Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk isquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Boven de 5 km/h schiet het slot er op, en eronder ontgrendelt hij vanzelf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is![]()
In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
Ja, maar ik was nog zo in shock dat er geen mooie ICE-3 voor mijn neus verscheen dat dat fysiek onmogelijk was.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9. Alleen niet zonder loc aan de achterkant om te keren. Maar ik moet de machinist mijn complimenten geven voor het inparkeren van de trein op spoor 9!quote:Op donderdag 8 januari 2009 04:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.
Daarnaast weet ik niet of er op het omleidingstraject een andere vervoerder actief is.
ICRm in een ICK-stam? Ze zitten wel in ICL-stammen, dus dat lijkt me dan toch waarschijnlijkerquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9.
Bij spoorlijnen die worden aanbesteed krijgen bedrijven ook gewoon subsidie. Wie het minste subsidie nodig denkt te hebben krijgt in de praktijk de concessie. Dat NS het zo veel mogelijk zelf moet zien te redden op het hoofdnet is vooral een idee van de Nederlandse overheid, niet van de EU.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden?
Containers laden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.
Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)
Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Dat merkte ik laatst dus ook, donker etc flikker zo bijna de trein uitquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.
ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Wat een dom volkquote:Schaatsers klunen over spoorwegen
Uitgegeven: 8 januari 2009 13:41
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 13:41
UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.
ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.
''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.
Snelheid
Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.
Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
inderdaadquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:52 schreef knars het volgende:
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
Uhmzz ik bedoel dus niet de HC maar echt een vertrekassistent als een 2/3de man bij een HC.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Meester = machinist. Assistent = (H)Conducteur
Doorgaans komt de machinist (bij NS in ieder geval), tijdens de rit niet zijn hok uit. (H)C doet al het werk dus.
die is er niet volgens mij toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz ik bedoel dus niet de HC maar echt een vertrekassistent als een 2/3de man bij een HC.
Opdrachtenboek geeft anders aan en railpocket word ik ook niet veel wijzer van dan alleen : Ja hier meester van de 8816 u kunt de deuren sluiten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
die is er niet volgens mij toch?
Ja aspirantje nog maarquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Aangezien je een railpocket hebt werk je dus bij de NS. Dan zou je dit toch of moeten weten, of gewoon aan je collega's kunnen vragen. In plaats van het aan hobbyisten vragen
quote:Elfstedentocht op 10 januari in Brabant
07-01-2009
Op zaterdag 10 januari wordt de Elfstedentocht in Brabant gehouden. Echter, niet op het ijs maar met de Brabantse bus. Iedereen in Brabant kan gratis meedoen aan deze wedstrijd. Degene die de slimste route per bus uitstippelt en daarmee de meeste stempels verzamelt, is winnaar.
Startsein in Breda
Deze ‘Elfstedentocht per bus’ is de officiele start van de proef van provincie Noord-Brabant, waarbij busreizigers tussen de 12 en 65 jaar voor ¤ 0,60 cent per rit (in spits ¤ 0,90) reizen vanaf 1 januari. Gedeputeerde Annemarie Moons geeft om 09.00 uur het startsein bij de stempelpost op de Grote Markt in Breda en reikt om 16.00 uur de prijs uit aan de winnaar bij de finish op de Parade in ‘s-Hertogenbosch.
Spelregels
Deelnemers kunnen een speciale stempelkaart en stempels gratis afhalen bij de stempelposten in elf steden in Brabant. Dit zijn: Roosendaal (Markt), Etten-Leur (Bogaart), Breda (Grote Markt), Oosterhout (Markt) , Waalwijk (Vredesplein) , Tilburg ( Kerkenbosplaats), Boxtel (Markt), Uden (Markt), Boxmeer (Weijerplein) , Oss ( Walplein) en de finish in ’s-Hertogenbosch (Parade) . Deelnemers mogen zelf bepalen waar zij starten en welke stempelposten zij aandoen. Diegene die om 16:00 uur de stempelkaart met de meeste (geldige) stempels overhandigt bij de finish in ’s-Hertogenbosch, is winnaar. De prijs is een uitgebreid prijzenpakket ter waarde van ¤2500, bestaande uit onder andere een ballonvaart, een Efteling jaarabonnement, concertkaarten, diner- shop-, en saunawaardebonnen en nog veel meer.
Meer informatie over de spelregels, voorwaarden etc. zijn te vinden op www.brabant.nl/bus.
Ehm, dat is per bus en niet per treinquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef Treinkopper het volgende:
Speciaal voor de Rondje-Nederland fanatici, die hun talenten ook wel eens op de weg willen proberen:
[..]
Dat zegt'ie toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, dat is per bus en niet per trein
spammertquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:37 schreef Charango het volgende:
@Jacob1988
Rolfilm-CTA'squote:
Mensen heen en weer brengen? Dat museum is tot 17:00 open, dus de laatste mensen naar Utrecht CS vervoeren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rolfilm-CTA's![]()
Trouwensch, ik zag zojuist rond 17:00 op de Oosterspoorbaan een SGMm (kon niet zien of het een 2 of 3 was) in zuidelijke richting langsrijden, naar het NSM toe. Ra ra, wat deed dat ding daar??
Jammerrrrrrrrr Dit was dus aan de _andere_ kant van het museumquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mensen heen en weer brengen? Ik heb geen flauw idee tot hoelaat dat museum open is hoor...
Dan weet ik t nietquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jammerrrrrrrrr Dit was dus aan de _andere_ kant van het museum
De laatste twee slagen van die pendel gaan niet via Driebergen Zeist maar via Hilversum omdat er tussen Ut en Db geen ruimte meer is door de spitspendels naar Veenendaal Centrum.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mensen heen en weer brengen? Dat museum is tot 17:00 open, dus de laatste mensen naar Utrecht CS vervoeren?
Oh? Is dat nieuw dan of zo?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De laatste twee slagen van die pendel gaan niet via Driebergen Zeist maar via Hilversum omdat er tussen Ut en Db geen ruimte meer is door de spitspendels naar Veenendaal Centrum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |