pff,quote:Op woensdag 23 september 2009 02:37 schreef Kaar68 het volgende:
dan is het 100 euro voor de week.
Dat is inclusief roken voor 2 personen (shag), dingetjes van de drogist, benzine voor 1 auto en brokjes voor 2 katten.
Dus jullie eten/drinken met 2 personen voor 5 euro per dag. Dat lijkt me grofweg onmogelijk (zeker aangezien er ook schoonmaakspullen en evt. alcohol en sigaretten bij horen)quote:Op woensdag 23 september 2009 10:45 schreef SimtekF1 het volgende:
Aantal personen: 2
Winkels: Jumbo en Aldi.
Meestal rond de 30 a 40 euro per week.
Alcohol en sigaretten reken ik niet mee.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus jullie eten/drinken met 2 personen voor 5 euro per dag. Dat lijkt me grofweg onmogelijk (zeker aangezien er ook schoonmaakspullen en evt. alcohol en sigaretten bij horen)
Sigaretten en alcohol hoort dus niet bij de boodschappen?quote:Op woensdag 23 september 2009 11:06 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Alcohol en sigaretten reken ik niet mee.
Sigaretten halen we altijd bij de benzinepomp en drank is 1 keer in de zoveel tijd. (kratje of een paar pakken wijn)
Verder koken we vaak, en als je kookt hou je altijd over, dat vriezen we in.
Ik moet er wel bij zeggen dat m'n vriendin niet altijd thuis eet en we ook wel eens gewoon wat makkelijks halen.
Maar gemiddeld zijn we toch echt 30 a 40 euro kwijt. (soms een uitschieter naar boven)
Nee, ik reken sigaretten en drank halen met uitgaan toch ook niet mee met de boodschappen?quote:Op woensdag 23 september 2009 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Sigaretten en alcohol hoort dus niet bij de boodschappen?
Daarbij zorgt eten halen, of uit eten gaan voor lagere boodschappen. Maar dat maakt je kosten niet lager
Ik heb het natuurlijk over het biertje, wijntje, likeurtje wat je thuis drinkt. Niet in de kroeg.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:18 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nee, ik reken sigaretten en drank halen met uitgaan toch ook niet mee met de boodschappen?
Nou, reken voor het eten halen een 10tje meer per week.
Voor alleen eten en drinken (inclusief alcohol en we roken niet) lukt dat wel makkelijk, met 2 volwassenen en een dreumes en een kat, maar wij moeten ook nog wasmiddel, afwasmiddel, vuilniszakken en dergelijke hebben.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:58 schreef Kaar68 het volgende:
In een of ander TV programma berekenden ze het weekbudget als volgt: 50 euro voor de eerste persoon, en dan 10 euro per extra persoon erbij.
Dus 50 voor 1 persoon, 60 voor 2 enz. Daar zou je van rond moeten kunnen komen. Of je dat wilt, en of je dat nodig vindt is natuurlijk een tweede.
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:07 schreef fruityloop het volgende:
300 a 400 euro per week met z'n tweetjes..
per week?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:07 schreef fruityloop het volgende:
300 a 400 euro per week met z'n tweetjes..
Yep per maand, zat ff niet op te letten. Overigens is dit exclusief buiten de deur eten en incidentele wijnproeverijen etc.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Zal toch zeker wel per maand zijn!!
Ik zit overigens ook op 350 - 400 per maand. Regelmatig vis/sushi halen bij de visboer is redelijk funest voor je budgetquote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Yep per maand, zat ff niet op te letten. Overigens is dit exclusief buiten de deur eten en incidentele wijnproeverijen etc.
Wat voor restaurants zijn dat dan? Zelfs als we ons erg inhouden zijn we al meer dan 70 euro kwijt aan een restaurant.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:52 schreef RPG het volgende:
2 personen
Altijd pick and pay
omgerekend 70 euro per week en dat is incl. 1x per week uit eten in een restaurant (daar gaat dan ook meeste geld naar toe)
Ha, maar dat is geen eerlijk spel he!quote:Op woensdag 23 september 2009 15:06 schreef RPG het volgende:
Ik woon in Zuid Afrika. Je moet hier echt je best doen om meer dan 30 euro kwijt te zijn met zijn 2en
Je kat is gewoon erg hongerigquote:Op woensdag 23 september 2009 14:34 schreef anboni het volgende:
Vorige maand E500+ aan pinbetalingen bij de AH (da's voor 1 persoon + 1 kat)
Ik eet meestal niet veel, dus dat maakt ook verschil, maar het verschil tussen 25/30 en gemiddeld zo'n 60 is toch wel erg groot.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:26 schreef Spatzmann het volgende:
Sorry, maar van 25 euro per week kan ik absoluut niet leven. Of ik moet echt elke avond aardappels, blikgroenten en een klein stukje low quality vlees naar binnen werken.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:23 schreef Frumzel het volgende:
25 ofzo?
Vooral Aldi/Lidl
Daarnaast Nettorama/Makro
1 persoon
Ik vind dat knap hoorquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:21 schreef Deliah het volgende:
Rond de 30 euro: ah en aldi, voor één persoon.
Ik ben een duidelijke vleeseterquote:Op donderdag 24 september 2009 16:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat ik al een paar keer zag in dit topic, als mensen duidelijk minder dan gemiddeld uitgeven, is dat ze dan een of meerdere keren per week een warme maaltijd bij familie of op het werk krijgen. Ik denk dat daar het grootste verschil in zal zitten 700MB.
Nee hoor, sterker nog...mijn broer eet hier 4 van de 7 dagen mee (warme maaltiijd)quote:Op donderdag 24 september 2009 16:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat ik al een paar keer zag in dit topic, als mensen duidelijk minder dan gemiddeld uitgeven, is dat ze dan een of meerdere keren per week een warme maaltijd bij familie of op het werk krijgen. Ik denk dat daar het grootste verschil in zal zitten 700MB.
Lucky you! Voor mijn vriend is het al snel "weinig" dus ik geef vrij veel uit aan vlees enzo.
Dat vraag ik mij ook af! Ik heb een bijbaantje achter de kassa en mijn klanten zitten makkelijk boven de 100 euro per week. Niet dat ze zulke luxe dingen kopen, het is meer dat ze geen lijstje maken en zonder na te denken hun karretje vullen. Vaak zeggen ze het ook als ze met een volle kar bij de kassa staan "jah, ik kwam eigenlijk alleen koffiemelk halen".quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef g0dz0r het volgende:
Wat wel grappig is is dat veel mensen bijna geen drol kwijt lijken te zijn maar als ik op een willekeurig moment naar de supermarkt ga ik alleen maar mensen zie die driftig die karretjes aan het voltiefen zijn.
Wat betekend dit?
- er wonen geen fokkers in mijn omgeving?
- het merendeel gaat niet via een kassa naar buiten?
- ze leggen bijna alles netjes weer terug?
De mensen die weinig kwijt zijn zie je niet zo vaak in de supermarkt, want zoveel geven ze er niet uitquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef g0dz0r het volgende:
Wat wel grappig is is dat veel mensen bijna geen drol kwijt lijken te zijn maar als ik op een willekeurig moment naar de supermarkt ga ik alleen maar mensen zie die driftig die karretjes aan het voltiefen zijn.
Wat betekend dit?
- er wonen geen fokkers in mijn omgeving?
- het merendeel gaat niet via een kassa naar buiten?
- ze leggen bijna alles netjes weer terug?
idd, toen ik achter de kassa zat verbaasde ik me daar ook regelmatig overquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af! Ik heb een bijbaantje achter de kassa en mijn klanten zitten makkelijk boven de 100 euro per week. Niet dat ze zulke luxe dingen kopen, het is meer dat ze geen lijstje maken en zonder na te denken hun karretje vullen. Vaak zeggen ze het ook als ze met een volle kar bij de kassa staan "jah, ik kwam eigenlijk alleen koffiemelk halen".![]()
Ik denk wel dat het mogelijk is dat mensen hun besteding aan de lage kant inschatten. Ik ben zelf te lui om m'n afschriften na te gaan en alle boodschappen op te tellen, maar dan zou ik misschien ook hoger uitkomen dan de 70 euro die ik heb geschat.
Ik maak nooit een lijstje: ik weet gewoon wat ik standaard per week moet hebben. Zoveel groentes, zoveel vlees, eieren, zuivel, drank etc.quote:Op woensdag 30 september 2009 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
idd, toen ik achter de kassa zat verbaasde ik me daar ook regelmatig over
wij maken echt een lijstje behalve voor 'groente', want daar boeit het niet zoveel hoeveel we daar aan uitgeven, en dan kijken we bij de Lidl wel wat er allemaal is en vers uitziet en dat nemen we dan meeZonder lijstje is het uberhaupt moeilijk te kiezen wat je 'nou weer moet eten' , en kom je bijna automatisch met veel minder economisch voordelige producten aan de kassa.
Lang leve weekmenu's
dit ook voor mij.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
inmiddels
2 personen
en zo rond de 40 euro aan boodschappen per week voor 2 personen, en dat is inclusief alles.
Boodschappen gaan veelal bij de Lidl en heel soms halen we eea bij de AH
wij maken lijstjes omdatquote:Op woensdag 30 september 2009 08:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik maak nooit een lijstje: ik weet gewoon wat ik standaard per week moet hebben. Zoveel groentes, zoveel vlees, eieren, zuivel, drank etc.
Overigens doen wij het ook zo: eerst naar de lidl en proberen daar zoveel mogelijk te kopen (als het er goed uit ziet tenminste) en de overige boodschappen (brood en vleeswaren etc.) bij de AH.
Ik heb toch al op meerdere verschillende uurtjes met verbazing toegekeken, zal wel aan de gemeente liggen dan.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:05 schreef 700MB het volgende:
De mensen die weinig kwijt zijn zie je niet zo vaak in de supermarkt, want zoveel geven ze er niet uit![]()
Maar de waarschijnlijke reden heeft te maken met de locatie van de supermarkt en het tijdstip waarop je er komt. In een 'goede' buurt ziet je vaker mensen met karretjes, in een straat met veel studenten meer mensen met enkel een halfvol mandje. Verder hebben de meeste supermarkten een bejaardenuurtje, een scholierenuurtje en een moeders-met-irritante-kinderen-middag.
Wow, ik mag toch hopen dat daar een 0 minder moet staan. Dat of je gaat wel heel erg los.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Eten en drinken plusminus 1000 in de week. (1 persoon, soms 2)
Pierre!quote:Op woensdag 30 september 2009 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Eten en drinken plusminus 1000 in de week. (1 persoon, soms 2)
Ok.quote:Op maandag 19 oktober 2009 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Klopt. Er zijn een soort verzameltopic kunnen zijn. Ik had deze geopend omdat ik specifiek wilde weten wat mensen aan boodschappen kwijt waren. (hypotheek, gwl enz vond ik niet zo spannend)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |