Als dat zo is waarom nemen alle hardcore gamers dan geen iMac je hoeft er alleen maar Windows op te zetten en je kan 10x zo goed gamen als op die Dell met i7 processor.quote:Op maandag 22 december 2008 01:36 schreef dottinator het volgende:
[..]
In de praktijk is die Dell geen match voor die iMac. Het probleem is dat je teveel in cijfers denkt. Zoveel GHz, zoveel GB, het is makkelijk vergelijken maar het zegt echt geen reet. Een computer bestaat uit zoveel componenten, zowel hardware als software, die allemaal bijdragen (of juist niet) aan de performance. En als het geen goed geheel vormt ga je een stuk aan die performance moeten inboeten. Apple is praktisch het enige bedrijf dat daar wat aan kan doen, omdat ze zowel de hardware als de software fixen, dus ze kunnen dat perfect op elkaar af laten stemmen, met als resultaat een performance waar menig PC niet aan kan tippen. Kijk, Windows ondersteunt dan wel miljoenen verschillende configuraties, maar juist daardoor kunnen ze niet elke configuratie optimaal ondersteunen en dat merk je als je op een PC werkt.
Maar dit merk je allemaal zelf. Als je een Mac haalt tenminste.
Denk ook hier eens aan:
- Leopard heeft de hoogste tevredenheidscijfers van de markt
- kijk hoeveel mensen switchen van Windows naar Mac (heel veel) en van Mac naar Windows (bijna geen)
- de meeste Mac gebruikers hebben wel ervaring met Windows, maar de meeste Windows gebruikers hebben geen ervaring met de Mac
- ik kan nog een linkje posten waarin staat dat Mac gebruikers slimmer zijn, maar die heb ik al te vaak gepost (en die moet je ook niet echt serieus nemen)
Waarom twijfel je dan nogquote:Op maandag 22 december 2008 10:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom nemen alle hardcore gamers dan geen iMac je hoeft er alleen maar Windows op te zetten en je kan 10x zo goed gamen als op die Dell met i7 processor.
het probleem is dat je dat bijna overal ziet. Waar je voor laptops vroeger IBM had, heb je nu die chinese rommel die lenovo maakt. De modellen die nog door ibm ontworpen zijn zijn ubergoed; wat lenovo zelf maakt kan bijlange na niet meer tippen aan wat de kwaliteit vroeger was. We hebben hier op het werk onlangs 15 lenovo's gekocht (vroeger werkten ze altijd met ibm), maar na een weekje alle 15 teruggestuurd. De kwaliteit dat die toestellen nog geven is gewoon zielig, dus dan hebben we maar Dell's besteld (die een pak goedkoper zijn, maar toch een pak steviger).quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel.
omdat een mac niet leverbaar is met een degelijke videokaart. Het zwaarste wat ze nu leveren is een 8800GS in de imac, en een 8800GT in een mac pro. Beide kaarten zijn nu niet direct toppers.quote:Op maandag 22 december 2008 10:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom nemen alle hardcore gamers dan geen iMac je hoeft er alleen maar Windows op te zetten en je kan 10x zo goed gamen als op die Dell met i7 processor.
Maar die in de Mac Pro kun je altijd nog vervangen.quote:Op maandag 22 december 2008 10:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat een mac niet leverbaar is met een degelijke videokaart. Het zwaarste wat ze nu leveren is een 8800GS in de imac, en een 8800GT in een mac pro. Beide kaarten zijn nu niet direct toppers.
Dude... ga psychologie studeren en behandel jezelf ofzoquote:Op maandag 22 december 2008 09:57 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Normaal brengen mensen me alleen maar meer aan het twijfelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♫
En wat vinden jullie van die Dell's?quote:Op maandag 22 december 2008 10:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het probleem is dat je dat bijna overal ziet. Waar je voor laptops vroeger IBM had, heb je nu die chinese rommel die lenovo maakt. De modellen die nog door ibm ontworpen zijn zijn ubergoed; wat lenovo zelf maakt kan bijlange na niet meer tippen aan wat de kwaliteit vroeger was. We hebben hier op het werk onlangs 15 lenovo's gekocht (vroeger werkten ze altijd met ibm), maar na een weekje alle 15 teruggestuurd. De kwaliteit dat die toestellen nog geven is gewoon zielig, dus dan hebben we maar Dell's besteld (die een pak goedkoper zijn, maar toch een pak steviger).
Neem auto's; waar je vroeger een Toyota kocht & wist dat dat ding de eerste 10 jaar geen krakje gaf heb je nu de nieuwe Auris die standaard al meer kraakt of een Hyundai i30... Neem GSM's; mijn eerste toestellen gingen steevast meer dan een jaar mee tot ik ze zelf verving. Nu mag je blij zijn als je toestel het eerste jaar haalt zonder defect te raken
als ze mac-os draaien kunnen ze even vlot zijn, maar eens je begint te gamen raak je met een iMac nergens als je maar 1 gig ram hebt.quote:Op maandag 22 december 2008 10:07 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik twijfel omdat hij zegt dat een iMac met 1GB geheugen en 2,4 GHz sneller is als een Dell met 6GB geugen en 2,6GHz ik geloof het eigelijk niet zo maar het kán wel waar zijn en ik wil er achter komen of het wel of niet waar is.
Oké sorry daar had ik niet aan gedacht maar,quote:Op maandag 22 december 2008 10:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat een mac niet leverbaar is met een degelijke videokaart. Het zwaarste wat ze nu leveren is een 8800GS in de imac, en een 8800GT in een mac pro. Beide kaarten zijn nu niet direct toppers.
en dan mag je een nieuwe voeding steken omdat die ze niet aan kan, ben je garantie kwijt omdat je je systeem open gevezen hebt & mag je nog eens extra betalen tov wat een macpro al kost, en je zit met xeon's opgescheept waar je niets aan hebt als gamer...quote:Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar die in de Mac Pro kun je altijd nog vervangen.
in MacOS & officetaken erbij verwonderd me dat niet. Waarom zou het niet sneller kunnen zijn? Van die 6 gig gebruik je ook maar een dikke gig, en MacOS gaat sowieso iets efficienter met geheugen om. Cpukracht gebruik je toch niet bij officetaken, dus of je nu 2.4 of 2.6 gighz hebt maakt geen zak uit.quote:Op maandag 22 december 2008 10:12 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Oké sorry daar had ik niet aan gedacht maar,
je wil dus wel zeggen dat een iMac met 1GB geheugen en 2,4 GHZ sneller is als een Dell met 6 Gb heugen en 2,6 GHz?
DUUUUUUDE, hoe vaak heb je deze vraag nu al gesteld?quote:Op maandag 22 december 2008 10:12 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Oké sorry daar had ik niet aan gedacht maar,
je wil dus wel zeggen dat een iMac met 1GB geheugen en 2,4 GHZ sneller is als een Dell met 6 Gb heugen en 2,6 GHz?
tevreden over al ons Dell's. Ook niet moeilijk met een NBD onsite garantie eropquote:Op maandag 22 december 2008 10:10 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
En wat vinden jullie van die Dell's?
Nah ze leveren ze zelf aanquote:Op maandag 22 december 2008 10:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en dan mag je een nieuwe voeding steken omdat die ze niet aan kan, ben je garantie kwijt omdat je je systeem open gevezen hebt & mag je nog eens extra betalen tov wat een macpro al kost, en je zit met xeon's opgescheept waar je niets aan hebt als gamer...
recente kaart. Een x1900XT is nou niet direct een topper; voor dezelfde prijs steek je een 4780x2 die makkelijk dubbel zo snel is of die x1900xtquote:Op maandag 22 december 2008 10:15 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nah ze leveren ze zelf aan
Klikje
Daarbij geloof ik je op je woord, aangezien ik er toch verder geen verstand van heb. (En wil hebbenquote:Op maandag 22 december 2008 10:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
recente kaart. Een x1900XT is nou niet direct een topper; voor dezelfde prijs steek je een 4780x2 die makkelijk dubbel zo snel is of die x1900xt
Lopen ze vaak vast / Maken ze veel geluid / Zitten er een miljoen draadjes aan vast of niet?quote:Op maandag 22 december 2008 10:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
tevreden over al ons Dell's. Ook niet moeilijk met een NBD onsite garantie erop
Kom op zeg.. ben je ons nu in de maling aan het nemen? Voor alles wat we zeggen komt weer een sloot vragenquote:Op maandag 22 december 2008 10:19 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Lopen ze vaak vast / Maken ze veel geluid / Zitten er een miljoen draadjes aan vast of niet?
Want ik was helemaal vergeten te vragen of een pc uit deze tijd nog steeds zo'n stofzuiger geluid maakt.
er staan er in het bureau nu 8 te draaien, en als je de radio uitzet hoor je een lichte brom. Als je de radio aan laat staan dan hoor je niet dat de pc's werken.quote:Op maandag 22 december 2008 10:19 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Lopen ze vaak vast / Maken ze veel geluid / Zitten er een miljoen draadjes aan vast of niet?
Want ik was helemaal vergeten te vragen of een pc uit deze tijd nog steeds zo'n stofzuiger geluid maakt.
Mjah ik heb een ibook g4, powerbook g4, Imac G5, macbook white, macbook pro en nu de nieuwe alu macbook in huis gehaald in de afgelopen 5 jaar en ik heb geen enkel serieus hardware probleem gehad.quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel. De kwaliteit is gewoon erg achteruit gegaan. Zoek maar eens op "iMac problems" en je krijgt een hele waslijst van problemen die heel veel mensen ervaren. Zowat elk product dat Apple op de markt zet heeft massa's kinderziektes of ergere problemen. Die problemen met de nieuwe MacBooks bijvoorbeeld. Scheve schermen van de iPod nano'sEn dan de kwaliteit van de beeldschermen van iMac en MacBook .. en.. zo kan ik helaas nog even doorgaan maar ik wil Apple nu ook weer niet té zeer bashen.
De software is gewoon dik in orde, maar de hardware is mij te zeer achteruit gegaan wat de reden is waarom ik weer ben overgestapt naar (zelfbouw) PC's. Zelf de kwaliteit kiezen tegen een fractie van de prijs.
Och, het is in ieder geval niet gebaseerd op 1 modelletje maar op 6 recente toestellen. Maar ik zal even verder rekenen.quote:Op maandag 22 december 2008 10:49 schreef Athmozz het volgende:
6 toestellen is nu niet direct iets waarover je iets kan zeggen ivm de kwaliteit...
Zo zie je maar dat die ervaringen allemaal geen kut zeggen.quote:Wij hebben hier op t werk een paar 10tal dell's staan die om de 3 jaar eruit gaan, en daarvan is er 1tje geweest die hersteld geweest is (en dat was een defecte harddisk, en die kan je bij een mac even goed tegenkomen als in een pc aangezien dat exact dezelfde onderdelen zijn). De rest heeft het ook zijn 3 jaar gedaan zonder enig probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |