abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 10:55:24 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64802992
Lintje 44 (in de twents-kleuren) is ook aardig kapot volgens mij, die staat de hele week al te niksen in Hengelo.

Daarnaast staat er al bijna twee maanden een wagon met oud grind op het omloopspoor naar Akzo. Ook staan er nog twee slierten RailPro-wagons met grind op het emplacement. Schijnbaar heeft men dat allemaal niet nodig?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64803085
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
pi_64803407
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is

In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 11:08:50 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64803473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is

In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
Boven de 5 km/h schiet het slot er op, en eronder ontgrendelt hij vanzelf.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:14:41 #55
136283 knars
Teethgrinder
pi_64803675
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Ja, maar ik was nog zo in shock dat er geen mooie ICE-3 voor mijn neus verscheen dat dat fysiek onmogelijk was.
pi_64805201
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:15:15 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64805688
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)

Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64806023
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 04:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.

Daarnaast weet ik niet of er op het omleidingstraject een andere vervoerder actief is.
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9. Alleen niet zonder loc aan de achterkant om te keren. Maar ik moet de machinist mijn complimenten geven voor het inparkeren van de trein op spoor 9!

  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 12:31:04 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64806207
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9.
ICRm in een ICK-stam? Ze zitten wel in ICL-stammen, dus dat lijkt me dan toch waarschijnlijker
zie ook http://somda.nl/www/forum/6161/p183163/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64806897
Dat laatste rijtuig is toch een Avmz?
Die worden toch ook niet in ICK stammen gezet?

[ Bericht 12% gewijzigd door Nightshadow op 08-01-2009 12:58:05 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 13:05:41 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64807261
Nope. Het is duidelijk ICL. ICK is aan de buitenkant wel te herkennen door de vale gele kleur die er op zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:17:52 #62
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64807661
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden?
Bij spoorlijnen die worden aanbesteed krijgen bedrijven ook gewoon subsidie. Wie het minste subsidie nodig denkt te hebben krijgt in de praktijk de concessie. Dat NS het zo veel mogelijk zelf moet zien te redden op het hoofdnet is vooral een idee van de Nederlandse overheid, niet van de EU.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:22:05 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64807824
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.

Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
pi_64807959
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.

Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
Containers laden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:33:16 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64808312
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)

Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.

ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
pi_64808473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.

ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Dat merkte ik laatst dus ook, donker etc flikker zo bijna de trein uit wist ik veel
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 14:05:11 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64809552
quote:
Schaatsers klunen over spoorwegen
Uitgegeven: 8 januari 2009 13:41
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 13:41
UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.

ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.

''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.

Snelheid

Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.

Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
Wat een dom volk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64810671
Over drie dagen is dit niet meer mogelijk:


Ook de Leeuwarden-shuttle wordt omgeleid via de Maliebaan. Vandaag werd daar geen 1200 maar een van Railion gehuurde 1600 voor gebruikt. De 1613 rijdt met volle bak langs Lunetten richting 's Hertogenbosch om uiteindelijk in de Maasvlakte West te arriveren. 22 Juni 2008, Utrecht
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 14:44:02 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64811266
Worden die treinen dan via Utrecht Centraal omgeleidt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64811412
Zal wel moeten ja. Andere mogelijkheid is er niet meer van Amersfoort -> Geldermalsen e.v. v.v.
pi_64811465
Wat vinden jullie treinkenners van het verdwijnen van deze aansluiting?
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:52:45 #72
136283 knars
Teethgrinder
pi_64811608
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 15:00:47 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64811937
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:52 schreef knars het volgende:
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
inderdaad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64812205
Vertrek assistent van de machinist, machinist geeft toestemming deuren sluiten.
Maar geeft de assi ook het attentiesein.
Vertrektijd doet de meester dat of de assi?

En sleutelkastje bv vathorst mag een assistent die omdraaien of alleen de meester, of met toestemming van de meester?
oftewel weet iemand de algemene regels van een vertrekassistent van machinist??
pi_64812454
Meester = machinist. Assistent = (H)Conducteur

Doorgaans komt de machinist (bij NS in ieder geval), tijdens de rit niet zijn hok uit. (H)C doet al het werk dus.
pi_64812564
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Meester = machinist. Assistent = (H)Conducteur

Doorgaans komt de machinist (bij NS in ieder geval), tijdens de rit niet zijn hok uit. (H)C doet al het werk dus.
Uhmzz ik bedoel dus niet de HC maar echt een vertrekassistent als een 2/3de man bij een HC.
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 15:15:12 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64812595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz ik bedoel dus niet de HC maar echt een vertrekassistent als een 2/3de man bij een HC.
die is er niet volgens mij toch?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 15:16:57 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64812678
Alleen op risicotreinen, treinen langer dan 7 bakken en als het leerlingen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64812733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

die is er niet volgens mij toch?
Opdrachtenboek geeft anders aan en railpocket word ik ook niet veel wijzer van dan alleen : Ja hier meester van de 8816 u kunt de deuren sluiten.

Hier de vertrekassi van de 8816 ik kan de deuren sluiten.
pi_64812854
Aangezien je een railpocket hebt werk je dus bij de NS. Dan zou je dit toch of moeten weten, of gewoon aan je collega's kunnen vragen. In plaats van het aan hobbyisten vragen
pi_64812970
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Aangezien je een railpocket hebt werk je dus bij de NS. Dan zou je dit toch of moeten weten, of gewoon aan je collega's kunnen vragen. In plaats van het aan hobbyisten vragen
Ja aspirantje nog maar nu paar daagjes vrij dus dacht pleur hem hier is neer
pi_64815090
Speciaal voor de Rondje-Nederland fanatici, die hun talenten ook wel eens op de weg willen proberen:
quote:
Elfstedentocht op 10 januari in Brabant
07-01-2009
Op zaterdag 10 januari wordt de Elfstedentocht in Brabant gehouden. Echter, niet op het ijs maar met de Brabantse bus. Iedereen in Brabant kan gratis meedoen aan deze wedstrijd. Degene die de slimste route per bus uitstippelt en daarmee de meeste stempels verzamelt, is winnaar.

Startsein in Breda
Deze ‘Elfstedentocht per bus’ is de officiele start van de proef van provincie Noord-Brabant, waarbij busreizigers tussen de 12 en 65 jaar voor ¤ 0,60 cent per rit (in spits ¤ 0,90) reizen vanaf 1 januari. Gedeputeerde Annemarie Moons geeft om 09.00 uur het startsein bij de stempelpost op de Grote Markt in Breda en reikt om 16.00 uur de prijs uit aan de winnaar bij de finish op de Parade in ‘s-Hertogenbosch.


Spelregels

Deelnemers kunnen een speciale stempelkaart en stempels gratis afhalen bij de stempelposten in elf steden in Brabant. Dit zijn: Roosendaal (Markt), Etten-Leur (Bogaart), Breda (Grote Markt), Oosterhout (Markt) , Waalwijk (Vredesplein) , Tilburg ( Kerkenbosplaats), Boxtel (Markt), Uden (Markt), Boxmeer (Weijerplein) , Oss ( Walplein) en de finish in ’s-Hertogenbosch (Parade) . Deelnemers mogen zelf bepalen waar zij starten en welke stempelposten zij aandoen. Diegene die om 16:00 uur de stempelkaart met de meeste (geldige) stempels overhandigt bij de finish in ’s-Hertogenbosch, is winnaar. De prijs is een uitgebreid prijzenpakket ter waarde van ¤2500, bestaande uit onder andere een ballonvaart, een Efteling jaarabonnement, concertkaarten, diner- shop-, en saunawaardebonnen en nog veel meer.

Meer informatie over de spelregels, voorwaarden etc. zijn te vinden op www.brabant.nl/bus.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_64815316
Waarempel... kom ik straks zonder vertraging thuis?
Zie geen + tekentjes richting Eindhoven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 16:18:26 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64815344
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef Treinkopper het volgende:
Speciaal voor de Rondje-Nederland fanatici, die hun talenten ook wel eens op de weg willen proberen:
[..]
Ehm, dat is per bus en niet per trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:23:25 #85
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64815558
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ehm, dat is per bus en niet per trein
Dat zegt'ie toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 16:24:04 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64815591
Mja, zo'n post hoort niet in dit topic thuis, maar een deurtje verder
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:35:31 #87
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64816120
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:34 schreef James1988 het volgende:
Topic vol!
spammert

verder ben ik het eens dat de nmbs moet gesplist worden, en volgens 91/94 richtlijn mag het hoofdrailnet gewoon onderhands aan de NS worden gegund.

in Duitsland is DB NETZ nog steeds een onderdeel van de DB holding
Belgie idem
Frankrijk idem
laten ze de NS en Railinfratrust gewoon ook weer in 1 holding plaatsen. Dan gaan de 340 mil winst gewoon terug naar het spoor.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:24:39 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64817919
NS in Belgie lijkt me echt te grappig - vooral als ze gewoon hetzelfde materieel zouden gebruiken

Dat NS winst maakt vind ik geen slecht iets, dat geld kan men investeren in nieuwe treinen, onderhoud, verbetering van de dienstverlening, enzovoorts. Als die winst ook nog eens naar de infrabeheerder moet gaan, wordt dat een heel stuk lastiger.

Op 's-Hertogenbosch was net trouwens een CTA-storing te zien, dat werd ook omgeroepen. De monitors doen het wel gewoon, alleen de CTA's niet.

Dat vind ik trouwens wel een voordeel aan Belgie: zij hebben (in Antwerpen tenminste) dynamische CTA's i.p.v. die flapjes die wij hebben. Geeft veel meer mogelijkheden!
pi_64820373
@Jacob1988
In Amersfoort en omgeving verschijnen ook steeds meer digitale informatiepanelen. Volgens mij was het de bedoeling dat deze op den duur de klassieke CTA's zouden gaan vervangen
Socialist in Mercedes
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:45:26 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64820669
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:37 schreef Charango het volgende:
@Jacob1988


Op Hilversum en Rotterdam heb ik zoiets wel gezien ja.
pi_64820764
Is het normaal dat conducteurs deuren sluiten als er nog mensen uitstappen?:P , een stuk of tien mensen bij mijn deur gingen ineens door naar het volgende station xD
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_64820792
Tevens: Flap-CTA's
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_64821186
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:48 schreef Lemjur het volgende:
Tevens: Flap-CTA's
Rolfilm-CTA's

Trouwensch, ik zag zojuist rond 17:00 op de Oosterspoorbaan een SGMm (kon niet zien of het een 2 of 3 was) in zuidelijke richting langsrijden, naar het NSM toe. Ra ra, wat deed dat ding daar??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64821400
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rolfilm-CTA's

Trouwensch, ik zag zojuist rond 17:00 op de Oosterspoorbaan een SGMm (kon niet zien of het een 2 of 3 was) in zuidelijke richting langsrijden, naar het NSM toe. Ra ra, wat deed dat ding daar??
Mensen heen en weer brengen? Dat museum is tot 17:00 open, dus de laatste mensen naar Utrecht CS vervoeren?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 19:08:09 ]
pi_64821569
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Mensen heen en weer brengen? Ik heb geen flauw idee tot hoelaat dat museum open is hoor...
Jammerrrrrrrrr Dit was dus aan de _andere_ kant van het museum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64821659
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jammerrrrrrrrr Dit was dus aan de _andere_ kant van het museum
Dan weet ik t niet
pi_64821895
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dan weet ik t niet
Nee precies, ik dus ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64821905
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Mensen heen en weer brengen? Dat museum is tot 17:00 open, dus de laatste mensen naar Utrecht CS vervoeren?
De laatste twee slagen van die pendel gaan niet via Driebergen Zeist maar via Hilversum omdat er tussen Ut en Db geen ruimte meer is door de spitspendels naar Veenendaal Centrum.
pi_64821937
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:17 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

De laatste twee slagen van die pendel gaan niet via Driebergen Zeist maar via Hilversum omdat er tussen Ut en Db geen ruimte meer is door de spitspendels naar Veenendaal Centrum.
Oh? Is dat nieuw dan of zo?

Zal wel met dat afbreken van dat Lka spoortje te maken hebben. Zonde wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64822008
Dat ze via Driebergen Zeist gaan? Ja, zoals ik eerder vandaag al post, gaat dat stukje spoor buiten dienst vanaf a.s. zondag en kunnen de Spoorwegmuseumpendels niet meer kopmaken in Utrecht Lunetten dus moeten ze dat ergens anders doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')