Nee hoor, sterker nog...mijn broer eet hier 4 van de 7 dagen mee (warme maaltiijd)quote:Op donderdag 24 september 2009 16:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat ik al een paar keer zag in dit topic, als mensen duidelijk minder dan gemiddeld uitgeven, is dat ze dan een of meerdere keren per week een warme maaltijd bij familie of op het werk krijgen. Ik denk dat daar het grootste verschil in zal zitten 700MB.
Lucky you! Voor mijn vriend is het al snel "weinig" dus ik geef vrij veel uit aan vlees enzo.
Dat vraag ik mij ook af! Ik heb een bijbaantje achter de kassa en mijn klanten zitten makkelijk boven de 100 euro per week. Niet dat ze zulke luxe dingen kopen, het is meer dat ze geen lijstje maken en zonder na te denken hun karretje vullen. Vaak zeggen ze het ook als ze met een volle kar bij de kassa staan "jah, ik kwam eigenlijk alleen koffiemelk halen".quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef g0dz0r het volgende:
Wat wel grappig is is dat veel mensen bijna geen drol kwijt lijken te zijn maar als ik op een willekeurig moment naar de supermarkt ga ik alleen maar mensen zie die driftig die karretjes aan het voltiefen zijn.
Wat betekend dit?
- er wonen geen fokkers in mijn omgeving?
- het merendeel gaat niet via een kassa naar buiten?
- ze leggen bijna alles netjes weer terug?
De mensen die weinig kwijt zijn zie je niet zo vaak in de supermarkt, want zoveel geven ze er niet uitquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef g0dz0r het volgende:
Wat wel grappig is is dat veel mensen bijna geen drol kwijt lijken te zijn maar als ik op een willekeurig moment naar de supermarkt ga ik alleen maar mensen zie die driftig die karretjes aan het voltiefen zijn.
Wat betekend dit?
- er wonen geen fokkers in mijn omgeving?
- het merendeel gaat niet via een kassa naar buiten?
- ze leggen bijna alles netjes weer terug?
idd, toen ik achter de kassa zat verbaasde ik me daar ook regelmatig overquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af! Ik heb een bijbaantje achter de kassa en mijn klanten zitten makkelijk boven de 100 euro per week. Niet dat ze zulke luxe dingen kopen, het is meer dat ze geen lijstje maken en zonder na te denken hun karretje vullen. Vaak zeggen ze het ook als ze met een volle kar bij de kassa staan "jah, ik kwam eigenlijk alleen koffiemelk halen".![]()
Ik denk wel dat het mogelijk is dat mensen hun besteding aan de lage kant inschatten. Ik ben zelf te lui om m'n afschriften na te gaan en alle boodschappen op te tellen, maar dan zou ik misschien ook hoger uitkomen dan de 70 euro die ik heb geschat.
Ik maak nooit een lijstje: ik weet gewoon wat ik standaard per week moet hebben. Zoveel groentes, zoveel vlees, eieren, zuivel, drank etc.quote:Op woensdag 30 september 2009 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
idd, toen ik achter de kassa zat verbaasde ik me daar ook regelmatig over
wij maken echt een lijstje behalve voor 'groente', want daar boeit het niet zoveel hoeveel we daar aan uitgeven, en dan kijken we bij de Lidl wel wat er allemaal is en vers uitziet en dat nemen we dan meeZonder lijstje is het uberhaupt moeilijk te kiezen wat je 'nou weer moet eten' , en kom je bijna automatisch met veel minder economisch voordelige producten aan de kassa.
Lang leve weekmenu's
dit ook voor mij.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
inmiddels
2 personen
en zo rond de 40 euro aan boodschappen per week voor 2 personen, en dat is inclusief alles.
Boodschappen gaan veelal bij de Lidl en heel soms halen we eea bij de AH
wij maken lijstjes omdatquote:Op woensdag 30 september 2009 08:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik maak nooit een lijstje: ik weet gewoon wat ik standaard per week moet hebben. Zoveel groentes, zoveel vlees, eieren, zuivel, drank etc.
Overigens doen wij het ook zo: eerst naar de lidl en proberen daar zoveel mogelijk te kopen (als het er goed uit ziet tenminste) en de overige boodschappen (brood en vleeswaren etc.) bij de AH.
Ik heb toch al op meerdere verschillende uurtjes met verbazing toegekeken, zal wel aan de gemeente liggen dan.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:05 schreef 700MB het volgende:
De mensen die weinig kwijt zijn zie je niet zo vaak in de supermarkt, want zoveel geven ze er niet uit![]()
Maar de waarschijnlijke reden heeft te maken met de locatie van de supermarkt en het tijdstip waarop je er komt. In een 'goede' buurt ziet je vaker mensen met karretjes, in een straat met veel studenten meer mensen met enkel een halfvol mandje. Verder hebben de meeste supermarkten een bejaardenuurtje, een scholierenuurtje en een moeders-met-irritante-kinderen-middag.
Wow, ik mag toch hopen dat daar een 0 minder moet staan. Dat of je gaat wel heel erg los.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Eten en drinken plusminus 1000 in de week. (1 persoon, soms 2)
Pierre!quote:Op woensdag 30 september 2009 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Eten en drinken plusminus 1000 in de week. (1 persoon, soms 2)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |