Tsja, eigen keuze.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:31 schreef Lil.Q94 het volgende:
Hallo allemaal,
zoals jullie (waarschijnlijk) weten sta ik voor het dillema Mac of PC?
Enkele voordelen van een iMac zijn :
Start snel op, sluit snel af, geluidloos, mooi.
Veel mensen hadden me verteld dat een Mac vele malen veiliger is dan Vista maar nu heb ik een filmpje gevonden en nu twijfel ik heel erg aan de veiligheid van OS X.
Ik vraag ook af is Vista echt zo slecht als iedereen zegt?
En zo ja waarom?
Maar de grootste reden dat ik dit topic heb geopend is,
om een PC te vinden die perfect bij mij aansluit en binnen mijn budget zit (MAXIMAAL 1600 maar het liefst lager)
Ik wil dat hij snel opstart en afsluit,vrijwel geluidloos is mooi is, supersnel is kortom : ik wil er een tijdje mee vooruit kunnen.
Ik ga het vooral gebruiken voor films kijken / gamen / surfen.
Als die PC niet bestaat is het voor mij duidelijk : dan koop ik een iMac.
Als je Mario wilt spelen is de Mac geschikt, wil je toffere games zoals Farcry 2 spelen moet je een pc nemen.quote:Ik ga het vooral gebruiken voor films kijken / gamen / surfen.
true thatquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:43 schreef nietzman het volgende:
TS, koop jij lekker een PC. Ik denk dat er hier absoluut niemand op zit te wachten om jouw infantiele kutvragen over OsX straks te gaan beantwoorden.
Ik heb hier nog nooit een Mac vraag gezien (zit niet zo vaak in DIG)quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:43 schreef nietzman het volgende:
TS, koop jij lekker een PC. Ik denk dat er hier absoluut niemand op zit te wachten om jouw infantiele kutvragen over OsX straks te gaan beantwoorden.
farcry 2 gaat prima op de imac hier, en binnenkort ook prima op mijn macbook proquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je Mario wilt spelen is de Mac geschikt, wil je toffere games zoals Farcry 2 spelen moet je een pc nemen.
De belangrijkste game is WoW maar,quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je Mario wilt spelen is de Mac geschikt, wil je toffere games zoals Farcry 2 spelen moet je een pc nemen.
De TS is dan waarschijnlijk ook het resultaat van top secret onderzoek van Microsoft. Alle centen die ze hadden moeten steken in het ontwikkelen van een fatsoenlijk OS hebben ze gewoon gepropt in een genetisch experiment om iemand te bouwen die niet met Macs om kan gaan.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:44 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb hier nog nooit een Mac vraag gezien (zit niet zo vaak in DIG)
Je kan met Windows zoveel meer, Microsoft heeft ook een veel groter platform voor applicaties. Waarom zou ik in godsnaam Mac gebruikenquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
De TS is dan waarschijnlijk ook het resultaat van top secret onderzoek van Microsoft. Alle centen die ze hadden moeten steken in het ontwikkelen van een fatsoenlijk OS hebben ze gewoon gepropt in een genetisch experiment om iemand te bouwen die niet met Macs om kan gaan.
en van de 5 jaar zijn er 2 jaar stabielquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je kan met Windows zoveel meer, Microsoft heeft ook een veel groter platform voor applicaties. Waarom zou ik in godsnaam Mac gebruiken
Ik hoef maar 1 keer in de vijf jaar een licentie van 500 euro te kopen, bij Mac ieder jaar een licentie van 129 euro.
Overigens word Windows 7 nog veul beter. Het word lichter en de ui is nog meer verandertquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:48 schreef WurM het volgende:
Met Vista is weinig mis. Ik herinner me nog steeds het commentaar van een klasgenoot, die vertelde dat zijn videokaartdriver crashte in Vista. Af en toe had hij (tijdens het gamen) een halve seconde een zwart scherm en als hij het spel afsloot, stond er de melding dat de videokaartdriver was gereset
Tegenwoordig is Vista nog veel stabieler geworden dan het was. Ik heb Vista draaien op zowel game-pc als office-bak en ik heb er echt nooit problemen mee.
Persoonlijk vind ik trouwens dat je sowieso veel beter voor een PC kunt gaan dan voor een Mac. Een PC met dezelfde specificaties als een iMac is namelijk, over het algemeen, veel goedkoper
Goede samenvatting wel.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:49 schreef Merkie het volgende:
Als je echt zo graag wilt gamen moet je gewoon een PC kopen, als het je toch niet zoveel uitmaakt en je graag een Mac wilt, koop dan een Mac. Heel simpel, slotje.
Van hoeveel mensen verwacht je nog een zegje, simpele ziel?quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:49 schreef Lil.Q94 het volgende:
Nietzman als JIJ geen zin hebt om me te helpen moet je dat helemaal zelf weten.
Als er mensen zijn die andere wel graag willen helpen reageer dan a.u.b.
Dat is een 11 pagina's tellend topic.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:47 schreef Maart85 het volgende:
Jezus vent, make up your mind. Je hebt nu al een 6 pagina's tellend topic over dat gezeik van je over Mac vs PC.
Serieus,opzouten met die onzin.
SLOTJE!
Ja, met een dock.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:50 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens word Windows 7 nog veul beter. Het word lichter en de ui is nog meer verandert
Zie mijn posts of zoek het zelf uit.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:49 schreef Lil.Q94 het volgende:
Hehe, dit zal meer gewoon een normale windows - mac discussie zijn ipv ts adviseren.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:50 schreef nietzman het volgende:
[..]
Van hoeveel mensen verwacht je nog een zegje, simpele ziel?
Doe geen moeite, adviezen van welke kant van het spectrum boeien 'm niet, alleen de uitspraken die 'm meer aan het twijfelen brengen.quote:
Kijk dan eens in je vorige topic, dwaas. Er staan 6 pagina's vol met dat geneuzel over Mac vs PC. Lees die nog eens door en val hier geen mensen meer mee lastig.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:49 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ja die heb ik nog nooit gegeven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:53 schreef WurM het volgende:
[..]
Kom dan in elk geval met een paar argumenten
Als je Windows gewend bent en er geen problemen mee hebt zal je met Vista ook weinig problemen hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die heb ik nog nooit gegeven.
Niet aan mijquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die heb ik nog nooit gegeven.
Mjah, ik heb andere ervaringen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je Windows gewend bent en er geen problemen mee hebt zal je met Vista ook weinig problemen hebben.
Ziet er prima uit, bestel hem maar.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:56 schreef Lil.Q94 het volgende:
Klik.
Die ene helemaal rechts,
zoiets noemen ze toch een überpc of heb ik het mis?
quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, ik heb andere ervaringen.
Dat zal toch wel lukken met Vistaquote:Ik ga het vooral gebruiken voor films kijken / gamen / surfen.
Dat heb je mis. Ten eerste is het een Dell en ten tweede vertelt de prijs dat er, voor een pc uitgerust met een Core i7 en een 23" monitor, weinig geheugen of een matige videokaart in zit. Ervan uitgaande dat je echt een game pc wilt uiteraard.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:56 schreef Lil.Q94 het volgende:
Klik.
Die ene helemaal rechts,
zoiets noemen ze toch een überpc of heb ik het mis?
Kut, sorry, dit bedoelde ik.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ziet er prima uit, bestel hem maar.
Totdat er wat in je netwerk wijzigt en de enorme brakke tcp/ip implementatie in Vista je dikke shit geeft wel ja....quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
[..]
Dat zal toch wel lukken met Vista?
Nou ik heb nogal wat slechte verhalen gehoord over Vista.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
[..]
Dat zal toch wel lukken met Vista?
Wat is er mis met Dell?quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef WurM het volgende:
[..]
Dat heb je mis. Ten eerste is het een Dell en ten tweede vertelt de prijs dat er, voor een pc uitgerust met een Core i7 en een 23" monitor, weinig geheugen of een matige videokaart in zit. Ervan uitgaande dat je echt een game pc wilt uiteraard.
vista heeft inderdaad vroeger veel slechte dingen gedaan , en komt net uit de gevangenisquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:00 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Nou ik heb nogal wat slechte verhalen gehoord over Vista.
Maar ik wil weten of dit waar is of niet.
Maarja dit topic is meer een kruistocht tegen mij geworden dan een topic om mij te helpen,
Er zijn net zoveel goede als slechte verhalen over Vista.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:00 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Nou ik heb nogal wat slechte verhalen gehoord over Vista.
Maar ik wil weten of dit waar is of niet.
Maarja dit topic is meer een kruistocht tegen mij geworden dan een topic om mij te helpen,
Maar wat is er nou zo slecht aan Dell?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:02 schreef WurM het volgende:
[..]
Er zijn net zoveel goede als slechte verhalen over Vista.
Dell maakt op zich mooie systemen, alleen bouwen hun de systemen met apparatuur van andere fabrikanten. Kun je net zo goed je eigen systeem maken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:04 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo slecht aan Dell?
En wat is dan wel een goede pcfabrikant?
God, de keuze Mac/PC is al een ramp, en van jou moet 'ie zich maar tussen de Intel/AMD, ATI/Nvidia-kampen gaan begeven? Praat het arme kind met een een borderlinetje aan, wil je?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:08 schreef Juicyhil het volgende:
Kun je net zo goed je eigen systeem maken.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
God, de keuze Mac/PC is al een ramp, en van jou moet 'ie zich maar tussen de Intel/AMD, ATI/Nvidia-kampen gaan begeven? Praat het arme kind met een een borderlinetje aan, wil je?
Op naar het volgende reltopic!quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
God, de keuze Mac/PC is al een ramp, en van jou moet 'ie zich maar tussen de Intel/AMD, ATI/Nvidia-kampen gaan begeven? Praat het arme kind met een een borderlinetje aan, wil je?
bootcamp...quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:14 schreef Sapstengel het volgende:
Als je er op wil gamen, zou ik toch voor iets anders dan een imac gaan. Misschien dat het wel kan, in combinatie met parallels oid, maar het zal nooit zo lekker gaan als gewoon gamen op een windows pc.
Voor mij was m`n keuze al snel gemaakt, AMD processor met een Nvidia kaartquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Heheh, ik ga toch ook geen vmware gebruiken om een brief te kunnen tikkenquote:
vmware is iets heel anders dan bootcamp....quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Heheh, ik ga toch ook geen vmware gebruiken om een brief te kunnen tikken
Wat is daar zo goed aan dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voor mij was m`n keuze al snel gemaakt, AMD processor met een Nvidia kaartkan niet beter!
Virtualisatie blijft virtualisatiequote:Op zaterdag 20 december 2008 21:18 schreef Swindler het volgende:
[..]
vmware is iets heel anders dan bootcamp....
Intel = voor multimedia (films bewerken enzulks)quote:
Ik kan anders best gamen met mijn Intel hoorquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Intel = voor multimedia (films bewerken enzulks)
AMD = voor gaming
nVidia word beter op Linux ondersteunt dan Ati.
In dit geval niet, want Bootcamp is geen virtualisatie. Je kunt Windows gewoon op een Mac installeren.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Virtualisatie blijft virtualisatie
Maar ga maar es naar je cpu gebruik kijkenquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:21 schreef WurM het volgende:
[..]
Ik kan anders best gamen met mijn Intel hoor
Wat is Bootcamp dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
In dit geval niet, want Bootcamp is geen visualisatie. Je kunt Windows gewoon op een Mac installeren.
Al zou ik hem gratis aangeboden krijgen...quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:20 schreef Swindler het volgende:
[..]
ts ik zou deze pc nemen :http://www.simpc.com/ dit is een uberpc zoals jij het zou noemen
Gewoon een dualboot.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:23 schreef Juicyhil het volgende:
Wat is Bootcamp dan?
2 cores doen vrijwel nooit ietsquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ga maar es naar je cpu gebruik kijken
Oja bootcamp idd. Dat gaat wel werken dan. Weet alleen niet hoe goed de videokaart is die in een imac zit, maar idd je hebt gewoon dualboot.quote:
verschillend ik heb zelf de GeForce 8800 GS met 512 MB en draai crisis met gemak op normaalquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oja bootcamp idd. Dat gaat wel werken dan. Weet alleen niet hoe goed de videokaart is die in een imac zit, maar idd je hebt gewoon dualboot.
Asus!quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:04 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo slecht aan Dell?
En wat is dan wel een goede pcfabrikant?
Dan de Logitech/Razor, creative/logitech/onboard kampen. Daarna moet hij nog door de windows/linux kampen om vervolgens nog tussen xp/vista kampen te komen. Na die keuze heeft hij ze basis en mag hij de volgende dingen gaan uitzoeken IE/FF/Opera/Chrome, MS/Open Office, Photoshop/G.I.M.P., Google Desktop/Standard search, wel of niet defragmenteren, Itune/Winamp etc etc. Laten we vooral niet gaan rellen wat beter is, een discussie is niks mis mee een rel wel! Ga er ook vanuit dat jullie zelf dat in de gaten kunnen houden en een topic produceren waar TS ook wat aan heefquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb gehoort dat een Mac veel sneller opstart en afsluit als een Pc.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:59 schreef SpruitjesTaart het volgende:
Hier spreekt een Mac gebruiker.
Het Mac OSX is natuurlijk wel anders dan Windows, maar je kan er snel aan wennen! Ik weet niet wat je er mee wilt doen, maar Internetten, emailen, word gebruiken en Foto's bewerken gaat heel goed.
Wat wil je trouwens weten, misschien kan ik je helpen... :-)
Nee. Een mac sluit je simpelweg niet af.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:12 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik heb gehoort dat een Mac veel sneller opstart en afsluit als een Pc.
Is dit waar en zo ja hoelang duurt het?
Economisch gezien wat langer dan een pc omdat OSX bij elke update je computer eerder sneller dan trager maakt. Maar he.... het blijven computers, per definitie al verouderd als je 'm uitpakt.quote:Hoelang gaat een Mac ongeveer mee?
Grootquote:En als laatste hoe groot is de kans dat er een nieuwe iMac word aangekondigd binnen nu en 6 maanden?
What the hell?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. Een mac sluit je simpelweg niet af.
[..]
Economisch gezien wat langer dan een pc omdat OSX bij elke update je computer eerder sneller dan trager maakt. Maar he.... het blijven computers, per definitie al verouderd als je 'm uitpakt.
[..]
Groot
Mijn mac heeft momenteel een uptime van bijna 6 dagen en dat is kort. Dat komt omdat verleden week een firmwareupdate werd uitgerold.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
What the hell?
Leg eens uit het lijkt me sterk dat een Mac 24-7 aanstaat...
Wat houd dat sluimer in?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn mac heeft momenteel een uptime van bijna 6 dagen en dat is kort. Dat komt omdat verleden week een firmwareupdate werd uitgerold.
Een mac zet je in sluimer.
Waarom is het beter?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met hybernation op windows, maar dan goed.
Het werkt gewoon. Snel en simpel. Ik klap zometeen mijn laptop dicht, die gaat direct in sluimer dus zonder dump naar HD, maar toch wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Als ik mijn laptop open klap is alles binnen 2 seconden beschikbaar om mee te werken.quote:
defineer hoeveel stroom er verbruikt word ik geloof je verhaal niet zo (lees je zet het mooier neer dan het is)quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het werkt gewoon. Snel en simpel. Ik klap zometeen mijn laptop dicht, die gaat direct in sluimer dus zonder dump naar HD, maar toch wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Als ik mijn laptop open klap is alles binnen 2 seconden beschikbaar om mee te werken.
Nou dusdanig weinig dat ik mijn macbook met volle batterij dichtklap, in mijn tas stop, naar schiphol rij, incheck, 14 uur vlieg, half uurtje op m'n bagage wacht en op zoek ga naar een taxi, uurtje naar het hotel rij, incheck, laptop open klap en mijn batterij nauwelijks leger is dan bij vertrek.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
defineer hoeveel stroom er verbruikt word ik geloof je verhaal niet zo (lees je zet het mooier neer dan het is)
ok dat is netjes... geen idee hoe dat met een windows laptop gaat qua verbruik maar dat is zowiezo netjesquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dusdanig weinig dat ik mijn macbook met volle batterij dichtklap, in mijn tas stop, naar schiphol rij, incheck, 14 uur vlieg, half uurtje op m'n bagage wacht en op zoek ga naar een taxi, uurtje naar het hotel rij, incheck, laptop open klap en mijn batterij nauwelijks leger is dan bij vertrek.
zoals ik al zei... dat is netjes heel netjesquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het gevonden, mijn macbook gebruikt 1.18 watt in sleep.
http://images.apple.com/e(...)ronmental-Report.pdf
Dat kan elke Windows-laptop toch ook? In XP heet het stand-by, in Vista heet het slaapstand. Ik heb geen gegevens over het stroomverbruik, maar mijn simpele laptop het weken vol in slaapstand. En als ik hem openklap zit ik instant op mijn bureaublad.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het werkt gewoon. Snel en simpel. Ik klap zometeen mijn laptop dicht, die gaat direct in sluimer dus zonder dump naar HD, maar toch wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Als ik mijn laptop open klap is alles binnen 2 seconden beschikbaar om mee te werken.
Elke windows laptop die ik ken gaat in hybernation dumpen naar HD, uit hybernation komen duurt een eeuwigheid en de batterij is binnen de kortste keren leeg.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat kan elke Windows-laptop toch ook? In XP heet het stand-by, in Vista heet het slaapstand. Ik heb geen gegevens over het stroomverbruik, maar mijn simpele laptop het weken vol in slaapstand. En als ik hem openklap zit ik instant op mijn bureaublad.
Als ie uit staat nog minder.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het gevonden, mijn macbook gebruikt 1.18 watt in sleep.
http://images.apple.com/e(...)ronmental-Report.pdf
Mac dumpt automatisch naar HD als de batterij bijna op is. Als je dan de PA aansluit dan duurt het wakker worden dus langer.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef GewoneMan het volgende:
op een laptop (of PC maar daar is het zinloos) heb je 2 mogelijkheden hybernate en standby bij de ene variant slaat hij alles op in het geheugen en bespaart hij veel stroom andere variant schrijft hij alles weg in temp file en schakelt hij zichzelf uit en kan hij relatief snel opstarten...
heeft de mac dat ook?
Je kan in Windows (XP/Vista) kiezen tussen stand-by/slaapstand en hibernate/sluimerstand. Het eerste is snel en slaat de toestand van het systeem op het in werkgeheugen, het tweede dumpt naar de harde schijf. Dus jouw slechte ervaringen zijn waarschijnlijk niet representatief, van alle Windows-laptops in mijn omgeving werkt de slaapstand prima en snel, in zowel XP als Vista.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Elke windows laptop die ik ken gaat in hybernation dumpen naar HD, uit hybernation komen duurt een eeuwigheid en de batterij is binnen de kortste keren leeg.
Nee mijn ervaring met 'sleep' onder OSX is vele malen beter.
zoals ik al zei... bij windows kan je kiezen! en een eeuwigheid is overdreven dat weet jij ook wel hoop ikquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Elke windows laptop die ik ken gaat in hybernation dumpen naar HD, uit hybernation komen duurt een eeuwigheid en de batterij is binnen de kortste keren leeg.
Nee mijn ervaring met 'sleep' onder OSX is vele malen beter.
dat doet een windows laptop ook... het is echter geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mac dumpt automatisch naar HD als de batterij bijna op is. Als je dan de PA aansluit dan duurt het wakker worden dus langer.
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan in Windows (XP/Vista) kiezen tussen stand-by/slaapstand en hibernate/sluimerstand. Het eerste is snel en slaat de toestand van het systeem op het in werkgeheugen, het tweede dumpt naar de harde schijf.
Nee dus, hij doet alleen 'standby' geen 'hybernation'.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat doet een windows laptop ook... het is echter geen antwoord op mijn vraag
Met routers heb je dat ook.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dat kan merk gebonden zijn.
Dat werkt inderdaad niet als de laptop geen sensor heeft om te detecteren wanneer het scherm dicht is. Dit is echter bij de meeste laptops niet het geval.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.
De zoekfunctie van Vista is ook erg puikquote:Op zondag 21 december 2008 00:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar alleen voor de fantastische zoekfunctie zou ik al iedereen een mac aanraden.
Voor netwerken is het zeer handig.quote:Op zondag 21 december 2008 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik weet waar alles staat op mijn eigen PC, heb nooit een zoekfunctie nodig?
Ja? Dus je weet precies wat er in een honderden mailtjes, word/excel/pdf documenten, bookmarks, browser history, applicaties, etc staat?quote:Op zondag 21 december 2008 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik weet waar alles staat op mijn eigen PC, heb nooit een zoekfunctie nodig?
Yep, zoveel heb ik daar niet staan.quote:Op zondag 21 december 2008 00:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Dus je weet precies wat er in een honderden mailtjes, word/excel/pdf documenten, bookmarks, browser history, applicaties, etc staat?
Ok op een netwerk kan 't handig zijn idd.quote:Op zondag 21 december 2008 00:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voor netwerken is het zeer handig.
Kom nou toch, je hebt alleen op een dag al honderden pagina's browser history als je een beetje surft. No way dat je precies weet wat daar in staat.quote:Op zondag 21 december 2008 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yep, zoveel heb ik daar niet staan.
default instellingen kunnen merk gebonden zijn maar in windows heb je de keuzequote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.
uh gastquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef WurM het volgende:
[..]
Dat heb je mis. Ten eerste is het een Dell en ten tweede vertelt de prijs dat er, voor een pc uitgerust met een Core i7 en een 23" monitor, weinig geheugen of een matige videokaart in zit. Ervan uitgaande dat je echt een game pc wilt uiteraard.
Waarom zou je dat bewaren? Als het interessant was dan weet ik url nog wel of ik zet 'm gelijk netjes in de goede map bij de favoriten.quote:Op zondag 21 december 2008 00:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom nou toch, je hebt alleen op een dag al honderden pagina's browser history als je een beetje surft. No way dat je precies weet wat daar in staat.
De zoekfunctie is in OS X gewoon de snelste manier om iets te openen wat je niet direct op je scherm hebt staan. Als ik bv een applicatie wil starten die niet in m'n Dock staat, dan appeltje+spatie ik naar de zoekfunctie toe en typ ik de eerste 2 a 3 letters van het programma. Een druk op de enter laat staat het programma voor m'n neus. Het is niet dat ik niet weet waar die applicatie staat, maar het is sneller om 'em via Spotlight te openen dan er naartoe te browsen via Finder.quote:Op zondag 21 december 2008 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het begint toch beetje vreemd te worden wanneer je op eigen PC met OS moet gaan zoeken waar 't staat?
Gewoon even een screencapture maken, gast is niet anders gewend dan 10 minuten wachten voordat het juiste bestand gevonden is..quote:Op zondag 21 december 2008 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De zoekfunctie is in OS X gewoon de snelste manier om iets te openen wat je niet direct op je scherm hebt staan. Als ik bv een applicatie wil starten die niet in m'n Dock staat, dan appeltje+spatie ik naar de zoekfunctie toe en typ ik de eerste 2 a 3 letters van het programma. Een druk op de enter laat staat het programma voor m'n neus. Het is niet dat ik niet weet waar die applicatie staat, maar het is sneller om 'em via Spotlight te openen dan er naartoe te browsen via Finder.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:56 schreef 925 het volgende:
is het niet slim om niet meer te reageren in dit soort topics. gewoon de ts maar zelf wat uit laten zoeken.
Ik heb een stuk of 20 applicaties in m'n Dock staan. Daar kan ik zo bij en die zoek ik natuurlijk niet op. Maar in /Applications/ staan er een stuk of 80 en in /Applications/Utilities/ ook nog bijna 40. Dat lijkt me niet uitzonderlijk veel ofzo, maar die zet ik natuurlijk ook niet allemaal in m'n Dock. Dus als ik er daar eentje van wil opstarten, is veruit de snelste methode om dat te doen het gebruik van de zoekfunctie. Bijkomend voordeel is dat je dan de muis niet nodig hebt.quote:Op zondag 21 december 2008 01:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Misschien ben ik oudbollig, heb niet zoveel programma's op mijn PC en wat ik vaak gebruik is 1 click .
apple hoeft geen 1500 euro te kosten.quote:Op zondag 21 december 2008 01:43 schreef Juicyhil het volgende:
By the way, best kansloos, koop je een mac van 1500 euri. Ga je er XP op draaien
En het leuke is, Apple begint te janken als er Mac op een pc word gezet__!
Oh, das best wel goedkoop ...quote:Op zondag 21 december 2008 01:47 schreef 925 het volgende:
[..]
apple hoeft geen 1500 euro te kosten.
apple koop je al voor 929 euro compleet. met toetsenbord en buis en monitor
incl 22 inch scherm? en net zo stil en compact? inclusief alle software zonder eerst na het opstarten alles moeten updaten? en voorgeinstaleerde troep die je niet gebruikt en er ook niet normaal af krijgt?. out of the box?quote:Op zondag 21 december 2008 01:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Oh, das best wel goedkoop ...
Voor 400 euro heb je een vergelijkbaar systeem voor Windows.
Tijdje terug inderdaad geïnstalleerd.quote:Op zondag 21 december 2008 01:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
OSX werkt ook prima op een PC met beetje mainstream hardware, het mag niet maar het kan wel.
Zonder licentie dan en de vraag wat voor vage hardware erin zit.quote:Op zondag 21 december 2008 01:49 schreef Juicyhil het volgende:
Voor 400 euro heb je een vergelijkbaar systeem voor Windows.
Heb je die 22 inch scherm dan ook voor 900 euro?quote:Op zondag 21 december 2008 01:51 schreef 925 het volgende:
[..]
incl 22 inch scherm? en net zo stil en compact? inclusief alle software zonder eerst na het opstarten alles moeten updaten? en voorgeinstaleerde troep die je niet gebruikt en er ook niet normaal af krijgt?. out of the box?
Net zo vaag als in de Mac.quote:Op zondag 21 december 2008 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zonder licentie dan en de vraag wat voor vage hardware erin zit.
Ik vind het wel leuk om beide in huis te hebben.quote:Op zondag 21 december 2008 01:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tijdje terug inderdaad geïnstalleerd.
Maar ik hoef het hele OS niet te hebben, veel te beperkt voor mij.
De hardware van een mac is meestal redelijk up to date.quote:
Koop je wel meteen een MobileMe abo, iLife, iWorks, Applecare. Stel je voor hij gaat na 1 jaar kapodt.quote:Op zondag 21 december 2008 01:58 schreef NiTiN het volgende:
dude srsly. Koop een mac. Pak het uit. Steek de stekker in het stopcontact en doe het aan. De rest wijst zich vanzelf. En bij vragen werkt google, of het doorlezen van een manual heel goed.
*proest* kidding right ?quote:Op zondag 21 december 2008 01:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan moet je hier : Apple SC # 265: Thank Jobs, it's Friday. voor de gein es lezenquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:44 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb hier nog nooit een Mac vraag gezien (zit niet zo vaak in DIG)
fijn dat internet. dat je alles kan delen.quote:Op zondag 21 december 2008 02:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze pijpt zo lekker als die Apple doet wat ze wil.
Met de keuze uit OSX, Vista, W2k3, XP en AIX thuis nee niet bepaaldquote:
En wat is geloofwaardig.quote:Op zondag 21 december 2008 02:19 schreef 925 het volgende:
[..]
fijn dat internet. dat je alles kan delen.
Het eerste deel van uw antwoord was al een antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 21 december 2008 02:20 schreef _martijn_ het volgende:
[..]
Met de keuze uit OSX, Vista, W2k3, XP en AIX thuis nee niet bepaald
Maar zeggen dat OSX beperkt is...... nou nee, dan ben je gewoon een click on picture luser die niet verder kan kijken dan zijn muisdraadje lang is
Wat is de beperking dan?quote:Op zondag 21 december 2008 01:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb alles bij elkaar opgeteld en ik kwam uit op ¤1335 voor de iMac en dan word die Dell ook wel interressant.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef WurM het volgende:
[..]
wat bedoel je met snel?quote:Op zondag 21 december 2008 10:40 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik heb alles bij elkaar opgeteld en ik kwam uit op ¤1335 voor de iMac en dan word die Dell ook wel interressant.
Die Dell is toch 9999999 keer zo snel als een iMac (met 4GB geheugen) of heb ik het dan mis?
Geheugen : 6.144 MB 1.067 MHz Tri Channel DDR3 (6 x 1.024),
Dat is toch überveel geheugen of niet dan?
Videokaart : 256 MB ATI® Radeon™ HD 3650 grafische kaart,
Die lijkt me niet al te goed maar is hij ook niet al te goed of is hij gewoon SLECHT?
Zoals eerder vermeld WoW is de belangrijkste game maar af en toe een andere game moet ook kunnen.
WTF!?@#quote:Op zondag 21 december 2008 10:57 schreef Swindler het volgende:
[..]
wat bedoel je met snel?
opstarttijden van applicaties ?
hier een mooie benchmark van een 1gb (mac) vs 3 gb (pc)
http://www.popularmechani(...)/4258725.html?page=2
OSX....quote:
En nee dit is niet de bekende 'The fastest windows laptop is a MAC' review.quote:We even tested Vista on the Macs using Apple’s platform-switching Boot Camp software—and found that both Apple computers ran Vista faster than our PCs did.
Dus als Snow Leopard er komt worden de iMacs nog sneller en als ik het geheugen uitbreid naar 4GB heb in een übersnelle Mac?quote:Op zondag 21 december 2008 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan te bedenken dat Leopard imho minder presteert dan Tiger deed. Snow Leopard gaat een enorme boost geven, daar ben ik van overtuigt.
Jij wilt nog 6 van deze topics van TS?quote:Op zondag 21 december 2008 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zijn er natuurlijk voor minder geld laptops te vinden die wel sneller zijn dan die macs. Ze hebben hier natuurlijk gewoon vergelijkbare apparaten naast elkaar gezet.
De meeste populaire programma`s zijn niet beschikbaar op Mac, maar dan moet je daarvoor in de plaats weer een alternatief programma gebruiken. Met Windows heb ik nog nooit het gevoel dat echt iets mis, dat heb ik bij Mac juist.quote:
quote:
Ik heb het juist andersom, da's nog wel veel erger. Macsoftware (En de kwaliteit van de gratis en opensourcepakketjes voor de mac ligt mede dankzij cocoa, fatsoenlijke interface guidelines en hordes devvende linuxnerds echt vele malen hoger.) gewend zijn en dan bij een incidentele Windows-ervaring je door hordes prutpakketjes moeten worstelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op zondag 21 december 2008 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
De meeste populaire programma`s zijn niet beschikbaar op Mac, maar dan moet je daarvoor in de plaats weer een alternatief programma gebruiken. Met Windows heb ik nog nooit het gevoel dat echt iets mis, dat heb ik bij Mac juist.
Geef mij dan maar es een gratis downloadprogramma op usenet.quote:Op zondag 21 december 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom, da's nog wel veel erger. Macsoftware (En de kwaliteit van de gratis en opensourcepakketjes voor de mac ligt mede dankzij cocoa, fatsoenlijke interface guidelines en hordes devvende linuxnerds echt vele malen hoger.) gewend zijn en dan bij een incidentele Windows-ervaring je door hordes prutpakketjes moeten worstelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Wat mis je dan? Welke applicatie? Voor elke populaire applicatie die mensen thuis gebruiken is een (beter) alternatief op OSX. Veelal gratis en veelal van hoge kwaliteit. Alleen in een werkomgeving zou je tegen 'windows only' beperkingen kunnen aanlopen.quote:Op zondag 21 december 2008 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De meeste populaire programma`s zijn niet beschikbaar op Mac, maar dan moet je daarvoor in de plaats weer een alternatief programma gebruiken. Met Windows heb ik nog nooit het gevoel dat echt iets mis, dat heb ik bij Mac juist.
En toch... is de mac sneller met vergelijkbare hardware. Zelfs met windows.quote:Verder is de hardware die je voor dat geld krijgt gewoon basic voor een pc.
SABnzbd+quote:Op zondag 21 december 2008 13:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Geef mij dan maar es een gratis downloadprogramma op usenet.
Open source is er natuurlijk in overvloed voor de Mac. Maar mocht je het geen bezwaar vinden om 1 of 2 tientjes uit te geven, dan is er ook interessante software beschikbaar zoals Unison en iGrabNews.quote:
met vergelijkbare hardware mss wel, maar aan vergelijkbare kosten zit je met een windows sneller.quote:Op zondag 21 december 2008 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
En toch... is de mac sneller met vergelijkbare hardware. Zelfs met windows.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 21 december 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom, da's nog wel veel erger. Macsoftware (En de kwaliteit van de gratis en opensourcepakketjes voor de mac ligt mede dankzij cocoa, fatsoenlijke interface guidelines en hordes devvende linuxnerds echt vele malen hoger.) gewend zijn en dan bij een incidentele Windows-ervaring je door hordes prutpakketjes moeten worstelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Nier perse dus, zie de benchmark de pagina hiervoor.quote:Op zondag 21 december 2008 13:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
met vergelijkbare hardware mss wel, maar aan vergelijkbare kosten zit je met een windows sneller.
Dat is inderdaad voor veel mensen de reden om eventuele meerkosten voor een Mac niet erg te vinden.quote:Sowieso kies je mac / windows niet vanwege die paar 100¤ (tot 1000 naargelang je eisen) verschil in aanschafprijs; dat kies je gewoon omdat je het ene prettiger vindt werken dan het andere.
Ik ken op dit moment geen laptop die ik echt mooi vind behalve mijn alu macbook eigenlijk.quote:Uitzicht moet je het ook niet voor doen; er zijn zat cases voor gewone pc's te vinden waarbij er wel IETS zal zijn dat je even mooi vindt.
Helemaal ironisch dat OmniGraffle een 16MB download is en Visio een paar honderd MB nodig heeft. Om nog maar te zwijgen over de prijsverschillenquote:Op zondag 21 december 2008 13:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
ik heb nog steeds geen Windows alternatief kunnen vinden voor OmniGraffle (En nee, Visio komt niet eens in de buurt)
Als je super-overpriced design hardware neemt dus wel, als je normale hardware neemt heb je voor die prijs een quad aan 3 gighz, 6 gig ram en een 260GT staan.quote:Op zondag 21 december 2008 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nier perse dus, zie de benchmark de pagina hiervoor.
Maar design moet je ook betalen. Dat is dus vaak het probleem. Men vergelijkt vaak buurtsuper laptops met een mac, puur op specs. Maar ook het design EN de kwaliteit van de casing betaal je.quote:Op zondag 21 december 2008 14:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je super-overpriced design hardware neemt dus wel, als je normale hardware neemt heb je voor die prijs een quad aan 3 gighz, 6 gig ram en een 260GT staan.
Neen. Moet een computer all-in-one zijn om kwalitatief te zijn dan? Ik zou zelfs geen all-in-one willen; je scherm gaat defect & je mag je hele pc de vuilbak in flikkeren. Je harde schijf is te klein en je kan er geen 2de of 3de meer bijsteken...quote:Op zondag 21 december 2008 14:48 schreef Tijn het volgende:
Bestaan er niet-design all-in-one computers dan?
er heeft hem toch ook niemand aangeraden om een fondu-set te kopen. Als de TS twijfelt tussen een mac of een windows pc, waarom hem iets anders aanraden?quote:Op zondag 21 december 2008 14:54 schreef Yildiz het volgende:
Dat niemand nog gezegd heeft:
'koop een PC zonder OS, zet Linux Ubuntu en Wine erop en gamen maar'
Nee, maar het wordt een beetje lastig met een iMac vergelijken anders.quote:Op zondag 21 december 2008 14:50 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Neen. Moet een computer all-in-one zijn om kwalitatief te zijn dan?
Omdat hij een aantal eisen neerzet, en mogelijk nooit gehoord heeft van Ubuntu?quote:Op zondag 21 december 2008 14:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
er heeft hem toch ook niemand aangeraden om een fondu-set te kopen. Als de TS twijfelt tussen een mac of een windows pc, waarom hem iets anders aanraden?
Ik vind van niet. Je hébt gewoon niets anders van apple dat als worstation kan dienen (de mac pro buiten beschouwing gelaten, maar dat gaat over een ander kaliber qua pc) dus je moet wel die design nemen als je een macOS wil gebruiken.quote:Op zondag 21 december 2008 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar het wordt een beetje lastig met een iMac vergelijken anders.
Je kan ook voor de Mac mini gaan. In januari komt er wellicht een update en dan is dat ook best een interessante keuze. Waarschijnlijk stoppen ze daar dan ook die NVidia 9400M in zodat een potje WoW prima te doen is.quote:Op zondag 21 december 2008 15:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Je hébt gewoon niets anders van apple dat als worstation kan dienen (de mac pro buiten beschouwing gelaten, maar dat gaat over een ander kaliber qua pc) dus je moet wel die design nemen als je een macOS wil gebruiken.
Externe harddisk eraan en klaar is kees.quote:Op zondag 21 december 2008 15:11 schreef Athmozz het volgende:
maar daar zit je weer gelimiteerd met een hd'tje van 160 gig...
Ik denk andersom, OS X is een Unix waar je dus ongelofelijk veel mee kan terwijl Windows een zeer beperkt proprietary OS is.quote:Op zondag 21 december 2008 15:02 schreef 925 het volgende:
ik denk dat je als 14 jarige meer leert op een windows pc dan op een apple. van fouten leer je
Je gaat toch niet je desktop machine volhangen met HD's ? Daar moet net genoeg HD ruimte in zitten voor je apps en je OS, meer niet. Al je andere data zet je lekker op je fileserver.quote:Op zondag 21 december 2008 14:50 schreef Athmozz het volgende:
(...) Je harde schijf is te klein en je kan er geen 2de of 3de meer bijsteken... (...)
Da's een beetje de filosofie van Apple. Design is niet alleen een 'extraatje' maar essentieel onderdeel van het product. Het draagt bij aan de totale user experience. Het gaat niet alleen om de specs en snelheid, maar hoe het product als geheel is om mee te werken. Dat gaat tot aan de verpakking aan toe.quote:Op zondag 21 december 2008 15:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Je hébt gewoon niets anders van apple dat als worstation kan dienen (de mac pro buiten beschouwing gelaten, maar dat gaat over een ander kaliber qua pc) dus je moet wel die design nemen als je een macOS wil gebruiken. (...)
die heb ik ook, maar je kan niet gaan verwachten dat iedereen een fileserver zetquote:Op zondag 21 december 2008 15:27 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je gaat toch niet je desktop machine volhangen met HD's ? Daar moet net genoeg HD ruimte in zitten voor je apps en je OS, meer niet. Al je andere data zet je lekker op je fileserver.
Maar video bewerking doe je sowieso niet op een Mini, daar heb je toch echt een Mac Pro voor nodig en daar kan je gewoon meerdere schijven in hangen, RAID is ook gewoon een BTO optie.quote:Op zondag 21 december 2008 15:47 schreef Athmozz het volgende:
(...) als je wat videobewerking erbij wilt gaan doen heb je toch liefst 500 of meer zitten (en via netwerk gaat wel, maar dat is toch een stuk trager dan intern. Meeste gewone giglan's halen amper 40 megabyte/sec)
Ik zou een XPS laptop kopen. Maar daar kun jij volgens mij niks meequote:Op zondag 21 december 2008 18:52 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je in mijn situatie zat?
Die Dell kopen? (die ene helemaal rechts)
Maar waarom is die nouw zo super goedkoop?
Er moet dan toch haast wel iets mis mee zijn?
Mij lijkt die ook heel erg goed maar waarom is die prijs zo laag of vergis ik me en is die prijs gewoon normaal?quote:Op zondag 21 december 2008 19:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou een XPS laptop kopen. Maar daar kun jij volgens mij niks mee![]()
Die meest rechtse lijkt me een hele goede machine
Nee niet in de winkel. Overigens heb ik al aangegeven hoe dat zit met die prijs (uitbreidingen, garantie etc.)quote:Op zondag 21 december 2008 19:16 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Mij lijkt die ook heel erg goed maar waarom is die prijs zo laag of vergis ik me en is die prijs gewoon normaal?
Dell is toch niet gewoon in de winkel te koop of wel?
Maar dan moet ik er nog een toetsenbord, muis en monitor bijkopen en daar ben ik erg kieskeurig in en bovendien is een Mac mini alles behalve krachtig te noemen.quote:Op zondag 21 december 2008 19:21 schreef Tijn het volgende:
Ik blijf bij m'n eerste suggestie: koop een Mac mini en een console. Dan ben je voor ver onder de 1200 euro helemaal klaar en kun je zowel OS X als Windows draaien.
Zeker nadat in januari de nieuwe Mini's aangekondigd worden.
dan kan je gamen wel vergetenquote:Op zondag 21 december 2008 19:21 schreef Tijn het volgende:
Ik blijf bij m'n eerste suggestie: koop een Mac mini en een console. Dan ben je voor ver onder de 1200 euro helemaal klaar en kun je zowel OS X als Windows draaien.
Zeker nadat in januari de nieuwe Mini's aangekondigd worden.
ja, want met een gameconsole game je niet, daarmee bak je frieten. Toch?quote:
quote:Op zondag 21 december 2008 20:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ja, want met een gameconsole game je niet, daarmee bak je frieten. Toch?
quote:Op zondag 21 december 2008 18:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik weet dat ik meerdere malen heb gezegd er bijna 100% zeker van te zijn een Mac te nemen.
Maar het word toch een PC oke een Mac heeft veel voordelen maar een PC heeft dat ook en die voordelen die een Mac heeft vind ik het geld niet waard.
(En ja dit keer weet ik het echt heel zeker tenzij er iets heel extreems gebeurd bv. dat een iMac 20'' nog maar ¤2 kost)
Goed zo, neem een PC. Als je later meer centjes hebt kan je alsnog de Mac nemen. En dán ga je pas echt spijt krijgen dat je het niet eerder hebt gedaan.quote:Op zondag 21 december 2008 18:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik weet dat ik meerdere malen heb gezegd er bijna 100% zeker van te zijn een Mac te nemen.
Maar het word toch een PC oke een Mac heeft veel voordelen maar een PC heeft dat ook en die voordelen die een Mac heeft vind ik het geld niet waard.
(En ja dit keer weet ik het echt heel zeker tenzij er iets heel extreems gebeurd bv. dat een iMac 20'' nog maar ¤2 kost)
Hehe, ik moest lachen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:21 schreef dottinator het volgende:
[..]
Goed zo, neem een PC. Als je later meer centjes hebt kan je alsnog de Mac nemen. En dán ga je pas echt spijt krijgen dat je het niet eerder hebt gedaan.
Wanneer die update uitkomt in januari en ze dezelfde specs als de MacBooks hebben, zijn ze meer dan krachtig genoeg.quote:Op zondag 21 december 2008 19:27 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
bovendien is een Mac mini alles behalve krachtig te noemen.
Om dan maar weer eens een bommetje hier te laten vallen, oh mac-adepten, vertel mij...quote:Op zondag 21 december 2008 21:33 schreef dottinator het volgende:
Maar in de praktijk rent die Mac rondjes om dat ding. Voordat Windows is opgestart is die Mac al 10x afgesloten en opgestart, misschien zelfs met Photoshop erbij. Oke beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel.
ik gebruik de standby stand, dan is de pc ook binnen de 2 seconden volledig gestart...quote:Op zondag 21 december 2008 21:33 schreef dottinator het volgende:
Overigens die lui die alleen specs vergelijken, kom op mensen, specs zeggen geen reet. Puur theoretisch zal die Dell XPS met zoveel GHz wel sneller zijn dan een iMac met 2,4 GHz ofzo. Maar in de praktijk rent die Mac rondjes om dat ding. Voordat Windows is opgestart is die Mac al 10x afgesloten en opgestart, misschien zelfs met Photoshop erbij. Oke beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel.
degelijke windowspc draait ook probleemloos een maand uptime hoorquote:Hoe kan dat dan? Door de combinatie hardware/software. De ingenieurs van Apple stellen een apparaat samen dat intern gewoon perfect in elkaar zit. Elk onderdeeltje is afgestemd op de rest. En de programmeurs van Apple kunnen alles perfect afstemmen op die hardware. Het resultaat is een perfect werkende machine die het gewoon altijd doet. Geen gezeik met drivers, geen crashes, geen virussen, etc. altijd up-en-running. Je zal uptimes halen van een maand zonder dat het ding trager wordt. Een computer zoals het hoort!
Dus jij wil zeggen dat een iMac 20'' (2,4 GHz, 4GB) sneller is als,quote:Op zondag 21 december 2008 21:33 schreef dottinator het volgende:
Overigens die lui die alleen specs vergelijken, kom op mensen, specs zeggen geen reet. Puur theoretisch zal die Dell XPS met zoveel GHz wel sneller zijn dan een iMac met 2,4 GHz ofzo. Maar in de praktijk rent die Mac rondjes om dat ding. Voordat Windows is opgestart is die Mac al 10x afgesloten en opgestart, misschien zelfs met Photoshop erbij. Oke beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel.
Hoe kan dat dan? Door de combinatie hardware/software. De ingenieurs van Apple stellen een apparaat samen dat intern gewoon perfect in elkaar zit. Elk onderdeeltje is afgestemd op de rest. En de programmeurs van Apple kunnen alles perfect afstemmen op die hardware. Het resultaat is een perfect werkende machine die het gewoon altijd doet. Geen gezeik met drivers, geen crashes, geen virussen, etc. altijd up-en-running. Je zal uptimes halen van een maand zonder dat het ding trager wordt. Een computer zoals het hoort!
Daar is niet veel voor nodigquote:Op zondag 21 december 2008 22:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat een iMac 20'' (2,4 GHz, 4GB) sneller is als,
een Dell Studio XPS met 2,66 GHz en 6 GB?
(Bedankt hoor...brengen jullie me toch weer aan het twijfelen...!)
Als het met beide platformen prima gaat kan ik toch veel beter een PC nemen?quote:Op zondag 21 december 2008 23:14 schreef DaFrenk het volgende:
Maar da's het probleem, het kan met beide platformen prima
Waarom niet?quote:Op zondag 21 december 2008 23:16 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Als het met beide platformen prima gaat kan ik veel beter een PC nemen?
Wat bedoel je waarom niet?quote:
Ja jongen, wat houd je tegen om nu eindelijk een beslissing te nemen? Je hebt beide kanten van de medaille nu al talloze malen gehoord. Materiaal genoeg om zelf de knoop door te hakken?quote:Op zondag 21 december 2008 23:18 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Wat bedoel je waarom niet?
Is snap het niet helemaal...
Je overtuigen is makkelijker dan snoep van een kind jatten, het probleem is dat er om de haverklap iemand anders je van iets anders overtuigd.quote:Op zondag 21 december 2008 23:13 schreef Lil.Q94 het volgende:
Overtuig me. (weet ik dat is moeilijk.)
Nou da's duidelijk, hop slotje d'r opquote:Op zondag 21 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
Oké ik blijf dus bij m'n beslissing : PC.
Als er niet iets is waardoor ik weer aan het twijfelen gebracht word blijf ik daar ook bij.
ik zou toch voor een mac gaan, veul beterquote:Op zondag 21 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
Als er niet iets is waardoor ik weer aan het twijfelen gebracht word blijf ik daar ook bij.
Dan heb ik in ieder geval weer iets om over te zeiken de volgende keer bij hemquote:Op zondag 21 december 2008 21:58 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat die USB-stick verkeerd werd herkend als een USB 1.0 apparaat ofzo?
Goed plan!quote:Op zondag 21 december 2008 23:14 schreef nietzman het volgende:
Zullen we als ultieme mindfuck allemaal van kamp gaan wisselen?
Ik als fanatiek windows '95,'98, '98SE, 2000, XP, server2003&Vista gebruiker raad je aan een mac te kopen, stabiel, duur, bootcamp& USB 1.0 alles wat je wil voor een potje WoW/Gamen / Films kijken (ook van Internet bv. van Youtube) / Filmpjes maken (Sony Vegas) / Surfen,MSN, X-tube&nog veel meer©quote:Op zondag 21 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ben je er al uit of je gaat voor Dell/HP/Sony/PB/Acer/Medion? Of misschien door een computerzaak laten bouwen? Of misschien toch maar zelf samen stellen? Dual Core of toch maar Quad Core? Inte/AMD? Nvidia/ATi? XP/Vista? Of toch maar wachten op Windows 7? 32 of 64 bits? SLI of niet? RAID of niet? Onboard geluid of een geluidskaart? Eén groot scherm of twee kleinere?quote:Op zondag 21 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
ikke ikkequote:Op zondag 21 december 2008 23:43 schreef zarGon het volgende:
Iedereen zijn hand opsteken die al wist dat de TS voor PC en Windows zou kiezen?.
Met een Apple heb je toch nooit vragen? Alles werkt toch zo vanzelfsprekend en goed?quote:Op zondag 21 december 2008 23:26 schreef nietzman het volgende:
Godzijdank, scheelt een stormvloed aan stomme kutvragen in de Apple SC.
Het probleem is dat mensen gewend zijn geraakt aan gedoe en omslachtigheid en die manier van werken ook in OS X willen toepassen.quote:Op maandag 22 december 2008 00:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met een Apple heb je toch nooit vragen? Alles werkt toch zo vanzelfsprekend en goed?
"gedoe en omslachtigheid"quote:Op maandag 22 december 2008 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen gewend zijn geraakt aan gedoe en omslachtigheid en die manier van werken ook in OS X willen toepassen.
Het ligt dan ook niet aan XP of Mac OS, maar aan de persoon die er achter zit en weet wat waar hij/zij mee bezig is.quote:Op maandag 22 december 2008 01:06 schreef leolinedance het volgende:
Nee, het is een heel gedoe om met een gewone XP laptop te werken...
En, niet te vergeten, welke OS versie: Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic, Windows Vista Home Basic N, Windows Vista Home Basic K, Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business, Windows Vista Business N, Windows Vista Business K of Windows Vista Enterprise, of Windows Vista Home Ultimate? Of toch maar Windows XP Home Edition, of Windows XP Professional Edition?quote:Op zondag 21 december 2008 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ben je er al uit of je gaat voor Dell/HP/Sony/PB/Acer/Medion? Of misschien door een computerzaak laten bouwen? Of misschien toch maar zelf samen stellen? Dual Core of toch maar Quad Core? Inte/AMD? Nvidia/ATi? XP/Vista? Of toch maar wachten op Windows 7? 32 of 64 bits? SLI of niet? RAID of niet? Onboard geluid of een geluidskaart? Eén groot scherm of twee kleinere?
Hou ons op de hoogte van je ultieme YouTube machine! Ik ben benieuwd wat het wordt
In de praktijk is die Dell geen match voor die iMac. Het probleem is dat je teveel in cijfers denkt. Zoveel GHz, zoveel GB, het is makkelijk vergelijken maar het zegt echt geen reet. Een computer bestaat uit zoveel componenten, zowel hardware als software, die allemaal bijdragen (of juist niet) aan de performance. En als het geen goed geheel vormt ga je een stuk aan die performance moeten inboeten. Apple is praktisch het enige bedrijf dat daar wat aan kan doen, omdat ze zowel de hardware als de software fixen, dus ze kunnen dat perfect op elkaar af laten stemmen, met als resultaat een performance waar menig PC niet aan kan tippen. Kijk, Windows ondersteunt dan wel miljoenen verschillende configuraties, maar juist daardoor kunnen ze niet elke configuratie optimaal ondersteunen en dat merk je als je op een PC werkt.quote:Op zondag 21 december 2008 22:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat een iMac 20'' (2,4 GHz, 4GB) sneller is als,
een Dell Studio XPS met 2,66 GHz en 6 GB?
(Bedankt hoor...brengen jullie me toch weer aan het twijfelen...!)
Je moet die link over die snelle Macbook van 2500 dollar uit 2007 niet vergetenquote:Op maandag 22 december 2008 01:36 schreef dottinator het volgende:
[..]
In de praktijk is die Dell geen match voor die iMac. Het probleem is dat je teveel in cijfers denkt. Zoveel GHz, zoveel GB, het is makkelijk vergelijken maar het zegt echt geen reet. Een computer bestaat uit zoveel componenten, zowel hardware als software, die allemaal bijdragen (of juist niet) aan de performance. En als het geen goed geheel vormt ga je een stuk aan die performance moeten inboeten. Apple is praktisch het enige bedrijf dat daar wat aan kan doen, omdat ze zowel de hardware als de software fixen, dus ze kunnen dat perfect op elkaar af laten stemmen, met als resultaat een performance waar menig PC niet aan kan tippen. Kijk, Windows ondersteunt dan wel miljoenen verschillende configuraties, maar juist daardoor kunnen ze niet elke configuratie optimaal ondersteunen en dat merk je als je op een PC werkt.
Maar dit merk je allemaal zelf. Als je een Mac haalt tenminste.
Denk ook hier eens aan:
- Leopard heeft de hoogste tevredenheidscijfers van de markt
- kijk hoeveel mensen switchen van Windows naar Mac (heel veel) en van Mac naar Windows (bijna geen)
- de meeste Mac gebruikers hebben wel ervaring met Windows, maar de meeste Windows gebruikers hebben geen ervaring met de Mac
- ik kan nog een linkje posten waarin staat dat Mac gebruikers slimmer zijn, maar die heb ik al te vaak gepost (en die moet je ook niet echt serieus nemen)
Oh ja, daarin stond dat vista het snelst draaide op een macbook pro. moet je ff googlen op fastest vista notebook ofzo.quote:Op maandag 22 december 2008 01:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet die link over die snelle Macbook van 2500 dollar uit 2007 niet vergeten
Sorry, het enige wat ik op de meeste bureaus tegenwoordig zie is dit zo ongeveer:quote:
Juist, en waar denk je dat die kabels heen zijnquote:Op maandag 22 december 2008 01:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry, het enige wat ik op de meeste bureaus tegenwoordig zie is dit zo ongeveer:
[ afbeelding ]
Niet een bepaald representatief plaatje dus. Dat kun je echter ook niet verwachen van de Apple website
uh misschien een klein kabeltje voor de monitor en de rest draadloos? Is maar een idee hoor...quote:Op maandag 22 december 2008 02:04 schreef dottinator het volgende:
[..]
Juist, en waar denk je dat die kabels heen zijn
stroom, monitor, stroom voor monitor, toetsenbord, muis, webcam, bluetooth ontvanger. de iMac heeft alleen stroom en toetsenbord+muis. ik weet wel wat ik prettiger vind.quote:Op maandag 22 december 2008 02:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
uh misschien een klein kabeltje voor de monitor en de rest draadloos? Is maar een idee hoor...
quote:
Zie jij die stroomkabel van de PC op de foto? En zie jij de ontvanger voor de muis en het toetsenbord? Bluetooth gaat natuurlijk dmv een chipje intern of een usb-stick. Die zie je ook niet. De huidige moderne bureaus hebben hele praktische oplossingen om die 2 kabeltjes op je bureau weg te werken (AC monitor en dvi).quote:Op maandag 22 december 2008 02:49 schreef dottinator het volgende:
[..]
stroom, monitor, stroom voor monitor, toetsenbord, muis, webcam, bluetooth ontvanger. de iMac heeft alleen stroom en toetsenbord+muis. ik weet wel wat ik prettiger vind.
overigens als we het draadloos doen heeft de iMac alleen 1 stroomkabel.
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel. De kwaliteit is gewoon erg achteruit gegaan. Zoek maar eens op "iMac problems" en je krijgt een hele waslijst van problemen die heel veel mensen ervaren. Zowat elk product dat Apple op de markt zet heeft massa's kinderziektes of ergere problemen. Die problemen met de nieuwe MacBooks bijvoorbeeld. Scheve schermen van de iPod nano'squote:Op maandag 22 december 2008 02:14 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dan is ie 0,01% van de tijd weg, als ie al stuk gaat, wat ook weer een kans van 0,01% is.
Normaal brengen mensen me alleen maar meer aan het twijfelen maar jij zorgt ervoor dat ik er alleen maar zekerder van word dat ik een PC moet nemen.quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel. De kwaliteit is gewoon erg achteruit gegaan. Zoek maar eens op "iMac problems" en je krijgt een hele waslijst van problemen die heel veel mensen ervaren. Zowat elk product dat Apple op de markt zet heeft massa's kinderziektes of ergere problemen. Die problemen met de nieuwe MacBooks bijvoorbeeld. Scheve schermen van de iPod nano'sEn dan de kwaliteit van de beeldschermen van iMac en MacBook .. en.. zo kan ik helaas nog even doorgaan maar ik wil Apple nu ook weer niet té zeer bashen.
De software is gewoon dik in orde, maar de hardware is mij te zeer achteruit gegaan wat de reden is waarom ik weer ben overgestapt naar (zelfbouw) PC's. Zelf de kwaliteit kiezen tegen een fractie van de prijs.
Als dat zo is waarom nemen alle hardcore gamers dan geen iMac je hoeft er alleen maar Windows op te zetten en je kan 10x zo goed gamen als op die Dell met i7 processor.quote:Op maandag 22 december 2008 01:36 schreef dottinator het volgende:
[..]
In de praktijk is die Dell geen match voor die iMac. Het probleem is dat je teveel in cijfers denkt. Zoveel GHz, zoveel GB, het is makkelijk vergelijken maar het zegt echt geen reet. Een computer bestaat uit zoveel componenten, zowel hardware als software, die allemaal bijdragen (of juist niet) aan de performance. En als het geen goed geheel vormt ga je een stuk aan die performance moeten inboeten. Apple is praktisch het enige bedrijf dat daar wat aan kan doen, omdat ze zowel de hardware als de software fixen, dus ze kunnen dat perfect op elkaar af laten stemmen, met als resultaat een performance waar menig PC niet aan kan tippen. Kijk, Windows ondersteunt dan wel miljoenen verschillende configuraties, maar juist daardoor kunnen ze niet elke configuratie optimaal ondersteunen en dat merk je als je op een PC werkt.
Maar dit merk je allemaal zelf. Als je een Mac haalt tenminste.
Denk ook hier eens aan:
- Leopard heeft de hoogste tevredenheidscijfers van de markt
- kijk hoeveel mensen switchen van Windows naar Mac (heel veel) en van Mac naar Windows (bijna geen)
- de meeste Mac gebruikers hebben wel ervaring met Windows, maar de meeste Windows gebruikers hebben geen ervaring met de Mac
- ik kan nog een linkje posten waarin staat dat Mac gebruikers slimmer zijn, maar die heb ik al te vaak gepost (en die moet je ook niet echt serieus nemen)
Waarom twijfel je dan nogquote:Op maandag 22 december 2008 10:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom nemen alle hardcore gamers dan geen iMac je hoeft er alleen maar Windows op te zetten en je kan 10x zo goed gamen als op die Dell met i7 processor.
het probleem is dat je dat bijna overal ziet. Waar je voor laptops vroeger IBM had, heb je nu die chinese rommel die lenovo maakt. De modellen die nog door ibm ontworpen zijn zijn ubergoed; wat lenovo zelf maakt kan bijlange na niet meer tippen aan wat de kwaliteit vroeger was. We hebben hier op het werk onlangs 15 lenovo's gekocht (vroeger werkten ze altijd met ibm), maar na een weekje alle 15 teruggestuurd. De kwaliteit dat die toestellen nog geven is gewoon zielig, dus dan hebben we maar Dell's besteld (die een pak goedkoper zijn, maar toch een pak steviger).quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel.
omdat een mac niet leverbaar is met een degelijke videokaart. Het zwaarste wat ze nu leveren is een 8800GS in de imac, en een 8800GT in een mac pro. Beide kaarten zijn nu niet direct toppers.quote:Op maandag 22 december 2008 10:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom nemen alle hardcore gamers dan geen iMac je hoeft er alleen maar Windows op te zetten en je kan 10x zo goed gamen als op die Dell met i7 processor.
Maar die in de Mac Pro kun je altijd nog vervangen.quote:Op maandag 22 december 2008 10:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat een mac niet leverbaar is met een degelijke videokaart. Het zwaarste wat ze nu leveren is een 8800GS in de imac, en een 8800GT in een mac pro. Beide kaarten zijn nu niet direct toppers.
Dude... ga psychologie studeren en behandel jezelf ofzoquote:Op maandag 22 december 2008 09:57 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Normaal brengen mensen me alleen maar meer aan het twijfelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♫
En wat vinden jullie van die Dell's?quote:Op maandag 22 december 2008 10:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het probleem is dat je dat bijna overal ziet. Waar je voor laptops vroeger IBM had, heb je nu die chinese rommel die lenovo maakt. De modellen die nog door ibm ontworpen zijn zijn ubergoed; wat lenovo zelf maakt kan bijlange na niet meer tippen aan wat de kwaliteit vroeger was. We hebben hier op het werk onlangs 15 lenovo's gekocht (vroeger werkten ze altijd met ibm), maar na een weekje alle 15 teruggestuurd. De kwaliteit dat die toestellen nog geven is gewoon zielig, dus dan hebben we maar Dell's besteld (die een pak goedkoper zijn, maar toch een pak steviger).
Neem auto's; waar je vroeger een Toyota kocht & wist dat dat ding de eerste 10 jaar geen krakje gaf heb je nu de nieuwe Auris die standaard al meer kraakt of een Hyundai i30... Neem GSM's; mijn eerste toestellen gingen steevast meer dan een jaar mee tot ik ze zelf verving. Nu mag je blij zijn als je toestel het eerste jaar haalt zonder defect te raken
als ze mac-os draaien kunnen ze even vlot zijn, maar eens je begint te gamen raak je met een iMac nergens als je maar 1 gig ram hebt.quote:Op maandag 22 december 2008 10:07 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik twijfel omdat hij zegt dat een iMac met 1GB geheugen en 2,4 GHz sneller is als een Dell met 6GB geugen en 2,6GHz ik geloof het eigelijk niet zo maar het kán wel waar zijn en ik wil er achter komen of het wel of niet waar is.
Oké sorry daar had ik niet aan gedacht maar,quote:Op maandag 22 december 2008 10:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat een mac niet leverbaar is met een degelijke videokaart. Het zwaarste wat ze nu leveren is een 8800GS in de imac, en een 8800GT in een mac pro. Beide kaarten zijn nu niet direct toppers.
en dan mag je een nieuwe voeding steken omdat die ze niet aan kan, ben je garantie kwijt omdat je je systeem open gevezen hebt & mag je nog eens extra betalen tov wat een macpro al kost, en je zit met xeon's opgescheept waar je niets aan hebt als gamer...quote:Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar die in de Mac Pro kun je altijd nog vervangen.
in MacOS & officetaken erbij verwonderd me dat niet. Waarom zou het niet sneller kunnen zijn? Van die 6 gig gebruik je ook maar een dikke gig, en MacOS gaat sowieso iets efficienter met geheugen om. Cpukracht gebruik je toch niet bij officetaken, dus of je nu 2.4 of 2.6 gighz hebt maakt geen zak uit.quote:Op maandag 22 december 2008 10:12 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Oké sorry daar had ik niet aan gedacht maar,
je wil dus wel zeggen dat een iMac met 1GB geheugen en 2,4 GHZ sneller is als een Dell met 6 Gb heugen en 2,6 GHz?
DUUUUUUDE, hoe vaak heb je deze vraag nu al gesteld?quote:Op maandag 22 december 2008 10:12 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Oké sorry daar had ik niet aan gedacht maar,
je wil dus wel zeggen dat een iMac met 1GB geheugen en 2,4 GHZ sneller is als een Dell met 6 Gb heugen en 2,6 GHz?
tevreden over al ons Dell's. Ook niet moeilijk met een NBD onsite garantie eropquote:Op maandag 22 december 2008 10:10 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
En wat vinden jullie van die Dell's?
Nah ze leveren ze zelf aanquote:Op maandag 22 december 2008 10:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en dan mag je een nieuwe voeding steken omdat die ze niet aan kan, ben je garantie kwijt omdat je je systeem open gevezen hebt & mag je nog eens extra betalen tov wat een macpro al kost, en je zit met xeon's opgescheept waar je niets aan hebt als gamer...
recente kaart. Een x1900XT is nou niet direct een topper; voor dezelfde prijs steek je een 4780x2 die makkelijk dubbel zo snel is of die x1900xtquote:Op maandag 22 december 2008 10:15 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nah ze leveren ze zelf aan
Klikje
Daarbij geloof ik je op je woord, aangezien ik er toch verder geen verstand van heb. (En wil hebbenquote:Op maandag 22 december 2008 10:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
recente kaart. Een x1900XT is nou niet direct een topper; voor dezelfde prijs steek je een 4780x2 die makkelijk dubbel zo snel is of die x1900xt
Lopen ze vaak vast / Maken ze veel geluid / Zitten er een miljoen draadjes aan vast of niet?quote:Op maandag 22 december 2008 10:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
tevreden over al ons Dell's. Ook niet moeilijk met een NBD onsite garantie erop
Kom op zeg.. ben je ons nu in de maling aan het nemen? Voor alles wat we zeggen komt weer een sloot vragenquote:Op maandag 22 december 2008 10:19 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Lopen ze vaak vast / Maken ze veel geluid / Zitten er een miljoen draadjes aan vast of niet?
Want ik was helemaal vergeten te vragen of een pc uit deze tijd nog steeds zo'n stofzuiger geluid maakt.
er staan er in het bureau nu 8 te draaien, en als je de radio uitzet hoor je een lichte brom. Als je de radio aan laat staan dan hoor je niet dat de pc's werken.quote:Op maandag 22 december 2008 10:19 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Lopen ze vaak vast / Maken ze veel geluid / Zitten er een miljoen draadjes aan vast of niet?
Want ik was helemaal vergeten te vragen of een pc uit deze tijd nog steeds zo'n stofzuiger geluid maakt.
Mjah ik heb een ibook g4, powerbook g4, Imac G5, macbook white, macbook pro en nu de nieuwe alu macbook in huis gehaald in de afgelopen 5 jaar en ik heb geen enkel serieus hardware probleem gehad.quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel. De kwaliteit is gewoon erg achteruit gegaan. Zoek maar eens op "iMac problems" en je krijgt een hele waslijst van problemen die heel veel mensen ervaren. Zowat elk product dat Apple op de markt zet heeft massa's kinderziektes of ergere problemen. Die problemen met de nieuwe MacBooks bijvoorbeeld. Scheve schermen van de iPod nano'sEn dan de kwaliteit van de beeldschermen van iMac en MacBook .. en.. zo kan ik helaas nog even doorgaan maar ik wil Apple nu ook weer niet té zeer bashen.
De software is gewoon dik in orde, maar de hardware is mij te zeer achteruit gegaan wat de reden is waarom ik weer ben overgestapt naar (zelfbouw) PC's. Zelf de kwaliteit kiezen tegen een fractie van de prijs.
Och, het is in ieder geval niet gebaseerd op 1 modelletje maar op 6 recente toestellen. Maar ik zal even verder rekenen.quote:Op maandag 22 december 2008 10:49 schreef Athmozz het volgende:
6 toestellen is nu niet direct iets waarover je iets kan zeggen ivm de kwaliteit...
Zo zie je maar dat die ervaringen allemaal geen kut zeggen.quote:Wij hebben hier op t werk een paar 10tal dell's staan die om de 3 jaar eruit gaan, en daarvan is er 1tje geweest die hersteld geweest is (en dat was een defecte harddisk, en die kan je bij een mac even goed tegenkomen als in een pc aangezien dat exact dezelfde onderdelen zijn). De rest heeft het ook zijn 3 jaar gedaan zonder enig probleem.
quote:Op maandag 22 december 2008 10:15 schreef Sextreme het volgende:
Nah ze leveren ze zelf aan
Klikje
*edit* Ik weet overigens niet of deze kaart geschikt is voor gamen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |