Ik doe het globaal, ik kijk niet op centen maar op euro`s.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd wie van de lezers hier echt nauwkeurig op z'n centen let.
en hoe lang duurt de bevrediging van het hebben van het leuks?quote:Ikzelf heb er nogal moeite mee; als ik iets leuks zie wil ik het zo snel mogelijk hebben.
Geld is belangrijk.quote:Hoe belangrijk is geld voor jou? Is het simpelweg een betaalmiddel of is het voor jou echt een genoodzaakt goed om op normale wijze te kunnen leven? (dit laatste zal voor de meeste zelfstandige mensen gelden)
Als je op eigen benen staat zijn een aantal zaken belangrijkquote:Ik ben hier heel benieuwd naar aangezien ik best een aantal mensen ken die nu op een leeftijd zitten waarin ze toch zelfstandig zouden moeten zijn maar die nogsteeds altijd de handjes uit kan steken bij papa en mama, voor zolang dat maar nodig is.
Ach, je kunt beter rood staan dan krap zittenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef nattermann het volgende:
Ik krijg mijn maandelijkse loon, maar verdien meer
De getallen op mijn rekening worden elke maand groter. en de getallen zijn roodgekleurd
Dat zou Marco Borsato zingen...quote:Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef nattermann het volgende:
Ik krijg mijn maandelijkse loon, maar verdien meer
De getallen op mijn rekening worden elke maand groter. en de getallen zijn roodgekleurd
Ik weet heel goed hoeveel ik verdien en wat ik uitgeef. Ik heb ook een aparte rekening voor de vaste lasten en m'n dagelijkse boodschappen enzoquote:Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd wie van de lezers hier echt nauwkeurig op z'n centen let. Ikzelf heb er nogal moeite mee; als ik iets leuks zie wil ik het zo snel mogelijk hebben.
Belangrijk. Ik heb graag mooie en kwalitatief goede spullen, en ik wil ze kunnen kopen als ik dat wil. Gelukkig heb ik genoeg geld om er niet moeilijk over te hoeven doenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Hoe belangrijk is geld voor jou? Is het simpelweg een betaalmiddel of is het voor jou echt een genoodzaakt goed om op normale wijze te kunnen leven? (dit laatste zal voor de meeste zelfstandige mensen gelden)
Hoe oud ben jij? Ik denk dat er nogal verschil in zit namelijkquote:Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Ik ben hier heel benieuwd naar aangezien ik best een aantal mensen ken die nu op een leeftijd zitten waarin ze toch zelfstandig zouden moeten zijn maar die nogsteeds altijd de handjes uit kan steken bij papa en mama, voor zolang dat maar nodig is.
Dat is ook wel een goeiequote:Op donderdag 24 september 2009 23:32 schreef Ml-etje het volgende:
Komt er een meevaller binnen dan deel ik die door 2; 1= sparen en de rest gaat op
Werkt prima, belastingteruggave in augustus, verjaardagen maar ook rente van bankrekeningen.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goeie
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Zolang dat 'zo snel mogelijk' niet gelijk staat aan 'nu meteen'.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd wie van de lezers hier echt nauwkeurig op z'n centen let. Ikzelf heb er nogal moeite mee; als ik iets leuks zie wil ik het zo snel mogelijk hebben.
euhm, wellicht kun je de definitie van optimist eens opzoeken. Je bent een pessimist.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:45 schreef allsystemshalt het volgende:
... ik ben een ervaren optimist dus ga er vanuit dat het alleen maar slechter kan gaan en daar hou ik financieel rekening mee.
Een pessimist is een optimist met ervaringquote:Op vrijdag 25 september 2009 09:09 schreef ioko het volgende:
[..]
euhm, wellicht kun je de definitie van optimist eens opzoeken. Je bent een pessimist.
Je kunt ook overdrijven met 'stel je voor dat'. Een beetje buffer is zeker wel handig, maar als alles tegelijkertijd mis gaat is een nieuwe wasmachine ook niet het grootste probleem.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:14 schreef Tiepje21 het volgende:
Ik dacht altijd dat ik wel goed was met geld, tot ik een keer per ongeluk belandde in een topic over 'hoeveel spaargeld heb je nodig'Vergeleken met die mensen heb ik echt een gat in mijn hand.
Dat herken ik wel een klein beetje. Ik ben van huis uit opgegroeid met sparen voor je wat koopt etc. In mijn studententijd ben ik een beetje losgeslagen en heb toen ook flink geleend etc. Inmiddels alles weer afbetaald en een flinke spaarrekening achter de hand. En nog denk ik 6 keer na voor ik iets koop. Heb ik het wel echt nodig? Word mijn leven anders als ik het niet koop etc.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:45 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb het eerder andersom.
Ik geeft te weinig uit ondanks dat ik steeds groei in inkomen en vermogen blijf ik angstvallig zuinig leven.
Waarom weet ik niet goed, of toch wel ik ben een ervaren optimist dus ga er vanuit dat het alleen maar slechter kan gaan en daar hou ik financieel rekening mee.
Gevolg ik leef te zuinig![]()
En ik kan maar moeilijk losser omgaan met geld misschien te veel meegemaakt in mijn leven.
We leven in een maatschappij die geld kost, in dat opzicht is geld belangrijk. Ik geef er echter geen status aan: ik kijk niet automatisch op tegen mensen met veel geld en kijk niet neer op mensen zonder geld.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:41 schreef sl0apert het volgende:
Hoe belangrijk is geld voor jou? Is het simpelweg een betaalmiddel of is het voor jou echt een genoodzaakt goed om op normale wijze te kunnen leven? (dit laatste zal voor de meeste zelfstandige mensen gelden)
Volgens mij hebben heel veel mensen dit, echt gouden handel voor sommige bedrijven. Dubbele verzekering hier, ongebruikt abonnement daar...Ik zou er echt eens induiken als ik jou was, vaak is zo'n klusje zo voor elkaar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:03 schreef Beauregard het volgende:
Mijn grootste zonde is eigenlijk dat ik allerlei abonnementjes, dubbele verzekeringen, onnodige vaste lasten, et cetera heb lopen. Allemaal onnodig, maar ik kan het simpelweg niet opbrengen om daar eens goed in te duiken en te kijken wat ik allemaal niet gebruik of nodig heb en die dan op te zeggen. Misschien toch maar 'ns een keer doen op een druilerige zondag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |