Hoog tijd voor een lightrail door het centrumquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
Kun je dat is uitleggen..ik kom daar verder nauwelijks maar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
En DAT stukje spoor waar ie stil staat, gaat dus buiten gebruik vanaf a.s. zondag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dan stopt hij ergens midden op het spoor, en gaat hij naar het museum.
Dat spoor waar de museumpendel eerst altijd keerde gaat dus verdwijnen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dan stopt hij ergens midden op het spoor,
Uiteraard. In ICE is die kaart ook geldig met een toeslagkaartje. In Thalys geheel niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me wel met toeslag te zijn eerlijkgezegd, al blijkt dat niet duidelijk uit het document
Nee, dit is alles. Alleen soms rijdt 'ie dus heen via Hilversum, terug via Driebergen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
of komt er nog ergens anders een pendeldienstje vandaan?
Op een andere manierquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar hoe moet je dan met de trein naar het museum komen?
Aah, dan kom je dus aan de andere kant van het station binnen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op een andere manier![]()
Utrecht - Hilversum - Maliebaan dus
Inderdaad. En daarom zag ik ook waarschijnlijk die SGMm daar nu al rijden. Het zal 1 van de eerste geweest zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aah, dan kom je dus aan de andere kant van het station binnen?
Aah, nu word mij het duidelijkquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inderdaad. En daarom zag ik ook waarschijnlijk die SGMm daar nu al rijden. Het zal 1 van de eerste geweest zijn
Waar is dat goed voor? Trein in beweging = deur op slot is toch veel veiliger? Net zoals vergrendelen van de "verkeerde kant".quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.
ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Super relaxt in de zomerquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vroegâh maakte niemand er een probleem van dat deuren tijdens het rijden openkonden.
En dat stukje willen ze misschien helemaal opruimen ivm, de HOV naar de Uithofquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En DAT stukje spoor waar ie stil staat, gaat dus buiten gebruik vanaf a.s. zondag.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Super relaxt in de zomerMatje54 blazen van Vlissingen naar Zwolle op het balkon, pintje d'r bie
Is die HOV al zeker dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef bork het volgende:
[..]
En dat stukje willen ze misschien helemaal opruimen ivm, de HOV naar de Uithof
Hoogwaardiger Openbaar Vervoer-dan-dat-vervloekte-kluunspoortje-in-tukkertaniaquote:
Neuh, er wordt al zeker 4 keer zo lang over gebakkeleid als over de HSL trouwensquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
zet dat filmpje van jou in roemenie ofzo, waar die deuren gewoon open konden tijdens de reis, eens op youtube
Wordt het nou bus of tram, of gaan ze daar dan ook weer vijf jaar over miepen??quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, er wordt al zeker 4 keer zo lang over gebakkeleid als over de HSL trouwens
Ben benieuwd naar de update volgende weekquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat bereft het ritje naar het spoorwegmuseum, dat maakt nu kop via Driebergen zeist en ook daar kan en mag je opstappen, die stop staat zelfs op de Hafas CD-rom fles
Bus is het alquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wordt het nou bus of tram, of gaan ze daar dan ook weer vijf jaar over miepen??
wat een boutfilmpjequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
NS heeft geen airco nodig:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_zonder_airco_.html
Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
Het ligt in de weg voor de spooruitbreiding daar: vrije kruising, viersporigheid naar Houten, dat soort spul.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
En wanneer wordt het richting Arnhem eens viersporig?? Als je ziet wat daar allemaal langs moet.....quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ligt in de weg voor de spooruitbreiding daar: vrije kruising, viersporigheid naar Houten, dat soort spul.
Overigensquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de update volgende week
Ja goeie vraag... Volgens mij zeker de komende vijf ā tien jaar niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wanneer wordt het richting Arnhem eens viersporig?? Als je ziet wat daar allemaal langs moet.....
Van wanneer dateren de eerste plannen eigenlijk?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De gemeente zei dat de lijn in 2015 operationeel moest zijn.
Tegelijk met de SUN-lijn of zo?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van wanneer dateren de eerste plannen eigenlijk?Dat moet al eind jaren '70 geweest zijn of zo denk ik.
zo rond die koers jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Maar wegens een gebrek aan steun en geld werd het plan begraven.quote:
Waarom? De haltes van lijn 11 zijn allemaal keurig laagvloers hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar wegens een gebrek aan steun en geld werd het plan begraven.
Het gaat nog leuk worden als de Uithoflijn met lagevloerstrams wordt uitgevoerd. Dat wordt Polen huren om in een recordtempo een resem sneltramhaltes te verbouwen.
gaaf. Nog maar wat goederentreinen extra door het zwaar onderbezette complex van Utrecht Centraal. Chapeau!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef bork het volgende:
Artikeltje over het eventuele afkorten van de Oosterspoorbaan i.v.m. HOV en afsluiting maliebaan op Utrecht-Den Bosch (uit wijkkrant witte vrouwen)
http://www.wijkkrantwitte(...)ws/museumlijntje.htm
12!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? De haltes van lijn 11 zijn allemaal keurig laagvloers hoor
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hierquote:
Lijn 11 gaat via Rijnsweerd (waar mijn moeder vroeger werkte) naar De Uithof, lijn 12 via de Galgenwaard (stadion FC Utrecht).quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hierIk had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Je meent het.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Lijn 11 gaat via Rijnsweerd (waar mijn moeder vroeger werkte) naar De Uithof, lijn 12 via de Galgenwaard (stadion FC Utrecht).
Mag sluikreclame hier? Het enige dat ik durf te zeggen is dat ze bij een bank werkte die net zo stabiel is als Jenga.quote:
Die waar Nico Spilt ook werkt (of werkte, dat weet ik niet)? En waar ik elke ochtend en elke middag langskom? Met die grote blauwe lichten bovenin? Of meer in het lage gebouw wat zijn naam ten tijde van de eerste NS-Reisplanner (Het Spoorboekje op Diskette!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Mag sluikreclame hier? Het enige dat ik durf te zeggen is dat ze bij een bank werkte die net zo stabiel is als Jenga.
Volgens mij is er genoeg plek om een bochtje van Overvecht naar de Oosterbaan te leggen onder Blauwkapel, daar liggen alleen wat brakke volkstuintjes, rechtsreekse verbinding!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hierIk had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Dat is toch waar de sporen iets wijken, achter het oude Ooglijdersgasthuis?quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:04 schreef bork het volgende:
En dan station Biltstraat in ere herstellen natuurlijk, dan kan ik naar het station kruipen!![]()
![]()
Precies!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch waar de sporen iets wijken, achter het oude Ooglijdersgasthuis?
Klopt maar dan vanaf CS doortrekken langs het spoor, dan kruis je uiteindelijk weer de Oosterbaan en dan na de waterlinieweg afbuigen naar Galgenwaard.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef knars het volgende:
De route van bus 12 lijkt me een stuk logischer om om te bouwen tot HOV crap, langs het spoor en vanaf Galgenwaard rijdt het al op een aparte baan. Maar nu weer terug naar treintjes
Ja, in elk geval moet die haakse knik bij de Bleekstraat eruit. Alsmede die buikdans over het Ledig Erf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:10 schreef bork het volgende:
[..]
Klopt maar dan vanaf CS doortrekken langs het spoor, dan kruis je uiteindelijk weer de Oosterbaan en dan na de waterlinieweg afbuigen naar Galgenwaard.![]()
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, in elk geval moet die haakse knik bij de Bleekstraat eruit. Alsmede die buikdans over het Ledig Erf.
Oké, ik zeg het nu: Fortis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die waar Nico Spilt ook werkt (of werkte, dat weet ik niet)? En waar ik elke ochtend en elke middag langskom? Met die grote blauwe lichten bovenin? Of meer in het lage gebouw wat zijn naam ten tijde van de eerste NS-Reisplanner (Het Spoorboekje op Diskette!) verleende aan het tariefpunt Utuam?
Allez, nog een paar minuten erbij richting Geldermalsen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:21 schreef bork het volgende:
[..]
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn
[ afbeelding ]
Op dit plaatje zie dat trein en tram (HOV) samenkomen op station Vaartsche Rijn (de onderste 2 lijntjes zijn trambanen)
[ afbeelding ]
Dit komt dan ten zuiden van CS te liggen (een paar scheten er vandaan)
Ik denk niet dat je plan door de gemeenteraad komt. Energie- en geldverspilling.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel een monorail voor. Gewoon Utrecht Centraal - Spoorwegmuseum - Uithof. Klaar. Transrapid-idee![]()
[ afbeelding ]
Ja kloptquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:21 schreef bork het volgende:
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn
Dan wordt het aanbod groter dan de vraag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja kloptAlsof dat geen verspilling is dan
quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens was het ook geen pret op Den Haag-Dordrecht met vertragingen en uitgevallen stoptreinen.
Ja maar er rijden nu wel 4 stoptreinen per uur, dus zo gek is het ook niet. Vind het zeer beter zoquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:29 schreef dennistd het volgende:
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....
(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
Ik stuur dit even door naar De Inktpot.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Godgloeiendepaupers krijg toch de gifkikkereczeëm![]()
![]()
dat is waar, hoewel ik aan die naar apeldoorn niks heb (sluiten niet aan op de bus hier in hengelo)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja maar er rijden nu wel 4 stoptreinen per uur, dus zo gek is het ook niet. Vind het zeer beter zo
Whyquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik stuur dit even door naar De Inktpot.
Zodat ze er wat aan kunnen doen, of denk je dat er iemand van ProRail meeleest hier.quote:
Toen ik gister in Enschede was, reden ze wel met 2x DM'90 volgens mijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:29 schreef dennistd het volgende:
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....
(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
ik was net op tijd weggegaan bij mijn stage, de volgende bus zou namelijk veel te laat zijn omdat die na het begin van de storing uit almelo was vertrokken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Almelo Vrijdag 9 Januari 13:34
Oorzaak Rond Almelo rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Mooi kutZal wel proppen zo worden in een volle lijn bus
Dat was gisteren in Hengelo ook zo gisteren, heel vreemd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef James1988 het volgende:
Net gezien te 's-Hertogenbosch:
1747 + 1754 + sleep ICRm (+BDs) + 1757
Materieeloverbrenging?
Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
quote:Tussen Arnhem en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Plannen zijn al een heel eind, al 4 maanden geleden is het trace van de tram naar de Uithof bekend gemaakt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bus is het alMaar eigenlijk moet het nog steeds een tram worden, ooit.
Luchtafblazen van de compressor, als Het hoofdreservoir 10 bar is gaat deze blazen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef James1988 het volgende:
Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
Remlampen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?
Goed hequote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:
Deze heb je zeker ook gemaakt maar mooie foto Dr_Flash![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |