Socios | zaterdag 27 december 2008 @ 13:29 |
Hier alweer deel 137 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 27-12-2008 13:37:58 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 27 december 2008 @ 13:35 |
Om even op het jaar terug te blikken: Mijn hoogtepunt was wel met fles in de richting van Trier, anderhalf uur door de coupe rennen en uit ramen hangen om bordjes te knallen, en die mensen maar afvragen waar we mee bezig waren ![]() Dieptepunt was de aanrijding tussen Delft en Rijswijk.. | |
dennistd | zaterdag 27 december 2008 @ 13:38 |
tegenwoordig rijden er geen Treinen Voor Post meer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 december 2008 @ 13:42 |
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP. | |
James1988 | zaterdag 27 december 2008 @ 13:44 |
ATB / TVP ![]() Ik ben echt benieuwd naar Train Simulator 2, 't ziet er goed uit i.i.g. | |
knars | zaterdag 27 december 2008 @ 13:53 |
Hoogtepunt: de ritjes met knars junior, Thalys die bij mijn achtertuin strandt Dieptepunt: inzet DDAR op mijn directe woon-werk verbinding sinds dienstregeling 2009 | |
Socios | zaterdag 27 december 2008 @ 13:54 |
Moet dat niet andersom? ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 27 december 2008 @ 14:11 |
Deeltje 137 alweer ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 27 december 2008 @ 14:12 |
Dieptepunt: de HSL, die nog steeds niet rijdt, AnsaldoBreda. | |
knars | zaterdag 27 december 2008 @ 14:26 |
Nee, dat moet absoluut niet andersom. Alhoewel, een ontspoorde DDAR levert ook wel leuke foto's op ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 27 december 2008 @ 14:58 |
quote:Dan moet je hopen dat een vingerverver ligt te slapen en treinpaden naar hetzelfde spoor leidt. | |
James1988 | zaterdag 27 december 2008 @ 14:59 |
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk? | |
dennistd | zaterdag 27 december 2008 @ 15:08 |
quote:wel na een aanrijding | |
Ofyles2 | zaterdag 27 december 2008 @ 15:15 |
quote:De eerste was dacht ik tussen Nieuw-Vennep en Leiden. | |
Peterselieman | zaterdag 27 december 2008 @ 17:31 |
quote:Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels. | |
Peterselieman | zaterdag 27 december 2008 @ 17:32 |
quote:Neuh, Nostalgie FTW | |
Duvel | zaterdag 27 december 2008 @ 17:42 |
quote:En in Utrecht omdat een machinist een wissel openreed en vervolgens de trein terugzette over dat zelfde wissel, toen deed ie ook *bonk*. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 december 2008 @ 18:08 |
Daar zijn we weer, het jaaroverzicht in 12 foto's: Spoor in 2008. Veenendaal-De Klomp, 1 januari 2008. Iets na 11:35 suist Railion-loc 1601 langs met een 3½ uur vertraagde CityNightLine 318 naar Amsterdam Centraal. Vanwege de jaarwisseling heeft de trein in Duitsland 3½ uur stilgestaan. ![]() Liège-Guillemins, België, 24 februari 2008. Klassiek motorstel 175 komt zojuist binnen vanuit Maastricht en staat op het punt om in orde gemaakt te worden voor de terugreis. Even later zou een gedeelte van de tweede klasse ontruimd worden naar de eerste klasse vanwege een versplinterd venster. ![]() Hannover Messe/Laatzen, Duitsland, 9 maart 2008. Loc 218 452 staat klaar om een sliert Halberstadt-rijtuigen als stoptrein naar Hildesheim Hbf te duwen. ![]() Nykøbing/Falster, Denemarken, 26 april 2008. Een dubbeldeksstammetje maakt zich op om terug te rijden naar København H, geduwd door een zware zesassige dieselloc uit de serie 1500. ![]() Eeklo, België, 3 mei 2008. De in 2006 en 2007 volledig gerestaureerde Poolse stoomloc Tkh 5387 "Generaal Stanislaw Maczek" van het Stoomcentrum Maldegem komt binnen met twee voormalige NMBS-rijtuigen. ![]() Arras, Frankrijk, 22 juni 2008. Treinstel 378 staat in het zonnetje te wachten op een nieuwe inzet. Dit treinstel is het 100ste uit deze serie wat geleverd werd aan de SNCF voor de regionale TER-diensten, vandaar de vrolijke beschildering. ![]() Mechelen, België, 27 juli 2008. Break-treinstel 363 staat klaar voor vertrek als stoptrein naar Leuven. Op de achtergrond "Duikbril" 905. ![]() Kemi, Finland, 14 augustus 2008. Loc 3087 komt binnen met de stoptrein vanuit Kokkola in de richting van Rovaniemi. Stoptreinen die een rit van 421 km maken en een restauratierijtuig aan boord hebben zijn vrij normaal in Noord-Finland. ![]() Mayrhofen, Oostenrijk, 5 september 2008. Een driebaks dieseltreinstelletje heeft zojuist het eindpunt van de Zillertalbahn bereikt, en maakt zich op om terug te keren naar Jenbach over het 760 mm smalspoor. ![]() Bad Bentheim, Duitsland, 25 oktober 2008. FLIRT ET 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld Hbf. In de verte NS-eloc 1770 die zojuist PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-loc 101 124-6 richting Hannover en Berlijn. ![]() Stavoren, 15 november 2008. In de grauwe Friese zaterdagmiddag staat Arriva-Spurtje 242 te wachten om terug te keren naar Leeuwarden. ![]() Houten, 13 december 2008. Trammetje 6016 pendelt vandaag voor het laatst op en neer naar Houten Castellum. De dienst wordt minimaal het komende jaar verbust, totdat Houten Castellum een reguliere stop aan de lijn Utrecht - 's Hertogenbosch zal worden. Het trammetje is getooid met vele handafdrukken in vingerverf, als gevolg van een afscheidsreceptie een dag eeder. ![]() | |
ReisT | zaterdag 27 december 2008 @ 18:11 |
Mooi overzichtje! Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop: quote: | |
Zug-Chef | zaterdag 27 december 2008 @ 18:22 |
Top Fles! | |
Socios | zaterdag 27 december 2008 @ 18:28 |
quote:Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 december 2008 @ 18:43 |
quote:Die staan in de NS wiki, maar de plaatjes doen hetniet meer idd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 december 2008 @ 19:12 |
definitieve statistieken (voor wat dat boeit dan) zijn er nog niet aangezien ik komende week eerst nog een aantal dagen in de buurt van Berlijn vertoef ![]() | |
zwahiel | zaterdag 27 december 2008 @ 20:19 |
quote:Al gedaan ![]() | |
Ofyles2 | zondag 28 december 2008 @ 00:34 |
quote:Daar heb ik heel weinig aan. De afstand van mijn huis tot de dichtstbijzijnde Bruna is nu verder dan ooit. | |
James1988 | zondag 28 december 2008 @ 01:10 |
Er heeft vanochtend een zuurstok van Brussel naar Amsterdam meer dan 3 uur stilgestaan, door een defect aan de bovenleiding. Voor een reportage, zie http://www.deredactie.be/(...)/081227_Trein_Duffel Ik vind dit schandalig. Dat je niet in 10 minuten vervangend vervoer kunt regelen snap ik, maar 3 uur is echt te veel, zeker met die vrieskou. Wat een gepruts. Discussie/meer info op HGBTF. [ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 28-12-2008 01:18:40 ] | |
Socios | zondag 28 december 2008 @ 04:11 |
Sick. | |
Dr_Flash | zondag 28 december 2008 @ 08:33 |
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk ![]() | |
Wadloper | zondag 28 december 2008 @ 09:06 |
Ik neem ook al geen deel meer met de discussies op Somda. Ik mag dat trouwens niet eens meer ![]() | |
DaFrenk | zondag 28 december 2008 @ 09:38 |
Voor de geïnteresseerde, iemand @ usenet zit 80 DVD's aan Bahn TV opnames te posten ![]() ![]() | |
TommyGun | zondag 28 december 2008 @ 09:56 |
quote:Nogal idd | |
Dr_Flash | zondag 28 december 2008 @ 11:49 |
quote:"Iemand"? ![]() | |
DaFrenk | zondag 28 december 2008 @ 11:59 |
quote: ![]() | |
Cyclonist | zondag 28 december 2008 @ 13:26 |
Zeg, die pieptonen die je hoort in de dubbeldekkers van de NS, da's toch antigeluid voor de motoren ofzoiets? Ontzettend irritant in de tweede klas, maar als je eerste klas gaat zitten hoor je ze niet? ![]() | |
Duvel | zondag 28 december 2008 @ 13:28 |
Nee, is een smoorspoel ergens in het hoogspanningscircuit. ![]() | |
James1988 | zondag 28 december 2008 @ 15:21 |
quote:Dat vind ik onzin. Panne kan voorkomen natuurlijk, maar in zo'n situatie moet er gewoon binnen een uur een loc staan die die trein wegsleept naar een station. Dit was waardeloos, wat die Steven ook zegt. Zo ga je niet met passagiers om. | |
Ofyles2 | zondag 28 december 2008 @ 17:46 |
quote:Wat een vingerververs bij Infrabel toch. ![]() Ik begrijp niet dat de Belgische treinreiziger hun fratsen slikt, terwijl ze nog beroerde presteren dan ProRail. | |
James1988 | zondag 28 december 2008 @ 18:34 |
quote:Infrabel, Incapabel, het rijmt ook ![]() quote:De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden. Als ik Descheemaeker zou zijn, zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen... om aan leiding te staan van zo'n beroerd presterend bedrijf. NMBS draait toch nog steeds verlies, als ik me niet vergis? | |
Lemjur | zondag 28 december 2008 @ 18:47 |
Hoogtepunt 2008: mijn eerste rondje Nederland, Rondje Amsterdam-Milaan-Ljubljana-Praag-Amsterdam. Dieptepunt 2008: NS-Hispeed-systeem wat op mijn kaartje een verkeerd station in Praag print, waardoor ik als een haas naar een ander station moest reizen en bijna mń trein miste. En tevens niet kunnen slapen in de slaaptrein naar huis vanwege jankende kinderen, Kus | |
SpeedyRich | zondag 28 december 2008 @ 18:52 |
fles de foto 1700 op dat grensstation en die vertrekkende trein is puik plaatje | |
Dr_Flash | zondag 28 december 2008 @ 19:55 |
quote:Waar gaat dit over? ![]() | |
James1988 | zondag 28 december 2008 @ 20:20 |
quote:Ik denk over http://www.smorgensindevroegte.nl/treinen/spoor2008/200810.jpg ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 december 2008 @ 20:36 |
oh okee, ik dacht even dat het over 2 verschillende plaatjes ging ![]() | |
Dr_Flash | zondag 28 december 2008 @ 22:53 |
Weet iemand wat er bij het Spoorwegmuseum gebeurd is? quote:Mja, dat dus. Maar samen met Nico Spilt ben ook ik benieuwd naar de details. | |
James1988 | zondag 28 december 2008 @ 23:01 |
Linkjes: http://www.somda.nl/www/forum/6110/ http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=682 | |
bork | zondag 28 december 2008 @ 23:48 |
Museum is deze maandag open ivm met kerstvakantie, ben benieuwd hoe ze dit ff oplossen. | |
sander89 | maandag 29 december 2008 @ 00:44 |
Die sprinters knallen wel vaak ergens tegen op ![]() Ben bang dat ik ga schrikken als ik de foto's zie ![]() | |
Ofyles2 | maandag 29 december 2008 @ 00:52 |
quote:NMBS wordt overgefinancieerd door de overheid, net zoals de MIVB/STIB, VVM De Lijn en SRWT TEC. De prijzen zijn goedkoper dan in Nederland, woon-werkkilometers worden vergoed, maar de reizigersbond laat zich ook roeren omdat donderdag de tarieven met ongeveer 6% stijgen. | |
James1988 | maandag 29 december 2008 @ 08:17 |
Whehe, ik had op HGBTF gepost dat ik het gepruts vind, en er zijn mensen die het met me eens zijn ![]() | |
Duvel | maandag 29 december 2008 @ 09:55 |
En weer een machinist minder in actieve NSR-dienst. ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 29 december 2008 @ 09:57 |
quote:?? | |
Duvel | maandag 29 december 2008 @ 09:58 |
Machinisten die museummaterieel beschadigen, moeten worden ontslagen. | |
Zug-Chef | maandag 29 december 2008 @ 12:37 |
De vangst van twee koude zonnige dagen in den Lande:![]() De inzet van de serie 1200 en 6700 voor de Leeuwarden Shuttle gaan nog altijd gestaag door, maar toch zal daar hoe dan ook binnen niet al te lange tijd een einde aan komen. Op derde kerstdag is ACTS weer gewoon van de partij, na twee rustdagen ingelast te hebben. Door de vrieskou op deze zonnige zaterdag passeren de 1251 en de 6703 met containertrein 50063 enkele vrijstaande woningen in Wezep op weg naar 't Harde, al waar de trein even aan de kant gaat om NSR tweemaal voor te laten. ![]() Na de stop in 't Harde vervolgen de 1251 + 6703 hun weg met containertrein 50063 op weg naar de Maasvlakte West. Met het oude stationsgebouwtje op de achtergrond passeren zij hier het station van Ermelo. ![]() Zondag. Op de Betuweroute was het vandaag erg rustig. Slechts 1 trein was te zien tijdens een wacht van ruim 2 uur. Veolia's 189 094 is met Graantrein 341713 vanuit Europoort op weg naar Emmerich en Bottrop (D), als Herwijnen gepasseerd wordt. ![]() Zo'n 50 km verderop ter hoogte van de CUP in Valburg tussen de stapelwolken door enkele zonnestralen. Zoals te zien is op de foto, is de zon 200m verderop uit. Nogmaals de Veolia 189 094 met Graantrein 341713 van Europoort naar Bottrop (D). Over het hoe en wat van het inhalen van deze trein doe ik overigens geen uitspraken ![]() ![]() NSR's ICMm 4034 is alleen op weg als IC van Enschede naar Schiphol, als Dijkerhoek gepasseerd wordt. ![]() Van de zondagse optocht uit Bentheim bleef vandaag weinig over. Enkele treinen opgeheven of flink in de plus. Gelukkig nog wel een extraatje in de laatste zonnestralen van de dag. ITL 186 148 met de vertraagde Tulipan tr 42336 ter hoogte van buurtschap Dijkerhoek tussen Holten en Bathmen. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 29-12-2008 13:22:16 ] | |
ghizzer | maandag 29 december 2008 @ 12:41 |
tvp | |
Socios | maandag 29 december 2008 @ 13:18 |
Prachtig beeldmateriaal, kan er minuten naar kijken. ![]() | |
bork | maandag 29 december 2008 @ 16:39 |
Speciaal vandaag om 17.52 en 18.52 van Hilversum naar Utrecht Maliebaan zonder overstap!!!![]() | |
bork | maandag 29 december 2008 @ 16:59 |
quote:Auw -> ![]() Kant die tegen het juk is aangekomen. ![]() ![]() ![]() Andere kant (SGM-knal) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nam_Soldier | maandag 29 december 2008 @ 17:00 |
quote:Dat kun je ook wel fietsen. ![]() | |
Duvel | maandag 29 december 2008 @ 17:12 |
quote:Bedankt voor de foto's. Ziet er niet zo best uit. ![]() ![]() | |
Brembo | maandag 29 december 2008 @ 18:11 |
00:24 Nijmegen 4b Hertogenbosch ('s) Stoptrein (NS) 00:28 Nijmegen Dukenburg 00:32 Wijchen 00:38 Ravenstein 00:44 Oss 00:47 Oss West 00:54 Rosmalen 00:58 Hertogenb ('s) Oost 01:02 Hertogenbosch ('s) 3a 01:22 Hertogenbosch ('s) 6 Utrecht Centraal Intercity (NS) 01:50 Utrecht Centraal 18a 02:00 Utrecht Centraal 19b Ede-Wageningen Intercity (NS) 02:10 Driebergen-Zeist 02:23 Veenendaal-De Klomp 02:30 Ede-Wageningen 02:41 Arnhem 7b Voor het recordbedrag van ¤ 3,80 of ¤ 2,30 met korting. Leuk die nieuwe dienstregeling tussen Ah en Nm maar de laatste trein is nu wel geschapt. | |
zwahiel | maandag 29 december 2008 @ 18:54 |
Tegelen - Nijmegen - Utrecht Centraal - Gouda - Rotterdam Centraal (overstap) Antwerpen Dat waren de stations / steden waar ik moest zijn vandaag. Lekker treinritje weer! ![]() | |
Willy84 | maandag 29 december 2008 @ 20:06 |
quote:Ban gehad ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 december 2008 @ 20:09 |
Ach ja, die krijg je daar zo en aan discussies daar deelnemen heeft geen zin, omdat er of 80x hetzelfde wordt gezegd en/of de mensen het dan nog niet willen geloven. | |
Dr_Flash | maandag 29 december 2008 @ 20:14 |
Zo. Nou. We zijn er hoor. Potsdam. 9:41 keurig met de PE vanuit Amf vertrokken tot en met Rheine op tijd aankomst Osnabruck +8 Vertrek Osnabruck +142 (tijdje stil gestaat tot de baan weer vrij waas, aanrijding met persoon ![]() aankomst Stendal +144 Oh nog een stremming, we worden omgeleid via Wittenberge, daarvoor moet alleen wel even de lok omlopen. Staat de lok aan de andere kant: Oh, stremming voorbij. Lok weer terug omlopen.... Vertrek Stendal +165 Aankomst Berlin Hbf +172. En nu maar eens een biertje ![]() | |
James1988 | maandag 29 december 2008 @ 20:35 |
Haha, flinke vertraging, maar je bent er! Ik hoop dat je niet in de vrieskou hebt gezeten zoals die mensen in de Benelux van zaterdag? | |
Wadloper | maandag 29 december 2008 @ 20:52 |
quote:Jep ![]() quote:Klopt helemaal Peterselie ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 december 2008 @ 21:43 |
Nee James, het was behoorlijk heet zelfs. omdat ieder moment het sein zou kunnen komen dat we verder konden moesten de deuren dicht blijven ![]() | |
Duvel | maandag 29 december 2008 @ 21:53 |
Klinkt heel prettig, veel plezier in elk geval! | |
bork | maandag 29 december 2008 @ 22:03 |
quote:Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 december 2008 @ 00:23 |
Berlijn, toffe stad, leuke tijd toegewenst fles! mooie foto's zug! ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 december 2008 @ 01:43 |
Vraagje: wie weet waar ik cijfers van de NS en NMBS kan vinden? Jaarrapporten, winst, omzet, reizigerswaardering, enzovoorts? De Engelse Wikipedia geeft wel wat info, maar zeker voor de NMBS is die verouderd. | |
ReisT | dinsdag 30 december 2008 @ 02:45 |
quote:Bedoel je zoiets? Jaarverslag NS 2007 (vanaf p.34) Jaarverslag NMBS 2007 (vanaf p.18) Begint allebei met hoop blablabla, maar tussendoor ook de nodige cijfers . ![]() | |
Roelzz | dinsdag 30 december 2008 @ 13:06 |
Ik las net een interview met Aad Veenman uit het NRC. Daar ging ook een stukje over de aankoop van de V250 bij AnsaldoBreda.quote: | |
Zug-Chef | woensdag 31 december 2008 @ 16:39 |
![]() Een ijskoude dinsdagochtend in de rustige leegte nabij Staphorst/Punthorst wordt kortstondig opgeschrikt door de passage van IC (10)736 (Leeuwarden - Schiphol). Verder dan Ermelo kwam de trein spijtig genoeg niet, vanwege de aanrijding met een persoon. ![]() Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier in het Noorden rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad., zowel tussen Groningen en Zwolle als de spitsslagen tussen Leeuwarden en Wolvega. ![]() Ook ACTS heeft een 189'er van MRCE geleased. De lok wordt standaard ingezet voor de treinen van/naar Herne (D) via de Betuweroute. Wanneer deze shuttle niet rijdt, volgt de inzet in de shuttles van/naar Veendam of, sporadisch, Leeuwarden. Op een zonnige en ijskoude een-na-laatste dag van 2008, passeert de 189 096 met containertrein 50063 (Leeuwarden - Maasvlakte West) hier ter hoogte van Staphorst/Punthorst. ![]() De Bentheimer Eisenbahn is de particuliere goederenvervoerder tussen Coevorden (NL) en Bad Bentheim. Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en rijdt hier het bos uit op weg naar het stationnetje van Emlichheim (D). ![]() Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en passeert hier onder een fraaie bomenrij. De trein zal weldra arriveren op het stationsemplacement van Emlichheim, waar de lok zal omlopen. Na een remproef zal dan vertrokken worden naar Esche en Osterwald. ![]() Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Lamberg onderweg met de olietrein op weg naar Esche. ![]() Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Berge onderweg met de olietrein op weg naar Esche en weldra arriveren te Esche. Daar zal de lok wederom omlopen en na een remproef de trein naar Erdölwerk Osterwald brengen. ![]() Door de vrieskou van afgelopen dagen is op dinsdag 29 december bij het vertrek van containertrein 50020 uit Coevorden de ACTS 1254 defect geraakt. De Bentheimer Eisenbahn, de verplichte helpende hand van ACTS, heeft de trein daarop teruggeplaatst op de terminal van Coevorden Heege. Een dag later in een al laag staande zon staat de trein nog altijd te wachten op wat er komen gaat. Hulp kwam uiteindelijk wel op het NS station van Coevorden aan, maar kon vervolgens niet bij de trein op Coevorden Heege komen. Wat bleek: de draaibrug tussen de Euroterminal en Coevorden-NS is defect. Ook op woensdag 31 januari om 16:30 is de trein nog steeds niet vertrokken, ook niet na het aankomen van een 3e lok. ![]() Op oudjaarsdag 2008 laat de zon het afweten in Leeuwarden, de bomen, struiken en het gras zijn daarentegen bijzonder fraai berijpt, dikke mist maken het zicht relatief slecht. Het smalle slootje is voorzien van een dikke laag ijs, waar de jeugd enkele baantjes op de schaatsen trekt. Arriva's GTW (Spurt) 327 is als stoptrein op weg vanuit Leeuwarden naar Groningen als Achter de Hoven gepasseerd wordt. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 31-12-2008 16:59:28 ] | |
dennistd | woensdag 31 december 2008 @ 16:57 |
quote:Leeuwarden - Wolvega toch ook, of wordt die inmiddels met ICM gereden? | |
Zug-Chef | woensdag 31 december 2008 @ 16:59 |
Hmm, true inderdaad =D | |
ghizzer | woensdag 31 december 2008 @ 17:10 |
misschien een domme vraag, maar hoe kan de ACTS 1254 nou zonder bovenleiding vertrekken? :bloos: | |
Zug-Chef | woensdag 31 december 2008 @ 17:12 |
Dat staat er ook bij: zij mogen zelf niet rijden op het terrein van Coevorden. Daarvoor hebben zij altijd de hulp nodig van de Bentheimer Eisenbahn. | |
Geerd | woensdag 31 december 2008 @ 17:40 |
Wat een ellende bij amersfoort vannochtend, draadbreuk moesten van zwolle utrecht leiden utrecht zwolle, 10.37 klaar maar kwamen de heenweg niet verder dan amersfoort schothorst:P. Ombouwen en weer terug tot 10.30 maar reserve gezeten. | |
ghizzer | woensdag 31 december 2008 @ 17:41 |
@Zug-Chef. Thnx! Trouwens.. laatst stond hier iets over dat een loc nooit met 2 pantografen omhoog mag rijden, maar de laatste maanden zie ik regelmatig 1600/1700-series die dat wél doen. Weet iemand hier iets meer over? Bedankt alvast! Voor nu een goede jaarwisseling toegewenst! (Y) | |
Wadloper | woensdag 31 december 2008 @ 19:14 |
quote:Loc 1700 mogen in principe dat tot 40 km/u. Maar het fijne weet ik er ook niet van ![]() Ieder van mijn kant ook een goede jaarwisseling gewenst, en het beste voor het jaar 2009 ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 1 januari 2009 @ 10:10 |
Allemaal een mooi treinenjaar gewenst! | |
Duvel | donderdag 1 januari 2009 @ 10:11 |
En het jaar begint weer goed: http://www.ad.nl/rotterda(...)epen_door_trein.html | |
DaFrenk | donderdag 1 januari 2009 @ 10:12 |
quote:Ai.. mogelijk geduwd ook nog ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 1 januari 2009 @ 12:15 |
Met veel veilige treinkilometers conform de dienstregeling. ![]() | |
ghizzer | donderdag 1 januari 2009 @ 13:16 |
een gelukkig 2009 iedereen! ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 1 januari 2009 @ 13:22 |
moet je ook maar niet over het spoor heen gaan * mompelt iets van: eigen schuld.............. | |
SpeedyRich | donderdag 1 januari 2009 @ 13:22 |
quote:van het zelfde ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 1 januari 2009 @ 13:57 |
Even mijn rijwiel stallen, hoor. ![]() ![]() | |
knars | donderdag 1 januari 2009 @ 14:37 |
je vouwfiets met houten banden? Mooie treinreizen voor allen! | |
Peterselieman | donderdag 1 januari 2009 @ 14:49 |
Gelukkig nieuwjaar allemaal ![]() | |
Duvel | donderdag 1 januari 2009 @ 15:03 |
quote:*schreeuwt: SUKKEL, LEES HET ARTIKEL! | |
Dichterbijer | donderdag 1 januari 2009 @ 15:35 |
Iedereen een stress-vrij trein jaar toegewenst ![]() | |
von_Preussen | donderdag 1 januari 2009 @ 18:00 |
Laten we hopen dat het nieuwe jaar beter begint dan het oude eindigde, aangezien ik gisteravond meer dan een uur vaststond op station Deventer (moest naar Nijmegen) vanwege een defecte trein tussen Olst en Deventer. Maar goed, iedereen heeft gewacht op de laatste trein (de defecte was de 1 na laatste), en we hebben het best gezellig gehad. En omdat het de laatste trein was hebben we overal en nergens extra stops gemaakt om mensen eruit te laten (via de machinist), en werden mensen per taxi verder vervoerd (alle aansluitingen waren immers vertrokken). | |
Peterselieman | donderdag 1 januari 2009 @ 22:27 |
Lees net in een post van manuel25 op Somda dat Arriva GTW's 10240, 10242 en 10309 gister in Zwolle zijn gesignaleerd. Naar verluid moest de 10309 daar in de overdekte wasplaats schoongespoten worden. Stellen zijn inmiddels al weer terug in het noorden. | |
James1988 | donderdag 1 januari 2009 @ 22:32 |
Samen met een paar vrienden ga ik misschien in de laatste week van februari met de pimpel naar Berlijn ![]() | |
bork | donderdag 1 januari 2009 @ 22:57 |
![]() Oud en Nieuw, mooi voor het begin van 2009, het beste allemaal, sterkte met vertragingen, botsende treinen en vingerverfdozen ![]() | |
SpeedyRich | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:41 |
quote:Toch niet richting spoor gaan ![]() | |
Willy84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 01:51 |
Kijken of ik dit jaar wat meer van me OV kan profiteren | |
FB14 | vrijdag 2 januari 2009 @ 02:44 |
quote:Ik kocht met kerst een boekenbon, zat een kaartje bij voor 2e passagier gratis ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 2 januari 2009 @ 04:25 |
quote:Stressvrij treinen, oké. Vertraging op de trein vind ik niet zo erg. Stressvrij met het GVB is weer een ander verhaal. Plan nog steeds om die Senseo-apparaten bij de eindpunten kort en klein te slaan in het kader van punctualiteit. Verder zie ik ook nog uit naar de indienststelling van de HSL, zodat ik komende kerst wel naar de kerstmarkt van Antwerpen kan en tegelijkertijd in een wat-dan-ook zit. | |
Charango | vrijdag 2 januari 2009 @ 19:20 |
Gelukkig nieuwjaar allemaal! ![]() Hopen dat dit een succesvol treinenjaar wordt voor ons allemaal. ![]() quote:Twentsche Courant Tubantia Dus nu naar acht treinen per uur op het Twentse net (IC Enschede-Randstad, Enschede-Zwolle, Enschede-Apeldoorn, Deutschland-Almelo)? Lijkt me alleen haalbaar als die tunnel-zonder-dak in Almelo eens wordt opgeleverd. [ Bericht 6% gewijzigd door Charango op 02-01-2009 20:02:46 ] | |
dennistd | vrijdag 2 januari 2009 @ 20:45 |
mja, waar zouden deze treinen op aansluiten dan? als ie in enschede door zou rijden na een korte stop komt ie tussen de 7900 en de intercity in, en deze zitten in almelo al kort achter elkaar, wat dus niet zou kunnen ook na de intercity wil bijna niet, omdat dan de 7000 al rijdt alleen met een stop in enschede van 15-20 minuten zou ie door kunnen rijden, maar dat heeft dus weinig zin, tegen die tijd is iedereen al overgestapt ![]() | |
Willy84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 21:48 |
quote:Nou, nou, nou! Wat een haast allemaal zeg. Haastige spoed is zelden goed! Ik stel voor om eerst een stuurgroep in te stellen (waarvoor ik als penningmeester beschikbaar ben) en vervolgens een projectgroep in te stellen waarna er aan een pilot gedacht kan worden. | |
ReisT | vrijdag 2 januari 2009 @ 22:07 |
quote:Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle? | |
Charango | vrijdag 2 januari 2009 @ 23:19 |
quote:Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus. Daarnaast zal het er wel mee te maken hebben dat het twee verschillende concessielijnen zijn volgens mij (moeilijk om als een lijn aan te besteden) | |
Dr_Flash | vrijdag 2 januari 2009 @ 23:45 |
quote:Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doen ![]() ![]() Maar nu ben ik weer in Utrecht ![]() Oh en er was ook nog een excursie op woensdag die me een slagje Frankfurt/Oder in de schoot wierp ![]() | |
bork | zaterdag 3 januari 2009 @ 00:27 |
quote:Nice, goed gedaan, welkom thuis. Lichtenberg, bekend terrein, ben wel erg nieuwsgierig wat je aantrof onder een laagje sneeuw ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 00:34 |
quote:Deze jongedame ![]() ![]() Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen.... | |
bork | zaterdag 3 januari 2009 @ 00:39 |
quote:oe, ziet er goed uit, nu snap ik je opmerking wel ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 3 januari 2009 @ 02:26 |
quote:De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me. | |
ghizzer | zaterdag 3 januari 2009 @ 10:22 |
quote:er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden? | |
knars | zaterdag 3 januari 2009 @ 11:11 |
Wisselstoring tussen Zoetermeer Oost en Gouda. Kreeg net een belletje van mw. knars die ook eens ervaart hoe dat is ![]() | |
knars | zaterdag 3 januari 2009 @ 11:13 |
Oeh! Ik weet wel dat de A12 en A20 gekoppeld gaan worden met de zogenaamde Moordrechtboog naast knooppunt Gouwe, maar ook het spoor gaat hier kennelijk aan meedoen ![]() quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 12:16 |
Door een wisselstoring hmm ![]() | |
Wadloper | zaterdag 3 januari 2009 @ 13:41 |
quote:Dat ie er nog zo piekfijn uit ziet na 4 jaar daar te staan ![]() ![]() | |
knars | zaterdag 3 januari 2009 @ 15:22 |
In verband met ijzel vonden de lightrail trammetjes het vanmorgen ook wel erg moeilijk om tussen Alphen en Gouda te pendelen. Ik zie nu dat de vertreksporen gewijzigd zijn naar spoor 3 op Alphen en spoor 11 op Gouda. Lijkt mij dat ze die brakke plastic pleurisdingen dus weer eens aan de kant hebben gezet en de good old citypendel weer van stal hebben gehaald ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 3 januari 2009 @ 18:25 |
quote:HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel? ![]() | |
dennistd | zaterdag 3 januari 2009 @ 18:40 |
Op dordrecht-geldermalsen heeft vandaag zelfs een v'tje een slag moeten maken, omdat de gtw's het ijs niet van de bovenleiding konden krijgen.... | |
ghizzer | zaterdag 3 januari 2009 @ 18:47 |
een vraagje.. misschien heb ik 'm hier al eerder geplaatst.. lange tijd stond er bij het station van Hengelo een 1200-serie met daarbij een 'bijzondere variant' op een ICK-rijtuig. Namelijk een rijtuig met aan beide zijden 2 paar deuren (waarvan één vrij breed/schuifvariant). ik denk dat de trein er (ter hoogte van voormalig Siemes-terrein/spoor richting Delden) ongeveer 4 á 5 jaar geleden gestaan heeft. Weet iemand waar deze trein nu staat? Ik vond de ICK-variant er erg mooi (nostalgisch) uitzien. alvast bedankt voor reacties! | |
dennistd | zaterdag 3 januari 2009 @ 18:49 |
een plan w misschien? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 20:28 |
De oogst: ![]() | |
knars | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:00 |
quote:Zo beredeneerd zouden die trams het altijd goed moeten doen, maar ik heb er jarenlang ellende mee gehad op de RGL. Scheen iets te maken te hebben met de beveiliging op het baanvlak en een aantal bochten die de tram niet goed kon nemen, een gebrek aan communicatie tussen NS en HTM, materieeltekort en een monteur die vanuit Den Haag moet komen om ergens tussen Gouda en Alphen iets te repareren (wat door miscommunicatie tussen NS en HTM nog wel eens de mist in wil lopen). Dat, en het zijn klotebakken. Maar wat er vanochtend nou mis was weet ik ook niet; ik las op de NS site dat er vertraging van 15 tot 30 minuten was tussen Alphen en Gouda ivm ijzel, en toen die storingsmelding voorbij was zag ik bij Actuele vertrektijden (via traphic.nl) dat niet de lightrailsporen (verlaagde perrons 4LR op Alphen en 9 op Gouda) wedren gebruikt, maar 3 en 11 die ook voor de spitstreinen Gouda-Alphen-Leiden worden gebruikt (wordt doorgaans met SGMm gereden, heel soms nog mat64). Vandaar dat ik aanneem dat die A32s weer aan de kant zijn geschoven. geen idee of dat door de ijzel komt. Kan me alleen maar voorstellen dat de reizigers op de RGL vandaag aangenaam verrast werden met een echte trein ![]() | |
knars | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:02 |
Had ik al gezegd dat ik met mijn SOV destijds net zolang stations afstruinde (met name Den Haag CS, Utrecht CS en EIndhoven) op zoek naar een plan W rijtuig? Had altijd wel wat bijzonders ![]() | |
ghizzer | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:37 |
quote:vet! ja die was het! wanneer is de plan w uit de dienstregeling gehaald en op welk traject heeft deze gereden? heel hartelijk dank voor de post! erg mooi! vooral het 'rolluik' als detail vind ik ook vet. | |
Duvel | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:51 |
quote:Volgens mij zag ik vanavond bij het binnenrijden van Gouda (met de auto) inderdaad een Plan V'tje op het spoortje naar Alphen! | |
kebabkever | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:51 |
quote: Is dat toevallig in Berlijn? Toen ik daar begin vorig jaar was stond dat ding er ook al, zal de foto's is even opzoeken. Hij heeft wel wat vind ik ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:58 |
quote:Je meent het ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 22:22 |
Oh ja, Het Bewijs.![]() +172 dus. Echt waar. ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 januari 2009 @ 22:26 |
"Stunden später", damn! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 22:27 |
quote:"Etwa 2 Stunden später" stond er. In Osnabrück liep dat gewoon min of meer real time mee: het begon met "etwa 20 Minuten später", en dat werd 30, 40, 60, 80, 110, 130, 140... Werd vervolgens ook wel bij elke stop omgeroepen "Meine Damen und Herren, wegen ein Personenunfall im raum Osnabrück haben wir jetzt den Bahnhof Wolfsburg 144 Minuten später verlassen bla bla" | |
dennistd | zaterdag 3 januari 2009 @ 22:46 |
quote: | |
Zug-Chef | zaterdag 3 januari 2009 @ 23:13 |
quote:Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 januari 2009 @ 23:17 |
quote:Boejje, ding kwam vanuit Schiphol. "Nicht einsteigen bitte" ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 3 januari 2009 @ 23:23 |
Op het bord bij vertrekkende treinen naar NL staat ook Schiphol... Dus vandaar mijn post. | |
Ofyles2 | zondag 4 januari 2009 @ 00:41 |
quote:Ik heb er nog steeds niets over gehoord, ik zal het opzoeken. | |
Ofyles2 | zondag 4 januari 2009 @ 00:42 |
quote:En ook dit begrijp ik niet van Stadler Rail, ze hadden die treinen ook kunnen testen onder Zwitserse omstandigheden. | |
Ofyles2 | zondag 4 januari 2009 @ 00:43 |
quote:*proest ![]() | |
dennistd | zondag 4 januari 2009 @ 18:18 |
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911![]() | |
Dichterbijer | zondag 4 januari 2009 @ 18:24 |
quote:Zijn de wasmuntjes weer eens op? | |
Geerd | zondag 4 januari 2009 @ 18:48 |
stopper zwolle utrecht, nu ook met mat64 ![]() | |
Duvel | zondag 4 januari 2009 @ 18:59 |
quote:Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer... | |
bork | zondag 4 januari 2009 @ 19:43 |
quote:Afgelopen woensdagmiddag ook, d8 een oudejaars cadeau van de NS ![]() | |
Geerd | zondag 4 januari 2009 @ 20:16 |
Fijn mat, net als de sprinters. Die omgebouwde koplopers hebben ze overal de omroep weggehaald das minder. NIeuwe virm wel gewoon op de oude plaatsen. | |
Hr-Flip | zondag 4 januari 2009 @ 21:39 |
quote:Oude wasmachines mogen niet meer draaien als het kouder is dan 2 graden, en er nachtvorst dreigt. Nieuwe wasmachines kunnen doorgaan tot -10. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 januari 2009 @ 21:51 |
Een enkeltje zaandam met korting vanaf schiphol op een nieuwe automaat kost 2,50 op een oude 2,40 | |
Dr_Flash | zondag 4 januari 2009 @ 23:17 |
Zo, en nu ik. WAT een dag. ![]() Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven ![]() Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dus ![]() Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een spoormaatje. Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11 ![]() ![]() ![]() Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezien ![]() WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat? ![]() Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is. Samenvatting: NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen ![]() Dat was het. Dank voor uw aandacht. | |
Dr_Flash | zondag 4 januari 2009 @ 23:28 |
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje ![]() ![]() | |
SpeedyRich | zondag 4 januari 2009 @ 23:36 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 januari 2009 @ 23:41 |
quote:Gewoon. Degene die weet waar deze foto genomen is, en zelf daarheen gaat om dezelfde foto te maken, die krijgt een biertje van mij ![]() | |
Ofyles2 | zondag 4 januari 2009 @ 23:41 |
quote:Tja, die helling van Ans. Het blijft een probleem. Bergop mogen machinisten slechts 100 kilometer per uur, bergaf slechts 70. Het zal me niet verbazen als dat nou het traject blijkt te zijn dat de wortel van alle vertragingen is. Maar goed, die Belgische faalhazen zullen de dienstregeling eerdaags weer verruimen zodat de punctualiteit 'verbetert'. Wishfull thinking and handling, dat de BTTB het lef niet heeft om tegen deze prutsers in opstand te komen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 januari 2009 @ 23:42 |
Ik wil een klinker kopen, zodat ik het woord "Opdrukloc" kan leggen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 januari 2009 @ 00:05 |
quote:Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehad ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 00:09 |
quote:Ik zou t knap vinden ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 00:36 |
Hey Fles, welkom back!! Leuk gehad? | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 00:37 |
Tsoekkie ![]() ![]() Aardig wat kunnen doen kwa spoor gelukkig ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 00:38 |
quote:Post eens wat ![]() Ik zaterdag in de vrieskou: ![]() Dagelijks rijdt de Euronight trein " Jan Kiepura", naar Kopenhagen en Warschau en heeft daarnaast ook nog enkele doorgaande rijtuigen naar Poznan, Minsk en Moskou. Op een berijpte zaterdagmorgen passeert nabij De Haar aansluiting de vrij schone RN 1614 met de bont samengestelde trein 446 aan de haak op weg naar Amsterdam Centraal. ![]() Vanuit Frankfurt(Main) Hauptbahnhof is in alle vroegte NS HIspeed ICE 4652 vertrokken. De trein is op weg naar Amsterdam Centraal als Rumelaar gepasseerd wordt. ![]() En voor de cargoliefhebbers: Bij Soest eens een ander stekje uitgeprobeerd, ietwat dichter bij Amersfoort. Daar passeert de ACTS 5812 in een vrieskoude Eempolder met containershuttle tr 50044 op weg naar Veendam. | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 00:40 |
quote: ![]() Niet genoeg dan? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 00:43 |
Ja die had ik al gezien inderdaad. Bordjes ook enzo. Goeie vangst gedaan dus. Maar had wel wat meer treintjes ofzo verwacht. Je hebt zo te zien naast sneeuw ook zon gehad, beste wat er is ![]() | |
SpeedyRich | maandag 5 januari 2009 @ 00:44 |
fles brussel vliegveld ? verder zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ? | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 00:45 |
quote:Ja verder nog wel wat ja, maar niet veel. Wat S-bahn gedoe. Er staat in FFO wel een stoomloc on static display maar ik had die dag zware batterij-problemen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 00:46 |
quote: ![]() Maar goed, dat is triviaal. Daar krijg je geen biertje voor ![]() | |
SpeedyRich | maandag 5 januari 2009 @ 01:11 |
quote: ![]() ![]() graag of niet [ Bericht 0% gewijzigd door SpeedyRich op 05-01-2009 10:21:57 (typo) ] | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 08:37 |
Het hoeft niet hoor ![]() | |
SpeedyRich | maandag 5 januari 2009 @ 10:22 |
quote: | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 10:24 |
quote:Ok, kan gebeuren. quote:Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost? ![]() | |
Duvel | maandag 5 januari 2009 @ 10:26 |
quote:Omdat er blijkbaar een trein stuk is? | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 10:29 |
quote:Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren... | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 10:36 |
quote:Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn. | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 10:49 |
quote:Personeelstekort misschien? | |
Duvel | maandag 5 januari 2009 @ 10:54 |
quote:Daar staat ie al, ze hebben gewoon niet genoeg materieel om de dienst uit te voeren. | |
#ANONIEM | maandag 5 januari 2009 @ 11:48 |
![]() Een plaatje van oudejaarsdag, zeg maar als verkapte tvp. ![]() | |
ghizzer | maandag 5 januari 2009 @ 12:02 |
lijkt redelijk veel op Berlijn, al kan ik het achterste type U-bahn niet plaatsen. Is het Berlijn(-Oost)? | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 12:47 |
Dat is geen Berlijn hoor.. Die metrostellen rijden daar helemaal niet! | |
ghizzer | maandag 5 januari 2009 @ 12:51 |
quote:voorste heeft wel wat weg van de s-bahn. over de achterste zie mijn vorige post. mag ik nog een keer gokken? hamburg? (gezien de grote havenkranen) | |
Harmen1984 | maandag 5 januari 2009 @ 13:15 |
Hamburg toch, U-Bahn Landungsbrucken? | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 13:23 |
Klopt, het is Hamburg. Metrostations ken ik niet allemaal bij naam, maar het zou wel Landungsbrücken kunnen zijn. | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 13:26 |
quote:De kleuren van de S-Bahn Berlijn zijn rood , beigegeel/rood of geheel beigegeel ![]() | |
Dichterbijer | maandag 5 januari 2009 @ 13:26 |
Het was weer lekker waardeloos vanochtend in Eindhoven... alle treinen die vanuit het zuiden kwamen waren allemaal +25. Dus eigenlijk reden deze treinen volgens de dienstregeling van de trein die daarna dan zou komen. Wat een laagje sneeuw wel niet kan doen... | |
Nightshadow | maandag 5 januari 2009 @ 13:59 |
http://www.ad.nl/denhaag/(...)in_startblokken.html Weet iemand hier eigenlijk al meer over? | |
dennistd | maandag 5 januari 2009 @ 14:04 |
quote:er schijnen nog wel een aantal problemen te zijn, onder andere met de dodeman, waardoor ie niet waarschuwt maar direct een snelremming inzet edit: dat laatste kan ook ATB zijn, weet het niet meer precies, kan het ook zo snel niet terugvinden | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 14:08 |
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64. | |
Dichterbijer | maandag 5 januari 2009 @ 14:22 |
quote:Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's... | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 14:31 |
quote:Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station. ![]() | |
ghizzer | maandag 5 januari 2009 @ 14:34 |
quote:lijkt me dan dat je dan kijkt op stuk 's-Hertogenbosch-Eindhoven. Want daar rijden voornamelijke VIRM's en de stoptrein naar Eindhoven (Mat'64). | |
Dichterbijer | maandag 5 januari 2009 @ 14:34 |
quote:Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda. | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 14:35 |
Klopt, dat is inderdaad wat ik zie. En dan zie ik VIRM, soms ICRm, en Mat '64. Ik heb ook al DD-AR voorbij zien tuffen, volgens de 'Actuele vertrektijden' op ns.nl was dat dan de stoptrein naar Utrecht/Breda. Edit: ohja, en vanochtend was er de hele tijd een VST in de weer ![]() | |
ghizzer | maandag 5 januari 2009 @ 14:36 |
quote:lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt. | |
Dichterbijer | maandag 5 januari 2009 @ 14:38 |
quote:Op spoor 7 stopt/vertrekt de IC naar Roosendaal, stroptrein Breda Spoor 6 IC's naar Best/Eindhoven/Maastricht Spoor 4 IC's naar Utrecht/Amsterdam/Schiphol Spoor 3 IC naar Zwolle, Stoptrein naar Utrecht, Stoptrein naar Nijmegen Spoor 1 Stoptrein naar Eindhoven | |
Dichterbijer | maandag 5 januari 2009 @ 14:46 |
Daarnaast de vraag... waarom is er een spoor 1c in Den Bosch... | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 14:52 |
quote:Misschien heeft het met sectiecodes te maken? Ik bekijk nu een spoortekening en zie secties 701a en 701c. | |
bork | maandag 5 januari 2009 @ 16:41 |
quote:Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE's ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 05-01-2009 16:47:23 ] | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 17:24 |
quote:Dan zullen die ICE's ook toegelaten zijn op het Belgische net. In ieder geval zijn er dagelijkse diensten tussen Brussel en Frankfurt. | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 17:30 |
Ik zag er gisteren ook eentje met volle snelheid langs een perronspoor in Leuven suizen. Leek op de normale baanvaksnelheid daar (200 km/h). | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 17:32 |
quote:Klopt ook nog. De HSL-lijn tussen Leuven en Ans toch? | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 17:40 |
quote:Precies. Maar 200 langs een perronspoor? ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 januari 2009 @ 17:41 |
quote:Bijna goed, het was Baumwall, net iets verderop. 's Nachts waren we wel op station Landungsbrücken. Letterlijk, want je kon met een trap op het dak komen en dat was één van de kijkplaatsen voor het vuurwerk. Heeft toch ook wel wat, overal om je heen vuurpijlen en zo nu en dan de metro die je onder je door ziet denderen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 januari 2009 @ 17:44 |
quote:Gebeurt in Duitsland ook, bijvoorbeeld op Hamm-Bielefeld. | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 18:06 |
quote:Dan rijdt er nog een stopper tussen Luik en Brussel-Zuid. Op de site http://www.belrail.be lees ik dat Leuven-Ans (lijn 2, red.) zelfs geschikt is voor snelheden tot 300 km/h. Of de machinist had alle tijd van de wereld of hij had de configuratie niet optimaal ingesteld. | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 18:10 |
quote:Die rijdt vanaf Ans over een totaal andere route (Lijn 36, red.) quote:Of hij had materieel bij zich wat niet harder kon ![]() Maar misschien reed die ICE ook wel met 300 langs het perron ![]() | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 19:06 |
200 km/h, 300 km/h, maakt toch geen verschil. Als je er frontaal door wordt geraakt ben je sowieso dood. * James1988 voorziet een toename in het aantal springers langs de HSL-Zuid als die eenmaal rijdt. | |
hooibaal | maandag 5 januari 2009 @ 19:12 |
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch. Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken" Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers: C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein. C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hè C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan. Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen! | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 19:15 |
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd. ![]() | |
hooibaal | maandag 5 januari 2009 @ 19:19 |
quote:Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken? | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 19:24 |
Mja, als het gewoon in de zomer was geweest had ik gedacht, okee, ik laat er wel eentje lopen, stuur een GtbV in en cashen maar. Maar met dit weer is het een ander verhaal natuurlijk ![]() Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen ![]() | |
hooibaal | maandag 5 januari 2009 @ 19:27 |
quote:Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing. Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen. | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 19:33 |
quote:Wat stel jij voor dan? "Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"? ![]() Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte. Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen" Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd ![]() | |
hooibaal | maandag 5 januari 2009 @ 19:35 |
quote:Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul? | |
von_Preussen | maandag 5 januari 2009 @ 19:41 |
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs? Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel. | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 20:10 |
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc. | |
Lemjur | maandag 5 januari 2009 @ 20:11 |
quote:Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen? | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 20:13 |
quote:Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie.. ![]() | |
hooibaal | maandag 5 januari 2009 @ 20:14 |
quote:Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit. | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 20:16 |
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven. | |
hooibaal | maandag 5 januari 2009 @ 20:18 |
quote:Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde! -edit- niet kwaad naar jou bedoeld, maar naar het stel verlichte geesten dat dit soort 'oplossingen' verzint -/edit- | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 20:21 |
Niet meer dan logisch hoor, dat een overvolle trein niet rijdt - het risico is te groot. Mocht zo'n trein een noordremming moeten maken, of bijvoorbeeld een aanrijding krijgen, dan is NS verantwoordelijk voor lichamelijk letsel bij mensen in die trein. Bij een reiziger of 2 die moet staan, is dat nog wel te overzien, maar als er 400 reizigers staan, dan wordt het wel een heel erg grote kostenpost. En voor reizigers is het nog oncomfortabel ook, natuurlijk. Dat het niet ideaal is, logisch, maar een betere oplossing is er niet altijd. Overigens, bij Den Bosch stond al de hele dag een 12-baks VIRM geparkeerd, en ook 7 bakken ICRm. Zou daar iets mis mee zijn ofzo? | |
#ANONIEM | maandag 5 januari 2009 @ 20:29 |
quote:Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 20:37 |
Tja hebt vol en je hebt vol he ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 januari 2009 @ 20:39 |
quote:Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg.. | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 20:51 |
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert. ![]() Of ben ik nou een hele erge treinennerd? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 januari 2009 @ 20:54 |
quote:Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopers ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 20:57 |
quote:Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 had ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 20:58 |
quote:Die bakken mijd ik | |
von_Preussen | maandag 5 januari 2009 @ 20:59 |
quote:Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien). | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 20:59 |
quote:Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 21:00 |
quote:Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en steenkoude treinstellen op voorraad staan. En anders maar wel: Dan had je OOK gezeik gehad. | |
Lemjur | maandag 5 januari 2009 @ 21:03 |
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen? | |
Darkwing_Duck | maandag 5 januari 2009 @ 21:10 |
quote:De Binckhorstboog... | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 21:17 |
quote: ![]() | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 21:20 |
quote:Ik let ook altijd op baknummers ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 21:24 |
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee ![]() | |
Lemjur | maandag 5 januari 2009 @ 21:25 |
quote:Hé, ik moet toch wat doen ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 21:25 |
quote:Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 21:28 |
quote:Baknummers zijn andere dingen hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 21:29 |
quote:Ja, ik heb er ook nog 1. Moet wel deze maand op natuurlijk. Maar eens zien in 1 van de komende weekends. Het liefst pak ik het laatste weekend omdat de dagen dan het langst zijn. Maar we gaan het zien. | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 21:30 |
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien. | |
Lemjur | maandag 5 januari 2009 @ 21:30 |
quote:* Is hier ook schuldig aan | |
Dr_Flash | maandag 5 januari 2009 @ 21:31 |
quote:En bij alle getrokken rijtuigen natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 21:32 |
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval. | |
James1988 | maandag 5 januari 2009 @ 21:41 |
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed. Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 januari 2009 @ 22:46 |
quote:Ik kijk ook altijd naar het treinstel nummer, ik houd het niet bij maar ik kan vertellen dat ik een abbonement heb op de 517 ![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 23:41 |
quote:Die van de DD-AR vind ik wel duidelijk te lezen. Bij de IRM lees je overduidelijk de UIC-codes, maar dat geldt alleen voor de nieuwste lichting (vanaf 9547, red.). Ik hou me wel bezig met treinnummers en ontdek de logica. DD-AR's worden genummerd aan de hand van het stuurstandrijtuig, de IRM's kun je identificeren aan de hand van de genummerde bak (al is dat niet altijd vanzelfsprekend). | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 00:36 |
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry ![]() Bekijk deze YouTube-video Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 06-01-2009 00:43:28 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 6 januari 2009 @ 03:40 |
quote:Even afwachten. Misschien lost dit probleem zich later wel op. Edit: Hij werkt. ![]() | |
Betse | dinsdag 6 januari 2009 @ 08:22 |
quote:ah daar zat ik ook in gelukkig ![]() Als de conducteur er echt mensen uit had willen hebben had hij moeten roepen dat er niet gestopt zou worden in Oss, dan zou de trein wel snel leeglopen ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 09:10 |
quote: ![]() ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 6 januari 2009 @ 09:45 |
quote:Zo fijn, tussen al die "grote" stations zoals Berlin HBF etc. komen ook nog Utrecht Terwijde en Houten Castellum e.d. Hoe groter wil je de tegenstellingen hebben. ![]() Fijn gedaan hoor fles! ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 6 januari 2009 @ 09:53 |
Gisteren reed er een DD-AR (zonder loc geloof ik) tussen Zwolle en Roosendaal ![]() Mijn excuses als ik het fout zeg, ben niet echt op de hoogte van de verschillen tussen DDM en DD-AR en met en zonder loc enz. enz. | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 09:54 |
Op Geldermalsen is vanmorgen iemand tussen trein en perron geflikkerd, en de enige manier om 'm weer op het perron te krijgen was om een treeplank van de betreffende Plan V te slijpen. ![]() Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad. Aldus mijn enigszins vertraagd (+60) gearriveerde collega... | |
Peterselieman | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:06 |
Hoe krijg je het voor elkaar ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:30 |
quote:Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer: quote: ![]() | |
ghizzer | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:35 |
Ik zit nu in een IC-stam van Tilburg naar Deventer en voor de zoveelste keer knippert bij alle toiletten het lampje defect. Heeft dit met het oog op het water misschien met de vrieskou te maken? En zo ja, hoe zit het wat dat betreft met de VIRM's? | |
Peterselieman | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:38 |
quote:Ja, dat weet ik ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:47 |
quote:Nee, maar blijkbaar toch onhandig gevallen en daarbij het een en ander lichamelijk beschadigd, vandaar dat ie er niet op een normale manier uit kon komen. | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:49 |
quote:Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:06 |
quote:OMG ![]() Ik zie het zo voor me ![]() * Darkwing_Duck moet lachen | |
James1988 | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:13 |
Ik zag hier zojuist VIRM 9556 voorbijrijden, met graffiti erop ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:16 |
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen." Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover? | |
bork | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:20 |
quote:Dan kan je dus voortaan sneller met de trein naar Berlijn dan met het vliegtuig, beter was al ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:28 |
quote:Zou leuk zijn, maar niet als dat inhoudt dat de prijs extreem omhoog gaat... ¤78 voor een retourtje vind ik erg netjes, namelijk ![]() | |
dennistd | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:30 |
quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:48 |
quote:Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:10 |
quote:Das toch van dat poederzeep toch? | |
Nightshadow | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:15 |
Hmm.. Ik ga eens kijken hoe lang ik het kan volhouden om niet mijn nieuwe Studenten OV te gebruiken... In de Syntus wordt bijna nooit gecontroleerd, vanochtend wel, ik denk dus, shit dat is snel voorbij... Maar ik liet mijn oude zien en dat zag hij helemaal niet ![]() Denk dat ik nog wel een maandje kan reizen zonder de nieuwe te laten zien.. Daarna moet ik weer naar school en moet ik ook een stuk met de NS. En over dat kleine stukje word ik vaker gecontoleerd dan op het syntus traject. | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:26 |
quote:Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen. | |
dennistd | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:56 |
quote:nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet... | |
knars | dinsdag 6 januari 2009 @ 13:02 |
Pech voor treinreizigers met aandrang | |
Nightshadow | dinsdag 6 januari 2009 @ 13:05 |
quote:Ik wel vaker, maar dan nog, 1x per maand is nog altijd meer dan in de Syntus ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 januari 2009 @ 13:13 |
quote:Dom van Arriva om het niet zodanig in te richten dat het water in de leidingen nooit kan bevriezen. Maar ja daarvoor moet een stel wel aan de depotvoeding staan en dat staan ze lang niet allemaal meer tegenwoordig. | |
Fred2 | dinsdag 6 januari 2009 @ 13:20 |
quote:Er komen toch bakken vrij van de treinen die niet kunnen rijden op Utrecht - Nijmegen? Die kan je allicht laten pendelen tussen Nijmegen en Den Bosch. | |
Zug-Chef | dinsdag 6 januari 2009 @ 14:11 |
Tuurlijk niet. De | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 15:02 |
quote: quote:Ja, dat blijkt nu ineens. Natuurlijk. | |
von_Preussen | dinsdag 6 januari 2009 @ 15:29 |
quote:Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 januari 2009 @ 15:29 |
quote:Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in ging | |
thats-me | dinsdag 6 januari 2009 @ 15:44 |
quote:Dat was volgens mij ook 1 van de problemen, omdat ze niet zo makkelijk een extra konden inleggen tussen Amf -> Asd/Shl. Tenminste dat is iets wat ik mij herinder uit een krantenbericht van toch wel enkele maanden geleden.. | |
Duvel | dinsdag 6 januari 2009 @ 16:00 |
quote:Whehe, nee, gelukkig niet! | |
SpeedyRich | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:08 |
ik vind die ICE 3 met die hispeed logo's lelijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:29 |
SpeedyRich: wees dan maar blij dat het alleen maar logo's zijn, en geen bestickering zoals op de Albatrosjes/Benelux ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:03 |
daar heb je ook gelijk in, maar die ICE 3 van de NS ziet er heel anders uit dat die V250/benelux qua huistijl. Van mij mogen die NS logo's terug ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:44 |
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw ![]() Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 19:02 |
quote:Kan nu beter gekoppeld worden met de overblijvende mannelijke treinstellen. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 januari 2009 @ 19:27 |
quote:Spoedexcursiepuntje van maken.. Wat een gekloot weer net, een 1900 viel uit... op delft duurde het al 4 minuten tussen fluit en vertrek, en op rotterdam reed hij niet verder ivm een deurstoring , maar toen was er nog niet gefloten... (ICK) Zal me niks verbazen als dat ding vanaf delft al niet in orde was, maarja, daar staat ie natuurlijk gigantisch in de weg en hebben ze gewoon nog gereden .... ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 6 januari 2009 @ 19:39 |
quote:Als dit in de States gebeurde, dan wachtte de NS een miljoenenclaim. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 6 januari 2009 @ 19:40 |
quote:Vervangen door Marion Jager? | |
Doc__Zenith | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:43 |
Defect materieel ergens tussen Utrecht en Geldermalsen vanmiddag. De stoptreinen naar Geldermalsen en de 800 reed niet, alleen de 3500 reed nog. Het was dan ook knus in de 16.52 trein vanaf Utrecht, welke met een losse VIRM-VI reed. Opmerkelijk te Eindhoven: zowel de CTA als de omroep meldden dat er vooraan ingestapt moest worden. Tja, moet je maar niet met een losse VIRM geheel doorrijden te Utrecht terwijl men dan eens gespreid staat... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 23:01 |
quote:Ja, verrekte kutzooi, dat had ik zondag dus ook ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 00:50 |
Kennen jullie de Belgenmop over de NMBS? Er valt een pak sneeuw in Brussel (en het hele land), bovenleidingen knappen en de vertragingen in Brussel verspreiden zich als een pandemie over het hele netwerk. Ondertussen bezwijkt er ook een wissel in Denderleeuw. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 7 januari 2009 @ 08:38 |
Gisteren was 't daar ook al zo'n bende - bovenleidingen geknapt bij Leuven, alle sporen behalve eentje waren buiten gebruik. Elders een zelfdoding, elders nog meer problemen. Eergisteren een totale blackout bij Mechelen door problemen bij een transformatorhuisje (oid) (afaik). En dan vinden ze het gek dat er zo'n bende is, dat de NMBS-groep na al die jaren nog steeds verlies draait, ondanks de miljarden subsidie... Ik wil niet veel zeggen, maar dan doet de Nederlandse vingerverfbrigade het toch nog niet zo slecht, vind ik. Hoeveel subsidie krijgt NS eigenlijk? | |
James1988 | woensdag 7 januari 2009 @ 10:34 |
Ik zag net in de verte een mij onbekende trein rijden, die wel wat weghad van Mat '64, maar dan één bak... toen hij wat dichterbijkwam zag ik dat het mP Jules was - leuk om die hier ook eens te zien ![]() Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen? | |
bork | woensdag 7 januari 2009 @ 10:34 |
quote:Pandemie? Hebben wij er ook al last van en de rest van de wereld? Epidemie bedoel je ![]() | |
Duvel | woensdag 7 januari 2009 @ 10:39 |
quote:Ja, dat staat ook ergens op de zijkant als het goed is. ![]() | |
Fred2 | woensdag 7 januari 2009 @ 10:57 |
quote:Meer info: http://www.eurailscout.com/NL_jules.shtml | |
Charango | woensdag 7 januari 2009 @ 11:20 |
Foto's! Vanuit het fraaie Twentse Winterwonderland bij Zenderen ![]() 'Artistieke' ![]() ![]() Mat '64 onderweg naar Apeldoorn ![]() DM'90 buffelt zich een weg door de kou van Zwolle naar Enschede BTW, als iemand weet hoe ik die foto's sneller kan laten laden, aarzel het dan niet te zeggen. [ Bericht 6% gewijzigd door Charango op 07-01-2009 11:28:55 ] | |
#ANONIEM | woensdag 7 januari 2009 @ 11:29 |
Leuke foto's! Helemaal omdat het hier in de buurt is:) Als je die laatste foto iets later had geschoten, was hij super geweest ![]() [ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 11:31:23 ] | |
thats-me | woensdag 7 januari 2009 @ 11:48 |
Idd leuke foto's van het oh zo mooije Twente:D | |
Charango | woensdag 7 januari 2009 @ 13:50 |
Nog een meevaller voor de studenten onder ons:quote:Bron [pag. 2 onderaan] | |
Peterselieman | woensdag 7 januari 2009 @ 13:54 |
Lijkt me wel met toeslag te zijn eerlijkgezegd, al blijkt dat niet duidelijk uit het document | |
James1988 | woensdag 7 januari 2009 @ 14:11 |
Het lijkt me zinniger als NS Hispeed wat meer normale tarieven zou hanteren, gewoon een tarief per kilometer (zoals nu dus ook gebeurt) en daar bovenop een toeslag van ¤3 o.i.d... dan lijkt me dat meer mensen die trein zullen nemen ![]() | |
James1988 | woensdag 7 januari 2009 @ 17:31 |
En eigenlijk zitten die stoeltjes op het balkon van een VIRM-4 best verrot... ja 9564 ik heb het tegen jou. Maar ik hoor wel de geluiden ![]() | |
James1988 | woensdag 7 januari 2009 @ 17:31 |
-dubbelpost- | |
James1988 | woensdag 7 januari 2009 @ 17:34 |
Topic vol! ![]() |