Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk isquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Boven de 5 km/h schiet het slot er op, en eronder ontgrendelt hij vanzelf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Lijkt mij toch niet dat dat mag, de hele reis? Zal nooit mogen van de Arbo of wat voor instantie daarvoor verantwoordelijk is![]()
In Italië mag dat in ieder geval wel, was ik afgelopen zomer achter gekomen
Ja, maar ik was nog zo in shock dat er geen mooie ICE-3 voor mijn neus verscheen dat dat fysiek onmogelijk was.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Maar je kan die deuren toch nog gewoon opentrekken als ze dicht zijn gegaan? Tenminste heb ik dat ooit op Amersfoort bij ICL gezien, deuren waren gesloten en een paar reizigers renden de trap af, trokken de deur open, stapten in, en deden hem weer netjes dicht.
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Volgens mij kan de conducteur 'iets' omzetten zodat de deuren gesloten blijven.
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9. Alleen niet zonder loc aan de achterkant om te keren. Maar ik moet de machinist mijn complimenten geven voor het inparkeren van de trein op spoor 9!quote:Op donderdag 8 januari 2009 04:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.
Daarnaast weet ik niet of er op het omleidingstraject een andere vervoerder actief is.
ICRm in een ICK-stam? Ze zitten wel in ICL-stammen, dus dat lijkt me dan toch waarschijnlijkerquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik vond het al vreemd in Ah om 12 uur komt er ICK met een 1 bak ICRm binnenrijden op spoor 9.
Bij spoorlijnen die worden aanbesteed krijgen bedrijven ook gewoon subsidie. Wie het minste subsidie nodig denkt te hebben krijgt in de praktijk de concessie. Dat NS het zo veel mogelijk zelf moet zien te redden op het hoofdnet is vooral een idee van de Nederlandse overheid, niet van de EU.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden?
Containers laden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier net een goederentrein voorbijkomen, nu is dat an sich niet zo verwonderlijk, maar er stonden maar 3 kleine containertjes op, die in totaal 1 onderstel in zouden nemen. De trein was echter net zo lang als altijd.
Beetje verspilling van spoorcapaciteit if you ask me
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij getrokken rijtuigen kun je wel centraal sluiten, maar niet centraal vergrendelen. (Als ik me niet vergis.)
Uitzondering is ICRm in trek-duw combinaties: die hebben wel deurvergrendeling. Iets met een groene lamp en zo.
Dat merkte ik laatst dus ook, donker etc flikker zo bijna de trein uitquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Idd. ICL rijdt in standaard UIC-modus. Daarbij kunnen alle deuren dus onder 5km/u altijd open. Daardoor kan je dus ook uitstappen aan de kant waar geen perron is.
ICRm trek/duw is omgebouwd naar 'treinstel modus', werkt dus hetzelfde als bij treinstellen. Dan gaat bij de mcn dus een groene lamp branden als de deuren vergrendelt zijn.
Wat een dom volkquote:Schaatsers klunen over spoorwegen
Uitgegeven: 8 januari 2009 13:41
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 13:41
UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.
ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.
''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.
Snelheid
Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.
Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
inderdaadquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:52 schreef knars het volgende:
Als liefhebber is elke verdwenen verbinding er mij eentje te veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |