abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64874006
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:27 schreef blup het volgende:

van die getrokken koploper achtige dingen
ICL of ICK bedoeltie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:10:07 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64875058
Van alle getrokken dingen lijkt ICR toch het meest op een koploper...
pi_64875213
Wat is het verschil tussen ICL ICK ICR dan??
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:29:04 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64875622
ICL en ICK zijn oude Duitse bakken. ICR is origineel Nederlands en is gebaseerd op de tussenbakken van de koploper. Bij "getrokken koploper achtige dingen" denk ik dus aan ICR.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:38:42 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64875846
Ik denk dat hij ICK bedoelt, die kun je namelijk met een hendeltje openen en dichttrekken... bij ICRm gaat dat niet echt. Je kan wel aan die stang trekken natuurlijk, maar dat is niet hetzelfde.
pi_64875911
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?

En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?

Op Roosendaal zag ik soms ook VIRMs stilstaan (op bijvoorbeeld het 5e of 6e spoor) waar die lampjes aan waren, reizigers zaten er natuurlijk niet in.

Op de eerste vraag is het antwoord, nee. Daarnaast heeft de NS nog nooit zoveel reizigers vervoerd per jaar als nu, dus het exrtra materieel is hard nodig. Eigenlijk al sinds 2005, maar toen kwam ICL/ICB/ICL te huur. Voor een hogere frequentie op Ah-Ut en Ehv-Ut (6x) is denk het huidige materieel nog onvoldoende als ICK/ICB/ICL er uitstroomt, maar dat is toekomst muziek.

En de tweede vraag. Ik weet dat de koploper een deurschakelaar onderin heeft zitten, die je kan openen ondanks dat de machinist de deuren niet geopend heeft Dus de gewone deurknop werkt niet maar die knop werkt wel, weet niet of dat voor VIRM geldt.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:48:15 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64876064
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 02:01:17 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64876365
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
Jammer

Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
  zaterdag 10 januari 2009 @ 02:04:00 #209
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64876422
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer

Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
Maar de IRM-rijtuigen hebben merkwaardig genoeg minder zitplaatsen dan de DDM-rijtuigen.
pi_64876544
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer

Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
Maar die T'tjes hebben wel gigantische bergen aan reizigers verzet, iets waar ik bij VIRM nog me vraagtekens bij ga zetten. Als je je nadagen van Plan T bekijkt, IC 3700 is het wel echt misbruikt .
  zaterdag 10 januari 2009 @ 02:12:01 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64876593
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar die T'tjes hebben wel gigantische bergen aan reizigers verzet, iets waar ik bij VIRM nog me vraagtekens bij ga zetten. Als je je nadagen van Plan T bekijkt, IC 3700 is het wel echt misbruikt .
Vooral de IC 800 's avonds. Twee treinstellen, in het slechtste geval 12 bakken en geen hond die er in zit.
pi_64876645
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
Hoezo veel?

Mat '46: 144
Mat '54: 171
Mat '64: 277
ICM(m): 144
(Aantallen gebouwd per materiaal-serie)
So we just called him Fred too
pi_64876691
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
a) dat is Plan V
b) de complete serie Mat '64 bestaat uit plan T én plan V (netzoals VIRM bestaat uit VIRM-IV én VIRM-VI), samen goed voor 277 stuks.
So we just called him Fred too
pi_64876759
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de IRM-rijtuigen hebben merkwaardig genoeg minder zitplaatsen dan de DDM-rijtuigen.
Das niet zo vreemd, aangezien de DDM-rijtuigen én minder beenruimte én er op elke mogelijke plek een zitplaats is gecreërd. (al dan niet met klapstoelen) Zo kunnen er al maximaal 20 man per rijtuig tussen de trappen zitten.
So we just called him Fred too
  zaterdag 10 januari 2009 @ 02:24:23 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64876820
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:17 schreef Cothen het volgende:

[..]

a) dat is Plan V
b) de complete serie Mat '64 bestaat uit plan T én plan V (netzoals VIRM bestaat uit VIRM-IV én VIRM-VI), samen goed voor 277 stuks.
Bedankt voor de correctie.
pi_64878382
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sherloc staat er op de zijkant idd. En "Inspectation". Waarvan je maar mag hopen dat het een woordspeling bedoelt te zijn
Ik ben bang dat het een staaltje engrish is. Zoiets als het krokodilvrij ijs van australian.
pi_64880527
Goed gisteravond met t3672 om 21:50 vertrokken uit Dv. Van reizigers begreep ik dat dit al ongeveer het enige was wat uit Ah gekomen was sinds een tijdje. Bij Ost werd omgeroepen dat het allemaal nog wat langer ging duren, want er stond een trein defect tussen Ost en Wh. Treinpersoneel wist eerst ook niet veel, maar adviseerde even te blijven wachten. Vervolgens was dit ongeveer het tijdsplan:

- 22:30 --> HC verteld dat het de t3670 is geweest die de BVL naar beneden gehaald heeft. De cynische opmerking "dat is overigens niet de eerste dubbeldekker die dit geintje flikt de laatste tijd...". Er zou een extra trein uit Dv komen om de reizigers op te halen en mensen konden dan omreizen via Dv - Aml / Amf naar Zl. Iedereen naar buiten het ijskoude perron op.
- 22:40 --> Een andere HC verteld dat er toch geen andere trein naar Ost komt en dat iedereen beter maar weer de trein in kan gaan. De t3672 blijft uiteraard in Ost om te dienen als verwarmde wachtruimte.
- 23:00 --> HC meldt dat er bussen zijn besteld, hij weet nog niet wanneer deze er zullen zijn. Tegelijkertijd wordt de spanning van de BVL gehaald.
- 23:20 --> HC begint zichtbaar geïrriteerd weer contact op te nemen met de mensen van de bijsturing om te vragen of al bekend is wanneer er een bus is -> nee dus.
- 23:45 --> Verwarming valt uit, te weinig stroom in het aggregaat. Iedereen wordt naar de voorste Bs gedirrigeerd om zo in ieder geval iedereen te kunnen blijven informeren (geen omroep meer mogelijk uiteraard) en elkaar ook een beetje warm te houden
- 0:00 --> Er wordt geïnformeerd waar iedereen heen moet, ivm taxi's en dergelijke. Vooral het aantal mensen naar Gn en Lw gaat zorgen baren. Dat gaat meerdere taxi's kosten alleen die kant op al.
- 0:15 --> Bus schijnt vertrokken te zijn uit Zl
- 0:30 --> Bus arriveert, maar gaat naar Dv ondanks een hoop onbegrip van de HC. 3 man stapt in, de andere 60 blijven gedesillusioneerd achter in de inmiddels erg koud geworden trein. Op het perron gaat symbolisch het licht uit.
- 0:40 --> Licht in de trein gaat ook, het aggregaat is schijnbaar leeg...
- 0:50 --> Nog een bus en jawel naar Zl.
- 0:55 --> Overvolle alliance vertrekt als extra late 161 naar Zl . 1 HC heeft het ook gehad en gaat mee. De productieve HC blijft om de mcn gezelschap te houden die moet wachten tot hij zijn trein weer kan laten vertrekken. Die zullen het niet warm hebben gehad...
- 1:30 --> Bus komt aan in Zl. Reizigers voor Gn en Lw moeten nog even blijven zitten in de bus (35 man ongeveer!). Rest mag eruit voor de taxiparade. Uiteraard is er nog geen taxi te zien die voldoet aan de eisen van NS. Oftewel het taxibedrijf waar een contract mee is gesloten, is nog niet aanwezig.
- 1:40 --> Nog een bus arriveert op het busstation. Kort overleg volgt en de chauffeur van de Alliance is wel bereid om door te rijden naar Gn. De andere bus gaat naar Lw. Ongeveer 15 man stapt uit en gaat de andere bus in.
- 1:50 --> Beide bussen vertrekken voor hun lange tocht naar het noorden
- 3:10 --> Bus arriveert in Lw
- 3:20 --> Thuis met ongeveer 4 uur vertraging...

Goed dit kan natuurlijk eens gebeuren en tja 'tis net oars'. Maar wat ik me afvraag is het volgende:
- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
- Waarom gaat men eerst bussen tussen Zl en Dv laten rijden en komen deze pas veel later in Ost aan, waar reizigers al dik 2 uur stil staan
- Waarom stuurt men eerst een bus naar Dv, terwijl het laten rijden van de eerste bus naar Zl NS een hoop geld had gescheeld. Immers konden mensen dan nog overstappen op de laatste treinen naar Gn, Lw en Kpn. Dat had ze dus kosten voor 1 of 2 taxi's bespaard en de kosten van een bus naar Gn en een bus naar Lw.
- Waar is onze trein gebleven die de reizigers zou ophalen toen we net een half uurtje stil stonden?

In ieder geval weer een ervaring rijker.
pi_64881453
Tering JP, lekker verhaal

Na ja, word je hard van zeggen ze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64883095
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:40 schreef JeePee83 het volgende:
Goed dit kan natuurlijk eens gebeuren en tja 'tis net oars'. Maar wat ik me afvraag is het volgende:
- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
- Waarom gaat men eerst bussen tussen Zl en Dv laten rijden en komen deze pas veel later in Ost aan, waar reizigers al dik 2 uur stil staan
- Waarom stuurt men eerst een bus naar Dv, terwijl het laten rijden van de eerste bus naar Zl NS een hoop geld had gescheeld. Immers konden mensen dan nog overstappen op de laatste treinen naar Gn, Lw en Kpn. Dat had ze dus kosten voor 1 of 2 taxi's bespaard en de kosten van een bus naar Gn en een bus naar Lw.
- Waar is onze trein gebleven die de reizigers zou ophalen toen we net een half uurtje stil stonden?

In ieder geval weer een ervaring rijker.
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
Ik zou nog wel de NS schrijven dat ze zwaar gefaald hebben, zelfs zwervers worden nog beter behandeld.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport zaterdag 10 januari 2009 @ 13:43:27 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64883872
Schandalig zeg....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64886828
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
Ik zou nog wel de NS schrijven dat ze zwaar gefaald hebben, zelfs zwervers worden nog beter behandeld.
Helemaal mee eensch
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:00:25 #222
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64888160
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:15 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hoezo veel?
Als je kijkt naar het aantal treinstellen is Mat '64 duidelijk de winnaar. Maar dat waren bijna allemaal tweetjes. In totaal zijn er (246 x 2) + (31 x 4) = 616 bakken mat '64 gebouwd.

Mat '54: (73 x 4) + (68 x 2) = 428 bakken

ICM: (94 x 3) + (50 x 4) = 482 bakken

VIRM heeft, met de nieuwste serie erbij, een totaal van (als ik de bij Wiki genoemde getallen optel) maar liefts 873 gebouwde bakken. Ja dat is dus echt veel.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2009 @ 17:37:46 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64890951
Zelfs vee wordt nog beter behandeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64892862
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs vee wordt nog beter behandeld
ja die worden na 2 uur gewoon afgemaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:41:00 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64892984
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja die worden na 2 uur gewoon afgemaakt
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
pi_64893351
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:09:34 #227
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_64893820
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
quote:
- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
De vraag is lijkt me dan om hoeveel reizigers het gaat. Als de laatste stoptrein Zwolle Kampen met vijf reizigers in de problemen kan is zoiets makkelijk geregeld, met >100 reizigers wordt het een probleem. Het is niet zo dat je een hele lading dekens kan toveren. En een eventueel nabijgelegen café moet ook maar groot genoeg zijn. Tot slot is warme drank ook lastig als je geen boiler oid hebt.

Niet dat ik het goed wil praten overigens, ik heb mijn portie NS leed deze week ook al gehad. Hoogtepunt was nog wel het feit dat men in Sittard de stoptrein van 15.30 afschaft maar ondertussen niet even vermeld dat de volgende trein van 16.00 reeds verwarmd en wel gereed stond op spoor 1. Dat kwam de servicemedewerker persoonlijk vertellen om 15.50...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_64896396
Wees blij dát ze je nog iets verteld hebben... Soms komt het ook voor dat als een trein opgeheven wordt dat je het maar verder zelf uit mag zoeken...
pi_64897383
Prima! Ik zoek het graag zelf uit. Daarom eis ik ook dat ik te allen tijde uit de trein mag en kan stappen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 21:19:30 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64897907
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Prima! Ik zoek het graag zelf uit. Daarom eis ik ook dat ik te allen tijde uit de trein mag en kan stappen.
Dat is tegen de huisregels van NS, dus je mag niet met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:33:37 #231
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_64902108
Vanmorgen was het weer flink raak op het traject Antwerpen-Roosendaal. Ik stapte op de beneluxtrein in Antwerpen van 11:00, maar die vertrok al flink wat later(ik geloof +20). Er werd ook omgeroepen dat er een defecte trein voor zou staan.
Onderweg ook al even flink aan het afremmen geweest en bij Essen stopte de trein weer, ingelaste stop. Er werd zelfs omgeroepen dat de mensen een rookpauze konden nemen. Nog steeds vanwege een defecte trein, het andere spoor werd niet vrijgegeven.

Toen de trein eindelijk weer vertrok, was de defecte trein te zien, vlak voor Roosendaal. Het was ook een beneluxtrein, de wagen ervoor. Ik kon de passagiers zien zitten en ik denk dat die het ook best zwaar hadden, want ik geloof dat de trein spanningsloos stond voor een kleine 2 uur (en dan zal het best wel koud zijn, met een matige vorst buiten). Voor die trein hadden ze een 17xx gezet (of 18xx, ik kon het nummer niet zien), met daar weer voor een paar oude dubbeldekker wagons en stuurstand. Dat was wel een aparte combinatie!

Maar het valt me wel op, hoe vaak het nu met die internationale trein nu mis gaat. Als ik naar teletekst kijk, die ik niets anders dan grote vertragingen en een hoop uitval. Die dienst lijkt niet meer vol te houden, terwijl het toch wel een belangrijke verbinding is. Ja, je kan straks met de Thalys, maar daar moet je voor reserveren en die is dan nog eens duurder. Ik hoop dan ook, dat er nog een goede verbinding met Belgie blijft. Misschien dat ze naar de stoptrein ook de IC van Antwerpen-Essen door kunnen laten rijden naar Roosendaal? Dan is er tenminste nog een regelmatige dienst.

Trouwens, hoe moet het nu, als de internationale trein vanuit Antwerpen niet verder rijdt dan Essen? Ja, er is een stoptrein, maar wat als de laatste stoptrein uit Essen al weg is? Of laten ze die dan wachten?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:39:23 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64902279
De Beneluxtrein is van ellende uit elkaar aan het vallen... dat is al een tijdje zo en dat gaat alleen maar erger worden, omdat de HSL-Zuid zo vertraagd wordt. NMBS wil niet meer investeren in de 11.8-reeks, en de hoeveelheid Traxx die België inmag is minimaal, want ook daar wil de NMBS niet aan meebetalen.

Maar wat jij beschrijft is dat ze een DDM + 1700 hebben gekoppeld aan de 11.8 + ICRm + BDs van de Benelux? Als de 11.8 vooraan stond lijkt me dat onmogelijk, als de BDs vooraan stond kan dat natuurlijk wel.

De stoptrein Antwerpen - Essen wordt doorgetrokken naar Roosendaal, waar je dan weer een (belabberde) aansluiting hebt op het Nederlandse net. NS wil echt zoveel mogelijk mensen in die HSL krijgen, wat niet zo vreemd is gezien de prijs die het voor NS kost, maar voor de reiziger is het heel erg vervelend.

Als er vanuit Essen geen mogelijkheid meer is om in Roosendaal te komen, is het de plicht van de NMBS om voor vervangend vervoer te zorgen... dit kan danwel een extra trein zijn (voor heel veel reizigers), danwel een bus (voor een hoop reizigers) danwel taxi's (voor een klein aantal reizigers). Als de trein in Nederland stilvalt is dat de plicht van de NS... maar als dit in de Randstad gebeurt, zal NS wel zeggen 'pak de nachttrein maar'.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2009 @ 23:41:58 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64902352
Als het DDM is geweest, dan moet het ook een 1800-loc zijn geweest, want 1700-locs rijden niet met DDM
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:48:47 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64902528
Ohja, DDM wordt gedaan icm 1800... DD-AR met 1700. Even vergeten.
  zondag 11 januari 2009 @ 02:39:28 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64906316
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ohja, DDM wordt gedaan icm 1800... DD-AR met 1700. Even vergeten.
Dit omdat de 1800-locs 's nachts nog andere diensten verzorgen; de pantograaf van het DDM-stuurstandrijtuig wordt dan gehesen om de combinatie o.a. van verwarming te voorzien.

De DD-AR heeft stuurstandrijtuigen zonder pantograaf daar ze semi-permanent gekoppeld zijn aan een mDDM-rijtuig of een 1700-loc.
  zondag 11 januari 2009 @ 02:43:32 #236
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64906356
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:39 schreef James1988 het volgende:
De Beneluxtrein is van ellende uit elkaar aan het vallen... dat is al een tijdje zo en dat gaat alleen maar erger worden, omdat de HSL-Zuid zo vertraagd wordt. NMBS wil niet meer investeren in de 11.8-reeks, en de hoeveelheid Traxx die België inmag is minimaal, want ook daar wil de NMBS niet aan meebetalen.
Wat een geweldige mensen daar bij de NMBS. Er zijn daar volgens mij slechts twee materieelsoorten die op L-treinen naar Nederland zijn toegelaten, zij het op halve kracht.

En de nieuwste Belgische locs zijn alleen geschikt gemaakt voor het eigen railnetwerk, al wil ik nog wel weten of de exemplaren op de IC tussen Maastricht en Luik voorzien zijn van het ATB-beveiligingssysteem of ook op halve kracht rijden bij het inrijden van Nederlands grondgebied.
  zondag 11 januari 2009 @ 03:11:15 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64906655
quote:
Op zondag 11 januari 2009 02:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit omdat de 1800-locs 's nachts nog andere diensten verzorgen; de pantograaf van het DDM-stuurstandrijtuig wordt dan gehesen om de combinatie o.a. van verwarming te voorzien.
Wat doet een 1800 's nachts dan nog allemaal? Goederen ofzo?
quote:
De DD-AR heeft stuurstandrijtuigen zonder pantograaf daar ze semi-permanent gekoppeld zijn aan een mDDM-rijtuig of een 1700-loc.
Ahja, dat verklaart 't. Thank you!
quote:
Op zondag 11 januari 2009 02:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat een geweldige mensen daar bij de NMBS. Er zijn daar volgens mij slechts twee materieelsoorten die op L-treinen naar Nederland zijn toegelaten, zij het op halve kracht.
Volgens mij is er helemaal niet zo veel reizigersmaterieel toegelaten in NL: alleen de 11.8-reeks, de HLE 13-reeks en de varkensneuzen (AM75) zijn toegelaten, de laatste twee met beperkingen. 11.8 mag heel Nederland door, de andere twee alleen tot Roosendaal en Maastricht.
quote:
En de nieuwste Belgische locs zijn alleen geschikt gemaakt voor het eigen railnetwerk, al wil ik nog wel weten of de exemplaren op de IC tussen Maastricht en Luik voorzien zijn van het ATB-beveiligingssysteem of ook op halve kracht rijden bij het inrijden van Nederlands grondgebied.
HLE13 rijdt dan op halve kracht.

ProRail vereist ATB voor alles wat op de baan komt (hun goed recht als je het mij vraagt), maar volgens HGBTF zijn er uitzonderingen:

MS75 (varkensneus), klassiek motorstel en HLE 13 zijn beperkt tot respectievelijk Roosendaal en Maastricht. Dit wordt ook aangeduid met een sterretje/bolletje op de kast van de trein.
  zondag 11 januari 2009 @ 04:52:18 #238
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64907285
Errata:

De pantografen zitten er bij de DDM1-stuurstandrijtuigen omdat vroeger de NS ook cargovervoerder was en juist de 1600-locs voor meerdere doeleinden gebruikt werden. Tegenwoordig valt deze redenatie weg en worden de pantografen alleen opgelaten voor de rangeeracties in de buitenlucht. DDAR-stammen kunnen alleen gesplitst worden in de werkplaatsen.

Op HGBTF kom ik ook nog de Deense Neus tegen, die echter niet in Nederland toegelaten is. De reden waarom dit treinstel wel een uitzondering heeft is te zoeken onder de tweedeling van het materieel: een deel is alleen toegelaten op het Belgische spoor, een ander deel heeft ook een Frans beveiligingssysteem.
  zondag 11 januari 2009 @ 11:05:29 #239
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64908647
Slecht nieuws m.b.t. treinstel 419 (boem is ho):





quote:
Zaterdagavond rond 19:30 kregen een zeer triest bericht te horen. Bij Nedtrain te Leidschendam had een zeer zware aanrijding plaatsgevonden tussen een binnenkomende DDAR en de stilstaande 419.

Een groot deel van de ABDk neus is zwaar beschadigd waarbij grote schade aan de binnenliggende apperatuur is ontstaan. Het stel stond met het voorste draaistel uit de rails en is door de aanrijding ongeveer 18 meter verplaatst! De DDAR is bijzonder zwaar beschadigd, de cabine is aan één zijde compleet ingedrukt, ongeveer 1 meter, waarbij de cabine getordeerd is. Het inwendige van deze cabine is totaal verwoest, waarbij de stuurtafel ongeveer 40 cm naar binnen is gedrukt. De DDAR is niet ontspoord.


Dit is heel slecht nieuws, immers het stel was juist de afgelopen dagen geheel onderhouden en weer rijvaardig! Alleen al zaterdag werkte er nog ruim 10 vrijwilligers aan het onderhoud van het stel! De tijd zal uitwijzen wat de toekomst is van ons stel, de verzekeringsafhandeling gaat waarschijnlijk nog maanden duren.
Meer foto's en info's op de site van Stichting Mat.'64:

http://www.mat64.nl/
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 11:49:11 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64909398
en weer een museumtreinstel kapot....
nou zal er hierbij niet zo'n groot probleem zijn, omdat er nog wel wat v'tjes aan de kant staan die als reserveonderdeel gebruikt kunnen worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 januari 2009 @ 11:56:00 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64909527
Ongelooflijk, en het ligt natuurlijk weer niet aan de machinist
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 12:03:04 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64909677
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:56 schreef bork het volgende:
Ongelooflijk, en het ligt natuurlijk weer niet aan de machinist
nouja, ik kan me niet voorstellen dat het spoor zo verschrikkelijk glad was dat je, op het moment dat je op het normale punt remt, nog zo'n snelheid hebt dat je een ander treinstel zo kunt beschadigen en 18 meter verplaatsen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 januari 2009 @ 12:46:58 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64910734
Ik kan me ook niet voorstellen dat er in Nederland zeg maar 10 museumtreinstellen rondrijden en duizend gewone treinstellen, en dat er dan steeds museumtreinstellen kort gereden worden. Het is een complot zeg ik je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 januari 2009 @ 15:18:38 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64915287
Weer een machinist die graag ontslagen wordt. Kolere, wat een dreun zal dat gegeven hebben. Maar waarom nou precies die groene V.

Als ik trouwens naar het schadebeeld kijk: het is geen frontale aanrijding, 't zal op een wissel heben plaatsgevonden, wellicht stond de 419 niet voorbij de vrijbalk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 januari 2009 @ 15:19:24 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64915312
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64915803
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:49 schreef dennistd het volgende:
en weer een museumtreinstel kapot....
nou zal er hierbij niet zo'n groot probleem zijn, omdat er nog wel wat v'tjes aan de kant staan die als reserveonderdeel gebruikt kunnen worden.
Bak van een andere plan V pakken, schilderen en interieur overzetten en rijden maar.
Uiteraard op kosten van de NS (of prorail die de trein misschien op verkeerd spoor heeft gezet)
So we just called him Fred too
  zondag 11 januari 2009 @ 15:44:03 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64916200
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Daar moet je als machinist ook geen aanrijdingen mee maken gezien de kreukelzone.

Net zoals de Regiorunner overigens, waar de machinisten voor hun leven moeten rennen als een vrachtwagen zich klem heeft gereden op een overweg.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:05:44 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64917026
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Een geluk bij een ongeluk idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 januari 2009 @ 16:07:04 #249
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_64917082
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Cothen het volgende:
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
Dat.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 11 januari 2009 @ 17:10:51 #250
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64919496
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
QFT
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')