Als je goed brood hebt dan is het vanuit de diepvries ook nog vers hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou als ik mag kiezen tussen rosbief wat op een boterham ligt wat nog lekker warm is van de bakkersoven en waar het korstje nog lekker knapperig van is of een stuk klef diepvriesbrood dan weet ik het wel hoor.
En niet als je haast hebt in de magnetronquote:Op maandag 9 februari 2009 10:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als je goed brood hebt dan is het vanuit de diepvries ook nog vers hoor.
Je moet het wel goed invriezen en gewoon een paar minuutjes op kamertemperatuur laten ontdooien, dan is er niets mis mee.
2 volwassenen (inclusief rookwaren)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:06 schreef Dirkh het volgende:
Voor hoeveel personen: 2
Welke winkel(s): AH/C1000/Lidl/groenteboer
Hoeveel euro's: 125 / 150 euro per week
Smaken die lekker? anders kan ik die ook eens halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:18 schreef Pyjama het volgende:
2 personen, 45-55 euro. Meer geld hebben we gewoon niet.
Vrijwel alles bij de Aldi, soms bij de Dekamarkt.
Edit: 2 katten en 2 gerbils meegerekend.
Mwa, vooral die gerbils zijn een beetje taai.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Smaken die lekker? anders kan ik die ook eens halen.
Dat is toch niet zo heel bijzonder?quote:Op maandag 9 februari 2009 18:37 schreef Gia het volgende:
Vandaag warm gegeten voor 1,25 per persoon.
Nee, de kuikenbouten waren in de aanbieding.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:17 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel bijzonder?![]()
Gooi er een hutspot voor 4 man tegenaan en je bent er al.
Dat kan niet altijd hoor. Ik heb periodes dat ik heel veel moet werken, ook in het weekend. Daarbij studeer ik nog, dus overdag ook colleges. Dan kan ik vaak alleen 's avonds laat nog boodschappen doen, en dan is enkel de AH nog open. Lidl, Aldi en andere goedkope winkels sluiten al voordat ik thuis ben.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:56 schreef Cat22 het volgende:
Als je een dure met een goedkopere supermarkt combineert is dat goed te doen. Ook als je fultime werkt. Ik heb ook geen zin om tientallen bakkertjes, keurslagertjes, buurtsupertjes etc af te rennen met mijn aanbiedingenboekje op zak. Geen zin én geen tijd.
Mijn twee supermarkten zijn de Jumbo (wekelijks, voor de meeste boodschappen) en Aldi (driewekelijks ongeveer, goedkope meuk inslaan in bulk). En dan tussendoor bij de Jumbo of op de markt verse groente halen of zo. Al kun je veel groente prima een week bewaren, zeker het wintergoed. Kwestie van lijstje maken (ik schrijf het altijd meteen op als ik merk dat een produkt op is) en weet inmiddels welk produkt ik bij welke winkel moet halen.
Het is ook zo, dat kan niet altijd. Ik werk fulltime, maar niet naast de deur. Ik ben dus van 07,00 tot 19,00 de deur uit, overwerk niet meegerekend. En dan heb ik in het weekend wel betere dingen te doen dan meer dan 1 verschillende supermarkt afrijden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd hoor. Ik heb periodes dat ik heel veel moet werken, ook in het weekend. Daarbij studeer ik nog, dus overdag ook colleges. Dan kan ik vaak alleen 's avonds laat nog boodschappen doen, en dan is enkel de AH nog open. Lidl, Aldi en andere goedkope winkels sluiten al voordat ik thuis ben.
Dat dus. Het is net wat je belangrijk vindt en wat in jouw situatie nodig is. Als je het kunt betalen en weinig tijd hebt dan is er niks mis mee om alles bij één (dure) supermarkt te halen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is ook zo, dat kan niet altijd. Ik werk fulltime, maar niet naast de deur. Ik ben dus van 07,00 tot 19,00 de deur uit, overwerk niet meegerekend. En dan heb ik in het weekend wel betere dingen te doen dan meer dan 1 verschillende supermarkt afrijden.
Maar dat is ook weer meer een keuze, want als ik het ècht zou willen, zou het natuurlijk wel kunnen.
Wat mij betreft zit 'm dat met name in de zeer beperkte openingstijden van bakkers, slagers en groenteboeren. Mijn Turk is wél tot 20:00 open dus ga ik daarheen voor vlees en verse groente, want dat koop ik liever niet bij de supermarkt (te duur en slechte kwaliteit).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef karr-1 het volgende:
Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de slager, de bakker en de groenteboer? Iedereen haalt toch vrijwel alles in de supermarkt.
Nee, ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:16 schreef karr-1 het volgende:
Ik let continue op aanbiedingen enzo, maar ik ga geen 10 supermarkten af omdat ergens iets 10 cent goedkoper is.
Nou als je de drukte ziet bij de slager...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef karr-1 het volgende:
Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de slager, de bakker en de groenteboer? Iedereen haalt toch vrijwel alles in de supermarkt.
Ik heb andere merken geprobeerd en die smeren gewoon niet prettig. Valt van je mes af en zo.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat snap ik nou echt niet, dat mensen van sommige dingen per se een bepaald merk willen hebben. Is Becel beter dan andere margarine (nog even afgezien van het feit dat margarine an sich troep is)?
Vaak komt het van dezelfde producent als het huismerk of een B-merk.
Als mensen toch de smaakperceptie hebben dat het ene merk beter is als het andere, laat ze lekker.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat snap ik nou echt niet, dat mensen van sommige dingen per se een bepaald merk willen hebben. Is Becel beter dan andere margarine (nog even afgezien van het feit dat margarine an sich troep is)?
Nou en of.. ik gebruik becel voor cholesterol verlaging maar ook om smeerbaarheid, waar een andere boter mn brood kapot smeertquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Isegrim het volgende:
Ja, die hebben wij ook van Heinz, hoewel dat hier niet zoveel gebruikt wordt op het moment.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef Bastard het volgende:
Verder bijvoorbeeld voor de ketchup absoluut Heinz, is ook echt beter dan andere tomatenketchup
Duh. Daarom kun je beter roomboter nemen, daar zitten tenminste geen geharde vetten, transvetten, gehydroliseerde vetten in.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb andere merken geprobeerd en die smeren gewoon niet prettig. Valt van je mes af en zo.
En het is geen troep. In dit soort vetten zitten toch bepaalde vitaminen die je anders moeilijker binnen krijgt of die zonder vet moeilijk opneembaar zijn. Sommige mensen menen dat vetvrij en koolhydraatvrij gezond is. Dat is dus niet zo.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:18 schreef Lastpost het volgende:
Om maar wat simpele voorbeelden te geven:
- Gewoon aardappels schillen en snijden ipv een zak patat halen.
- Grootverpakkingen scoren van zaken die toch wekelijks terugkerend zijn én lang goed te houden zijn.
- Naar de markt voor m'n groeten en fruit.
- Goed op de aanbiedingen letten.
- Meerdere winkels checken.
- Geen rokers in huis, geen koffiedrinkers, weinig alcohol.
- Eigen brood bakkend, zelfde verhaal voor croisants, koekjes enz.
- Amper tot geen "lekkers" in huis halend qua snoepgoed.
- Veelal ijsthee (goedkoop), water en thee drinkend thuis.
- Huismerken gebruiken indien handig.
- Van te voren een lijstje makend.
- Niet teveel inslaan waar je bij twijfelt of het op gaat.
- Voor vlees níet naar de supermarkt gaan maar naar een veel goedkopere slager.
En zo zijn er vast nog wel wat dingen waar we op letten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |