abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73075684
Ik ben wel heel benieuwd wie van de lezers hier echt nauwkeurig op z'n centen let. Ikzelf heb er nogal moeite mee; als ik iets leuks zie wil ik het zo snel mogelijk hebben.

Hoe belangrijk is geld voor jou? Is het simpelweg een betaalmiddel of is het voor jou echt een genoodzaakt goed om op normale wijze te kunnen leven? (dit laatste zal voor de meeste zelfstandige mensen gelden)

Ik ben hier heel benieuwd naar aangezien ik best een aantal mensen ken die nu op een leeftijd zitten waarin ze toch zelfstandig zouden moeten zijn maar die nogsteeds altijd de handjes uit kan steken bij papa en mama, voor zolang dat maar nodig is.
Van huis uit rijk worden? Bezoek http://tinyurl.com/y94ocb3 en de recessie is voor u voorgoed voorbij!
  donderdag 24 september 2009 @ 17:44:55 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73075815
Ik heb wel eens mijn handjes opgehouden hoor, maar ik kon echt niet anders.
Verder houd ik me gewoon aan een vast budget dat ik maandelijks 'vrij' kan uitgeven.
Je moeder is een hamster
pi_73075872
Ik heb genoeg om te doen wat ik wil en kijk niet op een paar euro.
pi_73075979
Ik kan doen en laten wat ik wil en mocht ik een tijdje wat minder inkomen hebben of wat meer uitgaven is dat geen probleem omdat ik meer dan genoeg achter de hand om te doen wat ik wil. Dus ja, ik vind dat ik goed met geld om kan gaan.
pi_73076229
Ik hou alles strak bij. Bezuinig op alles waardoor ik al op mijn 18de financieel onafhankelijk was en een woning kon huren (wel met overheidssteun). Ik heb 1x iets moeten lenen bij mij ouders en ook helemaal weer terug betaald.

Ik ben totaal niet materialistisch en ik kom niks te kort.

Nu kon ik zoveel sparen, dat ik mijn god niet weet wat ik met het geld aanmoet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:09:05 #6
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_73076586
Waarvoor krijg je geld? Om het uit te geven toch?
  donderdag 24 september 2009 @ 18:10:23 #7
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_73076631
Ik ben echt een kluns met geld
pi_73076651
Ik let er niet op, en tot nu toe gaat me dat goed af
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73076659
Ik heb nooit genoeg, maar ik kom ook nooit tekort.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:15:40 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73076791
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd wie van de lezers hier echt nauwkeurig op z'n centen let.
Ik doe het globaal, ik kijk niet op centen maar op euro`s.
quote:
Ikzelf heb er nogal moeite mee; als ik iets leuks zie wil ik het zo snel mogelijk hebben.
en hoe lang duurt de bevrediging van het hebben van het leuks?
quote:
Hoe belangrijk is geld voor jou? Is het simpelweg een betaalmiddel of is het voor jou echt een genoodzaakt goed om op normale wijze te kunnen leven? (dit laatste zal voor de meeste zelfstandige mensen gelden)
Geld is belangrijk.
quote:
Ik ben hier heel benieuwd naar aangezien ik best een aantal mensen ken die nu op een leeftijd zitten waarin ze toch zelfstandig zouden moeten zijn maar die nogsteeds altijd de handjes uit kan steken bij papa en mama, voor zolang dat maar nodig is.
Als je op eigen benen staat zijn een aantal zaken belangrijk
1. Zorg dat je een reserve hebt voor het vervangen van bv de wasmachine als die ineens kapot is
2. Hiervoor moet je sparenm dat is eenvoudig, gewoon minder geld uitgeven dan er binnen komt.
3. Dit bereik je het makkelijkst door bleeders weg te snijden. Hiermee bedoel ik de iedere maand een tientje hier, tientje daar uitgaves
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73076849
Ik kan op dit moment prima rondkomen als student. Ik ben laks in m'n uitgavenpatroon: doe makkelijk dure boodschappen en geef makkelijk geld uit aan avondjes in de kroeg hangen. Echter, voor een dure uitgave krab ik wel drie keer op m'n kop (om het vervolgens meestal niet te kopen). Terwijl, als ik twee maanden op m'n stap- en eetgedrag let, ik het makkelijk kan betalen.

Kortom: aan de ene kant heel oplettend en voorzichtig, aan de andere kant let ik soms nergens op
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73080074
Ik zorg altijd dat ik nooit meer uitgeeft dan dat er binnenkomt en op mn bankrekening staat altijd een minimum bedrag wat moet blijven staan om iets achter de hand te hebben in geval van....

Lijkt me prima zo, al schijnt dit voor een hele hoop mensen moeilijk te zijn.
pi_73082098
Ik heb het eerder andersom.

Ik geeft te weinig uit ondanks dat ik steeds groei in inkomen en vermogen blijf ik angstvallig zuinig leven.

Waarom weet ik niet goed, of toch wel ik ben een ervaren optimist dus ga er vanuit dat het alleen maar slechter kan gaan en daar hou ik financieel rekening mee.

Gevolg ik leef te zuinig

En ik kan maar moeilijk losser omgaan met geld misschien te veel meegemaakt in mijn leven.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:47:54 #14
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_73082184
Ik krijg mijn maandelijkse loon, maar verdien meer

De getallen op mijn rekening worden elke maand groter. en de getallen zijn roodgekleurd
Tics van je petten.
pi_73083321
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef nattermann het volgende:

De getallen op mijn rekening worden elke maand groter. en de getallen zijn roodgekleurd
Ach, je kunt beter rood staan dan krap zitten

Ik zelf kan ook redelijk omgaan met geld. Tot nu toe geen problemen gehad.
pi_73083518
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef nattermann het volgende:

Dat zou Marco Borsato zingen...
  donderdag 24 september 2009 @ 21:24:38 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_73083577
Als ik iets wil, moet ik het ook gelijk hebben, dus dan koop ik het ook.
Maar gelukkig wil ik niet zo vaak iets echt hebben.
De inkomsten blijven gelukkig nog hoger dan de uitgaven.
pi_73083619
Let er nooit echt op, maar weet sowieso van mezelf dat ik geen rare dingen doe. Geen impulsieve aankopen en alleen hetgeen kopen wat ik ook echt nodig heb.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73084002
quote:
Ik ben wel heel benieuwd wie van de lezers hier echt nauwkeurig op z'n centen let. Ikzelf heb er nogal moeite mee; als ik iets leuks zie wil ik het zo snel mogelijk hebben.
Ik weet heel goed hoeveel ik verdien en wat ik uitgeef. Ik heb ook een aparte rekening voor de vaste lasten en m'n dagelijkse boodschappen enzo

Kleine dingen (< 50 - 100 euro ofzo) wil ik nogal eens in een impuls kopen, dure dingen zoek ik altijd uitgebreid uit zodat ik zeker weet dat ik de beste koop.
quote:
Belangrijk. Ik heb graag mooie en kwalitatief goede spullen, en ik wil ze kunnen kopen als ik dat wil. Gelukkig heb ik genoeg geld om er niet moeilijk over te hoeven doen
quote:
Hoe oud ben jij? Ik denk dat er nogal verschil in zit namelijk
Ik ben inmiddels 30, maar ik heb altijd al dezelfde instelling gehad en nooit geldproblemen...
pi_73085935
Ik ga eigenlijk pas een jaar of 3 beter met mijn geld om. Ik ben niet opgevoed met sparen, maar nu spaar ik een vrij groot deel van mijn inkomen. Ik hou iedere maand bij wat er binnen komt en wat eruit gaat, maar ik hoef gelukkig niet over alle aankopen na te denken. Wel denk ik inderdaad na over de grote aankopen; hierbij wil ik wel kwalitatief goede dingen kopen.

Ik woon op dit moment nog thuis, maar betaal alle uitgaven naast 'kost en inwoning' zelf. Dit doe ik nu 3 of 4 jaar (ook toen ik een lullig krantenwijkje had á 150 euro per maand). Nu flink sparen om snel op mezelf te kunnen
pi_73086588
Niet heel erg goed intersseerde me noiot geld alles ging eruit altijd..
Let er de laatste tijd wel beter op
pi_73088098
Ben vanaf het moment dat we wilden gaan samenwonen met tabellen aan de slag gegaan en dat gaat prima.
Dat wil niet zeggen dat we niets leuks doen/kopen maar eerst sparen en dan de rest is het motto.
Dan sparen we ook voor de leuke dingen overigens.
Sterker nog ik gef mezelf kleedgeld onbeperkt shoppen is niet zo goed voor me
Komt er een meevaller binnen dan deel ik die door 2; 1= sparen en de rest gaat op
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73088366
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:32 schreef Ml-etje het volgende:
Komt er een meevaller binnen dan deel ik die door 2; 1= sparen en de rest gaat op
Dat is ook wel een goeie
pi_73088533
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goeie
Werkt prima, belastingteruggave in augustus, verjaardagen maar ook rente van bankrekeningen.
Heeft me al die superdure laarzen en dat leuke lederen jasje opgeleverd
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73088546
quote:
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Zolang dat 'zo snel mogelijk' niet gelijk staat aan 'nu meteen'.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')