Whahahahaquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:44 schreef James1988 het volgende:
Wij hebben last van blaadjes, da's wat anders. Spoorjargon is tof btw, net te Tilburg:
VIRM 9564 staat klaar voor vertrekt, maar vertrekt niet.
HC: "Meester, kunt u even ontgrendelen?"
*deur gaat open en dicht*
*VIRM vertrekt*
Meid tegen gast: "Hij noemde hem meester..."
*zacht gelach*
Ik: "Dat is spoorjargon voor machinist"
Zij: "Ah ja, ik dacht al zoiets, maar evenzogoed zit daar iemand met een leren pak... het klinkt toch een beetje fout."
Spoorjargon
Arme jongenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:
Vertraging
Vanmorgen in de intercity van Enschede naar Hengelo 5 minuten stil gestaan omdat de trein naar Berlijn nog niet weg was, waardoor we niet binnen konden komen. Hierdoor miste ik de busHeb toen de Koffieshop maar even blij gemaakt door er een warme chocomel te halen.
En vanmiddag had die moffentrein wéér vertraging, waardoor ook de stopper naar Enschede dik 10 minuten vertraging had. Gelukkig was de bus laat, dus die kon ik nog net halen.
Heb je het zwaar?quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:
Vertraging
Vanmorgen in de intercity van Enschede naar Hengelo 5 minuten stil gestaan omdat de trein naar Berlijn nog niet weg was, waardoor we niet binnen konden komen. Hierdoor miste ik de busHeb toen de Koffieshop maar even blij gemaakt door er een warme chocomel te halen.
En vanmiddag had die moffentrein wéér vertraging, waardoor ook de stopper naar Enschede dik 10 minuten vertraging had. Gelukkig was de bus laat, dus die kon ik nog net halen.
Lezen knuppel en opzouten als je nix zinnigs hebt te melden,quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:33 schreef Pony-Lover het volgende:
treinenzijnstomenvoorrukkerswaaromheeftdittopiceigenlijkgeenopmetallemaalvandiekleurigeplaatjesdatwasinhetverledennamelijkwelaltijdzo.
inderdaadquote:
best wel, een achterlijk terugvind bericht mag niet namelijk, dus vertel ik mijn treingebeurtenissen van de dag maar evenquote:
ohikziewdaterinmiddelswelkleurigeplaatjesvantreinenindeopstaandatiswelmooimaartreinenblijvenzonhobbyvoorhomosdienogtotnahundetigstebijmoederwoneneninbedplassen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:50 schreef bork het volgende:
[..]
Lezen knuppel en opzouten als je nix zinnigs hebt te melden,
1) Entersquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:21 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
ohikziewdaterinmiddelswelkleurigeplaatjesvantreinenin...
deopstaandatiswelmooimaartreinenblijvenzonhobby...
voorhomosdienogtotnahundetigstebijmoederwonen...
eninbedplassen.
Je mag ook gewoon zeggen: TVPquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:21 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
ohikziewdaterinmiddelswelkleurigeplaatjesvantreinenindeopstaandatiswelmooimaartreinenblijvenzonhobbyvoorhomosdienogtotnahundetigstebijmoederwoneneninbedplassen.
Lekker warm zonnetje héquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef thats-me het volgende:
Foto van gisteren te Wierden, ICMm 4034 en ICM 4229 als IC1744 richting DenHaag
[ afbeelding ]
Even weer een update filmpje van Almelo Verdiept,
ATB, toch?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:57 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon zeggen: TVP
Heb je nog steeds trauma's overgehouden aan de oorlog die je zelf niet hebt meegemaakt?quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:
Vertraging
Vanmorgen in de intercity van Enschede naar Hengelo 5 minuten stil gestaan omdat de trein naar Berlijn nog niet weg was, waardoor we niet binnen konden komen. Hierdoor miste ik de busHeb toen de Koffieshop maar even blij gemaakt door er een warme chocomel te halen.
En vanmiddag had die moffentrein wéér vertraging, waardoor ook de stopper naar Enschede dik 10 minuten vertraging had. Gelukkig was de bus laat, dus die kon ik nog net halen.
Ik heb die term wel vroeg bijgeleerd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Toen ik de term meester voor het eerst hoorde in de trein had ik er ook mijn bedenkingen bij
Die gaan de komende dagen nog lekker verderprutsen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoe zou het trouwens zitten met die stuntelende zuiderburen bij de NMBS?
Op dit laatste puntje heb ik wel wat kritiekpunten. Hoewel ik de exacte cijfers niet weet kan het namelijk best zijn dat juist door de lage tarieven meer reizigers worden getrokken waardoor er als het ware een shift ontstaat van auto naar openbaar vervoer. Als dat inderdaad het geval is kost de NMBS wellicht wel een hoop gemeenschapsgeld maar kan je dit wel compenseren met een lager wegenbudget. Maar ik heb betrekkelijk weinig zin om na te gaan of dat ook het geval is aangezien je dan weer een eeuwigheid bezig bent hierover literatuur te zoeken (als die al bestaat en beschikbaar is) en deze vervolgens door te spitten. Maar mocht iemand tijd over hebben om eens een paper hierover te schrijven...quote:De prijzen zijn heel erg laag - dit is natuurlijk fijn voor de reizigers, maar niet goed voor de NMBS zelf. Het geld wat ze van de passagiersdivisie ontvangen, kan bij lange na niet genoeg zijn om alle kosten te dekken voor die divisie - aanschaf en onderhoud materieel, stations, personeel, ...
Dat de prijzen van NS hoog zijn is bekend, zo hoog hoeven ze ook niet te worden, maar een redelijke tariefverhoging kan echt geen kwaad. Je jaagt er reizigers mee weg (je jaagt reizigers al weg als er 5 cent op een prijs bijkomt), maar het is noodzakelijk om een gezonde balans op te bouwen. En dat lukt gewoon niet.
En de NMBS ontvangt echt heel veel subsidie per jaar, wat grote onzin is volgens mij.
Heb je wel eens in België gereden?quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:15 schreef Eix het volgende:
[..]
Op dit laatste puntje heb ik wel wat kritiekpunten. Hoewel ik de exacte cijfers niet weet kan het namelijk best zijn dat juist door de lage tarieven meer reizigers worden getrokken waardoor er als het ware een shift ontstaat van auto naar openbaar vervoer. Als dat inderdaad het geval is kost de NMBS wellicht wel een hoop gemeenschapsgeld maar kan je dit wel compenseren met een lager wegenbudget.
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden? Heeft de NMBS daarvoor een uitzondering gekregen ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
En de NMBS ontvangt echt heel veel subsidie per jaar, wat grote onzin is volgens mij.
Wat vinden jullie?
Geen idee hoe dat zit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden? Heeft de NMBS daarvoor een uitzondering gekregen ofzo?
Want dat was toch ook 1 van de redenen dat men de staatsbedrijven verzelfstandig heeft.
Ik heb de ICE gewoon zien staan in arnhem. Vond 't er erg mooi uitzien, een ICE in de sneeuwquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:54 schreef knars het volgende:
Wat was er met de ICE's aan de hand vandaag? Moest voor m'n werk naar Arnhem en het leek me wel geinig (vooral omdat ik aansluiting op de reguliere IC gemist had door achterlijk vingerverfwerk (GVD 3 vertraagde treinen voor laten gaan op een IC die op tijd op station Gouda arriveert. WTF?)) om van Utrecht naar Arnhem even wat ander materieel dan gebruikelijk te bereizen. Maar wat schetst mijn verbazing, er werd naar Frankfurt gereden met ICK
Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:54 schreef knars het volgende:
Wat was er met de ICE's aan de hand vandaag? Moest voor m'n werk naar Arnhem en het leek me wel geinig (vooral omdat ik aansluiting op de reguliere IC gemist had door achterlijk vingerverfwerk (GVD 3 vertraagde treinen voor laten gaan op een IC die op tijd op station Gouda arriveert. WTF?)) om van Utrecht naar Arnhem even wat ander materieel dan gebruikelijk te bereizen. Maar wat schetst mijn verbazing, er werd naar Frankfurt gereden met ICK
Feitelijk staat er dus helemaal niets in dit bericht, of in elk geval niets nieuws. Maar goedquote:105 Teletekst do 08 jan
***************************************
Ontsporing A'dam door kapotte wagon
***************************************
` De ontsporing van een goederentrein
in november bij Amsterdam-Muiderpoort
is veroorzaakt door een mankement aan
een wagon.Dat melden betrokkenen aan de
NOS.Door het ongeluk met de kalktrein
was het treinverkeer dagen ontregeld.
De goederentrein was met kalk op weg
naar Corus in IJmuiden.Bij Amsterdam-
Muiderpoort liep de as van een wagon
warm en brak af.De wagon liep uit de
rails en nam acht andere volgeladen
wagons mee.
Vier van de zes sporen raakten daarop
geblokkeerd.ProRail schat de schade op
anderhalf tot twee miljoen euro.Het is
onduidelijk waardoor de as warm liep.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Het is ook niet echt verrassend, vind ik zelf...quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Feitelijk staat er dus helemaal niets in dit bericht, of in elk geval niets nieuws. Maar goed
Ook niet idd. En er is ook nog geen IVW-rapport. Komkommertijd?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is ook niet echt verrassend, vind ik zelf...
IJsvrij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook niet idd. En er is ook nog geen IVW-rapport. Komkommertijd?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan nu beter gekoppeld worden met de overblijvende mannelijke treinstellen.
Er zit een setje V'tjes in die treinserie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:36 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
![]()
Helaas nog steeds niet..althans, de vrouw zat achterop van de twee, maar de man deed het werk... Ik zat dus in de achterste, maar ik voelde/hoorde geen motorgeluid (wat je normaal maar al te duidelijk kan horen), terwijl ik wel af en toe bij schakelen even naar een beetje naar voren kwam...
Overigens lijkt het wel of mat'64 weer terug is in op zp-ah-nm... In ieder geval de afgelopen 3 dagen (behalve gister i.v.m. seinstoring) was het elke keer 2xV om 17:36. Iemand enig idee waarom?
Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk isquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Boven de 5 km/h schiet het slot er op, en eronder ontgrendelt hij vanzelf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is![]()
In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
Ja, maar ik was nog zo in shock dat er geen mooie ICE-3 voor mijn neus verscheen dat dat fysiek onmogelijk was.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9. Alleen niet zonder loc aan de achterkant om te keren. Maar ik moet de machinist mijn complimenten geven voor het inparkeren van de trein op spoor 9!quote:Op donderdag 8 januari 2009 04:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.
Daarnaast weet ik niet of er op het omleidingstraject een andere vervoerder actief is.
ICRm in een ICK-stam? Ze zitten wel in ICL-stammen, dus dat lijkt me dan toch waarschijnlijkerquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9.
Bij spoorlijnen die worden aanbesteed krijgen bedrijven ook gewoon subsidie. Wie het minste subsidie nodig denkt te hebben krijgt in de praktijk de concessie. Dat NS het zo veel mogelijk zelf moet zien te redden op het hoofdnet is vooral een idee van de Nederlandse overheid, niet van de EU.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden?
Containers laden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.
Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)
Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Dat merkte ik laatst dus ook, donker etc flikker zo bijna de trein uitquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.
ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Wat een dom volkquote:Schaatsers klunen over spoorwegen
Uitgegeven: 8 januari 2009 13:41
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 13:41
UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.
ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.
''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.
Snelheid
Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.
Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
inderdaadquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:52 schreef knars het volgende:
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
Uhmzz ik bedoel dus niet de HC maar echt een vertrekassistent als een 2/3de man bij een HC.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Meester = machinist. Assistent = (H)Conducteur
Doorgaans komt de machinist (bij NS in ieder geval), tijdens de rit niet zijn hok uit. (H)C doet al het werk dus.
die is er niet volgens mij toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz ik bedoel dus niet de HC maar echt een vertrekassistent als een 2/3de man bij een HC.
Opdrachtenboek geeft anders aan en railpocket word ik ook niet veel wijzer van dan alleen : Ja hier meester van de 8816 u kunt de deuren sluiten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
die is er niet volgens mij toch?
Ja aspirantje nog maarquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Aangezien je een railpocket hebt werk je dus bij de NS. Dan zou je dit toch of moeten weten, of gewoon aan je collega's kunnen vragen. In plaats van het aan hobbyisten vragen
quote:Elfstedentocht op 10 januari in Brabant
07-01-2009
Op zaterdag 10 januari wordt de Elfstedentocht in Brabant gehouden. Echter, niet op het ijs maar met de Brabantse bus. Iedereen in Brabant kan gratis meedoen aan deze wedstrijd. Degene die de slimste route per bus uitstippelt en daarmee de meeste stempels verzamelt, is winnaar.
Startsein in Breda
Deze ‘Elfstedentocht per bus’ is de officiele start van de proef van provincie Noord-Brabant, waarbij busreizigers tussen de 12 en 65 jaar voor ¤ 0,60 cent per rit (in spits ¤ 0,90) reizen vanaf 1 januari. Gedeputeerde Annemarie Moons geeft om 09.00 uur het startsein bij de stempelpost op de Grote Markt in Breda en reikt om 16.00 uur de prijs uit aan de winnaar bij de finish op de Parade in ‘s-Hertogenbosch.
Spelregels
Deelnemers kunnen een speciale stempelkaart en stempels gratis afhalen bij de stempelposten in elf steden in Brabant. Dit zijn: Roosendaal (Markt), Etten-Leur (Bogaart), Breda (Grote Markt), Oosterhout (Markt) , Waalwijk (Vredesplein) , Tilburg ( Kerkenbosplaats), Boxtel (Markt), Uden (Markt), Boxmeer (Weijerplein) , Oss ( Walplein) en de finish in ’s-Hertogenbosch (Parade) . Deelnemers mogen zelf bepalen waar zij starten en welke stempelposten zij aandoen. Diegene die om 16:00 uur de stempelkaart met de meeste (geldige) stempels overhandigt bij de finish in ’s-Hertogenbosch, is winnaar. De prijs is een uitgebreid prijzenpakket ter waarde van ¤2500, bestaande uit onder andere een ballonvaart, een Efteling jaarabonnement, concertkaarten, diner- shop-, en saunawaardebonnen en nog veel meer.
Meer informatie over de spelregels, voorwaarden etc. zijn te vinden op www.brabant.nl/bus.
Ehm, dat is per bus en niet per treinquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef Treinkopper het volgende:
Speciaal voor de Rondje-Nederland fanatici, die hun talenten ook wel eens op de weg willen proberen:
[..]
Dat zegt'ie toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, dat is per bus en niet per trein
spammertquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:37 schreef Charango het volgende:
@Jacob1988
Rolfilm-CTA'squote:
Mensen heen en weer brengen? Dat museum is tot 17:00 open, dus de laatste mensen naar Utrecht CS vervoeren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rolfilm-CTA's![]()
Trouwensch, ik zag zojuist rond 17:00 op de Oosterspoorbaan een SGMm (kon niet zien of het een 2 of 3 was) in zuidelijke richting langsrijden, naar het NSM toe. Ra ra, wat deed dat ding daar??
Jammerrrrrrrrr Dit was dus aan de _andere_ kant van het museumquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mensen heen en weer brengen? Ik heb geen flauw idee tot hoelaat dat museum open is hoor...
Dan weet ik t nietquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jammerrrrrrrrr Dit was dus aan de _andere_ kant van het museum
De laatste twee slagen van die pendel gaan niet via Driebergen Zeist maar via Hilversum omdat er tussen Ut en Db geen ruimte meer is door de spitspendels naar Veenendaal Centrum.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mensen heen en weer brengen? Dat museum is tot 17:00 open, dus de laatste mensen naar Utrecht CS vervoeren?
Oh? Is dat nieuw dan of zo?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De laatste twee slagen van die pendel gaan niet via Driebergen Zeist maar via Hilversum omdat er tussen Ut en Db geen ruimte meer is door de spitspendels naar Veenendaal Centrum.
Hoog tijd voor een lightrail door het centrumquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
Kun je dat is uitleggen..ik kom daar verder nauwelijks maar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
En DAT stukje spoor waar ie stil staat, gaat dus buiten gebruik vanaf a.s. zondag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dan stopt hij ergens midden op het spoor, en gaat hij naar het museum.
Dat spoor waar de museumpendel eerst altijd keerde gaat dus verdwijnen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dan stopt hij ergens midden op het spoor,
Uiteraard. In ICE is die kaart ook geldig met een toeslagkaartje. In Thalys geheel niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me wel met toeslag te zijn eerlijkgezegd, al blijkt dat niet duidelijk uit het document
Nee, dit is alles. Alleen soms rijdt 'ie dus heen via Hilversum, terug via Driebergen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
of komt er nog ergens anders een pendeldienstje vandaan?
Op een andere manierquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar hoe moet je dan met de trein naar het museum komen?
Aah, dan kom je dus aan de andere kant van het station binnen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op een andere manier![]()
Utrecht - Hilversum - Maliebaan dus
Inderdaad. En daarom zag ik ook waarschijnlijk die SGMm daar nu al rijden. Het zal 1 van de eerste geweest zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aah, dan kom je dus aan de andere kant van het station binnen?
Aah, nu word mij het duidelijkquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inderdaad. En daarom zag ik ook waarschijnlijk die SGMm daar nu al rijden. Het zal 1 van de eerste geweest zijn
Waar is dat goed voor? Trein in beweging = deur op slot is toch veel veiliger? Net zoals vergrendelen van de "verkeerde kant".quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.
ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Super relaxt in de zomerquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vroegâh maakte niemand er een probleem van dat deuren tijdens het rijden openkonden.
En dat stukje willen ze misschien helemaal opruimen ivm, de HOV naar de Uithofquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En DAT stukje spoor waar ie stil staat, gaat dus buiten gebruik vanaf a.s. zondag.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Super relaxt in de zomerMatje54 blazen van Vlissingen naar Zwolle op het balkon, pintje d'r bie
Is die HOV al zeker dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef bork het volgende:
[..]
En dat stukje willen ze misschien helemaal opruimen ivm, de HOV naar de Uithof
Hoogwaardiger Openbaar Vervoer-dan-dat-vervloekte-kluunspoortje-in-tukkertaniaquote:
Neuh, er wordt al zeker 4 keer zo lang over gebakkeleid als over de HSL trouwensquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
zet dat filmpje van jou in roemenie ofzo, waar die deuren gewoon open konden tijdens de reis, eens op youtube
Wordt het nou bus of tram, of gaan ze daar dan ook weer vijf jaar over miepen??quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, er wordt al zeker 4 keer zo lang over gebakkeleid als over de HSL trouwens
Ben benieuwd naar de update volgende weekquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat bereft het ritje naar het spoorwegmuseum, dat maakt nu kop via Driebergen zeist en ook daar kan en mag je opstappen, die stop staat zelfs op de Hafas CD-rom fles
Bus is het alquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wordt het nou bus of tram, of gaan ze daar dan ook weer vijf jaar over miepen??
wat een boutfilmpjequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
NS heeft geen airco nodig:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_zonder_airco_.html
Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
Het ligt in de weg voor de spooruitbreiding daar: vrije kruising, viersporigheid naar Houten, dat soort spul.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
En wanneer wordt het richting Arnhem eens viersporig?? Als je ziet wat daar allemaal langs moet.....quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ligt in de weg voor de spooruitbreiding daar: vrije kruising, viersporigheid naar Houten, dat soort spul.
Overigensquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de update volgende week
Ja goeie vraag... Volgens mij zeker de komende vijf à tien jaar niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wanneer wordt het richting Arnhem eens viersporig?? Als je ziet wat daar allemaal langs moet.....
Van wanneer dateren de eerste plannen eigenlijk?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De gemeente zei dat de lijn in 2015 operationeel moest zijn.
Tegelijk met de SUN-lijn of zo?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van wanneer dateren de eerste plannen eigenlijk?Dat moet al eind jaren '70 geweest zijn of zo denk ik.
zo rond die koers jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Maar wegens een gebrek aan steun en geld werd het plan begraven.quote:
Waarom? De haltes van lijn 11 zijn allemaal keurig laagvloers hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar wegens een gebrek aan steun en geld werd het plan begraven.
Het gaat nog leuk worden als de Uithoflijn met lagevloerstrams wordt uitgevoerd. Dat wordt Polen huren om in een recordtempo een resem sneltramhaltes te verbouwen.
gaaf. Nog maar wat goederentreinen extra door het zwaar onderbezette complex van Utrecht Centraal. Chapeau!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef bork het volgende:
Artikeltje over het eventuele afkorten van de Oosterspoorbaan i.v.m. HOV en afsluiting maliebaan op Utrecht-Den Bosch (uit wijkkrant witte vrouwen)
http://www.wijkkrantwitte(...)ws/museumlijntje.htm
12!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? De haltes van lijn 11 zijn allemaal keurig laagvloers hoor
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hierquote:
Lijn 11 gaat via Rijnsweerd (waar mijn moeder vroeger werkte) naar De Uithof, lijn 12 via de Galgenwaard (stadion FC Utrecht).quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hierIk had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Je meent het.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Lijn 11 gaat via Rijnsweerd (waar mijn moeder vroeger werkte) naar De Uithof, lijn 12 via de Galgenwaard (stadion FC Utrecht).
Mag sluikreclame hier? Het enige dat ik durf te zeggen is dat ze bij een bank werkte die net zo stabiel is als Jenga.quote:
Die waar Nico Spilt ook werkt (of werkte, dat weet ik niet)? En waar ik elke ochtend en elke middag langskom? Met die grote blauwe lichten bovenin? Of meer in het lage gebouw wat zijn naam ten tijde van de eerste NS-Reisplanner (Het Spoorboekje op Diskette!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Mag sluikreclame hier? Het enige dat ik durf te zeggen is dat ze bij een bank werkte die net zo stabiel is als Jenga.
Volgens mij is er genoeg plek om een bochtje van Overvecht naar de Oosterbaan te leggen onder Blauwkapel, daar liggen alleen wat brakke volkstuintjes, rechtsreekse verbinding!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hierIk had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Dat is toch waar de sporen iets wijken, achter het oude Ooglijdersgasthuis?quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:04 schreef bork het volgende:
En dan station Biltstraat in ere herstellen natuurlijk, dan kan ik naar het station kruipen!![]()
![]()
Precies!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch waar de sporen iets wijken, achter het oude Ooglijdersgasthuis?
Klopt maar dan vanaf CS doortrekken langs het spoor, dan kruis je uiteindelijk weer de Oosterbaan en dan na de waterlinieweg afbuigen naar Galgenwaard.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef knars het volgende:
De route van bus 12 lijkt me een stuk logischer om om te bouwen tot HOV crap, langs het spoor en vanaf Galgenwaard rijdt het al op een aparte baan. Maar nu weer terug naar treintjes
Ja, in elk geval moet die haakse knik bij de Bleekstraat eruit. Alsmede die buikdans over het Ledig Erf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:10 schreef bork het volgende:
[..]
Klopt maar dan vanaf CS doortrekken langs het spoor, dan kruis je uiteindelijk weer de Oosterbaan en dan na de waterlinieweg afbuigen naar Galgenwaard.![]()
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, in elk geval moet die haakse knik bij de Bleekstraat eruit. Alsmede die buikdans over het Ledig Erf.
Oké, ik zeg het nu: Fortis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die waar Nico Spilt ook werkt (of werkte, dat weet ik niet)? En waar ik elke ochtend en elke middag langskom? Met die grote blauwe lichten bovenin? Of meer in het lage gebouw wat zijn naam ten tijde van de eerste NS-Reisplanner (Het Spoorboekje op Diskette!) verleende aan het tariefpunt Utuam?
Allez, nog een paar minuten erbij richting Geldermalsen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:21 schreef bork het volgende:
[..]
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn
[ afbeelding ]
Op dit plaatje zie dat trein en tram (HOV) samenkomen op station Vaartsche Rijn (de onderste 2 lijntjes zijn trambanen)
[ afbeelding ]
Dit komt dan ten zuiden van CS te liggen (een paar scheten er vandaan)
Ik denk niet dat je plan door de gemeenteraad komt. Energie- en geldverspilling.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel een monorail voor. Gewoon Utrecht Centraal - Spoorwegmuseum - Uithof. Klaar. Transrapid-idee![]()
[ afbeelding ]
Ja kloptquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:21 schreef bork het volgende:
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn
Dan wordt het aanbod groter dan de vraag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja kloptAlsof dat geen verspilling is dan
quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens was het ook geen pret op Den Haag-Dordrecht met vertragingen en uitgevallen stoptreinen.
Ja maar er rijden nu wel 4 stoptreinen per uur, dus zo gek is het ook niet. Vind het zeer beter zoquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:29 schreef dennistd het volgende:
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....
(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
Ik stuur dit even door naar De Inktpot.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Godgloeiendepaupers krijg toch de gifkikkereczeëm![]()
![]()
dat is waar, hoewel ik aan die naar apeldoorn niks heb (sluiten niet aan op de bus hier in hengelo)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja maar er rijden nu wel 4 stoptreinen per uur, dus zo gek is het ook niet. Vind het zeer beter zo
Whyquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik stuur dit even door naar De Inktpot.
Zodat ze er wat aan kunnen doen, of denk je dat er iemand van ProRail meeleest hier.quote:
Toen ik gister in Enschede was, reden ze wel met 2x DM'90 volgens mijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:29 schreef dennistd het volgende:
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....
(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
ik was net op tijd weggegaan bij mijn stage, de volgende bus zou namelijk veel te laat zijn omdat die na het begin van de storing uit almelo was vertrokken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Almelo Vrijdag 9 Januari 13:34
Oorzaak Rond Almelo rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Mooi kutZal wel proppen zo worden in een volle lijn bus
Dat was gisteren in Hengelo ook zo gisteren, heel vreemd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef James1988 het volgende:
Net gezien te 's-Hertogenbosch:
1747 + 1754 + sleep ICRm (+BDs) + 1757
Materieeloverbrenging?
Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
quote:Tussen Arnhem en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Plannen zijn al een heel eind, al 4 maanden geleden is het trace van de tram naar de Uithof bekend gemaakt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bus is het alMaar eigenlijk moet het nog steeds een tram worden, ooit.
Luchtafblazen van de compressor, als Het hoofdreservoir 10 bar is gaat deze blazen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef James1988 het volgende:
Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
Remlampen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?
Goed hequote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:
Deze heb je zeker ook gemaakt maar mooie foto Dr_Flash![]()
Sherloc staat er op de zijkant idd. En "Inspectation". Waarvan je maar mag hopen dat het een woordspeling bedoelt te zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:47 schreef Wadloper het volgende:
De 0 staat voor de wissel, dat als je die wissel doorkomt en je komt op het spoor waar dat bordje staat, je daar 0 bakken kwijt kan. Oftewel, de machinist moet dan doorrijden
Is dat niet de Sherloc? Das een nieuw meetrijtuig van ik dacht Volkerrail (zal het bedrijf vast fout hebben)
Ik heb zelf een keer op Utrecht CS de deuren van die getrokken koploper achtige dingen zelf dicht kunnen trekken.. Trein rolde net weg van het station terwijl de deuren helemaal open stonden. De deur ging dicht, althans deed een poging en vlak voordat de deuren elkaar zouden gaan raken vloog hij weer open. Toen heb ik hem maar even geholpen door hem met een loeivaart dicht te smijten. Daarna aan de conducteur gemeld en die heeft hem op slot gedraaid... Schijnt dat je die deuren op elk moment kan open doen als de trein even stilstaat trouwens.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zoiets? Maar dan in Nederland(Volgens mij op de lijn Almelo - Marienberg)
ICL of ICK bedoeltie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:27 schreef blup het volgende:
van die getrokken koploper achtige dingen
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?
Op Roosendaal zag ik soms ook VIRMs stilstaan (op bijvoorbeeld het 5e of 6e spoor) waar die lampjes aan waren, reizigers zaten er natuurlijk niet in.
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
Jammerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
Maar de IRM-rijtuigen hebben merkwaardig genoeg minder zitplaatsen dan de DDM-rijtuigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer
Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
Maar die T'tjes hebben wel gigantische bergen aan reizigers verzet, iets waar ik bij VIRM nog me vraagtekens bij ga zetten. Als je je nadagen van Plan T bekijkt, IC 3700 is het wel echt misbruiktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer
Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
Vooral de IC 800 's avonds. Twee treinstellen, in het slechtste geval 12 bakken en geen hond die er in zit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar die T'tjes hebben wel gigantische bergen aan reizigers verzet, iets waar ik bij VIRM nog me vraagtekens bij ga zetten. Als je je nadagen van Plan T bekijkt, IC 3700 is het wel echt misbruikt.
Hoezo veel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
a) dat is Plan Vquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
Das niet zo vreemd, aangezien de DDM-rijtuigen én minder beenruimte én er op elke mogelijke plek een zitplaats is gecreërd. (al dan niet met klapstoelen) Zo kunnen er al maximaal 20 man per rijtuig tussen de trappen zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de IRM-rijtuigen hebben merkwaardig genoeg minder zitplaatsen dan de DDM-rijtuigen.
Bedankt voor de correctie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
a) dat is Plan V
b) de complete serie Mat '64 bestaat uit plan T én plan V (netzoals VIRM bestaat uit VIRM-IV én VIRM-VI), samen goed voor 277 stuks.
Ik ben bang dat het een staaltje engrish is. Zoiets als het krokodilvrij ijs van australian.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sherloc staat er op de zijkant idd. En "Inspectation". Waarvan je maar mag hopen dat het een woordspeling bedoelt te zijn
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:40 schreef JeePee83 het volgende:
Goed dit kan natuurlijk eens gebeuren en tja 'tis net oars'. Maar wat ik me afvraag is het volgende:
- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
- Waarom gaat men eerst bussen tussen Zl en Dv laten rijden en komen deze pas veel later in Ost aan, waar reizigers al dik 2 uur stil staan
- Waarom stuurt men eerst een bus naar Dv, terwijl het laten rijden van de eerste bus naar Zl NS een hoop geld had gescheeld. Immers konden mensen dan nog overstappen op de laatste treinen naar Gn, Lw en Kpn. Dat had ze dus kosten voor 1 of 2 taxi's bespaard en de kosten van een bus naar Gn en een bus naar Lw.
- Waar is onze trein gebleven die de reizigers zou ophalen toen we net een half uurtje stil stonden?
In ieder geval weer een ervaring rijker.
Helemaal mee eenschquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
Ik zou nog wel de NS schrijven dat ze zwaar gefaald hebben, zelfs zwervers worden nog beter behandeld.
Als je kijkt naar het aantal treinstellen is Mat '64 duidelijk de winnaar. Maar dat waren bijna allemaal tweetjes. In totaal zijn er (246 x 2) + (31 x 4) = 616 bakken mat '64 gebouwd.quote:
ja die worden na 2 uur gewoon afgemaaktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs vee wordt nog beter behandeld
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die worden na 2 uur gewoon afgemaakt
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
De vraag is lijkt me dan om hoeveel reizigers het gaat. Als de laatste stoptrein Zwolle Kampen met vijf reizigers in de problemen kan is zoiets makkelijk geregeld, met >100 reizigers wordt het een probleem. Het is niet zo dat je een hele lading dekens kan toveren. En een eventueel nabijgelegen café moet ook maar groot genoeg zijn. Tot slot is warme drank ook lastig als je geen boiler oid hebt.quote:- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
Dat is tegen de huisregels van NS, dus je mag niet met de trein.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Prima! Ik zoek het graag zelf uit. Daarom eis ik ook dat ik te allen tijde uit de trein mag en kan stappen.
Dit omdat de 1800-locs 's nachts nog andere diensten verzorgen; de pantograaf van het DDM-stuurstandrijtuig wordt dan gehesen om de combinatie o.a. van verwarming te voorzien.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ohja, DDM wordt gedaan icm 1800... DD-AR met 1700. Even vergeten.
Wat een geweldige mensen daar bij de NMBS. Er zijn daar volgens mij slechts twee materieelsoorten die op L-treinen naar Nederland zijn toegelaten, zij het op halve kracht.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:39 schreef James1988 het volgende:
De Beneluxtrein is van ellende uit elkaar aan het vallen... dat is al een tijdje zo en dat gaat alleen maar erger worden, omdat de HSL-Zuid zo vertraagd wordt. NMBS wil niet meer investeren in de 11.8-reeks, en de hoeveelheid Traxx die België inmag is minimaal, want ook daar wil de NMBS niet aan meebetalen.
Wat doet een 1800 's nachts dan nog allemaal? Goederen ofzo?quote:Op zondag 11 januari 2009 02:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit omdat de 1800-locs 's nachts nog andere diensten verzorgen; de pantograaf van het DDM-stuurstandrijtuig wordt dan gehesen om de combinatie o.a. van verwarming te voorzien.
Ahja, dat verklaart 't. Thank you!quote:De DD-AR heeft stuurstandrijtuigen zonder pantograaf daar ze semi-permanent gekoppeld zijn aan een mDDM-rijtuig of een 1700-loc.
Volgens mij is er helemaal niet zo veel reizigersmaterieel toegelaten in NL: alleen de 11.8-reeks, de HLE 13-reeks en de varkensneuzen (AM75) zijn toegelaten, de laatste twee met beperkingen. 11.8 mag heel Nederland door, de andere twee alleen tot Roosendaal en Maastricht.quote:Op zondag 11 januari 2009 02:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een geweldige mensen daar bij de NMBS. Er zijn daar volgens mij slechts twee materieelsoorten die op L-treinen naar Nederland zijn toegelaten, zij het op halve kracht.
HLE13 rijdt dan op halve kracht.quote:En de nieuwste Belgische locs zijn alleen geschikt gemaakt voor het eigen railnetwerk, al wil ik nog wel weten of de exemplaren op de IC tussen Maastricht en Luik voorzien zijn van het ATB-beveiligingssysteem of ook op halve kracht rijden bij het inrijden van Nederlands grondgebied.
Meer foto's en info's op de site van Stichting Mat.'64:quote:Zaterdagavond rond 19:30 kregen een zeer triest bericht te horen. Bij Nedtrain te Leidschendam had een zeer zware aanrijding plaatsgevonden tussen een binnenkomende DDAR en de stilstaande 419.
Een groot deel van de ABDk neus is zwaar beschadigd waarbij grote schade aan de binnenliggende apperatuur is ontstaan. Het stel stond met het voorste draaistel uit de rails en is door de aanrijding ongeveer 18 meter verplaatst! De DDAR is bijzonder zwaar beschadigd, de cabine is aan één zijde compleet ingedrukt, ongeveer 1 meter, waarbij de cabine getordeerd is. Het inwendige van deze cabine is totaal verwoest, waarbij de stuurtafel ongeveer 40 cm naar binnen is gedrukt. De DDAR is niet ontspoord.
Dit is heel slecht nieuws, immers het stel was juist de afgelopen dagen geheel onderhouden en weer rijvaardig! Alleen al zaterdag werkte er nog ruim 10 vrijwilligers aan het onderhoud van het stel! De tijd zal uitwijzen wat de toekomst is van ons stel, de verzekeringsafhandeling gaat waarschijnlijk nog maanden duren.
nouja, ik kan me niet voorstellen dat het spoor zo verschrikkelijk glad was dat je, op het moment dat je op het normale punt remt, nog zo'n snelheid hebt dat je een ander treinstel zo kunt beschadigen en 18 meter verplaatsen...quote:Op zondag 11 januari 2009 11:56 schreef bork het volgende:
Ongelooflijk, en het ligt natuurlijk weer niet aan de machinist
Bak van een andere plan V pakken, schilderen en interieur overzetten en rijden maar.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:49 schreef dennistd het volgende:
en weer een museumtreinstel kapot....
nou zal er hierbij niet zo'n groot probleem zijn, omdat er nog wel wat v'tjes aan de kant staan die als reserveonderdeel gebruikt kunnen worden.
Daar moet je als machinist ook geen aanrijdingen mee maken gezien de kreukelzone.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Een geluk bij een ongeluk iddquote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Dat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Cothen het volgende:
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
QFTquote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
WTF hij heeft gewoon gelijk. En een heleboel mensen zijn het met hem eens.quote:
Daarom ook een Quoted For Truth, Flesquote:Op zondag 11 januari 2009 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF hij heeft gewoon gelijk. En een heleboel mensen zijn het met hem eens.
DD-ARquote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Klopt. En beneden is ook veel lekkerder. Vooral als je er lang in moet zittenquote:Op zondag 11 januari 2009 17:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
DD-AR.
Boven.
Beneden.
Althans, dat zijn toch die dingen met dat toffe groene interieur?
Ikke nie begrijpquote:Op zondag 11 januari 2009 17:21 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Daarom ook een Quoted For Truth, Fles
Idd, als je nou ergens niet bang voor hoeft te zijn in dit geval.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
QFT doe je normaal alleen als je bang bent dat iemand later zijn oorspronkelijke post gaat wijzigen en zo. Dat is hier bepaald niet een issue
Is er nog ergens een goed gelijkende ABDk?quote:Op zondag 11 januari 2009 15:34 schreef Cothen het volgende:
[..]
Bak van een andere plan V pakken, schilderen en interieur overzetten en rijden maar.
Uiteraard op kosten van de NS (of prorail die de trein misschien op verkeerd spoor heeft gezet)
Ja.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Althans, dat zijn toch die dingen met dat toffe groene interieur?
Het heet toch niet voor niets 'Gequote omdat het waar is.'quote:Op zondag 11 januari 2009 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
QFT doe je normaal alleen als je bang bent dat iemand later zijn oorspronkelijke post gaat wijzigen en zo. Dat is hier bepaald niet een issue
nee, van die serie plan V (v1-v3) is er alleen nog een Bk, die zit in plan T 528quote:Op zondag 11 januari 2009 18:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is er nog ergens een goed gelijkende ABDk?
met de computer kun je heel veel dingen toevoegen aan zo'n filmpje hoor, zoals een rijdende treinquote:
quote:Inmiddels is er meer bekend over de oorzaak. Tot 17.30u is er zaterdag aan de 419 gewerkt in de hal van de werkplaats. Het stel kon op dat moment niet naar buiten omdat er een defecte RET-metro voor stond. Nedtrain zou het treinstel later naar buiten zetten, op spoor 18 of 19. Tijdens het rangeren moest de machinist naar de andere cabine lopen. Op het moment dat hier hiermee bezig was, stond de trein gedeeltelijk op een kruiswissel. Op dat moment was een NS-machinist bezig de DDAR naar spoor 25 te rijden. Hiervoor moest hij over deze kruiswissel. Hij heeft de 419 echter te laat opgemerkt op nog te kunnen stoppen.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78
nouja, defect: hij was gewoon voor de helft ontspoort:quote:Op zondag 11 januari 2009 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat de helft van de kruimeldief weer naar de fabriek moest, omdat er wat defecten waren.
Oh ja eigenlijk kon niemand er wat aan doen en zoquote:
Nice pics MCH, heb je er meer?quote:Op zondag 11 januari 2009 21:32 schreef MCH het volgende:
Ongelooflijk trouwens dat zulke treinen in Duitsland op een enkelspoor al 150 km p/uur gaan.
Och, hier in Apekoppen met 140...quote:Op zondag 11 januari 2009 21:32 schreef MCH het volgende:
Ongelooflijk trouwens dat zulke treinen in Duitsland op een enkelspoor al 150 km p/uur gaan.
Ik bedoelde in vergelijking met NLse intercity's . Die mogen toch ook niet harder als 160 km p/uur...Daar was het overigens nog wel iets spectaculairder door scherpe bochten en flinke hoogteverschillen. Je werd flink heen en weer geschommeld.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:38 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Och, hier in Apekoppen met 140...
In Nederland rijdt alleen de Thalys tussen Schiphol en Den Haag 160 km/h, voor de rest rijdt alles 140 km/h of langzamer.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik bedoelde in vergelijking met NLse intercity's . Die mogen toch ook niet harder als 160 km p/uur...Daar was het overigens nog wel iets spectaculairder door scherpe bochten en flinke hoogteverschillen. Je werd flink heen en weer geschommeld.
Dat bedoel ik dusquote:Op zondag 11 januari 2009 21:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Nederland rijdt alleen de Thalys tussen Schiphol en Den Haag 160 km/h, voor de rest rijdt alles 140 km/h of langzamer.
Ah. Dat had ik dus gemist...quote:Op SkyscraperCity een bericht dat ik nog niet had gehoord en hier ook nog niet voorbij had zien komen: de V250 schijnt in november in Velim ontspoord te zijn en naar aanleiding hiervan schijnt de helft van het treinstel terug naar de fabriek te zijn gegaan.
Ik wil meer Koploperts in Breda.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:08 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind de plantjes ook waardeloos, maar de planvtjes zijn tof.
Heel soms. Ik heb er wel eens eentje in de 1900 of 3600 verzeild zien raken.quote:
Breda #149. Rizzeau en Tammeh glijden door de straten.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb hier in Breda 1x een koploper voorbij zien rijden, 2 jaar terug ofzo. En een paar maanden terug nog een verdwaalde Sprinter op de sneltrein Amsterdam - Breda.
verhuis naar het oosten of noorden, daar hebben we er genoegquote:
Maar daar hebben ze geen Breda.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:15 schreef dennistd het volgende:
verhuis naar het oosten of noorden, daar hebben we er genoeg
Die nummertje snap ik niet. Ik heb wel een keer een ICL in Breda gezien, en dat was ook uniek geloof ik.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Heel soms. Ik heb er wel eens eentje in de 1900 of 3600 verzeild zien raken.
speciaal voor jou:quote:Op zondag 11 januari 2009 22:18 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die nummertje snap ik niet. Ik heb wel een keer een ICL in Breda gezien, en dat was ook uniek geloof ik.
De stad die alleen een stoptreinverbinding heeft met Utrechtquote:
sneltrein, niet stoptreinquote:Op zondag 11 januari 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stad die alleen een stoptreinverbinding heeft met Utrecht
hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...quote:Op zondag 11 januari 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Utrecht is toch echt een stoptrein hoor. Dat zegt NS tenminste erover.
In de kerstvakantie heb ik die trein ook alleen maar Bd - Ht zien doen trouwens, maar nu doet hij wel gewoon Bd - Ut, met Mat '64 of DD-AR / DDM.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan
en de 2200 staat dus ook verkeerd op mijn site
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |