Eet jij zo weinig?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:36 schreef ITCHY1 het volgende:
Ong 25 euro / week , 1 persoon
Super de boer en aldi
Niet weinig, ook niet veel.quote:
Goed om te horenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:06 schreef Dirkh het volgende:
Voor hoeveel personen: 2
Welke winkel(s): AH
Hoeveel euro's: 125 / 150 euro per week
Idem.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:30 schreef Curiosity het volgende:
Voor hoeveel personen: 2
Welke winkel(s): AH
Hoeveel euro's: tussen de ¤ 80 - ¤ 90- per week.
Het helpt ook mee dat de kosten voor 2 niet hetzelfde zijn als de kosten voor 1 x 2. Stel dat je in je eentje 75 euro kwijt bent, dan ben je voor twee waarschijnlijk rond de 100 euro kwijt is mijn ervaring.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:13 schreef Bob-B het volgende:
Wtf wat jullie gemiddeld met 2 man uitgeven per week ben ik al makkelijk in m'n eentje kwijt![]()
Ik hoef niet perse een merk omdát het en merk is, maar als één merk echt veel lekkerder is dan een ander merk koop ik wel de lekkere. Bij weinig verschil ga ik voor de prijsquote:Op zondag 8 februari 2009 17:04 schreef karr-1 het volgende:
Het ligt er ook maar net aan waar je het uitgeeft en wat je koopt. De ene wil echt een speciaal merk, een ander geeft daar weer niets om.
Hier net zo hoor.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik hoef niet perse een merk omdát het en merk is, maar als één merk echt veel lekkerder is dan een ander merk koop ik wel de lekkere. Bij weinig verschil ga ik voor de prijs
De Lidl heeft natuurlijk maar 1 merk, maar bij de AH ga ik ook vaak voor eigen merk of Euroshopper producten. A merken zeggen me niet zoveel en vind ik vaak ook niet eens bijzonder lekker.quote:Op zondag 8 februari 2009 18:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Wij kiezen bijna altijd voor Jumbo huismerk (O'Lacy's). Producten zijn lekker en goed geprijsd. Als we het niet lekker vinden dan kopen we weer een ander merk
Ha ha ach als je het kan betalen en je vind het lekker, waarom niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:55 schreef Spatzmann het volgende:
1 persoon, 140 euro per week. Ik moet echt bezuinigenHet 300 gram ossenhaas/varkenshaas/ ander duur vlees per avond wordt wat duur.
Ja dan kun je inderdaad beter gaan bezuinigen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:05 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nu nog wel, volgend jaar moet ik 330 euro per maand gaan lappen aan de IBG ter aflossing van de 40k schuldNu groeit m'n salaris wel vrij rap (was duidelijk de investering waard), maar die aflossing stuurt me toch 1.5 jaar terug qua salaris..
Voor 1 persoon ben je vaak wat meer kwijt dan de helft van 2 personen. Dus ik denk dat het wel ongeveer klopt!quote:Op maandag 9 februari 2009 09:36 schreef Jack. het volgende:
stiekem TVP
Ik ben me momenteel aan het orienteren op deze kosten, omdat ik plannen heb om later dit jaar op mezelf te gaan wonen. En deze kosten vond ik het moeilijkst om in te schatten (omdat het ook erg afhankelijk is van persoon tot persoon).
Zoals ik het hier lees moet ik het voor 1 persoon met 50-70 euro per week wel kunnen redden.
Lekker is ook belangrijk, ik ben wel zuinig, maar zo zuinig nu ook weer niet. Sommige dingen koop ik gewoon wat duurder omdat ik die gewoon lekkerder vind. Brood van de Aldi vind ik bv niet te vreten dus dat haal ik ook niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:18 schreef hsnijder het volgende:
Is teveel ik weet het maar wel lekker..
Voor hoeveel personen: 3
Welke winkel(s): AH, LIDL
Hoeveel euro's: tussen de ¤ 100,- en ¤ 200,- per week
Mooi overzicht !!quote:Op maandag 9 februari 2009 10:13 schreef Jack. het volgende:
Had geen zin om te werken dus ff alles in een excel gezet, en de gemiddelde waarden volgens aantal personen berekend:
1 persoon (14): 60 euro
2 personen (27): 83,52 euro
3 personen (3): 90 euro
4 personen (2): 152,5 euro
5 personen (1): 150 euro
Spreekt voor zich dat het vanaf 3 personen al wat lastiger vergelijken is omdat er wel een verschil is tussen grote en kleine kinderen.
Dat is wel een hele grote marge! Dat kan gemiddeld 190,- zijn of 110,-quote:Op maandag 9 februari 2009 10:18 schreef hsnijder het volgende:
Is teveel ik weet het maar wel lekker..
Voor hoeveel personen: 3
Welke winkel(s): AH, LIDL
Hoeveel euro's: tussen de ¤ 100,- en ¤ 200,- per week
Op de markt staat zo'n goede bakker bij onsquote:Op maandag 9 februari 2009 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lekker is ook belangrijk, ik ben wel zuinig, maar zo zuinig nu ook weer niet. Sommige dingen koop ik gewoon wat duurder omdat ik die gewoon lekkerder vind. Brood van de Aldi vind ik bv niet te vreten dus dat haal ik ook niet.
Ik kom vrijwel nooit op de markt maar ik haal brood meestal bij de AH of zo, die hebben ook wat meer keuze en ik vind het ook lekkerder. En als het in de aanbieding is gooi ik de vriezer vol en heb ik voor weken brood in huis. Groente komt bij mij meestal uit blik of pot, fruit haal ik alleen als ik er zin in heb en is dus meestal vers.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Op de markt staat zo'n goede bakker bij ons
En niet duurder dan supermarktbrood(ook niet goedkoper trouwens
) Ook haal ik op de markt eens per week al mijn verse groente en mijn fruit (en fruit gaat hier best hard
)
Toen ik stage liep in Amsterdam (woon in Belgie), ging ik 's morgens altijd brood in de AH halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel nooit op de markt maar ik haal brood meestal bij de AH of zo, die hebben ook wat meer keuze en ik vind het ook lekkerder. En als het in de aanbieding is gooi ik de vriezer vol en heb ik voor weken brood in huis. Groente komt bij mij meestal uit blik of pot, fruit haal ik alleen als ik er zin in heb en is dus meestal vers.
ach ja, voor alles wat door het mondje gaat is het onmogelijk dat het op je bankrekening staat.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:55 schreef Spatzmann het volgende:
1 persoon, 140 euro per week. Ik moet echt bezuinigenHet 300 gram ossenhaas/varkenshaas/ ander duur vlees per avond wordt wat duur.
Geen idee, zou best kunnen. Ik weet wel dat ze bij ons in de supermarkt het brood gratis weggeven als het tegen sluitingstijd loopt. Bewaren kunnen ze het niet en weggooien is zonde, dus dan geven ze het weg.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:26 schreef Jack. het volgende:
[..]
Toen ik stage liep in Amsterdam (woon in Belgie), ging ik 's morgens altijd brood in de AH halen.
Als je vroeg genoeg ging hadden ze broden voor 80 cent ofzo als ik me niet vergis. Ik heb me laten vertellen dat ze dat deden voor mensen die het wat minder breed hadden ofzoiets ?
Dat zal wel het brood van de dag ervoor zijn geweest dan he.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:26 schreef Jack. het volgende:
[..]
Toen ik stage liep in Amsterdam (woon in Belgie), ging ik 's morgens altijd brood in de AH halen.
Als je vroeg genoeg ging hadden ze broden voor 80 cent ofzo als ik me niet vergis. Ik heb me laten vertellen dat ze dat deden voor mensen die het wat minder breed hadden ofzoiets ?
quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zal wel het brood van de dag ervoor zijn geweest dan he.
Inderdaad, doen ze hier ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, zou best kunnen. Ik weet wel dat ze bij ons in de supermarkt het brood gratis weggeven als het tegen sluitingstijd loopt. Bewaren kunnen ze het niet en weggooien is zonde, dus dan geven ze het weg.
Brood koop ik inderdaad ook per 3 of 4 en dan de vriezer in.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel nooit op de markt maar ik haal brood meestal bij de AH of zo, die hebben ook wat meer keuze en ik vind het ook lekkerder. En als het in de aanbieding is gooi ik de vriezer vol en heb ik voor weken brood in huis. Groente komt bij mij meestal uit blik of pot, fruit haal ik alleen als ik er zin in heb en is dus meestal vers.
Ja én?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zal wel het brood van de dag ervoor zijn geweest dan he.
dat je dat lust zeg, brood uit de vriezer.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Brood koop ik inderdaad ook per 3 of 4 en dan de vriezer in.
Groente uit blik of pot vind ik vaak écht minder lekker (zoute sperziebonen, brrrrr!) Alleen bruine bonen en doperwten en zo eet ik uit blik. Spinazie voor door pasta etc. haal ik uit de vriezer. Dingen als broccoli, boerenkool, prei, paprika, ui, witlof, taugé en meer van dat soort dingen haal ik dus op de markt.
Spinazie hier ook uit de vriezer. Broccoliquote:Op maandag 9 februari 2009 10:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Brood koop ik inderdaad ook per 3 of 4 en dan de vriezer in.
Groente uit blik of pot vind ik vaak écht minder lekker (zoute sperziebonen, brrrrr!) Alleen bruine bonen en doperwten en zo eet ik uit blik. Spinazie voor door pasta etc. haal ik uit de vriezer. Dingen als broccoli, boerenkool, prei, paprika, ui, witlof, taugé en meer van dat soort dingen haal ik dus op de markt.
Als het uit de vriezer komt smaakt het bij mij niet veel anders dan vers eigenlijk. Oke, het zal best anders zijn, maar het is nog prima te eten. Ik heb geen zin om elke dag vers brood te halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat je dat lust zeg, brood uit de vriezer.![]()
het smaakt dan meestal toch al wat ouder en wat stijfjes.
dat is 1 ding wat ik absoluut niet doe, bezuinigen op brood.
Dan zou ik dus élke dag vers brood moeten halen?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat je dat lust zeg, brood uit de vriezer.![]()
het smaakt dan meestal toch al wat ouder en wat stijfjes.
dat is 1 ding wat ik absoluut niet doe, bezuinigen op brood.
Precies ja, ik heb er ook geen tijd voor en geen zin in.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou ik dus élke dag vers brood moeten halen?
Ik spreek jou nog wel weer als je een druk gezin hebt
ja, ik heb gewoon een baan, mijn vriendin ook, maar ik zorg er wel altijd voor dat er vers brood is. ook met een druk gezin lijkt het me niet teveel moeite vers brood te halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou ik dus élke dag vers brood moeten halen?
Ik spreek jou nog wel weer als je een druk gezin hebt
Als je dat kunt en wilt prima, maar ik heb er geen zin in. Diepvriesbrood is voor mij net zo goed.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja, ik heb gewoon een baan, mijn vriendin ook, maar ik zorg er wel altijd voor dat er vers brood is. ook met een druk gezin lijkt het me niet teveel moeite vers brood te halen.
ff een ritje naar school met de kinderen en op de terugweg even snel langs de winkel.
daarnaast zijn er supermarkten die ook gratis bezorgen als je daarom vraagt.
geen zin is inderdaad heel iets anders dan geen tijd hebben.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je dat kunt en wilt prima, maar ik heb er geen zin in. Diepvriesbrood is voor mij net zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |