ICL of ICK bedoeltie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:27 schreef blup het volgende:
van die getrokken koploper achtige dingen
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
En nog een klein vraagje: als een VIRM op het station staat, en de deuren open zijn, zie je naast de treeplank twee kleine geelachtige lampjes branden. Als de deuren dichtgaan en de trein rijdt, zijn die lampjes uit... geven die de vergrendeling van de deuren aan ofzo?
Op Roosendaal zag ik soms ook VIRMs stilstaan (op bijvoorbeeld het 5e of 6e spoor) waar die lampjes aan waren, reizigers zaten er natuurlijk niet in.
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
Jammerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
Maar de IRM-rijtuigen hebben merkwaardig genoeg minder zitplaatsen dan de DDM-rijtuigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer
Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
Maar die T'tjes hebben wel gigantische bergen aan reizigers verzet, iets waar ik bij VIRM nog me vraagtekens bij ga zetten. Als je je nadagen van Plan T bekijkt, IC 3700 is het wel echt misbruiktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer
Maar als je kijkt naar de zitplaatscapaciteit zal IRM wel flink wat meer zitplaatsen hebben dan al die T'tjes bij elkaar
Vooral de IC 800 's avonds. Twee treinstellen, in het slechtste geval 12 bakken en geen hond die er in zit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar die T'tjes hebben wel gigantische bergen aan reizigers verzet, iets waar ik bij VIRM nog me vraagtekens bij ga zetten. Als je je nadagen van Plan T bekijkt, IC 3700 is het wel echt misbruikt.
Hoezo veel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
Weer een postje over VIRMs. Het is de grootste treinenserie die NS heeft, 127 treinen en 50 in bestelling... straks hebben ze dus 177 VIRMs staan. Dat is vrij veel, zijn er andere series waarvan er zoveel zijn eigenlijk?
a) dat is Plan Vquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Van de Plan T werden tussen 1966 en 1976 246 stuks geleverd, de IRM kan dat record niet meer verbeteren.
Das niet zo vreemd, aangezien de DDM-rijtuigen én minder beenruimte én er op elke mogelijke plek een zitplaats is gecreërd. (al dan niet met klapstoelen) Zo kunnen er al maximaal 20 man per rijtuig tussen de trappen zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de IRM-rijtuigen hebben merkwaardig genoeg minder zitplaatsen dan de DDM-rijtuigen.
Bedankt voor de correctie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
a) dat is Plan V
b) de complete serie Mat '64 bestaat uit plan T én plan V (netzoals VIRM bestaat uit VIRM-IV én VIRM-VI), samen goed voor 277 stuks.
Ik ben bang dat het een staaltje engrish is. Zoiets als het krokodilvrij ijs van australian.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sherloc staat er op de zijkant idd. En "Inspectation". Waarvan je maar mag hopen dat het een woordspeling bedoelt te zijn
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:40 schreef JeePee83 het volgende:
Goed dit kan natuurlijk eens gebeuren en tja 'tis net oars'. Maar wat ik me afvraag is het volgende:
- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
- Waarom gaat men eerst bussen tussen Zl en Dv laten rijden en komen deze pas veel later in Ost aan, waar reizigers al dik 2 uur stil staan
- Waarom stuurt men eerst een bus naar Dv, terwijl het laten rijden van de eerste bus naar Zl NS een hoop geld had gescheeld. Immers konden mensen dan nog overstappen op de laatste treinen naar Gn, Lw en Kpn. Dat had ze dus kosten voor 1 of 2 taxi's bespaard en de kosten van een bus naar Gn en een bus naar Lw.
- Waar is onze trein gebleven die de reizigers zou ophalen toen we net een half uurtje stil stonden?
In ieder geval weer een ervaring rijker.
Helemaal mee eenschquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
Ik zou nog wel de NS schrijven dat ze zwaar gefaald hebben, zelfs zwervers worden nog beter behandeld.
Als je kijkt naar het aantal treinstellen is Mat '64 duidelijk de winnaar. Maar dat waren bijna allemaal tweetjes. In totaal zijn er (246 x 2) + (31 x 4) = 616 bakken mat '64 gebouwd.quote:
ja die worden na 2 uur gewoon afgemaaktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs vee wordt nog beter behandeld
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die worden na 2 uur gewoon afgemaakt
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat met reizigers soms ook zou willen doen.
De vraag is lijkt me dan om hoeveel reizigers het gaat. Als de laatste stoptrein Zwolle Kampen met vijf reizigers in de problemen kan is zoiets makkelijk geregeld, met >100 reizigers wordt het een probleem. Het is niet zo dat je een hele lading dekens kan toveren. En een eventueel nabijgelegen café moet ook maar groot genoeg zijn. Tot slot is warme drank ook lastig als je geen boiler oid hebt.quote:- Waarom werden de reizigers niet in naar het café gestuurd bij Ost om daar warm te blijven toen de verwarming uit viel. Het was behoorlijk koud daar (ik gok toch wel een graadje of -8 tot -10) en de trein was op een gegeven moment niet veel warmer
- Ook het regelen van dekens en warme drank was te veel. Het was duidelijk dat enkele mensen het zichtbaar erg moeilijk hadden met de kou. Ik begrijp dat de gestrande VIRM prio krijgt, maar dit was wel erg embarmelijk
Dat is tegen de huisregels van NS, dus je mag niet met de trein.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Prima! Ik zoek het graag zelf uit. Daarom eis ik ook dat ik te allen tijde uit de trein mag en kan stappen.
Dit omdat de 1800-locs 's nachts nog andere diensten verzorgen; de pantograaf van het DDM-stuurstandrijtuig wordt dan gehesen om de combinatie o.a. van verwarming te voorzien.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ohja, DDM wordt gedaan icm 1800... DD-AR met 1700. Even vergeten.
Wat een geweldige mensen daar bij de NMBS. Er zijn daar volgens mij slechts twee materieelsoorten die op L-treinen naar Nederland zijn toegelaten, zij het op halve kracht.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:39 schreef James1988 het volgende:
De Beneluxtrein is van ellende uit elkaar aan het vallen... dat is al een tijdje zo en dat gaat alleen maar erger worden, omdat de HSL-Zuid zo vertraagd wordt. NMBS wil niet meer investeren in de 11.8-reeks, en de hoeveelheid Traxx die België inmag is minimaal, want ook daar wil de NMBS niet aan meebetalen.
Wat doet een 1800 's nachts dan nog allemaal? Goederen ofzo?quote:Op zondag 11 januari 2009 02:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit omdat de 1800-locs 's nachts nog andere diensten verzorgen; de pantograaf van het DDM-stuurstandrijtuig wordt dan gehesen om de combinatie o.a. van verwarming te voorzien.
Ahja, dat verklaart 't. Thank you!quote:De DD-AR heeft stuurstandrijtuigen zonder pantograaf daar ze semi-permanent gekoppeld zijn aan een mDDM-rijtuig of een 1700-loc.
Volgens mij is er helemaal niet zo veel reizigersmaterieel toegelaten in NL: alleen de 11.8-reeks, de HLE 13-reeks en de varkensneuzen (AM75) zijn toegelaten, de laatste twee met beperkingen. 11.8 mag heel Nederland door, de andere twee alleen tot Roosendaal en Maastricht.quote:Op zondag 11 januari 2009 02:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een geweldige mensen daar bij de NMBS. Er zijn daar volgens mij slechts twee materieelsoorten die op L-treinen naar Nederland zijn toegelaten, zij het op halve kracht.
HLE13 rijdt dan op halve kracht.quote:En de nieuwste Belgische locs zijn alleen geschikt gemaakt voor het eigen railnetwerk, al wil ik nog wel weten of de exemplaren op de IC tussen Maastricht en Luik voorzien zijn van het ATB-beveiligingssysteem of ook op halve kracht rijden bij het inrijden van Nederlands grondgebied.
Meer foto's en info's op de site van Stichting Mat.'64:quote:Zaterdagavond rond 19:30 kregen een zeer triest bericht te horen. Bij Nedtrain te Leidschendam had een zeer zware aanrijding plaatsgevonden tussen een binnenkomende DDAR en de stilstaande 419.
Een groot deel van de ABDk neus is zwaar beschadigd waarbij grote schade aan de binnenliggende apperatuur is ontstaan. Het stel stond met het voorste draaistel uit de rails en is door de aanrijding ongeveer 18 meter verplaatst! De DDAR is bijzonder zwaar beschadigd, de cabine is aan één zijde compleet ingedrukt, ongeveer 1 meter, waarbij de cabine getordeerd is. Het inwendige van deze cabine is totaal verwoest, waarbij de stuurtafel ongeveer 40 cm naar binnen is gedrukt. De DDAR is niet ontspoord.
Dit is heel slecht nieuws, immers het stel was juist de afgelopen dagen geheel onderhouden en weer rijvaardig! Alleen al zaterdag werkte er nog ruim 10 vrijwilligers aan het onderhoud van het stel! De tijd zal uitwijzen wat de toekomst is van ons stel, de verzekeringsafhandeling gaat waarschijnlijk nog maanden duren.
nouja, ik kan me niet voorstellen dat het spoor zo verschrikkelijk glad was dat je, op het moment dat je op het normale punt remt, nog zo'n snelheid hebt dat je een ander treinstel zo kunt beschadigen en 18 meter verplaatsen...quote:Op zondag 11 januari 2009 11:56 schreef bork het volgende:
Ongelooflijk, en het ligt natuurlijk weer niet aan de machinist
Bak van een andere plan V pakken, schilderen en interieur overzetten en rijden maar.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:49 schreef dennistd het volgende:
en weer een museumtreinstel kapot....
nou zal er hierbij niet zo'n groot probleem zijn, omdat er nog wel wat v'tjes aan de kant staan die als reserveonderdeel gebruikt kunnen worden.
Daar moet je als machinist ook geen aanrijdingen mee maken gezien de kreukelzone.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Een geluk bij een ongeluk iddquote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
Dat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Cothen het volgende:
Ik had 112 gebeld met de mededeling dat er zoveel man in een trein gestrand is en dat er gevaar is op onderkoelings.
QFTquote:Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |