abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:19:52 #141
3542 Gia
User under construction
pi_65912514
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat snap ik nou echt niet, dat mensen van sommige dingen per se een bepaald merk willen hebben. Is Becel beter dan andere margarine (nog even afgezien van het feit dat margarine an sich troep is)?

Vaak komt het van dezelfde producent als het huismerk of een B-merk.
Ik heb andere merken geprobeerd en die smeren gewoon niet prettig. Valt van je mes af en zo.
En het is geen troep. In dit soort vetten zitten toch bepaalde vitaminen die je anders moeilijker binnen krijgt of die zonder vet moeilijk opneembaar zijn. Sommige mensen menen dat vetvrij en koolhydraatvrij gezond is. Dat is dus niet zo.

Maar goed, dat is een andere discussie.

Punt is dat ik overal echt wel eerst andere merken geprobeerd heb, maar ze gewoon niet bevallen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:30 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_65912537
quote:
Dat snap ik nou echt niet, dat mensen van sommige dingen per se een bepaald merk willen hebben. Is Becel beter dan andere margarine (nog even afgezien van het feit dat margarine an sich troep is)?

Als mensen toch de smaakperceptie hebben dat het ene merk beter is als het andere, laat ze lekker.

Ik koop bijvoorbeeld ook altijd Calvé Pindakaas, omdat ik die het lekkerste vind. Komt bij mij niks anders binnen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:37 #143
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65912541
quote:

Nou en of.. ik gebruik becel voor cholesterol verlaging maar ook om smeerbaarheid, waar een andere boter mn brood kapot smeert

Verder bijvoorbeeld voor de ketchup absoluut Heinz, is ook echt beter dan andere tomatenketchup
The truth was in here.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:58:11 #144
3542 Gia
User under construction
pi_65913811
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef Bastard het volgende:

Verder bijvoorbeeld voor de ketchup absoluut Heinz, is ook echt beter dan andere tomatenketchup
Ja, die hebben wij ook van Heinz, hoewel dat hier niet zoveel gebruikt wordt op het moment.
pi_65913988
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb andere merken geprobeerd en die smeren gewoon niet prettig. Valt van je mes af en zo.
En het is geen troep. In dit soort vetten zitten toch bepaalde vitaminen die je anders moeilijker binnen krijgt of die zonder vet moeilijk opneembaar zijn. Sommige mensen menen dat vetvrij en koolhydraatvrij gezond is. Dat is dus niet zo.
Duh. Daarom kun je beter roomboter nemen, daar zitten tenminste geen geharde vetten, transvetten, gehydroliseerde vetten in.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:08:45 #146
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_65914189
Ik probeer zo veel mogelijk op de kleintjes te letten. (Goedkoopste margarine, hagelslag, wcpapier etc) Maar toch komen gemiddeld op zo'n 370 per maand uit. (85 per week) Voor 2 personen en een baby. (Excl luiers)

We eten iedere dag wel vlees en groenten, maar ook geen gekke dure dingen. Nauwelijks alcohol. Af en toe restjes uit de vriezer. Toch zie ik mensen die voor minder voor 2 personen klaar zijn. Hoe doe je dat dan? Of ga je iedere week bij familie eten?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:18:17 #147
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65914533
Om maar wat simpele voorbeelden te geven:
- Gewoon aardappels schillen en snijden ipv een zak patat halen.
- Grootverpakkingen scoren van zaken die toch wekelijks terugkerend zijn én lang goed te houden zijn.
- Naar de markt voor m'n groeten en fruit.
- Goed op de aanbiedingen letten.
- Meerdere winkels checken.
- Geen rokers in huis, geen koffiedrinkers, weinig alcohol.
- Eigen brood bakkend, zelfde verhaal voor croisants, koekjes enz.
- Amper tot geen "lekkers" in huis halend qua snoepgoed.
- Veelal ijsthee (goedkoop), water en thee drinkend thuis.
- Huismerken gebruiken indien handig.
- Van te voren een lijstje makend.
- Niet teveel inslaan waar je bij twijfelt of het op gaat.
- Voor vlees níet naar de supermarkt gaan maar naar een veel goedkopere slager.

En zo zijn er vast nog wel wat dingen waar we op letten.
  woensdag 23 september 2009 @ 02:02:19 #148
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73027928
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:18 schreef Lastpost het volgende:
Om maar wat simpele voorbeelden te geven:
- Gewoon aardappels schillen en snijden ipv een zak patat halen.
- Grootverpakkingen scoren van zaken die toch wekelijks terugkerend zijn én lang goed te houden zijn.
- Naar de markt voor m'n groeten en fruit.
- Goed op de aanbiedingen letten.
- Meerdere winkels checken.
- Geen rokers in huis, geen koffiedrinkers, weinig alcohol.
- Eigen brood bakkend, zelfde verhaal voor croisants, koekjes enz.
- Amper tot geen "lekkers" in huis halend qua snoepgoed.
- Veelal ijsthee (goedkoop), water en thee drinkend thuis.
- Huismerken gebruiken indien handig.
- Van te voren een lijstje makend.
- Niet teveel inslaan waar je bij twijfelt of het op gaat.
- Voor vlees níet naar de supermarkt gaan maar naar een veel goedkopere slager.

En zo zijn er vast nog wel wat dingen waar we op letten.

Ik ben hetzelfde bedrag meestal kwijt per maand (inclusief sigaretten) en dan rook ikzelf wel, ongeveer een slof per week. Wat dus uitkomt op 46,- per week.
Ik let gewoon alleen op aanbiedingen. (Laatst was er bijvoorbeeld wc-papier voor de helft van de prijs. Dan ga ik dus niet 1 pak halen. Maar gelijk 4 pakken. etc.. Onze voorraadkast en diepvries is dan ook flink gevuld. Ik zou gerust 2 weken geen boodschappen kunnen doen en dan kunnen we nog normaal eten.)
Ik drink bijna geen frisdrank. Meestal thee of water.
Mijn vriend drinkt alleen water en melk.
Dus ik denk dat we vooral op die dingen besparen.
Verder zijn we allebei dol op spagetti (wat dus echt niks kost).
We doen meestal om de dag pasta en de andere dagen aardappels.

Ik doe mijn boodschappen enkel en alleen bij de Emte.
  woensdag 23 september 2009 @ 02:34:55 #149
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_73028064
hangt een beetje van het budget af

aan het eind van de maand ben ik altijd wekelijks veel minder kwijt dan aan het begin van de maand

Maandelijks kom ik uit tussen de 60 en 80 euro, voor mij alleen.
  woensdag 23 september 2009 @ 02:37:02 #150
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73028073
Wij zijn flink aan het bezuinigen op de boodschappen, en sinds een maand geef ik 90 euro per week uit voor 2 volwassenen en 3 kinderen (basisschool leeftijd).
De andere week zijn er nog 3 kinderen bij in het weekend, dan is het 100 euro voor de week.
Dat is inclusief roken voor 2 personen (shag), dingetjes van de drogist, benzine voor 1 auto en brokjes voor 2 katten.
Het voer voor alle konijnen (4), cavia's (7) en benzine voor de scooter betaalt mijn man van zijn fooi. Ook gooit hij wel eens wat kleingeld in de huishoudpot, maar dat zal hooguit een tientje per week zijn.

We hebben zelfs geld over gehouden, dus vorige week konden er nog 2 paar schoenen voor de kinderen af (25 euro in totaal), en deze week een fietsje voor de jongste (12,50).

Ik maak zaterdags m'n boodschappenlijstje en bijpassend menu voor die week a.d.h.v. 3 foldertjes (Plus, AH en EMTE). En doe dus 3x per week boodschappen, bij 3 verschillende winkels.
Aldi of Liddl alleen als ik toch naar de stad moet. Als ik er apart voor moet rijden, ben ik het voordeel weer aan benzine kwijt.

We eten heel afwisselend, dagje aardappelen, dagje pasta, dagje rijst, dagje frituurpan, soms ook gewoon soep met brood. Verder haal ik fruit in de supermarkt, groenten meestal vers ook uit de supermarkt, brood van de AH als het in de aanbieding is en dan invriezen.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_73028076
20,00 euro, 1 persoon (met 1 persoon erbij die 4x per week "warm"mee-eet). huisdieren tel ik niet mee want daar koop ik alles 1 x per maand voor in.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73028440
2 personen en 2 poezen, tussen de ¤ 120,- en ¤ 200,- de week ongeveer. Het meeste halen we bij Albert Heijn (Gaat waarsch. de Jumbo worden vanaf nu, na een aangename winkelervaring dit weekend), soms pakken we ook de Lidl mee, of de markt, of we maken een rondje toko's. Vlees halen we bij een Marokkaanse slager en de meeste verse groenten ook. Supermarktvlees is slecht van kwaliteit en bovendien nog duur ook.
pi_73028480
Hier hebben we met z'n 2en en een kat het budget op 60 euro per week gezet. Tot nu toe houden we daar zelfs ruim aan over, maar we eten ook minstens 2 dagen per week bij ouders/vrienden/etc mee.

We doen boodschappen bij de C1000 en Aldi. Voornamelijk bij de c1000, maar voor specifieke dingen (energydrank, schoonmaakmiddel) lopen we meestal eventjes bij de aldi binnen.
pi_73028735
Jumbo scheelt wel tov van AH

Hier nu gemiddeld 75,- per week voor 2 volwassenen, een baby en een kat. Inclusief luiers en eventueel een keer uit eten oid
pi_73029204
quote:
Op woensdag 23 september 2009 02:37 schreef Kaar68 het volgende:
dan is het 100 euro voor de week.
Dat is inclusief roken voor 2 personen (shag), dingetjes van de drogist, benzine voor 1 auto en brokjes voor 2 katten.

pff,
Door het tanken is mijn weekbudget in theorie dan weg.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel wij uitgeven, 2 personen,
Ik haal op zaterdag wat weekboodschappen,
zal tussen de 70 en de 80 euro zijn, en dan haalt mijn vriendin nog een paar keer door de week wat,
onbekend hoeveel ze uitgeeft.

Daarnaast koop ik af en toe in bulk wat vlees in en drank halen we ook in bulk. dus niet wekelijks,
Een kleine gok brengt mij op gemiddeld 150 euro per week.
  woensdag 23 september 2009 @ 08:58:01 #156
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73029318
In een of ander TV programma berekenden ze het weekbudget als volgt: 50 euro voor de eerste persoon, en dan 10 euro per extra persoon erbij.
Dus 50 voor 1 persoon, 60 voor 2 enz. Daar zou je van rond moeten kunnen komen. Of je dat wilt, en of je dat nodig vindt is natuurlijk een tweede.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_73030941
Voor 2 personen
Boodschappen bezorgd door de albert
Per week ongeveer 70 euro dat is inclusief eten bestellen zoals shoarma ect.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:24:52 #158
191838 mrfool
Why so serious?
pi_73031314
aantal personen: 1
winkel: super de boer
kosten per week: 22,-

eet minimaal 2 dagen in de week op het werk
pi_73031929
Aantal personen: 2
Winkels: Jumbo en Aldi.

Meestal rond de 30 a 40 euro per week.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:01:37 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_73032406
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:45 schreef SimtekF1 het volgende:
Aantal personen: 2
Winkels: Jumbo en Aldi.

Meestal rond de 30 a 40 euro per week.
Dus jullie eten/drinken met 2 personen voor 5 euro per dag. Dat lijkt me grofweg onmogelijk (zeker aangezien er ook schoonmaakspullen en evt. alcohol en sigaretten bij horen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')