abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 08:27:45 #51
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65097527
*komt binnenrennen*

Goeiemorgen!

Lijstje van gisteren:
O: Volkorentoast met een eitje
L: Dubbele boterham pindakaas
T: Twee mandarijnen
D: Gekruide nepkip met veel groentes en rijst

Vandaag tentamen . En ik hoop ZO dat het goed gaat!

*weer verder gaat leren*
  vrijdag 16 januari 2009 @ 08:29:07 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65097543
Succes daarmee, Viking!
BlaatschaaP, goodluck met je tentamen!

En Nynke, goede reis!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 08:33:41 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65097590
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 06:11 schreef Twerk het volgende:
Stevig ontbijtje doet wonderen:

[ afbeelding ]
Iew, check dat vet op die worstjes . Lijkt me een véél te zwaar ontbijt, ik krijg dat echt niet weg hoor .
Succes BlaatschaaP, je kunt het! .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 08:38:23 #54
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65097636
succes Viking, en Blaatschaap!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65097655
de worstjes krijg ik altijd nog het meest slecht weg, maar de bacon, witte bonen, haggis, ei en black pudding werk ik zo naar binnen lekker met toast
Ja doei.
pi_65097662
Baked beans on toast!
Lekker! Kan ik dit weekend wel weer eens maken.
pi_65097672
en succes allen die succes nodig hebben!

Ik zou me eerst ziek melden om aan opdrachten te gaan werken, maar ben te braaf om dat te doen, eigenlijk, dus zit ik nu weer ' lekker ' op 't werk, wel te werken aan mn opdrachten, dus nu krijg ik betaald om aan opdrachten te werken

maargoed, ga zo ook wel wat nuttigs voor werk doen... echt!
Ja doei.
pi_65097710
Goedemorgen.

Succes Viking en Blaatschaap!
Heeft verder nog iemand goede wensen nodig?
pi_65097813
nee, wel motivatie
Ja doei.
pi_65097820
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:43 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen.

Succes Viking en Blaatschaap!
Heeft verder nog iemand goede wensen nodig?
Succes met slapen-wens.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65098092
Zet 'm op Viking!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:26:57 #62
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65098573
richting t vliegveld! Tot in NL!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 09:34:31 #63
163650 Greys
pi_65098761
Succes Vikje, Blaat en AKnynke!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65098809
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Eetlijstje voor vandaag: (deze keer met lichte variatie)

O: brinta
T: salade van ijsbergsla, tomaten, stukje paprika, vijf zwarte olijven, stukje mozarella met een dressing van een theelepel light mayo, balsamico-azijn, veel peper en een scheutje olie
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met houmous
T: kopje opkikker
D: nog onbekend
Uiteindelijke lijstje van gister is bovenstaande, aangevuld met:
D: spinazie, gekookte aardappeltjes, 2 gekookt ei
T: handje amandelen en cashewnootjes, drie volkoren toastjes (met brie )

Eetlijstje voor vandaag:

O: brinta
T: salade van ijsbergsla, tomaten, stukje paprika, vijf zwarte olijven, stukje mozarella met een dressing van een theelepel light mayo, balsamico-azijn, veel peper en een scheutje olie
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met houmous
T: kopje opkikker
D: nog onbekend
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef Greys het volgende:
Ik ga volgende week stoppen met roken
Zie er zo tegenop dat ik dan misschien best veel ga aankomen, want dat is toch vaak zo?
Wat goed van je!

Hoeveel je aankomt verschilt per persoon.
De vorige keer kwam ik 13 kilo aan, zonder meer of anders te eten.
Deze keer is het beperkt gebleven (5,5kilo in 7 weken) en ben ik inmiddels weer aan het afvallen.
Ik ben wel de eerste weken heel streng voor mezelf geweest.
Als ik per se iets wil snoepen, neem ik een suikervrije Fisherman's Friend.
Mijn vriend is geen grammetje aangekomen.

Oh edit: Ik moet hier natuurlijk wel even bijzeggen dat mijn stofwisseling echt gigantisch verandert en ik extreem aankom. Ik ben een uitzondering.
Geen paniek dus!
Bij de meeste mensen is het volgens mij een kilo of 3 als je normaal eet, en veel als je snoept en toegeeft aan schransbuien.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:50 schreef motorbloempje het volgende:
nee, wel motivatie
Heb ik niet echt over.
Moet je de hele dag vandaag, of kun je vanmiddag lekker op je motor rijden?
Ik heb even gemist of je dat al gedaan hebt en hoe het beviel.
pi_65098820
Prettige reis Nynke!
pi_65098841
Morning!

Vandaag weer fijn tentamen-leer-dagje. Ben blij als het donderdag is Hebben we dat ook weer gehad!
Ben nog steeds helemaal blij met mn ASOS kleertjes
En nu wil ik eigenlijk een skinny jeans (m'n eerste maar heb geen geld, maar krijg over 3 dagen loon

Lijstje:
O: smoothie van 2x sinaasappel, kiwi, banaan, magere yoghurt
T: iets van boterham pindakaas
L: tomatensoep met boterham
T: weet nog niet, moet iets zijn wat ook echt lekker is
D: bij vriendinnen, iedereen neemt wat mee.

Ohja! Eigenlijk wil ik dus voor bovenstaand D iets bakken. Maar het moet niet teveel moeite zijn
Iemand nog leuke ideeen? Ik kwam niet verder dan appeltaart, maar dan moet ik al die appels schillen enzo
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65098899
Oeh Greys, stoppen met roken! Wat goed!
Succes!! En ik heb nooit gerookt, dus geen idee of je daar van aankomt, maar als je niet extra gaat eten, lijkt me dat je ook niet zwaarder wordt
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 09:40:12 #68
163650 Greys
pi_65098908
Dank je, vergeetmewelletje!
Dat heb ik dus ook begrepen, dat je aan kunt komen (is dat inderdaad die tijdelijk vertragende stofwisseling ook als je stopt met roken, is dat nou waar?) zelfs als je je eetpatroon niet wijzigt.
Ik ga denk ik voor die suikervrije mini-Chupachup-lollietjes als 'vervanging' van het sigaretje!
En wat Co al zei, als ik tegelijkertijd begin met meer bewegen, moet het ook wel meevallen misschien.
Ik zie er wel een beetje tegenop
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65098925
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:40 schreef Greys het volgende:
Dat heb ik dus ook begrepen, dat je aan kunt komen (is dat inderdaad die tijdelijk vertragende stofwisseling ook als je stopt met roken, is dat nou waar?) zelfs als je je eetpatroon niet wijzigt.
Ik ga denk ik voor die suikervrije mini-Chupachup-lollietjes als 'vervanging' van het sigaretje!
En wat Co al zei, als ik tegelijkertijd begin met meer bewegen, moet het ook wel meevallen misschien.
Wanneer ga je beginnen?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 09:41:34 #70
163650 Greys
pi_65098942
Een kwarktaart misschien Cycle? En dan zo eentje die niet eens in de oven hoeft?
Daar heb je van die pakketten voor in de supermarkt waar precies op staat wat je moet doen en wat je er bij moet kopen nog
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65098993
Honderd jaar geleden ben ik eens gestopt met roken. Ik noch lief zijn daarna aangekomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65099000
quote:
Ik had mijn post al ge-edit om te zeggen dat het aankomen bij mij nogal extreem is!

De kans is aanwezig dat je een paar kilo aankomt, maar over een maand of drie is je stofwisseling weer gestabiliseerd en val je weer net zo makkelijk af als voordat je gestopt bent.
En die paar kilo is het echt wel waard hoor.
Kan ook zijn dat je een van de gelukkigen bent die niet aankomt, zoals mijn vriend.
pi_65099034
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Heb ik niet echt over.
Moet je de hele dag vandaag, of kun je vanmiddag lekker op je motor rijden?
Ik heb even gemist of je dat al gedaan hebt en hoe het beviel.
Hele dag, en al moest ik maar een halve, vriendlief heeft mijn motor mee om naar zijn werk te kunnen, want zijn motor staat nu bij de garage

en ik moet dus en iets nuttigs doen qua werken, en een casusopdracht afmaken hier
Ja doei.
pi_65099118
quote:
Ik kan je geen wetenschappelijke bron geven waar ik geheel op durf te vertrouwen, maar ik heb ook begrepen dat roken je stofwisselig doet versnellen.

"Nicotine, one of the components of cigarette smoke, increases energy expenditure by stimulating the central nervous system. Once this drug is removed from a person’s system, energy expenditure returns to normal. This difference is not very significant and the person should adjust to it in a short period of time. Smoking also appears to ease feelings of hunger. Smokers can usually overcome hunger signals by lighting up. Consequently, weight gain is often experienced soon after a person quits smoking. The average weight gain for people who quit smoking is less than 10 pounds. Being aware of the problem will help in avoiding or minimizing the weight gain. It is often necessary to adjust eating habits and physical activity to maintain weight during and after quitting." (Bron)
quote:
Zie je tegen het stoppen zelf op, of tegen een mogelijke gewichtstoename?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_65099136
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:41 schreef Greys het volgende:
Een kwarktaart misschien Cycle? En dan zo eentje die niet eens in de oven hoeft?
Daar heb je van die pakketten voor in de supermarkt waar precies op staat wat je moet doen en wat je er bij moet kopen nog
Ja, das wel een goed idee! Of misschien koekjes.. In de oven is geen probleem, dan ga ik gewon zitten studeren tot het klaar is
Ga maar eens even naar 't winkelcentrum, even gauw de H&M in, en boodschappen doen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:49:14 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65099196
Oeh Greys, wat goed . Good luck! Je kunt het!
Mijn zus zat toen ze net gestopt was de hele tijd met iets te frummelen in haar handen .
Ik ben intussen al hard bezig hoor .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 09:50:46 #77
163650 Greys
pi_65099241
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

Zie je tegen het stoppen zelf op, of tegen een mogelijke gewichtstoename?
Tegen het stoppen zelf, het lijkt me geen pretje en niet makkelijk
Vooral omdat Heer G sigaren rookt en die ook gewoon wil blijven roken - ik ga hem niet dwingen ook te stoppen - en dat lijkt me thuis best lastig! Op het werk rook ik sowieso nooit, ook niet in een pauze ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65099276
Greys: ik ben ook 2 jaar geleden gestopt met roken en ben daar niet van aangekomen misschien een geruststelling dat 't niet altijd funest hoeft te zijn?
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 09:52:54 #79
163650 Greys
pi_65099314
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Greys: ik ben ook 2 jaar geleden gestopt met roken en ben daar niet van aangekomen misschien een geruststelling dat 't niet altijd funest hoeft te zijn?
Ja! Ik lees hier al meer geruststellende berichten!

Gewoon cold turkey Mo? Of met plakkers o.i.d.?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65099344
Oh, Greys, ik was wel gecharmeerd van 'Oprah and Dr. Oz's "Stop Smoking" Plan'.

pi_65099383
Destijds ben ik, als stevige shag-roker (1 pakje / drie dagen) gewoon in een keer gestopt zonder nadere therapieen, medicatie of andere stoplappen. Maar mijn lief stopte ook, dat scheelt voor mij alles.

Hoeveel rook je, Greys, en waarom ga je stoppen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65099414
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja! Ik lees hier al meer geruststellende berichten!

Gewoon cold turkey Mo? Of met plakkers o.i.d.?
Cold turkey

van een pakje per dag naar 0, en kan inmiddels op gelegenheden ook gewoon een peuk opsteken zonder meteen weer te beginnen met fulltime roken, da's nice
Ja doei.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:59:37 #83
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65099521
Ik vind roken zo vies he . En dan vooral rokende vrouwen . Bah!

[/motiveermodus]

Maar dat had ik al eens gezegd, geloof ik .

*stress, stress stress*
pi_65099529
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Cold turkey

van een pakje per dag naar 0, en kan inmiddels op gelegenheden ook gewoon een peuk opsteken zonder meteen weer te beginnen met fulltime roken, da's nice
OOO!! Op dat laatste ben ik jaloers!! Ik zou best graag heel soms een sigaretje opsteken, maar ik weet zeker dat ik dan binnen no time weer op een pakje per dag zit!!

Ik ben ook cold turkey gestopt overigens en het viel me erg mee.

(wel droom ik nu af en toe nog dat ik wel rook en dat ik niet snap waarom ik tegen mensen zeg dat ik ben gestopt Die droom komt zeker 1x in de maand terug)
pi_65099651
Ik ben 11 jaar geleden gestopt en mij heeft het geen moeite gekost. Ben wel wat aangekomen, maar dat had meer te maken met het vele treinreizen wat ik toen deed en het snacken wat daar bij leek te horen.
pi_65099714
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik knap doorgaans af op minder voor de hand liggende zaken, zoals mensen die zeggen dat ze vroeger zo'n boekenwurm waren maar er tegenwoordig niet meer aan toe komen. Dan wil ik héél hard wegrennen.

Oh well, daarom heb ik ook vrijwel geen vrienden.
pi_65099758
goedemorgen

Ik rook zo af en toe eens een peukje..
Mijn vriend is wel een stevige roker (helaas)..
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_65099769
Het valt echt ontzettend mee, Greys!
De eerste dag is een beetje onwennig, maar als je jezelf bezig houdt (sporten, wandelen e.d.) merk je er nauwelijks wat van.
Kijk maar in het stoppen met roken-topic hoe makkelijk de meeste mensen het eigenlijk vinden.

De eerste keer dat ik stopte bleef mijn toenmalige vriend doorroken.
Ik vond dat niet zo'n probleem omdat je gewoon verschrikkelijk trots op jezelf bent bij elk rookmoment dat je overslaat.

Vriendlief is gelijk met mij gestopt.
Qua motivatie maakt me dat niet veel uit, maar het is wel fijn dat huis, haar, kleren en poezen niet meer stinken.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef conleche het volgende:
OOO!! Op dat laatste ben ik jaloers!! Ik zou best graag heel soms een sigaretje opsteken, maar ik weet zeker dat ik dan binnen no time weer op een pakje per dag zit!!
Een paar jaar geleden dacht ik dat ik dat best kon, zo af en toe een sigaretje.
Nee dus.
quote:
Ik ben ook cold turkey gestopt overigens en het viel me erg mee.
Dito.
quote:
(wel droom ik nu af en toe nog dat ik wel rook en dat ik niet snap waarom ik tegen mensen zeg dat ik ben gestopt Die droom komt zeker 1x in de maand terug)
Ik rook stiekem in mijn dromen en voel me daar hartstikke schuldig over.
pi_65099796
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik knap doorgaans af op minder voor de hand liggende zaken, zoals mensen die zeggen dat ze vroeger zo'n boekenwurm waren maar er tegenwoordig niet meer aan toe komen. Dan wil ik héél hard wegrennen.

Das inderdaad wat vreemd, omdat dat voor heel veel mensen geldt!!

*Voor mij bv. Ik ben ook van 10 boeken in de week naar 1 of 2 per maand gegaan.

Ben je nu op me afgeknapt?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 10:08:39 #90
163650 Greys
pi_65099841
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Greys, ik was wel gecharmeerd van 'Oprah and Dr. Oz's "Stop Smoking" Plan'.

[ afbeelding ]
Dat ga ik vanavond even uitgebreid bekijken!
Zit nu op het werk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:10:52 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65099910
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef BlaatschaaP het volgende:

[/motiveermodus]

Maar dat had ik al eens gezegd, geloof ik .

*stress, stress stress*
Eens .
Roken ziet er sexy uit (vooral als de vrouw een peuk tussen vingers met lange roodgelakte nagels houdt ), maar zoenen met een rokende vrouw is als een asbak zoenen .

Ik heb nu vier vragen en ik moet er zes hebben, maar het is zo'n kort tekstje dat ik er amper meer van kan maken . Eerst maar een schrijfopdracht verzinnen dan .
Niet meer actief op Fok!
pi_65099935
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Een afknapper vind ik dat niet, maar ik snap het niet zo goed.
Als je van lezen houdt, dan maak je daar toch tijd voor? Als je er geen tijd voor vindt, hou je niet van lezen en heb je dat ook nooit gedaan.
quote:
Je hebt ons toch.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 10:12:41 #93
163650 Greys
pi_65099990
Sigme, ik rook overdag zo goed als niet. Op het werk wordt niet gerookt, door niemand en ik weiger om buiten te gaan staan kleumen met een peuk. Dat doe ik dan wel weer als ik uit eten ben geweest, dan ga ik dus WEL buiten staan kleumen met een sigaretje
Ik rook menthol en gewoon. Door elkaar. Om en om, zeg maar. En het jammere is, wat ik overdag NIET rook (wat ik dus rustig 8 uur vol hou) dat haal ik 's avonds dubbel en dwars in. En dan vind ik een úúr zonder al moeilijk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:12:44 #94
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65099991
Roken ziet er dus pertinent NIET sexy uit he. Bah .
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:13:44 #95
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65100025
Nouja, ik ga er vandoor. Wish me luck .
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:14:49 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65100067
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
Roken ziet er dus pertinent NIET sexy uit he. Bah .
Wel! .
Luck .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:16:38 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65100119
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Greys het volgende:
Sigme, ik rook overdag zo goed als niet. Op het werk wordt niet gerookt, door niemand en ik weiger om buiten te gaan staan kleumen met een peuk. Dat doe ik dan wel weer als ik uit eten ben geweest, dan ga ik dus WEL buiten staan kleumen met een sigaretje
Ik rook menthol en gewoon. Door elkaar. Om en om, zeg maar. En het jammere is, wat ik overdag NIET rook (wat ik dus rustig 8 uur vol hou) dat haal ik 's avonds dubbel en dwars in. En dan vind ik een úúr zonder al moeilijk!
Apart is dat.
Je zou zeggen dat het wel gemakkelijk zou moeten zijn als het je al lukt om een hele dag niet te roken.

En ik snap Claudia_X ergens wel, al ben ik daar niet zo rigoureus in als zij. Ik knap meer af op vrouwen die bepaalde boeken lezen (doktersromannetjes, Kluun ).
Niet meer actief op Fok!
pi_65100152
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Greys het volgende:
Me dunkt, dan moet je je er wel aan kunnen wennen. Lichamelijk kan je het al, want je doet het, dus in jouw geval is het puur de knop in je kop. Stop.
pi_65100212
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:16 schreef Viking84 het volgende:

En ik snap Claudia_X ergens wel, al ben ik daar niet zo rigoureus in als zij. Ik knap meer af op vrouwen die bepaalde boeken lezen (doktersromannetjes, Kluun ).
Vroeger was ik zo'n boekenwurm die ook bouquetreeksen verslond.

Tegenwoordig lees ik heel af en toe een boek. Deze week weer een Halldor Laxness meegenomen van de bieb.
pi_65100278
listje voor vandaag

O: ontbijtkoek
T: cracker met smeerkaas
L: 1 broodje met rookkaas, 1 broodje met smeerkaas, 1 cracotte met jam
T: niks (zit in de auto enzo)
D: geen idee, schoonzus gaat koken
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: