abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64822008
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
pi_64822033
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
Hoog tijd voor een lightrail door het centrum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64822108
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
Kun je dat is uitleggen..ik kom daar verder nauwelijks maar.

Er gaat toch een pendeldienstje van Utrecht CS naar Utrecht Maliebaan (dus spoorwegmuseum?) Dan stopt hij ergens midden op het spoor, en gaat hij naar het museum.(de 1e keer was wel vreemd opkijken voor me)

of komt er nog ergens anders een pendeldienstje vandaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 19:27:35 ]
pi_64822252
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]
Dan stopt hij ergens midden op het spoor, en gaat hij naar het museum.
En DAT stukje spoor waar ie stil staat, gaat dus buiten gebruik vanaf a.s. zondag.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:27:35 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64822270
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dan stopt hij ergens midden op het spoor,
Dat spoor waar de museumpendel eerst altijd keerde gaat dus verdwijnen.
pi_64822291
Maar hoe moet je dan met de trein naar het museum komen?
pi_64822297
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me wel met toeslag te zijn eerlijkgezegd, al blijkt dat niet duidelijk uit het document
Uiteraard. In ICE is die kaart ook geldig met een toeslagkaartje. In Thalys geheel niet.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:28:51 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64822308
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:

of komt er nog ergens anders een pendeldienstje vandaan?
Nee, dit is alles. Alleen soms rijdt 'ie dus heen via Hilversum, terug via Driebergen.
pi_64822328
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar hoe moet je dan met de trein naar het museum komen?
Op een andere manier

Utrecht - Hilversum - Maliebaan dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64822357
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op een andere manier

Utrecht - Hilversum - Maliebaan dus
Aah, dan kom je dus aan de andere kant van het station binnen?
pi_64822390
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Aah, dan kom je dus aan de andere kant van het station binnen?
Inderdaad. En daarom zag ik ook waarschijnlijk die SGMm daar nu al rijden. Het zal 1 van de eerste geweest zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64822436
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inderdaad. En daarom zag ik ook waarschijnlijk die SGMm daar nu al rijden. Het zal 1 van de eerste geweest zijn
Aah, nu word mij het duidelijk
Waarom word (is) dat stukje spoor gesloten dan? Te storingsgevoelig of levert het teveel vertraging op voor de andere treinen?

Antwoord al gevonden: Heeft dus te maken met een andere treinrit

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 19:34:03 ]
pi_64822676
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.

ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Waar is dat goed voor? Trein in beweging = deur op slot is toch veel veiliger? Net zoals vergrendelen van de "verkeerde kant".
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:42:14 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64822808
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar is dat goed voor?
Vroegâh maakte niemand er een probleem van dat deuren tijdens het rijden openkonden.
pi_64822867
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vroegâh maakte niemand er een probleem van dat deuren tijdens het rijden openkonden.
Super relaxt in de zomer Matje54 blazen van Vlissingen naar Zwolle op het balkon, pintje d'r bie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64822930
zet dat filmpje van jou in roemenie ofzo, waar die deuren gewoon open konden tijdens de reis, eens op youtube
pi_64823015


Zoiets? Maar dan in Nederland (Volgens mij op de lijn Almelo - Marienberg)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 19:49:07 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:48:02 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64823055
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En DAT stukje spoor waar ie stil staat, gaat dus buiten gebruik vanaf a.s. zondag.
En dat stukje willen ze misschien helemaal opruimen ivm, de HOV naar de Uithof
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:50:20 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64823130
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Super relaxt in de zomer Matje54 blazen van Vlissingen naar Zwolle op het balkon, pintje d'r bie

Vroeger was alles beter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:50:56 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64823157
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef bork het volgende:

[..]

En dat stukje willen ze misschien helemaal opruimen ivm, de HOV naar de Uithof
Is die HOV al zeker dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64823213
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is die HOV al zeker dan?
HOV = ?
pi_64823257
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

HOV = ?
Hoogwaardiger Openbaar Vervoer-dan-dat-vervloekte-kluunspoortje-in-tukkertania
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64823287
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is die HOV al zeker dan?
Neuh, er wordt al zeker 4 keer zo lang over gebakkeleid als over de HSL trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64823327
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
zet dat filmpje van jou in roemenie ofzo, waar die deuren gewoon open konden tijdens de reis, eens op youtube




Veiligheid ga weg. RIJDEN moet je. Meer niet.

Ehmm... "open konden"? "Niet dicht konden" ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:56:42 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64823415
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh, er wordt al zeker 4 keer zo lang over gebakkeleid als over de HSL trouwens
Wordt het nou bus of tram, of gaan ze daar dan ook weer vijf jaar over miepen??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:00:18 #125
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64823553
Wat bereft het ritje naar het spoorwegmuseum, dat maakt nu kop via Driebergen zeist en ook daar kan en mag je opstappen, die stop staat zelfs op de Hafas CD-rom fles

En een Tip voor eenieder
http://217.194.102.162/cgi-bin/get.pdf?Satellite_blobcol=url_download&blobheader=application%2Fpdf&blobkey=id&blobtable=Download&blobwhere=1191935309691&cachecontrol=*%3A0%3A0+*%2F*%2F*&ssbinary=true&bannerFrom=No+pagename+available

De NS sjaals zijn voor de helft van de prijs 3,95 en lekker warm, ik had er een nodig, geen geld
pi_64823804
Zo ff wat geinigs gevonden op youtube.

Wisten jullie dat de duitse Elokken 103, 110, 139 en 140 een soort van stoomfluit als 'horn' hebben zeg maar.. Nee? check dit:



pi_64823931
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat bereft het ritje naar het spoorwegmuseum, dat maakt nu kop via Driebergen zeist en ook daar kan en mag je opstappen, die stop staat zelfs op de Hafas CD-rom fles
Ben benieuwd naar de update volgende week
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64823948
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wordt het nou bus of tram, of gaan ze daar dan ook weer vijf jaar over miepen??
Bus is het al Maar eigenlijk moet het nog steeds een tram worden, ooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:11:27 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64824026
NS heeft geen airco nodig :
http://www.dumpert.nl/med(...)n_zonder_airco_.html

Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
pi_64824196
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
NS heeft geen airco nodig :
http://www.dumpert.nl/med(...)n_zonder_airco_.html

Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
wat een boutfilmpje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:16:55 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64824268
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Maar waarom wordt dat spoortje gesloopt dan?
Het ligt in de weg voor de spooruitbreiding daar: vrije kruising, viersporigheid naar Houten, dat soort spul.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:18:26 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64824327
Dr_Flash: dat wel, zie ook de comments eronder... maar het kan dus in NL ook

Duvel: ah, merci!
pi_64824462
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ligt in de weg voor de spooruitbreiding daar: vrije kruising, viersporigheid naar Houten, dat soort spul.
En wanneer wordt het richting Arnhem eens viersporig?? Als je ziet wat daar allemaal langs moet.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:22:36 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64824531
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de update volgende week
Overigens

Bij het swm is het wel een puinhoop op het aankomst spoortje

Vanaf het stootjuk staat er ongeveer 2-sprinterlengte gewoon een heras hek over het spoor heen waardoor het 2 sprintertje aan het achterste deel van het perron stopt. Daarom rijd hij ook stapvoets vanaf het lunetten stuk totaan het herras herkwerk

De laatste 2 treinen van de dag stoppen nu ook tijdelijk op het middenperron ( dan dus gratis de laatste 2 uur spoorwegmuseum meepikken is mogelijk op dit moment )
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:28:40 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64824822
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wanneer wordt het richting Arnhem eens viersporig?? Als je ziet wat daar allemaal langs moet.....
Ja goeie vraag... Volgens mij zeker de komende vijf ā tien jaar niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64825198
Dr_Flash zijn dat gewoon hobby km's? en hoe houdt u dat bij?
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:38:09 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64825273
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is die HOV al zeker dan?
De gemeente zei dat de lijn in 2015 operationeel moest zijn.
pi_64825279
nee dat zijn alle spoorkilometers. Tariefeenheden, www.jizdenka.cz, en als het niet anders kan peil ik even uit op Google Earth
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64825455
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De gemeente zei dat de lijn in 2015 operationeel moest zijn.
Van wanneer dateren de eerste plannen eigenlijk? Dat moet al eind jaren '70 geweest zijn of zo denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:06:14 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64826449
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van wanneer dateren de eerste plannen eigenlijk? Dat moet al eind jaren '70 geweest zijn of zo denk ik.
Tegelijk met de SUN-lijn of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64826547
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tegelijk met de SUN-lijn of zo?
zo rond die koers ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:11:00 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64826644
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zo rond die koers ja
Maar wegens een gebrek aan steun en geld werd het plan begraven.

Het gaat nog leuk worden als de Uithoflijn met lagevloerstrams wordt uitgevoerd. Dat wordt Polen huren om in een recordtempo een resem sneltramhaltes te verbouwen.
pi_64826735
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar wegens een gebrek aan steun en geld werd het plan begraven.

Het gaat nog leuk worden als de Uithoflijn met lagevloerstrams wordt uitgevoerd. Dat wordt Polen huren om in een recordtempo een resem sneltramhaltes te verbouwen.
Waarom? De haltes van lijn 11 zijn allemaal keurig laagvloers hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:14:37 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64826786
Artikeltje over het eventuele afkorten van de Oosterspoorbaan i.v.m. HOV en afsluiting maliebaan op Utrecht-Den Bosch (uit wijkkrant witte vrouwen )

http://www.wijkkrantwitte(...)ws/museumlijntje.htm
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64827247
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef bork het volgende:
Artikeltje over het eventuele afkorten van de Oosterspoorbaan i.v.m. HOV en afsluiting maliebaan op Utrecht-Den Bosch (uit wijkkrant witte vrouwen )

http://www.wijkkrantwitte(...)ws/museumlijntje.htm
gaaf. Nog maar wat goederentreinen extra door het zwaar onderbezette complex van Utrecht Centraal. Chapeau!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:32:05 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64827532
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? De haltes van lijn 11 zijn allemaal keurig laagvloers hoor
12!!

Lijn 11 gaat via Rijnsweerd.
pi_64827994
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

12!!

Lijn 11 gaat via Rijnsweerd.
Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hier Ik had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:46:35 #148
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64828312
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hier Ik had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Lijn 11 gaat via Rijnsweerd (waar mijn moeder vroeger werkte) naar De Uithof, lijn 12 via de Galgenwaard (stadion FC Utrecht).

Ik vind de route van lijn 12 een betere optie omdat de trams dan geen kop hoeven te maken en omdat de capaciteit van die buslijn al zeer dicht tegen het plafond aanzit.
pi_64828385
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Lijn 11 gaat via Rijnsweerd (waar mijn moeder vroeger werkte) naar De Uithof, lijn 12 via de Galgenwaard (stadion FC Utrecht).
Je meent het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:50:48 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64828584
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het.
Mag sluikreclame hier? Het enige dat ik durf te zeggen is dat ze bij een bank werkte die net zo stabiel is als Jenga.

Overigens was het ook geen pret op Den Haag-Dordrecht met vertragingen en uitgevallen stoptreinen.
pi_64828733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Mag sluikreclame hier? Het enige dat ik durf te zeggen is dat ze bij een bank werkte die net zo stabiel is als Jenga.
Die waar Nico Spilt ook werkt (of werkte, dat weet ik niet)? En waar ik elke ochtend en elke middag langskom? Met die grote blauwe lichten bovenin? Of meer in het lage gebouw wat zijn naam ten tijde van de eerste NS-Reisplanner (Het Spoorboekje op Diskette! ) verleende aan het tariefpunt Utuam?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:04:54 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64829435
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vertel mij even hoe bussen rijden hier Ik had het over de route van de 11 iig. Al komen geen van beide routes echt handig langs het NSM. Daar moet dus sowieso nog wat op bedacht worden
Volgens mij is er genoeg plek om een bochtje van Overvecht naar de Oosterbaan te leggen onder Blauwkapel, daar liggen alleen wat brakke volkstuintjes, rechtsreekse verbinding!

En dan station Biltstraat in ere herstellen natuurlijk, dan kan ik naar het station kruipen!

zie ->

(van: stationsweb)

[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 08-01-2009 22:12:24 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64829504
Ik stel een monorail voor. Gewoon Utrecht Centraal - Spoorwegmuseum - Uithof. Klaar. Transrapid-idee

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:06:54 #154
136283 knars
Teethgrinder
pi_64829529
De route van bus 12 lijkt me een stuk logischer om om te bouwen tot HOV crap, langs het spoor en vanaf Galgenwaard rijdt het al op een aparte baan. Maar nu weer terug naar treintjes
pi_64829540
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:04 schreef bork het volgende:
En dan station Biltstraat in ere herstellen natuurlijk, dan kan ik naar het station kruipen!
Dat is toch waar de sporen iets wijken, achter het oude Ooglijdersgasthuis?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:08:59 #156
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64829637
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch waar de sporen iets wijken, achter het oude Ooglijdersgasthuis?
Precies!!



(van: wikipedia)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:10:49 #157
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64829742
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef knars het volgende:
De route van bus 12 lijkt me een stuk logischer om om te bouwen tot HOV crap, langs het spoor en vanaf Galgenwaard rijdt het al op een aparte baan. Maar nu weer terug naar treintjes
Klopt maar dan vanaf CS doortrekken langs het spoor, dan kruis je uiteindelijk weer de Oosterbaan en dan na de waterlinieweg afbuigen naar Galgenwaard.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64829907
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:10 schreef bork het volgende:

[..]

Klopt maar dan vanaf CS doortrekken langs het spoor, dan kruis je uiteindelijk weer de Oosterbaan en dan na de waterlinieweg afbuigen naar Galgenwaard.
Ja, in elk geval moet die haakse knik bij de Bleekstraat eruit. Alsmede die buikdans over het Ledig Erf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:21:43 #159
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64830432
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, in elk geval moet die haakse knik bij de Bleekstraat eruit. Alsmede die buikdans over het Ledig Erf.
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn



Op dit plaatje zie dat trein en tram (HOV) samenkomen op station Vaartsche Rijn (de onderste 2 lijntjes zijn trambanen)



Dit komt dan ten zuiden van CS te liggen (een paar scheten er vandaan )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:22:41 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64830482
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die waar Nico Spilt ook werkt (of werkte, dat weet ik niet)? En waar ik elke ochtend en elke middag langskom? Met die grote blauwe lichten bovenin? Of meer in het lage gebouw wat zijn naam ten tijde van de eerste NS-Reisplanner (Het Spoorboekje op Diskette! ) verleende aan het tariefpunt Utuam?
Oké, ik zeg het nu: Fortis.

Moet ik nu Danny betalen?
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:23:39 #161
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64830546
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:21 schreef bork het volgende:

[..]

Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn

[ afbeelding ]

Op dit plaatje zie dat trein en tram (HOV) samenkomen op station Vaartsche Rijn (de onderste 2 lijntjes zijn trambanen)

[ afbeelding ]

Dit komt dan ten zuiden van CS te liggen (een paar scheten er vandaan )
Allez, nog een paar minuten erbij richting Geldermalsen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:24:49 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64830614
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel een monorail voor. Gewoon Utrecht Centraal - Spoorwegmuseum - Uithof. Klaar. Transrapid-idee

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat je plan door de gemeenteraad komt. Energie- en geldverspilling.
pi_64830860
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:21 schreef bork het volgende:
Bij de Bleekstraat komt een station Vaartsche Rijn
Ja klopt Alsof dat geen verspilling is dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:33:45 #164
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64831116
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja klopt Alsof dat geen verspilling is dan
Dan wordt het aanbod groter dan de vraag.
pi_64831396
Ik heb een tijd lang iedere trein die ik zag genoteerd en ingevoerd als spot op Somda. Is toch veel werk, sinds een tijdje voer ik alleen de treinen in waarmee ik zelf heb gereisd. Kan ik ook mooi terugvinden waar en wanneer ik ben geweest en in welk treinstel. En toch help ik nog een beetje mee in de database.
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:40:51 #166
136283 knars
Teethgrinder
pi_64831481
Dames en heren, u bevindt zich in de stoptrein naar... oh, we zijn er al. Dames en heren, Station Utrecht Nutteloosheid Ten Top.
pi_64831712
Ik pleit voor een metro Utrecht C - Domplein - NSM - Gerrit Rietveldhuis (belachelijk slecht bereikbaar voor een UNESCO monument! ) - Uithof

BTW: Meest recente plan: PDF'je
Socialist in Mercedes
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:36:43 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64836127
Net wat leuke filmpjes over VIRM4 gevonden, best interessant:





Let niet op het slechte acteerwerk btw
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:39:20 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64836195
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:


Overigens was het ook geen pret op Den Haag-Dordrecht met vertragingen en uitgevallen stoptreinen.

Mag ik hier even op terugkomen.... ja?


RAZERNIJ!

Het is dus zo dat na half 10, iedere donderdag structureel werkzaamheden zijn tussen rotterdam en den haag

Dat komt er op neer dat de stoptrein in de richting van de haag centraal het pad van een kwartier later neemt.

Nergens posters, vooraankondgingen folders of aangepaste vertrekstaten. Wel een omroep op het station als je er al eenmaal staat , aangepaste dienstkaartjes voor de conducteur en aangepaste vertrektijden op m.ns.nl maarja dan ben je al eenmaal op het station he..

Tel daarbij op dat de condo én m.ns. nl konden vertellen dat de laatste paar ritten Zaandam Moerwijk vervielen, en zeg maar dag tegen je avond..


Godgloeiendepaupers krijg toch de gifkikkereczeëm
  Redactie Sport vrijdag 9 januari 2009 @ 09:29:21 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64840689
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....

(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:33:41 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64840785
Vanmorgen feest op perron 1 te Overvecht om 7.24, wat kwam daar aan vanaf CS?!
Jawel een VIRM4, de 9563. Onze trein stond ergens met pech in Zwolle .

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 09-01-2009 12:18:59 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64841460
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:29 schreef dennistd het volgende:
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....

(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
Ja maar er rijden nu wel 4 stoptreinen per uur, dus zo gek is het ook niet. Vind het zeer beter zo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:06:34 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64841690
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]
Godgloeiendepaupers krijg toch de gifkikkereczeëm
Ik stuur dit even door naar De Inktpot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 9 januari 2009 @ 10:25:56 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64842309
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ja maar er rijden nu wel 4 stoptreinen per uur, dus zo gek is het ook niet. Vind het zeer beter zo
dat is waar, hoewel ik aan die naar apeldoorn niks heb (sluiten niet aan op de bus hier in hengelo)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 9 januari 2009 @ 12:13:42 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64846485
wat wil men nou?

Ede-Wageningen-Amersfoort Vrijdag 9 Januari 12:08
Oorzaak De beperkingen tussen Amersfoort en Barneveld Centrum als gevolg van een materieelprobleem zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Verwachting
Reisadvies

Ede-Wageningen-Amersfoort Vrijdag 9 Januari 11:58
Oorzaak Tussen Amersfoort en Barneveld Noord rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64848225
Volgens mij is het nog niet genoemd, maar de vernieuwde Thalys staat op de rails
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=0R24RK6V&kanaalid=474
pi_64849865
Almelo Vrijdag 9 Januari 13:34
Oorzaak Rond Almelo rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Mooi kut Zal wel proppen zo worden in een volle lijn bus
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:40:30 #178
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64851804
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik stuur dit even door naar De Inktpot.
Why
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:51:52 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64852291
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Why
Zodat ze er wat aan kunnen doen, of denk je dat er iemand van ProRail meeleest hier.

(vast wel )
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64852662
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:29 schreef dennistd het volgende:
Stom kuddevolk dat met zijn allen op het balkon blijft staan terwijl er genoeg zitplaatsen zijn....

(Stoptrein Enschede - Zwolle, vertrek 8.45u uit Enschede. Deze reed altijd met twee stelletjes, maar sinds december maar meer met een. Kan ook best, als niet iedereen op het balkon zou blijven staan.)
Toen ik gister in Enschede was, reden ze wel met 2x DM'90 volgens mij
Kan het fout hebben hoor...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:27:58 #181
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64853751
Liever oldskool CTA's, fatsoenlijke perrons, overzichtelijke vertrektijden dan die rotzooi en derde wereld zooi van de NMBS anders! Perrons waarbij je een trapladder moet hebben om in de trein te komen, kansloze vertrekstaten en dynamische CTA's die er alleen op grote stations (15 meen ik) zijn. Nou nou, vooruitgang. Geef mij maar de NS.

Nog een leuk filmpje toe:

As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64854697
Vanochtend en vanmiddag snel paar foto's geschoten bij Almelo de Riet


Traxx loc bij Almelo de riet


De trein uit duitsland naar Amsterdam, die vanwege een kapotte bovenleiding bij Almelo de Riet moest wachten


Idem
  Redactie Sport vrijdag 9 januari 2009 @ 16:01:47 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64855348
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Almelo Vrijdag 9 Januari 13:34
Oorzaak Rond Almelo rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Mooi kut Zal wel proppen zo worden in een volle lijn bus
ik was net op tijd weggegaan bij mijn stage, de volgende bus zou namelijk veel te laat zijn omdat die na het begin van de storing uit almelo was vertrokken.

ik had overigens een v'tje naar enschede, en dat in de stoptrein uit zwolle (normaal dan )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:20:40 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64858481
Net gezien te 's-Hertogenbosch:
1747 + 1754 + sleep ICRm (+BDs) + 1757

Materieeloverbrenging?

Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
  Redactie Sport vrijdag 9 januari 2009 @ 17:25:01 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64858619
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef James1988 het volgende:
Net gezien te 's-Hertogenbosch:
1747 + 1754 + sleep ICRm (+BDs) + 1757

Materieeloverbrenging?

Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
Dat was gisteren in Hengelo ook zo gisteren, heel vreemd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:12:37 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64862219
Vanmiddag bleven de deuren van de ic naar Rotterdam in Gouda nog even dicht, omdat er gewacht werd op assistentie. Op het balkon stond een conducteur met een stel gastjes met wellicht Noord-Afrikaanse voorouders. 't Duurde een minuut of tien voor de politie er eindelijk was. Ik heb niet gewacht tot de trein eindelijk weg was, maar 't zal nog wel even geduurd hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64862719
quote:
Tussen Arnhem en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Voor de 2e keer vandaag en dat is alweer de 3e keer in 3 dagen Gaat ook nergens over zeg
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 januari 2009 @ 20:04:01 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64864209
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar Arriva gaat in de treinen in Noord-Nederland nu eindelijk schermen met reisinformatie ophangen. Op dit moment is er een proef met drie treinstellen waar schermen in hangen. Zat vanmiddag in de 10308 waar schermen hingen, maar ze werkten nog niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:18:07 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64866792
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?

En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?

Op Roosendaal zag ik soms ook VIRMs stilstaan (op bijvoorbeeld het 5e of 6e spoor) waar die lampjes aan waren, reizigers zaten er natuurlijk niet in.
pi_64867567
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bus is het al Maar eigenlijk moet het nog steeds een tram worden, ooit.
Plannen zijn al een heel eind, al 4 maanden geleden is het trace van de tram naar de Uithof bekend gemaakt.

Info/trace trambaan naar de Uithof

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 09-01-2009 21:55:51 ]
............................
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:37:21 #191
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_64869920
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef James1988 het volgende:
Ook staat er hier een stelletje Mat '64 naar elkaar te sissen... de hele tijd, om de seconde, sist een van de twee stellen. Heel irritant!
Luchtafblazen van de compressor, als Het hoofdreservoir 10 bar is gaat deze blazen.
Nou met de kou blijven ze nog wel eens hangen/
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?

Remlampen.
Lampje brandt, rem van die as zit vast
Lampje uit, rem is los.
Waarom 2 lampjes, nou 2 assen per draaistel he.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:43:12 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64870143
Ah, merci
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:55:28 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64870636
Vanmiddag reed er eoa inspectievoertuig wat op en neer door de sporen van Utrecht Centraal. Het leek wel een tot videoschouwtrein (al kan het ook een infrasoontrein geweest zijn) omgebouwde stopmachine. Of iets dergelijks





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64870684
Deze heb je zeker ook gemaakt maar mooie foto Dr_Flash
............................
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:07:43 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64871124
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:
Deze heb je zeker ook gemaakt maar mooie foto Dr_Flash
Goed he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64871671
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarvoor staat die 0? 8 is aantal bakken maar die 0
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:32:11 #197
136283 knars
Teethgrinder
pi_64872031
Dat was natuurlijk de stopplek voor de IRM-0 serie
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:47:37 #198
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64872612
De 0 staat voor de wissel, dat als je die wissel doorkomt en je komt op het spoor waar dat bordje staat, je daar 0 bakken kwijt kan. Oftewel, de machinist moet dan doorrijden

Is dat niet de Sherloc? Das een nieuw meetrijtuig van ik dacht Volkerrail (zal het bedrijf vast fout hebben )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')