quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
God, de keuze Mac/PC is al een ramp, en van jou moet 'ie zich maar tussen de Intel/AMD, ATI/Nvidia-kampen gaan begeven? Praat het arme kind met een een borderlinetje aan, wil je?
Op naar het volgende reltopic!quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
God, de keuze Mac/PC is al een ramp, en van jou moet 'ie zich maar tussen de Intel/AMD, ATI/Nvidia-kampen gaan begeven? Praat het arme kind met een een borderlinetje aan, wil je?
bootcamp...quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:14 schreef Sapstengel het volgende:
Als je er op wil gamen, zou ik toch voor iets anders dan een imac gaan. Misschien dat het wel kan, in combinatie met parallels oid, maar het zal nooit zo lekker gaan als gewoon gamen op een windows pc.
Voor mij was m`n keuze al snel gemaakt, AMD processor met een Nvidia kaartquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Heheh, ik ga toch ook geen vmware gebruiken om een brief te kunnen tikkenquote:
vmware is iets heel anders dan bootcamp....quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Heheh, ik ga toch ook geen vmware gebruiken om een brief te kunnen tikken
Wat is daar zo goed aan dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voor mij was m`n keuze al snel gemaakt, AMD processor met een Nvidia kaartkan niet beter!
Virtualisatie blijft virtualisatiequote:Op zaterdag 20 december 2008 21:18 schreef Swindler het volgende:
[..]
vmware is iets heel anders dan bootcamp....
Intel = voor multimedia (films bewerken enzulks)quote:
Ik kan anders best gamen met mijn Intel hoorquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Intel = voor multimedia (films bewerken enzulks)
AMD = voor gaming
nVidia word beter op Linux ondersteunt dan Ati.
In dit geval niet, want Bootcamp is geen virtualisatie. Je kunt Windows gewoon op een Mac installeren.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Virtualisatie blijft virtualisatie
Maar ga maar es naar je cpu gebruik kijkenquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:21 schreef WurM het volgende:
[..]
Ik kan anders best gamen met mijn Intel hoor
Wat is Bootcamp dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
In dit geval niet, want Bootcamp is geen visualisatie. Je kunt Windows gewoon op een Mac installeren.
Al zou ik hem gratis aangeboden krijgen...quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:20 schreef Swindler het volgende:
[..]
ts ik zou deze pc nemen :http://www.simpc.com/ dit is een uberpc zoals jij het zou noemen
Gewoon een dualboot.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:23 schreef Juicyhil het volgende:
Wat is Bootcamp dan?
2 cores doen vrijwel nooit ietsquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ga maar es naar je cpu gebruik kijken
Oja bootcamp idd. Dat gaat wel werken dan. Weet alleen niet hoe goed de videokaart is die in een imac zit, maar idd je hebt gewoon dualboot.quote:
verschillend ik heb zelf de GeForce 8800 GS met 512 MB en draai crisis met gemak op normaalquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oja bootcamp idd. Dat gaat wel werken dan. Weet alleen niet hoe goed de videokaart is die in een imac zit, maar idd je hebt gewoon dualboot.
Asus!quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:04 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo slecht aan Dell?
En wat is dan wel een goede pcfabrikant?
Dan de Logitech/Razor, creative/logitech/onboard kampen. Daarna moet hij nog door de windows/linux kampen om vervolgens nog tussen xp/vista kampen te komen. Na die keuze heeft hij ze basis en mag hij de volgende dingen gaan uitzoeken IE/FF/Opera/Chrome, MS/Open Office, Photoshop/G.I.M.P., Google Desktop/Standard search, wel of niet defragmenteren, Itune/Winamp etc etc. Laten we vooral niet gaan rellen wat beter is, een discussie is niks mis mee een rel wel! Ga er ook vanuit dat jullie zelf dat in de gaten kunnen houden en een topic produceren waar TS ook wat aan heefquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb gehoort dat een Mac veel sneller opstart en afsluit als een Pc.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:59 schreef SpruitjesTaart het volgende:
Hier spreekt een Mac gebruiker.
Het Mac OSX is natuurlijk wel anders dan Windows, maar je kan er snel aan wennen! Ik weet niet wat je er mee wilt doen, maar Internetten, emailen, word gebruiken en Foto's bewerken gaat heel goed.
Wat wil je trouwens weten, misschien kan ik je helpen... :-)
Nee. Een mac sluit je simpelweg niet af.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:12 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik heb gehoort dat een Mac veel sneller opstart en afsluit als een Pc.
Is dit waar en zo ja hoelang duurt het?
Economisch gezien wat langer dan een pc omdat OSX bij elke update je computer eerder sneller dan trager maakt. Maar he.... het blijven computers, per definitie al verouderd als je 'm uitpakt.quote:Hoelang gaat een Mac ongeveer mee?
Grootquote:En als laatste hoe groot is de kans dat er een nieuwe iMac word aangekondigd binnen nu en 6 maanden?
What the hell?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. Een mac sluit je simpelweg niet af.
[..]
Economisch gezien wat langer dan een pc omdat OSX bij elke update je computer eerder sneller dan trager maakt. Maar he.... het blijven computers, per definitie al verouderd als je 'm uitpakt.
[..]
Groot
Mijn mac heeft momenteel een uptime van bijna 6 dagen en dat is kort. Dat komt omdat verleden week een firmwareupdate werd uitgerold.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
What the hell?
Leg eens uit het lijkt me sterk dat een Mac 24-7 aanstaat...
Wat houd dat sluimer in?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn mac heeft momenteel een uptime van bijna 6 dagen en dat is kort. Dat komt omdat verleden week een firmwareupdate werd uitgerold.
Een mac zet je in sluimer.
Waarom is het beter?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met hybernation op windows, maar dan goed.
Het werkt gewoon. Snel en simpel. Ik klap zometeen mijn laptop dicht, die gaat direct in sluimer dus zonder dump naar HD, maar toch wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Als ik mijn laptop open klap is alles binnen 2 seconden beschikbaar om mee te werken.quote:
defineer hoeveel stroom er verbruikt word ik geloof je verhaal niet zo (lees je zet het mooier neer dan het is)quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het werkt gewoon. Snel en simpel. Ik klap zometeen mijn laptop dicht, die gaat direct in sluimer dus zonder dump naar HD, maar toch wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Als ik mijn laptop open klap is alles binnen 2 seconden beschikbaar om mee te werken.
Nou dusdanig weinig dat ik mijn macbook met volle batterij dichtklap, in mijn tas stop, naar schiphol rij, incheck, 14 uur vlieg, half uurtje op m'n bagage wacht en op zoek ga naar een taxi, uurtje naar het hotel rij, incheck, laptop open klap en mijn batterij nauwelijks leger is dan bij vertrek.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
defineer hoeveel stroom er verbruikt word ik geloof je verhaal niet zo (lees je zet het mooier neer dan het is)
ok dat is netjes... geen idee hoe dat met een windows laptop gaat qua verbruik maar dat is zowiezo netjesquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dusdanig weinig dat ik mijn macbook met volle batterij dichtklap, in mijn tas stop, naar schiphol rij, incheck, 14 uur vlieg, half uurtje op m'n bagage wacht en op zoek ga naar een taxi, uurtje naar het hotel rij, incheck, laptop open klap en mijn batterij nauwelijks leger is dan bij vertrek.
zoals ik al zei... dat is netjes heel netjesquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het gevonden, mijn macbook gebruikt 1.18 watt in sleep.
http://images.apple.com/e(...)ronmental-Report.pdf
Dat kan elke Windows-laptop toch ook? In XP heet het stand-by, in Vista heet het slaapstand. Ik heb geen gegevens over het stroomverbruik, maar mijn simpele laptop het weken vol in slaapstand. En als ik hem openklap zit ik instant op mijn bureaublad.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het werkt gewoon. Snel en simpel. Ik klap zometeen mijn laptop dicht, die gaat direct in sluimer dus zonder dump naar HD, maar toch wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Als ik mijn laptop open klap is alles binnen 2 seconden beschikbaar om mee te werken.
Elke windows laptop die ik ken gaat in hybernation dumpen naar HD, uit hybernation komen duurt een eeuwigheid en de batterij is binnen de kortste keren leeg.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat kan elke Windows-laptop toch ook? In XP heet het stand-by, in Vista heet het slaapstand. Ik heb geen gegevens over het stroomverbruik, maar mijn simpele laptop het weken vol in slaapstand. En als ik hem openklap zit ik instant op mijn bureaublad.
Als ie uit staat nog minder.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het gevonden, mijn macbook gebruikt 1.18 watt in sleep.
http://images.apple.com/e(...)ronmental-Report.pdf
Mac dumpt automatisch naar HD als de batterij bijna op is. Als je dan de PA aansluit dan duurt het wakker worden dus langer.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef GewoneMan het volgende:
op een laptop (of PC maar daar is het zinloos) heb je 2 mogelijkheden hybernate en standby bij de ene variant slaat hij alles op in het geheugen en bespaart hij veel stroom andere variant schrijft hij alles weg in temp file en schakelt hij zichzelf uit en kan hij relatief snel opstarten...
heeft de mac dat ook?
Je kan in Windows (XP/Vista) kiezen tussen stand-by/slaapstand en hibernate/sluimerstand. Het eerste is snel en slaat de toestand van het systeem op het in werkgeheugen, het tweede dumpt naar de harde schijf. Dus jouw slechte ervaringen zijn waarschijnlijk niet representatief, van alle Windows-laptops in mijn omgeving werkt de slaapstand prima en snel, in zowel XP als Vista.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Elke windows laptop die ik ken gaat in hybernation dumpen naar HD, uit hybernation komen duurt een eeuwigheid en de batterij is binnen de kortste keren leeg.
Nee mijn ervaring met 'sleep' onder OSX is vele malen beter.
zoals ik al zei... bij windows kan je kiezen! en een eeuwigheid is overdreven dat weet jij ook wel hoop ikquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Elke windows laptop die ik ken gaat in hybernation dumpen naar HD, uit hybernation komen duurt een eeuwigheid en de batterij is binnen de kortste keren leeg.
Nee mijn ervaring met 'sleep' onder OSX is vele malen beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |