Die gaan de komende dagen nog lekker verderprutsen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoe zou het trouwens zitten met die stuntelende zuiderburen bij de NMBS?
Op dit laatste puntje heb ik wel wat kritiekpunten. Hoewel ik de exacte cijfers niet weet kan het namelijk best zijn dat juist door de lage tarieven meer reizigers worden getrokken waardoor er als het ware een shift ontstaat van auto naar openbaar vervoer. Als dat inderdaad het geval is kost de NMBS wellicht wel een hoop gemeenschapsgeld maar kan je dit wel compenseren met een lager wegenbudget. Maar ik heb betrekkelijk weinig zin om na te gaan of dat ook het geval is aangezien je dan weer een eeuwigheid bezig bent hierover literatuur te zoeken (als die al bestaat en beschikbaar is) en deze vervolgens door te spitten. Maar mocht iemand tijd over hebben om eens een paper hierover te schrijven...quote:De prijzen zijn heel erg laag - dit is natuurlijk fijn voor de reizigers, maar niet goed voor de NMBS zelf. Het geld wat ze van de passagiersdivisie ontvangen, kan bij lange na niet genoeg zijn om alle kosten te dekken voor die divisie - aanschaf en onderhoud materieel, stations, personeel, ...
Dat de prijzen van NS hoog zijn is bekend, zo hoog hoeven ze ook niet te worden, maar een redelijke tariefverhoging kan echt geen kwaad. Je jaagt er reizigers mee weg (je jaagt reizigers al weg als er 5 cent op een prijs bijkomt), maar het is noodzakelijk om een gezonde balans op te bouwen. En dat lukt gewoon niet.
En de NMBS ontvangt echt heel veel subsidie per jaar, wat grote onzin is volgens mij.
Heb je wel eens in België gereden?quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:15 schreef Eix het volgende:
[..]
Op dit laatste puntje heb ik wel wat kritiekpunten. Hoewel ik de exacte cijfers niet weet kan het namelijk best zijn dat juist door de lage tarieven meer reizigers worden getrokken waardoor er als het ware een shift ontstaat van auto naar openbaar vervoer. Als dat inderdaad het geval is kost de NMBS wellicht wel een hoop gemeenschapsgeld maar kan je dit wel compenseren met een lager wegenbudget.
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden? Heeft de NMBS daarvoor een uitzondering gekregen ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
En de NMBS ontvangt echt heel veel subsidie per jaar, wat grote onzin is volgens mij.
Wat vinden jullie?
Geen idee hoe dat zit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ho eens, ik dacht dat EU-wetgeving staatssteun in de meeste gevallen zou verbieden? Heeft de NMBS daarvoor een uitzondering gekregen ofzo?
Want dat was toch ook 1 van de redenen dat men de staatsbedrijven verzelfstandig heeft.
Ik heb de ICE gewoon zien staan in arnhem. Vond 't er erg mooi uitzien, een ICE in de sneeuwquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:54 schreef knars het volgende:
Wat was er met de ICE's aan de hand vandaag? Moest voor m'n werk naar Arnhem en het leek me wel geinig (vooral omdat ik aansluiting op de reguliere IC gemist had door achterlijk vingerverfwerk (GVD 3 vertraagde treinen voor laten gaan op een IC die op tijd op station Gouda arriveert. WTF?)) om van Utrecht naar Arnhem even wat ander materieel dan gebruikelijk te bereizen. Maar wat schetst mijn verbazing, er werd naar Frankfurt gereden met ICK
Dan moest de ICK een lange omleiding maken vanaf Keulen naar Frankfurt. Want de NBS Keulen-Frankfurt is alleen geschikt voor ICE 3's vanwege de steile hellingen en dalingen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:54 schreef knars het volgende:
Wat was er met de ICE's aan de hand vandaag? Moest voor m'n werk naar Arnhem en het leek me wel geinig (vooral omdat ik aansluiting op de reguliere IC gemist had door achterlijk vingerverfwerk (GVD 3 vertraagde treinen voor laten gaan op een IC die op tijd op station Gouda arriveert. WTF?)) om van Utrecht naar Arnhem even wat ander materieel dan gebruikelijk te bereizen. Maar wat schetst mijn verbazing, er werd naar Frankfurt gereden met ICK
Feitelijk staat er dus helemaal niets in dit bericht, of in elk geval niets nieuws. Maar goedquote:105 Teletekst do 08 jan
***************************************
Ontsporing A'dam door kapotte wagon
***************************************
` De ontsporing van een goederentrein
in november bij Amsterdam-Muiderpoort
is veroorzaakt door een mankement aan
een wagon.Dat melden betrokkenen aan de
NOS.Door het ongeluk met de kalktrein
was het treinverkeer dagen ontregeld.
De goederentrein was met kalk op weg
naar Corus in IJmuiden.Bij Amsterdam-
Muiderpoort liep de as van een wagon
warm en brak af.De wagon liep uit de
rails en nam acht andere volgeladen
wagons mee.
Vier van de zes sporen raakten daarop
geblokkeerd.ProRail schat de schade op
anderhalf tot twee miljoen euro.Het is
onduidelijk waardoor de as warm liep.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Het is ook niet echt verrassend, vind ik zelf...quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Feitelijk staat er dus helemaal niets in dit bericht, of in elk geval niets nieuws. Maar goed
Ook niet idd. En er is ook nog geen IVW-rapport. Komkommertijd?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is ook niet echt verrassend, vind ik zelf...
IJsvrij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook niet idd. En er is ook nog geen IVW-rapport. Komkommertijd?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan nu beter gekoppeld worden met de overblijvende mannelijke treinstellen.
Er zit een setje V'tjes in die treinserie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:36 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
![]()
Helaas nog steeds niet..althans, de vrouw zat achterop van de twee, maar de man deed het werk... Ik zat dus in de achterste, maar ik voelde/hoorde geen motorgeluid (wat je normaal maar al te duidelijk kan horen), terwijl ik wel af en toe bij schakelen even naar een beetje naar voren kwam...
Overigens lijkt het wel of mat'64 weer terug is in op zp-ah-nm... In ieder geval de afgelopen 3 dagen (behalve gister i.v.m. seinstoring) was het elke keer 2xV om 17:36. Iemand enig idee waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |