abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:16:02 #151
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_65102154
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb De ontdekking van de hemel nog nooit gelezen . Staat op m'n lijstje boeken die ik echt eens gelezen wil hebben, maar waar ik maar niet doorheen kom (net als Eco - De slinger van Foucault en The Lord of the Rings ).
Ik heb De Ontdekking van de Hemel gelezen toen ik 18 was, geloof ik...en ik vond het pretentieuze rommel....dat weet ik nog wel...

misschien nog eens overlezen

The Lord of the Ringt heb ik daarentegen gelezen toen ik 10 was ofzo en vond ik geweldig...dat dan weer wel...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_65102172
Lijstjestijd begrijp ik?

Eetlijstje gister:
O: brinta
T: salade van ijsbergsla, tomaten, stukje paprika, vijf zwarte olijven, stukje mozarella met een dressing van een theelepel light mayo, balsamico-azijn, veel peper en een scheutje olie
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met houmous
T: kopje opkikker
D: spinazie, gekookte aardappeltjes, 2 gekookt ei
T: handje amandelen en cashewnootjes, drie volkoren toastjes (met brie )

Eetlijstje vandaag:
O: brinta
T: salade van ijsbergsla, tomaten, stukje paprika, vijf zwarte olijven, stukje mozarella met een dressing van een theelepel light mayo, balsamico-azijn, veel peper en een scheutje olie
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met houmous
T: kopje opkikker
D: nog onbekend vriendlief had het over burrito's
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:16:52 #153
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_65102185
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
High Fidelity van Nick Hornby. Whoeraaa.
geweldig boek! maar ook één van de zeer zeldzame boeken waarvan ik de film mogelijk beter vind...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:17:13 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65102195
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind roken sfeervol. En alle leuke mensen die ik ken, die roken.
Alle mensen die mij irriteren, roken niet of zijn rook haters.

Dus, roken = tof.
Zelfs toen ik nog rookte heb ik het altijd nogal ridicuul gevonden om iets als roken tot sfeervol of erger nog "gezellig" te bestempelen. Ik zie niet in wat er nu zo tof aan is om de hens te zetten in een opgerold pakje blaadjes (ja, dat is misschien tof als je 16 bent?) ...Veel toffer vind ik de mensen die er vanaf kunnen blijven omdat ze niet in de ban willen zijn van zoiets als een sigaret.

Ik kon mezelf werkelijk niet uitstaan soms als ik er 's avonds weer eens uitmoest om een pakje te halen omdat ik anders de hele tijd onrustig in mijn stoel zat. Ik houd er niet van als iets anders de controle over mij heeft behalve ikzelf.

Dat je het lekker vind kan ik begrijpen, dat vind ik ook (terwijl het dat eigenlijk natuurlijk niet is) maar ik vind de cons persoonlijk niet opwegen tegen de pro's .

En verder zouden sommige mensen me ergeren ongeacht of ze nu stoppen of nooit gerookt hebben of dagelijks 2 pakjes wegdampen, dat heeft niks met het roken an sich te maken.

Ik heb ook niks tegen roken verder, ik wil het alleen zelf niet meer, wat anderen doen moeten ze helemaal zelf weten .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:18:42 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65102245
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik oprecht heel indrukwekkend, Vief! Hoe kom je er op je 13e in godsnaam op om dat soort boeken te gaan lezen? .
Ik was een heel irritant ouwelijk kind .
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:20:36 #156
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65102318
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

idem...dat zorgt vaak voor ruzie. ik kan er vooral niet tegen als mensen dingen niet weten, die ze in mijn ogen absoluut zouden moeten weten. Bijvoorbeeld omdat het aan hun vak of studie is gerelateerd. Of gewoon, omdat ik verwacht dat iedereen een bepaalde basiskennis heeft. Ik kan echt verbijsterd en geschokt raken als ik gebrek aan kennis constateer. Kan er dan ook lang over doorzagen. 'Maar het was toch op het nieuws? Hoe kan je dat nou gemist hebben??? etc.
Ja dat, of als er ergens in een winkel oid heel incapabele medewerkers rondlopen kan ik me ook groen en geel ergeren! Dan maak ik ook altijd heel vervelende sneren .
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:20:43 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_65102322
Er word nu massaal op me afgeknapt, maar ik lees dus echt veel minder dan vroeger. Toen ik klein was ging ik elke drie weken naar de bieb en leende ik het maximale aantal boeken. Zuslief Cinna ook. En dan lezen maar...oh wat was dat genieten. Op een gegeven moment hadden we moeite om ongelezen boeken te vinden. Ik zat zelfs in de Kinderjury. Op het vwo had ik alle talen, dus had ik ook een gigantische leeslijst. Na het vwo ben ik boekhandel en uitgeverij gaan doen. En nu op mijn 30ste, lees ik denk ik 2 boeken per maand. Ik 'wijt' het aan andere media zoals internet en tv. Die afleidingen had ik niet van mijn 6de tot mijn 20ste. Natuurlijk kies ik er zelf voor om minder tijd te nemen voor lezen. Ik heb de laatste jaren gewoon meer behoefte aan snelle en vluchtige informatie. Nu ik niet meer in mijn stad werk maar weer dagelijks in de trein zit, pak ik weer vaker een boek mee en dat is toch wel genieten. Ik blijf een boekenwurm vind ik, dat hoef je wat mij betreft niet alleen af te meten aan kwantiteit.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:20:48 #158
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_65102325
op naar de IKEA!

tot later, dames
pi_65102367
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De ontdekking van de hemel vond ik tof! (maar ik was wel blij dat ik het pas las nadat ik het vak filosofie had gehad op de uni... volgens mijn docente nederlands kon ik het wel voor mijn lijst lezen, maar toen had ik er echt niets van begrepen)
Wat was er dan zo filosofisch aan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_65102403
Als ik jullie zo lees ben ik de verdraagzaamheid zelve. Als iemand iets niet weet waarvan ik zou vinden dat hij/zij dat wel zou moeten weten dan haal ik daar mijn schouders over op. Interesseert me geen biet. (Behalve als die persoon me heel na staat.) .Als iemand het lekker vind om iedere maand de boeketreeks te verslinden: be my guest. Als je Hart van Nederland kijkt en zegt dat je het journaal hebt gezien: hoogstens een opgetrokken wenkbrauwtje.

Ik ga alleen niet vaak om met dat soort SBS6 mensen. Ze vervelen me. Maar ik word er niet boos van of zo.

Bovenstaande klinkt heel onaardig en had het bijna niet gepost, maar hee, ik ben ook niet perfect.
pi_65102423
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
De ontdekking van de hemel is het enige Mulisch boek wat ik wél goed vond Verder heb ik een schijthekel aan Mulisch.
Van Eco wil ik The Name of the Rose nog lezen en LotR heb ik al meerdere keren gelezen

Maar eerst nog een rijtje andere boeken uitlezen die in de kast op me liggen te wachten, waaronder The Enchantress of Florence van Rushdie en High Fidelity van Nick Hornby. Whoeraaa.
The name of the rose vond ik niet echt heel leuk. Ik had gedacht dat ik het geweldig zou vinden, misschien dat het daarom tegenviel. Ik vond het te veel over politiek gaan... LotR heb ik ook gelezen, prachtig (al heb ik er in totaal wel ruim een half jaar over gedaan)!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 11:23:32 #162
163650 Greys
pi_65102437
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:20 schreef Abbadon het volgende:
op naar de IKEA!

tot later, dames
!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65102447
Goeiemorgen! (Het kan nog net. )

Lijstje vandaag:
O: Brinta, een uur geleden
L: tosti
T: cup-a-soup met bruine boterham
D: geen idee, we zouden eigenlijk niet thuis eten dus ik moet nog naar de winkel, iig iets met veel groente
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:24:11 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_65102459
Goedemorgen.

Ik heb net bonbons van de Australian gekregen van studente's.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_65102516
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:22 schreef conleche het volgende:
Bovenstaande klinkt heel onaardig en had het bijna niet gepost, maar hee, ik ben ook niet perfect.
Ik vind het niet onaardig maar een volstrekt gezonde manier om ermee om te gaan. Passage uit mijn lievelingsboek:

"Mr. Roark, we're alone here. Why don't you tell me what you think of me? In any words you wish. No one will hear us."

"But I don't think of you."
pi_65102518
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat was er dan zo filosofisch aan?
De hoofdpersonen hebben het vaak over filosofie en gebruiken daarbij quotes van bijvoorbeeld Heidegger en Kant. Wel handig als je weet wie dat zijn en wat hun wereldbeeld was. Ik denk dat ik het boek, als ik die passages niet begrepen had, niet had uitgelezen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65102622
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het niet onaardig maar een volstrekt gezonde manier om ermee om te gaan. Passage uit mijn lievelingsboek:

"Mr. Roark, we're alone here. Why don't you tell me what you think of me? In any words you wish. No one will hear us."

Dat zou mijn onderschrift kunnen zijn!!

Welk boek?
pi_65102631
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Goedemorgen.

Ik heb net bonbons van de Australian gekregen van studente's.
Die zijn lekker evol !!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:29:17 #169
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65102653
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welk boek is dat?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:29:17 #170
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_65102654
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Die zijn lekker evol !!!
Ja. Maar ik had ze goed geholpen met hun monteer dingetje dus het was een cadeautje.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_65102690
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:20 schreef Aventura het volgende:
Er word nu massaal op me afgeknapt, maar ik lees dus echt veel minder dan vroeger. Toen ik klein was ging ik elke drie weken naar de bieb en leende ik het maximale aantal boeken. Zuslief Cinna ook. En dan lezen maar...oh wat was dat genieten. Op een gegeven moment hadden we moeite om ongelezen boeken te vinden. Ik zat zelfs in de Kinderjury. Op het vwo had ik alle talen, dus had ik ook een gigantische leeslijst. Na het vwo ben ik boekhandel en uitgeverij gaan doen. En nu op mijn 30ste, lees ik denk ik 2 boeken per maand. Ik 'wijt' het aan andere media zoals internet en tv. Die afleidingen had ik niet van mijn 6de tot mijn 20ste. Natuurlijk kies ik er zelf voor om minder tijd te nemen voor lezen. Ik heb de laatste jaren gewoon meer behoefte aan snelle en vluchtige informatie. Nu ik niet meer in mijn stad werk maar weer dagelijks in de trein zit, pak ik weer vaker een boek mee en dat is toch wel genieten. Ik blijf een boekenwurm vind ik, dat hoef je wat mij betreft niet alleen af te meten aan kwantiteit.
Op je afgeknapt omdat je minder leest? Gisteren hadden we het er ook al even over dat dat er gewoon minder van komt omdat er zoveel andere media zijn die veel minder energie kosten na een dag werken/studeren.
Ik ben ook een boekenwurm die bijna nooit meer leest. Alleen de meeste van die klassiekers die jullie noemen (vooral Vivi, wow ) heb ik nooit gelezen, bij mij begon het op de middelbare school al af te nemen. Ik had ook een bètapakket en in mijn tijd (tweede fase ) was de leeslijst voor Nederlands allang niet meer wat het ooit geweest was.

Misschien moeten we collectief afspreken om meer te gaan lezen. Is het leuk om allemaal hetzelfde boek te lezen en het dan te bespreken ofzo? Hoewel, daar zijn ms wel andere topics voor.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_65102720
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De hoofdpersonen hebben het vaak over filosofie en gebruiken daarbij quotes van bijvoorbeeld Heidegger en Kant. Wel handig als je weet wie dat zijn en wat hun wereldbeeld was. Ik denk dat ik het boek, als ik die passages niet begrepen had, niet had uitgelezen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je na wat filosofie op de middelbare school iets substantieels weet over Kant en met name Heidegger. Hoe dan ook, ik heb het boek op mijn 17e gelezen en ik vond het een mooi verhaal*. Nog nooit filosofie gehad en klaarblijkelijk ook niet gemist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65102768
Oh, het citaat komt uit The Fountainhead. Dat is zo'n beetje mijn bijbel.
pi_65102771
Ontdekking van de hemel zozo. (ik blijf die pretentieuze pijpeharses van Mulisch voor me zien, op de een of andere manier) en LOTR geweldig. Meerdere keren gelezen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:32:04 #175
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65102776
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef Abbadon het volgende:

[..]

geweldig boek! maar ook één van de zeer zeldzame boeken waarvan ik de film mogelijk beter vind...
Nick Hornby kan idd mensen zo realistisch weergeven, en hij laat het komische en soms absurde van mensen vaak zo goed zien! *prrrr*

Oh wat betreft roken: ik heb er nooit het nut van ingezien. Ik vind het niet tof, kon vroeger slecht tegen de rook, het is duur, en je gaat ervan naar asbak smaken heb ik me laten vertellen Er is mij 1 keer een sigaret aangeboden op de middelbare school, want vriendinnetje was stiekem "heul stoer " aan het roken en toen had ik zoiets van "waarom ". En toen heb ik het niet gedaan
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')