Nee. Juist niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:30 schreef motorbloempje het volgende:
potentieloze OP?
of hebben we het nu over NEUK lijstjes?
Sorry!quote:
Lijstje:quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:17 schreef ElisaB het volgende:
LET OP: OT-vraag!
Wat vindt SHE van hazelnoten?
Ik vind ze lekker. En verder is er ook niet veel mis mee.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:35 schreef ElisaB het volgende:
Nog even uit het vorige topic:
[..]
Lijstje:
O: havermout met yoghurt
L: twee zonnepittenboterhammen met iedere één stikje kibbeling
T: mandarijntje
D: twee tosti's ham / kaas, mandarijntje toe
T: handje nootjes (mix van walnoten, kessjoes, amandelen, hazelnootjes)
S: klein hapje yoghurt met havermout
Ik vind het soms ook een beetje vaag hoor, als er over chakra's en zonnevlechten wordt gesproken. Maar ja, dat is nu eenmaal de beeldtaal die erbij hoort. Het is gewoon heel erg waar en goed, die oefeningen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:45 schreef Greys het volgende:
Aventura, dat klinkt echt fijn!
Ik vind om het woord 'yoga' op de een of andere manier altijd iets mutserigs hangen, maar het tegendeel is waar geloof ik he?Ik zou het ook wel eens willen proberen!
Ik kan slecht tegen vlees, ik kan slecht tegen groente en ik kan slecht tegen aardappels. Minimaal twee keer per week eet ik ook 's avonds gewoon brood. En gisteren kreeg ik ernstige trek in tosti's. Vanwege het vettige en het zoute, want ik had koppijn (als ik migraine heb, wil ik altijd pizza eten, want dat is het enige waar mijn hoofdpijn gedurende enkele uren van overgaat).quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:41 schreef SHE het volgende:
Ik vind ze lekker. En verder is er ook niet veel mis mee.
Wat doen die tosti's daar?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:03 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb nog één plakje ham; ik gooi 'm wel even op de fax
Doe 'ns slapen gaan jijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:05 schreef conleche het volgende:
Is goed. Zoek ik even mijn renschoenen. Momentje.
Da's eigenlijk wel een ontzettend goed idee. Tnx, ik ga me morgen inschrijven.quote:
bronquote:Voornamelijk meisjes en jonge vrouwen eten vaak te weinig brood met als gevolg een lichte vorm van krop. () Ook brood van de reformwinkel bevat niet altijd gejodeerd zout, soms is het gebakken met zeezout.
In ons land is brood, naast zeevis, de belangrijkste bron van jodium. 3-4 sneetjes brood per dag zijn nodig om te voorzien in de jodiumbehoefte. Indien iemand nauwelijks brood eet, is het aan te raden minimaal 2 maal per week zeevis te eten. Of de genomen maatregel van het ministerie afdoende zijn om tekorten te voorkomen zal de toekomst moeten uitwijzen. Andere stappen om de jodiumvoorziening in Nederland te verbeteren worden momenteel overwogen, zoals toevoeging van gejodeerd zout aan broodvervangers (knäckebröd, beschuit e.d.) of aan vleeswaren en pasta's. Met die maatregel zal het grootste deel van de bevolking een adequate jodiuminneming (150-300 microgram) bereiken.
Bij mensen met overgewicht is soms sprake van een tekort aan jodium.
Het advies de broodconsumptie te verhogen kan uiteindelijk resulteren in gewichtsdaling. Want jodium is onmisbaar voor de produktie van schildklierhormoon.
Tekorten uiten zich ook in:
* struma/krop
* hypothyreoïdie
Zo. Gevonden. Ben even een uurtje lopen!! Foosh?? Ga je mee?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Is goed. Zoek ik even mijn renschoenen. Momentje.
Ik overwoog nog touwtjespringen deze ochtend maar doe dat toch maar morgen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Zo. Gevonden. Ben even een uurtje lopen!! Foosh?? Ga je mee?
Ben je echt al wakker?? Wow! Ik had alleen maar dorst, ga nu weer verder pitten! rennen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik overwoog nog touwtjespringen deze ochtend maar doe dat toch maar morgen.
Bakje brinta zit er al wel in
Kom op.. een ei, spek en vette worstjes..quote:
naaisquote:Op vrijdag 16 januari 2009 06:11 schreef Twerk het volgende:
Stevig ontbijtje doet wonderen:
[ afbeelding ]
Jij kan dat echt wegkrijgen in de ochtend?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
naais
da's toch altijd wel lekker als ik in de UK ben
maargoed, álleen daar en als ik daar een druk dagschema heb
yup!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij kan dat echt wegkrijgen in de ochtend?
why o why?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:49 schreef sigme het volgende:
Slaap lekker.
Ja, ik ben al wakker. Wekker op 2:15.
Iew, check dat vet op die worstjesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 06:11 schreef Twerk het volgende:
Stevig ontbijtje doet wonderen:
[ afbeelding ]
Succes met slapen-wens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:43 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen.
Succes Viking en Blaatschaap!
Heeft verder nog iemand goede wensen nodig?
Uiteindelijke lijstje van gister is bovenstaande, aangevuld met:quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Eetlijstje voor vandaag: (deze keer met lichte variatie)
O: brinta
T: salade van ijsbergsla, tomaten, stukje paprika, vijf zwarte olijven, stukje mozarella met een dressing van een theelepel light mayo, balsamico-azijn, veel peper en een scheutje olie
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met houmous
T: kopje opkikker
D: nog onbekend
Wat goed van je!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef Greys het volgende:
Ik ga volgende week stoppen met roken
Zie er zo tegenop dat ik dan misschien best veel ga aankomen, want dat is toch vaak zo?
Heb ik niet echt over.quote:
Wanneer ga je beginnen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:40 schreef Greys het volgende:
Dank je, vergeetmewelletje!
Dat heb ik dus ook begrepen, dat je aan kunt komen (is dat inderdaad die tijdelijk vertragende stofwisseling ook als je stopt met roken, is dat nou waar?) zelfs als je je eetpatroon niet wijzigt.
Ik ga denk ik voor die suikervrije mini-Chupachup-lollietjes als 'vervanging' van het sigaretje!
En wat Co al zei, als ik tegelijkertijd begin met meer bewegen, moet het ook wel meevallen misschien.
Ik zie er wel een beetje tegenop![]()
Ik had mijn post al ge-edit om te zeggen dat het aankomen bij mij nogal extreem is!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:40 schreef Greys het volgende:
Dat heb ik dus ook begrepen, dat je aan kunt komen (is dat inderdaad die tijdelijk vertragende stofwisseling ook als je stopt met roken, is dat nou waar?) zelfs als je je eetpatroon niet wijzigt.
Ik ga denk ik voor die suikervrije mini-Chupachup-lollietjes als 'vervanging' van het sigaretje!
En wat Co al zei, als ik tegelijkertijd begin met meer bewegen, moet het ook wel meevallen misschien.
Hele dag, en al moest ik maar een halve, vriendlief heeft mijn motor mee om naar zijn werk te kunnen, want zijn motor staat nu bij de garagequote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Heb ik niet echt over.![]()
Moet je de hele dag vandaag, of kun je vanmiddag lekker op je motor rijden?
Ik heb even gemist of je dat al gedaan hebt en hoe het beviel.
Ik kan je geen wetenschappelijke bron geven waar ik geheel op durf te vertrouwen, maar ik heb ook begrepen dat roken je stofwisselig doet versnellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:40 schreef Greys het volgende:
Zie je tegen het stoppen zelf op, of tegen een mogelijke gewichtstoename?quote:Ik ga denk ik voor die suikervrije mini-Chupachup-lollietjes als 'vervanging' van het sigaretje!
Ja, das wel een goed idee! Of misschien koekjes.. In de oven is geen probleem, dan ga ik gewon zitten studeren tot het klaar isquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:41 schreef Greys het volgende:
Een kwarktaart misschien Cycle? En dan zo eentje die niet eens in de oven hoeft?
Daar heb je van die pakketten voor in de supermarkt waar precies op staat wat je moet doen en wat je er bij moet kopen nog
Tegen het stoppen zelf, het lijkt me geen pretje en niet makkelijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
Zie je tegen het stoppen zelf op, of tegen een mogelijke gewichtstoename?
Ja! Ik lees hier al meer geruststellende berichten!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Greys: ik ben ook 2 jaar geleden gestopt met roken en ben daar niet van aangekomenmisschien een geruststelling dat 't niet altijd funest hoeft te zijn?
Cold turkeyquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Ik lees hier al meer geruststellende berichten!
Gewoon cold turkey Mo? Of met plakkers o.i.d.?
OOO!! Op dat laatste ben ik jaloers!! Ik zou best graag heel soms een sigaretje opsteken, maar ik weet zeker dat ik dan binnen no time weer op een pakje per dag zit!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Cold turkey![]()
van een pakje per dag naar 0, en kan inmiddels op gelegenheden ook gewoon een peuk opsteken zonder meteen weer te beginnen met fulltime roken, da's nice
Ik knap doorgaans af op minder voor de hand liggende zaken, zoals mensen die zeggen dat ze vroeger zo'n boekenwurm waren maar er tegenwoordig niet meer aan toe komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind roken zo vies he. En dan vooral rokende vrouwen
. Bah!
Een paar jaar geleden dacht ik dat ik dat best kon, zo af en toe een sigaretje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef conleche het volgende:
OOO!! Op dat laatste ben ik jaloers!! Ik zou best graag heel soms een sigaretje opsteken, maar ik weet zeker dat ik dan binnen no time weer op een pakje per dag zit!!
Dito.quote:Ik ben ook cold turkey gestopt overigens en het viel me erg mee.
Ik rook stiekem in mijn dromen en voel me daar hartstikke schuldig over.quote:(wel droom ik nu af en toe nog dat ik wel rook en dat ik niet snap waarom ik tegen mensen zeg dat ik ben gestoptDie droom komt zeker 1x in de maand terug)
Das inderdaad wat vreemd, omdat dat voor heel veel mensen geldt!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik knap doorgaans af op minder voor de hand liggende zaken, zoals mensen die zeggen dat ze vroeger zo'n boekenwurm waren maar er tegenwoordig niet meer aan toe komen.Dan wil ik héél hard wegrennen.
Oh well, daarom heb ik ook vrijwel geen vrienden.
Dat ga ik vanavond even uitgebreid bekijken!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Greys, ik was wel gecharmeerd van 'Oprah and Dr. Oz's "Stop Smoking" Plan'.
[ afbeelding ]
Eensquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind roken zo vies he. En dan vooral rokende vrouwen
. Bah!
[/motiveermodus]
Maar dat had ik al eens gezegd, geloof ik.
*stress, stress stress*
Een afknapper vind ik dat niet, maar ik snap het niet zo goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik knap doorgaans af op minder voor de hand liggende zaken, zoals mensen die zeggen dat ze vroeger zo'n boekenwurm waren maar er tegenwoordig niet meer aan toe komen.Dan wil ik héél hard wegrennen.
Je hebt ons toch.quote:Oh well, daarom heb ik ook vrijwel geen vrienden.
Wel!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
Roken ziet er dus pertinent NIET sexy uit he. Bah.
Apart is dat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Greys het volgende:
Sigme, ik rook overdag zo goed als niet. Op het werk wordt niet gerookt, door niemand en ik weiger om buiten te gaan staan kleumen met een peuk. Dat doe ik dan wel weer als ik uit eten ben geweest, dan ga ik dus WEL buiten staan kleumen met een sigaretje![]()
Ik rook menthol en gewoon. Door elkaar. Om en om, zeg maar. En het jammere is, wat ik overdag NIET rook (wat ik dus rustig 8 uur vol hou) dat haal ik 's avonds dubbel en dwars in. En dan vind ik een úúr zonder al moeilijk!![]()
Me dunkt, dan moet je je er wel aan kunnen wennen. Lichamelijk kan je het al, want je doet het, dus in jouw geval is het puur de knop in je kop. Stop.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Greys het volgende:
Sigme, ik rook overdag zo goed als niet. Op het werk wordt niet gerookt, door niemand en ik weiger om buiten te gaan staan kleumen met een peuk. Dat doe ik dan wel weer als ik uit eten ben geweest, dan ga ik dus WEL buiten staan kleumen met een sigaretje![]()
Ik rook menthol en gewoon. Door elkaar. Om en om, zeg maar. En het jammere is, wat ik overdag NIET rook (wat ik dus rustig 8 uur vol hou) dat haal ik 's avonds dubbel en dwars in. En dan vind ik een úúr zonder al moeilijk!
Vroeger was ik zo'n boekenwurm die ook bouquetreeksen verslond.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:16 schreef Viking84 het volgende:
En ik snap Claudia_X ergens wel, al ben ik daar niet zo rigoureus in als zij. Ik knap meer af op vrouwen die bepaalde boeken lezen (doktersromannetjes, Kluun).
Maak je geen zorgen. Daar knap ik óók op af.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:16 schreef Viking84 het volgende:
En ik snap Claudia_X ergens wel, al ben ik daar niet zo rigoureus in als zij. Ik knap meer af op vrouwen die bepaalde boeken lezen (doktersromannetjes, Kluun).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen, trek je niks aan van mij. Ik ben buitensporig onverdraagzaam. Dat is mijn probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Daar knap ik óók op af.Je kan zowat niet onverdraagzamer zijn dan ik. Ik verdraag eigenlijk zelfs mijn vrienden nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen, trek je niks aan van mij. Ik ben buitensporig onverdraagzaam. Dat is mijn probleem.. On line ben ik veel aardiger - en heb ik meer iets wat op kennissen en vrienden lijkt
.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Je kan hem natuurlijk wel zeggen dat ie buiten moet gaan roken...dat moet tochquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Tegen het stoppen zelf, het lijkt me geen pretje en niet makkelijk
Vooral omdat Heer G sigaren rookt en die ook gewoon wil blijven roken - ik ga hem niet dwingen ook te stoppen - en dat lijkt me thuis best lastig! Op het werk rook ik sowieso nooit, ook niet in een pauze ofzo.
Maandag?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:25 schreef sigme het volgende:
Ga breien. Dat helpt (echt). Het combineert alleen niet met internetten.
Per wanneer stop je, Greys?
You don't break habits. You replace them with new ones.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:21 schreef Greys het volgende:
Gewoonte dus. Maar die zijn er om te doorbrekensprak zij dapper....
Hihihihiquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
You don't break habits. You replace them with new ones.
[ afbeelding ]
Goed zoquote:
Je liet het me gewoon hardop zeggen hier! Jij kreng!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Goed zo. Maandag 19 januari 2009 is een mooie dag om te stoppen.
Ik blijf een roker, om die reden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:36 schreef SHE het volgende:
Ik blijf lekker roken.
Want rokende mensen zijn boeiend. Dus.
Het merkwaardige is dat het me in het dagelijks leven best makkelijk afgaat. Als ik voor een vmbo-klasje sta dan erger ik me gewoon niet. En ik vind die pubers ook niet dom. Sterker nog, ik vind ze fantastisch. Mijn collega's vind ik ook leuk. Waarom kan ik de rest van de wereld dan zo slecht verdragen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan zowat niet onverdraagzamer zijn dan ik. Ik verdraag eigenlijk zelfs mijn vrienden niet. On line ben ik veel aardiger - en heb ik meer iets wat op kennissen en vrienden lijkt
.
Ik ook hoor!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik blijf een roker, om die reden.
Wel eentje die al tien jaar gestopt is, maar toch: ik hoor bij de rokers.
Stinkend boeiend!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:36 schreef SHE het volgende:
Ik blijf lekker roken.
Want rokende mensen zijn boeiend. Dus.
Ik lees sommige boeken ook 10x Of nou ja 5. Ik heb namelijk de nogal vreemde eigenschap, dat hoewel ik weet hoe iets afloopt, toch te hopen op het tegendeel. Ik had dat vroeger ook bij het bijbelverhaal van Jezus aan het kruis. Ieder jaar hoopte ik weer, dat dit keer Pontius Pilatus eens wat anders zou beslissen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef SHE het volgende:
Ik lees boeken 10 keer omdat ik te fucking lui ben om nieuwe te halen.
dus.........
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Je liet het me gewoon hardop zeggen hier! Jij kreng!![]()
Nu kan ik er niet meer onderuit!
Ik stink niet.quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:35 schreef Vivi het volgende:
Oh en ik lees Kluun ook hoor, het hoeft toch niet allemaal Nietzsche te zijn....snobs!
Mijn vriend vind Nance leuk, dat is pas echt rock bottom...^ en een uitdaging om mee te levenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het merkwaardige is dat het me in het dagelijks leven best makkelijk afgaat. Als ik voor een vmbo-klasje sta dan erger ik me gewoon niet. En ik vind die pubers ook niet dom. Sterker nog, ik vind ze fantastisch. Mijn collega's vind ik ook leuk. Waarom kan ik de rest van de wereld dan zo slecht verdragen?
Hoe dan ook, ik vind onverdraagzaamheid geen goede eigenschap. Ik zie mezelf al zitten met een stel koters waar ik me wezenloos aan erger omdat ze bijvoorbeeld Nance leuk vinden.![]()
Sta je straks in je eentje buiten te paffen op de meetquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik stink niet.
Ik ruik interessant.
Of ben jij er zo een die ook BBQ's hekelt om de lucht van verschroeid vlees?.
Roken is tof. En omdat iedereen stopt, ga ik meer roken.
Oh, als het redelijk oppervlakkig blijft ben ik ook heel makkelijk in de omgang en maak ik me snel enorm geliefd. Echtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het merkwaardige is dat het me in het dagelijks leven best makkelijk afgaat. Als ik voor een vmbo-klasje sta dan erger ik me gewoon niet. En ik vind die pubers ook niet dom. Sterker nog, ik vind ze fantastisch. Mijn collega's vind ik ook leuk. Waarom kan ik de rest van de wereld dan zo slecht verdragen?
Hoe dan ook, ik vind onverdraagzaamheid geen goede eigenschap. Ik zie mezelf al zitten met een stel koters waar ik me wezenloos aan erger omdat ze bijvoorbeeld Nance leuk vinden.![]()
Ik zou wat meer van Greys willen hebben: zonder er moeite voor te hoeven doen het goede en leuke in een ander zien. Dat is ook veel aangenamer voor je geliefden. Working on it.
Dat kan ik je wel leren. Er is een 3-stappen-plan:quote:
Ik vermijd in de winter allerhande sociale gelegenheden. Dat is enerzijds gemakzucht, omdat ik dan een goed excuus heb om vooral niet sociaal te doen, anderzijds omdat ik niets zo tragisch vind als buiten aan een sigaret lurken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sta je straks in je eentje buiten te paffen op de meet.
O wacht, je komt niet eens.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel leren. Er is een 3-stappen-plan:
1) Je moet overal een mening over hebben.
2) Je neemt jezelf tot maat der dingen.
3) Je besluit dat je al het overige dom vindt.
Hier horen de volgende prototypische reacties bij:
- Uit je vel springen.
- Met je ogen rollen.
- Dramatische gebaren maken.
- Weglopen (maar niet met de deur smijten, want dát is kinderachtig).
Die laatste toevoeging (niet met de deur smijten) dat wordt een uitdaging!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
- Uit je vel springen.
- Met je ogen rollen.
Toen ik 13 was heb ik opeenvolgend Das Kapital, Oorlog en Vrede, de Bijbel en de verzamelde werken van Oscar Wilde en Shakespeare gelezen omdat dat moest van mezelf..(de bijbel heb ik daarna half opgeblowed bij gebrek aan rijstevloeiquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:43 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik weet dat het snobistisch is. Je mag ook best Kluun lezen (heb zelf De Weduwnaar in een rap tempo uitgelezen; leest iig lekker weg), maar lees dan ook Mulisch ofzo
. Ik ben ook fan van Dan Brown, dus eigenlijk mag ik helemaal niks zeggen
.
Het lijkt alsof ik een beschrijving van mezelf lees...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
- Uit je vel springen.
- Met je ogen rollen.
Ik vind roken niet meer tof, ook al zou ik er graag nog eens eentje opsteken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik stink niet.
Ik ruik interessant.
Of ben jij er zo een die ook BBQ's hekelt om de lucht van verschroeid vlees?.
Roken is tof. En omdat iedereen stopt, ga ik meer roken.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Die laatste toevoeging (niet met de deur smijten) dat wordt een uitdaging!![]()
Maar geloof het of niet, ik kan héél dramatisch doen!
En dan vooral tegen mensen die ik erg leuk/lief vind! Puur omdat ik mezelf dan dwars zit, gefrustreerd ben ergens over, ga ik dat afreageren op anderen. Gotta love me!![]()
Ik vind roken sfeervol. En alle leuke mensen die ik ken, die roken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind roken niet meer tof, ook al zou ik er graag nog eens eentje opsteken.
Wat is er nu tof aan om veel geld te betalen om een kankerstok in je waffel te kunnen steken, srsly.
De ontdekking van de hemel vond ik tof! (maar ik was wel blij dat ik het pas las nadat ik het vak filosofie had gehad op de uni... volgens mijn docente nederlands kon ik het wel voor mijn lijst lezen, maar toen had ik er echt niets van begrepen)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:43 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik weet dat het snobistisch is. Je mag ook best Kluun lezen (heb zelf De Weduwnaar in een rap tempo uitgelezen; leest iig lekker weg), maar lees dan ook Mulisch ofzo
. Ik ben ook fan van Dan Brown, dus eigenlijk mag ik helemaal niks zeggen
.
Ik ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef sigme het volgende:
Ik blijf een roker, om die reden.
Wel eentje die al tien jaar gestopt is, maar toch: ik hoor bij de rokers.
Baroooooquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind roken sfeervol. En alle leuke mensen die ik ken, die roken.
Alle mensen die mij irriteren, roken niet of zijn rook haters.
Dus, roken = tof.
Ik heb De ontdekking van de hemel nog nooit gelezenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De ontdekking van de hemel vond ik tof! (maar ik was wel blij dat ik het pas las nadat ik het vak filosofie had gehad op de uni... volgens mijn docente nederlands kon ik het wel voor mijn lijst lezen, maar toen had ik er echt niets van begrepen)
Nou, dat vind ik oprecht heel indrukwekkend, Vief! Hoe kom je er op je 13e in godsnaam op om dat soort boeken te gaan lezen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Toen ik 13 was heb ik opeenvolgend Das Kapital, Oorlog en Vrede, de Bijbel en de verzamelde werken van Oscar Wilde en Shakespeare gelezen omdat dat moest van mezelf..(de bijbel heb ik daarna half opgeblowed bij gebrek aan rijstevloei).
En daarna heb ik me in de Beatniklit gestort..On the Road (waar Dean's naam uit vandaan komt), Howl, La Haine... etc.
En daarna natuurlijk Bukowski.
Nu lees ik alles wat los en vast zit...alleen de echte chicklit in de trand van Bridget Jones hangt me een beetje de strot uit.
idem...dat zorgt vaak voor ruzie. ik kan er vooral niet tegen als mensen dingen niet weten, die ze in mijn ogen absoluut zouden moeten weten. Bijvoorbeeld omdat het aan hun vak of studie is gerelateerd. Of gewoon, omdat ik verwacht dat iedereen een bepaalde basiskennis heeft. Ik kan echt verbijsterd en geschokt raken als ik gebrek aan kennis constateer. Kan er dan ook lang over doorzagen. 'Maar het was toch op het nieuws? Hoe kan je dat nou gemist hebben??? etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het lijkt alsof ik een beschrijving van mezelf lees...
Ik heb De Ontdekking van de Hemel gelezen toen ik 18 was, geloof ik...en ik vond het pretentieuze rommel....dat weet ik nog wel...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb De ontdekking van de hemel nog nooit gelezen. Staat op m'n lijstje boeken die ik echt eens gelezen wil hebben, maar waar ik maar niet doorheen kom (net als Eco - De slinger van Foucault en The Lord of the Rings
).
geweldig boek!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
High Fidelity van Nick Hornby. Whoeraaa.
Zelfs toen ik nog rookte heb ik het altijd nogal ridicuul gevonden om iets als roken tot sfeervol of erger nog "gezellig" te bestempelen. Ik zie niet in wat er nu zo tof aan is om de hens te zetten in een opgerold pakje blaadjes (ja, dat is misschien tof als je 16 bent?) ...Veel toffer vind ik de mensen die er vanaf kunnen blijven omdat ze niet in de ban willen zijn van zoiets als een sigaret.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind roken sfeervol. En alle leuke mensen die ik ken, die roken.
Alle mensen die mij irriteren, roken niet of zijn rook haters.
Dus, roken = tof.
Ik was een heel irritant ouwelijk kindquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik oprecht heel indrukwekkend, Vief! Hoe kom je er op je 13e in godsnaam op om dat soort boeken te gaan lezen?.
Ja dat, of als er ergens in een winkel oid heel incapabele medewerkers rondlopen kan ik me ook groen en geel ergeren! Dan maak ik ook altijd heel vervelende snerenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Aventura het volgende:
[..]
idem...dat zorgt vaak voor ruzie. ik kan er vooral niet tegen als mensen dingen niet weten, die ze in mijn ogen absoluut zouden moeten weten. Bijvoorbeeld omdat het aan hun vak of studie is gerelateerd. Of gewoon, omdat ik verwacht dat iedereen een bepaalde basiskennis heeft. Ik kan echt verbijsterd en geschokt raken als ik gebrek aan kennis constateer. Kan er dan ook lang over doorzagen. 'Maar het was toch op het nieuws? Hoe kan je dat nou gemist hebben??? etc.
Wat was er dan zo filosofisch aan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De ontdekking van de hemel vond ik tof! (maar ik was wel blij dat ik het pas las nadat ik het vak filosofie had gehad op de uni... volgens mijn docente nederlands kon ik het wel voor mijn lijst lezen, maar toen had ik er echt niets van begrepen)
The name of the rose vond ik niet echt heel leuk. Ik had gedacht dat ik het geweldig zou vinden, misschien dat het daarom tegenviel. Ik vond het te veel over politiek gaan... LotR heb ik ook gelezen, prachtig (al heb ik er in totaal wel ruim een half jaar over gedaan)!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
De ontdekking van de hemel is het enige Mulisch boek wat ik wél goed vondVerder heb ik een schijthekel aan Mulisch.
Van Eco wil ik The Name of the Rose nog lezen en LotR heb ik al meerdere keren gelezen![]()
Maar eerst nog een rijtje andere boeken uitlezen die in de kast op me liggen te wachten, waaronder The Enchantress of Florence van Rushdie en High Fidelity van Nick Hornby. Whoeraaa.
Ik vind het niet onaardig maar een volstrekt gezonde manier om ermee om te gaan. Passage uit mijn lievelingsboek:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:22 schreef conleche het volgende:
Bovenstaande klinkt heel onaardig en had het bijna niet gepost, maar hee, ik ben ook niet perfect.
De hoofdpersonen hebben het vaak over filosofie en gebruiken daarbij quotes van bijvoorbeeld Heidegger en Kant. Wel handig als je weet wie dat zijn en wat hun wereldbeeld was. Ik denk dat ik het boek, als ik die passages niet begrepen had, niet had uitgelezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat was er dan zo filosofisch aan?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het niet onaardig maar een volstrekt gezonde manier om ermee om te gaan. Passage uit mijn lievelingsboek:
"Mr. Roark, we're alone here. Why don't you tell me what you think of me? In any words you wish. No one will hear us."
"But I don't think of you."
Die zijn lekker evol !!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Goedemorgen.
Ik heb net bonbons van de Australian gekregen van studente's.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het niet onaardig maar een volstrekt gezonde manier om ermee om te gaan. Passage uit mijn lievelingsboek:
"Mr. Roark, we're alone here. Why don't you tell me what you think of me? In any words you wish. No one will hear us."
Ja.quote:
Op je afgeknapt omdat je minder leest?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:20 schreef Aventura het volgende:
Er word nu massaal op me afgeknapt, maar ik lees dus echt veel minder dan vroeger. Toen ik klein was ging ik elke drie weken naar de bieb en leende ik het maximale aantal boeken. Zuslief Cinna ook. En dan lezen maar...oh wat was dat genieten. Op een gegeven moment hadden we moeite om ongelezen boeken te vinden. Ik zat zelfs in de Kinderjury. Op het vwo had ik alle talen, dus had ik ook een gigantische leeslijst. Na het vwo ben ik boekhandel en uitgeverij gaan doen. En nu op mijn 30ste, lees ik denk ik 2 boeken per maand. Ik 'wijt' het aan andere media zoals internet en tv. Die afleidingen had ik niet van mijn 6de tot mijn 20ste. Natuurlijk kies ik er zelf voor om minder tijd te nemen voor lezen. Ik heb de laatste jaren gewoon meer behoefte aan snelle en vluchtige informatie. Nu ik niet meer in mijn stad werk maar weer dagelijks in de trein zit, pak ik weer vaker een boek mee en dat is toch wel genieten. Ik blijf een boekenwurm vind ik, dat hoef je wat mij betreft niet alleen af te meten aan kwantiteit.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je na wat filosofie op de middelbare school iets substantieels weet over Kant en met name Heidegger. Hoe dan ook, ik heb het boek op mijn 17e gelezen en ik vond het een mooi verhaal*. Nog nooit filosofie gehad en klaarblijkelijk ook niet gemist.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De hoofdpersonen hebben het vaak over filosofie en gebruiken daarbij quotes van bijvoorbeeld Heidegger en Kant. Wel handig als je weet wie dat zijn en wat hun wereldbeeld was. Ik denk dat ik het boek, als ik die passages niet begrepen had, niet had uitgelezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Nick Hornby kan idd mensen zo realistisch weergeven, en hij laat het komische en soms absurde van mensen vaak zo goed zien!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef Abbadon het volgende:
[..]
geweldig boek!maar ook één van de zeer zeldzame boeken waarvan ik de film mogelijk beter vind...
Wahaha, in OUD zijn verleden week toevallig ook regio-boekenclubjes opgericht, naar goed voorbeeld vanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Op je afgeknapt omdat je minder leest?Gisteren hadden we het er ook al even over dat dat er gewoon minder van komt omdat er zoveel andere media zijn die veel minder energie kosten na een dag werken/studeren.
Ik ben ook een boekenwurm die bijna nooit meer leest.Alleen de meeste van die klassiekers die jullie noemen (vooral Vivi, wow
) heb ik nooit gelezen, bij mij begon het op de middelbare school al af te nemen. Ik had ook een bètapakket en in mijn tijd (tweede fase
) was de leeslijst voor Nederlands allang niet meer wat het ooit geweest was.
Misschien moeten we collectief afspreken om meer te gaan lezen. Is het leuk om allemaal hetzelfde boek te lezen en het dan te bespreken ofzo? Hoewel, daar zijn ms wel andere topics voor.
*Noteert op boeken te kopen lijstje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, het citaat komt uit The Fountainhead. Dat is zo'n beetje mijn bijbel.
Beetje lastig alleen als het vrienden of je partner betreft.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een slechte studentes. Weten ze niet dat je Boem-Slankie wilt worden!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Goedemorgen.
Ik heb net bonbons van de Australian gekregen van studente's.
Jaaaa ik en klasgenootjes zeggen soms als iemand heel pretentieus is of zichzelf te tof vindt "Da's wel heul Mulischquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:31 schreef conleche het volgende:
Ontdekking van de hemel zozo. (ik blijf die pretentieuze pijpeharses van Mulisch voor me zien, op de een of andere manier) en LOTR geweldig. Meerdere keren gelezen.
In TTK deden ze het weleens geloof ik. Ik heb laatst 'Twee vrouwen' van Mulisch (Prachtboek, in tegenstelling tot de Ontdekking van de Hemel; ruk) collectief gelezen, in het kader van 'Nederland Leest'. Dat soort dingen vind ik echt zo leuk!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Op je afgeknapt omdat je minder leest?Gisteren hadden we het er ook al even over dat dat er gewoon minder van komt omdat er zoveel andere media zijn die veel minder energie kosten na een dag werken/studeren.
Ik ben ook een boekenwurm die bijna nooit meer leest.Alleen de meeste van die klassiekers die jullie noemen (vooral Vivi, wow
) heb ik nooit gelezen, bij mij begon het op de middelbare school al af te nemen. Ik had ook een bètapakket en in mijn tijd (tweede fase
Misschien moeten we collectief afspreken om meer te gaan lezen. Is het leuk om allemaal hetzelfde boek te lezen en het dan te bespreken ofzo? Hoewel, daar zijn ms wel andere topics voor.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je na wat filosofie op de middelbare school iets substantieels weet over Kant en met name Heidegger. Hoe dan ook, ik heb het boek op mijn 17e gelezen en ik vond het een mooi verhaal*. Nog nooit filosofie gehad en klaarblijkelijk ook niet gemist.Ik had het ook niet over de middelbare school, maar over de uni, waar ik 3 vakken filosofie heb gevolgd. Nou ja, ik vond het boek leuker lezen omdat ik mee kon gaan met de gedachtengang over de filosofie. Het verhaal zelf wordt er niet beter van idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Leuk! Welke vakken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over de middelbare school, maar over de uni, waar ik 3 vakken filosofie heb gevolgd.
Oh, ik kan het me wel voorstellen, hoor. Er zijn vele niveaus waarop je een boek leest of kunt lezen. Ik kon me alleen niet eens meer herinneren dat er citaten van Heidegger en Kant in voorkwamen. Misschien moet ik het boek eens gaan herlezen.quote:Nou ja, ik vond het boek leuker lezen omdat ik mee kon gaan met de gedachtengang over de filosofie. Het verhaal zelf wordt er niet beter van idd.
Mijn vader was ook zo! Die deed heel badinerend als ik als 3 jarige pleuter trots naar hem toekwam met een hanepotentekening...een aantal jaren geleden heeft ie daar wel zijn excuus voor aangebodenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Beetje lastig alleen als het vrienden of je partner betreft.
Ik probeer wel om relaxter met mijn ergernissen om te gaan. Mijn vriend laat me vaak weten dat ik 'zo precies op mijn vader lijk' en dat is dan geen compliment. Omdat mijn vader mij in het kwadraat is...Ik heb me door mijn kritische vader wel heel vaak onbegrepen en onbeholpen en stom gevoeld. En dat is echt niet leuk als kind. Juist als ouder moet je begripvol en verdraagzaam zijn, en je eigen verwachtingen en eisen niet op je kind projecteren.
Geschiedenis van de filosofie, wetenschapsfilosofie en antieke & patristische filosofie 1 & 2. Enne, pin me niet vast op de namen van filosofen in kwestie, want voor mij is het ook alweer 4 jaar geleden dat ik het gelezen heb...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk! Welke vakken?
[..]
Oh, ik kan het me wel voorstellen, hoor. Er zijn vele niveaus waarop je een boek leest of kunt lezen. Ik kon me alleen niet eens meer herinneren dat er citaten van Heidegger en Kant in voorkwamen. Misschien moet ik het boek eens gaan herlezen.
Goeie mamma!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn vader was ook zo! Die deed heel badinerend als ik als 3 jarige pleuter trots naar hem toekwam met een hanepotentekening...een aantal jaren geleden heeft ie daar wel zijn excuus voor aangeboden.
Ik werd daar heel onzeker van en daarom doe ik het heel anders met mijn zoontje, ik prijs hem de hemel in voor zijn gekras.
(Ik bedoel dus dat ik hem positief stimuleer en hem ondersteun in zijn eigen initiatieven in zijn eigen tempo).
Ik wil eigenlijk boem-spierie worden. Nou is van mijn gewicht al best wat spiermassa maar ik wil een íets minder buikje. Tis nog steeds een buikje. Geen buik. Maar toch.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat een slechte studentes. Weten ze niet dat je Boem-Slankie wilt worden!
Ik weet niet of het een goede tip is voor jou! Het boek gaat over een architect (kunstenaar) die probeert om zijn rug recht te houden in een maatschappij waarin van hem gevraagd wordt zich te conformeren. Op dat niveau (persoonlijke filosofie) kun je het vast aardig verkroppen. Maar er wordt ook een politieke filosofie in ontvouwen die je waarschijnlijk niet aan zal staan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:32 schreef conleche het volgende:
[..]
*Noteert op boeken te kopen lijstje.
Nee, mijn vader doet het nog. Was hier laatst op bezoek. Mijn huis blonk, maar het eerst wat hij zei was: 'Zo, moet je die tv zien'! (Was inderdaad een stofnest). En toen het gesprek op mijn tweede-huis-koopplannen met vriendje kwam, zei hij dat ik maar blij moest zijn dat ik uit mijn huidige woning weg kon. Omdat het wel 'heel klein' is, in een mindere buurt etc. Terwijl mijn appartement mijn grote trots is, in mijn uppie gekocht 4 jaar terug, tegen 4,2% rente, dat ik nu met vette winst verkoop. Maar goed, dat is mijn vader: het is nooit goed en het glas is altijd half leeg. Echt niet leuk hoor! Vandaar dat ik mezelf echt corrigeer, elke keer als ik het ook doe. Gelukkig is mijn vriend er heel alert op. Die is heel anders opgevoed, bij hem thuis was alles top en geweldig en lieten ze hem helemaal vrij (ook niet goed: hij heeft 5 jaar nonstop geblowd en zijn ma reed hem zelfs naar de coffeeshop). Daar leer ik van. En bij eventuele kids hoop ik dat we samen een gezonde mengeling van opvoeding kunnen bieden. Een kind mag best kritisch benaderd worden en gecorrigeerd, de hemel inprijzen wil ik niet doen! Maar ik wil het kind wel een gezonde dosis zelfvertrouwen meegeven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn vader was ook zo! Die deed heel badinerend als ik als 3 jarige pleuter trots naar hem toekwam met een hanepotentekening...een aantal jaren geleden heeft ie daar wel zijn excuus voor aangeboden.
Ik werd daar heel onzeker van en daarom doe ik het heel anders met mijn zoontje, ik prijs hem de hemel in voor zijn gekras.
(Ik bedoel dus dat ik hem positief stimuleer en hem ondersteun in zijn eigen initiatieven in zijn eigen tempo).
Ik hoef het niet persé eens te zijn met de inhoud van een boek om het wel of niet goed te vinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een goede tip is voor jou! Het boek gaat over een architect (kunstenaar) die probeert om zijn rug recht te houden in een maatschappij waarin van hem gevraagd wordt zich te conformeren. Op dat niveau (persoonlijke filosofie) kun je het vast aardig verkroppen. Maar er wordt ook een politieke filosofie in ontvouwen die je waarschijnlijk niet aan zal staan.
Oh well, als je het na 50 pagina's niks vindt kun je het gewoon wegleggen. Het is een dik boek en dus handig als boekensteun.
Dus je drinkt ook niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zelfs toen ik nog rookte heb ik het altijd nogal ridicuul gevonden om iets als roken tot sfeervol of erger nog "gezellig" te bestempelen. Ik zie niet in wat er nu zo tof aan is om de hens te zetten in een opgerold pakje blaadjes (ja, dat is misschien tof als je 16 bent?) ...Veel toffer vind ik de mensen die er vanaf kunnen blijven omdat ze niet in de ban willen zijn van zoiets als een sigaret.
Ik kon mezelf werkelijk niet uitstaan soms als ik er 's avonds weer eens uitmoest om een pakje te halen omdat ik anders de hele tijd onrustig in mijn stoel zat. Ik houd er niet van als iets anders de controle over mij heeft behalve ikzelf.
Dat je het lekker vind kan ik begrijpen, dat vind ik ook (terwijl het dat eigenlijk natuurlijk niet is) maar ik vind de cons persoonlijk niet opwegen tegen de pro's.
En verder zouden sommige mensen me ergeren ongeacht of ze nu stoppen of nooit gerookt hebben of dagelijks 2 pakjes wegdampen, dat heeft niks met het roken an sich te maken.
Ik heb ook niks tegen roken verder, ik wil het alleen zelf niet meer, wat anderen doen moeten ze helemaal zelf weten.
Ik prijs mijn kleintje soms wel de hemel in, als ik vind dat hij iets échts knap heeft gedaan, ik zou niet weten waarom ik dat niet mag laten weten of moet afzwakkenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee, mijn vader doet het nog. Was hier laatst op bezoek. Mijn huis blonk, maar het eerst wat hij zei was: 'Zo, moet je die tv zien'! (Was inderdaad een stofnest). En toen het gesprek op mijn tweede-huis-koopplannen met vriendje kwam, zei hij dat ik maar blij moest zijn dat ik uit mijn huidige woning weg kon. Omdat het wel 'heel klein' is, in een mindere buurt etc. Terwijl mijn appartement mijn grote trots is, in mijn uppie gekocht 4 jaar terug, tegen 4,2% rente, dat ik nu met vette winst verkoop. Maar goed, dat is mijn vader: het is nooit goed en het glas is altijd half leeg. Echt niet leuk hoor! Vandaar dat ik mezelf echt corrigeer, elke keer als ik het ook doe. Gelukkig is mijn vriend er heel alert op. Die is heel anders opgevoed, bij hem thuis was alles top en geweldig en lieten ze hem helemaal vrij (ook niet goed: hij heeft 5 jaar nonstop geblowd en zijn ma reed hem zelfs naar de coffeeshop). Daar leer ik van. En bij eventuele kids hoop ik dat we samen een gezonde mengeling van opvoeding kunnen bieden. Een kind mag best kritisch benaderd worden en gecorrigeerd, de hemel inprijzen wil ik niet doen! Maar ik wil het kind wel een gezonde dosis zelfvertrouwen meegeven.
Mot je krabbe, wijffie!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:47 schreef SHE het volgende:
En van LOTR krijg ik jeuk. Van het boek, van de film en van alles wat ermee te maken heeft.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:47 schreef SHE het volgende:
En van LOTR krijg ik jeuk. Van het boek, van de film en van alles wat ermee te maken heeft.
Ik heb het geluk dat ik in een circuit zit van mensen die veel boeken lezen en vaak goede tips hebben (beide schoonouders zijn leraar Nederlands geweest, schoonzus is schrijfster). Ik vind boekenprogramma's ook een aardige inspiratiebron. Vroeger had je daar R.A.M. voor, en tegenwoordig is Boeken een redelijk alternatief. Die interviewer is tamelijk vervelend, maar ik heb er al meerdere goeie tips uit gehaald.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik hoef het niet persé eens te zijn met de inhoud van een boek om het wel of niet goed te vinden.Ik ga het proberen en laat je weten wat ik ervan vind. Ik vind het sws wel fijn om tips te krijgen. Ik kom de laatste tijd niet verder dan te kopen wat ik toevallig zie liggen, of waar ik een recensie over heb gelezen.......
* Aventura noteert.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tips van da Maria:
The Ground Beneath Her Feet van Rushdie![]()
White Teeth van Zadie Smith![]()
Ik hou van vlot geschreven boeken met geweldig uitgedacht taalgebruik (artsy, yay), waar tussen de regels door en soms expliciet VEEL in zit (lees: filosofische 'musings', dingen uit geschiedenis, intertekstualiteit, etc.).
Heb je Vernon God Little gelezen? Voldoet precies aan deze voorwaarden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik hou van vlot geschreven boeken met geweldig uitgedacht taalgebruik (artsy, yay), waar tussen de regels door en soms expliciet VEEL in zit (lees: filosofische 'musings', dingen uit geschiedenis, intertekstualiteit, etc.).
Weinig, alleen als ik uit ben of soms een glaasje bij het etenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Dus je drinkt ook niet?![]()
Ik heb nooit problemen met roken. Er liggen sloffen in huis en in elk handtasje ligt wel een pakje.
Misschien dat ik daarom ook een tevreden roker ben, ik plan het zorgvuldig.
Mijn zwager verzamelt de poppetjes.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:47 schreef SHE het volgende:
Dat bedoel ik meer ja! Gul zijn met complimentjes als het kind echt iets goeds doet. Maar dat wel in een kader plaatsen. Niet alles wat het doet is helemaal top en super. Dan ish et de kunst om dat op een goede manier te brengen (als je er al iets over moet zeggen). Nou ja, lijkt me best moeilijk hoor, 'goed' opvoeden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik prijs mijn kleintje soms wel de hemel in, als ik vind dat hij iets échts knap heeft gedaan, ik zou niet weten waarom ik dat niet mag laten weten of moet afzwakken.
Aan de andere kant ben ik er wel alert op dat ik hem niet altijd zijn zin geef of soms frustreer in dingen die hij wil, om hem te leren met tegenslagen om te gaan en dat hij niet altijd zijn zin kan krijgen. Daar heeft hij later alleen maar profijt van, veel meer dan dat hij alleen maar het 'prinsje" is.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn zwager verzamelt de poppetjes.
En van die sierborden.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je Vernon God Little gelezen? Voldoet precies aan deze voorwaarden.
'Man, remember the Great Thinker we heard about in class last week?'
'The one that sounded like "Manual Cunt"?'
'Yeah, who said nothing really happens unless you see it happen.'
'All I remember is asking Naylor if he ever heard of a Manual Cunt, and him going, "I only drive automatics." We dropped the biggest fucken load.'
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat bedoel ik meer ja! Gul zijn met complimentjes als het kind echt iets goeds doet. Maar dat wel in een kader plaatsen. Niet alles wat het doet is helemaal top en super. Dan ish et de kunst om dat op een goede manier te brengen (als je er al iets over moet zeggen). Nou ja, lijkt me best moeilijk hoor, 'goed' opvoeden.
Ik gaf laatst wel een 3-jarig meiske een complimentje. Ze duwde in d'r eentje een zware draaideur rond. Toen zei ik dat ik haar heeeel sterk vond. Met d'r wollen mutsje
Echt...ik heb zelden twee broers gezien die meer van elkaar verschillen.quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn zwager verzamelt de poppetjes.
En van die sierborden.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:11 schreef conleche het volgende:
Boem!! Ik las elders op het forum dat jij driekwart van de slanke vrouwelijke fok!populatie op je piem0l hebt gehad. Interessant!!
Misschien heeft hij dat gezegt met vooruitwerkende kracht, dan gaat het dus nog gewoon gebeuren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:11 schreef conleche het volgende:
Boem!! Ik las elders op het forum dat jij driekwart van de slanke vrouwelijke fok!populatie op je piem0l hebt gehad. Interessant!!
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb De ontdekking van de hemel nog nooit gelezen. Staat op m'n lijstje boeken die ik echt eens gelezen wil hebben, maar waar ik maar niet doorheen kom (net als Eco - De slinger van Foucault en The Lord of the Rings
).
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:14 schreef neen het volgende:
[..]
Misschien heeft hij dat gezegt met vooruitwerkende kracht, dan gaat het dus nog gewoon gebeuren.
Van mister Siebelink? For real? Dat was Knielen op een Bed Violen toch? Die vond ik zo saai dat ik hem niet uitgelezen hebquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het laatste boek waar ik niet doorheen kwam is overigens Bidden op een bed violen. Op de één of andere manier raakt het boek me teveel en dan moet ik stoppen met lezen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:16 schreef conleche het volgende:
Geeft niks hoor Boem! Wat niet is, kan nog komen!!
Ik heb les gehad van Siebelink. Rare snuiter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Van mister Siebelink? For real? Dat was Knielen op een Bed Violen toch? Die vond ik zo saai dat ik hem niet uitgelezen hebDuidelijk geval van 'iemand ziet meer in een boek dan de ander"
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb les gehad van Siebelink. Rare snuiter.
Ben ik maf als ik dit niet snap?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:20 schreef SHE het volgende:
Ik ga zo maar eens richting lasercentrum biltstraat voor wat leuke behandelingetjes.
Ik heb een nieuwe hobby gevonden geloof
Verbaast me ergens niets; zn boek was ook raar! Vond ik dusquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben dan ook heel geheimzinnig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ben ik maf als ik dit niet snap?
Ahaaa! Is dat dan niet heul duur?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben dan ook heel geheimzinnig.![]()
Ik ga naar een kliniek voor laserbehandelingen.
Beetje permanent ontharen.
Beetje porieen verkleinen.
Beetje huidverbetering.
Beetje pigmentvlekjes weg laten halen.
Het is net als naar een restaurant gaan. zoveel keus!
Ik ook, boooring, heb het weggelegd na de helft. Vreselijk boek. De boeken die Viking noemt, zelfde verhaal. Slinger en Ontdekking dus. Niet doorheen te ploegen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Van mister Siebelink? For real? Dat was Knielen op een Bed Violen toch? Die vond ik zo saai dat ik hem niet uitgelezen hebDuidelijk geval van 'iemand ziet meer in een boek dan de ander"
Is relatief. Mijn zus heeft een eigen kliniek en de hoogte van de kosten hangt heel erg af van hoe snel de behandeling aanslaat bijvoorbeeld. Tel daarbij de geld- en tijdbesparing op omdat je je niet meer hoeft te ontharen, minder crèmes nodig hebt (of andere crèmes), je beter in je vel zit omdat je jezelf mooier vindt.....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ahaaa! Is dat dan niet heul duur?
Kwakkie! Beterschap!En je lijstjes slaan idd niet echt ergens op
Jaaa, hier ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, het citaat komt uit The Fountainhead. Dat is zo'n beetje mijn bijbel.
Dit klinkt héél bemoedigend! Dankjewel!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Greys, m'n vriend is ook afgevallen na het stoppen met roken! You can do it! Hij heeft het wel gedaan met het boek van Allen Carr. Tijdens een treinreis Breda-Groningen gelezen, hij heeft z'n laatste sigaret gerookt op station Breda, en tegen de tijd dat 'ie in Groningen was was 'ie gestopt.
Dat laatste is ZEKER waar, maar dan nog is er wel een kwestie van het geld moeten hebben om het te kunnen doenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is relatief. Mijn zus heeft een eigen kliniek en de hoogte van de kosten hangt heel erg af van hoe snel de behandeling aanslaat bijvoorbeeld. Tel daarbij de geld- en tijdbesparing op omdat je je niet meer hoeft te ontharen, minder crèmes nodig hebt (of andere crèmes), je beter in je vel zit omdat je jezelf mooier vindt.....
Ah, dan kom je uit Leusden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:41 schreef conleche het volgende:
Ik heb het boek van Alan Carr toen ook gelezen en bij mij werkte het averechts. Wat een gelul.
Maar ik heb dan ook een autoriteitsprobleem.
Ik geloof verdomd dat ik nog een dochter hebquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Ik heb dat altijd met zelfhulp-geneuzel, zoals je dat ook nog wel eens in vrouwenblaadjes enzo vindt! (Mijn mams koopt die!)
Dan denk ik altijd "Jaja, dat maak ik toch zeker zelf wel uit, hoe ik met dingen omga"
Ik ben ook te eigenwijsIk wil meestal alleen advies als ik erom vraag
GEen idee eigenlijk. Ik werd alleen heel erg verdrietig van het boek. Er zal wel wat onverwerkt leed aan ten grondslag liggen ofzoquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tink; ik vraag me nu trouwens wel af wat jij zo bijzonder vond aan Knielen op een Bed Violen! Ik vraag me dan af of ik iets gemist heb, of dat het gewoon een verschil in smaak is. Waarschijnlijk het laatste, maar toch.
M'n vriend ook. Behoorlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:41 schreef conleche het volgende:
Ik heb het boek van Alan Carr toen ook gelezen en bij mij werkte het averechts. Wat een gelul.
Ik vond Knielen op een bed violen een fantastisch boek. Zeker één van mijn favorieten. Snap ook niet waarom een ander er niks aan vindtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Me too, maar toch hielp het bij mijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:41 schreef conleche het volgende:
Wow. Ik jank zo'n beetje om alles.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is ook één van de weinige boeken waar ik om gehuild heb sinds m'n jeugd.
Maar toch werkte het prima voor hem dus?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
M'n vriend ook. Behoorlijk..
Oe, dat herken ik. Ik heb ook niet meer de rust om een tijdje te zitten om te gaan lezen. Ik lees wel voordat ik ga slapen. Maar helaas lees ik op vakantie ook niet zoveel. Dan lees ik meer de reisboeken en foldertjesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:37 schreef AnneX het volgende:
En van de week besefte ik dat ik de rust niet (meer) heb om gewoon te gaan zitten lezen!
Wel op vakantie gelukkig: altijd een doos mee en nog te weinig.
Wat leuk om zo veel lezers tegen te komen in Slank.
* en wandelt weer terug naar lurkersstand.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Me too, maar toch hielp het bij mij!
Zou ik stiekem gedomineerd willen worden?
Mja, ik had toch meer een sterke donkere man met brede schouders in gedachten Co.quote:
Ik neem aan dat dat te maken heeft met herkenning?? Jij hebt toch ook een streng christelijke achtergrond? Mijn vader ook en die vond het ook een mooi boek. Bij mij staat het nog ongelezen in de kast.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vond Knielen op een bed violen een fantastisch boek. Zeker één van mijn favorieten. Snap ook niet waarom een ander er niks aan vindt. De eerste 50 blz zijn vrij saai (het eerste deel van het boek), maar de rest is geweldig. Het is ook één van de weinige boeken waar ik om gehuild heb sinds m'n jeugd.
Ik jank sneller om films. Boeken raken me niet zo snelquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wow. Ik jank zo'n beetje om alles..
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mja, ik had toch meer een sterke donkere man met brede schouders in gedachten Co.
Nofi.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik geloof verdomd dat ik nog een dochter heb
Ja, heel goed! Hij heeft tegenwoordig niet eens meer zin in een sigaret, zelfs niet als 'ie af en toe een keertje blowt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar toch werkte het prima voor hem dus?
Ja! Dat had ik dus ook! Ik weet niet of het te maken heeft met mijn belangstelling voor godsdienst en / of mijn eigen religieuze opvoeding (die heul niet zo dramatisch was als ik mensen soms wil doen geloven). Maar vooral van dit stukje werd ik erg verdrietig:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
GEen idee eigenlijk. Ik werd alleen heel erg verdrietig van het boek. Er zal wel wat onverwerkt leed aan ten grondslag liggen ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: o, ik zie nu dat je het niet eens hebt uitgelezen.
Niet meer actief op Fok!
Of breiden idd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, heel goed! Hij heeft tegenwoordig niet eens meer zin in een sigaret, zelfs niet als 'ie af en toe een keertje blowt.
M'n moeder is 8 jaar geleden ook cold turkey gestopt en die is gaan borduren, misschien is dat nog wat voor je anders?.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, heel goed! Hij heeft tegenwoordig niet eens meer zin in een sigaret, zelfs niet als 'ie af en toe een keertje blowt.
M'n moeder is 8 jaar geleden ook cold turkey gestopt en die is gaan borduren, misschien is dat nog wat voor je anders?.
Waarop heb je gesolliciteerd Vik? Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:45 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben klaar met m'n proefopdracht. Nu maar vol spanning afwachten of ze tevreden zijn.
Eerst even eten en dan ga ik m'n kamer maar eens opruimen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja! Dat had ik dus ook! Ik weet niet of het te maken heeft met mijn belangstelling voor godsdienst en / of mijn eigen religieuze opvoeding (die heul niet zo dramatisch was als ik mensen soms wil doen geloven). Maar vooral van dit stukje werd ik erg verdrietig:Niet erg. UIt de verschillende recensies heb ik de verhaallijn al kunnen destileren. Het gaat mij ook niet puur en alleen om het verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: o, ik zie nu dat je het niet eens hebt uitgelezen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
Oh ik heb hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:41 schreef conleche het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij een educatieve uitgeverij, voor twintig uur per week vanaf februari. Ze zoeken auteurs voor verschillende projecten en als de proefopdracht naar tevredenheid is, gaan ze een vervolgtraject met mij inplannen. Ik hoop heel erg dat het doorgaat natuurlijk, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze niet tevreden zullen zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
Waarop heb je gesolliciteerd Vik? Ben benieuwd!
Een vriendin van mij had nog eens een prijskaartje aan haar jas hangen. Wel aan de buitenkantquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blunder.. Ik kwam er in de UB achter dat het prijskaartje nog aan het vestje zat wat ik aanheb.
. Gelukkig wel aan de binnenkant, hehe.
That's the spirit, succes!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb gesolliciteerd bij een educatieve uitgeverij, voor twintig uur per week vanaf februari. Ze zoeken auteurs voor verschillende projecten en als de proefopdracht naar tevredenheid is, gaan ze een vervolgtraject met mij inplannen. Ik hoop heel erg dat het doorgaat natuurlijk, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze niet tevreden zullen zijn.
Hihi had ik gister ook met mijn shirtje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij had nog eens een prijskaartje aan haar jas hangen. Wel aan de buitenkant.
"Nieuwe jas?"
"Ja, hoe weet je dat?"
"Het prijskaartje hangt er nog aan"
""
Klinkt leuk!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb gesolliciteerd bij een educatieve uitgeverij, voor twintig uur per week vanaf februari. Ze zoeken auteurs voor verschillende projecten en als de proefopdracht naar tevredenheid is, gaan ze een vervolgtraject met mij inplannen. Ik hoop heel erg dat het doorgaat natuurlijk, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze niet tevreden zullen zijn.
FOTOOOOOOOOOOOOOOSquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hihi had ik gister ook met mijn shirtje.
En heb net de kaartjes van mn nieuwe broek afgescheurd:
Ik heb voor het eerst in mjin leven een skinny jeans aan, en ik lijk geeneens een walvis
Fotow!!!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hihi had ik gister ook met mijn shirtje.
En heb net de kaartjes van mn nieuwe broek afgescheurd:
Ik heb voor het eerst in mjin leven een skinny jeans aan, en ik lijk geeneens een walvis
Ik moest de proefopdracht zo snel mogelijk inleveren, dus ik neem aan dat ik het heel snel weet. Met veel geluk vanmiddag al en anders begin volgende week.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:18 schreef cyclechick het volgende:
Viking: wanneer hoor je of je proefopdracht wordt goedgekeurd? zijn dat dagen, of weken die daar overheen gaan?
Ik zal iig duimen!
Flary jeansquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Fotow!!!!
Ik heb een jeans aan uit 2002 of daaromstreken. Eentje van Miss Sixty met enrome flairpijpen! Het mag weer en dus: wie wat bewaart die heeft wat.
Wat zijn flary jeans? Met wijduitlopende pijpen, ja hè? Die had ik van de week ook aan. Fuglyquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Flary jeansIk draag al enige jaren nauwelijks anders
Ik ben schijnbaar altijd mijn tijd ver vooruit.
![]()
En ik zie er in skinny jeans wél uit als een walvis
En succes Viking!Ik duim voor u!
Wie nog interesse heeft: H&M gooit ze uit het assortiment. Ze zijn nu overal in gigantische hoeveelheden te koop voor ¤ 9 per stuk geloof ik (kan ook ¤ 19 zijn).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat zijn flary jeans? Met wijduitlopende pijpen, ja hè? Die had ik van de week ook aan. Fugly.
Nee, geef mij maar een spijkerbroek met mooie, rechte pijpen.
Ik ben ook van de rechte pijpen, hoewel een beetje wijduitlopend vind ik ook nog wel mooi!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat zijn flary jeans? Met wijduitlopende pijpen, ja hè? Die had ik van de week ook aan. Fugly.
Nee, geef mij maar een spijkerbroek met mooie, rechte pijpen.
Alsof ik mezelf hoor. Precies hetzelfde verhaal, inclusief het pakket en afzwakken op middelbare school. En tegenwoordig lees ik dagelijks enorme hoofdstukken tekst in het Engels voor mijn studie. Een 'gewoon' boek daarna lezen is eenvoudigweg te inspannend. Ik hou van lezen, echt waar. Net zoals dat ik van taekwondo hou. Maar dat laatste wil ik ook niet doen als ik een dag gelopen en gerend heb, dan heb ik er de energie niet voor. Hetzelfde met boeken lezen: als ik een dag lang al met leerstof en boeken bezig ben geweest, heb ik er de energie niet meer voor. Dus verslind ik minstens 10 boeken in de zomervakantiequote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
H&M, model 'wide' heeft dat. Heerlijke broeken. Wil er nu nog 1 of 2 gaan kopen, omdat ze zelfs beter zitten dan mn huidige skatebroekenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:26 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik ben ook van de rechte pijpen, hoewel een beetje wijduitlopend vind ik ook nog wel mooi!
Ik vind mijn spijkerbroeken het fijnst als ze gewoon strak om mijn kont/bovenbenen zitten en dan mooi recht lopen, en dus los zitten onder. Denk ook dat dat het voordeligste is voor mijn figuur
Hihi, nee hoor, een maillot rimpelt niet zo bij mn knieen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:33 schreef conleche het volgende:
Ja zo zie je d'r niks van, van je jeans!! Kan net zo goed een maillot zijn.
En je bovenbenen zijn gespierd!! das wat anders dan groot!!
ASOS.com !quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:38 schreef Vivi het volgende:
Waar heb je dat jurkje gekocht? Ik vind hem ubercute!
Met hakken en een korter shirtje, dan kan je het goed zien!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:37 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hihi, nee hoor, een maillot rimpelt niet zo bij mn knieen!
Hoe moet ik het dan doen?
Zonder laarzen?
Naast de winkel waar ik werk zit een KFC. Stinken dat het doet. Ik ga dus echt geen eten halen uit een tent waar het zo vreselijk ruikt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:42 schreef progje het volgende:
collega's gingen naar de KFC
ff website gecheckt en zo'n salade was nog wel gezond.. dus die maar besteld, mmmm die was echt lekker.. (gooi er dan bijna geen saus overheen, anders is het nog ongezond)
Ik heb maar 2x in mijn leven KFC gegeten, maar dat was echt zo ontzettend fiesss! Maar de salade weet ik dan weer nietquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:42 schreef progje het volgende:
collega's gingen naar de KFC
ff website gecheckt en zo'n salade was nog wel gezond.. dus die maar besteld, mmmm die was echt lekker.. (gooi er dan bijna geen saus overheen, anders is het nog ongezond)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |