dan kopen we weer een ander merk
Ha ha ach als je het kan betalen en je vind het lekker, waarom niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:55 schreef Spatzmann het volgende:
1 persoon, 140 euro per week. Ik moet echt bezuinigenHet 300 gram ossenhaas/varkenshaas/ ander duur vlees per avond wordt wat duur.
Ja dan kun je inderdaad beter gaan bezuinigen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:05 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nu nog wel, volgend jaar moet ik 330 euro per maand gaan lappen aan de IBG ter aflossing van de 40k schuldNu groeit m'n salaris wel vrij rap (was duidelijk de investering waard), maar die aflossing stuurt me toch 1.5 jaar terug qua salaris..
Voor 1 persoon ben je vaak wat meer kwijt dan de helft van 2 personen. Dus ik denk dat het wel ongeveer klopt!quote:Op maandag 9 februari 2009 09:36 schreef Jack. het volgende:
stiekem TVP
Ik ben me momenteel aan het orienteren op deze kosten, omdat ik plannen heb om later dit jaar op mezelf te gaan wonen. En deze kosten vond ik het moeilijkst om in te schatten (omdat het ook erg afhankelijk is van persoon tot persoon).
Zoals ik het hier lees moet ik het voor 1 persoon met 50-70 euro per week wel kunnen redden.
Lekker is ook belangrijk, ik ben wel zuinig, maar zo zuinig nu ook weer niet. Sommige dingen koop ik gewoon wat duurder omdat ik die gewoon lekkerder vind. Brood van de Aldi vind ik bv niet te vreten dus dat haal ik ook niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:18 schreef hsnijder het volgende:
Is teveel ik weet het maar wel lekker..
Voor hoeveel personen: 3
Welke winkel(s): AH, LIDL
Hoeveel euro's: tussen de ¤ 100,- en ¤ 200,- per week
Mooi overzicht !!quote:Op maandag 9 februari 2009 10:13 schreef Jack. het volgende:
Had geen zin om te werken dus ff alles in een excel gezet, en de gemiddelde waarden volgens aantal personen berekend:
1 persoon (14): 60 euro
2 personen (27): 83,52 euro
3 personen (3): 90 euro
4 personen (2): 152,5 euro
5 personen (1): 150 euro
Spreekt voor zich dat het vanaf 3 personen al wat lastiger vergelijken is omdat er wel een verschil is tussen grote en kleine kinderen.
Dat is wel een hele grote marge! Dat kan gemiddeld 190,- zijn of 110,-quote:Op maandag 9 februari 2009 10:18 schreef hsnijder het volgende:
Is teveel ik weet het maar wel lekker..
Voor hoeveel personen: 3
Welke winkel(s): AH, LIDL
Hoeveel euro's: tussen de ¤ 100,- en ¤ 200,- per week
Op de markt staat zo'n goede bakker bij onsquote:Op maandag 9 februari 2009 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lekker is ook belangrijk, ik ben wel zuinig, maar zo zuinig nu ook weer niet. Sommige dingen koop ik gewoon wat duurder omdat ik die gewoon lekkerder vind. Brood van de Aldi vind ik bv niet te vreten dus dat haal ik ook niet.
Ik kom vrijwel nooit op de markt maar ik haal brood meestal bij de AH of zo, die hebben ook wat meer keuze en ik vind het ook lekkerder. En als het in de aanbieding is gooi ik de vriezer vol en heb ik voor weken brood in huis. Groente komt bij mij meestal uit blik of pot, fruit haal ik alleen als ik er zin in heb en is dus meestal vers.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Op de markt staat zo'n goede bakker bij ons
En niet duurder dan supermarktbrood(ook niet goedkoper trouwens
) Ook haal ik op de markt eens per week al mijn verse groente en mijn fruit (en fruit gaat hier best hard
)
Toen ik stage liep in Amsterdam (woon in Belgie), ging ik 's morgens altijd brood in de AH halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel nooit op de markt maar ik haal brood meestal bij de AH of zo, die hebben ook wat meer keuze en ik vind het ook lekkerder. En als het in de aanbieding is gooi ik de vriezer vol en heb ik voor weken brood in huis. Groente komt bij mij meestal uit blik of pot, fruit haal ik alleen als ik er zin in heb en is dus meestal vers.
ach ja, voor alles wat door het mondje gaat is het onmogelijk dat het op je bankrekening staat.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:55 schreef Spatzmann het volgende:
1 persoon, 140 euro per week. Ik moet echt bezuinigenHet 300 gram ossenhaas/varkenshaas/ ander duur vlees per avond wordt wat duur.
Geen idee, zou best kunnen. Ik weet wel dat ze bij ons in de supermarkt het brood gratis weggeven als het tegen sluitingstijd loopt. Bewaren kunnen ze het niet en weggooien is zonde, dus dan geven ze het weg.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:26 schreef Jack. het volgende:
[..]
Toen ik stage liep in Amsterdam (woon in Belgie), ging ik 's morgens altijd brood in de AH halen.
Als je vroeg genoeg ging hadden ze broden voor 80 cent ofzo als ik me niet vergis. Ik heb me laten vertellen dat ze dat deden voor mensen die het wat minder breed hadden ofzoiets ?
Dat zal wel het brood van de dag ervoor zijn geweest dan he.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:26 schreef Jack. het volgende:
[..]
Toen ik stage liep in Amsterdam (woon in Belgie), ging ik 's morgens altijd brood in de AH halen.
Als je vroeg genoeg ging hadden ze broden voor 80 cent ofzo als ik me niet vergis. Ik heb me laten vertellen dat ze dat deden voor mensen die het wat minder breed hadden ofzoiets ?
quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zal wel het brood van de dag ervoor zijn geweest dan he.
Inderdaad, doen ze hier ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, zou best kunnen. Ik weet wel dat ze bij ons in de supermarkt het brood gratis weggeven als het tegen sluitingstijd loopt. Bewaren kunnen ze het niet en weggooien is zonde, dus dan geven ze het weg.
Brood koop ik inderdaad ook per 3 of 4 en dan de vriezer in.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel nooit op de markt maar ik haal brood meestal bij de AH of zo, die hebben ook wat meer keuze en ik vind het ook lekkerder. En als het in de aanbieding is gooi ik de vriezer vol en heb ik voor weken brood in huis. Groente komt bij mij meestal uit blik of pot, fruit haal ik alleen als ik er zin in heb en is dus meestal vers.
Ja én?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zal wel het brood van de dag ervoor zijn geweest dan he.
dat je dat lust zeg, brood uit de vriezer.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Brood koop ik inderdaad ook per 3 of 4 en dan de vriezer in.
Groente uit blik of pot vind ik vaak écht minder lekker (zoute sperziebonen, brrrrr!) Alleen bruine bonen en doperwten en zo eet ik uit blik. Spinazie voor door pasta etc. haal ik uit de vriezer. Dingen als broccoli, boerenkool, prei, paprika, ui, witlof, taugé en meer van dat soort dingen haal ik dus op de markt.
Spinazie hier ook uit de vriezer. Broccoliquote:Op maandag 9 februari 2009 10:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Brood koop ik inderdaad ook per 3 of 4 en dan de vriezer in.
Groente uit blik of pot vind ik vaak écht minder lekker (zoute sperziebonen, brrrrr!) Alleen bruine bonen en doperwten en zo eet ik uit blik. Spinazie voor door pasta etc. haal ik uit de vriezer. Dingen als broccoli, boerenkool, prei, paprika, ui, witlof, taugé en meer van dat soort dingen haal ik dus op de markt.
Als het uit de vriezer komt smaakt het bij mij niet veel anders dan vers eigenlijk. Oke, het zal best anders zijn, maar het is nog prima te eten. Ik heb geen zin om elke dag vers brood te halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat je dat lust zeg, brood uit de vriezer.![]()
het smaakt dan meestal toch al wat ouder en wat stijfjes.
dat is 1 ding wat ik absoluut niet doe, bezuinigen op brood.
Dan zou ik dus élke dag vers brood moeten halen?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat je dat lust zeg, brood uit de vriezer.![]()
het smaakt dan meestal toch al wat ouder en wat stijfjes.
dat is 1 ding wat ik absoluut niet doe, bezuinigen op brood.
Precies ja, ik heb er ook geen tijd voor en geen zin in.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou ik dus élke dag vers brood moeten halen?
Ik spreek jou nog wel weer als je een druk gezin hebt
ja, ik heb gewoon een baan, mijn vriendin ook, maar ik zorg er wel altijd voor dat er vers brood is. ook met een druk gezin lijkt het me niet teveel moeite vers brood te halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou ik dus élke dag vers brood moeten halen?
Ik spreek jou nog wel weer als je een druk gezin hebt
Als je dat kunt en wilt prima, maar ik heb er geen zin in. Diepvriesbrood is voor mij net zo goed.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja, ik heb gewoon een baan, mijn vriendin ook, maar ik zorg er wel altijd voor dat er vers brood is. ook met een druk gezin lijkt het me niet teveel moeite vers brood te halen.
ff een ritje naar school met de kinderen en op de terugweg even snel langs de winkel.
daarnaast zijn er supermarkten die ook gratis bezorgen als je daarom vraagt.
geen zin is inderdaad heel iets anders dan geen tijd hebben.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je dat kunt en wilt prima, maar ik heb er geen zin in. Diepvriesbrood is voor mij net zo goed.
Ik vind het prima hoor als jij dat wilt. Met een baan lukt dat inderdaad nog wel.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja, ik heb gewoon een baan, mijn vriendin ook, maar ik zorg er wel altijd voor dat er vers brood is. ook met een druk gezin lijkt het me niet teveel moeite vers brood te halen.
ff een ritje naar school met de kinderen en op de terugweg even snel langs de winkel.
daarnaast zijn er supermarkten die ook gratis bezorgen als je daarom vraagt.
nou als ik mag kiezen tussen rosbief wat op een boterham ligt wat nog lekker warm is van de bakkersoven en waar het korstje nog lekker knapperig van is of een stuk klef diepvriesbrood dan weet ik het wel hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:50 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Prima te doen, aangezien brood per definitie toch al niet lekker is, behalve als er 200 gram rosbief op ligt :d
Als je goed brood hebt dan is het vanuit de diepvries ook nog vers hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou als ik mag kiezen tussen rosbief wat op een boterham ligt wat nog lekker warm is van de bakkersoven en waar het korstje nog lekker knapperig van is of een stuk klef diepvriesbrood dan weet ik het wel hoor.
En niet als je haast hebt in de magnetronquote:Op maandag 9 februari 2009 10:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als je goed brood hebt dan is het vanuit de diepvries ook nog vers hoor.
Je moet het wel goed invriezen en gewoon een paar minuutjes op kamertemperatuur laten ontdooien, dan is er niets mis mee.
2 volwassenen (inclusief rookwaren)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:06 schreef Dirkh het volgende:
Welke winkel(s): AH/C1000/Lidl/groenteboer
Hoeveel euro's: 125 / 150 euro per week
Smaken die lekker? anders kan ik die ook eens halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:18 schreef Pyjama het volgende:
2 personen, 45-55 euro. Meer geld hebben we gewoon niet.
Vrijwel alles bij de Aldi, soms bij de Dekamarkt.
Edit: 2 katten en 2 gerbils meegerekend.
Mwa, vooral die gerbils zijn een beetje taai.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Smaken die lekker? anders kan ik die ook eens halen.
Dat is toch niet zo heel bijzonder?quote:Op maandag 9 februari 2009 18:37 schreef Gia het volgende:
Vandaag warm gegeten voor 1,25 per persoon.
Nee, de kuikenbouten waren in de aanbieding.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:17 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel bijzonder?![]()
Gooi er een hutspot voor 4 man tegenaan en je bent er al.
Dat kan niet altijd hoor. Ik heb periodes dat ik heel veel moet werken, ook in het weekend. Daarbij studeer ik nog, dus overdag ook colleges. Dan kan ik vaak alleen 's avonds laat nog boodschappen doen, en dan is enkel de AH nog open. Lidl, Aldi en andere goedkope winkels sluiten al voordat ik thuis ben.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:56 schreef Cat22 het volgende:
Als je een dure met een goedkopere supermarkt combineert is dat goed te doen. Ook als je fultime werkt. Ik heb ook geen zin om tientallen bakkertjes, keurslagertjes, buurtsupertjes etc af te rennen met mijn aanbiedingenboekje op zak. Geen zin én geen tijd.
Mijn twee supermarkten zijn de Jumbo (wekelijks, voor de meeste boodschappen) en Aldi (driewekelijks ongeveer, goedkope meuk inslaan in bulk). En dan tussendoor bij de Jumbo of op de markt verse groente halen of zo. Al kun je veel groente prima een week bewaren, zeker het wintergoed. Kwestie van lijstje maken (ik schrijf het altijd meteen op als ik merk dat een produkt op is) en weet inmiddels welk produkt ik bij welke winkel moet halen.
Het is ook zo, dat kan niet altijd. Ik werk fulltime, maar niet naast de deur. Ik ben dus van 07,00 tot 19,00 de deur uit, overwerk niet meegerekend. En dan heb ik in het weekend wel betere dingen te doen dan meer dan 1 verschillende supermarkt afrijden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd hoor. Ik heb periodes dat ik heel veel moet werken, ook in het weekend. Daarbij studeer ik nog, dus overdag ook colleges. Dan kan ik vaak alleen 's avonds laat nog boodschappen doen, en dan is enkel de AH nog open. Lidl, Aldi en andere goedkope winkels sluiten al voordat ik thuis ben.
Dat dus. Het is net wat je belangrijk vindt en wat in jouw situatie nodig is. Als je het kunt betalen en weinig tijd hebt dan is er niks mis mee om alles bij één (dure) supermarkt te halen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is ook zo, dat kan niet altijd. Ik werk fulltime, maar niet naast de deur. Ik ben dus van 07,00 tot 19,00 de deur uit, overwerk niet meegerekend. En dan heb ik in het weekend wel betere dingen te doen dan meer dan 1 verschillende supermarkt afrijden.
Maar dat is ook weer meer een keuze, want als ik het ècht zou willen, zou het natuurlijk wel kunnen.
Wat mij betreft zit 'm dat met name in de zeer beperkte openingstijden van bakkers, slagers en groenteboeren. Mijn Turk is wél tot 20:00 open dus ga ik daarheen voor vlees en verse groente, want dat koop ik liever niet bij de supermarkt (te duur en slechte kwaliteit).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef karr-1 het volgende:
Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de slager, de bakker en de groenteboer? Iedereen haalt toch vrijwel alles in de supermarkt.
Nee, ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:16 schreef karr-1 het volgende:
Ik let continue op aanbiedingen enzo, maar ik ga geen 10 supermarkten af omdat ergens iets 10 cent goedkoper is.
Nou als je de drukte ziet bij de slager...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef karr-1 het volgende:
Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de slager, de bakker en de groenteboer? Iedereen haalt toch vrijwel alles in de supermarkt.
Ik heb andere merken geprobeerd en die smeren gewoon niet prettig. Valt van je mes af en zo.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat snap ik nou echt niet, dat mensen van sommige dingen per se een bepaald merk willen hebben. Is Becel beter dan andere margarine (nog even afgezien van het feit dat margarine an sich troep is)?
Vaak komt het van dezelfde producent als het huismerk of een B-merk.
Als mensen toch de smaakperceptie hebben dat het ene merk beter is als het andere, laat ze lekker.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat snap ik nou echt niet, dat mensen van sommige dingen per se een bepaald merk willen hebben. Is Becel beter dan andere margarine (nog even afgezien van het feit dat margarine an sich troep is)?
Nou en of.. ik gebruik becel voor cholesterol verlaging maar ook om smeerbaarheid, waar een andere boter mn brood kapot smeertquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Ja, die hebben wij ook van Heinz, hoewel dat hier niet zoveel gebruikt wordt op het moment.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef Bastard het volgende:
Verder bijvoorbeeld voor de ketchup absoluut Heinz, is ook echt beter dan andere tomatenketchup
Duh. Daarom kun je beter roomboter nemen, daar zitten tenminste geen geharde vetten, transvetten, gehydroliseerde vetten in.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb andere merken geprobeerd en die smeren gewoon niet prettig. Valt van je mes af en zo.
En het is geen troep. In dit soort vetten zitten toch bepaalde vitaminen die je anders moeilijker binnen krijgt of die zonder vet moeilijk opneembaar zijn. Sommige mensen menen dat vetvrij en koolhydraatvrij gezond is. Dat is dus niet zo.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:18 schreef Lastpost het volgende:
Om maar wat simpele voorbeelden te geven:
- Gewoon aardappels schillen en snijden ipv een zak patat halen.
- Grootverpakkingen scoren van zaken die toch wekelijks terugkerend zijn én lang goed te houden zijn.
- Naar de markt voor m'n groeten en fruit.
- Goed op de aanbiedingen letten.
- Meerdere winkels checken.
- Geen rokers in huis, geen koffiedrinkers, weinig alcohol.
- Eigen brood bakkend, zelfde verhaal voor croisants, koekjes enz.
- Amper tot geen "lekkers" in huis halend qua snoepgoed.
- Veelal ijsthee (goedkoop), water en thee drinkend thuis.
- Huismerken gebruiken indien handig.
- Van te voren een lijstje makend.
- Niet teveel inslaan waar je bij twijfelt of het op gaat.
- Voor vlees níet naar de supermarkt gaan maar naar een veel goedkopere slager.
En zo zijn er vast nog wel wat dingen waar we op letten.
pff,quote:Op woensdag 23 september 2009 02:37 schreef Kaar68 het volgende:
dan is het 100 euro voor de week.
Dat is inclusief roken voor 2 personen (shag), dingetjes van de drogist, benzine voor 1 auto en brokjes voor 2 katten.
Dus jullie eten/drinken met 2 personen voor 5 euro per dag. Dat lijkt me grofweg onmogelijk (zeker aangezien er ook schoonmaakspullen en evt. alcohol en sigaretten bij horen)quote:Op woensdag 23 september 2009 10:45 schreef SimtekF1 het volgende:
Aantal personen: 2
Winkels: Jumbo en Aldi.
Meestal rond de 30 a 40 euro per week.
Alcohol en sigaretten reken ik niet mee.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus jullie eten/drinken met 2 personen voor 5 euro per dag. Dat lijkt me grofweg onmogelijk (zeker aangezien er ook schoonmaakspullen en evt. alcohol en sigaretten bij horen)
Sigaretten en alcohol hoort dus niet bij de boodschappen?quote:Op woensdag 23 september 2009 11:06 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Alcohol en sigaretten reken ik niet mee.
Sigaretten halen we altijd bij de benzinepomp en drank is 1 keer in de zoveel tijd. (kratje of een paar pakken wijn)
Verder koken we vaak, en als je kookt hou je altijd over, dat vriezen we in.
Ik moet er wel bij zeggen dat m'n vriendin niet altijd thuis eet en we ook wel eens gewoon wat makkelijks halen.
Maar gemiddeld zijn we toch echt 30 a 40 euro kwijt. (soms een uitschieter naar boven)
Nee, ik reken sigaretten en drank halen met uitgaan toch ook niet mee met de boodschappen?quote:Op woensdag 23 september 2009 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Sigaretten en alcohol hoort dus niet bij de boodschappen?
Daarbij zorgt eten halen, of uit eten gaan voor lagere boodschappen. Maar dat maakt je kosten niet lager
Ik heb het natuurlijk over het biertje, wijntje, likeurtje wat je thuis drinkt. Niet in de kroeg.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:18 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nee, ik reken sigaretten en drank halen met uitgaan toch ook niet mee met de boodschappen?
Nou, reken voor het eten halen een 10tje meer per week.
Voor alleen eten en drinken (inclusief alcohol en we roken niet) lukt dat wel makkelijk, met 2 volwassenen en een dreumes en een kat, maar wij moeten ook nog wasmiddel, afwasmiddel, vuilniszakken en dergelijke hebben.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:58 schreef Kaar68 het volgende:
In een of ander TV programma berekenden ze het weekbudget als volgt: 50 euro voor de eerste persoon, en dan 10 euro per extra persoon erbij.
Dus 50 voor 1 persoon, 60 voor 2 enz. Daar zou je van rond moeten kunnen komen. Of je dat wilt, en of je dat nodig vindt is natuurlijk een tweede.
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:07 schreef fruityloop het volgende:
300 a 400 euro per week met z'n tweetjes..
per week?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:07 schreef fruityloop het volgende:
300 a 400 euro per week met z'n tweetjes..
Yep per maand, zat ff niet op te letten. Overigens is dit exclusief buiten de deur eten en incidentele wijnproeverijen etc.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Zal toch zeker wel per maand zijn!!
Ik zit overigens ook op 350 - 400 per maand. Regelmatig vis/sushi halen bij de visboer is redelijk funest voor je budgetquote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Yep per maand, zat ff niet op te letten. Overigens is dit exclusief buiten de deur eten en incidentele wijnproeverijen etc.
Wat voor restaurants zijn dat dan? Zelfs als we ons erg inhouden zijn we al meer dan 70 euro kwijt aan een restaurant.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:52 schreef RPG het volgende:
2 personen
Altijd pick and pay
omgerekend 70 euro per week en dat is incl. 1x per week uit eten in een restaurant (daar gaat dan ook meeste geld naar toe)
Ha, maar dat is geen eerlijk spel he!quote:Op woensdag 23 september 2009 15:06 schreef RPG het volgende:
Ik woon in Zuid Afrika. Je moet hier echt je best doen om meer dan 30 euro kwijt te zijn met zijn 2en
Je kat is gewoon erg hongerigquote:Op woensdag 23 september 2009 14:34 schreef anboni het volgende:
Vorige maand E500+ aan pinbetalingen bij de AH (da's voor 1 persoon + 1 kat)
Ik eet meestal niet veel, dus dat maakt ook verschil, maar het verschil tussen 25/30 en gemiddeld zo'n 60 is toch wel erg groot.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:26 schreef Spatzmann het volgende:
Sorry, maar van 25 euro per week kan ik absoluut niet leven. Of ik moet echt elke avond aardappels, blikgroenten en een klein stukje low quality vlees naar binnen werken.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:23 schreef Frumzel het volgende:
25 ofzo?
Vooral Aldi/Lidl
Daarnaast Nettorama/Makro
1 persoon
Ik vind dat knap hoorquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:21 schreef Deliah het volgende:
Rond de 30 euro: ah en aldi, voor één persoon.
Ik ben een duidelijke vleeseterquote:Op donderdag 24 september 2009 16:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat ik al een paar keer zag in dit topic, als mensen duidelijk minder dan gemiddeld uitgeven, is dat ze dan een of meerdere keren per week een warme maaltijd bij familie of op het werk krijgen. Ik denk dat daar het grootste verschil in zal zitten 700MB.
Nee hoor, sterker nog...mijn broer eet hier 4 van de 7 dagen mee (warme maaltiijd)quote:Op donderdag 24 september 2009 16:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat ik al een paar keer zag in dit topic, als mensen duidelijk minder dan gemiddeld uitgeven, is dat ze dan een of meerdere keren per week een warme maaltijd bij familie of op het werk krijgen. Ik denk dat daar het grootste verschil in zal zitten 700MB.
Lucky you! Voor mijn vriend is het al snel "weinig" dus ik geef vrij veel uit aan vlees enzo.
Dat vraag ik mij ook af! Ik heb een bijbaantje achter de kassa en mijn klanten zitten makkelijk boven de 100 euro per week. Niet dat ze zulke luxe dingen kopen, het is meer dat ze geen lijstje maken en zonder na te denken hun karretje vullen. Vaak zeggen ze het ook als ze met een volle kar bij de kassa staan "jah, ik kwam eigenlijk alleen koffiemelk halen".quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef g0dz0r het volgende:
Wat wel grappig is is dat veel mensen bijna geen drol kwijt lijken te zijn maar als ik op een willekeurig moment naar de supermarkt ga ik alleen maar mensen zie die driftig die karretjes aan het voltiefen zijn.
Wat betekend dit?
- er wonen geen fokkers in mijn omgeving?
- het merendeel gaat niet via een kassa naar buiten?
- ze leggen bijna alles netjes weer terug?
De mensen die weinig kwijt zijn zie je niet zo vaak in de supermarkt, want zoveel geven ze er niet uitquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef g0dz0r het volgende:
Wat wel grappig is is dat veel mensen bijna geen drol kwijt lijken te zijn maar als ik op een willekeurig moment naar de supermarkt ga ik alleen maar mensen zie die driftig die karretjes aan het voltiefen zijn.
Wat betekend dit?
- er wonen geen fokkers in mijn omgeving?
- het merendeel gaat niet via een kassa naar buiten?
- ze leggen bijna alles netjes weer terug?
idd, toen ik achter de kassa zat verbaasde ik me daar ook regelmatig overquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af! Ik heb een bijbaantje achter de kassa en mijn klanten zitten makkelijk boven de 100 euro per week. Niet dat ze zulke luxe dingen kopen, het is meer dat ze geen lijstje maken en zonder na te denken hun karretje vullen. Vaak zeggen ze het ook als ze met een volle kar bij de kassa staan "jah, ik kwam eigenlijk alleen koffiemelk halen".![]()
Ik denk wel dat het mogelijk is dat mensen hun besteding aan de lage kant inschatten. Ik ben zelf te lui om m'n afschriften na te gaan en alle boodschappen op te tellen, maar dan zou ik misschien ook hoger uitkomen dan de 70 euro die ik heb geschat.
Ik maak nooit een lijstje: ik weet gewoon wat ik standaard per week moet hebben. Zoveel groentes, zoveel vlees, eieren, zuivel, drank etc.quote:Op woensdag 30 september 2009 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
idd, toen ik achter de kassa zat verbaasde ik me daar ook regelmatig over
wij maken echt een lijstje behalve voor 'groente', want daar boeit het niet zoveel hoeveel we daar aan uitgeven, en dan kijken we bij de Lidl wel wat er allemaal is en vers uitziet en dat nemen we dan meeZonder lijstje is het uberhaupt moeilijk te kiezen wat je 'nou weer moet eten' , en kom je bijna automatisch met veel minder economisch voordelige producten aan de kassa.
Lang leve weekmenu's
dit ook voor mij.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
inmiddels
2 personen
en zo rond de 40 euro aan boodschappen per week voor 2 personen, en dat is inclusief alles.
Boodschappen gaan veelal bij de Lidl en heel soms halen we eea bij de AH
wij maken lijstjes omdatquote:Op woensdag 30 september 2009 08:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik maak nooit een lijstje: ik weet gewoon wat ik standaard per week moet hebben. Zoveel groentes, zoveel vlees, eieren, zuivel, drank etc.
Overigens doen wij het ook zo: eerst naar de lidl en proberen daar zoveel mogelijk te kopen (als het er goed uit ziet tenminste) en de overige boodschappen (brood en vleeswaren etc.) bij de AH.
Ik heb toch al op meerdere verschillende uurtjes met verbazing toegekeken, zal wel aan de gemeente liggen dan.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:05 schreef 700MB het volgende:
De mensen die weinig kwijt zijn zie je niet zo vaak in de supermarkt, want zoveel geven ze er niet uit![]()
Maar de waarschijnlijke reden heeft te maken met de locatie van de supermarkt en het tijdstip waarop je er komt. In een 'goede' buurt ziet je vaker mensen met karretjes, in een straat met veel studenten meer mensen met enkel een halfvol mandje. Verder hebben de meeste supermarkten een bejaardenuurtje, een scholierenuurtje en een moeders-met-irritante-kinderen-middag.
Wow, ik mag toch hopen dat daar een 0 minder moet staan. Dat of je gaat wel heel erg los.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Eten en drinken plusminus 1000 in de week. (1 persoon, soms 2)
Pierre!quote:Op woensdag 30 september 2009 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Eten en drinken plusminus 1000 in de week. (1 persoon, soms 2)
Ok.quote:Op maandag 19 oktober 2009 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Klopt. Er zijn een soort verzameltopic kunnen zijn. Ik had deze geopend omdat ik specifiek wilde weten wat mensen aan boodschappen kwijt waren. (hypotheek, gwl enz vond ik niet zo spannend)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |