abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 10:55:24 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64802992
Lintje 44 (in de twents-kleuren) is ook aardig kapot volgens mij, die staat de hele week al te niksen in Hengelo.

Daarnaast staat er al bijna twee maanden een wagon met oud grind op het omloopspoor naar Akzo. Ook staan er nog twee slierten RailPro-wagons met grind op het emplacement. Schijnbaar heeft men dat allemaal niet nodig?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64803085
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
pi_64803407
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is

In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 11:08:50 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64803473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is

In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
Boven de 5 km/h schiet het slot er op, en eronder ontgrendelt hij vanzelf.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:14:41 #55
136283 knars
Teethgrinder
pi_64803675
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Ja, maar ik was nog zo in shock dat er geen mooie ICE-3 voor mijn neus verscheen dat dat fysiek onmogelijk was.
pi_64805201
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:15:15 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64805688
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)

Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64806023
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 04:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.

Daarnaast weet ik niet of er op het omleidingstraject een andere vervoerder actief is.
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9. Alleen niet zonder loc aan de achterkant om te keren. Maar ik moet de machinist mijn complimenten geven voor het inparkeren van de trein op spoor 9!

  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 12:31:04 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64806207
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9.
ICRm in een ICK-stam? Ze zitten wel in ICL-stammen, dus dat lijkt me dan toch waarschijnlijker
zie ook http://somda.nl/www/forum/6161/p183163/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64806897
Dat laatste rijtuig is toch een Avmz?
Die worden toch ook niet in ICK stammen gezet?

[ Bericht 12% gewijzigd door Nightshadow op 08-01-2009 12:58:05 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 13:05:41 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64807261
Nope. Het is duidelijk ICL. ICK is aan de buitenkant wel te herkennen door de vale gele kleur die er op zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:17:52 #62
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64807661
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden?
Bij spoorlijnen die worden aanbesteed krijgen bedrijven ook gewoon subsidie. Wie het minste subsidie nodig denkt te hebben krijgt in de praktijk de concessie. Dat NS het zo veel mogelijk zelf moet zien te redden op het hoofdnet is vooral een idee van de Nederlandse overheid, niet van de EU.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:22:05 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64807824
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.

Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
pi_64807959
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.

Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
Containers laden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:33:16 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64808312
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)

Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.

ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
pi_64808473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.

ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Dat merkte ik laatst dus ook, donker etc flikker zo bijna de trein uit wist ik veel
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 14:05:11 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64809552
quote:
Schaatsers klunen over spoorwegen
Uitgegeven: 8 januari 2009 13:41
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 13:41
UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.

ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.

''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.

Snelheid

Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.

Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
Wat een dom volk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64810671
Over drie dagen is dit niet meer mogelijk:


Ook de Leeuwarden-shuttle wordt omgeleid via de Maliebaan. Vandaag werd daar geen 1200 maar een van Railion gehuurde 1600 voor gebruikt. De 1613 rijdt met volle bak langs Lunetten richting 's Hertogenbosch om uiteindelijk in de Maasvlakte West te arriveren. 22 Juni 2008, Utrecht
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 14:44:02 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64811266
Worden die treinen dan via Utrecht Centraal omgeleidt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64811412
Zal wel moeten ja. Andere mogelijkheid is er niet meer van Amersfoort -> Geldermalsen e.v. v.v.
pi_64811465
Wat vinden jullie treinkenners van het verdwijnen van deze aansluiting?
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:52:45 #72
136283 knars
Teethgrinder
pi_64811608
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
  Redactie Sport donderdag 8 januari 2009 @ 15:00:47 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64811937
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:52 schreef knars het volgende:
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
inderdaad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64812205
Vertrek assistent van de machinist, machinist geeft toestemming deuren sluiten.
Maar geeft de assi ook het attentiesein.
Vertrektijd doet de meester dat of de assi?

En sleutelkastje bv vathorst mag een assistent die omdraaien of alleen de meester, of met toestemming van de meester?
oftewel weet iemand de algemene regels van een vertrekassistent van machinist??
pi_64812454
Meester = machinist. Assistent = (H)Conducteur

Doorgaans komt de machinist (bij NS in ieder geval), tijdens de rit niet zijn hok uit. (H)C doet al het werk dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')